PROTOKÓŁ nr 22/2016 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 28 listopada 2016 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny. Wiceprzewodniczący stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 8 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Proponowany porządek obrad:
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie. Pan Łukasz Zaranek przewodniczący KSSOiK zgodnie ze statutem przedstawił członkom KGFiR opinię pozytywną w sprawie budżetu która została podjęta na komisji w dniu 24 listopada 2016r.
Ad. 5 Ocena działalności inwestycyjnej w Gminie Rogoźno za 2016 rok. A W odpowiedzi na pismo z dnia 28.10.2016 r. nr BR.0002.32.2016.AM w sprawie przekazania informacji dla przeprowadzenia oceny inwestycyjnej gminy przekazuję informację dotyczącą działalności inwestycyjnej Gminy Rogoźno w 2016 roku. Rozdział 01095/6050 Wielkopolska Odnowa Wsi Sołectwo Owczegłowy Ruch to zdrowie – stworzenie mini boiska w Owczegłowach Zadanie otrzymało dofinansowanie w wysokości 20 000,00 zł w ramach VI edycji konkursu „Pięknieje Wielkopolska Wieś”. Łączna wartość inwestycji: 100 000,00 zł w tym wkład sołectwa w wysokości 6 000,00 zł W ramach prac przygotowawczych mieszkańcy sołectwa wykonali prace własną w ilości 522 godzin oraz 120 godzin pracy sprzętu. W ramach inwestycji wykonano mini boisko o wymiarach 15 x 30 m zakreślone w planie obrzeżem betonowym na podsypce cementowo-piaskowej. Wykonano również koryto na całej powierzchni boiska w celu wykonania warstw konstrukcyjnych nawierzchni boiska. Wykonano warstwę odsączającą z piasku grubości 10 cm, oraz warstwy z kruszywa o granulacji 5-31,5 mm i piasku granitowego o frakcji 0-5mm. Nawierzchnia użytkowa boiska składa się z następujących warstw warstwa stabilizująco-wyrównująca ET (żwir+guma SBR+lepiszcze), warstwa nona guma SBR 10-11 mm oraz warstwa natrysku poliuretanowego 2-3 mm. Zamontowane zostały również 2 kosze do koszykówki. Wykonawcą prac była firma BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. Ruda 12B, Rogoźno. Sołectwo Pruśce Centrum rekreacyjno-sportowe Łączna wartość inwestycji wyniosła 30 083,34 zł W ramach inwestycji zakupiono elementy siłowni zewnętrznej. Zakupiono i zamontowano piłkochwyt o wymiarach 30x6 m oraz zakupiono bramki do piłki nożnej, ławki oraz kosz na śmieci. Rozdział 60016/6050 Przebudowa ulicy Fabrycznej w Rogoźnie Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosiła 3 342 183,53 zł brutto Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wartość zadania wyniosła 1 578 184,01 zł brutto. W przetargu wzięło udział 10 wykonawców, najwyższa spośród złożonych ofert wynosiła 2 487 457,70 zł brutto. Gmina Rogoźno otrzymała dofinansowanie w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej. W ramach zadania wykonano przebudowę ulicy Fabrycznej na długości 976 mb. Wykonano wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez ułożenie dwóch warstw masy asfaltowej, wykonano obustronne chodniki dla pieszych z betonowej kostki brukowej oraz wykonane zostały parkingi oraz ścieżka dla rowerów. Wykonane zostały również nowe wpusty uliczne oraz odcinek kanalizacji deszczowej. W ramach prac wykonano również odtworzenie zieleni oraz wprowadzono nową organizację ruchu. Wykonawcą prac było Konsorcjum BIMEX-POL-DRÓG Ruda 12b, Rogoźno. Nadzór inwestorski nad prowadzonymi pracami miała firma VIA-LUK Łukasz Wiśniewski z Rogoźna za kwotę brutto 7 995,00 zł brutto. Firma została wybrana w postępowaniu dla zamówień poniżej kwoty 30 000 euro. Swoje oferty złożyło 8 wykonawców najwyższa oferta wynosiła 21 500,00 zł brutto. Przy prowadzeniu przebudowy ulicy Fabrycznej usunięte zostały kolizję występujące na napowietrznej linii elektroenergetycznej nn, linie zasilające zostały skablowane. Wykonawcą prac była firma Zakład Usługowo-Handlowy „El-Tel” Paweł Białczyk z Chodzieży za łączą kwotę 86 100,00 zł brutto. W ramach poprawy bezpieczeństwa oraz jakości i efektywności energetycznej Gminy wykonano wymianę słupów oświetlenia ulicznego oraz montaż nowych opraw oświetleniowych typu led w ilości 15 szt. Wykonawcą prac była ENEA Oświetlenie Poznań za łączną kwotę 108 810,00 zł brutto. Łączna wartość inwestycji wyniosła: 1 794 594,01 zł brutto. Budowa drogi 272520P w Gościejewie. Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosiła 927 510,23 zł brutto Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wartość zadania wyniosła 470 081,01 zł brutto. W przetargu wzięło udział 11 wykonawców, najwyższa spośród złożonych ofert wynosiła 692 297,19 zł brutto. Gmina Rogoźno otrzymała dofinansowanie w ramach programu przebudowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w wysokości 123 000,00 zł. W ramach zadania wykonano 1 075 mb drogi o nawierzchni bitumicznej. Wykonano drogę o szerokości nawierzchni 4,1 m, wykonano podbudowę w warstwie dolnej z mieszanki kamiennej frakcji 0-63 mm grubości 15 cm, podbudowę w warstwie górnej z mieszanki kamiennej frakcji 0-31,5 mm grubości 8 cm, wykonano nawierzchnię z mieszanek mineralno-bitumicznych składającą się z dwóch warstw grubości 4 cm każda. Wykonane zostały również mijanki, wzmocnienie płytami betonowymi przepustu oraz wprowadzono nową organizację ruchu. Wykonawcą prac było Konsorcjum BIMEX-POL-DRÓG Ruda 12b, Rogoźno. Nadzór inwestorski nad prowadzonymi pracami miało Przedsiębiorstwo Usługowo-Budowlane CAMINO Mariusz Kluczyk z Lubonia za kwotę 3 444,00 zł brutto. Firma została wybrana w postępowaniu dla zamówień poniżej kwoty 30 000 euro. Swoje oferty złożyło 8 wykonawców najwyższa oferta wynosiła 23 985,00 zł brutto. Łączna wartość inwestycji wyniosła: 473 525,01 zł brutto, 350 525,01 zł brutto uwzględniając otrzymane dofinansowanie. Przebudowa dróg dojazdowych do ul. Fabrycznej. W ramach tego zadania wykonano projekt przebudowy drogi długości 130 mb i prowadzącej wzdłuż hali firmy Salzgitter. Wykonawcą projektu była firma WERITY Tomasz Marciniak z Rogoźna za łączną kwotę 7 380,00 zł brutto. Z uwagi na tożsamość prac związanych z przebudową ww. drogi dojazdowej z przebudowywanym odcinkiem ulicy Fabrycznej w Rogoźnie oraz z zapisami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowania związanego z opisywaną ulicą Fabryczną Gmina Rogoźno mogła udzielić zamówienia dodatkowego na roboty tożsame o wartości do 10% umowy zwartej na przebudowę ulicy Fabrycznej. W związku z powyższym ustalono, że Gmina Rogoźno podpisze umowę na roboty dodatkowe z Konsorcjum BIMEX-POL-DRÓG Ruda 12b, Rogoźno na wykonanie 80 mb odcinka ulicy wyjazdowej ze stacji BP. Łączna wartość wyniosła 132 899,72 zł brutto. Nadzór nad pracami prowadzić będzie VIA-LUK Łukasz Wiśniewski z Rogoźna za kwotę brutto 2 583,00 zł brutto. W ramach prowadzonych prac wykonane zostaną prace rozbiórkowe nawierzchni ww. ulicy w pasie drogi gminnej następnie zostanie wykonana podbudowa, nawierzchnia ulicy zostanie wykonana z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm. W ramach zadania zostaną również odtworzone wpusty kanalizacji deszczowej. Łączna wartość inwestycji wyniesie: 142 862,72 zł brutto. Budowa chodnika wraz z dokumentacją przy ul. Krótkiej strona prawa. W ramach zadania została zamówiona dokumentacja geodezyjna wraz z wykonaniem pomiarów wysokościowych w celu opracowania dokumentacji projektowej uwzględniającej zabudowę ulicy Krótkiej. Łączna wartości tych prac wyniosła 3 744,26 zł brutto. Dokumentacja projektowa została wykonana przez WERITY Tomasz Marciniak z Rogoźna za łączną kwotę 3 075,00 zł brutto. Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosiła 148 500,38 zł brutto Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wartość zadania wyniosła 92 612,81 zł brutto. W przetargu wzięło udział 4 wykonawców. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe Włodarczyk Szymon ze Skoków. Inwestycja obejmuje wykonanie nawierzchni chodnika, budowę 10 miejsc postojowych dla samochodów osobowych zlokalizowanych równolegle do krawędzi jezdni oraz przebudowę istniejących zjazdów. Parametry techniczne przebudowywanej ulicy:
Łączna wartość inwestycji wyniesie: 99 432,07 zł brutto. Budowa chodnika na ul. Prusa – prawa strona. W ramach zadania została zamówiona dokumentacja geodezyjna wraz z wykonaniem pomiarów wysokościowych w celu opracowania dokumentacji projektowej uwzględniającej zabudowę ulicy Krótkiej. Łączna wartości tych prac wyniosła 3 129,25 zł brutto. Dokumentacja projektowa została wykonana przez WERITY Tomasz Marciniak z Rogoźna za łączną kwotę 3 075,00 zł brutto. Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosiła 264 630,07 zł brutto Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wartość zadania wyniosła 154 344,55 zł brutto. W przetargu wzięło udział 4 wykonawców. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe Włodarczyk Szymon ze Skoków. Przedmiotowa inwestycja obejmuje przebudowę istniejącego chodnika i zjazdów po prawej stronie ul. Prusa od ul. II A. W. P. do ul. Fabrycznej. Chodnik ma zostać wykonany z betonowej kostki brukowej typu domino koloru szarego na wjazdach wbudowana zostanie kostka koloru grafitowego. Łączna wartość inwestycji wyniesie: 99 432,07 zł brutto. Przebudowa chodników na ul. Rzeźnickiej i Ogrodowej. W ramach zadania została zamówiona dokumentacja geodezyjna. Łączna wartości tych prac wyniosła 108,51 zł brutto. Dokumentacja projektowa została wykonana przez WERITY Tomasz Marciniak z Rogoźna za łączną kwotę 1 845,00 zł brutto. Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosiła 123 662,99 zł brutto Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wartość zadania wyniosła 80 032,51 zł brutto. W przetargu wzięło udział 4 wykonawców. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe Włodarczyk Szymon ze Skoków. W ramach tego zadania zostaną wykonane następujące prace na ulicy Rzeźnickiej wymianie podlegać będzie nawierzchnia istniejącego chodnika po stronie lewej. Na ulicy Ogrodowej przewidziano wymianę nawierzchni chodnika wraz z wymianą krawężnika. Łączna wartość inwestycji wyniesie: 81 986,02 zł brutto. Budowa chodników przy ul. Polnej strona lewa w kierunku działek i Fabrycznej. W ramach zadania została zamówiona dokumentacja geodezyjna wraz z wykonaniem pomiarów wysokościowych w celu opracowania dokumentacji projektowej uwzględniającej zabudowę ulicy Krótkiej. Łączna wartości tych prac wyniosła 1 038,26 zł brutto. Dokumentacja projektowa została wykonana przez WERITY Tomasz Marciniak z Rogoźna za łączną kwotę 3 075,00 zł brutto. Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosi 230 713,22 zł brutto W dniu 10 listopada ogłoszono zamówienie na roboty budowlane związane z Przebudową chodnika na ul. Polnej. Termin składania ofert przypada na dzień 28 listopad do godziny 09:45. Zamówienie obejmuje wykonanie chodnika na odcinku od ul. II Armii Wojska Polskiego do ul. Fabrycznej strona lewa. Inwestycja obejmuje przebudowę chodnika oraz zjazdów na odcinku o długości 354,0 m. Zakres inwestycji
Budowa ciągu pieszo-jezdnego na ul. Kwiatowej, Miodowej i Sienkiewicza. W ramach zadania została zamówiona dokumentacja geodezyjna wraz z wykonaniem pomiarów wysokościowych w celu opracowania dokumentacji projektowej uwzględniającej zabudowę ulicy Krótkiej. Łączna wartości tych prac wyniosła 4 940,08 zł brutto. Dokumentacja projektowa została wykonana przez WERITY Tomasz Marciniak z Rogoźna za łączną kwotę 27 060,00 zł brutto. Łączna wartość kosztorysowa inwestycji wynosi 838 370,00 zł brutto Na dzień 14.11.2016 r. w budżecie Gminy Rogoźno na ww. zadanie zarezerwowano środki w wysokości 217 999,92 zł brutto. Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego najniższa wartość złożonej oferty wynosi 548 156,27 zł brutto. W przetargu wzięło udział 3 wykonawców, najwyższa spośród złożonych ofert wynosi 562 274,67 zł brutto. Do dnia dzisiejszego nie wyłoniono wykonawcę ww. zadania z uwagi na niewystarczające środki finansowe. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa istniejącej nawierzchni drogowej na ulicy Sienkiewicza w Rogoźnie. Inwestycja obejmuje wykonanie jezdni, chodników i zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej oraz wykonanie robót kanalizacyjnych. Parametry techniczne przebudowywanej ulicy
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa istniejącej nawierzchni drogowej na ulicy Kwiatowej w Rogoźnie. Inwestycja obejmuje wykonanie nawierzchni pieszo jezdni z betonowej kostki brukowej oraz wykonanie robót kanalizacyjnych. Roboty budowlane prowadzone będą na działce o numerze ewidencyjnym 508 stanowiącej pas drogowy drogi gminnej – ul. Kwiatowa. Parametry techniczne przebudowywanej ulicy
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa istniejącej nawierzchni drogowej na ulicy Miodowej w Rogoźnie. Inwestycja obejmuje wykonanie nawierzchni pieszojezdni z betonowej kostki brukowej oraz wykonanie robót kanalizacyjnych. Roboty budowlane prowadzone będą na działce o numerze ewidencyjnym 484 stanowiącej pas drogowy drogi gminnej – ul. Miodowa. Parametry techniczne przebudowywanej ulicy
Łączna wartość inwestycji wyniesie: 580 156,35 zł brutto. Rozdział 70005/6050 Projekt przebudowy budynku przy ul. Fabrycznej na lokale socjalne Wykonawcą projektu jest AR-Mo Arkadiusz Koza z Poznania za kwotę 32 041,50 brutto. W ramach prac projektowych zostaną wykonane następujące prace:
Remont pomieszczeń GOPS Przedmiot zamówienia dotyczy przebudowy budynku pawilonu lekcyjnego przy ul. Kościuszki 41 w Rogoźnie na pomieszczenia biurowe dla usług socjalno – oświatowych. Zgodnie z zawartą umową nr INTZ.272.7.2016 z dnia 26.01.2016r., etap II dach– umowa INTZ.272.19.2016 z dnia 13.04.2016r., etap III roboty zewnętrzne – umowa INTZ.272.35.2016. z dnia 24.05.2016r. W ramach przebudowy planuje się wykonanie: roboty wewnętrzne i instalacyjne:
naprawę dachu na przebudowywanym budynku pawilonu lekcyjnego na pomieszczenia biurowe dla usług socjalno-oświatowych. wykonanie następujących robót:
wykonanie robót zewnętrznych:
Rozliczenie w/w inwestycji:
Rozdział 90015/6050 Budowa oświetlenia na ul. Długiej i Seminarialnej Łączna wartość kosztorysowa zadania wynosiła 134 507,02 zł brutto. Po przeprowadzeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wartość zadania wyniosła 61 543,89 zł brutto. W przetargu wzięło udział 4 wykonawców, najwyższa spośród złożonych ofert wynosiła 84 253,33 zł brutto. Wykonawcą prac była firma PNP Sp. z o.o. z Suchego Lasu. Nadzór inwestorski prowadziła firma P.P.H.U. „RAGAMA” Leszek Przybyłek z Rogoźna za kwotę 2 460,00 zł brutto. Zadanie obejmowało montaż słupów wraz z oprawami od S1 do S14 i S18. Zastosowano oprawy LED o min. parametrach technicznych: - strumień świetlny - min. 8340 lm, - skuteczność świetlna - min. 103 lm/W, - zasilanie - PSU zasilacz uniwersalny z automatyczną regulacją, regulacją mocy, - napięcie sieciowe - 220-240 V / 50-60 Hz, - kolor - szary RAL7035, - zakres temperatur pracy - od - 30 do + 35, - kod barwy lampy - zimny Minimalne utrzymanie światła 50 000 h Oprawa w I klasie ochronności, pyłoszczelna, wodoszczelna min. IP66, wandaloodporna min. IK08. Oprawy zamontowano na słupach stalowych ocynkowanych o wysokości 8m (z wysięgnikami wysokość zawieszenia oprawy 9m). Łączna wartość inwestycji wyniesie: 64 003,89 zł brutto. Pan radny roman Kinach zapytał, czyw sprawie ulicy Fabrycznej któras z firm chciała partycypowac w kosztach? Pan kierownik Andrzejczak odpowiedział, że miejsca parkingowe są na działkach należących do firmy Salzgiter i Pyssa, ten drugi stwierdził, że koszty są zbyt duże i zakres prac wykona w swoim zakresie, natomiast pan Salzgiter nie będzie partycypował w kosztach ponieważ czeka na duzy remont dachu. Będzie natomiast wykonana tylko ta część robót, która dotyczy pasa gminnego – czyli 7 m. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, jak się zakończyła sprawa na ulicy Ogrodowej? Pan Paweł Andrzejczak odpowiedział, że gmina odstąpiła od tego wykonania, ponieważ zbyt bardzo odgina się płot, poza tym byłby to koszt gminy, a w tej chwili właściciel nie będzie tego płotu naprawiał. Na tę chwile spraw może być jedynie zgłoszona do nadzoru budowlanego. Pan radny Janus dodał, że jeżeli ten płot zagraża życiu pieszych to należałoby zmusić właściciela do zrobienia czegoś z tym płotem.
Ad.6 Praca nad budżetem Gminy Rogoźno na 2017 rok. Gminy Rogoźno opracowano w pełnej szczegółowości na podstawie Uchwały Projekt budżetu został opracowany na podstawie danych dotyczących przewidywanego wykonania dochodów i wydatków w 2016 roku. W projekcie budżetu uwzględniono wydatki Dochody budżetu zaplanowane zostały wg działów, rozdziałów i paragrafów zgodnie
o projektowanej subwencji ogólnej w kwocie - 18.060.958 zł z tego:
- kwota podstawowa – 2.546.672,- - kwota uzupełniająca – 1.555.516,- b) część równoważąca – 269.321,- c) część oświatowa – 13.404.413,- oraz planowane udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2017 rok – 9.801.438,-
Przyjęto wielkość należnej w 2017 roku dotacji celowej z zakresu wychowania przedszkolnego według stanu uczniów na dzień 30 września 2016 roku w ogólnej kwocie 825.546 zł tj. 617 uczniów x 1.338zł (bez zawiadomienia dysponenta) na podstawie zapisu art. 11 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r. poz. 827 ze zm.) Projekt budżetu został opracowany w działach, rozdziałach, paragrafach na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących W dziale 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych
oraz wprowadzonej opłaty targowej uchwałą Nr XVIII/154/2015 z dnia 28 października
Plan dochodów budżetu gminy na 2017 rok przyjęto w kwocie – 66.762.740,58 zł w tym dochody: 1) majątkowe 1.006.000 zł z tego:
przysługującego osobom fizycznym w prawo własności – 6.000 zł
użytkowania wieczystego nieruchomości –- 1.000.000 zł 2) bieżące 65.756.740,58 zł w tym w szczególności:
gminie ustawami – 20.076.238 zł,
W poszczególnych działach plan dochodów przedstawia się następująco: W dziale 010 - Rolnictwo i łowiectwo zaplanowano kwotę – 51.000 zł.
W dziale 050 - Rybołówstwo i rybactwo dochody zaplanowano w wysokości – 25.000 zł Dotyczą one dochodów z tytułu zezwoleń na połów ryb na jeziorach gminnych. Zostały zaplanowane na poziomie planu po zmianach w 2016 roku. Wykonanie na dzień 30 września br. wyniosło 32.815 zł. Cennik opłat za wędkowanie na Jeziorach Nienawiszcz Duży i Mały ustalony został Zarządzeniem Nr 1 Burmistrza Rogoźna z dnia 3 stycznia 2005 r. ze zmianą. W dziale 600 – Transport i łączność dochody zaplanowano w wysokości – 15.000 zł. Zaplanowana kwota dotyczy wpływów za zajęcie pasa drogowego ustalana na podstawie ustawy o drogach publicznych. Wykonanie na koniec III kwartału 2016 roku wyniosło W dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa dochody zaplanowano na kwotę – 1.462.000 zł.
Dochody z tego tytułu zaplanowano na podstawie zawartych umów ze spółką gminną Aquabellis na dzierżawę sieci wodociągowo – kanalizacyjnych i oczyszczalni ścieków; KŻ Kotwica; Bimex – Beton sp. z o.o.; Spółka Akcyjna Lebal, BERGAMO NWESTMENT sp. z o.o.; ORANGE POLSKA S.A.; 3 wspólnotami mieszkaniowymi i 27 osobami fizycznymi.
Wykonanie za 3 kwartały 2016 roku wynosiło 7.593,50 zł należność wymagalna
W 2017 roku planuje się sprzedaż 34 działek budowlanych przy ul. Skrajnej, Łamanej, Szerokiej, Południowej, Rzeźnickiej, Wąskiej, Szafirowej, Międzylewskiej, Strzeleckiej i Wójtostwo w Rogoźnie, Jaraczu, Pruścach, Biniewie, Nienawiszczu, Kaziopolu,
Dotyczą ratalnej sprzedaży nieruchomości. Wykonanie za 3 kwartały 2016 roku wynosi 754,60 zł, należność wymagalna 15.831,64 zł.
W dziale 750 - Administracja publiczna dochody zaplanowane w kwocie -144.925 zł
Wykonanie za 3 kwartały wyniosło 1.300 zł, należności wymagalne 2.591,90 zł.
Dotyczy zwrotu wynagrodzenia należnego płatnikowi za terminowe odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz wypłatę zasiłków
W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli W dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zaplanowano kwotę – 1.000 zł z tytułu wpływów z usług. Wykonanie dochodów za 3 kwartały 2016 roku wynosi 961,52 zł.
W dziale 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zaplanowano kwotę – 22.665.850,67 zł, w tym:
Wykonanie na dzień 30.09.2016r. wynosiło – 41.955,21 zł, należności wymagalne 36.776,35 zł. Dochody realizowane przez Urzędy Skarbowe.
Obliczenia podatku od nieruchomości od osób prawnych dokonano na podstawie symulacji tj. wszystkie elementy składowe podatku pomnożono przez uchwalone stawki na 2017 rok. Po wyliczeniu podatek od nieruchomości przyjęto w w/w kwocie.
Zaproponowano obniżenie średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego na 2017 rok do kwoty 32 zł. Hektary przeliczeniowe gospodarstw do opodatkowania wynoszą 1.383,0375 działek 1,993375 ha. (Wyliczenie stawki: 32,- x 2,5q = 80 zł za ha przeliczeniowy dla gospodarstw i działek 32,- x 5 q = 160 zł/ha ). Obliczenie planowanego podatku: (1.383,0375 ha x 80 zł) = 110.643 zł i (1,993375x160 zł) = 319 zł razem 110.962 zł. Podatek zaplanowano w wysokości 110.962 zł i on jest wyższy o kwotę 14.222 zł
(Wyliczenie: średnia cena sprzedaży drewna wg Komunikatu GUS na 2017 rok wynosi 191,01 zł/m2 x 0,220 = 42,02zł/ha. Obowiązująca stawka 42,02zł na 2017 rok x powierzchnia lasów podlegająca opodatkowaniu 3.829,60495 = 160.920 zł. Należności wymagalne na 30.09.2016r. wynosiły 3.660 zł. Podatek leśny przyjęto
przyjęto do planowania ilość zarejestrowanych pojazdów oraz uchwalone stawki
Kwota zaplanowanych dochodów jest niższa od planu 2016 r. o 4.000 zł. Wykonanie do 30.09.2016 r. wynosi 10.946,57 zł. Dochody otrzymywane od Urzędów Skarbowych.
Obliczenia podatku od nieruchomości w osobach fizycznych dokonano na podstawie symulacji tj. wszystkie elementy składowe podatku pomnożono przez uchwalone stawki na 2017 r. Podatek jest niższy o kwotę 28.076,28 zł
(Wyliczenie: 193,99375 ha przeliczeniowych do 1 ha x 160 zł = 31.039,00 Razem: 716.655,00 Zaplanowana kwota jest niższa ze względu na odliczenie ulg i zwolnień o kwotę 48.821 zł. Należność wymagalna na koniec 3 kwartału br. wyniosła 103.425,47 zł
(Wyliczenie: powierzchnia 213,874345 ha x 42,02 zł = 8.987 zł. Przyjęto do planu
przyjęto do planowania ilość zarejestrowanych pojazdów oraz proponowane stawki
przyjęto w wysokości wykonania na dzień 30 września 2016 roku, które wyniosło wynosi 29.865,93 zł. Dochody przekazywane przez Urzędy Skarbowe.
Wykonanie dochodów za 3 kwartały 2016 roku wynosi 35.247 zł. Przyjęto do budżetu na 2017 rok prognozowane wykonanie dochodów z tego tytułu w 2016 roku wg stawek uchwalonych – Uchwałą Nr XVIII/154/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 28 października 2015 roku.
Podatek od czynności cywilnoprawnych został przyjęty do projektu budżetu Dochody przekazywane przez Urzędy Skarbowe.
Dotyczą zwrotu kosztów upomnienia za nieterminowe regulowanie podatków. Wykonanie za 3 kwartały 2016 roku wynosi 11.370,31 zł.
Wykonanie za 3 kwartały 2016 roku wyniosło 23.876,79 zł.
terytorialnego na podstawie ustaw zaplanowano w wysokości – 355.000 zł, w tym:
Wykonanie za 3 kwartały 2016 roku wynosi 43.297,40 zł.
Zaplanowana kwota dotyczy opłat planistycznych w wysokości części należności wymagalnych do zapłaty wg stanu na dzień 30.09.2016r., które wynoszą
wg pisma dysponenta z Ministerstwa Finansów. Udziały w podatku w porównaniu
W dziale 758 – Różne rozliczenia zaplanowano kwotę 18.170.958 zł.
- uzupełniającej w kwocie 1.555.516,-
Przyjęte kwoty subwencji zostały podane przez dysponenta – Ministerstwo Finansów.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie zaplanowano kwotę 1.620.636 zł Dotyczy ona:
Ustalono na podstawie zawartych umów.
Zaplanowane dochody dotyczą szkół podstawowych, przedszkoli, gimnazjów, stołówek szkolnych z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych, umów o podobnym charakterze, wpływów z różnych dochodów, odpłatności za obiady oraz ustawową odpłatność w wysokości W dziale 852 – Pomoc społeczna – dochody zaplanowano w kwocie – 691.666 zł. Przyjęto kwoty dochodów wskazane przez dysponenta tj. Wojewodę Wielkopolskiego w kwocie 655.791 zł. Są to dotacje na:
w tym na: – zadania zlecone 47.883,- – własne zadania bieżące 35.418,-
Dochody własne w kwocie 35.875 zł z tytułu:
- 5% planowanych dochodów od specjalistycznych usług opiekuńczych 125 zł W dziale 855 – Rodzina – dochody zaplanowano w kwocie – 19.756.489 zł. Przyjęto kwoty dochodów wskazane przez dysponenta tj. Wojewodę Wielkopolskiego w kwocie 19.683.989 zł. Są to dotacje na:
Dochody własne w kwocie 72.500 zł z tytułu:
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – dochody zaplanowano w kwocie 2.134.724,91 zł z tytułu:
W/w wpływy ustalono na 2017 rok wg złożonych deklaracji i stawek obowiązujących
Razem planowane wpływy winny wynosić przy 100 % ściągalności 1.824.276 zł, które zwiększono o kwotę 4.000 zł z tytułu planowanych wpływów
Wykonanie dochodów z tego tytułu za 3 kwartały 2016 roku wyniosło 436.185,74 zł.
Od 2015 roku pobierana jest opłata za rezerwację miejsca handlowego na podstawie Zarządzenia Burmistrza Rogoźna w wysokości 20 zł brutto miesięcznie za stanowisko bez zadaszenia lub 25 zł brutto miesięcznie za stanowisko pod wiatą. Wykonane wpływy do 30 września br. wyniosły 7.117,89 zł. W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego dochody zaplanowano
Szczegółowy plan dochodów został przedstawiony w załączniku nr 1, nr 5 i 6; w części planu dotacji otrzymanych do budżetu gminy oraz nr 9 i 10. W poszczególnych pozycjach dochodów uzasadniono sposób kalkulacji przyjętych wartości, które są realne do wykonania w 2017 roku.
Wydatki ogółem zaplanowano na kwotę – 68.385.940,58 zł. W zakresie wydatków zaplanowano wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej 1. Wydatki bieżące zaplanowano w wysokości – 64.043.773,61 zł, w tym: 1) Wydatki jednostek budżetowych 35.585.566,25 zł a) wynagrodzenia i składki od nich naliczone 22.392.100,48 zł b) wydatki związane z realizacją statutowych zadań 13.193.465,77 zł 2) Dotacje na zadania bieżące 6.726.699,12 zł 3) Świadczenia na rzecz osób fizycznych 21.405.508,24 zł 4) Obsługę długu Gminy 326.000,00 zł 2. Wydatki majątkowe zaplanowano na kwotę 4.342.166,97 zł , w tym: 1) wydatki majątkowe w formie dotacji celowej 182.022,59 zł 2) wydatki majątkowe kontynuowane 3.361.382,38 zł 3) wydatki majątkowe nowe 798.762,00 zł
W poszczególnych działach wydatki zaplanowano następująco:
W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zaplanowano kwotę – 129.541,55 zł
z przeznaczeniem na dotację celową dla spółek wodnych na podstawie złożonego wniosku oraz Uchwały Nr IX/60/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2011 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rogoźno spółkom wodnym, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zadań.
na wydatki związane z koniecznością opracowania ekspertyz związanych - wydatki inwestycyjne w kwocie 10.000 zł dotyczą przedsięwzięcia funduszu sołeckiego wsi Parkowo. Nazwę przedsięwzięcia wskazano w załączniku nr 11
W dziale 050 – Rybołówstwo i rybactwo, kwota wynosi – 25.000 zł:
na ubezpieczenie społeczne - 3.520,-
W tym dziale przyjęto wydatki na poziomie planu po zmianach w 2016 roku.
W dziale 600 – Transport i łączność, kwota wynosi – 4.678.410,13 zł:
z przeznaczeniem na: - dotację celową dla gminy Oborniki na wykonanie powierzonego zadania w zakresie - zakup usług pozostałych 100.000 zł na usługi transportu między gminą Rogoźno - Murowana Goślina.
w tym: - zakup znaków pionowych 10.000,- - zakup przystanków autobusowych 12.000,- - środki jednostek pomocniczych 19.027,75 zł (fundusz sołecki)
w tym: - środki jednostek pomocniczych – 10.000,- (fundusz sołecki) - wydatki na utrzymanie dróg w okresie zimy 150.000,- - oznakowanie poziome, pionowe ulic oraz zmiana organizacji ruchu 20.000,- - profilowanie dróg gruntowych wraz z zakupem i wykonaniem utwardzenia - ewidencja dróg gminnych 20.000,-
Przyjęto w/w wartości na podstawie analizy wydatków niezbędnych do bieżącego
z przeznaczeniem na:
W dziale 630 – Turystyka, kwota wynosi – 96.000 zł:
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zaplanowano wydatki w kwocie
Na sesje w miesiącu grudniu został przygotowany projekt uchwały w sprawie określenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowej na 2017 rok.
- wyceny, podziały, ogłoszenia o przetargach, koszty notarialne – 110.000,- - różne opłaty i składki (opłaty za zmianę wpisów do KW) – 1.500,- - pozostałe podatki na rzecz budżetów jst – 700,- - opłaty na rzecz budżetów jst – 4.800,- (wieczyste użytkowanie gruntów od Skarbu - odszkodowania za brak dostarczenia lokali socjalnych dla osób fizycznych - odszkodowanie za nabycie praw własności do nieruchomości przez gminę z mocy prawa 40.000 zł, - koszty postępowania sądowego (wnioski o zasiedzenie) – 5.000,- - zakupu nieruchomości od SM w Obornikach – 160.000,-
W dziale 710 – Działalność usługowa wydatki w kwocie – 104.000 zł dotyczą:
W dziale 750 – Administracja publiczna zaplanowana kwota wynosi W tym zaplanowano:
w tym:
(według umów o pracę i stanu zatrudnienia na dzień 30.09.2016r. przy
- zakupy inwestycyjne dla administracji (urządzenia UTM – router
w tym: - wynagrodzenia bezosobowe 4.500,- - zakup materiałów 31.500,- - zakup usług pozostałych 40.000,-
w tym:
Centrum Usług Wspólnych zostało utworzono w wyniku likwidacji Zespołu Ekonomiczno - Administracyjnego Placówek Oświatowych z dniem 01 sierpnia 2016 roku na podstawie uchwały Nr XXVII/258/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 22 czerwca 2016 roku. Wzrost wydatków w porównaniu do łącznych wydatków w 2016 roku w rozdziałach 80114 i 75085 spowodowany jest zwiększeniem zatrudnienia o 2 osoby w związku
w tym: - diety dla przewodniczących jednostek pomocniczych 106.080,- (wysokość ustalona na podstawie Uchwały Nr VI/39/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 23 lutego 2011r. - ubezpieczenie OC (sołtysów) 1.200,- (na podstawie zawartej polisy ubezpieczeniowej) - wynagrodzenia agencyjno – prowizyjne 6.000,- (inkaso podatków) - składki członkowskie do stowarzyszeń 70.000,-
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – zaplanowano kwotę – 544.710,97 zł, z czego przypada na:
w tym: - środki jednostek pomocniczych – 9.648,09,- (przedsięwzięcia funduszu sołeckiego) Wydatki w tym rozdziale zaplanowano na bieżące utrzymanie w gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych w kwocie 411.032,88 zł, dotację celową
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 12.830,- obejmujące wypłatę ekwiwalentów - wydatki rzeczowe 25.000,- (łącznie z utrzymaniem, eksploatacją samochodu specjalnego – służbowego oraz ubezpieczeniem AC i OC)
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego ujęto wydatki z tytułu spłaty odsetek - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, - Bank Spółdzielczy w Czarnkowie, - ING Bank Śląski w Poznaniu, - Bank Pocztowy SA Bydgoszcz, - od kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu. Do obliczenia wysokości odsetek przyjęto WIBOR średnioroczny w wysokości 1,9 plus marżę od 0.6 – 1,6 p.p. wynikającą z zawartych umów kredytowych przy uwzględnieniu terminów spłat rat kredytów i pożyczek z harmonogramów. Do obliczenia obsługi długu z tytułu preferencyjnych pożyczek z WFOŚ i GW przyjęto oprocentowanie w wysokości 3%, dla kredytów od 2,5 – 3,5%. WIBOR 1M na dzień 02 listopada 2016 roku wynosił 1,66.
W dziale 758 – Różne rozliczenia zaplanowano rezerwę ogólną i celową w wysokości – 300.000 zł w tym:
(Wydatki budżetu 68.385.940,58 zł x 0,1% = 68.385,94 zł – przyjęto 92.000 zł)
- wydatki budżetu 68.385.940,58 zł minus wydatki inwestycyjne 4.342.166,97 zł, minus wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 22.392.100,48 zł, minus wydatki na obsługę długu 326.000 zł = 41.325.673,13 x 0,5% = 206.628,37 zł – przyjęto do budżetu kwotę 208.000 zł).
W dziale 801 – Oświata i wychowanie zaplanowano wydatki w kwocie – 23.454.700,52 zł
w tym: - dotacje celowe przekazywane gminie na zadania bieżące na podstawie - dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznych jednostek systemu oświaty Wysokość ustalono na podstawie art. 78b ust.1 ustawy z dnia 23 czerwca 2016 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych ustaw. Wg następującej metody: zaplanowane wydatki bieżące na przedszkola gminne pomniejszone o dochody z tytułu opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego i wyżywienie stanowiące dochód gminy oraz iloczyn kwoty przewidzianej w części oświatowej subwencji ogólnej na dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju i uczestników zajęć rewitalizacyjno- wychowawczych
w tym: - dotacja celowa przekazywana dla powiatu w kwocie – 1.300.000 zł. W dniu - dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty
W/w kwota została obliczona zgodnie z art. 70a ustawy Karty Nauczyciela w wysokości 1% od wynagrodzeń po umniejszeniu wynagrodzeń pracowników obsługi i administracji.
Zaplanowane wydatki rzeczowe oraz dotacje podmiotowe w w/w dwóch rozdziałach, zostaną skorygowane po otrzymaniu metryczki podziału subwencji oświatowej
- zakup materiałów i wyposażenia – 5.500,- dotyczący środków jednostki pomocniczej Budziszewko, Jaracz i Parkowo - przedsięwzięcia z funduszu sołeckiego, - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla emerytów i rencistów 172.205,- (obliczony na podstawie obowiązujących zasad zgodnie z Kartą Nauczyciela) W dziale oświata i wychowanie łączne wydatki zaplanowane na kwotę - wynagrodzeń i pochodnych od nich naliczone w kwocie 15.161.665 zł, - odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w kwocie 815.127 zł, - zakupów środków żywności w wysokości 624.000 zł, - dotacji celowej w wysokości 1.396.500 zł, w tym dotacja udzielana w trybie art. 221 ustawy na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom pożytku publicznego – 16.500 zł na:
- dotacji podmiotowych w wysokości 1.971.847,52 zł, - realizacji przedsięwzięć z funduszu sołeckiego 5.500 zł, - świadczenia na rzecz osób fizycznych 533.350 zł, - pozostałych rzeczowych bieżących wydatków w kwocie 2.757.949 zł, - wydatki majątkowe w wysokości 188.762 zł. Wydatki w porównaniu do planu obowiązującego na dzień 30.09.2016 roku zmalały
W dziale 851 – Ochrona zdrowia zaplanowana kwota wydatków – 312.000,-zł
Zaplanowano dotacje:
Pozostałe wydatki na realizację programu przeznaczono na:
Wydatki w tym dziale zaplanowano na podstawie przygotowanego projektu Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi i Narkomanii na 2017 rok, który zostanie przedstawiony do uchwalenia w miesiącu grudniu 2016 roku.
dotyczy:
W dziale 852 – Pomoc społeczna wydatki zaplanowano na kwotę
Wydatki z budżetu gminy stanowiące opłaty za pobyt osiemnastu naszych mieszkańców w domach pomocy społecznej. Obowiązek wnoszenia opłat wynika z art. 61 ust. 2 pkt 3 i ust. 3 ustawy o pomocy społecznej. W 2016 roku koszt odpłatności
Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie powołała tzw. zespoły interdyscyplinarne. W skład zespołu wchodzą kuratorzy sądowi, przedstawiciele instytucji działających na rzecz przeciwdziałania przemocy. Wydatki na obsługę organizacyjno- techniczną zespołu zaplanowano w tym rozdziale w wysokości 53,76% planu z 2016 roku.
(w tym dotacja na zadania zlecone 47.883 ,-; dotacja na zadania bieżące 35.418,-; środki własne z budżetu 7.450 zł)
emerytalne i rentowe – 417.257,- (w tym: dotacja na zadania własne 49.657,-)
(w tym: 170.804 zł z dotacji na zadania własne)
(w tym: dotacja na zadania własne 153.979,-)
usługi opiekuńcze – 445.450,- (w tym: dotacja na zadania zlecone 198.050,-)
(środki własne)
Na podstawie Uchwały Nr XV/124/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 sierpnia 2015 roku z późniejszymi zmianami utworzono Centrum Integracji Społecznej w formie zakładu budżetowego, które swą działalność rozpoczęło z dniem 01 października 2016 roku. Zaplanowane środki dotyczą dotacji przedmiotowej w wysokości 3.750 zł, jako dopłata do jednego uczestnika zajęć integracji zawodowej i społecznej oraz pracownika Centrum. Projekt uchwały zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej przy uchwalaniu budżetu na 2017 rok.
z przeznaczeniem na utrzymanie Klubu Seniora. Ogółem wydatki na zadania zlecone i własne w w/w dziale przyznane przez dysponenta wynoszą 655.791 zł (zadania zlecone – 245.933,- , zadania własne 409.858,-), pozostała kwota to wydatki ze środków własnych gminy w wysokości – 3.212.515,-. Udział własny w wydatkach w tym dziale w porównaniu z projektem budżetu na 2016 rok (3.348.659 zł) zmalał o 4,07%, a to z powodu zmiany klasyfikacji budżetowej i zaplanowanie wydatków w rozdziałach 85504 – „Wsparcie rodziny”; 85508 – „Rodziny zastępcze”; 85510 – W dziale Pomoc społeczna łączne zaplanowane wydatki wynoszą 3.868.306,00 zł i dotyczą: - wynagrodzeń i pochodnych od nich naliczone w kwocie 1.280.161 zł, - świadczenia na rzecz osób fizycznych 1.225.411 zł, - odpłatności za umieszczenie podopiecznych w Domach Pomocy Społecznej - odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w kwocie 29.326 zł, - zwrotu dotacji wraz z odsetkami z tytułu nienależnie pobranych świadczeń w latach poprzednich 750 zł, - dotacji przedmiotowej z budżetu dla zakładu budżetowego (CIS) jako dopłatę do jednego uczestnika zajęć reintegracji zawodowej i społecznej oraz pracownika Centrum w wysokości 3.750 zł, co daje roczną kwotę 150.000,- (przygotowano projekt uchwały, który zostanie przekazany wraz z projektem budżetu na 2017 rok Radzie Miejskiej) - pozostałych rzeczowych bieżących wydatków w kwocie 640.228 zł.
W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej wydatki wynoszą
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza wydatki wynoszą
Wydatki w tym rozdziale są wyższe o 65,08% w stosunku do projektu budżetu na 2016 rok oraz w stosunku do planu na dzień 30.09.2016 r. z powodu zniesienia tzw. „godzin karcianych”.
edstawiła m.in. Wydatki w dziale 801 – Oświata i wychowanie,
RAZEM: 25.330.202,52,-
Wydatki związane z oświatą wzrosły w porównaniu do projektu budżetu na 2016 rok o 6,21%,
W dziale 855 – Rodzina zaplanowana kwota wynosi - 20.069.250 zł, w tym:
Wydatki w tym rozdziale związane są z realizacja ustawy z dnia 11 lutego 2016 roku
Wsparcie rodziny i system pieczy zastępczej reguluje ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku. Główna koncepcja ustawy sprowadza się do maksymalizacji dostępnego wsparcia dla naturalnego środowiska dziecka tj. rodziny. Kluczową rolę w niesieniu pomocy rodzinom dysfunkcyjnym w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, socjalnych, niezaradności życiowej, a także w prowadzeniu gospodarstwa domowego, planowaniu wydatków i innych obowiązków rodzicielskich powierzono asystentom rodzin.
W rozdziale tym ujmuje się wydatki na rodzinne domy dziecka. W przypadku umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej albo w rodzinnym domu dziecka, gmina ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed umieszczeniem
Gmina na dzień dzisiejszy z własnych środków dokonuje odpłatności za 21 dzieci przebywających w pieczy zastępczej w tym za:
oraz zaplanowano rezerwę w wysokości 4.200 zł dla 4 dzieci.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zaplanowana kwota wynosi - 4.190.512,19 zł, w tym:
w tym:
w tym:
System obsługiwany jest przez pracowników w wymiarze 3,25 etatu, na które zaplanowano wynagrodzenia i pochodne od nich naliczone w wysokości 140.118,77 zł, inne wydatki wynikające ze stosunku pracy oraz aktualizacji oprogramowania do systemu rozliczania i naliczania opłat 10.435,04 zł, przesyłki pocztowe, zakupy materiałów, konserwacje sprzętu oraz opłaty egzekucyjne zaplanowano na kwotę 28.500 zł. Łączna wartość wydatków pośrednich wynosi 179.053,81 zł oraz koszty odbioru odpadów od mieszkańców przez wykonawcę, który został wybrany w postępowaniu zamówień publicznych za kwotę 1.645.222,19 zł na okres do 31 grudnia 2017 roku. Łączna wartość zaplanowana na obsługę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w budżecie gminy wynosi 1.824.276 zł tj. w wysokości planowanych opłat. Szczegółowe rozliczenie planowanych dochodów i wydatków z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w 2017 roku przedstawiono w tabeli nr 2 do niniejszego uzasadnienia.
w tym:
Planowana kontynuacja porozumienia z Gminą Oborniki na przyjęcie bezdomnych zwierząt z terenu naszej gminy do schroniska „Azorek”.
(zaplanowano wzrost wydatków o 1,85% w porównaniu do planu na dzień
z przeznaczeniem na opłaty naliczane i odprowadzane do Urzędu Marszałkowskiego
w tym: wydatki bieżące – 271.713,60 zł przeznaczone na:
wydatki majątkowe na: wykonanie projektu termomodernizacji budynku gminnego przy ul. II Armii Wojska Polskiego w Rogoźnie – 30.000 zł
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego kwota wydatków wynosi – 2.155.665,52 zł. Obejmuje ona:
z tego:
Dotacja podmiotowa dla instytucji kultury wzrosła w porównaniu do 30 września 2016 roku o 11,78%, ze względu na umowy zlecenia zawarte z członkami Orkiestry Dętej, których stawka od 2017 roku nie może być niższa niż 13 zł za godzinę wykonywanego zlecenia oraz podwyższenie wynagrodzeń o 3 % dla pracowników RCK.
oraz środki na bieżące utrzymanie świetlic z budżetu zaplanowano w kwocie
z przeznaczeniem na:
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport zaplanowano kwotę – 492.977,00 zł,
podział środków zostanie dokonany po rozstrzygnięciu ofert w ramach konkursu Zostanie opracowany projekt programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku
Szczegółowe zestawienie wydatków stanowi załącznik nr 2, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7 w części „Dotacje udzielone z budżetu Gminy”, nr 9, nr 10, nr 11 do projektu uchwały oraz załączona tabela nr 1 i nr 2 do uzasadnienia. Zaplanowane wydatki zabezpieczają realizację zadań obligatoryjnych gminy w sposób oszczędny i celowy i są wyższe w porównaniu z planem wydatków budżetu gminy na dzień 30 września 2016 roku o 4,18% oraz projektu budżetu na 2016 rok o 32,84%. Wskaźnika którego nie można porównywać z projektem wydatków na 2017 rok ze względu na wydatki ponoszone od 01 kwietnia 2016 roku na świadczenia wychowawcze w całości finansowane z budżetu państwa w ramach realizacji zdań zleconych. Wydatki bieżące są niższe od dochodów bieżących o kwotę 1.712.966,97 zł.
IV. 1. Przychody - 3.300.000 zł W załączniku nr 3 do uchwały zaplanowano kredyt na rynku krajowym na sfinansowanie części planowanych wydatków majątkowych. 2. Rozchody Po stronie rozchodów ujęto kwotę - 1.678.800 zł zgodnie z harmonogramami spłat: Kredyt BS Czarnków O/Rogoźno 125.000,00 zł W roku 2014 zaciągnięto kredyt na spłatę rat kredytów w wysokości 1.250.000 zł. Spłatę kredytu zaplanowano na okres 10 lat tj. od 2014- 2024. Kredyt ING Bank Śląski w Poznaniu 732.000,00 zł W 2009 roku zaciągnięto kredyt na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w wysokości 7.320.000 zł. Spłatę kredytu zaplanowano na okres 10 lat tj. od 2010 -2019 roku. Kredyt Bank Pocztowy SA w Bydgoszczy 419.800,00 zł W latach 2012 i 2013 zaciągnięto kredyt na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu:
Spłatę kredytu zaplanowano na okres od 2013-2023 roku, raty płatne do dnia 30 września każdego roku. Pożyczka z WFOŚ i GW w Poznaniu 400.000,00 zł W dniu 20.12.2011 roku podpisano umowę pożyczki na sfinansowanie części udziału ścieków etap II oraz separatorów na wlotach do jeziora Rogozińskiego aglomeracji Rogoźno”
3. Deficyt budżetu Na 2017 rok zaplanowano deficyt budżetu w kwocie 1.623.200 zł. Dochody ustalono na kwotę 66.762.740,58 zł Wydatki ustalono na kwotę 68.385.940,58 zł Wynik budżetu: -1.623.200,00 zł
V. Informacje dodatkowe 1. Zakłady budżetowe 1) Gmina Rogoźno posiada jeden zakład gospodarki mieszkaniowej tj. Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego
dotyczące: - wynagrodzeń i pochodnych 377.200,00 zł - pozostałe koszty bieżące 1.686.651,60 zł z tego: zakup energii 220.000,00 zł zakup usług remontowych 174.300,00 zł zakup usług pozostałych 1.057.851,60 zł koszty postępowania sądowego 50.000,00 zł amortyzacja 65.000,00 zł podatek dochodowy od osób prawnych 12.000,00 zł pozostałe koszty 107.500,00 zł - zakupy inwestycyjne 10.000,00 zł 2) Gmina Rogoźno utworzyła zakład budżetowy w celu reintegracji zawodowej Centrum Integracji Społecznej
z tytułu: - dotacji przedmiotowej z budżetu gminy 150.000 zł - wpływów z usług 315.000 zł
- świadczenia integracyjne
Koszty bieżące w tym na: - wynagrodzenia i pochodne 313.051,- - świadczenia na rzecz osób fizycznych 8.100,- - świadczenia społeczne 349.062,- - zakup usług 90.740,- - zakup energii 20.000,- - zakupy materiałów 61.633,- - zakup usług remontowych 5.000,- - zakup usług zdrowotnych 3.500,- - usługi telekomunikacyjne 4.200,- - odpis na ZFŚS 5.033,- - szkolenia pracowników 3.000,- - podróże służbowe krajowe 6.000,- - podatek od nieruchomości 1.000,- - różne opłaty i składki 500,- Łączne planowane przychody zakładów budżetowych wynoszą 2.939.670,60 zł oraz koszty 2.944.670,60 zł. 2. Fundusz sołecki Po stronie wydatków zaplanowano środki na przedsięwzięcia jednostek pomocniczych Na podstawie Uchwały XLIII/319/2014 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego od 2015 roku sołectwa złożyły wnioski do projektu budżetu w ustawowym terminie tj. do 30.09.2016 r. Rozdysponowanie w/w środków na przedsięwzięcia w poszczególnych działach, rozdziałach i paragrafach przedstawia załącznik Nr 11 do projektu uchwały. Na terenie Gminy Rogoźno znajduje się 17 sołectw. Zestawienie kwot Kwoty zostały ustalone na podstawie wyliczenia kwoty bazowej wg poniższego wzoru:
49.815.185,80 (dochody bieżące z 2015 roku) Kb = = 2.733,79 18222 (liczba mieszkańców gminy na 31.12.2015r.) Kwota funduszy nie jest:
w pozostałych przypadkach wysokość funduszu została obliczona Fundusz = (2 + liczba mieszkańców danego sołectwa na 30.06.2016 / 100) x kwota bazowa
W sołectwach Parkowo i Pruśce ograniczono naliczenie funduszu do dziesięciokrotności kwoty bazowej tj. 27.337,90 zł.
Pan radny Henryk Janus zgłosił wniosek do budżetu, który dotyczył monitoringu budynku Urzędu Miejskiego wraz z objęciem nim parkingu wokół urzędu, byłaby to suma 10 tys zł, następnie zapytał dlaczego w budżecie nie jest ujęty wniosek zgłoszony przez komisję w sprawie zakupu defibrylatorów dla OSP i jeden dla urzędu? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedział, ponieważ był to wniosek pana Janusa, a nie komisji. Pan burmistrz dodał, że w pierwszej kolejności musi być zburzony budynek za urzędem i wykonany porządny parking a dopiero potem można myśleć o monitoringu, burmistrz dodał, że nie jest w stanie zapewnić wszędzie monitorowania, ponieważ są inne ważniejsze miejsca w mieście. Pan radny Wojciechowski zapytał, dlaczego wniosek nr 121 nie jest ujęty w budżecie? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że nie jest ujęty, bo projektów jest więcej niż te trzy zadania, nie jest to zadanie na 2016 r. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, czy realizacja zadania ulicy Długiej i Seminarialnej będzie z własnych środków? Pan burmistrz wraz z panią skarbnik odpowiedzieli, że jednym ze sposobów będzie przesunięcie środków na Pl. Karola, ale decyzje zapadną w styczniu, potrzebny jest czas na analizę, poza tym mogą być środki pozyskane np. z „7 Ryb”. Pan radny Janus dodał, że lepiej wykonać ulicę Długa i Seminarialną w 2018 roku, ponieważ jest 50% dofinansowania, a na Plac Karola nie ma nic – to lepiej w 2017 roku wyremontować Plac Karola Marcinkowskiego. Pan radny Nikodem nie zgodził się z kwotą na „Odnowę wsi”, która jest tylko w wysokości 60 tys zł. Pani burmistrz Tomaszewska odpowiedziała radnemu, że to nie wynikało z ograniczeń finansowych, a jedynie oceny wniosków. Pan burmistrz Szuberski dodał, że jeżeli u marszałka przeszły tylko trzy wnioski zdaniem radnego wszystkie startujące wnioski powinny otrzymać dofinansowanie z gminy, to gmina będzie dawać tylko na program „Odnowy wsi”, a inne inwestycje zostaną odsunięte, bo na nic więcej nie będzie pieniędzy. Pan Nikodem nie zgodził się z tą wypowiedzią i dodał, że reszta wniosków i tak poszła do kosza. Pan radny Nikodem powrócił do tematu dróg i zapytał, że kwota na równanie dróg i gruz powinna być sprawiedliwie podzielona na wszystkie sołectwa, a nie tak jak jest dotychczas. Panu burmistrz zapytała radnego, czy kiedykolwiek odmówiono sołtysowi równania drogi? A pan burmistrz Szuberski dodał, że w Dziewczej Strudze dawno tak droga nie była wyrównana jak jest obecnie. Pan Nikodem dodał, że drogi są równane tez swoimi siłami. Pan Szuberski powiedział, że niedługo będzie dostępny harmonogram, który ułatwi tą sprawę. Pani Ewa Wysocka zapytał jak się ma sprawa z dofinansowaniem kościołów? Pan burmistrz odpowiedział, że jest 5 wniosków, cztery kościoły i jeden osoby prywatnej, nie ma w tej chwili podziału środków, decyzja zapadnie w późniejszym czasie. Wniosek podjęty przez komisję jednogłośnie dotyczy przeznaczenia 10 tys. zł z rezerwy ogólnej na monitoring, oraz drugi wniosek podjęty również jednoglośnie dotyczący zakupu 4 defibrylatorów dla OSP i jednego do urzędu. Dalej komisja zaopiniowała pozytywnie wniosek dotyczący projektu budżetu na rok 2017.
Ad. 7. Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej.
Pani skarbnik dodała, że ta uchwała będzie obowiązywała do nowych wniosków i decyzji, bo te decyzje które zostały już wydane są na stałe. Pan kierownik Roman Piątkowski poinformował komisje o potrzebie wydania opinii w sprawie osób uprawnionych do zajęcia lokali komunalnych i socjalnych. Pan radny Janus zapytał, czy są takie osoby które są wyeliminowane całkowicie? Pan kierownik odpowiedział, że są takie osoby a powodem są braki w dokumentach, lub przekroczony limit dochodów. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał jak funkcjonują lokale socjalne? Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że w momencie wystawienia wyroku eksmisyjnego te osoby i tak zamieszkują w zasobach gminy ponieważ brak jest mieszkań socjalnych. Następnie komisja podjęła pozytywną opinie na temat osób uprawnionych do zajęcia lokali komunalnych i socjalnych.
Ad. 8. Wolne głosy i wnioski. Pan radny Roman Kinach zgłosił wniosek o zwiększenia kwoty dofinansowanie do 200 tys. zł na ochronę zabytków. Pan radny Janus opowiedział się przeciwko temu wnioskowi, ponieważ powiedział iż miało być tak, że corocznie środki takie miały dostawać po dwa kościoły, by wykonać większą ilość prac, a teraz się okazuje że środki mają być dzielone na cztery kościoły. Wniosek pana radnego Kinacha został przyjęty 4 głosami za, 3 głosy przeciw i 1 wstrzymujący się. Pan radny Janus zwrócił się do komisji by równanie dróg było w funduszu sołeckim i równanie odbywało się dla wszystkich równo. Pani Ewa Wysocka dodała, że równanie dróg jest związane też z podatkiem. Pan burmistrz powiedział, że wygląda to tak, że podatek rolny to 770 tys. zł w skali całego roku, z czego już 270 tys. to fundusz sołecki, a samo równanie dróg to 300 tys. zł. Radna Wysocka nie zgodziła się z faktem, iż równanie dróg powinno odbywać się z funduszu sołeckiego, ponieważ 80% funduszu tj utrzymanie majątku gminnego, zieleni, świetlicy i brakuje środków na równanie. Pan radny Perlicjan powiedział, że każde sołectwo ma swoja specyfikę i nie należy nad tym dyskutować. Na zakończenie pan radny Janus złożył wnioski w sprawach:
Wszystkie wnioski zostały przegłosowane jednogłośnie.
Ad. 9 Zakończenie. Posiedzenie komisji zakończono o godz. 19:30, protokołowała Anna Mazur. | |||||||||||||||||||||||||||||