Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr LIX/2018 z LIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 21 marca 2018 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr LIX/2018

z LIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 21 marca 2018 r. o godz. 16.00

 

LIX Sesja zwołana została przez Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej p. Pawła Wojciechowskiego na dzień 21 marca 2018 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. Wojska Polskiego 4.

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji.  Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z LVII sesji  i LVIII sesji nadzwyczajnej VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Stan dróg w Gminie Rogoźno i informacja o realizacji budowy obwodnicy Rogoźna.
    • wystąpienia gości oraz dyskusja
  6. Informacja o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg.
  7. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wsparcia rodziny oraz  przedstawienie potrzeb związanych z realizacją tego  zadania.
  8. Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie.
  9. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    • Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno w 2018 roku,
    • podziału Gminy Rogoźno na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w okręgu wyborczym,
    • podziału Gminy Rogoźno na obwody głosowania, ustalenia ich granic, numerów oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
    • udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Stanisława Bp. w Pruścach),
    • udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków(Parafia Rzymskokatolicka pw. N.M.P. Królowej Świata i św. Małgorzaty w Parkowie),
    • udzielenia pomocy finansowej Gminie Piła,
    • zmian w Gminnym Programie Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2018 rok,
    • pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
    • zmiany uchwały nr LVII/529/2018 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 28 lutego 2018 roku w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
    • zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018,
    • zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2037
  10. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  11. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.
  12. Interpelacje i zapytania radnych.
  13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  14. Wolne głosy i wnioski.
  15. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcieporządkuobrad.

Porządek został przyjęty jednogłośnie przez wszystkich obecnych radnych po wniesieniu do porządku uchwały w ppkt 9l) uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia  umowy   najmu  lokalu użytkowego .

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z LVII sesji  i LVIII sesji nadzwyczajnej VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Protokół z posiedzenia sesji LVII został przyjęty 14 głosami „za”, przy jednym „wstrzymującym się”, a  z sesji LVIII został przyjęty 12 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących się”.

 

Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

W tym punkcie pan radny Adam Nadolny podziękował panu staroście za ujęcie drogi szczytniewskiej w budżecie powiatu tłumacząc to, iż w końcu mieszkańcy będą mieli odrobinę cywilizacji. Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał pana starostę czy w ślad za remontami przeprowadzonymi w szkołach obornickich, jest szansa na remonty boisk w Rogoźnie? Pan starosta Adam Olejnik odpowiedział, że w obecnej chwili jest przeprowadzany fazami remont dachu w szkole im. Hipolita Cegielskiego, co do remontów boisk nie ma pełnej wiedzy, ponieważ rozpatrzenie wniosków przez ministerstwo jeszcze nie nastąpiło, a i różna jest punktacja projektów. Jednak pan Olejnik obiecał, że jeżeli pojawią się środki zewnętrzne to remonty mogą być rozpoczęte w roku obecnym.

Radny Adam Nadolny zapytał pana Krzysztofa Ostrowskiego, czy jest po rozmowach z wójtem Budzynia ? Pan Krzysztof Ostrowski odpowiedział, że tak i dodał, że wójt obiecał 100 ton kruszcu na teren Rogoźna.

 

Ad. 5.  Stan dróg w Gminie Rogoźno i informacja o realizacji budowy obwodnicy Rogoźna.

 

Informację z GDDKiA przedstawił pan wiceprzewodniczący Maciej Kutka.

Podstawę realizacji zadań na drogach krajowych stanowi wieloletni program pod nazwą: „Program Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025r.)"f przyjęty we wrześniu 2015r. uchwałą Rady Ministrów, w którym to ujęte zostały między innymi dwa odcinki drogi ekspresowej Sil, tj.: ode. Ujście - Oborniki oraz ode. Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik.

Miejscem zakończenia ode. Sil Ujście - Oborniki oraz początkiem ode. Sil Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik będzie okolica km 242+600 istniejącej DK 11, tj. przed planowanym węzłem „Oborniki Północ" (dawniej w. „Parkowo").

Dla ode. Sil Ujście - Oborniki, tut. Oddział w dniu 17.01.2018r. podpisał Umowę z Wykonawcą opracowań projektowych- Biurem TRAKT sp. z o.o. sp. k., w zakresie prac studialnych, wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Dla ode. Sil Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik, tut. Oddział w dniu 30.01.2018r. podpisał Umowę z Wykonawcą opracowań projektowych w zakresie j. w. - Biurem AECOM Polska Sp. z o.o.

Dla każdego zadania, w toku prac projektowych studialnych zostaną opracowane warianty przebiegu inwestycji wraz z Ich wielokryterialną oceną. Następnie zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) do RDOŚ w celu zatwierdzenia wariantu do realizacji tej Inwestycji. Kolejno opracowana zostanie Koncepcja Programowa, która to uszczegółowi rozwiązania techniczne dla wskazanego w DŚU wariantu do realizacji, co pozwoli GDDKIA, po zapewnieniu finansowania, ogłosić przetarg na realizację w systemie projektuj 1 buduj dla poszczególnych inwestycji.

W ramach PBDK sformułowana została także lista zadań w ramach której przebudowane zostać mają najbardziej niebezpieczne miejsca na drogach krajowych, tj.- Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych (PLMN).

Rozumiejąc pilną potrzebę poprawy bezpieczeństwa ruchu na dk 11, tut. Oddział podejmuje starania zmierzające do pozyskania w następnych latach środków finansowych na realizację zadań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, na istniejącej dk nr 11, poprzez:

  • przebudowę drogi krajowej nr 11 na ode. Budzyń - Gośdejewo - Oborniki na dł. 16,343 km ( w tym 13,561 km na terenie gm. Rogoźno),
  • budowę ciągów pieszo rowerowych na odcinkach: Gościejewo - Ruda, Jaracz - Rożnowo oraz chodnika w m. Tarnowo,
  • przebudowę skrzyżowania dk 11 z drogą gminną oraz powiatową w m. Garbatka,
  • budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu w Tarnowo,
  • budowę przejścia dla pieszych, wraz z budową chodników na dojściu do przejścia oraz wyspy stanowiącej azyl na skrzyżowaniu dk nr 11 z drogą powiatową nr 2025 w m. Parkowo,
  • budowę lewoskrętu z drogi krajowej nr 11 w drogę powiatową 2038P, w m. Jaracz.

 

Następnie wystąpiła pani wiceprzewodnicząca sejmiku Mirosława Rutkowska – Krupka i przesdtawiła pismo z WZDW w Poznaniu:

RDW w Gnieźnie na DW nr 241 w Mieście i Gminie Rogoźno planuje wykonanie:

  • remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych
  • odnowienie oznakowania poziomego
  • uformowanie 2-krotne poboczy i rowów
  • RDW w Gnieźnie posiada przygotowane dokumentacje techniczne na budowę chodnika w m. Pruśce oraz dokumentacje na budowę zatok autobusowych wraz z chodnikami w m. Marlewo.

W b.r. na w/w zadania RDW nie posiada zabezpieczonych środków finansowych.

Pani Rutkowska – Krupa powiedziała, że obwodnica jest w budżecie i w WPF-ie i ona już nie wypadnie, jednakże ruch jest po stronie gminy by wydać decyzję środowiskową. Następnie pani wiceprzewodnicząca przekazała informacje dotyczące:

  • powstania Centrów Wsparcia Rzemiosla Indywidualnego,
  • budowa Centrum Zdrowia Dziecka,
  • uchwala w spr poprawy gruntów rolnych (gmina Rogoźno otrzyma ponad 100 tys zł)

Pan radny Paweł wojciechowski dopytał, czy wydanie decyzji środowiskowej jest obecnie po stronie burmistrza? Pani wiceprzewodnicząca powiedziała, że tak. Radny dopytał, czy jest wiadomo coś o projekcie budowy 100 kin ? Pani Rutkowska – Krupka odpowiedziała, że nie znam tematu.

W dalszej części głos zabrał pan Bogdan Andrzej Jeran informując, że informacja została przesłana radnym. Pan radny Krzysztof Nikodem zapytał pana dyrektora, czy chodnik w Garbatce jest wykonany zgodnie z projektem, ponieważ miały być odblaski, których brak i krawężnik naprzeciwko świetlicy został wbudowany wyżej niż płot? Pan Jeran odpowiedział, że jest to nie budowa chodnika, a przebudowa pobocza, a reszta informacji zostanie sprawdzona.

Pan radny Adam Nadolny bardzo podziękował panu dyrektorowi za szybkie reakcje w naprawie dziur i docenił starania, że te interwencje nie są ignorowane. Pan radny Kupidura zapytał kiedy będą załatane dziury na osiedlu Przemysława? Pan dyrektor odpowiedział, że w momencie poprawy warunków ponieważ są to powierzchnie bitumiczne.

Pan Paweł Wojciechowski skierował pytanie do pani Tomaszewskiej, czy jest już decyzja środowiskowa dot. obwodnicy? Pani z-ca burmistrza odpowiedział, że prace zmierzają ku końcowi, natomiast pan kierownik Roman Piątkowski uzupełnił, że w związku z tym, iż nie ma konieczności sporządzenia raportu to decyzja ta będzie jeszcze w marcu – oczywiście pozytywna.

 

Na dzień 31.12.2017 r. zgodnie z ewidencją Gmina Rogoźno zarządza drogami zaliczonymi do dróg kategorii gminnych o łącznej długości 135,482 km, z tego:

  • nawierzchnię twardą ulepszoną posiadało 46,943 km, w tym :
    • bitumiczną 42,882 km
    • betonową 1,589 km
    • kostki brukowej 2,472 km
  • nawierzchnię twardą nieulepszoną  posiadało 16,184 km, w tym :
    • brukową 1,603 km
    • tłuczniową 12,882 km
    • żwirową 1,699 km
  • nawierzchnię gruntową posiada  72,355 km dróg.

 

Na  obszarze wiejskim drogi o nawierzchni asfaltowej są w większości w dobrym  stanie. Do  takich  dróg  można  zaliczyć drogi wybudowane lub przebudowane w ostatnich latach:

  • Nr 272511P w Gościejewie o długości 1,49 km, 
  • Nr 272513P  Owieczki -Owieczki Małe  o  długości 3,1 km, 
  • Nr 272537P w Parkowie o długości 0,476 km,
  • Nr 273537P Jaracz – Jaracz Młyn o długości 1,15 km,
  • Nr 273520P w m. Gościejewo na odcinku od OSP w kier. Trzech Gór o  długości   2,25 km,  
  • Nr 2772530P   w   Budziszewku   o  długości  1,25 km,
  • Nr 272525P Boguniewo – Józefinowo o długości 2,15 km,
  • drogę w Studzieńcu łączącą drogi powiatowe  nr 2029P z nr 2039P wraz z dojazdem do bloku nr 17b o  długości  0,51 km, 
  • Nr 272522P  Dziewcza Struga etap I o długości 0,477 km,
  • Nr 272520P w Gościejewie o długości 1,075 km
  • Nr 272527P w Parkowie o długości 0,601 km
  • Nr 272525P w Józefinowie o długości 0,300 km 

 

Do dróg o nawierzchni  asfaltowej, o najgorszym  stanie  technicznym należą drogi:

  • Nr 272509P na odcinku od stacji paliw Dąbrowskich do Ciesiel oraz droga Nr 272525P na odcinku o długości ok. 0,2 km w m. Józefinowo.

 

Nawierzchnie twarde ulepszone (głównie asfaltowe, betonowe, kostki brukowej lub z trylinki) na terenie Rogoźna  posiada ok. 13 km dróg. Stan większości ulic o nawierzchni asfaltowej jest dobry i zadowalający.    

            Na terenie miasta ulicą o nawierzchni bitumicznej która została odnowiona w ramach dofinansowania z ze środków zewnętrznych, o które wystąpiła Gmina do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu o dofinansowanie w ramach programu pn.; „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”, jest ul. Fabryczna w Rogoźnie. Obecny stan drogi jest bardzo dobry.

           

Ponadto z „Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych” pozyskano dofinansowanie na przebudowę drogi gruntowej w Parkowie – wykonano nawierzchnię bitumiczną.

 

Drogi o nawierzchni  nieulepszonej występujące na terenie Gminy posiadają  nawierzchnie wykonane z łupka węglowego,

tłucznia i gruzobetonu. W roku 2017 na utwardzenie dróg  zakupiono i wbudowano łącznie  2979,20 t gruzobetonu.      

Pozostałe  drogi  gminne  mają nawierzchnię gruntową, które w ramach bieżącego  utrzymania są okresowo równane i odcinkowo utwardzane.

 

Gmina w zarządzie swym posiada również następujące obiekty mostowe :

  • most na rz. M. Wełnie w Budziszewku,
  • most na rz. Wełnie w Jaracz Młyn,
  • most na rz. Wełnie w Rożnowicach,
  • most na rz. Flincie w Rożnowicach,
  • most na rz. Wełnie w Cieślach,
  • most na rz. Wełnie w Rogoźnie, ul. Lipowa,
  • most na Strudze Sokołowskiej w Gościejewie,
  • kładka dla pieszych przy jazie na jeziorze Rogozińskim.

 

Większość mostów wybudowanych zostało w latach 60 – tych ubiegłego wieku. W najlepszym stanie jest, po wykonanym w 2008 roku remoncie kapitalnym most na Strudze Sokołowskiej w  m. Gościejewo.

Ze względu na stan techniczny most na Rudce w Olszynie został wyłączony z użytkowania, a droga została zamknięta dla ruchu co roku WRGiP wnioskuje o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie dokumentacji technicznych  i przebudowy ww. mostu.

W bieżącym roku zostanie przeprowadzony 5 letni przegląd obiektów mostowych. Obecnie trwają prace przygotowawcze mające na celu wyłonienie wykonawcy zadania.

 

            Urząd posiada opracowaną dokumentacje na Przebudowę chodnika i ścieżki rowerowej na ul. Konieczyńskich oraz projekt budowy drogi Pasieka – Pruśce na który złożony został wniosek do FOGR-u gdzie obecnie oczekujemy na decyzję.

 

Wartość kosztorysowa zadań zawartych w dokumentacji technicznych wynosi 14 milionów złotych.

 

Posiadamy dokumentacje techniczną na:

  • Budowę drogi ul. Długa i Seminarialna;
  • Parking przy ul. Czarnkowskiej i Kościuszki;
  • Budowę chodnika ul. Rolna;
  • Parking przy ulicy Kościuszki i zejście do Sali gimnastycznej;
  • Budowę chodnika ul. Wojska Polskiego;
  • Budowę chodnika w m. Karolewo;
  • Budowę chodnika ul. Rolna;
  • Budowę drogi Cieśle-Świetlikowo;
  • Budowę drogi w m. Grudna – Pan Myśliński;
  • Budowa drogi ul. Kochanowskiego;
  • Budowę chodnika ul. Lipowa;
  • Budowę chodnika ul. M. Poznańska i Gościnna;
  • Budowę drogi m. Dziewcza Struga;
  • Budowę drogi ul. Słoneczna i Topolowa;

 

Przebudowano i wykonano w 2017 r.:

  • Chodnik w Rogoźnie na ul. Miodowej, Kwiatowej, Sienkiewicza i Polnej;
  • Drogę gruntową w miejscowości Parkowo;
  • Drogę  w miejscowości Jaracz;
  • Drogę na ul. Smolary;
  • Próg zwalniający na ul. Lipowej i ul. Rolnej; 
  • Wykonanie ronda na ulicy Czarnkowskiej, Wyszyńskiego i Lipowej
  • Odnowa nawierzchni w miejscowości Józefinowo

 

W ramach bieżącego utrzymania na drogach i ulicach prowadzona jest „Akcja zimowego utrzymania”. Na ten cel dotychczas wydatkowano kwotę w wysokości 118 962,24 zł. Do końca roku pozostało środków 31 037,76 zł.

 

Bieżące utrzymanie dróg obejmuje również wycinki krzewów zarastających pobocza naszych dróg. Z uwagi na zmienny

przebieg tegorocznej zimy, nie wszędzie udaje się osiągnąć zakładany efekt. Dużym utrudnieniem przy prowadzonej wycince są zalegające na poboczach wśród gęstych zarośli kamienie, które powodują uszkodzenia sprzętu oraz czasowe przerwy niezbędne do likwidacji powstałych uszkodzeń.

 

W dalszej kolejności zostaną wykonane zadania obejmujące:  

  • profilowanie dróg i ulic o  nawierzchni  gruntowej,
  • remonty cząstkowe  ulic i  dróg o nawierzchni bitumicznej,
  • odnowa oznakowania poziomego,
  • opracowania projektów stałej organizacji ruchu.

 

W ramach zadysponowanych w budżecie środków planuje się uzupełnienie i wymianę części oznakowania pionowego dróg i ulic.

 

Wydatki na bieżące utrzymanie dróg w budżecie Gminy w 2017 r obejmowały:

 

Zakupy materiałów i wyposażenia 35 910,29 zł w tym:

  • Zakupy kruszywa na profilowanie dróg gruntowych 49 015,54 zł.

 

Zakupy usług pozostałych 954 290,21 zł w tym:

  • Profilowanie dróg gruntowych i ulic wraz z utwardzeniem 478 667,53 zł
  • Desykacje krzewów i koszenie poboczy 24 991,20 zł
  • Wymiana oznakowania pionowego dróg i ulic 47 430,45 zł
  • Zimowe utrzymanie dróg i sprzątanie pozimowe 177 668,22 zł

 

Na zakup usług remontowych nawierzchni bitumicznych wynosił 205 595,05 zł

Po analizie aktualnych potrzeb oraz po znacznej ilości interwencji w ramach bieżących napraw na drogach gruntowych należy wykonać znaczne naprawy dróg Gminnych a wartość bieżących napraw przekracza 1 500 000 zł. 

 

Obecnie zakończone zostało postępowanie na:

  • Profilowanie dróg gruntowych gdzie założono plan profilowania na 500 000,00 m2 dróg.
  • Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych szacowane na podstawie 2017 roku gdzie  wykonano naprawy dróg i ulic o łącznej powierzchni 1668,06 m2

W odpowiedzi na zapytanie z dnia 9 marca 2018 r. dotyczące „Informacji o stanie dróg w Gminie - Rogoźno, w tym budowa obwodnicy" Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu informuje, że budowa przedmiotowej obwodnicy ujęta jest w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Wielkopolskiego z terminem realizacji w latach 2019-2021.

     Ww. inwestycja planowana jest do wykonania przy udziale środków z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, a jej realizacja odbywać się będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj".

      Celem przygotowania przedmiotowego przedsięwzięcia do realizacji zleciliśmy opracowywanie koncepcji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej, która niezbędna jest do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej.

      O wydanie powyższej decyzji wystąpiliśmy 29 listopada 2016 r. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, która jest organem właściwym do prowadzenia procedury w przypadku występowania „terenu zamkniętego" (tj. teren PKP) Po analizie złożonego materiału Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, a także ze względu na uwarunkowania przyrodnicze nakazał opracować dodatkowy, alternatywny, w stosunku do trzech przedłożonych, wariant przebiegu obwodnicy. Z uwagi na cenne przyrodniczo obszary wskazane przez RDOŚ zadecydowano o wycofaniu złożonego wniosku. W związku z tym, iż opracowano nowy wariant przebiegu inwestycji omijający obszary siedliskowe oraz „teren zamknięty" organem właściwym do wydania decyzji środowiskowej jest Burmistrz Rogoźna, do którego ze stosownym wnioskiem wystąpiliśmy 13 listopada 2017 r. W chwili obecnej oczekujemy na wydanie ww. decyzji.

W sprawne stanu drogi wojewódzkiej nr 241 na terenie Gminy Rogoźno informuję, że ww. droga, poza odcinkiem przebiegającym przez miasto, jest w sianie dobrym. Na odcinku miejskim (ulice: Kotlarska, Kościuszki, II Armii Wojska Polskiego oraz Al. Marszałka Piłsudskiego w m. Rogoźno), do czasu wykonania nowej nawierzchni w ramach posiadanych środków prowadzone będą remonty cząstkowe w miejscach tego wymagających.

      Jednocześnie informuję, że WZDW w Poznaniu obecnie jest trakcie montażu „sygnał ostrzegawczy w postaci migającą sylwetki pieszego" na skrzyżowaniu ulic Wielka Poznańska i Kotlarska w m. Rogoźno.

 

            Ad. 6. Informacja o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg.

Organizacja zimowego utrzymania dróg jest przygotowana zgodnie z Zarządzeniem nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994 w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych oraz zgodnie z Zarządzeniem Nr 7/2010 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 15.10.2010.

W październiku 2017 r. projekt został opracowany i rozesłany, a 18 grudnia 2017 przyjęty przez Powiatową Komisję Bezpieczeństwa i Porządku oraz Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego.

Drogi główne i wyznaczone odcinki dróg pełniących funkcję dróg zbiorczych są utrzymywane wg. IV standardu pozostałe drogi zbiorcze i wyznaczone odcinki dróg pełniących funkcje lokalnych są utrzymywane wg. V standardu, pozostałe odcinki dróg lokalnych wg. VI standardu. Odcinki dróg zbiorczych i lokalnych o nawierzchni gruntowej (około 60 km) nie są objęte planem zimowego utrzymania i będą utrzymywane w VII standardzie.

W bieżącym roku akcja zimowa jest prowadzona wzorem lat ubiegłych przy wykorzystaniu 9 pługów odśnieżnych i 5 piaskarek. Do usuwania zasp dysponujemy 8 jednostkami ciężkiego sprzętu oraz jednym - własnym pługiem wirnikowym.

Podobnie jak w latach ubiegłych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Obornikach nie ma całodobowych dyżurów, a ewentualne uwagi można zgłaszać w godzinach pracy ZDP tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 pod numerem telefonu 67 261 93 07. Firmy realizujące w formie zleconej zadania w zakresie zimowego utrzymania nie pobierają opłat za gotowość, a zgodnie z zawartymi umowami są zobowiązane przystąpić do działania w terminie od 45 do 55 min.

 

W bieżącym 2018 roku na utrzymanie zimowe zaplanowano koszty w wysokości 325 000,00 zł. Stan zapasów na 1.01.2018 wynosił 1 205,48 tony. Aktualnie w styczniu i lutym prowadzono akcję 19 razy. Koszt wyniósł 121 559,60 zł, a na drogi wysypano 732 tony mieszaniny. Oznacza to, że zuzyto 61% zapasów mieszaniny, a koszty zostały zrealizowane w ponad 37%. Na placach w Rogoźnie i w Obornikach na dzień 1 marca br. zostały 473 tony mieszaniny do końca bieżącego sezonu.

 

CEL SZCZEGÓŁOWY I PROMOWANIE WARTOŚCI RODZINY

organizowanie przez szkołę uroczystości: Dnia Patrona, Dania Babci i Dziadka, Dnia Matki i Ojca, Dnia Kobiet, Dnia Dziecka, Dnia Patrona, Dni Olimpijczyka, Jasełek, Akcji Lato 2017, Misterium Męki Pańskiej, Festynu Sportowo-Rodzinnego, pikników rodzinnych „Czerwcówka", spotkań rodzin w ramach akcji WOŚP, Szkolnego Festynu Rodzinnego, balików karnawałowych dla dzieci, środowiskowych spotkań rodzin;

organizowanie Balu Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej;

zorganizowanie Tygodnia Świadomości Dysleksji dla rodziców w szkole;

organizowanie Dożynek

akcje charytatywne „Paka dla dzieciaka", „Dzieci-dzieciom";

udział w Jarmarku Świątecznym, udział w Korowodzie Przemysła II;

prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych w ramach świetlicy „Gratka Puchatka";

prowadzenie zajęć z psychoedukacji dla uczniów, rodziców, nauczycieli;

wspieranie rozwoju i terapia psychologiczna dla uczniów zagrożonych przemocą w rodzinie;

monitoring funkcjonowania w szkole i w domu uczniów zagrożonych przemocą domową;

pobyt uczniów na turnusach profilaktycznych w Regionalnym Centrum Profilaktyki Uzależnień w Rogoźnie;

zajęcia z rodzicami oraz spotkania indywidualne z pedagogiem na temat wychowywania dzieci, kłopotów wychowawczych i zagrożeń społecznych;

realizacja Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;

działalność 8 świetlic opiekuńczo-wychowawczych, w ramach pracy wzięło udział 266 dzieci.

CEL SZCZEGÓŁOWY II WSPIERANIE RODZINY W JEJ PRAWIDŁOWYM FUNKCJONOWANIU

kierowanie rodziców na zajęcia „Szkoła dla rodziców";

liczne wyjazdy i wycieczki szkolne;

prowadzenie świetlic szkolnych oraz świetlicy „Gratka Puchatka" oraz jej akcji letnich;

rozdysponowywanie gazetek informacyjnych w szkołach;

monitorowanie medyczne klas sportowych, okresowe bilanse zdrowotne, kontrole czystości włosów i skóry, spotkania z higienistką szkolną np. nt. „Higiena dojrzewania";

udział pedagogów w posiedzeniach Zespołu Interdyscyplinarnego i Grup Roboczych, ich udział w szkoleniu realizowanym przez Zespół;

spotkania rodziców z psychologiem szkolnym i pedagogiem szkolnym, np. nt. „Dojrzałość szkolna dziecka 6-letniego";

spotkania rodziców z pracownikami PPP w Rogoźnie nt. „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?";

spotkania z przedstawicielami Policji i Regionalnego Centrum Profilaktyki Uzależnień w Rogoźnie dotyczące uzależnień;

realizacja programu „Bliżej ucznia" - konsultacje z psychologiem i pedagogiem z PPP w Rogoźnie w szkołach - raz w miesiącu;

zorganizowano dla dzieci i rodziców „Spotkanie z baśnią i poezją dziecięcą";

udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

W odpowiedzi na pismo znak: BR.0002.58.2018 z dnia 02.03.2018 r. w sprawie sporządzenia informacji o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg informuję, że za dotychczasowe działania w tym zakresie Gmina Rogoźno poniosła nakłady w wysokości łącznej 118 962,24 zł, które stanowią 79,31% środków zaplanowanych w tegorocznym budżecie.

Do końca sezonu zimowego do dyspozycji pozostaje kwota 31 037,76 zł.

Ad. 7. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wsparcia rodziny oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacją tego zadania

 

korzystanie ze wsparcia „Szlachetnej paczki";

udział szkól w akcji CARITAS „Dzieci dzieciom" oraz „Paka dla dzieciaka";

diagnoza problemów rodziny w szkole;

przystąpienie uczniów do programu „Klub Bezpiecznego Puchatka";

realizacja programu „Bezpieczna szkoła - bezpieczne dziecko", „Moje dziecko idzie do szkoły";

współpraca szkół z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rogoźnie, Sądem Rejonowym w Obornikach, Zarządem Gminnego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci;

przesiewowe badania uczniów (kontrole wzrostu, wagi, wzroku, ciśnienia tętniczego, BIM), pogadanki na temat „Jak dbać o prawidłową postawę", „Jak prawidłowo myć zęby", pogadanki nt. zdrowego stylu życia, fluoryzacja zębów;

prowadzenie konsultacji psychologicznych bez badań dla rodziców i nauczycieli;

realizacja projektu „Szkoła dla rodziców" - 16 uczestników;

działalność grap wsparcia: Rodzinna grupa wsparcia. Grupa terapeutyczna dla dzieci małych, Grupa profilaktyczna zapobiegająca trudnościom szkolnym, Grupa wsparcia dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych. Grupa wsparcia dla młodzieży niepełnosprawnej;

prowadzenie działań edukacyjnych przez Polską Akcję Humanitarną, zbiórka past i szczoteczek do zębów dla dzieci z Afryki;

realizacja Programu Profilaktycznego Szkoły i Programu Wychowawczego Szkoły;

„Spotkania z książką" w Bibliotece Publicznej w Rogoźnie;

edukacja rodziców w ramach programu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Obornikach „Czyste powietrze wokół nas";

udostępnianie pomieszczeń na zajęcia sportowe i taneczne;

realizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego;

realizowanie monitoringu rodzin oraz działań interwencyjnych przez pracowników socjalnych, funkcjonariuszy Policji i asystentów rodziny;

diagnozowanie problemu alkoholowego w rodzinach, kierowanie do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

współpraca Komisariatu Policji ze Strażą Miejską i podmiotami Gminy Rogoźno na rzecz prewencji kryminalnej. Realizacja programu „PaTPORT Profilaktyka a Ty";

pogadanki w szkołach realizowane przez funkcjonariuszy Policji;

wizytacja rodzin przez funkcjonariuszy Policji;

spotkania funkcjonariuszy Policji z młodzieżą i ich rodzicami dotyczące wiedzy prawnej oraz odpowiedzialności za popełniane czyny;

organizacja akcji '"I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem".

wydano 711 decyzji przyznających zasiłek celowy, 849 decyzji przyznających specjalny zasiłek celowy, 196 decyzji przyznających zasiłek okresowy, 56 decyzji przyznających schronienie, 4 decyzje ze względu na zdarzenie losowe, 31 decyzji przyznających zasiłek stały, 410 decyzji przyznających świadczenie zdrowotne, 350 decyzji przyznających dożywianie;

z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 (FEAD) skorzystało 1188 osób (596 kobiet i 592 mężczyzn), wydano 58,70243 ton żywności.

 

 

CEL SZCZEGÓŁOWY III INICJOWANIE I ROZWÓJ RÓŻNORODNYCH DZIAŁAŃ NA RZECZ DZIECI I

MŁODZIEŻY

przyznawanie szkolnych stypendiów naukowych i sportowych a także stypendiów socjalnych i zasiłków szkolnych;

udział młodzieży na szczeblu szkolnym, gminnym, powiatowym, wojewódzkim w konkursach przedmiotowych, recytatorskich, profilaktycznych (uzależnienia), zawodach sportowych, przeglądach artystycznych;

prowadzenie zajęć pozalekcyjnych ze wszystkich przedmiotów w zależności od zainteresowania;

« edukacja zdrowotna i profilaktyczna, realizacja programów: Nie pal przy mnie proszę. Znajdź właściwe rozwiązanie, Uczeń z cukrzycą - wsparcie i edukacja. Wiem co jem. Żyjmy zdrowi i kolorowo,, Zdrowo jem - więcej wiem, Nie pal mamo, nie pal tato, to mi szkodzi; Urodźmy Marchewki, Owoce w szkole. Szklanka mleka, Zdrowi i sprawni. Umiem pływać. Na sportowo jest zdrowo, Moje dziecko idzie do szkoły. Czyste powietrz® wokół nas, Czysta szkołą Sprzątanie Świata, Szkota wolna od zagrożeń, Dopalacze niszczą życie, Portale społecznościowe. Zagrożenia występujące w cyberprzestrzeni, Cybernękanie, Mój smartfon - mój mały świat - klikam z głową; Zagrożenia związane ze środkami odurzającymi i psychotropowymi; Szkolny Program Profilaktyki, Szkolny Program Wychowawczy;

profilaktyka FAS - projekcja filmu „Dziecko z zespołem FAS";

profilaktyka AIDS - pogadanki na lekcjach wychowawczych;

popularyzacja kultury fizycznej wśród dzieci poprzez; Szkolne Mistrzostwo w Biegach Przełajowych, Turniej w Piłce Nożnej o Puchar Burmistrza, Turniej w Piłce Nożnej o Puchar Dyrektora Szkoły, Szkolny Konkurs Taneczny, Gminny Konkurs Piłki Nożnej Halowej, Szkolny Turniej Tenisa Stołowego o Puchar Dyrektora Szkoły, Turniej Mikołajkowy w Piłce Siatkowej Dziewcząt; Turniej „Dwójek" i „Trójek" Siatkarskich o Puchary Dyrektora Szkoły, Mistrzostwa Szkolne w Lekkoatletyce;

pobyt uczniów na turnusach profilaktycznych w Regionalnym Centrum Profilaktyki Uzależnień w Rogoźnie;

prowadzenie zajęć Trening Zastępowania Agresji;

zajęcia sportowe: piłka nożną piłka nożna halową koszykówką siatkówką siatkówka plażową tenis stołowy, aerobik grupowy, zajęcia lekkoatletyczne; kółko taneczne, organizacja Dnia Sportu, działalność Uczniowskiego Klubu Sportowego „Olimpijczyk" oraz UKS Dwójką organizacja Festynu Sportowo-Rodzinnego, organizacja zajęć SKS;

przygotowywanie dzieci i młodzieży do konkursów, festiwali, przeglądów i olimpiad;

wydawanie opinii o uczniach;

wsparcie rodzin przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach realizujących pieczę zastępczą w Gminie Rogoźno - 26 rodzin zastępczych, 58 dzieci w pieczy;

prowadzenie przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach stałego naboru na rodziny zastępcze;

szkolenia realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Obornikach - w szkoleniach specjalistycznych udział wzięło 16 osób, 49 osób rozpoczęły staże, dla 7 osób przyznano dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej, 1 osoba podjęła pracę w ramach bonu zatrudnieniowego. Wszystkie dane dotyczą osób do 30 roku życia;

Komisariat Policji w Rogoźnie przeprowadził prelekcje z uczniami szkół z Gminy Rogoźno dotyczące odpowiedzialności karnej dorosłych i nieletnich oraz podstawowej wiedzy prawnej;

współpraca funkcjonariuszy Policji z kuratorami sądowymi odnośnie młodzieży nieuczącej się oraz współpraca z GKRPA.

 

 

SZCZEGÓŁOWY IV
WDRAŻANIE NOWOCZESNYCH METOD PRACY Z RODZINĄ I DZIECKIEM

organizacja i udział w szkoleniach;

wyposażenie sal ćwiczeń w sprzęt rehabilitacyjny;

rewalidacja uczniów z niepełnosprawnością ruchową;

zapewnianie pomocy nauczyciela wspomagającego;

zapewnienie rodzinie (dorosłym i dzieciom) konsultacji psychologicznych, udziału w grupach wsparcia, poradnictwa i wymiany informacji;

współpraca szkół, pedagogów szkolnych i Komisariatu Policji z Zespołem Interdyscyplinarnym;

zrealizowanie przy pomocy fundatora turnusu rehabilitacyjnego dla 23 osób, łączna kwota dofinansowania 30 000,00 zł;

wypożyczono następujący sprzęt dla chorych i niepełnosprawnych: chodzik dla 5 osób, toaleta przenośna dla 1 osoby, łóżko rehabilitacyjne dla 4 osób, wózek rehabilitacyjny dla 4 osób.;

wysyłano do NFZ karty zaopatrzenia medycznego dla 1 osoby;

organizacja Jamarku Bożonarodzeniowego.

PODSUMOWANIE

Analizując zebrany materiał można stwierdzić, że Program realizowany jest zgodnie z założeniami. W Gminnym Ośrodku Pomocy w Rogoźnie zatrudnionych jest 3 asystentów rodziny. Żadna z rodzin potrzebujących wsparcia nie jest pozostawiona bez pomocy, nie notuje się rodzin oczekujących na podjęcie współpracy z asystentem rodziny. Należy zwrócić uwagę, że w wielu rodzinach występuje problem alkoholowy.

POTRZEBY

Niezbędnym do dalszej realizacji Programu oraz kompleksowej pomocy rodzinie koniecznym byłoby utworzenie poradni specjalistycznej i prowadzenie terapii uzależnień zgodnie z wymogami NFZ na podstawie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej. Mimo, iż na rok 2018 zabezpieczono możliwość korzystania ze specjalistycznego wsparcia i terapii uzależnień w związku z kontynuacją projektu „Poprawa dostępu do usług społecznych w powiecie obornickim", należy mieć na uwadze potrzebę kontynuowania specjalistycznych oddziaływań w latach następnych.

 

 

 

Ad. 8. Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie.

Pan kierownik Paweł Andrzejczak za pomocą slajdów przedstawił radnym zakres prac w muzeum, powiedział o dokonanym częściowo odbiorze prac i planowanych następnych, które zaplanowane są raz w miesiącu.

 

Ad. 9. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno w 2018 roku, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  2. podziału Gminy Rogoźno na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w okręgu wyborczym, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  3. podziału Gminy Rogoźno na obwody głosowania, ustalenia ich granic, numerów oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  4. udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Stanisława Bp. w Pruścach), uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  5. udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków(Parafia Rzymskokatolicka pw. N.M.P. Królowej Świata i św. Małgorzaty w Parkowie), przedstawiona autopoprawka przez panią skarbnik w spr. dołożenia 30 tys zl parafii w Parkowie nie została przyjęta przez radnych (7 głosów „za” i 7 głosów „przeciw”) natomiast całość uchwały została przyjęta 14 głosami „za’, pan radny Adam Nadolny powiedział, że proponowana kwota jest obraźliwa. Pan Krzysztof Nikodem zaproponował by kwota 10 tys została w tym dziale bez żadnego przeznaczenia. Pani skarbnik powiedziała, że żadna parafia tych środków nie może otrzymać ponieważ wnioski można było składać do września roku poprzedniego,
  6. udzielenia pomocy finansowej Gminie Piła, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  7. zmian w Gminnym Programie Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2018 rok, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  8. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  9. zmiany uchwały nr LVII/529/2018 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 28 lutego 2018 roku w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,
  10. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018, pani skarbnik przedstawiła 2 autopoprawki;
  • pierwsza autopoprawka ppkt 1 – przyjęta jednogłośnie ppkt 2 – przyjęty jednogłośnie
  • autopoprawka nr 2 ppkt 1 – przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” ppkt 2 - przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”
  • autopoprawka nr 3 – została w całości przyjęta jednogłośnie przy 14 obecnych,

Pan radny Krzysztof Nikodem zwrócił uwagę na to, że kredyt został wzięty na drogi Długą i Seminarialną, na obecna chwile nie ma dofinansowania i te środki są dzielone na inne zadania – a to jest niegospodarność. Pani burmistrz Tomaszewska powiedziała, że to stwierdzenie wynika z nie wiedzy radnego, druga rzecz to oczekiwania ludzi są tak ogromne, że należy takim oczekiwaniom sprostać, a po trzecie to dofinansowanie jest jeszcze możliwe, poza tym wszystkie inwestycje są realizowane za wiedza i zgodą rady.

Pan Nikodem zapytał, czy jeżeli znajdzie się dofinansowanie na te drogi, to czy gminę stać będzie  na kolejne dofinansowanie? Pani Renata Tomaszewska odpowiedziała, że jeżeli tak się stanie, to burmistrz na pewno zrezygnuje z części inwestycji zaplanowanych. Pan radny Chudzicki kierując swoje słowa do radnego Nikodem powiedział, że przetarg już został ogłoszony, jest to 320 mb ul. Długiej i 136 ulicy Seminarialnej, a jeżeli pojawi się kwestia dofinansowania ze środków zewnętrznych całości to pan burmistrz wycofa się z innych prac i wykona całość tej inwestycji.

Całość uchwały została przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących się”,

k)                  zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2037

  • pierwsza autopoprawka ppkt 1 – przyjęta jednogłośnie,
  •                                               ppkt 2 – przyjęty jednogłośnie
  • autopoprawka nr 2 ppkt 1 – przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”
  •                                       ppkt 2 - przyjęty jednogłośnie

Całość uchwały została przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”

l) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia  umowy   najmu  lokalu użytkowego, uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 10. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

Dnia 13 marca  2018 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w pełnym składzie:

  • Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
  •  Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
  • Longina Kolanowska  - członek komisji
  •  Ewa Wysocka - członek komisji
  • Roman Kinach - członek komisji

Tematem jakim zajęła się Komisja rewizyjna była analiza wydatkowania środków z Funduszu Sołeckiego. Wybrane sołectwa to:

  1. Pruśce: wysokość funduszu sołeckiego - 27 337,90

              wykonanie na dzień 31.12.2017r.  –  27 217,35

  1. Owieczki:  wysokość funduszu sołeckiego   -- 10 989, 85

               wykonanie na dzień 31.12.2017r.   –  10 565,75

  1. Boguniewo: wysokość funduszu sołeckiego     -- 12 930,84

               wykonanie na dzień 31.12.2017r.  – 12 929, 28

 

Po przeanalizowaniu dokumentacji oraz faktur sołectwa Pruśce, Komisja Rewizyjna stwierdza, że środki zostały wydatkowane zgodnie z zadaniami własnymi gminy. Jedyna uwaga, to zbyt mało szczegółowy opis przedsięwzięcia na które zostały wydane środki oraz brak dat przy opisie każdego wydarzenia.

Po przeanalizowaniu dokumentów oraz faktur dotyczących sołectwa Owieczki, komisja stwierdziła prawidłowość wydawania środków.

Po przeanalizowaniu dokumentów oraz faktur dotyczących sołectwa Boguniewa, Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na fakturę Nr 06/2017, która została wystawiona w dniu 11.12.2018 a wydatkowanie funduszy dotyczyło roku 2017. W fakturze Nr 14/R/2017 z dnia 15.07.2017 w opisie wydarzenia kulturalnego (oprawa artystyczna festynu) widnieje data 15.07.2015.

 Po otrzymanej informacji od mieszkańca gminy, że zadanie pod nazwą „Budowa wiaty Boguniewo” nie zostało zrealizowane, Komisja Rewizyjna wnikliwie sprawdziła przedsięwzięcie. Po otrzymanych wyjaśnieniach p. Sołtys Marty Strzykały, komisja stwierdza brak wykonania wyżej wymienionego przedsięwzięcia mimo dostarczenia do gminy faktury o Nr 06/2017, która została wystawiona na usługę pod nazwą „Budowa wiaty Boguniewo”.

 

W dalszej części posiedzenia , Komisja wróciła do tematu z miesiąca lutego, który dotyczył   kontroli wydatków środków publicznych klubów sportowych: RKS  Wełna, Akademia Reissa, Lech Poznań Football Academy Lecha. Komisja złożyła wniosek do Burmistrza o dostarczenie dzienników sportowych w ciągu 14 dni. Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że do dnia posiedzenia komisji rewizyjnej kluby sportowe nie dostarczyły dzienników. W związku z tym Burmistrz zobowiązał się monitować.  W przypadku braku skutku komisja przegłosowała wniosek o zarządzeniu przez Burmistrza kontroli w wyżej wymienionych klubach.

 

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 15 marca 2018 roku wsiedzibie Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie.

W posiedzeniu uczestniczyli: Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Sekretarz Marek Jagoda, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik CIS Krystyna Gromanowska, Prezes Spółdzielni Socjalnej „Opus” Aneta Karaś oraz Kierownik Wydziału Roman Piątkowski.

Komisja obradowała w pełnym składzie.

Pierwszymi tematami posiedzenia było omówienie działalności Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie. Temat zreferowała i na pytania członków Komisji odpowiadała Kierownik CIS Krystyna Gromanowska.

Kolejnym tematem było zapoznanie się z działalnością Spółdzielni Socjalnej „Opus”. Informacje przedstawiła Prezes Spółdzielni Aneta Karaś.

Podczas posiedzenia zaopiniowano projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej.
Członkowie Komisji przyjęli wniosek zgłoszony przez radną Katarzynę Erenc-Szpek o zwiększenie o 30.000 środków na dofinansowanie zabytków z przeznaczeniem na kościół w Parkowie.

Jednomyślnie przyjęty został wniosek Przewodniczącego Komisji ws. wykonania kosztorysu i przedmiaru prac dot. wylania asfaltu przy świetlicy w Owczegłowach oraz przy przystanku autobusowym przy lesie w Owczegłowach.

 

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa miała swoje posiedzenie w dniu 19 marca 2018 roku. W pracach komisji udział wzięli :Pani Burmistrz Renata Tomaszewska, Pani Skarbnik Maria Kachlicka, Pan Sekretarz Marek Jagoda, Pan Kierownik Paweł Andrzejczak ,Pan Kierownik Roman Piątkowski oraz radni członkowie komisji.

            Głównym tematem posiedzenia komisji był stan dróg w gminie Rogoźno oraz realizacja prac związanych z projektowaniem obwodnicy Rogoźna. W związku z tym ,że jest to temat sesji nie był omawiany na komisji.

            Następnie sprawozdawcy omówili uchwały na dzisiejszą sesję . W punkcie wolne głosy radni zgłosili następujące wnioski. Radna Ewa Wysocka zgłosiła dwa wnioski do Burmistrza:

  1. Współfinansowanie inteligentnych świateł na drodze powiatowej w Studzieńcu. Wniosek uzyskał akceptację komisji.
  2. Współfinansowanie budowy chodnika wzdłuż drogi powiatowej w miejscowości Boguniewo. Wniosek ten nie zyskał akceptacji większości radnych.

            Następnie radny Henryk Janus zgłosił wniosek do Burmistrza Rogoźna dotyczący podjęcia działań mających na celu wyegzekwowanie naprawy dróg gminnych zniszczonych podczas budowy nowej linii kolejowej Poznań-Piła. Wniosek zyskał akceptację komisji.

            Radni Nikodem, Wojciechowski i Kinach zgłosili wniosek dotyczący oznakowania dróg gminnych ( ulica leśna oraz dróg w miejscowości Tarnowo)

            Radni Kinach i Wojciechowski zgłosili wniosek o naprawę nawierzchni na moście na ul. Lipowej oraz wykonanie nowych przyczółków .

            Radny Henryk Janus zgłosił wniosek do burmistrza Rogoźna o podjęcie działań mających na celu wykup od Agencji Nieruchomości Rolnych drogi dojazdowej do posesji p. Kowalskich w Gościejewie (nr posesji 63, sołectwo Karolewo).

 

 

Ad. 10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.

Sprawozdanie z działalności Burmistrza Rogoźna

w okresie międzysesyjnym
   od  01 marca 2018r. do 28 marca 2018r.

 

 03 marca

- udział w spotkaniu z okazji 10 lecia Świetlicy w Owczegłowach.

 

-udział w koncercie charytatywnym- „Murem za Murowaną”   zorganizowanym na rzecz poszkodowanych w wybuchu gazociągu w Murowanej Goślinie.  

06 marca

-udział w zebraniu  sprawozdawczym Sołectwa Parkowo.

07 marca

-udział w wysłuchaniu wykładu  RUTW pt. ”Czas Kobiet”

09 marca

-udział w spotkaniu z Okazji Dnia Kobiet z mieszkankami Prusiec.

 

-udział w uroczystościach z okazji Dnia Patrona w szkole Podstawowej w Parkowie. (Z-ca Burmistrza)

10 marca

-udział w spotkaniu z okazji Dnia Kobiet z mieszkankami Owieczek i Słomowa i Gościejewa.

 

-udział w Walnym Zebraniu Sprawozdawczym Jednostki OSP w Parkowie.

 12 marca

- udział w Sesji RM w Rogoźnie zwołanej w trybie nadzwyczajnym.

 

-udział w zebraniu  sprawozdawczym Sołectwa Nienawiszcz.

13 marca

-spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim- podpisanie umowy o dofinansowanie CENTRUM SPORTOWO-REKREACYJNEGO na plaży miejskiej.

 

- udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

 14 marca

- udział w zebraniu sprawozdawczym  sołectwa Boguniewo.

15 marca

-udział w posiedzeniu komisji SSOiK.

 

-udział w zebraniu sprawozdawczym Sołectwa Tarnowo.

16 marca

-udział w Uroczystościach z okazji Dnia Sołtysa w Słomowie.

17 marca

-udział w 70- leciu urodzin ks. Wojciecha Rena w Słomowie.

 

-udział w Miejsko-Gminnych eliminacjach Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej ,,Młodzież Zapobiega Pożarom''.

 

-udział w Zebraniu Sprawozdawczym ROD przy ul Polnej.

 

-udział w zebraniu sprawozdawczym OSP w Słomowie.

19 marca

-udział w posiedzeniu komisji GFiR. (Z-ca Burmistrza)

 

-udział w zebraniu sprawozdawczym Sołectwa Kaziopole.

 20 marca

-udział w zebraniu sprawozdawczym Sołectwa Ruda.

 21 marca

-udział w Sesji Rady Miejskiej.

 

 

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA ROGOŹNA

z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Rogoźnie

za okres od  28.02.2018 r. do 21.03.2018 r.

 

  1. Uchwała LVII/520/2018 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 388/4, położonej w Studzieńcu, gm. Rogoźno, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, uchwała została przesłana do WUW
  2. Uchwała LVII/521/2018 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1474/14 w Rogoźnie, uchwała została przesłana do WUW
  3. Uchwała LVII/522/2018 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1494/5 w Rogoźnie, uchwała została przesłana do WUW
  4. Uchwała LVII/523/2018 w sprawie nadania nazw ulicy, uchwała została przesłana do WUW
  5. Uchwała LVII/524/2018 w sprawie nadania nazwy ulicy w Rogoźnie, uchwała została przesłana do WUW
  6. Uchwała LVII/525/2018 w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego, punktów przyznawanych za poszczególne z nich oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów na terenie Gminy Rogoźno, uchwała została przesłana do WUW i ogłoszona w dzienniku urzędowym poz 1976 z dnia 05.03.2018.
  7. Uchwała LVII/526/2018 w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Rogoźno w 2018 roku, uchwała została przesłana do WUW i ogłoszona w dzienniku urzędowym poz 1975 z dn 05 marca 2018,
  8. Uchwała LVII/527/2018 w sprawie zmiany uchwały nr LII/486/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2018 rok, uchwała została przesłana do WUW
  9. Uchwała LVII/528/2018 w sprawie pomocy finansowej dla Gminy Oborniki, uchwała została przesłana do WUW
  10. Uchwała LVII/529/2018 w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, uchwała została przesłana do WUW
  11. Uchwała LVII/530/2018 w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018, uchwała została przesłana do WUW i do RIO, ogloszona w dziennku urzędowym poz. 1975 z dn 05.03.2018,
  12. Uchwała LVII/531/2018 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej uchwała została przesłana do WUW
  13. Uchwała LVII/531/2018 w sprawie rozpatrzenia skargo na działania pracowników Urzędu Miejskiego w Rogoźnie dotyczące drogi w Parkowie, uchwała została przesłana do WUW i przesłana do osoby zainteresowanej,
  14. Uchwała LVIII/533/2018 w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2018-2021, uchwała została przesłana do WUW.

Ad. 11. Interpelacje i zapytania radnych.

Brak

 

Ad. 12 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

 

 Odpowiedź na interpelacje pani Ewy Wysockiej.

Odpowiadając na interpelację nr 1/2018r w sprawie inwestycji polegającej na przetwarzaniu butli do gazów technicznych i butli do acetylenu, napełniania CO2, sprzedaży gazów technicznych oraz przetwarzania innych materiałów chemicznych ma działce nr ewid. 53/13 obręb Boguniewo, gm. Rogoźno, informuję co następuje:

1. Proszę podać, czego dotyczy ta inwestycja – jaka usługa lub inna działalność.

Zgodnie z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, planowana inwestycja polegać ma na przetwarzaniu butli do gazów technicznych i butli do acetylenu, napełniania CO2, sprzedaży gazów technicznych oraz przetwarzania innych materiałów chemicznych. W ramach inwestycji planowana jest budowa: hali produkcyjno-magazynowej, wiaty magazynowej zakładu napełniania i utylizacji butli gazów technicznych oraz budynku socjalno-biurowego.

2. Kiedy został złożony wniosek inwestora o warunki zabudowy i czy takowe zostały wydane i na jaką inwestycję.

Dla inwestycji planowanej na terenie działki nr ewid. 53/13 położonej w m. Boguniewo:

  • w dniu 7 lutego 2018 r. został złożony wniosek o ustalenie warunków zabudowy na budowę magazynu blaszanego i wiaty z przeznaczaniem na magazynowanie butli i sprzedaż butli gazowych. Wniosek ten został wycofany przez inwestora w dniu 28 lutego 2018 r. W związku z powyższym, Burmistrz Rogoźna decyzją z dnia 5 marca 2018 r. umorzył postępowanie w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy (ponieważ stało się ono bezprzedmiotowe);
  • z kolei w latach wcześniejszych wydana została decyzja o warunkach zabudowy. To jest na wniosek z dnia 26 sierpnia 2010 r. Burmistrz Rogoźna wydał decyzję z dnia 23 listopada 2010 r. znak GPiM.7331-141/10 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego na działce nr ewid. 53/13 w Boguniewie.

3. Czy Pan Burmistrz zobowiązany jest wydać decyzję środowiskową, jeżeli tak, to na jakim etapie jest wydanie takiej decyzji, proszę podać chronologiczne postępowania (kiedy wpłynął wniosek inwestora i wszystkie inne dokumenty w tym temacie).

Przy wydawaniu decyzji środowiskowej organ wydający taką decyzję nie może postępować w sposób dowolny, to jest nie może dowolnie odmówić wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest działać zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, a przypadki, w których można odmówić wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wynikają z art. 80 i art. 81 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1405 ze zm.).

Zgodnie z ww. ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku (…), podstawę do odmowy określenia środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięcia stanowią:

  • wykazanie znaczącego negatywnego oddziaływania na obszar Natura 2000 przy jednoczesnym braku spełnienia przesłanek z art. 34 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (art. 81 ust. 2 ustawy),
  • jeżeli z oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wynika, że przedsięwzięcie to wpływa negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 oraz art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach odmawia zgody na realizację tego przedsięwzięcia, o ile nie zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 68 pkt 1, 3 i 4 tej ustawy (art. 81 ust. 3 ustawy),
  • niezgodność lokalizacji przedsięwzięcia z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (art. 80 ust. 2 ustawy),
  • brak zgody wnioskodawcy na realizację przedsięwzięcia w innym wariancie proponowanym przez wnioskodawcę, w sytuacji, gdy organ skorzysta z możliwości określonej w art. 81 ust. 1 ustawy,
  • odmowa uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia (lub wydania opinii) przez organ współdziałający, w tym przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, czy Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Obornikach (art. 80 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 77 ust. 1 ustawy).

Jeżeli w danej sprawie nie występuje żadna z powyższych przesłanek z art. 80 lub art. 81 ustawy, wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest ustalić środowiskowe uwarunkowania i wydać decyzję środowiskową dla danego przedsięwzięcia.

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w sprawie, o której mowa w pkt 1, wpłynął w dniu 7 sierpnia 2017 r. Postępowanie w tej sprawie prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku (…) oraz Kodeksu postępowania administracyjnego. Poszczególne czynności w ramach przedmiotowego postępowania zostały wymienione w wykazie załączonym do niniejszego pisma.

 

4. Kiedy Pan Burmistrz musi ostatecznie wydać decyzję o warunkach zabudowy i decyzję środowiskową.

Decyzja w sprawie wskazanej w pkt 1 (i w załączniku do niniejszego pisma) będzie wydana po uzyskaniu warunków realizacji przedsięwzięcia określonych przez Regionalnego Dyrektora Środowiska w Poznaniu, albo po odmowie wydania takich warunków przez RDOŚ w Poznaniu, z poszanowaniem przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku (…). Na dzień sporządzenia niniejszego pisma, RDOŚ w Poznaniu pismem z dnia 23 lutego 2018 r. poinformował o załatwieniu sprawy do dnia 2 kwietnia 2018 r.

Z kolei w przypadku decyzji o warunkach zabudowy – obecnie nie ma złożonego wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla działki nr ewid. 53/13 w Boguniewie (a wniosek złożony dnia 7 lutego 2018 r. został wycofany przez wnioskodawcę – pkt 2 pisma). W związku z tym, nie jest prowadzone postępowanie o wydanie warunków zabudowy dla inwestycji na ww. działce.

Jednocześnie informuję, że dokumentacja sprawy z wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dostępna jest do wglądu w pokoju nr 17 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, w godzinach pracy Urzędu.

 

 

 

Odczytana została odpowiedź na interpelację pana Krzysztofa Nikodema.

W odpowiedzi na Wniosek nr 1/2018 z dnia 29.01.2018 r. dotyczący ograniczonej widoczności przy wyjeździe z drogi 272522P na DK11 w m. Dziewcza Struga, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział w Poznaniu informuje, iż dokona przycięcia zarastającej części podstawy wskazanego drzewa do wysokości ok. 1 m, co powinno wystarczająco poprawić widoczność przy wyjeździe na DK11. O ile przycinka ta okaże się niewystarczająca, GDDKiA wystąpi z wnioskiem o usunięcie tego drzewa, ale będzie to możliwe dopiero w sezonie rębnym na przełomie bieżącego i 2019 roku.

Natomiast tablica E-4 z nazwą miejscowości Dziewcza Struga została w dniu 22 lutego przestawiona.

 

Odpowiedź na interpelacje pana Huberta Kuszaka.

 

Pismo nr INTZ.721.4.2017.PM z dnia 18.01.2018 r. (data wpływu do WZDW

 

V25.01.2018 r.) w sprawie wniosku o możliwość zamontowania sygnalizatora z migającą sylwetką pieszego na sygnalizatorach na skrzyżowaniu ul. Wielkiej Poznańskiej i ul. Kotlarską ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 w m. Rogoźno wlot od strony Wągrowca, Wielkopolski Zarząd Dróg C Wojewódzkich w Poznaniu (WZDW) informuje, że przedmiotowe sygnalizatory zostaną zamontowane ww. lokalizacji w terminie do 30.06.2018 r. po przygotowaniu i zatwierdzeniu projektu stałej organizacji ruchu.

 Opóźnienia wykonania przedmiotowej instalacji wynikło z uwagi na przekazanie części środków finansowych na utrzymanie przejętej byłej drogi krajowej nr 5, za co przepraszamy.

 

Ad. 13. Wolne głosy i wnioski.

W tym punkcie pan radny Adam Nadolny złożył wniosek mieszkańców ul. Brzozowej o pozyskanie dostępu do szybkiego internetu i poprosił o pile działanie w tym temacie. Wniosek został przyjęty przez rade – jednogłośnie.

Pan radny Hubert Kuszak poprosił pana kierownika Pawła Andrzejczaka o podanie terminów  ważności projektów na drogi. Pan kierownik obiecał przygotować taka informację. Radny zwrócił się również z pytaniem do pani Tomaszewskiej o termin wykonania doświetlenia przejścia dla pieszych przy RCK. Pani z-ca burmistrza odpowiedziała że będzie to wykonane w najbliższym czasie. Pan Kuszak zapytał również o to, czy zmieniły się formularze oświadczeń majątkowych? Pan sekretarz Marek Jagoda odpowiedział, że obowiązują zeszłoroczne.

Pani radna Ewa Wysocka przypomniała sprawę utwardzenia dróg na nieprzejezdnym odcinku w miejscowościach: (Międzylesie, Studzieniec, Nienawiszcz i Boguniewo) jak już wcześniej zgłaszała do kierownika Pawła Andrzejczaka.

Pan radny Zbigniew Chudzicki złożył ustnie trzy wnioski – pierwszy dotyczący naprawy wyrwy na końcu ul. Długiej przy sklepie, drugi dotyczący brakujących kostek w chodniku za orlikiem i trzeci w sprawie wyrwy przy bloku na ul. Biskupskiego. Pan kierownik Andrzejczak odniósł się do chodnika za orlikiem, że jest to wykonywane w ramach gwarancji. Pan radny Sebastian Kupidura zwrócił uwagę, by wszystkie dziury i wyrwy uwzględnić razem, ponieważ na osiedlu Przemysława takich miejsc jest więcej. Radny Nadolny poprosił o podjęcie działań w udrożnieniu ul. Brzozowej. Pani radna Ewa Wysocka przypomniała o drodze w Studzieńcu oraz zwróciła się o umożliwienie i wskazanie  miejsc parkingowych mieszkańcom przyjeżdżającym z wiosek. Pani z-ca burmistrza powiedziała, że takim miejscem jest stare targowisko. W związku z tym pani radna poprosiła o odpowiednie oznakowanie. Natomiast pan kierownik Paweł Andrzejczak powiedział radnym, że wszystkie zgłoszone drogi zostaną wykonane w odpowiedniej kolejności i czasie przy poprawie pogody.

 

Ad.14. Zakończenie.

Posiedzenie sesji zakończono o godz. 19:05. Protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf