Na podstawie Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 700 ze zm.), utworzono w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie punkt potwierdzania, przedłużania ważności i unieważnienia profilu zaufanego.
Zgoda Ministra MSWiA na realizację przez Urząd Miejski w Rogoźnie zadań punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP
Szczegółowe zasady dotyczące potwierdzania, przedłużania, unieważniania i wykorzystania profilu zaufanego określa Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 11 września 2018 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1760) oraz Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. z 2019 r., poz. 403).
Miejsce potwierdzania:
Urząd Miejski w Rogoźnie
ul. Nowa 2 64-610 Rogoźno
Pokój nr 19b
tel. 785-009-407
lub
Pokój nr 6
tel. 785-009-410
w godzinach:
poniedziałki – 8:00 – 16:00
wtorek - piątek – 7:00 - 15:00
Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Działa jak odręczny podpis i jest odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
Profil zaufany umożliwia podpisywanie dokumentów elektronicznych w systemie elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub w innym systemie zintegrowanym z ePUAP.
W celu uzyskania profilu zaufanego należy:
Osoby, które nie mają profilu zaufanego, ale posiadają konto na platformie ePUAP, mogą złożyć wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego, po zalogowaniu się na platformę ePUAP (https://epuap.gov.pl).
Należy wówczas:
Informacje na temat funkcjonowania systemu Profil Zaufany dostępne są na stronie https://pz.gov.pl. Szczegółowa instrukcja użytkownika systemu Profil Zaufany znajduje się na ww. stronie w zakładce – Pomoc.