Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji: PROTOKÓŁ nr 21/2022 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego 02 lutego 2022 r. o godzinie 12:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

 

PROTOKÓŁ nr 21/2022

z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytego 02 lutego 2022 r. o godzinie 12:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Adam Nadolny, który przywitał zebranych radnych i gości, oraz stwierdził quorum, tj. stwierdził, że na 4 członków Komisji obecnych jest 4 radnych.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości na posiedzeniu Komisji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:

1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, sprawdzenie quorum.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu.

6. Rozpatrzenie petycji. (dotycząca maseczek przeciwko COVID-19)

5. Wolne głosy, wnioski i komunikaty.

6. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przedstawienie porządku obrad.

Do porządku obrad został przyjęty wniosek, radnego Romana Kinacha o wykreślenie z obrad pkt 5. Pan radny Janus zgłosił wniosek przeciwny, informując że jeżeli robi się sesję zdalną, to nie ma przeszkód żeby komisja też taka mogła być. Pan radny Sebastian Kupidura zaproponował pozostawienie pkt 5, jednak ograniczenie się do przekazania rzeczy ważnych. Przewodniczący Adam Nadolny poddał wniosek pod głosowanie – 2 głosy „za” i 2 głosy „przeciwne.”

 

Porządek obrad po zmianie:

 

1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, sprawdzenie quorum.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu.

4. Rozpatrzenie petycji. (dotycząca maseczek przeciwko COVID-19)

5. Zakończenie.

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołów.

Protokół z czerwca został przyjęty  stosunkiem głosów – 2 „za” i 2 „wstrzymujący się”.

 

Ad. 4 Rozpatrzenie petycji.

Treść petycji członkowie otrzymali mailowo na swoje skrzynki i zapoznali się z jej treścią. W treści petycji autor nakreślił, że prawo lokalne powinno określać nieobowiązkowe noszenie maseczek, zakaz kwarantann oraz izolacji medycznej jak i również zakazu stosowania szczepionek.

Przewodniczący wyraził swoje zdanie, informując że komisja nie jest władna do rozpatrzenie tej petycji i komisja powinna przekazać ją uchwałą do rozpatrzenia przez organy wyższego stopnia, czyli Ministerstwo Zdrowia oraz Prezesa Rady Ministrów.

Pan Kupidura poinformował, że autorowi petycji chodzi o to, że Rada ma wpływ na stanowienie prawa lokalnego i powinno ono być zmienione pod żądanie zawarte w petycji.

Pan Marek Jagoda wyjaśnił, że 30 stycznia tego roku zostało wydane rozporządzenie, które trafnie precyzuje wszystkie poruszone kwestie z petycji tzn:

„§  25.  [Obowiązek zakrywania ust i nosa]

 Do dnia 28 lutego 2022 r. nakazuje się zakrywanie, przy pomocy maseczki, ust i nosa:

1) 225

 w środkach publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, na statkach pasażerskich w żegludze krajowej w rozumieniu przepisów o bezpieczeństwie morskim lub statkach żeglugi śródlądowej, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej, przeznaczonych lub używanych do przewozu osób;

2)

w miejscach ogólnodostępnych, w tym:

a) 226

 (uchylona),

b)

na terenie nieruchomości wspólnych w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2020 r. poz. 1910 oraz z 2021 r. poz. 11) oraz na terenie takich nieruchomości o innych formach posiadania,

c)

w zakładach pracy, jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż 1 osoba, chyba że pracodawca postanowi inaczej,

d)

w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby: administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny,

e)

w obiektach handlowych lub usługowych, placówkach handlowych lub usługowych i na targowiskach (straganach);

3)

w trakcie sprawowania kultu religijnego, w tym czynności lub obrzędów religijnych, w budynku użyteczności publicznej przeznaczonym na potrzeby kultu religijnego oraz na cmentarzu;”

W rozporządzeniu tym zawarto również odstępstwa od konieczności zakrywania ust i nosa. Rozporządzenie to nie przewiduje również odmiennej regulacji obostrzeń w nim zawartych. Ani w ustawie ani w Rozporządzeniu nie ma wytycznych na to aby Rady Miast czy Gmin mogły zapisy zmienić.

Prawo lokalne może być tworzone wyłącznie w sytuacji wskazanej wprost w ustawie tj art. 54 ust 2 Konstytucji, a zapis pozwalający na jakiekolwiek zmiany w prawie miejscowym powinny być w tej ustawie wskazane.

Pan Kupidura określił, że wygląda to tak, że Rząd walczy z pandemią, a idąc w ślad za tą petycja stałoby się odwrotnie i wszystko by się rozjechało. Pan Sekretarz określił, że być może autor petycji poszedł śladem Stanów Zjednoczonych, gdzie każdy Stan może wprowadzić swoje wytyczne.

Po dyskusji Przewodniczący przeszedł do głosowania nad bezzasadnością złożonej petycji i przekazaniem jej do rozpatrzenia wyższym organom – 3 głosy „za” i 1 głos „wstrzymujący się”.

Na zakończenie pan Henryk Janus zapytał, czy wskutek złożonej skargi do Burmistrza, radni otrzymali odpowiedź?

Pani Anna Mazur odpowiedział, że Biuro Rady nie posiada odpowiedzi, dlatego nie została ona rozesłana Radnym.

 

Ad. 5. Zakończenie.

W tym miejscu Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie.

Posiedzenie Komisji zakończono o godzinie 12:30.

Protokołowała Anna Mazur

 

drukuj pobierz pdf