Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr XXVII/2020 z XXVII Sesji VIII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu26 lutego 2020r.ogodz.16.00

PROTOKÓŁ nr XXVII/2020

zXXVII Sesji VIII kadencji Rady Miejskiej Rogoźnie

odbytej dniu26 lutego 2020r.ogodz.16.00

 

 z Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 26 lutego2020 r. o godz. 16.00 w Sali RCK, ul. Wojska Polskiego 4 w Rogoźnie.

 

Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Łukasza Zaranka.

 

I.Otwarciesesjiistwierdzeniequorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Łukasz Zaranek, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.

 

Po powitaniu przystąpiono do realizacji porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych.

Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Listaobecnościradnychzsesjistanowizałączniknr1doniniejszegoprotokołu.

Listaobecnościgościzsesjistanowizałączniknr2doniniejszegoprotokołu.

 

II Proponowany porządek obrad:

 

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołów z XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI sesji VIII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

4. Pytania Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Sołtysów do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

5. Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim

6. Stan utrzymania czystości i porządku w Gminie Rogoźno

7. Informacja o sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg.

8. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

a) ustanowienia nagród oraz wyróżnień sportowych

b) ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Rogoźno oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych, od dnia 1 września 2019 roku

c) Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na rok 2020

d) wyrażenia zgody na wniesienie nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółki gminnej,

e) wyrażenia zgody na wydzierzawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowyn - fragment terenu Targowiska Miejskiego "Mój Rynek"

f) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego - ul. Rynkowa 21/1 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,

g) wyrażenia zgody an sprzedaż lokalu mieszkalnego - ul. wielka Poznańska 16/3 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym

h) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym - część działki nr 1807/6 połozonej w Rogoźnie,

i) wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości gruntowej na mienie Gminy Rogoźno, tj. działki nr 25/11 obręb Gościejewo,

j) Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno,

k) nadania nazwy drodze wewnętrznej stanowiącej przedłużenie ul. Szarych Szeregów,

l) nadania nazwy drodze wewnętrznej (ul. Stnisława Wilhelma Kolanusa),

m) nadania nazwy dla skweru położonego w Rogoźnie,

n) rozpatrzenia skargi,

o) rozpatrzenia petycji,

p) pozostawienia środków obrotowych za rok 2019 samorządowego zakładu budżetowego Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie

r) pozostawienia środków obrotowych za rok 2019 samorządowego zakładu budżetowego Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego w Rogoźnie

s) zmian w budżecie gminy Rogoźno na rok 2020,

t) zmian w WPF na lata 2020-2037.

9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

11. Interpelacje i zapytania radnych.

12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

13. Wolne głosy i wnioski.

14. Zakończenie

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty po wprowadzeniu zmian przez pana Przewodniczącego.

Porządek obrad po zmianach:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołów z XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, sesji VIII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

4. Pytania Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Sołtysów do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

5. Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim

6. Stan utrzymania czystości i porządku w Gminie Rogoźno

7. Informacja o sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg.

8. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

a) ustanowienia nagród oraz wyróżnień sportowych

b) ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Rogoźno oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych, od dnia 1 września 2019 roku

c) wyrażenia zgody na wniesienie nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółki gminnej,

d) wyrażenia zgody na wydzierzawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowyn - fragment terenu Targowiska Miejskiego "Mój Rynek"

e) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego - ul. Rynkowa 21/1 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,

f) wyrażenia zgody an sprzedaż lokalu mieszkalnego - ul. wielka Poznańska 16/3 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym

g) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym - część działki nr 1807/6 połozonej w Rogoźnie,

h) wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości gruntowej na mienie Gminy Rogoźno, tj. działki nr 25/11 obręb Gościejewo,

i) Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno,

j) nadania nazwy drodze wewnętrznej stanowiącej przedłużenie ul. Szarych Szeregów,

k) nadania nazwy drodze wewnętrznej (ul. Stnisława Wilhelma Kolanusa),

l) nadania nazwy dla skweru położonego w Rogoźnie,

m) rozpatrzenia skargi,

n) rozpatrzenia petycji,

o) pozostawienia środków obrotowych za rok 2019 samorządowego zakładu budżetowego Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie

p) pozostawienia środków obrotowych za rok 2019 samorządowego zakładu budżetowego Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego w Rogoźnie

 

9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

11. Interpelacje i zapytania radnych.

12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

13. Wolne głosy i wnioski.

14. Zakończenie

 

Pan Janus uzupełnił, że co do wykreślenia uchwały z ppkt c) wypowiedział się już na poprzedniej sesji nadzwyczajnej, jednak dodał, że komisje sa od opiniowania materiałów na sesję i wskazał, że uchwała przyjęta na ostatniej sesji jest niezgodnie ze statutem. Odnośnie przyjęcia protokołów radny również przytoczył zapis statutu i powiedział, że powinny być one zgodne z treścią owego statutu i zawnioskował o wycofanie z pkt 3 przyjęcie protokołów z sesji XXII, XXIII, XXIV. Pan Henryk Janus w dalszej części wskazał, nieścisłości w protokołach.

Pan Przewodniczący poprosił o cytat, kiedy Rada powinna przyjąć protokół? Radny odniósł się do zadanego pytania jednak nie wskazał podstawy prawnej. Pan Łukasz Zaranek podkreślił, że protokół nie musi być przez Radę przyjmowany, a jedynie co powinno być przyjęte, to poprawki i ewentualne uwagi wnoszone przez Radnych.

Radny Wojciechowski zaproponował, usunięcie pkt 3 z obrad sesji i wystąpił z sugestią by protokoły sporządzał pan sekretarz.

Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania wniosku pana Janusa i powtórzonego przez radnego Wojciechowskiego. Za wnioskiem zagłosowało 5 radnych, przy 7 „przeciw” i 3 nieobecnych.

Porządek obrad został przyjęty 7 głosami „za”, przy 5 „wstrzymujących się” i 3 nieobecnych.

Pan Wojciechowski zapytał, czy porządek obrad będzie procedowany taki, jaki jest w formie pierwotnej na zaproszeniu papierowym?

Przewodniczący odpowiedział, że porządek został przyjęty z autopoprawkami i taki będzie procedowany.

Pan Wojciechowski zaznaczył, że nie ma większości bezwzględnej i poprawki wniesione przez Przewodniczącego są nieważne.

Burmistrz poinformował, że jeżeli Przewodniczący składa autopoprawki to jest to kompetencja Przewodniczącego. Pan Płoszczyca dodał, że nie jest to głosowanie nad uchwałą, a porządkiem i można anulować to glosowanie, jednocześnie dodał, że wystarczy informacja słowna.

Pan radny Maciej Kutka wyraził swoją wątpliwość, co do anulowania głosowania.

Radca Prawny podkreślił, że owo głosowanie było niepotrzebne.

 

Ad. 3Przyjęcie protokołów z XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, sesji VIII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

W tym punkcie radni przyjęli następujące protokoły:

Protokół z sesji XXI – 7 głosów „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” i 3 „przeciw”, przy 3 nieobecnych,

Protokół z sesji XXII - 7 głosów „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” i 3 „przeciw”, przy 3 nieobecnych,

 

Protokół z sesji XXIII - 7 głosów „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” i 3 „przeciw”, przy 3 nieobecnych,

Protokół z sesji XXIV - 7 głosów „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” i 3 „przeciw”, przy 3 nieobecnych,

 

Pan radny Janus w tym punkcie zaznaczył, iż nie jest ot tego, żeby sporządzać protokół z 8 godzin sesji, bo od tego jest pracownik Biura Rady. Pan Przewodniczący dodał, że owszem, jednak nie od tego by z sesji był sporządzany stenogram. Pan Janus podkreślił, że to Statu jest Konstytucją dla Radnych i należy się z niego wywiązywać. Radny Kuszak dodał, że w protokole powinny być po dwa lub trzy zdania ujęte osoby wypowiadającej się na sesji.

Radny Janus powiedział, że Przewodniczący działa wbrew Statutowi.

Radny Kutka powiedział, że jest Statut i należy go przestrzegać póki nie zostanie zmieniony.

 

Protokół z sesji XXV - 7 głosów „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” i 3 „przeciw”, przy 3 nieobecnych,

 

Ad. 4 Pytania Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Sołtysów do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Pan Przewodniczący zasygnalizował po spotkaniu z jednym z mieszkańców sytuację w Starostwie Powiatowym dotyczącą Wydziału Komunikacji i trudności otrzymania numerka pozwalającego zarejestrować nowo nabyty pojazd. Przewodnicząca Rady Powiatu Renata Tomaszewska wyjaśniła, że temat jest jej znany i faktycznie jest problem, wyjaśniła że planowane jest utworzenie dodatkowego stanowiska, jednak nie wiadomo, czy będzie to końcowe rozwiązanie problemu, czy tylko chwilowe. Pan Krzysztof Nikodem dodał, że jest tam częstym gościem i faktycznie dochodzi do takich sytuacji, gdzie zaczyna się handlować numerkami odpłatnie, poza tym w momencie braku rejestracji takiego pojazdu w wyznaczonym terminie, posiadacz auta może otrzymać mandat w wysokości od 300 zł nawet do 1.000 zł, radny zaproponował by do momentu wyjaśnienia tej sytuacji wstrzymać chociaż wymierzanie tej kary.

Pani Tomaszewska dodała, że Starostwo ma też ograniczenia lokalowe, ponieważ jest dość ciasno, jednak niemniej pani Tomaszewska obiecała temat poruszyć na najbliższym Zarządzie.

Pan Zbigniew Nowak wyjaśnił, że jeżeli chodzi o naliczanie kar, to one już są naliczane, a kolejki w Obornikach zawsze były. Radny zaprosił, na spotkanie, które ma się odbyć w sprawie inwestycji dot. dróg w Ryczywole i Studzieńcu w najbliższym czasie.

Pan Paweł Wojciechowski podziękował za zaproszenie na powyższe spotkanie i dodał, że jest to tym nie mniej ważne, ponieważ niektórzy Radni w Starostwie nie są mile widziani. Radny powiedział, że po raz kolejny zwrócił się do Zarządu z prośbą o spotkanie dotyczące drogi ‘Za Jeziorem”, jednak do dnia sesji, czyli po ok prawie 4 miesiącach dalej brak jest reakcji, ale nie chodzi o to by pisać skargę, ale o to by móc rozwiązać problem na drodze „Za Jeziorem” i radny dopytał, jakie jest zaawansowanie prac na drogach powiatowych i perspektywa dalszych rozwiązań co do modernizacji tych dróg?

Pan Bogusław Janus wyjaśnił, że co do spotkania z Zarządem, to Burmistrz informował, że jest w stałym kontakcie z nowym Przewodniczącym KGFiR i najpierw omówi to komisja wspólnie z dyrektorem ZDP Markiem Pilarskim i potem nastąpi spotkanie ze Starostą, dodatkowo jeżeli będą pytania komisji to nie ma przeszkód do odbycia takiego spotkania.

Burmistrz wyjaśnił, że spotkanie w sprawie dróg już się odbyło, a pojawiły się dodatkowe środki i należało omówić, które z dróg będą wykonywane w dalszej kolejności tzn. chodzi o drogę Rogoźno – Owczeglowy i Parkowo – Józefinowo. Decyzję podejmie Rada, jeżeli chodzi o wskazanie.

Radny Powiatu pan Błażej Cisowski doprecyzował, że chodzi o drogę Józefinowo – Parkowo – Jaracz, jest to odcinek 4 km i idealnie ta droga wpasowuje się do Programu Dróg Samorządowych, jednak decyzję podejmą Radni.

Radny Bartosz Perlicjan, poinformował, że spotkanie z dyrektorem ZDP odbyło się 24 lutego na KGFiR i tam był czas żeby odpowiedzieć na pytania techniczne, jednak Radni nie zadali ani jednego pytania, Radny potwierdził, też że odbyło się spotkanie w Starostwie Powiatowym.

Pan Janus zapytał, co ma dyrektor do budowy chodnika, nie znając kwoty środków? Radny uściślił, że po to Radny Wojciechowski zabiega cały czas u Starosty. Radny zapytał, jak się ma chęć spotkania Starosty z radnymi z treści protokołu z 18 grudnia, gdy Burmistrz sam spotyka się ze Starostą i wybranymi Radnymi, a nie KGFiR?

Pan Bogusław Janus odpowiedział, że władze w Komisji się zmieniły i o spotkanie wnioskowała Komisja, a nie sam radny Wojciechowski, poza tym w rozmowie telefonicznej pan Wicestarosta ustalił z panem Perlicjanem, żeby najpierw wyjaśnić kwestie techniczne.

Pan Paweł Wojciechowski wyraził swoje zdziwienie, dlaczego temat pojawia się dopiero 3 miesiące po wniosku, poza tym spotkanie z dyrektorem ZDP było zupełnie zbędne, gdyż Radni znają sytuację techniczną tej inwestycji, a chodziło o spotkanie z osobami decyzyjnymi z Powiatu.

Pan Bogusław Janus zaproponował ponowienie wniosku w powyższej sprawie.

Burmistrz wskazał, że spotkanie odbyło się na szczeblu funkcyjnym i zostało na nim wypracowane to, o co gmina stara się przez wiele lat. Burmistrz dodał, że jest bardzo duży progres i nigdy nie było wykonywanych w gminie tak dużych inwestycji drogowych jak obecnie.

Pan Wojciechowski podkreślił, że chodzi o brak odpowiedzi z Powiatu a satysfakcjonująca byłaby odpowiedź, kto ma brać udział w tych spotkaniach.

Pan Henryk Janus zapytał po co kolejny wniosek ma być złożony, skoro Burmistrz na spotkanie zaprasza tych Radnych, których chce, a pani Tomaszewska wypowiada się za Zarząd, który robi swoje, a pani Tomaszewska mówi co innego?

Pani Tomaszewska odpowiedziała, że nie jest członkiem Zarządu, jednak jest zapraszana na posiedzenia i uczestniczy prawie we wszystkich tych spotkaniach i Zarząd jest pozytywnie ustosunkowany, ponieważ są słyszalnie wypowiedzi i opinie na Zarządzie i dodała, że postara się załatwić takie spotkanie dla panów Janusa i Wojciechowskiego.

Pan radny Adam Nadolny zgłosił wniosek formalny w sprawie zakończenia dyskusji w powyższym temacie zezwalając na wypowiedź tym, którzy się do wypowiedzi zgłosili.

 Pan Nadolny wycofał wniosek.

Radny Wojciechowski wyraził swoje zadowolenie z faktu zorganizowania przez panią Tomaszewską spotkania.

Pan radny Maciej Kutka uściślił, że wtedy była inna większość i nie było spotkania, teraz jest inna większość i jest spotkanie, a poza tym środki były w Powiecie, bo ot tak się teraz nie znalazły.

Burmistrz odpowiedział, że możliwości finansowych nie było, bo przecież Gmina dokładała do dokumentacji 50%.

Radny Hubert Kuszak skierował swoje pytanie do Radnego Powiatu – Pana Janusa i zapytał jaka jest ilość azbestu składowanego na terenie Gminy Rogoźno?

Pan Bogusław Janus odpowiedział, że posiada informację ile wniosków zostało złożonych i na ile ton – GM Rogoźno 26 wniosków i deklarowana ilość azbestu 37 ton 805 kg. Pan Kuszak stwierdził, iż nie pytał czy eternit jest na dachach, bo on nie zagraża mieszkańcom – a jedynie rozwalające się palety i czekające do odbioru. Radny Powiatu odpowiedział, że nie posiada takich informacji.

Radny Wojciechowski poinformował, że tym tematem zainteresowani są głownie rolnicy i poinformował, że np. Gmina Ryczywół zajęła się tym tematem dwutorowo, przy środkach własnych i Programem z Powiatu.

Pan Nowak potwierdził, że w budżecie Powiatu znajdują się wszystkie 3 gminy i sprawa azbestu będzie dofinansowywana, a jeżeli chodzi o sprawę dróg to pan Nowak podkreślił, że trzeba mieć na to środki, a w tej chwili Powiat ma pożyczyć szpitalowi 0,5 mln zł i podżyrować kredyt na 4 mln zł , a długi szpitala wynoszą na tę chwilę 9 mln zł i nie wiadomo jak to będzie, bo zgodnie z wyrokiem sądu długi szpitala maja zostać umorzone

Radny Kutka zapytał, jak to jest, że przyjmowany jest program naprawczy odnośnie szpitala, a dług wciąż rośnie?

Pani Renata Tomaszewska poinformowała, że nie jest kompetentna by udzielić informacji, jednak powiedziała, że programy takie są co roku przyjmowane przez Radę Powiatu i wdrażane przez panią dyrektor. Pan Zbigniew Nowak uzupełnił, że powodem zadłużenia szpitala jest brak certyfikatu, za którym idą pieniądze – być może brak umiejętności zarządzania, wysokie pensje lekarzy.

Pan Zbigniew Chudzicki wyraził swoje zaskoczenie odnośnie sytuacji w szpitalu powiatowym, a przedstawicielem dotychczas w Radzie SP ZOZ był radny Henryk Janus, który nie informował o tak złej kondycji finansowej w szpitalu i skierował pytanie dla radnego, dlaczego nie informował Radnych o tym? Pan radny Janus odpowiedział, że w każdym sprawozdaniu była zawarta informacja o udziale w spotkaniu w SP ZOZ, poza tym wtedy ta sytuacja nie była taka zła jak obecnie, a w tej chwili przedstawicielem jest też Radna Powiatu Renata Tomaszewska i można od niej powziąć pewne informacje.

Pan Wojciechowski zapytał, czy obecny przedstawiciel posiada informacje na temat sytuacji w szpitalu?

Pan Jarosław Łatka odpowiedział, że nie otrzymał jeszcze zaproszenie na spotkanie w SP ZOZ.

Radny Błażej Cisowski wyjaśnił, iż nie zgadza się z wypowiedzią pana Nowaka, ponieważ powodem jest problem systemowy i nie dotyczy on tylko Obornik ale też większości szpitali w Wielkopolskce.

Pan Sebastian Kupidura przypomniał, że Radny Powiatowy ubiegłej kadencji Robert Zimny wypowiadał się już w temacie długu za 2018 rok, który wynosił już wtedy 1,5 mln zł, a słowa pana Cisowskiego nie są żadnym uspokojeniem problemu i należy działać.

 

 

Ad. 5 Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim.

 

Poniższy temat przedstawił i omówił pan Burmistrz Roman Szuberski.

Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Powiatem Obornickim oraz Województwem Wielkopolskim w latach 2016-obecnie

W zakresie współdziałania z Powiatem Obornickim, w 2016 roku Gmina Rogoźno przekazała Powiatowi środki finansowe na następujące zadania:

 

Informacje dodatkowe

W 2016r. wykonano dokumentację projektową

Zadanie realizowane w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”. Całkowity koszt zadania 1.672.077,60 zł, sfinansowany w kwocie: 814.232,00 zł z budżetu Państwa

 

Rozliczenie dotacji przedłożone przez Powiat 20.01.2017r., zatwierdzone 23.01.2017 r.

Rozliczenie dotacji przedłożone przez Powiat 25.01.2017r., zatwierdzone 27.01.2017r.

Rozliczenie dotacji przedłożone przez Powiat 18.01.2017r., zatwierdzone 19.01.2017r.

Gmina przeznaczyła na ten cel 30.000,00 zł. Zgodnie z informacją Starosty Obornickiego, Powiat wykorzystał dotację w kwocie 17.729,05 zł. Pozostałą kwotę dotacji zwrócono Gminie

 

Kwota dotacji (w zł)

40.160,00

424.000,00

249.588,02

500.000,00

1.286.140,00

3.564,00

17.729,05

2.521.181,07

Podstawa przekazania środków finansowych przekazanych Powiatowi Obornickiemu

Uchwała nr VII/61/2015 z 25.03.2015r. zmieniona uchwałami nr XX/171/2015 z 30.12.2015r. i XXVII/260/2016 z 22.06.2016r.

Uchwała nr XVII/149/2015 z 19.10.2015r. zmieniona uchwałą nr XXVI/248/2016 z 31.05.2016r.

Umowa sprzedaży z 16.07.2014r.

Uchwała nr XXIII/217/2016 z 22.03.2016r.

Porozumienie z 10.02.2000r. w sprawie utworzenie Zespołu Szkół w Rogoźnie

Porozumienie nr OR.031.3.2016 z 20.01.2016r.

Umowa dot. przekazania środków finansowych na przedsięwzięcie – usuwanie azbestu w 2016r.

Razem kwota środków finansowych (w tym dotacji) przekazanych Powiatowi Obornickiemu w 2016 roku

Nazwa zadania

„Przebudowa chodnika drogi powiatowej 2030P na odcinku od ul. Za Jeziorem w Rogoźnie na długości 0,7 km”

„Przebudowa drogi powiatowej 2029P Rogoźno-Murowana Goślina na odcinku 989,73m od ul. Boguniewskiej do ul. Plażowej w Rogoźnie”

„Zakup nieruchomości zabudowanej od Powiatu Obornickiego, położonej w Rogoźnie” – III rata

„Rozbudowa oddziałów Szpitala Powiatowego w Obornikach”

„Dotacja celowa na funkcjonowanie Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie, wchodzącego w skład ZS im. H. Cegielskiego, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Obornicki”

„Dotacja celowa na zadania bieżące, z przeznaczeniem na 132 godzinne zajęcia sportowe w Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie, wchodzącego w skład ZS w Rogoźnie”

„Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu obornickiego na lata 2008-2032. Realizacja programu w 2016r.”

Lp

1

2

3

4

5

6

7

W zakresie współdziałania z Powiatem Obornickim, w 2017 roku Gmina Rogoźno przekazała Powiatowi środki finansowe na następujące zadania:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacje dodatkowe

Budowa chodnika w Garbatce – droga powiatowa

Dotacja niewykorzystana przez Powiat Obornicki

Informacja Starosty Obornickiego dot. współpracy z Powiatu z Gminą Rogoźno

Gmina przeznaczyła na ten cel 30.000,00 zł. Zgodnie z informacją Starosty Obornickiego, Powiat wykorzystał dotację w kwocie 7.004,72 zł

 

Kwota dotacji (w zł)

45.000,00

27.000,00

1.248.854,77

7.004,72

1.327.859,49

Podstawa przekazania środków finansowych przekazanych Powiatowi Obornickiemu

Uchwała nr XL/376/2017z 26.04.2017r.

Uchwała nr XLVI/429/2017 z 30.08.2017r.

Porozumienie z 10.02.2000r. w sprawie utworzenie Zespołu Szkół w Rogoźnie

Umowa dot. przekazania środków finansowych na przedsięwzięcie – usuwanie azbestu w 2017r.

Razem kwota środków finansowych (w tym dotacji) przekazanych Powiatowi Obornickiemu w 2017 roku

Nazwa zadania

„Przebudowę drogi powiatowej 2027P na odcinku 0,5 km w Garbatce”

„Przebudowa drogi powiatowej nr 2030P na odcinku ul. Za Jeziorem w Rogoźnie na długości 0,7km”

„Dotacja celowa na funkcjonowanie Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie, wchodzącego w skład ZS im. H. Cegielskiego, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Obornicki”

„Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu obornickiego na lata 2008-2032. Realizacja programu w 2017r.”

Lp

1

2

3

4

 

 

 

W zakresie współdziałania z Powiatem Obornickim, w 2018 roku Gmina Rogoźno przekazała Powiatowi środki finansowe na następujące zadania:

Informacje dodatkowe

 

 

 

 

Uchwała nr LXVII/581/2018 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 6 sierpnia 2018 roku w sprawie: zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2018 rok

 

 

 

Kwota dotacji (w zł)

54.000,00

163.143,00

44.333,00

2.000,00

900.000,00

30.000,00

1.193.476,00

5.042.516,56

Podstawa przekazania środków finansowych przekazanych Powiatowi Obornickiemu

Uchwała nr LVII/529/2018 z 28.02.2018r.

zmieniona Uchwałą nr LIX/542/2018 z 21.03.2018r.

Uchwała nr LIX/541/2018 z 21.03.2018r. zmieniona uchwałą nr LXVII/580/2018 z 6.08.2018r.

Uchwała nr LIX/541/2018 z 21.03.2018r. zmieniona uchwałą nr LXVII/580/2018 z 6.08.2018r.

Uchwała Nr LXVI/574/2018 z 27.06.2018r.

Porozumienie z 10.02.2000r. w sprawie utworzenie Zespołu Szkół w Rogoźnie

Umowa dot. przekazania środków finansowych na przedsięwzięcie – usuwanie azbestu w 2018r.

Razem kwota środków finansowych (w tym dotacji) przekazanych Powiatowi Obornickiemu w 2018 roku

Razem kwota środków finansowych przekazanych Powiatowi Obornickiemu w latach 2016-2018

Nazwa zadania

„Przebudowa drogi powiatowej nr 2030P na odcinku ul. Za Jeziorem w Rogoźnie na długości 0,7km”

„Przebudowa chodnika przy drodze nr 2027P w Rogoźnie przy ul. Wojska Polskiego”

„Przebudowa drogi powiatowej nr 2020P na odcinku od drogi krajowej nr 11 w miejscowości Tarnowo do miejscowości Karolewo”

Dofinansowanie organizacji XIV Powiatowego Festiwalu Nauk Przyrodniczych

„Dotacja celowa na funkcjonowanie Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie, wchodzącego w skład ZS im. H. Cegielskiego, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Obornicki”

„Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu obornickiego na lata 2008-2032. Realizacja programu w 2018r.”

Lp

1

2

3

4

5

6

 

W zakresie współdziałania z Powiatem Obornickim, w 2019 roku Gmina Rogoźno przyznała Powiatowi środki finansowe na nasztępujące zadania:

 

 

Informacje dodatkowe

 

 

W 2019 roku Powiat Obornicki wprowadził nowe zasady przyjmowania i weryfikacji wniosków o utylizację azbestu. Wnioski, które wpłynęły do UM w Rogoźnie, zostały przekazane do Starostwa.

 

 

Kwota dotacji (w zł)

800.000,00

 

 

 

 

Podstawa przekazania środków finansowych przekazanych Powiatowi Obornickiemu

Uchwała nr XVI/138/2019 z 10.09.2019r.

zmieniona Uchwałą nr XXIII/229/2019 z 18.12.2019r.

Porozumienie z 10.02.2000r. w sprawie utworzenie Zespołu Szkół w Rogoźnie

Umowa dot. przekazania środków finansowych na przedsięwzięcie – usuwanie azbestu w 2019r.

Razem kwota środków finansowych (w tym dotacji) przekazanych Powiatowi Obornickiemu w 2019 roku

Razem kwota środków finansowych przekazanych Powiatowi Obornickiemu w latach 2016-2019

Nazwa zadania

„Przebudowa drogi powiatowej nr 2020P na odcinku od drogi krajowej nr 11 w m. Tarnowo do m. Karolewo”

„Dotacja celowa na funkcjonowanie Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie, wchodzącego w skład ZS im. H. Cegielskiego, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Obornicki”

„Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu obornickiego na lata 2008-2032. Realizacja programu w 2019r.”

Lp

1

2

3

 

Ponadto: można o dofinansowaniu sprzętu specjalistycznego w SP ZOZ w Obornikach.

Oraz o azbeście – punkt, w którym mogą być pytania ze strony radnych.

 

W zakresie współdziałania z Województwem Wielkopolskim – w latach 2016-2019 Gmina Rogoźno:

1)      uchwałą nr XX/168/2019 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 października 2019 r. przyznała Województwu Wielkopolskiemu pomoc finansową na zadanie pn. „Wzmocnienie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze oddziaływania Aglomeracji Poznańskiej poprzez zwiększenie ilości połączeń kolejowych – dofinansowanie Poznańskiej Kolei Metropolitarnej (PKM)”:

-    na 2020 rok w wysokości 210 585,43 zł,

-    na 2021 rok w wysokości 215 314,19 zł,

-    na 2022 rok w wysokości 221 778,58 zł,

2)      uzyskała dotacje:

-     w kwocie 20.000,00 zł w ramach VI edycji konkursu „Pięknieje wielkopolska wieś” na zadanie „Ruch to zdrowie” – stworzenie mini boiska w Owczegłowach (uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego nr XX/542/16 z dnia 27 czerwca 2016 r., zmieniona uchwałą nr XXII/577/16 z dnia 26 września 2016 r.),

-     w kwocie 123.000,00 zł - w ramach budowy (przebudowy) dróg dojazdowych do gruntów rolnych – droga gminna w Gościejewie (umowa nr 95/2016 z dnia 30 marca 2016 r.),

-     w kwocie 116.250,00 zł - w ramach budowy (przebudowy) dróg dojazdowych do gruntów rolnych – droga gminna w Parkowie (umowa nr 92/17 z dnia 3 kwietnia 2017 r.),

-     2018 rok:

-     2019 r. – odnowa wsi – Garbatka

-     2019 r. – droga w Dziewczej Strudze

-     2019 r. – szatnia na medal

-     2018/2019 rok – po 10.000 zł – utrzymanie zieleni w pasie drogi wojewódzkiej

  1. Ponadto pomiędzy Gminą Rogoźno, a samorządem powiatowym, prowadzona była bieżąca współpraca dotycząca m.in.:

1)        współdziałania w zakresie zadań związanych z ochroną środowiska i planowaniem przestrzennym. Współdziałanie to dotyczyło w szczególności:

a)       realizacji programu usuwania azbestu,

b)       spraw związanych z wycinką drzew,

c)        spraw związanych z leśnictwem – plany urządzenia lasu,

d)       opiniowania dokumentów w postępowaniach o wydanie pozwolenia wodnoprawnego,

e)       opiniowanie wniosków dot. rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych,

f)        uzyskiwanie ze Starostwa Powiatowego w Obornikach dokumentacji geodezyjno-kartograficznej oraz informacji geodezyjnych ze zbiorów ewidencyjnych, na potrzeby spraw prowadzonych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie,

g)       przekazywania przez Starostwo Powiatowe w Obornikach informacji w zakresie wprowadzonych zmian danych ewidencyjnych do rejestru gruntów, budynków i lokali,

h)       uzgadnianie przez Starostę Obornickiego projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,

i)         uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

2)        w zakresie zadań związanych z prowadzeniem inwestycji gminnych, Urząd Miejski w Rogoźnie współdziała przede wszystkim z Wydziałem Geodezji i Nieruchomości oraz Wydziałem Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Obornikach, a także z Zarządem Dróg Powiatowych w Obornikach z siedzibą w Rogoźnie. W ramach tych zadań między innymi:

a)       uzyskiwane są przez Gminę Rogoźno warunki lokalizacji oznakowania dróg, bądź usytuowania infrastruktury drogowej takiej jak przystanki wjazdy, zjazdy,

b)       uzgadniana jest lokalizacja sieci uzbrojenia terenu,

c)        uzyskiwane są pozwolenia na budowę, albo dokonywane są zgłoszenia zamiaru budowy dla przedsięwzięć, w których inwestorem jest Gmina Rogoźno,

d)       uzyskiwane są pozwolenia wodnoprawne np. na odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z dróg gminnych,

3)        współdziałania w sprawach związanych z obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym. W tym w zakresie: szkolenia obronnego, zaspokojenia potrzeb sił zbrojnych RP, utrzymywania stałej łączności z powiatowym i wojewódzkim centrum zarządzania kryzysowego, współpracy i koordynacji służb, inspekcji i straży w sprawach związanych z obroną cywilną,

współdziałania Straży Miejskiej w Rogoźnie z Wydziałem Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Obornikach poprzez asystowanie przy kontrolach na terenie Gminy. Oprócz tego współdziałania, Straż Miejska w Rogoźnie współpracuje z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w zakresie m.in. zgłaszania zwierząt dziko żyjących, albo zabitych na drogach, celem ich badania.

 

Pan radny Chudzicki stwierdził, że w Gminie jest bardzo duży progres i podał tu przykład drogi Tarnowo – Karolewo, koszt 8 mln zł i zaznaczył, że kolejne drogi są planowane Rogoźno – Studzieniec itp, współpraca pomiędzy szpitalem a gminą, czy remonty w oświacie.

Pan radny Hubert Kuszak zapytał o czy są wytyczne w sprawie koronawirusa?

Burmistrz poinformował, że jest procedura ogólna, jednak szczegółowych wytycznych nie ma, być może dlatego, że jest to zbyt krótki okres czasu, jednak takie wytyczne się powinny pojawić, ale chodzi o podstawowe zasady higieny osobistej.

Pan radny Kutka zapytał, czy wiadomo już coś na temat wniosków złożonych na ulice Różaną i Seminarialną? Burmistrz odpowiedział, że jeszcze nic nie wiadomo.

 

Ad.6 Stan utrzymania czystości i porządku w Gminie Rogoźno.

Poniższy temat zreferował pan kierownik Paweł Andrzejczak.

W związku z realizowanym tematem sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie „Stan czystości i porządku w Gminie Rogoźno” informuję:

W ramach utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno realizowane są następujące czynności:

                  - Ręczne oczyszczanie placy, chodników, parkingów,

                  - Mechaniczne oczyszczanie ulic,

                  - Opróżnianie koszy ulicznych,

                  - Pielęgnacja terenów zielonych.

 

Zadania wymienione powyżej realizowane są w oparciu o uchwalony przez Radę Miejską w Rogoźnie budżet Gminy Rogoźno na rok 2020 w następujących rozdziałach:

90003 w odniesieniu do zadań związanych z utrzymaniem czystości na placach, chodnikach oraz ulicach wraz z opróżnianiem koszy ulicznych oraz rozdział 90004 w odniesieniu do pielęgnacji terenów zielonych.

 

Budżet na rok 2019:

90003/4300 – 419 000,00 zł

90004/4300 – 350 000,00 zł

 

Budżet na rok 2020:

90003/4300 – 340 000,00 zł (-18,85% w stosunku do roku 2019)

90004/4300 – 220 000,00 zł (-37,14% w stosunku do roku 2019)

 

Opis realizowanych zadań:

Ręczne oczyszczanie miasta:

Zadanie obejmuje ręczne posprzątanie wraz z usunięciem nieczystości poprzez zamiatanie, grabienie, odgarnianie itp. placów, chodników oraz parkingów na terenie miasta Rogoźna o łącznej powierzchni 46 661,00 m2.

W ramach oczyszczania miasta wykonane zostanie czyszczenie chodników itp., na całych ich szerokościach i powierzchniach, w tym odsłaniając zarośniętą trawę, zasypane piaskiem obrzeża i krawężniki.

Wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego uprządkowania miasta przed świętami i ważnymi uroczystościami na terenie miasta Rogoźna.

Z uwagi na ograniczone środki finansowe zadania związane z ręcznych oczyszczaniem miasta zlecane są Centrum Integracji Społecznej w okresach miesięcznych. Łączna wartość rocznej realizacji zadania wynosi ok. 85 000,00 zł

 

Mechaniczne oczyszczanie ulic polega na:

Zadanie polega na usunięciu wszelkich zanieczyszczeń z powierzchni przykrawężnikowej jezdni łącznie z zatokami autobusowymi, wyspami kanalizującymi, wlotami i wylotami skrzyżowań o ruchu okrężnym o łączne długości 47 358 mb.

Zabrania się przemieszczania w/w odpadów na tereny przyległe np. zieleńce. W przypadku bardzo dużego nagromadzenia nieczystości przy krawężnikach, ściekach przykrawężnikowych, Wykonawca jest zobowiązany dokonać wstępnego oczyszczenia metodą ręczną zanim użyty zostanie sprzęt mechaniczny. W miejscach, w których mechaniczne oczyszczanie jest uniemożliwione np. przez zaparkowane samochody lub utrudnione przez konstrukcję drogi Wykonawca jest zobowiązany wykonać prace ręcznie.

-        Zobowiązuję się, aby zanieczyszczenia usuwane z powierzchni jezdni przedostawały się do istniejących kratek kanalizacji deszczowej.

-        W celu uniknięcia nadmiernego zapylenia najbliższej okolicy oczyszczanych miejsc Wykonawca w trakcie mechanicznego zamiatania ma obowiązek zastosowania zraszania wodą zamiatanych powierzchni; niedopuszczalne jest przeprowadzanie prac bez zastosowania zraszania wodą oraz z przepełnionym zbiornikiem na zebrane nieczystości.

-        Wykonawca jest wytwórcą i posiadaczem odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.)

-        Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania na żądanie Zamawiającego dowodów potwierdzających zagospodarowanie, utylizację ww. odpadów, tj. karty przekazania odpadów.

Łączna wartość realizacji zadania wynosi 88 992,00 zł brutto, wykonawcą jest ZUKiT z Rogoźna.

 

Opróżnianie koszy ulicznych:

Zadanie obejmuje opróżnianie nieczystości stałych (min. 2 razy w tygodniu poniedziałki i piątki) z około 260 koszy na śmieci zlokalizowanych na placach, parkingach, zatokach autobusowych i ulicach na terenie Gminy Rogoźna (wraz z utrzymaniem czystości wokół tych pojemników) oraz koszy ulicznych z terenów Sołectw Gminy Rogoźno.

Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego zamocowania pojemnika w uchwycie mocującym oraz zgłaszania wszelkich aktów wandalizmu.

Zamówienie obejmuje również opróżnianie i wywóz nieczystości pochodzących z 25 pojemników rozstawionych na terenie miasta Rogoźna, a służących do zbiórki odchodów zwierzęcych min. 1 raz w miesiącu.

Wykonawca zobowiązany zostanie do jednokrotnego mycia koszy w okresie kwiecień i sierpień. Łączna wartość realizacji zadania wynosi 138 751,92 zł brutto, wykonawcą jest ZUKiT z Rogoźna.

 

Utrzymanie zieleni:

Pielęgnacja terenów zielonych o łącznej powierzchni 115 766,00 m2
obejmującej koszenie wraz z usunięciem skoszonej trawy:

- oczyszczanie terenów zielonych ze śmieci,

- grabienie i usuwanie liści w okresach wiosennym i jesiennym,

- przeprowadzenie w zależności od potrzeby remontów cząstkowych trawników ( odnawianie wraz z siewem traw w miejscach wskazanych przez Zamawiającego).

Wykonawca zobowiązany jest do:

               - usunięcie chwastów z terenów i skwerów rond,

               - przycięcia odrostów drzew i krzewów,

               - pielęgnacji żywopłotów.

Realizacja zadania z zastrzeżeniem wyłączenia okresu zimowego utrzymania.

Zadania związane z utrzymaniem terenów zielonych zlecane są Centrum Integracji Społecznej. Łączna wartość rocznej realizacji zadania wynosi ok. 100 000,00 zł

 

W załączeniu przekazuję następujące dokumenty:

Wykaz ulic do mechanicznego oczyszczania

Wykaz miejsc do ręcznego oczyszczania

Wykaz terenów zielonych            

 

Ad. 7 Informacja o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg.

W tym punkcie pan kierownik Paweł Andrzejczak poinformował, że ze względu na łagodny przebieg zimy nie zachodziła potrzeba prowadzenia akcji w zakresie zimowego utrzymania dróg.

 

Ad. 8 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

a) ustanowienia nagród oraz wyróżnień sportowych, uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 nieobecnym,

b) ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Rogoźno oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych, od dnia 1 września 2019 roku, uchwała została przyjęta 9 głosami „za”, 3 głosami „wstrzymującymi się” i przy 1 nieobecnym,

c) wyrażenia zgody na wniesienie nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółki gminnej, uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 nieobecnym,

d) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym - fragment terenu Targowiska Miejskiego "Mój Rynek", uchwała została przyjęta 13 głosami „za”1 brak głosu i przy 1 nieobecnym,

e) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego - ul. Rynkowa 21/1 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, 1 „wstrzymującym się” i przy 1 nieobecnym,

f) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego - ul. wielka Poznańska 16/3 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, 1 „wstrzymującym się” i przy 1 nieobecnym,

g) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym - część działki nr 1807/6 położonej w Rogoźnie, uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 nieobecnym,

h) wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości gruntowej na mienie Gminy Rogoźno, tj. działki nr 25/11 obręb Gościejewo, uchwała została przyjęta 12 głosami „za”, 2 brak głosu i przy 1 nieobecnym,

i) Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno, uchwała została przyjęta 10 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się”, 3 brak głosu i przy 1 nieobecnym,

j) nadania nazwy drodze wewnętrznej stanowiącej przedłużenie ul. Szarych Szeregów, uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 nieobecnym,

k) nadania nazwy drodze wewnętrznej (ul. Stnisława Wilhelma Kolanusa), uchwała została przyjęta 9 głosami „za”, 4 głosami „przeciw”, 1 głosie „wstrzymującym się”, przy 1 nieobecnym,

l) nadania nazwy dla skweru położonego w Rogoźnie, uchwała została przyjęta 9 głosami „za”, 4 głosami „przeciw”, 1 głosie „wstrzymującym się”, przy 1 nieobecnym,

m) rozpatrzenia skargi, uchwała została przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 „wstrzymującym się” i przy 1 nieobecnym,

n) rozpatrzenia petycji, autopoprawka wprowadzona przez przewodniczącego Komisji została przyjęta jednogłośnie, a dotyczyła, że komisja nie jest władna do rozstrzygania spraw dotyczących wiary, uchwała została przyjęta 9 głosami „za”, przy 2 „wstrzymującym się” i 3 braków głosu, przy 1 nieobecnym,

o) pozostawienia środków obrotowych za rok 2019 samorządowego zakładu budżetowego Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie, uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, przy 2 nieobecnych,

p) pozostawienia środków obrotowych za rok 2019 samorządowego zakładu budżetowego Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego w Rogoźnie, uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, przy 2 nieobecnych.

 

 

Ad. 9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej za okres od 1 do 24 lutego 2020 roku.

 

1 lutego – 2.urodziny Stowarzyszenia GROT Rogoźno

1 lutego – zebranie sprawozdawcze OSP w Pruścach

3 lutego – dyżur w Biurze Rady (1 interesant)

8 lutego - Zakończenie rozgrywek GLPS

8 lutego - XXVI Ognisko pod dębem Przemysł II

8 lutego – Rogozińska Petarda (RCK)

8 lutego – zebranie sprawozdawcze Stowarzyszenia Parkowianka (wiceprzewodniczący Jarosław Łatka)

12 lutego - wykład Rogozińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku

17 lutego – dyżur w Biurze Rady (3 interesantów)

21 lutego – uroczystości XXX-lecia Samorządu w Ryczywole

24 lutego – XXVI Sesja RM w Rogoźnie

24 lutego – spotkanie ze Starostą i Wicestarostą obornickim dot. inwestycji na drogach powiatowych

 

Dnia 20 lutego 2020 r. o godz 16.30 rozpoczęła się Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury.

W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji, a także Burmistrz Rogoźna Roman Szuberski, Przewodnicząca Rady Powiatu i Kierownik Wydziału Renata Tomaszewska, Skarbnik Gminy Irena Ławniczak, Kierownik Wydziału Roman Piątkowski oraz Dyrektor

ZAMK-u Marek Mysłek i zaproszeni goście państwo Kaczmarek oraz inspektor Jarosław Dolatowski.

Porządek obrad obejmował:

1) rozpoczęcie posiedzenia,

2) przedstawienie porządku obrad,

3) przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

4) omówienie informacji o zasobach mieszkaniowych Gminy Rogoźno w tym ul. Fabrycznej za 2019 rok

5) zaopiniowanie materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej,

6) wolne głosy, wnioski i komunikaty,

7) zakończenie.

 

Podczas posiedzenia Dyrektor ZAMKu przedstawili działalność tej instytucji w 2019 roku oraz sytuację nowo zamieszkałego budynku socjalnego na ulicy Fabryczna.

Następnie przedstawiono materiały na najbliższą sesję Rady Miejskiej, tj. projekty uchwał. Kierownicy wydziałów odpowiedzialni za przygotowanie poszczególnych uchwał omówili je na komisji i odpowiedzieli na wątpliwości członków komisji.

W punkcie wolne głosy i wnioski zaproszony pan inspektor Jarosław Dolatowski, przedstawił temat poruszony na ostatniej sesji przez pana radnego Huberta Kuszaka szczepień przeciwko brodawczakowi ludzkiemu z przeznaczeniem dla dziewczynek i chłopców w wieku szkolnym. Pan Jarosław Dolatowski poinformował, jak wygląda taki program i podał przykładowe zestawienia.

W związku z powyższymi informacjami pan Kuszak powiedział, że szczepienie obowiązkowe ma być dostępne od roku 2021 i w związku z tym warto byłoby, aby wprowadzić do szkół informację, która rozpropagowałaby ten temat i rozwiała wątpliwości o szczepieniach.

Pani radna Longina Kolanowska przedstawiła problem mieszkańców ulicy Szarych Szeregów i poprosiła pana burmistrza o pilną interwencję, by droga stała się przejezdna.

 

Pan radny Kupidura zwrócił uwagę, że w sprawozdaniu pani Przewodniczącej KSSOiK nie znalazł się wniosek radnego, z zapytaniem gdzie można wyrzucać zużyte strzykawki i drugi wniosek, by w regulaminie utrzymania czystości w Gminie została zawarta informacja jakich pojemników używać. Pan Piątkowski odpowiedział, że co do strzykawek to zostały podjęte już rozmowy z panem Siwińskim, natomiast jeżeli chodzi o regulamin to będzie on zmieniony.

Radny Wojciechowski zapytał, jak wyglądają dyżury pana Przewodniczącego, czy jest wielu petentów i czy widzi możliwość przywrócenia takich dyżurów dla wszystkich radnych?

Pan Zaranek poinformował, że na dyżury są chętni by spotkać się i porozmawiać o rzeczach ważnych, a jeżeli chodzi o dyżury dla pozostałych radnych, to pan Przewodniczący powiedział, że trudno mu się za innych wypowiadać.

 

 

 

 

 

 

 

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji swoje posiedzenie miała w dniu 18 lutego 2020 roku. W związku z tym, że dwóch radnych nie otrzymało zaproszenia w terminie pięciu dni , mimo że zaproszenia zostały wysłane zgodnie z terminem ale utknęły na poczcie, uzgodniliśmy że jest to spotkanie nieformalne i na tym spotkaniu omówiliśmy skargę Pana Waleriana Grochowalskiego .

               W spotkaniu uczestniczyli : projektant Pan Marciniak , wykonawca Pan Włodarczak , kierownik Pan Andrzejczak oraz sekretarz Pan Jagoda.

               Po wysłuchaniu zaproszonych gości posiedzenie komisji zakończyło się, a członkowie komisji otrzymali zaproszenia na komisję w dniu 24.02.2020.

               W dniu 24.02.2020 radni na posiedzeniu komisji uznali skargę Pana Waleriana Grochowalskiego jednogłośnie za bezzasadną. Następnie członkowie komisji pochylili się nad petycją Pani Renaty Sutor. Petycja ta zawierała 9 punktów dotyczących zmiany przepisów prawa: miejscowego, podatkowego, gospodarczego , medialnego, prawa postępowania cywilnego. Członkowie komisji po przeanalizowaniu petycji uznali:

1) petycję dotyczącą zakresu prawa powszechnie obowiązującego zgodnie z artykułem 6 ustawy o petycjach przekazać do Kancelarii Sejmu RP

2)uznać petycję w części dotyczącej zmiany prawa miejscowego w ww. zakresie za bezzasadną, gdyż na terenie Gminy Rogoźno nie ma szpitali a wszelkie parkingi są bezpłatne. Trzech radnych uznało petycję za bezzasadną, jeden radny wyłączył się z głosowania.

               W drugiej części swojego pisma do komisji Pani Sutor zwraca się z prośbą o wsparcie swojej petycji złożonej do Episkopatu Polski w sprawie Intronizacji Jezusa Chrystusa na Króla Polski. Komisja przerwała obrady i postanowiła wydać opinię w tej sprawie w dniu 26.02. 2020 o godzinie 15:45.

 

 

 

Ad. 10 Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

Sprawozdanie z działalności Burmistrza Rogoźna

w okresie międzysesyjnym
 od 27.01.2020r.do 26.02.2020r.

 

28 stycznia

-spotkanie z dyrektorem wydziału Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego

 p. Łukaszem Krysztofiakiem – wizytacja CIS.

29 stycznia

-udział w spotkaniu z Zarządem Koła Związku Sybiraków.

01 luty

-udział w obchodach 2 rocznicy powstania Stowarzyszenia „GROT”

 

-udział w walnym zebraniu jednostki OSP Pruśce.

02 luty

-udział w zebrania Członków Koła Polskiego Związku Wędkarskiego przy RCK w Rogoźnie.

07 luty

-udział w spotkaniu Noworocznym z Senatorem RP Filipem Libickim, oraz Posłem na Sejm Krzysztofem Paszykiem.

10 luty

-udział w zebraniu sprawozdawczym z członkami chóru Echo.

12 luty

-udział w Nadzwyczajnym Walnym Zebraniu członków Klastra Turystycznego "Szlaku Piastowskiego w Wielkopolsce"

15 luty

-udział w charytatywnym Festynie dla Natalki zorganizowanym przez sołectwo Owczegłowy.

16 luty

-udział w wręczeniu pucharów podczas Zimowego Turnieju Brydża Sportowego w Rogoźnie.

18 luty

-udział w posiedzeniu KSWiP.

 

-udział w zebraniu wiejskim sołectwa Tarnowo.

19 luty

-udział w posiedzeniu KR.

20 luty

-udział w posiedzeniu KSSOiK.

21 luty

-udział w uroczystych obchodach 40-lecia Pilskiego oddziału SEP.

24 luty

-udział w sesji zwołanej w trybie Nadzwyczajnym.

 

 -udział w spotkaniu w Starostwie Powiatowym dotyczącym dalszego planowania w zakresie budowy dróg.

 

-udział w posiedzeniu KGFiR.

25 luty

-udział w wręczeniu nagród dzieciom i młodzieży którzy wzięli udział w konkursie plastycznym na okładkę książki pt. „Stop agresji i przemocy” zorganizowany przez Komendę Powiatową Policji w Obornikach przy współudziale Gminy Rogoźno.

 

SPRAWOZDANIE

BURMISTRZA ROGOŹNA

z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Rogoźnie

za okres od 29.01.2020 r. do 26.02.2020 r.

 

 

a) Uchwała NR XXV/ 243/2020 w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom z terenu Gminy Rogoźno, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, w tym bezdomnym, przekazana do WUW, Dz.U. poz 1181 z dn 31.01.2020,

b) Uchwała NR XXV/ 244/2020 w sprawie zmiany Uchwały Nr LXX/612/2018 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 października 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania, przekazana do WUW, Dz.U. poz 1182 z dn 31.01.2020,

c) Uchwała NR XXV/ 245/2020 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna w rejonie ulicy Łąkowej, przekazana do WUW

d) Uchwała NR XXV/ 246/2020 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – część działki nr 304/2 położonej w Studzieńcu, przekazana do WUW

e) Uchwała NR XXV/ 247/2020 w sprawie zmiany ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy lub nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanej jedynie przez część roku przekazana do WUW, Dz.U. poz 1180 z dn 31.01.2020,

f) Uchwała NR XXV/ 248/2020 w sprawie utworzenia Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rogoźnie oraz nadania mu statutu, przekazana do WUW

g) Uchwała NR XXV/ 249/2020 w sprawie wskazania kandydata Gminy Rogoźno do Powiatowej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych w Obornikach przekazana do WUW,

h) Uchwała NR XXV/ 250/2020 w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego dotyczącego realizacji zadania w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności na rok 2020, przekazana do WUW

i) Uchwała NR XXV/ 251/2020 w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2020 przekazana do WUW, Dz.U. poz 1179 z dn 31.01.2020,,

 

 

 

a)Uchwała NR XXVI/ 252/2020 w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2020, przekazana do WUW

 

b)Uchwała NR XXVI/ 253/2020 w sprawie Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24.04.2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego za rok 2020 przekazana do WUW

 

Pan radny Janus zapytałczyudział w spotkaniu Noworocznym z Senatorem RP Filipem Libickim, oraz Posłem na Sejm Krzysztofem Paszykiem było w szerszym gronie? Pan burmistrz wyjaśnił, że otrzymał zaproszenie od tych osób i tylko w tym gronie odbywało się to spotkanie.

 

Ad. 11 Interpelacje i zapytania radnych.

 

Interpelacja odczytana przez radnego Pawła Wojciechowskiego:

 

W związku z brakiem bieżących informacji na stronach internetowych gminnych spółek AQUABELLIS i MEGAWAT o składach osobowych Rad Nadzorczych, tak jak miało to miejsce w latach wcześniejszych, prosimy o podanie informacji w odpowiedzi na interpelacje o składach Rad Nadzorczych w wyżej wymienionych spółkach gdzie właścicielem wszystkich udziałów w spółce jest Gmina Rogoźno o Zgromadzenie Wspólników stanowi Burmistrz Rogoźna.

 Prosimy o podanie informacji :

- ile czasu trwa obecna kadencja Rady i od kiedy została powołana w obecnych składach.

- jak zawierały się składy osobowe Rad Nadzorczych tych spółek w latach 2014- 2020.

 

Interpelacje odczytane przez radnego Huberta Kuszaka:

 

Ponawiam po dwóch latach interpelację dotyczącą dodatkowego doświetlania przejść dla pieszych w Rogoźnie.

Ze względów oczywistych w pierwszej kolejności proszę o zainstalowanie lampy doświetlającej na przejściu dla pieszych n/p RCK w Rogoźnie.

 

 

Ze względów na idący sezon zwiększonej używalności placów zabaw na terenie gminy Rogoźno wnioskuję o sprawdzenie techniczne w/w obiektów.

 

Ad. 12 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Pan burmistrz przedstawił następujące odpowiedzi na interpelacje:

 

„W odpowiedzi na interpelację nr 1/2019 zostały ujęte środki na organizacje imprezy sportowej pt. Półmaraton Przemysła II. Jednocześnie nie planuje się wycofania tej imprezy z kalendarza imprez na rok 2020.”

 

„Odpowiadając na zapytanie nr 1/2020 radnego H. Janusa przekazane pismem Pana Przewodniczącego z dnia 3 lutego 2020r. dotyczące terminala płatniczego w Urzędzie Miejskim, uprzejmie informuję, co następuje:

W miesiącu styczniu br została dokonana aktualizacja programu Radix Kasa, dotycząca również kwestii obsługi terminala płatniczego przez ten program. W wyniku aktualizacji autor oprogramowania usunął usterki w programie.

Z uwagi na powyższe, informatyk zweryfikował poprawność działania programu i terminala, a także uprawnienia pracowników obsługujących kasę w tut. Urzędzie.

Z tego względu, na dzień dzisiejszy możliwe jest dokonywanie w kasie płatności w formie bezgotówkowej.”

 

„Odpowiadając na zapytanie nr 2/2020 radnego p. Henryka Janusa, przekazanej pismem Pana Przewodniczącego z dnia 3 lutego br, w którym radny zawarł wniosek o przedstawienie opinii prawnej dotyczącej braku możliwości transmisji obrad sesji na serwisie youtube, uprzejmie informuję, że zwrócono się do radcy prawnego obsługującego Urząd Miejski w Rogoźnie o zajęcia stanowiska w tej sprawie.

Z uwagi na to, stosowna odpowiedź na zapytanie zostanie udzielona po otrzymaniu stanowiska radcy prawnego w ww. sprawie.”

 

Ad. 13 Wolne głosy i wnioski.

Pan radny Wojciechowski poprosił burmistrza o przyspieszenie prac przy obcince gałęzi na odcinku za jeziorem i ul. Wągrowieckiej, na co burmistrz odpowiedział, że prace te zostaną zrealizowane w najbliższym czasie.

Radny Janus pochwalił się uzyskaniem V miejsca na zawodach w strzelaniu z wiatrówki radnych: Henryk Janus, Krzysztof Nikodem, Paweł Wojciechowski, Maciej Kutka i Hubert Kuszak.

Radny Maciej Kutka poprosił o informację, co dzieje się w temacie odwołanego spotkania radnych, czy burmistrz jest już po spotkaniu w Urzędzie Wojewódzkim?

Pan Roman Szuberski odpowiedział, że spotkanie odbędzie się w najbliższy poniedziałek.

Radny na wniosek jednego z mieszkańców ul. Szarych Szeregów poprosił pana Przewodniczącego o zorganizowanie spotkania na tej ulicy celem jej obejrzenia jej stanu. Pan przewodniczący poinformował, że takie spotkanie zorganizuje.

Burmistrz poinformował, że po rozstrzygnięciu zaplanowanych przetargów będzie można przystąpić do prac na tej drodze.

Radny Adam Nadolny poprosił o wyrównanie dróg gruntowych, czyli na tzw. Mokszu i ul. Boguniewskiej.

Radna Longina Kolanowska potwierdziła, że jest w stałym kontakcie z mieszkańcami i panem burmistrzem jeżeli chodzi o drogę Szarych Szeregów i potwierdziła, że w najbliższym czasie będzie tam kolejne spotkanie z radnymi i mieszkańcami.

Pan radny Kupidura dodał, że na Szarych Szeregów chodzi jeszcze o sprawę bezpieczeństwa, bo jest tam fizykoterapia prowadzona dla dzieci i tam rodzice mają kłopot, żeby dojechać.

Radny Wojciechowski zapytał, czy będzie możliwość zamieszczenie na Pl. K. Marcinkowskiego krótkiej wzmianki, ponieważ nie wszyscy znają tę osobę, a informacja na elewacji muzeum jest zbyt krótka i ogólnikowa. Burmistrz powiedział, że jeżeli radny zawnioskuje, to być może będzie ta sprawa szybciej zrealizowana. Pani Tomaszewska dodała, że taka tablica jest już w opracowaniu.

Radny Henryk Janus poprosił o uzupełnienie braków dot. protokołów i petycji, skarg i interpelacji, ponieważ jego zdaniem nie wszystkie są umieszczone na stronie.

Pan Hubert Kuszak zaproponował, by sesje do momentu zakupu nowego sprzętu na salę nr 20 odbywały się w RCK, ponieważ ostatnie posiedzenie sesji nadzwyczajnej to wyłącznie szum i zapytał burmistrza o zagrażające suche drzewo na cmentarzu?

Pan kierownik Andrzejczak odpowiedział, że aktualnie to drzewo jest przedmiotem postępowania i gmina oczekuje, aż ksiądz wystąpi o pozwolenie na wycinke tego drzewa

 

Ad. 14 Zakończenie.

Sesja zwołana w trybie nadzwyczajnym została zakończona trzykrotnym uderzeniem laski przez pana przewodniczącego o godz. 22;00. Protokołowała – Anna Mazur.

 

 

 

drukuj pobierz pdf