Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: PROTOKÓŁ nr 2/2019 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 23 stycznia 2019 r. o godz. 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 2/2019

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 23 stycznia 2019 r. o godz. 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Krzysztof Nikodem. Przewodniczący stwierdził, że na 5 członków Komisji w obradach bierze udział 5 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  4. Analiza wydatkowania środków na utrzymanie dróg Gminnych w roku budżetowym 2018.
  5. Analiza umów zlecenie zawartych przez Gminę Rogoźno w 2018 roku.
  6. Sprawy bieżące.
  7. Wolne glosy i wnioski.
  8. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek został przyjęty jednogłośnie.

 

Przystąpiono do punktu 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty jednogłośnie 5 ,,za” w obecności 5 radnych.

 

Ad. 4 Analiza wydatkowania środków na utrzymanie dróg Gminnych w roku budżetowym 2018.

Pan przewodniczący Nikodem przedstawił, iż komisja zapoznała się na spotkaniu roboczym z materiałami dotyczącymi powyższych tematów i zapytał, czy pieniądze na naprawę kanalizacji deszczowej, które przekazywane były do Aquaubellisu, po przekazaniu majątku obecnie też będą płacone ? Pan burmistrz Roman Szuberski odpowiedział, że nie ponieważ gmina ma podpisana umowę. Pan przewodniczący dopytał, skąd jest ta kwota? Pan Paweł Andrzejczak odpowiedział, że jest to kwota z analizy 2017 roku, jaka gmina płaciła za utrzymanie czystości deszczówki do Aquabellisu.

Pan przewodniczący powiedział o swoich wątpliwościach dotyczących opisywania faktur za wycinkę krzewów wykonywaną przez firmę CIS i OPUS oraz o zakresie prac na kwoty, na które faktury zostały wystawione. Pan Andrzejczak wyjaśnił, że jest to indywidualne podejście firm oraz użycie odpowiedniego sprzętu i wkładu pracy własnej.

Kolejnym pytaniem pana Krzysztofa Nikodema była kwestia dotycząca wysyłania zapytania ofertowego, którego brakowało przy analizowanym materiale. Pan kierownik poinformował, że w kilku przypadkach gdzie brakowało zapytania ofertowego chodziło o czas wykonania usługi.

Kolejna sprawa dotyczyła omówienia na prośbę pana przewodniczącego faktury za odśnieżania na kwotę 6 tys zł. Pan Andrzejczak poinformował, że jest to pierwsza faktura, która zawiera dowozy piasku do pojemników. Pan radny Jarosław Łatka zapytał, kto wykonuje w gminie „zimowe utrzymanie dróg”? Pan Paweł Andrzejczak poinformował, że CIS ma umowę na odśnieżanie chodników, a pan Siwiński na zimowe odśnieżanie dróg.

Pani radne Ewa Wysocka poprosiła o poinformowanie, jakie działania były wykonane podczas remontu mostu w Boguniewie ? Pan Tadeusz Zygmunt powiedział, że do remontu mostu przystąpiono po przeglądzie, który był w czerwcu, tam chodziło o przemieszczenie płyty najazdowej, w związku z powyższym dokonano wymiany całej płyty.

Pan Zbigniew Chudzicki wypowiedział się w kwestii oznakowania Pl. Karola Marcinkowskiego , bo ponad 11 tys zł gmina wydała na tablice. Pan kierownik poinformował, że te znaki były zakupione na czas budowy, bo jest  obowiązkiem gminy informowanie o objazdach. Kolejna sprawa poruszona przez radnego to – zajęcie pasa drogowego i kwoty od 4000 tys zł do 200 zł – pani skarbnik odpowiedziała, że chodzi o budowanie sieci gazowej w Garbatce i gmina taką opłatę zawsze będzie płacić zgodnie z wydaną decyzją.

Radny dopytał o remont drogi w Gościejewie na kwotę 192 tys zł – pan Paweł Andrzejczak poinformował, że remont ten wykonały Lasy Państwowe.

Pan przewodniczący Nikodem zapytał o fakturę dotyczącą gruzu z rozebranego budynku za urzędem, zapytał gdzie znajduje się gruz? Pan Andrzejczak odpowiedział, że gruz jest do wykorzystania na drogę Cieśle – Potuły.

Kolejnym skontrolowanym materiałem była faktura dotycząca rozebranej i remontowanej wiaty przystankowej na ponad 5 tys zł, pan przewodniczący stwierdził, że ten koszt przewyższa zakup nowej wiaty.

Pani Ewa Wysocka dodała, że nasuwa się wniosek iż lepiej kupić coś nowego niż remontować stare. W dalszej części pani Wysocka miała uwagi do źle opisanej faktury za dostarczenie piasku w Nienawiszczu. Pan przewodniczący Nikodem zwrócił uwagę na fakturę przez pana z Budzynia na wycinkę krzewów i poboczy w Pruścach i Nienawiszczu – niektóre miejscowości zostały pominięte m.in. Garbatka. Pan kierownik odpowiedział, że w pierwszym rzucie były wykaszane pobocza dróg najbardziej uczęszczanych. Pan Nikodem powiedział, że fajnie byłoby gdyby któraś z jego miejscowości była wykoszona i dodał, że nie warto w takim razie wykaszać samemu.

Pan Krzysztof Nikodem zapytał panią skarbnik, czy wydatki niewykorzystane za drogi przechodzą na rok następny? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedział, że są to wydatki niewygasające i oczywiście są wykorzystane w budżecie roku następnego.

Pani radna Wysocka zapytała pana kierownika Andrzejczaka o wykonanie przepustu w Nienawiszczu, co w tym temacie poczyniono? Odbyło się spotkanie z zarządcą drogi i panem Okpiszem. Wniosek z tego spotkania jest taki, że woda zalewająca jest prawdopodobnie z pól, propozycja przyjęta jest taka że i gmina i starostwo mogą wykonanie takiego przepustu sfinansować. Pani Wysocka odpowiedziała, że w korespondencji, jaka dostał pan Olęderek jest to zadanie własne gminy. Natomiast pan Tadeusz Zygmunt poinformował, że jest to ewidentna spychologia odpowiedzialności. Starostwo poczyniło wyczyszczenie terenu panu Olęderkowi. Natomiast pan Zygmunt zauważył, że wykonanie rowu po prawej i lewej stronie należy do powiatu. Pan kierownik Andrzejczak zaproponował złożenie pisma do ZDP w Rogoźnie w spr. Uporządkowania poboczy obok pana Olęderka.

 

Ad. 5 Analiza umów zlecenie zawartych przez Gminę Rogoźno w 2018 roku.

Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał czego dotyczy umowa zawarta na obsługę „Festynu Rodzinnego” na kwotę 3 tys zł ? To jest moc zamówiona na obsługę imprezy, a wynajęcie agregatu kosztuje poinformował pan kierownik. Radny zauważył, że w kolejnej umowie jest zbyt duża kwota (2.300) za odegranie roli Romana Dmowskiego bo dla przykładu koncert na otwarcie Pl. Karola 5.700. Pan Andrzejczak powiedział, że taka była oferta, poza tym trudno jest taką umowę wycenić, natomiast dodatkowo w skład takiej roli wchodzi jeszcze przygotowanie autora i jego stroje.

Pan Chudzicki poruszył temat muralu na SP 3 – pan Andrzejczak wyjaśnił, że mural miał być jeszcze od strony orlika, jednak ściana tak pęka, że nie jest możliwe wykonanie. Pan przewodniczący miał wątpliwości do kwoty 17 tys zł ocieplenia kawałka pod muralem. Pan kierownik powiedział, że jest to ponad 100 m, a do tego doliczyć należy rynny i koszty farb.

Pan Jarosław Łatka powiedział, że zastanowiła go faktura za dojazd absolwentów LO rocznik „68”, czy gmina była organizatorem tego zjazdu? Pani skarbnik wyjaśniła, że była to promocja gminy w taki sposób, by pokazać tym osobom co od tego czasu zmieniło się w gminie. Na zakończenie pan przewodniczący zapytał o fakturę za film audio – wideo promujący gminę Rogoźno na kwotę 1.800 zł. Pan burmistrz określił, że w porównaniu do innych gmin jest to bardzo mała kwota. Pan przewodniczący zasugerował, czy w ramach konkursów takie informacje mogłyby opracowywać szkoły? Pani skarbnik zapytała w jakiej formie zapłacić szkołom za taką usługę, bo nie ma możliwości? Pan Łatka powtórzył, że może to odbywać się w formie konkursów i nagród.

Radni na zakończenie podsumowali aby zamieszczane przez Burmistrza, Przewodniczącego Rady lub Radnych , życzeń w prasie czy innych środkach masowego przekazu dotyczących świąt lub innych okoliczności były pokrywane z ich prywatnych środków pieniężnych. Jest to promowanie głównie swojej osoby i nie powinno być finansowane ze środków publicznych jak miało to miejsce do tej pory.

 

Ad. 6 Sprawy bieżące.

 

Ad 7 Wolne glosy i wnioski.

Komisja Rewizyjna przeanalizowała zapisy Statutu Gminy Rogoźno dotyczące załącznika  nr 7 Regulamin Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej.

Po dyskusji nad Statutem nie wniesiono żadnych poprawek ani uwag.

 

Ad. 8 Zakończenie posiedzenia.

Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 18:30, protokołowała odtworzyła – Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf