PROTOKÓŁ nr 4 /2015 z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 23 kwietnia 2015 roku o godz. 16.30 w Przedszkolu nr 2 w Rogoźnie, ul. Seminarialna.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Łukasz Zaranek. Przewodniczący Ł. Zaranek stwierdził, że na 7 członków Komisji w obradach bierze udział 6 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Przystapiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
a) Wystąpienie Dyrektora ZEAPO, b) Wystąpienie Dyrektorów Przedszkoli i żłobków, c) Dyskusja.
Przystąpiono do punktu 3 - protokół został przyjęty 5 głosami ,,za”, 1 głos ,,wstrzymujący” w obecności 6 radnych.
Przystąpiono do punktu 4 - Działalność publicznych i niepublicznych przedszkoli i żłobków w Gminie Rogoźno. Pierwszy sprawozdanie przedstawił Dyrektor ZEAPO W. Jaworski informując w zakresie wychowania przedszkolnego posiada ilość miejsc: - Przedszkole Nr 1 Kubusia Puchatka 100 miejsc ( 4 oddziały po 25 dzieci), - Przedszkole Nr 2 w Rogoźnie 100 miejsc ( 4 oddziały po 25 dzieci), - Przedszkole im. Słoneczne Skrzaty w Parkowie maksymalnie 75 miejsc ( 3 oddziały po 25 dzieci przy braku oddziału integracyjnego) minimalnie 60 miejsc ( 3 oddziały po 20 dzieci przy oddziałach integracyjnych)z pełnym wyżywieniem ( 3 posiłki). Gmina Rogoźno dysponuje następującymi oddziałami przedszkolnymi w szkołach podstawowych i zespołach szkół: - w Szkole Podstawowej im. A. Mickiewicza w Budziszewku 1 oddział – 25 miejsc, - w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Pruścach 1 oddział – 25 miejsc, - w Szkole Podstawowej Nr 2 w Rogoźnie 3 oddziały – 75 miejsc, - w Szkole Podstawowej Nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie 2 oddziały – 50 miejsc, - w Zespole Szkół w Gościejewie 2 oddziały – 50 miejsc ( po jednym w Gościejewie i Tarnowie).
Przedszkola niepubliczne działające w Rogoźnie: - Prywatne Przedszkole Motylek – os. Przemysława ul. Seminarialna – 1 oddział – 24 miejsc, - Niepubliczne Przedszkole Przemysław ul. Kościuszki 51 a – 4 oddziały – 100 miejsc – załącznik nr 3 do protokołu.
I sprawozdanie przedstawiła pani Dyrektor Magdalena Krupczyńska dyrektor Przedszkola Pierwsze Polsko – Angielko Przedszkole z Oddziałem Żłobkowym w Rogoźnie ,,Akademia Małych Odkrywców” ul. Konieczyńskich 53, 64-610 Rogoźno – załącznik nr 4 do protokołu. - Żłobek przystosowany jest do przyjęcia dwanaściorga dzieci, przedszkole do przyjęcia dwóch dwudziestoosobowych grup. Przedszkole rozpoczęło działalność 1 stycznia 2015 roku. Podstawa programowa Ministerstwa Edukacji i Narodowej w Akademii Małego Odkrywcy jest realizowana każdego dnia w języku polskim i angielskim. Zatrudniony jest lektor języka angielskiego. Zajęcia dodatkowe: - nauka pływania, - zajęcia ogólnorozwojowe i karate, - zajęcia taneczne, - ruch rozwijający Weroniki Sherebore, - rytmika, -logopedia, - zajęcia w ogródku, - zajęcia kulinarne, - relaksacja.
II sprawozdanie przedstawiła pani Dyrektor Wanda Wiśniewska Dyrektor Przedszkola ,,Przemysław” – załącznik nr 5 do protokołu.
Przedszkole posiada 100 miejsc dla dzieci od 2,5 roku życia. Realizacja programowa wychowania przedszkolnego jest zatwierdzona przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Dzieci z oddziału ,,0” korzystają w 100% z zajęć j. angielskiego bezpłatnie. Realizowany jest program wychowania przedszkolnego ,,Razem w przedszkolu”. Zorganizowane są zajęcia dodatkowe: j. angielski, logopedia, gimnastyka korekcyjna, piłkarskie przedszkole, rytmika i religia.
III sprawozdanie przedstawiła pani Magdalena Krzyśka Dyrektor Przedszkola Nr 2 w Rogoźnie – załącznik nr 6 do protokołu. Liczba oddziałów 4: 1 oddział dzieci 3 letnich, 1 oddział dzieci 4 letnich, 1 oddział dzieci 5 letnich, 1 oddział dzieci 6 letnich. Zajęcia prowadzone w przedszkolu: - rytmika, - j. angielski, - zajęcia logopedyczne. Udział w akcjach: - zbiorka karmy dla schroniska AZOREK, - sprzątanie świata, - pomoc humanitarna ,,Kup Pana Szczoteczkę”. W przedszkolu odbyły się: - koncerty muzyczne, - trening ogólnorozwojowy z elementami piłki nożnej z trenerem z Akademii Reisa, - trening ogólnorozwojowy z trenerami Akademii Lech.
IV sprawozdanie przedstawiła pani Anna Matoga Dyrektor im. Kubusia Puchatka 2 w Rogoźnie – załącznik nr 6 do protokołu. Liczba dzieci, oddziały: - 4 oddziały: trzylatki, czterolatki, pięciolatki i w bieżącym roku sześciolatki. Zajęcia: - logopedia, - rytmika, - religia, - j. angielski. Realizacja programów: - innowacja pedagogiczna na temat ,,Nowa podróż z Kubusiem Puchatkiem”, - projekt doskonalenia nauczyciela i zewnętrznego wspomagania szkół ,,Bliżej szkoły”, - projekt ,,Moje dziecko idzie do szkoły”, - program ,,Kubusiowi Przyjaciele Natury”, - ,Mamo, Tato wole wodę”, - projekt edukacyjny ,,Zdrowo i bezpiecznie”.
V sprawozdanie przedstawiła pani Małgorzata Bartkowiak Dyrektor im. Słoneczne Skrzaty w Parkowie – załącznik nr 6 do protokołu. Liczba dzieci 75 Liczba oddziałów 3 Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych 8 i niepełnozatrudnionych 4. Pomoc nauczyciela – grupa 3 latków: 1 Programy autorskie: - program adaptacyjny przedszkola ,,Będę przedszkolakiem”, - kreślę, rysuję, koloruję – przygotowanie do nauki pisania, - program pracy z dzieckiem leworęcznym, - zabawy i ćwiczenia logarytmiczne, - słoneczny skrzat maluje świat, - program profilaktyczny Przedszkola, Słoneczne Skrzaty”, - Program wychowawczy Przedszkola ,,Słoneczne Skrzaty”.
VI sprawozdanie przedstawiła pani Iwona Gruszka Dyrektor SP w Pruścach – załącznik nr 7 do protokołu. Liczba dzieci – 25 Liczba oddziałów 1 Realizacja programów” - nie pal perzy mnie proszę, - myślę, kreślę i rysuję ładnie, aby portem móc pisać starannie, - moje dziecko idzie do szkoły, - czyste powietrze wokół nas,- mleko w szkole, - owoce w szkole, - artystyczny kogel – mogel.
VII sprawozdanie przedstawiła pani Maria Frankowska Dyrektor SP w Budziszewku – załącznik nr 8 do protokołu. Prowadzone są zajęcia dodatkowe: - j. angielski, - religia, - zajęcia logopedyczne, - rytmika. Programy: - ,,szklanka mleka”, - ,, moje dziecko idzie do szkoły”, - ,,czyste powietrze wokół nas”.
IX sprawozdanie przedstawił pani Przemysław Kabat Dyrektor SP Nr 2 w Rogoźnie – załącznik nr 9 do protokołu. - 3 odziały przedszkole, - zajęcia logopedyczne 6 godzin tygodniowo, - religia, - j. angielski, - rytmika.
X sprawozdanie przedstawiła pani Longina Pijanowska Dyrektor ZS w Gościejewie – załącznik nr 10 do protokołu. W zespole funkcjonują dwa oddziały przedszkole: - jeden w budynku szkoły w Gościejewie, - drugi w budynku szkoły w Tarnowie.
Zajęcia dodatkowe: - j. angielski, - rytmika, - logopedia, - religia. Programy profilaktyczne: - ,,Moje dziecko idzie do szkoły”, - ,,Bądźmy zdrowi – wiemy, więc działamy”, - ,,Czyste powietrze wokół nas”, - ,, Żyję zdrowo i kolorowo”.
Na koniec przedstawionych sprawozdań radny Z. Chudzicki zapytał o potrzeby dyrektorów do placówek. Dyrektorzy placówek na piśmie przedstawili potrzeby palcówek. Radny J. Łatka zapytał dyrektorów o koncepcję działania na przyszły rok? Dyrektor M. Frankowska odpowiedziała: 1 oddział przedszkolny, Dyrektor I. Gruszka: 1 oddział przedszkolny, Dyrektor L. Pijanowska – 2 odziały przedszkolne Dyrektor M. Krzyśka – dodatkowy oddział 5 laków, Dyrektor A. Matoga ta sama liczba co w ubiegłym roku, Dyrektor M. Bartkowiak – 1 oddział integracyjny, 1 oddział 3 i 4 latków, 1 oddział 5 i 6 latków, Dyrektor I. Rzańska – likwidacja oddziałów przedszkolnych ze względu na przyjęcie 6 oddziałów do klasy pierwszej, Dyrektor P. Kabat – 2 oddziały przedszkole, 4 oddziały klas pierwszych.
Przystąpiono do pkt 5 - Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej. a) projekt uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uchwalonego Uchwałą Nr XLVI/437/98 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 kwietnia 1998 r., w sprawie zmiany miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Rogoźna na obszarze wsi Cieśle - projekt przedstawił Kierownik R . Piątkowski, Radny K. Kuszak zapytał o handel powierzchniowy? Pan Dudziński – urbanista odpowiedział, że nie może być większy niż 400m2. Rany H. Kuszak zapytał czy w zabudowę wchodzi handel, który zakłócał by chaos? Pan Dudziński – urbanista wyjaśnił, że nie, gdyż ta działalność nie może zakłócać sąsiednich terenów. b) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego - projekt przedstawił Kierownik R . Piątkowski, c) projekt uchwały w sprawie nazewnictwa ulic - projekt przedstawił Kierownik R . Piątkowski. Następnie Dyrektor W. Jaworski przedstawił – Sprawozdanie wykonania planów finansowych szkół podstawowych, oddziałów przedszkolnych, przedszkoli, gimnazjów, dowozów uczniów do szkół, ZEAPO, dokształcania i doskonalenia nauczycieli, świetlic szkolnych i pozostałej działalności za 2014 rok.
Przystąpiono do pkt 6 - Wolne głosy, wnioski, komunikaty. Radny J. Łatka wyszedł z inicjatywą, że dobrze było by oznakować w mieście tabliczki informacyjne dot: promocji gminy. Pani Z- ca Burmistrza, że jak najbardziej jest to w planie ale dopiero na przyszły rok. W palnie jest oznakowanie: szlaków, trasy biegaczy, mapki itd. Wspomniała, że na chwilę obecną są w trakcie renowacji słupy ogłoszeniowe. Radny J .Łatka prosił o analizę prawną dot: automatów hazardowych. Burmistrz wyjaśnił, że kilka punktów zostało zlikwidowane przez Urząd Celny, gdyż działały nie prawnie.
Posiedzenie zakończono o godz. 19:00 Protokół sporządziła: D. Ślachciak Rogoźno, dnia 10 kwietnia 2015 r. | |