Protokół nr 32/2013
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 22 sierpnia 2013 r. w sali nr 20 UM w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Temat posiedzenia:
1. Kontrola realizacji zarządzeń wydawanych przez Burmistrza przez I półrocze 2013r.
2. Informacja o przeprowadzonych przetargach w 2013r.
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności, która stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Nieobecna Radna E. Wysocka.
W posiedzeniu uczestniczyli: Sekretarz Gminy – I. Sip-Michalska, Skarbnik Gminy – Maria Kachlicka, Burmistrz Rogoźna – Bogusław Janus, lista obecności gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Proponowany porządek:
1. Otwarcie i przedstawienie porządku posiedzenia.
2. Kontrola realizacji zarządzeń wydawanych przez Burmistrza przez I półrocze 2013r.
3. Informacja o przeprowadzonych przetargach.
4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
5. Sprawy bieżące.
6. Wolne głosy i wnioski.
7. Zakończenie.
Uwag do porządku obrad nie wniesiono.
Komisja wspólnie podjęła decyzję, aby w pierwszej kolejności omówić punkt 3 porządku obrad-informację o przeprowadzonych przetargach w 2013 r., punk 2 porządku obrad realizowany został po przerwie.
Przystąpiono do realizacji punktu 3- informacja o przeprowadzonych przetargach w 2013r.
Informację przedstawiła Sekretarz Gminy Pani Iwona Sip- Michalska.
Poinformowała, że w Gminie Rogoźno łącznie przeprowadzonych zostało 15 przetargów z czego jeden został unieważniony. Dodała, że 7 przetargów organizowanych było przez Wydział Inwestycyjny Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
Zrealizowane zostały następujące przetargi:
1. „Utrzymanie czystości na terenie miasta i gminy Rogoźno w 2013 roku”.
2. „Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych na terenie gminy Rogoźno w 2013 roku”.
3. „Profilowanie dróg i ulic gruntowych na terenie gminy Rogoźno w 2013 roku”.
4. „Mechaniczne oczyszczanie ulic na terenie miasta Rogoźna w okresie od 02.04.2013r.”.
5. Roboty dodatkowe dla realizowanego przedsięwzięcia budowlanego pn: „ Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie PKP oraz w pasie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 241”.
6. „ Remont świetlicy wiejskiej w Owczegłowach etap II- unieważniony.
7. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziewcza Struga etap I”.
8. „ Przeglądy szczegółowe 8 obiektów mostowych”.
9. „Budowa oświetlenia drogowego na osiedlu przy ul. Kosciuszki”.
10. „Dostawa betonowych płyt drogowych”.
11. „Przebudowa chodnika przy drodze gminnej nr 272509P (przy cmentarzu) w miejscowości Rogoźno”.
12. „Przebudowa chodnika w m. Grudna przed budynkiem świetlicy w Gminie Rogoźno”.
13. „Remont świetlicy wiejskiej w m. Owczegłowy etap II”.
14. „Budowa odcinka ulicy Długiej od ul. W. Poznańskiej do skrzyżowania z ul. Seminarialną- etap II”.
15. „Przebudowa chodnika przy Szkole Podstawowej Nr 3 od ul. Seminarialnej do ul. Kościuszki”.
Szczegółową informację z datą, kiedy przetarg został otwarty i jakie przedsiębiorstwo dany przetarg wygrało stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Pani Sekretarz dodała, że pozostałe przetargi ujęte zostały w materiałach dotyczących realizacji zarządzeń wydawanych przez Burmistrza w I półroczu 2013r., większość tych przetargów realizowanych było przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, poinformowała, że w większym stopniu wszystkie te przetargi zakończyły się wynikiem negatywnym, z uwagi na brak złożonych ofert.
Radny R. Dworzańki zwrócił się z prośbą do Pani Sekretarz o przedstawienie informacji na temat zrealizowanych przetargów inwestycyjnych.
Pani Sekretarz wyjaśniła, że Wydział Organizacyjny nie zanotował żadnych przetargów na kwotę 14.000 euro dodała , że tylko w jednym przypadku ( przetarg na zakup serwera) ofertę złożyły trzy przedsiębiorstwa tj. z Rogoźna, Krakowa i Katowic , ta trzecia okazała się najkorzystniejsza na kwotę ok. 20.000zł.
Radny M. Kutka zapytał na kiedy planowany jest II etap przebudowy drogi gminnej w m. Dziewcza Struga?
Pani Skarbnik M. Kachlicka odpowiedział, że na dzień dzisiejszy etap II nie jest planowany, ponieważ musiałby być uwzględniony w wieloletniej prognozie finansowej, a zadania takiego niema z uwagi na brak środków finansowych.
Radny M. Kutka zapytał czy płyty betonowe zostaną położone na ul. Kwarcowej i ul. B. Prusa?
Skarbnik M. Kachlicka odpowiedziała że na ul. Kwarcowej płyty już zostały położone, zrobiona została1/3 ulicy B. Prusa ponieważ na dalszą część nie wystarczyło płyt, ale podjęta została decyzja, że z zaoszczędzonych środków płyty zostaną dokupione i położone również w dalszej części ulicy.
Radny R. Dworzański zapytał jaka kwota przekazana została na remont świetlicy w m. Owczegłowy i dlaczego przetarg się nie odbył?
Sekretarz Gminy I. Sip-Michalska wyjaśniła, że kwota w złożonej ofercie przewyższała środki w budżecie Gminy.
Skarbnik M. Kachlicka dodała ,że pierwszy przetarg unieważniony został z powodu wysokiej kwoty w złożonej ofercie, ogłoszono drugi przetarg, w którym kwota również została przekroczona o ok. 5.100 zł
Radny A. Jóźwiak zapytał do jakiego dnia obejmuje informacja o przeprowadzonych przetargach w 2013r.?
M. Kachlicka odpowiedziała, że jest to informacja za I półrocze 2013r.
Radny A. Jóźwiak zapytał, czy przetargi przeprowadzone w miesiącu lipcu br. zostały już w tej informacji zawarte?
Sekretarz I. Sip-Michalska odpowiedziała, że jeszcze nie. Jest to informacja złożona na dzień 30.06.2013r.
Ogłoszono 15 min. przerwy.
Po przerwie przystąpiono do realizacji punktu 2 – kontrola realizacji zarządzeń wydawanych przez Burmistrza przez I półrocze 2013r.
Komisja skontrolowała realizację następujących zarządzeń:
Zarządzenie Nr OR.0050.1.25.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 14 lutego 2013r. w sprawie powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie : „Profilowanie dróg i ulic gruntowych na terenie gminy Rogoźno w 2013r.”
Zarządzenie Nr OR.0050.1.13.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 25 stycznia 2013r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr OR.0050.1.10.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 23 stycznia 2013 roku dot. powołania komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: „Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych na terenie gminy Rogoźno w 2013 roku”.
Zarządzenie Nr OR.0050.1.43.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 15 marca 2013r. w sprawie powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na zadanie: Roboty dodatkowe dla realizowanego przedsięwzięcia budowlanego pn. „ Budowa sieci kanalizacyjnej na terenie PKP oraz drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 241” realizowanego w ramach projektu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków w Rogoźnie oraz separatorów na wlotach do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny aglomeracji Rogoźno” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007-2013.
Zarządzenie Nr OR.0050.18.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 31 stycznia 2013r. w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia odbioru końcowego zadania polegającego na Konserwacji urządzeń wodnych w celu zachowania ich funkcji poprzez odmulenie i umocnienie brzegów stawów w miejscowości Studzieniec.
Zarządzenie Nr OR.0050.1.95.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 20.06.2013r. w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: „Budowa odcinka ulicy Długiej od ul. W. Poznańskiej do skrzyżowania z ul. Seminarialną- etap II”.
Zarządzenie Nr OR.0050.1.20.2013 Burmistrza Rogoźna z dnia 04 lutego 2013r. w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej w drodze ustnego przetargu nieograniczonego, ustalenie ceny wywoławczej i wywieszenia wykazu.
Radny A. Jóźwiak zadał pytanie odnośnie działki położonej w m. Boguniewo: kto jest właścicielem ogrodzenia przylegającego do działki gminnej nr 73/5 położonej w m. Boguniewo?
Na pytanie odpowiedziała Pani Inspektor z WGNRiOŚ wyjaśniając, że właścicielem działki jest Gmina Rogoźno a właścicielem ogrodzenia Pan Grześkowiak.
Radny A. Jóźwiak odpowiedział, że nie może zgodzić się z wypowiedzią Pani inspektor ponieważ zgodnie z przepisami prawa to co znajduje się na terenie gruntu należy do właściciela.
Uwag do realizacji zarządzeń wydawanych przez Burmistrza przez I półrocze 2013r. nie wniesiono .
Przystąpiono do realizacji punktu 4- przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
Protokół nr 31/2013 został przyjęty jednogłośnie 3 głosami „za” w obecności trzech członków komisji.
Przystąpiono do realizacji punktu 5 – sprawy bieżące.
Nie było.
Przystąpiono do realizacji punktu 6 – wolne głosy i wnioski.
Głosów i wniosków nie wniesiono.
Posiedzenie zakończono o godz. 14.25
Protokół sporządziła Marika Markiewicz
Rogoźno, dnia 23 sierpnia 2013 r.
Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:
Przewodniczący KR……………………………
Wiceprzewodniczący KR……………………...
Członek KR……………………………………..
Członek KR……………………………………..
|