Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr V/2019 z V Sesji VIII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 15 stycznia 2019 r. o godz. 15:00

Protokół nr 5/2019

V Sesja w dniu 15 stycznia 2019 Obrady rozpoczęto 15 stycznia 2019 o godz. 15:00, a zakończono o godz. 16:18 tego samego dnia. W posiedzeniu wzięło udział 14 członków.

 

Obecni:

  1. Katarzyna Erenc-Szpek
  2. Henryk Janus
  3. Roman Kinach
  4. Longina Maria Kolanowska
  5. Sebastian Mirosław Kupidura
  6. Hubert Kuszak
  7. Maciej Adam Kutka
  8. Jarosław Łatka
  9. Adam Nadolny
  10. Krzysztof Nikodem
  11. Bartosz Perlicjan
  12. Paweł Wojciechowski
  13. Ewa Teresa Wysocka
  14. Łukasz Andrzej Zaranek

1. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie qurum.
Posiedzenie sesji w trybie nadzwyczajnym otworzył pan Przewodniczący Maciej Kutka. Pan przewodniczący stwierdził, że Rada jest władna do podejmowania uchwał.

2. Przyjęcie porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty – jednogłośnie.

3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
a) zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2019,
Pani skarbnik Maria Kachlicka omówiła projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie na 2019 rok.

Pan radny Krzysztof Nikodem zapytał ile będzie trzeba dołożyć środków na utrzymanie SDŚ? Pani z-ca burmistrza poinformowała, że żadnych środków gmina dokładać nie będzie, jednak w obecnym momencie jest to tzw. rozruch działalności. Obecnie dopiero są podpisywane porozumienia na uczestników z gmin: Oborniki i Ryczywół. Pani Tomaszewska powiedziała, że SDŚ ma być samograjem, bo na tą instytucję mogą zostać pozyskane większe środki. Pan radny Janus zapytał, czy wszyscy uczestnicy są dowożeni? Pan sekretarz Jagoda odpowiedział, że kilka osób jest dowożonych, inne przychodzą we własnym zakresie.

Głosowano w sprawie:
zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2019,.

Wyniki głosowania
ZA: 14, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (14)
Katarzyna Erenc-Szpek, Henryk Janus, Roman Kinach , Longina Maria Kolanowska, Sebastian Mirosław Kupidura, Hubert Kuszak, Maciej Adam Kutka, Jarosław Łatka, Adam Nadolny, Krzysztof Nikodem, Bartosz Perlicjan, Paweł Wojciechowski, Ewa Teresa Wysocka, Łukasz Andrzej Zaranek
NIEOBECNI (1)
Zbigniew Tomasz Chudzicki

b) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2019-2037.

Głosowano w sprawie:
zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2019-2037..

Wyniki głosowania
ZA: 14, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (14)
Katarzyna Erenc-Szpek, Henryk Janus, Roman Kinach , Longina Maria Kolanowska, Sebastian Mirosław Kupidura, Hubert Kuszak, Maciej Adam Kutka, Jarosław Łatka, Adam Nadolny, Krzysztof Nikodem, Bartosz Perlicjan, Paweł Wojciechowski, Ewa Teresa Wysocka, Łukasz Andrzej Zaranek
NIEOBECNI (1)
Zbigniew Tomasz Chudzicki

4. Dyskusja i głosowanie nad projektami uchwał

5. Wolne głosy i informacje.
Pan radny Kuszak zapytał o możliwość transmisji z kamer urzędu imprez masowych odbywających się na terenie miasta Rogoźna? Pani Tomaszewska odpowiedziała, że nie jest to możliwe – natomiast pan sekretarz wyjaśnił, że mogłoby to być możliwe, jednak należałoby wziąć pod uwagę zgodę na użycie wizerunku osób występujących na nagraniu tzw. RODO oraz zapisy w umowie. Wobec powyższego pan radny złożył wniosek o przeanalizowanie możliwości wykorzystania kamer i zapisów w umowie do transmisji imprez o charakterze kulturalnym odbywających się na terenie miasta.

Pan radny Paweł Wojciechowski poruszył kwestię wysłanej skargi do RIO napisanej przez grupę radnych i zapytał czy w obecnym stanie rzeczy zostanie sporządzony wyciąg protokołu i przesłany przez pana burmistrza do RIO? Pan burmistrz Szuberski powiedział, że kilkakrotnie miała miejsce taka sytuacja, iż jest sporządzany wyciąg z protokołu chociażby z udzielenia absolutorium i wyciąg taki nie musi być przyjęty przez radnych, jest to jedynie ocena stanu faktycznego. Pan Wojciechowski poprosił pana Jagodę o wyjaśnienie, kwestii co wypadku kiedy protokół nie jest przyjęty? Pan sekretarz wyjaśnił, że projekt protokołu zostanie przyjęty na sesji 29 stycznia, natomiast obecnie będzie sporządzony wyciąg z określonego fragmentu. Pan radny Janus zaznaczył, że nie można wysyłać wyciągu z protokołu, którego nie ma.

Pan Krzysztof Nikodem poprosił o wyjaśnienie sprawy dożywania w SDŚ-u? Pani Renata Tomaszewska odpowiedziała, że sprawą tą zajmuje się kuchnia w ośrodku „Za jeziorem”. Radny dopytał, jak wygląda sprawa dostarczania  posiłków? Pani z-ca burmistrza wskazała, iż został zakupiony do tych celów samochód, ponieważ w ramach rządowego programu dożywania jest dowożona żywność do szkół.

Pan przewodniczący Maciej Kutka poinformował radnych, że na najbliższych posiedzeniach komisji podejmie temat przedstawicieli w stowarzyszeniach, którzy reprezentowali gminę dotychczas i poprosił o przemyślenie członkostwa tych osób, które były dotychczas.

Pan radny Wojciechowski podjął temat niekompletnego nagrania z sesji 20 listopada 2018 roku i dodał że nagranie kończy się po 1h i 16 minutach i zapytał, czym to jest spowodowane? Pan sekretarz Jagoda odpowiedział, że powodem braku dalszego nagrania jest wyczerpanie baterii w kamerze, natomiast pan sekretarz dodał, że jest nagranie audio.

Pan Paweł Wojciechowski poinformował, że w nagraniu audio również występują przerwy w nagraniu i nie można odsłuchać ważnych momentów z sesji. Pan sekretarz zapytał, jakich ważnych momentów z sesji nie można odtworzyć? Pan Wojciechowski poinformował, że jak wiadomo grupa radnych zaskarżyła wybór przewodniczącego i wiceprzewodniczącego komisji do wojewody i chociażby to wskazuje na ważne momenty. Pan sekretarz odpowiedział, że być może przyczyną awarii jest przyczyna techniczna, jednak pan sekretarz dodał, iż jasno nie może stwierdzić takiego stanu rzeczy, ponieważ nie wykonał odsłuchu.

Pan Henryk Janus wskazał, iż grupa radnych piszących do wojewody odwołuje się do nagrań na zapisanych na stronie urzędu, natomiast tego fragmentu na nagraniu nie ma. Radny zastanawiał się głośno, jak to jest możliwe pismo jest – nagrania nie ma.

Pan Hubert Kuszak poruszył temat stojącego auta u zbiegu ulic Nowej i Długiej i poprosił pana burmistrza o interwencje w tym temacie, ponieważ jak zaznaczył – samochód ten jest wyposażony pewnie w substancje niebezpieczne tj. oleje, paliwo itp. Pan burmistrz powiedział, że przeanalizuje sytuacje tego samochodu.

Pan radny Adam Nadolny poprosił o usunięcie krzewów na drodze  z Boguniewa do Parkowa.

Pan Paweł Wojciechowski wracając do sprawy złożonej skargi, poprosił o wyjaśnienie, kto jest autorem tego pisma, czy grupa radnych, czy ewentualnie autor pisma jest inny, a radni jedynie dokument podpisali? Pan Nadolny odpowiedział, że pan Wojciechowski obraża grupę radnych, i zapytał, czy radny Wojciechowski uważa pozostałych radnych za nieuków?, poza tym radny Nadolny dodał, że pewne rzeczy na sesji odbyły się wbrew procedurom i radni maja prawo a nawet i obowiązek do zgłoszenia tego odpowiednim organom.

Radny Henryk Janus powiedział, że jeżeli radni podpisują się pod czymś, czego nie ma to wygląda na to, że radni wcale tego pisma nie pisali. Pan radny Nadolny wskazał, że pan Janus mówi o przestrzeganiu prawa itp., a sam go nie przestrzega a dowodem na to jest uchwała budżetowa.

Pan Paweł Wojciechowski powiedział, że nie uzyskał odpowiedzi na swoje pytanie i zapytał wprost ponownie, kto jest autorem dokumentu wysłanego do wojewody? Pan Nadolny odpowiedział, że jest to grupa radnych.

Pan radny Krzysztof Nikodem zapytał, czy CIS bierze udział w przetargach? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział, że tak owszem, jednak jest czasami wystarczające zapytanie o cenę. Podobnym sposobem został wyremontowany SDŚ.

Pan radny Janus powiedział, że CIS nie jest tak bardzo tanim podmiotem, a być może są tańsze podmioty niż CIS, bo tak naprawdę nie wiadomo za jaką cenę CIS wykonuje swoje prace. Pani Renata Tomaszewska powiedziała, iż jest tak że gmina zawsze występuje do kilku firm z zapytaniem ofertowym i jeżeli firmy podają konkretne ceny to jest również wystosowywane pismo do CIS-u, czy wykonają prace niżej niż te firmy, które podały swoje ceny.

Pan radny Sebastian Kupidura wracając do tematu nagrań zapytał, czy radni korzystali z innego nagrania, niż to które istnieje oficjalnie? drugia sprawa dotyczyła podobnie jak sprawa pana Kuszaka porzuconego samochodu na ul. Małej Poznańskiej przy SP2, trzecia sprawa dotyczyła organizacji ruchu na Pl. Karola Marcinkowskiego.

Pan Adam Nadolny powiedział, że czuje się jak na przesłuchaniu komisji śledczej, dodał, że na początku nagrania jest mowa o głosowaniu i przytoczył, że większość radnych była obecna na sesji i nie rozumie w czym jest problem.

Pan Kupidura odpowiedział, że nie jest żadnym śledczym, a jedynie dodał że na nagraniach pan Nadolny rozumie całą procedurę wprowadza zmiany i nagle składana jest skarga, dlatego pan Kupidura wywnioskował, że pan radny Nadolny dysponuje innym nagraniem.

Pan radny Nadolny zapytał o jakie zmiany chodzi? Pan Sebastian Kupidura powiedział, że w głosowaniu pan radny Nadolny jest za tym, by głosować pojedynczo na każdego z kandydatów, jednak z urny wszystkich razem wyciągnąć i przeliczyć.

Pan przewodniczący Maciej Kutka przerwał dyskusję w tym momencie.

Pan Hubert Kuszak zwrócił uwagę na wypadające kostki przy Pl. Marcinkowskiego. Pan burmistrz powiedział, że plac jest objęty gwarancja i zostanie usterka ta naprawiona.

6. Zamknięcie obrad.

 

drukuj pobierz pdf