Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji: Protokół nr 18/2021 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego 23 kwietnia 2021 r. o godzinie 9:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 18/2021

z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytego 23 kwietnia 2021 r. o godzinie 9:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Adam Nadolny, który przywitał zebranych radnych i gości, oraz stwierdził quorum, tj. stwierdził, że na 4 członków Komisji obecnych jest 4 radnych.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości na posiedzeniu Komisji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:

  1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, sprawdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie skargi – na pracownika Biura Rady. (dokończenie punktu)
  4. Zakończenie.

Ad. 2. Przedstawienie porządku obrad.

W kwestii formalnej pan radny Henryk Janus zapytał, dlaczego komisja nie obraduje w systemie hybrydowym, o który wnioskowali członkowie klubu „Aktywni dla Gminy Rogoźno”? co stoi na przeszkodzie?

Przewodniczący Adam Nadolny odpowiedział, że członków jest tak mało i spełnione są warunki bezpieczeństwa, że zdecydował, że komisja będzie stacjonarna. Nic nie stoi na przeszkodzie, jednak po sugestiach innych radnych, zapadła taka a nie inna decyzja, poza tym zdaniem Przewodniczącego ta komisja ma zupełnie innych charakter niż pozostałe komisje stałe.

Pan Janus zapytał, czy pan Nadolny ma trudności w związku z przeprowadzeniem komisji online?

Pan Adam Nadolny odpowiedział, że żadnych trudności nie ma, jednak jego zdaniem komisja powinna odbywać się stacjonarnie.

Po krótkiej dyskusji Przewodniczący zarządził glosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad.

Porządek obrad bez zmian został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3 Rozpatrzenie skargi – na pracownika Biura Rady (dokończenie punktu).

Przewodniczący poinformował członków komisji, że osoba wnosząca skargę w pierwotnej wersji na pracownika Biura Rady, po wysłaniu maila z zapytaniem, czy podtrzymuje swoje zdanie, poinformowała, że wobec przekazanych informacji zmienia status skargi z pracownika Biura Rady na Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Pan Sebastian Kupidura zwrócił uwagę na użyte słowo w mailu, przez pracownika Biura Rady, że to była  „sugestia komisji”-  i powiedział, że w żaden sposób to nie była sugestia, aby zmienić adresata skargi, a jedynie informacja, która wynikała ze strony prawnej i stwierdzenia faktów. Radny dodał, że jeżeli już to słowo się znalazło, to i tak wiadomo, że KSWiP i tak nie jest władna do rozpatrzenia tej skargi.

Przewodniczący KSWiP poinformował, że można wybrać tez inny sposób przekazania skargi, a mianowicie przez samą osobę skarżącą.

Sekretarz – Marek Jagoda potwierdził, iż skarga może zostać przekazana organowi właściwemu dwutorowo, czyli w pierwszym przypadku przez KSWiP odpowiednia uchwałą lub przez zasugerowanie osobie skarżącej, że może zrobić to sama wskazując odpowiedni organ.

Przewodniczący powiedział, iż będzie wnioskował o to, żeby przekazać osobie wnoszącej skargę pismo zawierające informację, że po dwukrotnym przeanalizowaniu skargi, wskazuje się właściwy organ do jej rozpatrzenia.

Pan radny Janus powiedział, że widocznie coś przez parę dni od czasu ostatniej komisji musiało się zmienić, bo podczas ostatniego posiedzenia było mówione, że jeżeli skarżąca zmieni adresata skargi, to skarga pójdzie do wojewody. Radny dodał, że komisja jest władna do przekazywania skarg i ta skarga powinna być takim torem przekazana wojewodzie.

Pan Nadolny powiedział, że nic się nie stanie jeżeli osobie skarżącej komisja wskaże organ do rozpatrzenia skargi.

Pan Sebastian Kupidura wskazał, że na poprzednim spotkaniu zostało już wszystko omówione włącznie z radca prawnym i właściwe byłoby skierowanie skargi do wojewody za pomocą komisji, bo do tego komisja jest powołana.

Przewodniczący powiedział, że prawo dopuszcza oba warianty przekazania skargi.

Na zakończenie radny Janus poprosił o przedstawienie podstawy prawnej, która mówi o przekazaniu informacji skarżącej o przesłaniu skargi do wojewody?

Pan Marek Jagoda poinformował radnego, że jest to art. 231 parag.1 KPA wskazujący alternatywę przekazania skargi do wojewody informując przy tym skarżącego, lub wskazując skarżącemu organ właściwy do rozpatrzenia skargi.

Pan Nadolny zarządził głosowanie w sprawie przekazania skargi do organu właściwego przez skarżącego i poinformowanie go o stanowisku komisji.

W glosowaniu; „za” – 2 radnych, „przeciw” – 2 radnych.

 

Ad. 4 Zakończenie.

W tym miejscu Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie.

Posiedzenie Komisji zakończono o godzinie 9:20.

Protokołowała Anna Mazur

 

drukuj pobierz pdf