PROTOKÓŁ nr 30/2022 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 02 grudnia 2022 roku o godz. 8.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny. Przewodniczący stwierdził, że na 4 członków Komisji w obradach bierze udział 3 członków Komisji. (Henryk Janus – nieobecny, usprawiedliwiony). Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad. Porządek obrad1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum. 2. Przyjęcie porządku obrad. 3. Przyjęcie protokołu. 4. Rozpatrzenie sprawy - M.W. 5. Wolne głosy, wnioski, sprawy bieżące. 6. Zamknięcie obrad.
Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie po krótkiej dyskusji, która doprowadziła do wprowadzenia do porządku obrad dwóch spraw.
Porządek obrad1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum. 2. Przyjęcie porządku obrad. 3. Przyjęcie protokołu. 4. Rozpatrzenie sprawy - M.W. 5. Rozpatrzenie sprawy - prezydent elektorski. 6. Rozpatrzenie wniosku - "kapsuła czasu". 7. Wolne głosy, wnioski, sprawy bieżące. 8. Zamknięcie obrad.
Ad. 3 Przyjęcie protokołu. Protokół z poprzedniego posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4 Rozpatrzenie sprawy - M.W.] Ze względu na specyfikę, dane wrażliwe oraz szczegóły sprawy komisja odstąpiła od protokołowania.
Ad. 5 Rozpatrzenie sprawy - prezydent elektorski. Po rozpatrzeniu wniosku pani T.G. dotyczącego potwierdzenia statusu cywilizacyjnego gminy, komisja ustaliła, że komisja nie posiada w tym zakresie kompetencji i jednogłośnie (3 głosy „za”) oddaliła rozpatrzenie tej sprawy.
Ad. 6 Rozpatrzenie wniosku - "kapsuła czasu". Przewodniczący przedstawił członkom komisji wniosek mieszkańca, który dotyczy usunięcia „kapsuły czasu” umieszczonej w cokole pomnika Przemysła II i poprosił o komentarz pana Sekretarza – Marka Jagodę. Sekretarz określił, że wniosek nie posiada wiarygodnego adresu mieszkańca i podpisu, dlatego komisja zdecydowała o przesłanie pisma, aby mieszkaniec uwiarygodnił swój podpis pod przesłanym wnioskiem. Komisja przychyliła się do propozycji jednogłośnie.
Ad. 7 Wolne głosy i wnioski. Pan Sebastian Kupidura zgłosił wniosek o usunięcie rozbitych części umywalki obok świetlicy na Pl. Karola 12 oraz zgłosił potrzebę wydłużenia czasu świecenie się zielonego światła na przejściu dla pieszych przy kościele św. Ducha, ponieważ uczniowie 1-3 korzystający z pomieszczeń przy kościele przemieszczając się do budynku głównego SP2 nie mają możliwości całą klasą przejść przez pasy, co stwarza niebezpieczeństwo dla nich.
Ad. 8 Zakończenie. Posiedzenie komisji zakończono o godz. 10.10 – protokołowała Anna Mazur. | |