PROTOKÓŁ nr 18/2020 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 19 sierpnia 2020 roku o godz. 15.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Krzysztof Nikodem. Przewodniczący stwierdził, że na 3 członków Komisji w obradach bierze udział 3 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad. Proponowany porządek obrad:
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad. Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.
Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. Protokół z poprzedniego posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5 Kontrola funkcjonowania GOPS w zakresie realizacji zadań finansowych ze środków budżetu Gminy. Pan przewodniczący Krzysztof Nikodem poinformował członków komisji i gości, że 11 sierpnia w siedzibie GOPS odbyło się robocze posiedzenie komisji gdzie kontrolowano zgodnie z planem Komisji Rewizyjnej realizację zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ze środków własnych Budżetu Gminy, Kontrolą zostały objęte materiały dotyczące: Usług opiekuńczych gdzie plan wynosił 170 113 wykonanie 166 525 Usług Opiekuńczych specjalistycznych (osoby niepełnosprawne) pl. 118 887 wyk 100% DPS Plan 647 800 wyk 646 474,57 prawie 100 % w 2019 roku z naszych mieszkańców 22 osoby przebywały w takich ośrodkach w całej Polsce Zasiłki celowe 255123,65 Okresowe 240 000 Schroniska 142 326,33 Wykorzystano w 100 %, a korzysta z tych świadczeń 614 rodzin tj 1386 osób w tych rodzinach. Poniżej 1 roku 126 rodzin tj 258 osób od 1 do 2 lat 46 rodzin tj 81 osób od 2 do 3 lat 26 rodzin tj 75 osób 3 lata i dłużej 416 rodzin tj 974 osoby Dożywianie 129 500 osób plan w 100 % Materiałów dotyczących realizacji zadań jest ogromna ilość w kilku dziesięciu segregatorach. Komisja Rewizyjna nie była by w stanie przewertować każdego dokumentu. Materiały które zostały skontrolowane stwierdzono, że są prowadzone poprawnie i co do tego nie było żadnych zastrzeżeń ani uwag. W 2019 roku GOPS w swojej siedzibie nie przeprowadzał żadnych remontów. Jest to nowy obiekt, w którym zapewne pracuje się znacznie lepiej niż w poprzednim miejscu, a to dotyczy pewnie i pracujących w tym ośrodku jak i korzystających z usług tego ośrodka. Na zakończenie pani Katarzyna Erenc – Szpek zapytała jak układa się współpraca pomiędzy jednostką GOPS, a GKRPA? Pani kierownik Ewelina Kowalska powiedziała, że współpraca jest na bardzo dobrym poziomie. Natomiast panie radna Ewa Wysocka pochwaliła działalność pani kierownik. Ad. 6 Sprawy bieżące. Ad. 7 Wolne glosy i wnioski. BRAK
Ad. 7 Zakończenie. Posiedzenie komisji zostało zakończone o godz. 15.30, protokołowała Anna Mazur. | |