PROTOKÓŁ nr LIX/2018 z LIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 21 marca 2018 r. o godz. 16.00
LIX Sesja zwołana została przez Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej p. Pawła Wojciechowskiego na dzień 21 marca 2018 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. Wojska Polskiego 4.
Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę.
Proponowany porządek obrad:
Ad. 2. Przyjęcieporządkuobrad. Porządek został przyjęty jednogłośnie przez wszystkich obecnych radnych po wniesieniu do porządku uchwały w ppkt 9l) uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego .
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z LVII sesji i LVIII sesji nadzwyczajnej VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie. Protokół z posiedzenia sesji LVII został przyjęty 14 głosami „za”, przy jednym „wstrzymującym się”, a z sesji LVIII został przyjęty 12 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna. W tym punkcie pan radny Adam Nadolny podziękował panu staroście za ujęcie drogi szczytniewskiej w budżecie powiatu tłumacząc to, iż w końcu mieszkańcy będą mieli odrobinę cywilizacji. Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał pana starostę czy w ślad za remontami przeprowadzonymi w szkołach obornickich, jest szansa na remonty boisk w Rogoźnie? Pan starosta Adam Olejnik odpowiedział, że w obecnej chwili jest przeprowadzany fazami remont dachu w szkole im. Hipolita Cegielskiego, co do remontów boisk nie ma pełnej wiedzy, ponieważ rozpatrzenie wniosków przez ministerstwo jeszcze nie nastąpiło, a i różna jest punktacja projektów. Jednak pan Olejnik obiecał, że jeżeli pojawią się środki zewnętrzne to remonty mogą być rozpoczęte w roku obecnym. Radny Adam Nadolny zapytał pana Krzysztofa Ostrowskiego, czy jest po rozmowach z wójtem Budzynia ? Pan Krzysztof Ostrowski odpowiedział, że tak i dodał, że wójt obiecał 100 ton kruszcu na teren Rogoźna.
Ad. 5. Stan dróg w Gminie Rogoźno i informacja o realizacji budowy obwodnicy Rogoźna.
Informację z GDDKiA przedstawił pan wiceprzewodniczący Maciej Kutka. Podstawę realizacji zadań na drogach krajowych stanowi wieloletni program pod nazwą: „Program Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025r.)"f przyjęty we wrześniu 2015r. uchwałą Rady Ministrów, w którym to ujęte zostały między innymi dwa odcinki drogi ekspresowej Sil, tj.: ode. Ujście - Oborniki oraz ode. Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Miejscem zakończenia ode. Sil Ujście - Oborniki oraz początkiem ode. Sil Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik będzie okolica km 242+600 istniejącej DK 11, tj. przed planowanym węzłem „Oborniki Północ" (dawniej w. „Parkowo"). Dla ode. Sil Ujście - Oborniki, tut. Oddział w dniu 17.01.2018r. podpisał Umowę z Wykonawcą opracowań projektowych- Biurem TRAKT sp. z o.o. sp. k., w zakresie prac studialnych, wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dla ode. Sil Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik, tut. Oddział w dniu 30.01.2018r. podpisał Umowę z Wykonawcą opracowań projektowych w zakresie j. w. - Biurem AECOM Polska Sp. z o.o. Dla każdego zadania, w toku prac projektowych studialnych zostaną opracowane warianty przebiegu inwestycji wraz z Ich wielokryterialną oceną. Następnie zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) do RDOŚ w celu zatwierdzenia wariantu do realizacji tej Inwestycji. Kolejno opracowana zostanie Koncepcja Programowa, która to uszczegółowi rozwiązania techniczne dla wskazanego w DŚU wariantu do realizacji, co pozwoli GDDKIA, po zapewnieniu finansowania, ogłosić przetarg na realizację w systemie projektuj 1 buduj dla poszczególnych inwestycji. W ramach PBDK sformułowana została także lista zadań w ramach której przebudowane zostać mają najbardziej niebezpieczne miejsca na drogach krajowych, tj.- Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych (PLMN). Rozumiejąc pilną potrzebę poprawy bezpieczeństwa ruchu na dk 11, tut. Oddział podejmuje starania zmierzające do pozyskania w następnych latach środków finansowych na realizację zadań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, na istniejącej dk nr 11, poprzez:
Następnie wystąpiła pani wiceprzewodnicząca sejmiku Mirosława Rutkowska – Krupka i przesdtawiła pismo z WZDW w Poznaniu: RDW w Gnieźnie na DW nr 241 w Mieście i Gminie Rogoźno planuje wykonanie:
W b.r. na w/w zadania RDW nie posiada zabezpieczonych środków finansowych. Pani Rutkowska – Krupa powiedziała, że obwodnica jest w budżecie i w WPF-ie i ona już nie wypadnie, jednakże ruch jest po stronie gminy by wydać decyzję środowiskową. Następnie pani wiceprzewodnicząca przekazała informacje dotyczące:
Pan radny Paweł wojciechowski dopytał, czy wydanie decyzji środowiskowej jest obecnie po stronie burmistrza? Pani wiceprzewodnicząca powiedziała, że tak. Radny dopytał, czy jest wiadomo coś o projekcie budowy 100 kin ? Pani Rutkowska – Krupka odpowiedziała, że nie znam tematu. W dalszej części głos zabrał pan Bogdan Andrzej Jeran informując, że informacja została przesłana radnym. Pan radny Krzysztof Nikodem zapytał pana dyrektora, czy chodnik w Garbatce jest wykonany zgodnie z projektem, ponieważ miały być odblaski, których brak i krawężnik naprzeciwko świetlicy został wbudowany wyżej niż płot? Pan Jeran odpowiedział, że jest to nie budowa chodnika, a przebudowa pobocza, a reszta informacji zostanie sprawdzona. Pan radny Adam Nadolny bardzo podziękował panu dyrektorowi za szybkie reakcje w naprawie dziur i docenił starania, że te interwencje nie są ignorowane. Pan radny Kupidura zapytał kiedy będą załatane dziury na osiedlu Przemysława? Pan dyrektor odpowiedział, że w momencie poprawy warunków ponieważ są to powierzchnie bitumiczne. Pan Paweł Wojciechowski skierował pytanie do pani Tomaszewskiej, czy jest już decyzja środowiskowa dot. obwodnicy? Pani z-ca burmistrza odpowiedział, że prace zmierzają ku końcowi, natomiast pan kierownik Roman Piątkowski uzupełnił, że w związku z tym, iż nie ma konieczności sporządzenia raportu to decyzja ta będzie jeszcze w marcu – oczywiście pozytywna.
Na dzień 31.12.2017 r. zgodnie z ewidencją Gmina Rogoźno zarządza drogami zaliczonymi do dróg kategorii gminnych o łącznej długości 135,482 km, z tego:
Na obszarze wiejskim drogi o nawierzchni asfaltowej są w większości w dobrym stanie. Do takich dróg można zaliczyć drogi wybudowane lub przebudowane w ostatnich latach:
Do dróg o nawierzchni asfaltowej, o najgorszym stanie technicznym należą drogi:
Nawierzchnie twarde ulepszone (głównie asfaltowe, betonowe, kostki brukowej lub z trylinki) na terenie Rogoźna posiada ok. 13 km dróg. Stan większości ulic o nawierzchni asfaltowej jest dobry i zadowalający. Na terenie miasta ulicą o nawierzchni bitumicznej która została odnowiona w ramach dofinansowania z ze środków zewnętrznych, o które wystąpiła Gmina do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu o dofinansowanie w ramach programu pn.; „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”, jest ul. Fabryczna w Rogoźnie. Obecny stan drogi jest bardzo dobry.
Ponadto z „Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych” pozyskano dofinansowanie na przebudowę drogi gruntowej w Parkowie – wykonano nawierzchnię bitumiczną.
Drogi o nawierzchni nieulepszonej występujące na terenie Gminy posiadają nawierzchnie wykonane z łupka węglowego, tłucznia i gruzobetonu. W roku 2017 na utwardzenie dróg zakupiono i wbudowano łącznie 2979,20 t gruzobetonu. Pozostałe drogi gminne mają nawierzchnię gruntową, które w ramach bieżącego utrzymania są okresowo równane i odcinkowo utwardzane.
Gmina w zarządzie swym posiada również następujące obiekty mostowe :
Większość mostów wybudowanych zostało w latach 60 – tych ubiegłego wieku. W najlepszym stanie jest, po wykonanym w 2008 roku remoncie kapitalnym most na Strudze Sokołowskiej w m. Gościejewo. Ze względu na stan techniczny most na Rudce w Olszynie został wyłączony z użytkowania, a droga została zamknięta dla ruchu co roku WRGiP wnioskuje o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie dokumentacji technicznych i przebudowy ww. mostu. W bieżącym roku zostanie przeprowadzony 5 letni przegląd obiektów mostowych. Obecnie trwają prace przygotowawcze mające na celu wyłonienie wykonawcy zadania.
Urząd posiada opracowaną dokumentacje na Przebudowę chodnika i ścieżki rowerowej na ul. Konieczyńskich oraz projekt budowy drogi Pasieka – Pruśce na który złożony został wniosek do FOGR-u gdzie obecnie oczekujemy na decyzję.
Wartość kosztorysowa zadań zawartych w dokumentacji technicznych wynosi 14 milionów złotych.
Posiadamy dokumentacje techniczną na:
Przebudowano i wykonano w 2017 r.:
W ramach bieżącego utrzymania na drogach i ulicach prowadzona jest „Akcja zimowego utrzymania”. Na ten cel dotychczas wydatkowano kwotę w wysokości 118 962,24 zł. Do końca roku pozostało środków 31 037,76 zł.
Bieżące utrzymanie dróg obejmuje również wycinki krzewów zarastających pobocza naszych dróg. Z uwagi na zmienny przebieg tegorocznej zimy, nie wszędzie udaje się osiągnąć zakładany efekt. Dużym utrudnieniem przy prowadzonej wycince są zalegające na poboczach wśród gęstych zarośli kamienie, które powodują uszkodzenia sprzętu oraz czasowe przerwy niezbędne do likwidacji powstałych uszkodzeń.
W dalszej kolejności zostaną wykonane zadania obejmujące:
W ramach zadysponowanych w budżecie środków planuje się uzupełnienie i wymianę części oznakowania pionowego dróg i ulic.
Wydatki na bieżące utrzymanie dróg w budżecie Gminy w 2017 r obejmowały:
Zakupy materiałów i wyposażenia 35 910,29 zł w tym:
Zakupy usług pozostałych 954 290,21 zł w tym:
Na zakup usług remontowych nawierzchni bitumicznych wynosił 205 595,05 zł Po analizie aktualnych potrzeb oraz po znacznej ilości interwencji w ramach bieżących napraw na drogach gruntowych należy wykonać znaczne naprawy dróg Gminnych a wartość bieżących napraw przekracza 1 500 000 zł.
Obecnie zakończone zostało postępowanie na:
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 9 marca 2018 r. dotyczące „Informacji o stanie dróg w Gminie - Rogoźno, w tym budowa obwodnicy" Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu informuje, że budowa przedmiotowej obwodnicy ujęta jest w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Wielkopolskiego z terminem realizacji w latach 2019-2021. Ww. inwestycja planowana jest do wykonania przy udziale środków z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, a jej realizacja odbywać się będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj". Celem przygotowania przedmiotowego przedsięwzięcia do realizacji zleciliśmy opracowywanie koncepcji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej, która niezbędna jest do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej. O wydanie powyższej decyzji wystąpiliśmy 29 listopada 2016 r. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, która jest organem właściwym do prowadzenia procedury w przypadku występowania „terenu zamkniętego" (tj. teren PKP) Po analizie złożonego materiału Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, a także ze względu na uwarunkowania przyrodnicze nakazał opracować dodatkowy, alternatywny, w stosunku do trzech przedłożonych, wariant przebiegu obwodnicy. Z uwagi na cenne przyrodniczo obszary wskazane przez RDOŚ zadecydowano o wycofaniu złożonego wniosku. W związku z tym, iż opracowano nowy wariant przebiegu inwestycji omijający obszary siedliskowe oraz „teren zamknięty" organem właściwym do wydania decyzji środowiskowej jest Burmistrz Rogoźna, do którego ze stosownym wnioskiem wystąpiliśmy 13 listopada 2017 r. W chwili obecnej oczekujemy na wydanie ww. decyzji. W sprawne stanu drogi wojewódzkiej nr 241 na terenie Gminy Rogoźno informuję, że ww. droga, poza odcinkiem przebiegającym przez miasto, jest w sianie dobrym. Na odcinku miejskim (ulice: Kotlarska, Kościuszki, II Armii Wojska Polskiego oraz Al. Marszałka Piłsudskiego w m. Rogoźno), do czasu wykonania nowej nawierzchni w ramach posiadanych środków prowadzone będą remonty cząstkowe w miejscach tego wymagających. Jednocześnie informuję, że WZDW w Poznaniu obecnie jest trakcie montażu „sygnał ostrzegawczy w postaci migającą sylwetki pieszego" na skrzyżowaniu ulic Wielka Poznańska i Kotlarska w m. Rogoźno.
Ad. 6. Informacja o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg. Organizacja zimowego utrzymania dróg jest przygotowana zgodnie z Zarządzeniem nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994 w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych oraz zgodnie z Zarządzeniem Nr 7/2010 Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 15.10.2010. W październiku 2017 r. projekt został opracowany i rozesłany, a 18 grudnia 2017 przyjęty przez Powiatową Komisję Bezpieczeństwa i Porządku oraz Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego. Drogi główne i wyznaczone odcinki dróg pełniących funkcję dróg zbiorczych są utrzymywane wg. IV standardu pozostałe drogi zbiorcze i wyznaczone odcinki dróg pełniących funkcje lokalnych są utrzymywane wg. V standardu, pozostałe odcinki dróg lokalnych wg. VI standardu. Odcinki dróg zbiorczych i lokalnych o nawierzchni gruntowej (około 60 km) nie są objęte planem zimowego utrzymania i będą utrzymywane w VII standardzie. W bieżącym roku akcja zimowa jest prowadzona wzorem lat ubiegłych przy wykorzystaniu 9 pługów odśnieżnych i 5 piaskarek. Do usuwania zasp dysponujemy 8 jednostkami ciężkiego sprzętu oraz jednym - własnym pługiem wirnikowym. Podobnie jak w latach ubiegłych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Obornikach nie ma całodobowych dyżurów, a ewentualne uwagi można zgłaszać w godzinach pracy ZDP tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 pod numerem telefonu 67 261 93 07. Firmy realizujące w formie zleconej zadania w zakresie zimowego utrzymania nie pobierają opłat za gotowość, a zgodnie z zawartymi umowami są zobowiązane przystąpić do działania w terminie od 45 do 55 min.
W bieżącym 2018 roku na utrzymanie zimowe zaplanowano koszty w wysokości 325 000,00 zł. Stan zapasów na 1.01.2018 wynosił 1 205,48 tony. Aktualnie w styczniu i lutym prowadzono akcję 19 razy. Koszt wyniósł 121 559,60 zł, a na drogi wysypano 732 tony mieszaniny. Oznacza to, że zuzyto 61% zapasów mieszaniny, a koszty zostały zrealizowane w ponad 37%. Na placach w Rogoźnie i w Obornikach na dzień 1 marca br. zostały 473 tony mieszaniny do końca bieżącego sezonu.
W odpowiedzi na pismo znak: BR.0002.58.2018 z dnia 02.03.2018 r. w sprawie sporządzenia informacji o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg informuję, że za dotychczasowe działania w tym zakresie Gmina Rogoźno poniosła nakłady w wysokości łącznej 118 962,24 zł, które stanowią 79,31% środków zaplanowanych w tegorocznym budżecie. Do końca sezonu zimowego do dyspozycji pozostaje kwota 31 037,76 zł. Ad. 7. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wsparcia rodziny oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacją tego zadania
Ad. 8. Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie. Pan kierownik Paweł Andrzejczak za pomocą slajdów przedstawił radnym zakres prac w muzeum, powiedział o dokonanym częściowo odbiorze prac i planowanych następnych, które zaplanowane są raz w miesiącu.
Ad. 9. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
Pan radny Krzysztof Nikodem zwrócił uwagę na to, że kredyt został wzięty na drogi Długą i Seminarialną, na obecna chwile nie ma dofinansowania i te środki są dzielone na inne zadania – a to jest niegospodarność. Pani burmistrz Tomaszewska powiedziała, że to stwierdzenie wynika z nie wiedzy radnego, druga rzecz to oczekiwania ludzi są tak ogromne, że należy takim oczekiwaniom sprostać, a po trzecie to dofinansowanie jest jeszcze możliwe, poza tym wszystkie inwestycje są realizowane za wiedza i zgodą rady. Pan Nikodem zapytał, czy jeżeli znajdzie się dofinansowanie na te drogi, to czy gminę stać będzie na kolejne dofinansowanie? Pani Renata Tomaszewska odpowiedziała, że jeżeli tak się stanie, to burmistrz na pewno zrezygnuje z części inwestycji zaplanowanych. Pan radny Chudzicki kierując swoje słowa do radnego Nikodem powiedział, że przetarg już został ogłoszony, jest to 320 mb ul. Długiej i 136 ulicy Seminarialnej, a jeżeli pojawi się kwestia dofinansowania ze środków zewnętrznych całości to pan burmistrz wycofa się z innych prac i wykona całość tej inwestycji. Całość uchwały została przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach wstrzymujących się”, k) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2037
Całość uchwały została przyjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się” l) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego, uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Ad. 10. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. Dnia 13 marca 2018 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w pełnym składzie:
Tematem jakim zajęła się Komisja rewizyjna była analiza wydatkowania środków z Funduszu Sołeckiego. Wybrane sołectwa to:
wykonanie na dzień 31.12.2017r. – 27 217,35
wykonanie na dzień 31.12.2017r. – 10 565,75
wykonanie na dzień 31.12.2017r. – 12 929, 28
Po przeanalizowaniu dokumentacji oraz faktur sołectwa Pruśce, Komisja Rewizyjna stwierdza, że środki zostały wydatkowane zgodnie z zadaniami własnymi gminy. Jedyna uwaga, to zbyt mało szczegółowy opis przedsięwzięcia na które zostały wydane środki oraz brak dat przy opisie każdego wydarzenia. Po przeanalizowaniu dokumentów oraz faktur dotyczących sołectwa Owieczki, komisja stwierdziła prawidłowość wydawania środków. Po przeanalizowaniu dokumentów oraz faktur dotyczących sołectwa Boguniewa, Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na fakturę Nr 06/2017, która została wystawiona w dniu 11.12.2018 a wydatkowanie funduszy dotyczyło roku 2017. W fakturze Nr 14/R/2017 z dnia 15.07.2017 w opisie wydarzenia kulturalnego (oprawa artystyczna festynu) widnieje data 15.07.2015. Po otrzymanej informacji od mieszkańca gminy, że zadanie pod nazwą „Budowa wiaty Boguniewo” nie zostało zrealizowane, Komisja Rewizyjna wnikliwie sprawdziła przedsięwzięcie. Po otrzymanych wyjaśnieniach p. Sołtys Marty Strzykały, komisja stwierdza brak wykonania wyżej wymienionego przedsięwzięcia mimo dostarczenia do gminy faktury o Nr 06/2017, która została wystawiona na usługę pod nazwą „Budowa wiaty Boguniewo”.
W dalszej części posiedzenia , Komisja wróciła do tematu z miesiąca lutego, który dotyczył kontroli wydatków środków publicznych klubów sportowych: RKS Wełna, Akademia Reissa, Lech Poznań Football Academy Lecha. Komisja złożyła wniosek do Burmistrza o dostarczenie dzienników sportowych w ciągu 14 dni. Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że do dnia posiedzenia komisji rewizyjnej kluby sportowe nie dostarczyły dzienników. W związku z tym Burmistrz zobowiązał się monitować. W przypadku braku skutku komisja przegłosowała wniosek o zarządzeniu przez Burmistrza kontroli w wyżej wymienionych klubach.
Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 15 marca 2018 roku wsiedzibie Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie. W posiedzeniu uczestniczyli: Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Sekretarz Marek Jagoda, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik CIS Krystyna Gromanowska, Prezes Spółdzielni Socjalnej „Opus” Aneta Karaś oraz Kierownik Wydziału Roman Piątkowski. Komisja obradowała w pełnym składzie. Pierwszymi tematami posiedzenia było omówienie działalności Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie. Temat zreferowała i na pytania członków Komisji odpowiadała Kierownik CIS Krystyna Gromanowska. Kolejnym tematem było zapoznanie się z działalnością Spółdzielni Socjalnej „Opus”. Informacje przedstawiła Prezes Spółdzielni Aneta Karaś. Podczas posiedzenia zaopiniowano projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej. Jednomyślnie przyjęty został wniosek Przewodniczącego Komisji ws. wykonania kosztorysu i przedmiaru prac dot. wylania asfaltu przy świetlicy w Owczegłowach oraz przy przystanku autobusowym przy lesie w Owczegłowach.
Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa miała swoje posiedzenie w dniu 19 marca 2018 roku. W pracach komisji udział wzięli :Pani Burmistrz Renata Tomaszewska, Pani Skarbnik Maria Kachlicka, Pan Sekretarz Marek Jagoda, Pan Kierownik Paweł Andrzejczak ,Pan Kierownik Roman Piątkowski oraz radni członkowie komisji. Głównym tematem posiedzenia komisji był stan dróg w gminie Rogoźno oraz realizacja prac związanych z projektowaniem obwodnicy Rogoźna. W związku z tym ,że jest to temat sesji nie był omawiany na komisji. Następnie sprawozdawcy omówili uchwały na dzisiejszą sesję . W punkcie wolne głosy radni zgłosili następujące wnioski. Radna Ewa Wysocka zgłosiła dwa wnioski do Burmistrza:
Następnie radny Henryk Janus zgłosił wniosek do Burmistrza Rogoźna dotyczący podjęcia działań mających na celu wyegzekwowanie naprawy dróg gminnych zniszczonych podczas budowy nowej linii kolejowej Poznań-Piła. Wniosek zyskał akceptację komisji. Radni Nikodem, Wojciechowski i Kinach zgłosili wniosek dotyczący oznakowania dróg gminnych ( ulica leśna oraz dróg w miejscowości Tarnowo) Radni Kinach i Wojciechowski zgłosili wniosek o naprawę nawierzchni na moście na ul. Lipowej oraz wykonanie nowych przyczółków . Radny Henryk Janus zgłosił wniosek do burmistrza Rogoźna o podjęcie działań mających na celu wykup od Agencji Nieruchomości Rolnych drogi dojazdowej do posesji p. Kowalskich w Gościejewie (nr posesji 63, sołectwo Karolewo).
Ad. 10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA ROGOŹNA z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Rogoźnie za okres od 28.02.2018 r. do 21.03.2018 r.
Ad. 11. Interpelacje i zapytania radnych. Brak
Ad. 12 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Odpowiedź na interpelacje pani Ewy Wysockiej. Odpowiadając na interpelację nr 1/2018r w sprawie inwestycji polegającej na przetwarzaniu butli do gazów technicznych i butli do acetylenu, napełniania CO2, sprzedaży gazów technicznych oraz przetwarzania innych materiałów chemicznych ma działce nr ewid. 53/13 obręb Boguniewo, gm. Rogoźno, informuję co następuje: 1. Proszę podać, czego dotyczy ta inwestycja – jaka usługa lub inna działalność. Zgodnie z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, planowana inwestycja polegać ma na przetwarzaniu butli do gazów technicznych i butli do acetylenu, napełniania CO2, sprzedaży gazów technicznych oraz przetwarzania innych materiałów chemicznych. W ramach inwestycji planowana jest budowa: hali produkcyjno-magazynowej, wiaty magazynowej zakładu napełniania i utylizacji butli gazów technicznych oraz budynku socjalno-biurowego. 2. Kiedy został złożony wniosek inwestora o warunki zabudowy i czy takowe zostały wydane i na jaką inwestycję. Dla inwestycji planowanej na terenie działki nr ewid. 53/13 położonej w m. Boguniewo:
3. Czy Pan Burmistrz zobowiązany jest wydać decyzję środowiskową, jeżeli tak, to na jakim etapie jest wydanie takiej decyzji, proszę podać chronologiczne postępowania (kiedy wpłynął wniosek inwestora i wszystkie inne dokumenty w tym temacie). Przy wydawaniu decyzji środowiskowej organ wydający taką decyzję nie może postępować w sposób dowolny, to jest nie może dowolnie odmówić wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest działać zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, a przypadki, w których można odmówić wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wynikają z art. 80 i art. 81 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1405 ze zm.). Zgodnie z ww. ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku (…), podstawę do odmowy określenia środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięcia stanowią:
Jeżeli w danej sprawie nie występuje żadna z powyższych przesłanek z art. 80 lub art. 81 ustawy, wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest ustalić środowiskowe uwarunkowania i wydać decyzję środowiskową dla danego przedsięwzięcia. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w sprawie, o której mowa w pkt 1, wpłynął w dniu 7 sierpnia 2017 r. Postępowanie w tej sprawie prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku (…) oraz Kodeksu postępowania administracyjnego. Poszczególne czynności w ramach przedmiotowego postępowania zostały wymienione w wykazie załączonym do niniejszego pisma.
4. Kiedy Pan Burmistrz musi ostatecznie wydać decyzję o warunkach zabudowy i decyzję środowiskową. Decyzja w sprawie wskazanej w pkt 1 (i w załączniku do niniejszego pisma) będzie wydana po uzyskaniu warunków realizacji przedsięwzięcia określonych przez Regionalnego Dyrektora Środowiska w Poznaniu, albo po odmowie wydania takich warunków przez RDOŚ w Poznaniu, z poszanowaniem przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku (…). Na dzień sporządzenia niniejszego pisma, RDOŚ w Poznaniu pismem z dnia 23 lutego 2018 r. poinformował o załatwieniu sprawy do dnia 2 kwietnia 2018 r. Z kolei w przypadku decyzji o warunkach zabudowy – obecnie nie ma złożonego wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla działki nr ewid. 53/13 w Boguniewie (a wniosek złożony dnia 7 lutego 2018 r. został wycofany przez wnioskodawcę – pkt 2 pisma). W związku z tym, nie jest prowadzone postępowanie o wydanie warunków zabudowy dla inwestycji na ww. działce. Jednocześnie informuję, że dokumentacja sprawy z wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dostępna jest do wglądu w pokoju nr 17 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, w godzinach pracy Urzędu.
Odczytana została odpowiedź na interpelację pana Krzysztofa Nikodema. W odpowiedzi na Wniosek nr 1/2018 z dnia 29.01.2018 r. dotyczący ograniczonej widoczności przy wyjeździe z drogi 272522P na DK11 w m. Dziewcza Struga, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział w Poznaniu informuje, iż dokona przycięcia zarastającej części podstawy wskazanego drzewa do wysokości ok. 1 m, co powinno wystarczająco poprawić widoczność przy wyjeździe na DK11. O ile przycinka ta okaże się niewystarczająca, GDDKiA wystąpi z wnioskiem o usunięcie tego drzewa, ale będzie to możliwe dopiero w sezonie rębnym na przełomie bieżącego i 2019 roku. Natomiast tablica E-4 z nazwą miejscowości Dziewcza Struga została w dniu 22 lutego przestawiona.
Odpowiedź na interpelacje pana Huberta Kuszaka.
Ad. 13. Wolne głosy i wnioski. W tym punkcie pan radny Adam Nadolny złożył wniosek mieszkańców ul. Brzozowej o pozyskanie dostępu do szybkiego internetu i poprosił o pile działanie w tym temacie. Wniosek został przyjęty przez rade – jednogłośnie. Pan radny Hubert Kuszak poprosił pana kierownika Pawła Andrzejczaka o podanie terminów ważności projektów na drogi. Pan kierownik obiecał przygotować taka informację. Radny zwrócił się również z pytaniem do pani Tomaszewskiej o termin wykonania doświetlenia przejścia dla pieszych przy RCK. Pani z-ca burmistrza odpowiedziała że będzie to wykonane w najbliższym czasie. Pan Kuszak zapytał również o to, czy zmieniły się formularze oświadczeń majątkowych? Pan sekretarz Marek Jagoda odpowiedział, że obowiązują zeszłoroczne. Pani radna Ewa Wysocka przypomniała sprawę utwardzenia dróg na nieprzejezdnym odcinku w miejscowościach: (Międzylesie, Studzieniec, Nienawiszcz i Boguniewo) jak już wcześniej zgłaszała do kierownika Pawła Andrzejczaka. Pan radny Zbigniew Chudzicki złożył ustnie trzy wnioski – pierwszy dotyczący naprawy wyrwy na końcu ul. Długiej przy sklepie, drugi dotyczący brakujących kostek w chodniku za orlikiem i trzeci w sprawie wyrwy przy bloku na ul. Biskupskiego. Pan kierownik Andrzejczak odniósł się do chodnika za orlikiem, że jest to wykonywane w ramach gwarancji. Pan radny Sebastian Kupidura zwrócił uwagę, by wszystkie dziury i wyrwy uwzględnić razem, ponieważ na osiedlu Przemysława takich miejsc jest więcej. Radny Nadolny poprosił o podjęcie działań w udrożnieniu ul. Brzozowej. Pani radna Ewa Wysocka przypomniała o drodze w Studzieńcu oraz zwróciła się o umożliwienie i wskazanie miejsc parkingowych mieszkańcom przyjeżdżającym z wiosek. Pani z-ca burmistrza powiedziała, że takim miejscem jest stare targowisko. W związku z tym pani radna poprosiła o odpowiednie oznakowanie. Natomiast pan kierownik Paweł Andrzejczak powiedział radnym, że wszystkie zgłoszone drogi zostaną wykonane w odpowiedniej kolejności i czasie przy poprawie pogody.
Ad.14. Zakończenie. Posiedzenie sesji zakończono o godz. 19:05. Protokołowała Anna Mazur.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||