Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Uchwały Rady Miejskiej 2010-2014: Uchwała nr X/67/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku zmieniająca Uchwałę Nr V/23/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 stycznia 2011 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2011-2023

Uchwała Nr X/67/2011

Rady Miejskiej w Rogoźnie

z dnia 18  maja  2011 roku

 

zmieniająca Uchwałę Nr V/23/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 stycznia 2011 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2011-2023

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art.226, 227, 228, 230 ust 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1240 ze zmianami) w związku z art.121 ust. 8 oraz art.122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1241ze zmianami)Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

§ 1.  Zmienia się tytuł Uchwały Nr V/23/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 stycznia 2011 roku, który otrzymuje brzmienie: „ w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2011 – 2025”.

 

§ 2.  Załączniki Nr 1 i 2, o których mowa w §1 ww. uchwały oraz załącznik Nr 3, o którym mowa w § 2 ww. uchwały otrzymują brzmienie załączników  Nr 1 - 3 do niniejszej uchwały.

 

§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna.

 

§ 4.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


Załącznik Nr 1 Uchwały Nr X/67/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku

 

 

Lp.

Wyszczególnienie

Rok 2011

Rok 2012

Rok 2013

Rok 2014

Rok 2015

Rok 2016

Rok 2017

Rok 2018

Rok 2019

Rok 2020

Rok 2021

Rok 2022

Rok 2023

Rok 2024

Rok 2025

1

Dochody ogółem, w tym:

51 829 631,00

47 909 845,06

45 964 599,00

47 027 079,00

46 686 882,00

47 633 872,00

47 431 511,00

48 854 357,00

50 332 380,00

51 868 904,00

53 467 572,00

55 132 394,00

56 867 789,00

58 200 000,00

59 400 000,00

a

dochody bieżące

40 676 758,00

41 629 682,06

43 356 654,00

43 428 083,00

44 686 882,00

46 033 872,00

47 431 511,00

48 854 357,00

50 332 380,00

51 868 904,00

53 467 572,00

55 132 394,00

56 867 789,00

58 200 000,00

59 400 000,00

b

dochody majątkowe,  w tym:

11 152 873,00

6 280 163,00

2 607 945,00

3 598 996,00

2 000 000,00

1 600 000,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c

ze sprzedaży majątku

1 500 000,00

2 000 000,00

1 600 000,00

2 000 000,00

2 000 000,00

1 600 000,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Wydatki bieżące (bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych ), w tym:

39 027 336,00

38 649 489,00

39 734 355,00

40 837 541,00

41 986 672,00

43 147 782,00

44 335 519,00

45 506 789,00

46 621 840,00

47 926 292,00

49 131 780,00

50 364 952,00

51 588 471,00

52 792 300,00

53 996 400,00

a

na wynagrodzenia i składki od nich naliczane

17 937 268,00

18 336 778,00

18 795 198,00

19 265 078,00

19 746 705,00

20 240 372,00

20 746 382,00

21 244 295,00

21 754 158,00

22 276 258,00

22 810 888,00

23 358 349,00

23 918 950,00

24 516 900,00

25 129 800,00

b

związane z funkcjonowaniem organów JST

3 340 989,00

3 373 124,00

3 457 452,00

3 543 889,00

3 632 486,00

3 723 298,00

3 816 381,00

3 907 974,00

4 001 765,00

4 098 807,00

4 196 155,00

4 296 863,00

4 999 987,00

5 124 987,00

5 253 112,00

c

  z tytułu gwarancji i poręczeń, w tym:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d

gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitów spłaty zobowiązań z art. 243 ufp/169sufp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e

wydatki bieżące objęte limitem art. 226 ust. 4 ufp

35 268,00

26 779,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Wynik budżetu po wykonaniu wydatków bieżących (bez obsługi długu) (1-2) 

12 802 295,00

9 260 356,06

6 230 244,00

6 189 538,00

4 700 210,00

4 486 090,00

3 095 992,00

3 347 568,00

3 710 540,00

3 942 612,00

4 335 792,00

4 767 442,00

5 279 318,00

5 407 700,00

5 403 600,00

4

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art. 217 ufp, w tym

1 205 145,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a

nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art. 217 ufp, zaangażowane na pokrycie deficytu budżetu roku bieżącego

1 205 145,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Środki do dyspozycji (3+4+5)

14 007 440,00

9 260 356,06

6 230 244,00

6 189 538,00

4 700 210,00

4 486 090,00

3 095 992,00

3 347 568,00

3 710 540,00

3 942 612,00

4 335 792,00

4 767 442,00

5 279 318,00

5 407 700,00

5 403 600,00

7

Spłata i obsługa długu, z tego: 

1 922 912,00

2 375 734,06

2 255 061,00

3 020 062,00

2 024 043,00

1 945 043,00

1 866 043,00

1 788 043,00

1 709 043,00

899 043,00

863 043,00

629 543,00

423 567,00

413 567,00

398 366,00

a

rozchody z tytułu spłaty rat kapitałowych oraz wykupu obligacji

1 396 912,00

1 591 834,06

1 495 661,00

2 350 362,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

770 043,00

770 043,00

570 043,00

388 567,00

388 567,00

384 366,00

b

wydatki bieżące na obsługę długu

526 000,00

783 900,00

759 400,00

669 700,00

522 000,00

443 000,00

364 000,00

286 000,00

207 000,00

129 000,00

93 000,00

59 500,00

35 000,00

25 000,00

14 000,00

8

Inne rozchody (bez spłaty długu np. udzielane pożyczki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Środki do dyspozycji na wydatki majątkowe (6-7-8)

12 084 528,00

6 884 622,00

3 975 183,00

3 169 476,00

2 676 167,00

2 541 047,00

1 229 949,00

1 559 525,00

2 001 497,00

3 043 569,00

3 472 749,00

4 137 899,00

4 855 751,00

4 994 133,00

5 005 234,00

10

Wydatki majątkowe,  w tym:

16 224 918,00

10 335 882,00

6 033 885,00

3 169 476,00

2 676 167,00

2 541 047,00

1 229 949,00

1 559 525,00

2 001 497,00

3 043 569,00

3 472 749,00

4 137 899,00

4 855 751,00

4 994 133,00

5 005 234,00

a

wydatki majątkowe objęte limitem art. 226 ust. 4 ufp

15 210 305,00

10 335 882,00

6 033 885,00

3 169 476,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Przychody (kredyty, pożyczki, emisje obligacji)

4 140 390,00

3 451 260,00

2 058 702,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Wynik finansowy budżetu (9-10+11)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13

Kwota długu, w tym:

10 736 518,06

12 569 165,00

13 132 206,00

10 781 844,00

9 279 801,00

7 777 758,00

6 275 715,00

4 773 672,00

3 271 629,00

2 501 586,00

1 731 543,00

1 161 500,00

772 933,00

384 366,00

0,00

a

łączna kwota wyłączeń z art. 243 ust. 3 pkt 1 ufp oraz z art. 170 ust. 3 sufp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b

kwota wyłączeń z art. 243 ust. 3 pkt 1 ufp oraz z art. 170 ust. 3 sufp przypadająca na dany rok budżetowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jst przypadających do spłaty w danym roku budżetowym podlegające doliczeniu zgodnie z art. 244 ufp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

Realacja planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań

3,71%

4,96%

4,91%

6,42%

4,34%

4,08%

3,93%

3,66%

3,40%

1,73%

1,61%

1,14%

0,74%

0,71%

0,67%

a

Maksymalny dopuszczalny wskaźnik spłaty  z art. 243 ufp

10,61%

6,70%

6,58%

7,84%

8,94%

9,00%

8,79%

7,56%

6,84%

6,33%

6,86%

7,42%

7,94%

8,57%

9,00%

16

Spełnienie wskaźnika spłaty z art. 243 ufp po uwzględnieniu art. 244 ufp

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

Zgodny z  art. 243 ufp/niezgodny z art. 243**

17

Spłata zadłużenia/dochody ogółem (7-13a +2c –2d):1)  -max 15%  z art. 169 sufp

3,71%

4,96%

4,91%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Zadłużenie/dochody ogółem (13 –13a):1) - max 60% z art. 170 sufp

20,72%

26,24%

28,57%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

Wydatki bieżące razem (2 + 7b)

39 553 336,00

39 433 389,00

40 493 755,00

41 507 241,00

42 508 672,00

43 590 782,00

44 699 519,00

45 792 789,00

46 828 840,00

48 055 292,00

49 224 780,00

50 424 452,00

51 623 471,00

52 817 300,00

54 010 400,00

20

Wydatki ogółem (10+19)

55 778 254,00

49 769 271,00

46 527 640,00

44 676 717,00

45 184 839,00

46 131 829,00

45 929 468,00

47 352 314,00

48 830 337,00

51 098 861,00

52 697 529,00

54 562 351,00

56 479 222,00

57 811 433,00

59 015 634,00

21

Wynik budżetu (1 - 20)

-3 948 623,00

-1 859 425,94

-563 041,00

2 350 362,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

770 043,00

770 043,00

570 043,00

388 567,00

388 567,00

384 366,00

22

Przychody budżetu

5 345 535,00

3 451 260,00

2 058 702,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

23

Rozchody budżetu (7a+8)

1 396 912,00

1 591 834,06

1 495 661,00

2 350 362,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

770 043,00

770 043,00

570 043,00

388 567,00

388 567,00

384 366,00

24

Sposób sfinansowania spłaty długu (kwota powinna być zgodna z kwotą wykazaną w poz. 7a),
z tego:

1 396 912,00

1 591 834,06

1 495 661,00

2 350 362,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

770 043,00

770 043,00

570 043,00

388 567,00

388 567,00

384 366,00

a

nadwyżka z lat ubiegłych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b

wolne środki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c

przychody z tytułu kredytów, pożyczek, obligacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d

przychody z prywatyzacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e

przychody ze spłaty udzielonych pożyczek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

f

nadwyżka bieżąca

1 396 912,00

1 591 834,06

1 495 661,00

2 350 362,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

1 502 043,00

770 043,00

770 043,00

570 043,00

388 567,00

388 567,00

384 366,00

 

 


Załącznik Nr 2 Uchwały Nr X/67/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku

 

Objaśnienia przyjętych wartości

 

W stosunku do uchwalonej Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2011-2023 w dniu 26 stycznia 2011 roku – Uchwałą Nr V/23/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie, zmienionej Uchwała Nr VII/43/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 15 marca 2011 roku, dokonano następujących zmian w okresie od 30 marca do 18 maja 2011 roku w:

Załączniku Nr 1 „Wieloletnia Prognoza finansowa”

 

Poz.

Wyszczególnienie

Stan przed zmianą

Zmiana

Stan po zmianie

Rok 2011

1

Dochody ogółem, z tego:

52.692.645,00

-863.014,00

51.829.631,00

a

dochody bieżące

40.290.572,00

386.186,00

40.676.758,00

b

dochody majątkowe

12.402.073,00

-1249.200,00

11.152.873,00

2

Wydatki bieżące (bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym:

38.432.801,00

594.535,00

39.027.336,00

a

na wynagrodzenia i składki od nich naliczone

17.921.131,00

16.137,00

17.937.268,00

b

związane z funkcjonowaniem organów JST

3.354.989,00

-14.000,00

3.340.989,00

3

Wynik budżet po wykonaniu wydatków bieżących (bez obsługi długu (1-2)

14.259.844,00

-1.457.549,00

12.802.295,00

4

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art.217 ufp, w tym:

688.900,00

516.245,00

1.205.145,00

a

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art.217 ufp, zaangażowane na pokrycie deficytu budżetu roku bieżącego

688.900,00

516.245,00

1.205.145,00

6

Środki do dyspozycji (3+4+5)

14.948.744,00

-941.304,00

14.007.440,00

7

Spłata i obsługa długu

1.996.912,00

-74.000,00

1.922.912,00

a

rozchody z tytułu spłat rat kapitałowych oraz wykupu obligacji

1.396.912,00

0,00

1.396.912,00

b

wydatki bieżące na obsługę długu

600.000,00

-74.000,00

526.000,00

9

Środki  do dyspozycji na wydatki majątkowe(6-7-8)

12.951.832,00

-867.304,00

12.084.528,00

10

Wydatki majątkowe, w tym:

18.269.832,00

-2.044.914,00

16.224.918,00

a

wydatki majątkowe objęte limitem art.226 ust.4 ufp

17.549.832,00

-2.339.527,00

15.210.305,00

11

Przychody (kredyty, pożyczki, emisja obligacji)

5.318.000,00

-1.177.610,00

4.140.390,00

13

Kwota długu, w tym:

11.914.128,06

-1.177.610,00

10.736.518,06

15.

Relacja planowanej łącznej kwota spłaty zobowiązań do dochodów

3,79%

-0,08

3,71

15a

Maksymalny dopuszczalny wskaźnik spłaty z art.243 ufp

10,61%

0,00

10,61

17

Spłata zadłużenia/dochody ogółem (7-13a+2c-2d):1) – max 15% z art.169 sufp

3,79%

-0,08

3,71

18

Zadłużenie/dochody ogółem (13-13a):1) – max 60% z art.170 sufp

22,61%

-1,89

20,72

19

Wydatki bieżące razem (2+7b)

39.032.801,00

520.535,00

39.553.336,00

20

Wydatki ogółem

57.302.633,00

-1.524.379,00

55.778.254,00

21

Wynik budżetu (1-20)

-4.609.988,00

661.365,00

-3.948.623,00

22

Przychody budżetu (4+5+11)

6.006.900,00

-661.365,00

5.345.535,00


 

Szczegółowy opis zmian przyjętych wartości wykazanych w tabeli:

Ad. poz.1 Dochody ogółem zostały zmniejszone o kwotę 863.014 zł z tego dochody bieżące zostały zwiększone o ogólną kwotę 386.186 zł, oraz zmniejszono dochody majątkowe o kwotę 1.249.200 zł
i dotyczą:

1)       dochodów bieżących z tytułu:

Ø  zmian dokonanych w budżecie Uchwałą Nr IX/61/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2011 roku na kwotę + 149.613 zł:

-      otrzymanego odszkodowania za szkody losowe 4.834,-

-      wykonanych dochodów ze zwrotu należności od dłużników alimentacyjnych 6.100 zł,

-      otrzymanej dotacji na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym 138.679 zł.

Ø  zmian dokonanych w budżecie Uchwałą Nr X/68/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia
18 maja 2011 roku na ogólną  kwotę + 236.573 zł:

-       dotacji celowych na zadania zlecone w kwocie + 333.596 zł (wypłata akcyzy paliwowej oraz opłacenie składki zdrowotnej),

-       otrzymanej darowizny na zadania własne gminy + 28.000 zł

-       korekty dochodów z tytułu planowanego zwrotu naliczonego podatku VAT –  127.063 zł,

-       środki pozyskane z innych źródeł – Fundacji Polsko – Niemieckiej  + 2.040 zł.

2)       dochodów majątkowych z tytułu:

Ø  zmian dokonanych w budżecie Uchwałą Nr X/68/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku na kwotę – 1.249.200 zł:

-       ­korekty dochodów z tytułu planowanej dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich  – 1.168.444 zł na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków etap II oraz separatorów na wlotach do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny aglomeracji Rogoźno”

-       korekty dochodów z tytułu planowanej refundacji zakończonej operacji pn. „Remont
i modernizacja świetlicy wiejskiej w Parkowie wraz z wyposażeniem
i zagospodarowaniem otoczenia o kwotę –  80.756 zł.

        Dochody ogółem po zmianie wynoszą 51.829.631 zł, z tego dochody bieżące 40.676.758 zł.

 

Ad. poz. 2 Wydatki bieżące (bez obsługi długu) zostały zwiększone o kwotę 594.535 zł i dotyczą zmian dokonanych w budżecie:

Ø  Uchwałą Nr VIII//52/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 marca 2011 roku dokonano przeniesienia wydatków bieżących między działami, rozdziałami i paragrafami w ramach posiadanych środków na kwotę +/- 180.000 zł,

Ø  Uchwałą Nr IX/61/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2011 roku zwiększono wydatki bieżące o kwotę 135.613 zł w tym:

-       zwiększono wydatki na stypendia dla uczniów o charakterze socjalnym +138.679 zł,

-       zwiększono wydatki na remont sali  w Gimnazjum Nr 1 o kwotę + 4.834 zł,

-       zwiększono wydatki w opiece społecznej na pokrycie kosztów egzekucyjnych świadczeń z funduszu alimentacyjnego + 6.100 zł,

-       dokonano przeniesień między działami, rozdziałami i paragrafami kwot + 107.754 zł/
– 121.754 zł różnica – 14.000 zł.

Ø  Uchwałą Nr X/68/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku dokonano zwiększenia wydatków bieżących o kwotę 458.922 zł w tym:

-       zwiększono wydatki na realizację gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych o kwotę +49.259 zł,

-       wprowadzono wydatki na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej + 329.761 zł,

-       zwiększono wydatki na opłacenie składki zdrowotnej za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej + 3.835 zł,

-       wprowadzono wydatki na wyjazd młodzieży z Gimnazjum Nr 1 do Wustrow (Niemcy) w ramach porozumienia polsko – niemieckiego + 2.040 zł,

-       dokonano przeniesień miedzy działami, rozdziałami i paragrafami na kwotę +436.027 zł/
– 362.000 zł różnica + 74.027 zł.

Wydatki bieżące (bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych wynoszą po w/w zmianach 39.027.336 zł.

 

Ad. poz.2a    Wydatki bieżące na wynagrodzenia i składki od nich naliczone dokonano zwiększenia
o kwotę  16.137 zł i dotyczą zmian dokonanych Uchwałą Nr X/68/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku.

Dane zgodne z dokonanymi zmianami w budżecie na dzień 18 maja 2011 roku, które po zmianach wynoszą  17.937.268 zł.

 

Ad. poz. 2b           Wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem organów JST zmniejszono o kwotę 14.000 zł i dotyczą zmian dokonanych Uchwałą Nr IX/61/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2011 roku.

W/w zmiany są zgodne ze zmianami w budżecie Gminy na 2011 rok i po zmianach wynoszą 3.340.989 zł.

 

Ad. poz. 3          Wynik budżetu po wykonaniu wydatków bieżących (bez obsługi długu) zmieniono
o kwotę – 1.457.549 zł (dochody ogółem – 863.014 minus wydatki bieżące – 594.535,-) i po zmianie wynosi 12.802.295 zł  (dochody ogółem 51.829.631,- minus wydatki bieżące 39.027.336,-).

 

Ad. poz.4 i 4a      Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art.217 ufp, w tym:

na pokrycie deficytu budżetu roku bieżącego zwiększono wprowadzone środki o kwotę 516.245 zł, które po zmianie wynoszą 1.205.145 zł

Dane zgodne ze zmianami wprowadzonymi w budżecie 15 marca 2011 roku i 18 maja 2011 roku.

 

Ad. poz.6       Środki do dyspozycji zmniejszono o kwotę 941.304 zł (wynik budżetu -1.457.549,- + wolne środki 516.245,-), które po zmianie wynoszą 14.007.440 zł.

 

Ad. poz. 7, 7b i 11       Spłatę i obsługę długu zmniejszono o kwotę 74.000 zł z tytułu wydatków na obsługę długu z tytułu odsetek w związku ze zmniejszeniem zaplanowanego kredytu i pożyczek w 2011 roku  o kwotę 1.177.610 zł (planowano 5.318.000 zł , po zmianie zaplanowano 4.140.390 zł).

Wydatki na obsługę długu po zmianie wynoszą 526.000 zł.

 

Ad. poz.10 i 10a   Wydatki majątkowe zmniejszono o kwotę 2.044.914 zł nw. uchwałami:

Ø   Nr IX/61/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2011 roku zwiększono o kwotę +14.000 zł (zakup centrali telefonicznej),

Ø   Nr X/68/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku zmniejszono o kwotę
– 2.058.914 zł w tym na n/w zadaniach:

-       „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków etap II wraz z separatorami
 na wlotach do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny aglomeracji Rogoźno”  – 2.039.527 zł,

-       „Budowa ulic Seminarialnej, Długiej i Nowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap I
ul. Nowa”  o kwotę – 300.000 zł,

-       „Przebudowa zbiornika odcieków na wysypisku komunalnym w Studzieńcu” + 285.613 zł,

-       Zakup elementów na plac zabaw w Parku Zwycięstwa w Rogoźnie” zmniejszono o kwotę – 5.000 zł.

Wydatki majątkowe, po zmianie wynoszą 16.224.918 zł,

w tym objęte limitem 2011 roku zmniejszono o kwotę 2.339.527 zł i po zmianie wynoszą 15.210.305 zł, dane są zgodne z limitem wykazanym w załączniku Nr 3 „Wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy finansowej na lata 2011-2014”.

 

Ad. poz.13        Kwota długu została zmniejszona na koniec 2011 roku o kwotę 1.177.610 zł.

Stan kredytu i pożyczek na dzień 31.12.2010 roku wynosił 7.966.261,06 zł
(tj. stan na 01.01.2010r. 9.658.498,06 zł minus dokonane spłaty rat w 2010r. 1.439.112 zł i minus otrzymane umorzenie pożyczek z WFOŚ i GW  253.125,- = 7.966.261,06 zł)

Stan planowego długu na koniec 2011 roku wyniesie po zmianie 10.736.518,06 zł wg poniższego wyliczenia:

- stan kredytu i pożyczek na 01.01.2011 r.  7.966.261,06 zł

- planowane przychody z tytułu kredytów i pożyczek w 2011 roku  4.140.390,00 zł

- planowane rozchody z tytułu spłat rat kredytów i pożyczek                   -1. 396.912,00 zł

- umowa leasingu zawarta z Finansującym (lata 2011-2012)     +   62.047,00 zł

- umowa leasingu przypadająca do spłaty z wydatków bieżących

    w 2011 roku     -    35.268,00 zł

 

Ad. poz.15            Relacja planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań do dochodów ogółem wynosi 3,71 % (planowana spłata zobowiązań 1.922.912 zł/ dochody ogółem 51.829.631 zł = 3,71 %)

 

Ad. poz.17        Spłata zadłużenia  do dochodów ogółem – max 15% z art. 169 sufp

                            1.922.912 / 51.829.631 = 3,71%

 

Ad. poz.18        Zadłużenie do dochodów ogółem – max 60% z art. 170 sufp

                            10.736.518,06 / 51.829.631 = 20,72%

 

Ad. poz.19  Wydatki bieżące razem w kwocie po zmianie 39.553.336 zł (poz.2  39.027.336 + poz. 7b wydatki bieżące na obsługę długu 526.000)

 

Ad. poz.20        Wydatki ogółem zmniejszono o kwotę 1.524.379 zł i po zmianie wynoszą 55.778.254 zł.

 

Ad.poz.21         Wynik budżetu po zmianie wynosi – 3.948.623 zł (tj. dochody ogółem 51.829.631 zł minus wydatki ogółem  55.778.254 zł = - 3.948.623 zł)

 

Ad. poz. 22       Przychody budżetu zmniejszono o kwotę 661.365 zł i po zmianie będą wynosić 5.345.535 zł (planowany kredyt 2.000.000,-+ planowana pożyczka z WFOŚiGW  2.140.390 zł  
+ wolne środki 1.205.145,-).

 

W latach 2012 – 2025 dokonane zmiany dotyczą dochodów ogółem, dochodów bieżących
i majątkowych, wydatków bieżących w tym na obsługę długu i wydatków majątkowych, przychodów, rozchodów, kwoty długu i związanych z tymi zmianami wskaźnikami zadłużenia. Wydłużono okres sporządzenia WPF ze względu na zaplanowany okres spłat rat pożyczek i kredytów do roku 2025.

Dochody bieżące zostały zmniejszone o kwotę 1.763.284 zł z tytułu zwrotu naliczonego podatku VAT od budowanego środka trwałego, w tym w latach: 2012 – 777.872 zł, 2013 – 576.044 zł, 2014 – 409.368 zł.

Korekta dochodów majątkowych została dokonana o kwotę – 6.305.694 zł z tytułu zmniejszenia planowanej dotacji ze środków europejskich, w tym w latach 2012 o kwotę –2.760.012 zł, 2013
o kwotę – 5.144.678 zł i w roku 2014 refundacja końcowa po rozliczonym przedsięwzięciu + 1.598.996 zł. Wydatki bieżące w latach 2013, 2015-2018, 2020-2022 zwiększono o kwotę w każdym wymienionym roku o kwotę 2.300 zł, 2019 zmniejszono o kwotę 79.700 zł,  2023 rok zmniejszono
o kwotę 7.700 zł w związku ze zmianą wydatków na obsługę długu. Wprowadzono prognozowane dochody i wydatki w latach 2024, 2025 przy zastosowaniu wskaźnika wzrostu o 2,3 % do lat poprzednich.

Nie dokonano korekty wydatków bieżących roku 2012, które w chwili obecnej są niższe od wydatków roku 2011 ze względu na wzrost dotacji celowych otrzymanych na realizację zadań bieżących w trakcie bieżącego roku w kwocie 488.045 zł.

Zmiany zostały spowodowane w związku z zakończonymi postępowaniami zamówień publicznych na realizację przedsięwzięć:

1)      „Budowa ulic Seminarialnej, Długiej i Nowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap I ul. Nowa” zwiększono wydatki majątkowe w latach:

Ø  2013 o kwotę    539.355 zł,

Ø  2014 o kwotę 2.648.276 zł.

                Planowane finansowanie w/w zadania z własnych środków.

2)      „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków etap II wraz z separatorami na wlotach do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny aglomeracji Rogoźno”, która jest realizowana przy otrzymanym dofinansowaniu z EFRR w ramach WRPO na lata 2007-2013. Według harmonogramów złożonych przez wykonawców oraz planowanych pozostałych wydatkach ujętych w projekcie przedstawia się następująco w poszczególnych latach:

Ø  2011  kwota           14.160.305 zł,

Ø  2012 kwota              9.531.982 zł,

Ø  2013 kwota              4.732.530 zł.

                Łączna wartość tego zadania z poniesionymi wydatkami w latach poprzednich na kwotę 906.751 zł wynosi 29.331.568 zł. Wartości tego przedsięwzięcia w stosunku do poprzedniej uchwalonej po zmianach WPF uległa zmniejszeniu o kwotę 10.316.350 zł.

Finansowanie w/w zadania przedstawiono w n/w tabeli

Źródło finansowania

2009-2010

2011

2012

2013

OGÓŁEM:

Dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 3 ustawy lub płatności w ramach budżetów europejskich

476.326,00

8.626.526,00

4.280.163,00

2.606.941,00

15.989.956,00

Pożyczki z WFOŚ i GW

0,00

2.140.390,00

1.636.500,00

1.317.383,00

5.094.273,00

Kredytu długoterminowego

0,00

2.000.000,00

1.814.760,00

741.319,00

4.556.079,00

Dochody własne

430.425,00

1.393.389,00

1.800.559,00

66.887,00

3.691.260,00

 

906.751,00

14.160.305,00

9.531.982,00

4.732.530,00

29.331.568,00


 

Przyjęto założenie, że planowana spłata pożyczki z WFOŚ i GW nastąpi w okresie 14 lat, przy prolongacie spłaty rat kapitałowych od następnego roku po jej otrzymaniu. Oprocentowanie pożyczki przyjęto na poziomie 3%. Zgodnie z otrzymanym pismem pozytywnie opiniującym dofinansowanie tego przedsięwzięcia oraz warunków spłaty kapitału pismo Nr WFOS-II-PU-JS/400/494/2011 z dnia 29.03.2011r.

Do kredytu długoterminowego zaciągniętego w roku 2011 i roku 2012 przyjęto założenie jego spłaty przez okres 10 lat z karencją spłaty od następnego roku, natomiast kredyt zaciągnięty w roku 2013 zaplanowano spłatę w całości w 2014 roku. Oprocentowanie kapitału przyjęto na podstawie WIBOR-u  jednomiesięcznego powiększonego o  2 p.p.(marżę) tj. w wysokości 6%.

Obecnie spłacane kredyty zaciągnięte w latach poprzednich zgodnie z zawartymi umowami posiadają marżę od 0,7 – 1,6 p.p.

W związku z powyższym dokonano przeliczenia wydatków bieżących na obsługę długu – odsetki od kredytów i pożyczek, które skorygowano w latach 2012-2025 o kwotę – 345.500 zł i po zmianie wynosi za wskazany okres 4.390.500 zł.

Rozchody z tytułu spłat rat kredytów i pożyczek zmniejszono w latach 2012 – 2025 o kwotę – 338.648 zł, i po zmianie spłaty za wskazany okres będą wynosiły ogółem 16.219.701,06 zł

Wartość przychodów z tytułu zaplanowanych kredytów i pożyczek uchwalona w WPF na lata 2011-2023 Uchwałą Nr V/23/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 26 stycznia 2011 roku, zmieniona Uchwałą Nr VII/43/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 15 marca 2011 roku uległa zmniejszeniu o łączną kwotę 338.648 zł.

Relacje wynikające z art.169 – 170 ustawy z dnia 30.06.2005 roku o finansach publicznych oraz art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych zostają spełnione we wszystkich prognozowanych latach tj. od 2011 – 2025.

Wydatki bieżące nie przekraczają dochodów bieżących, co spełnia art. 242 ustawy o finansach publicznych.

 

 

Zmiany dokonane w załączniku Nr 3 „Wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011-2014

 

W zadaniach majątkowych pn.:

1)Budowa ulic Seminarialnej, Długiej i Nowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap I ul. Nowa” zwiększono łączne nakłady finansowe o kwotę 2.887.631 zł  w latach:

Ø  2011 zmniejszono nakłady i wydatki roku 2011 o kwotę 300.000 zł w związku z rozstrzygniętym postępowaniem na roboty budowlane etapu I ul. Nowa za kwotę 740.367,06 zł, wykonawcą został STRABAG Sp. z o.o. Pruszków,

Ø  2012 bez zmian,

Ø  2013 zwiększono nakłady i wydatki o kwotę 539.355 zł,

Ø  2014 zwiększono nakłady i wydatki o kwotę 2.648.276 zł.

Zmniejszono limit zobowiązań o kwotę 740.367,06 zł w związku z podpisaną umową w dniu 04.05.2011 roku, który po zmianie wynosi 5.077.863,94 zł (łączne nakłady 5.975.489 zł minus wydatki lat poprzednich – 157.258 zł, minus wydatki roku 2011 – 740.306,06 zł).

2) „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków etap II wraz z separatorami na wlotach do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny aglomeracji Rogoźno” zmniejszono nakłady do poniesienia o łączną kwotę – 10.316.350 zł w tym: w roku 2011 o kwotę  – 2.039.527 zł, w roku 2012 o kwotę – 2.352.709 zł, w roku 2013 o kwotę – 5.713.781 zł i rok 2010 –210.333 zł (wydatki niewygasające 2010 roku i wydatki poza projektem). Łączną wartość tego przedsięwzięcia po zmianach zaplanowano na kwotę 29.331.568 zł.

Korekta dotyczy zakończonych postępowań na roboty budowlane dotyczące budowy kanalizacji
i oczyszczalni, nadzór autorski nad projektem budowy kanalizacji, nadzór archeologiczny oraz usługi Inżyniera Kontraktu.

Wykonawcami zostały n/w podmioty:

Ø  OLE MONT – BUD Sp. z o.o. z siedzibą w Trzemesznie – budowa kanalizacji i separatorów za wartość brutto 20.171.206,70 zł, umowę podpisano w dniu 17 marca 2011 roku,

Ø  Przedsiębiorstwem Inżynierii Ochrony Środowiska EKOKLAR Sp. z o.o. z Piły  – budowa oczyszczalni za wartość brutto 6.824.040 zł, umowę podpisano 17 marca 2011 roku,

Ø  Biuro Projektów „KANRYS” z Poznania – nadzór autorski nad budową kanalizacji za kwotę brutto 141.204 zł,

Ø  REFUGIUM S.C. Małgorzata Talarczyk – Andrałojć, Mirosław Andrałojć z Poznania na pełnienie nadzoru archeologicznego za kwotę brutto 2.000 zł.

Ø  EKOCENTRUM Sp. z o.o. z Wrocławia – usługi Inżyniera Kontraktu za kwotę brutto 479.700 zł, umowa została podpisana w dniu 10 marca 2011 roku.

Wartość w/w umów wynosi 27.618.150,70 zł. Wykonanie dokumentacji w latach 2009 – 2010 wynosiła kwotę 906.751,40 zł. Pozostały limit zobowiązań wynosi 806.665,90 zł (tj. 29.331.568 zł – 906.751,40 zł – 27.618.150,70 zł).

W/w przedsięwzięcie współfinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Limit zobowiązań ogółem przedsięwzięć wymienionych w załączniku Nr 3 po zmianach wynosi 6.391.029,84 zł.

 

 


 

Załącznik Nr 3 Uchwały Nr X/67/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 maja 2011 roku

 

Wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011-2014

 

Nazwa i cel

Jednostka odpowiedzialna

Okres realizacji

Klasyfikacja budżetowa

Łączne nakłady finansowe

Wydatki poniesione w latach poprzednich

Limity wydatków w poszczególnych latach (wszystkie lata)

Limit zobowiązań

(w wierszu program/umowa)

Od

Do

Dział

Rozdz.

2011

2012

2013

2014

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Przedsięwzięcia ogółem

35 954 311,00

1 142 716,00

15 245 573,00

10 362 661,00

6 033 885,00

3 169 476,00

6 391 029,84

– wydatki bieżące

140 754,00

78 707,00

35 268,00

26 779,00

0,00

0,00

0,00

1) programy, projekty lub zadania (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

a) programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

b) programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

c) programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w lit. a i b) (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2) umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok (razem)

140 754,00

78 707,00

35 268,00

26 779,00

0,00

0,00

0,00

Program: Nowoczesna Gmina Cel: Usprawnienie i unowocześnienie pracy urzędników (dział. 750, rozdz. 75023) wydatek bieżący

Urząd Miejski w Rogoźnie

2008

2012

x

140 754,00

78 707,00

35 268,00

26 779,00

0,00

0,00

0,00

Umowa nr 22667 z dnia 30.10.2008 r. na leasing komputerów

750

75023

140 754,00

78 707,00

35 268,00

26 779,00

0,00

0,00

0,00

3) gwarancje i poręczenia udzielane przez jednostki samorządu terytorialnego (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 - wydatki majątkowe

35 813 557,00

1 064 009,00

15 210 305,00

10 335 882,00

6 033 885,00

3 169 476,00

6 391 029,84

1) programy, projekty lub zadania (razem)

29 331 568,00

906 751,00

14 160 305,00

9 531 982,00

4 732 530,00

0,00

806 665,90

a) programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 (razem)

29 331 568,00

906 751,00

14 160 305,00

9 531 982,00

4 732 530,00

0,00

806 665,90

Program: Gmina przyjaznego środowiska. Cel: ograniczenie zanieczyszczeń wpływających do Jeziora Rogozińskiego i poprawa jakości wód w zbiornikach wodnych. ( Dz. 900, rozdz. 90001). Wydatki majątkowe

Urząd Miejski w Rogoźnie

2009

2013

x

29 331 568,00

906 751,00

14 160 305,00

9 531 982,00

4 732 530,00

0,00

806 665,90

 "Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków etap II oraz separatorów na wlotach do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny aglomeracji Rogoźno

900

90001

29 331 568,00

906 751,00

14 160 305,00

9 531 982,00

4 732 530,00

0,00

806 665,90

b) programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

c) programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w lit. a i b (razem)

6 481 989,00

157 258,00

1 050 000,00

803 900,00

1 301 355,00

3 169 476,00

5 584 363,94

Program: Budowa i modernizacja dróg na terenie Gminy. Cel: poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego i jakości dróg na terenie gminy (dział.600, rozdz.60016) Wydatki majątkowe

Urząd Miejski w Rogoźnie

2008

2014

x

5 975 489,00

157 258,00

800 000,00

547 400,00

1 301 355,00

3 169 476,00

5 077 863,94

Budowa ulic Seminarialnej, Długiej i Nowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą - etap I ul. Nowa

600

60016

5 975 489,00

157 258,00

800 000,00

547 400,00

1 301 355,00

3 169 476,00

5 077 863,94

Program: Gmina przyjaznego środowiska. Cel: zapewnienie bezpiecznego i ekologicznego składowania odpadów dla mieszkańców gminy (dział 900, rozdz. 90002). Wydatki majątkowe

Urząd Miejski w Rogoźnie

2011

2012

x

506 500,00

0,00

250 000,00

256 500,00

0,00

0,00

506 500,00

 Udział pieniężny do spółki        z o.o. w Wągrowcu - Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych"

900

90002

506 500,00

0,00

250 000,00

256 500,00

0,00

0,00

506 500,00

2) umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok (razem)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

drukuj pobierz pdf