Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Uchwały Rady Miejskiej 2014-2018: Uchwała nr XLII/403/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.

UCHWAŁA NR XLII/403/2017
RADY MIEJSKIEJ W ROGOŹNIE
z dnia 26 czerwca 2017 r.

 

w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zmianami) oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073) Rada Miejska w Rogoźnie uchwala, co następuje:

 

§ 1.

  1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp., zwany dalej „planem”, po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Rogoźno”, uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XLVI/324/2009 z dnia 25 listopada 2009 r.
  2. Granicę obszaru objętego planem miejscowym określa rysunek planu.
  3. Integralnymi częściami uchwały są:
    1. rysunek planu, zatytułowany „Miejscowy plan  zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.” wraz z wyrysem ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Rogoźno – w skali 1:1000 – załącznik nr 1;
    2. rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Rogoźnie w sprawie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wyłożonego do publicznego wglądu, stanowiące załącznik nr 2;
    3. rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Rogoźnie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania, stanowiące załącznik nr 3.

 

ROZDZIAŁ 1
Przepisy ogólne

 

§ 2. Ilekroć w dalszych przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:

  1. budynku garażowo-gospodarczym – należy przez to rozumieć budynek garażowy, gospodarczy lub garażowo-gospodarczy;
  2. dachu stromym – należy przez to rozumieć dach o kącie nachylenia połaci dachowych powyżej 12º;
  3. nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię określoną rysunkiem planu, wyznaczającą obszar, na którym dopuszcza się usytuowanie zabudowy;
  4. powierzchni całkowitej zabudowy – należy przez to rozumieć sumę powierzchni wszystkich kondygnacji nadziemnych mierzonych po obrysie wszystkich budynków;
  5. powierzchni zabudowy – należy przez to rozumieć, wyrażony w procentach, stosunek powierzchni zabudowanej budynkami do powierzchni działki;
  6. przepisach odrębnych – należy przez to rozumieć przepisy ustaw wraz z aktami wykonawczymi.

§ 3. Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są obowiązującymi ustaleniami planu:

  1. granica obszaru objętego planem;
  2. linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;
  3. przeznaczenie terenów oznaczone symbolami graficznymi i literowymi;
  4. nieprzekraczalne linie zabudowy;
  5. obiekty wpisane do gminnej ewidencji zabytków.

§ 4. Ustala się następujące przeznaczenie terenów:

  1. teren kolejowy, oznaczony symbolem kk;
  2. teren parkingu publicznego, oznaczony symbolem KD-Lt;
  3. teren drogi publicznej – klasa główna, oznaczony symbolem KD-G;
  4. teren drogi publicznej – klasa dojazdowa, oznaczony symbolem KD-D;
  5. tereny zabudowy usługowej, oznaczone symbolami 1U, 2U, 3U, 4U;
  6. teren zieleni, oznaczony symbolem ZO.

§ 5. W zakresie zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego ustala się:

  1. lokalizację budynków zgodnie z wyznaczonymi na rysunku planu nieprzekraczalnymi liniami zabudowy, przy czym:
    1. od strony dróg żadna część budynku nie może przekroczyć wyznaczonej linii zabudowy w kierunku linii rozgraniczającej drogę o więcej niż:
      • okap, gzyms, balkon, zadaszenia nad wejściami – 1,5 m,
      • taras, schody zewnętrzne, pochylnia – odległość wynikającą z przepisów odrębnych, określających odległości obiektów budowlanych od krawędzi jezdni;
    2. dopuszcza się nadbudowę i przebudowę istniejących budynków lub ich części położonych przed wyznaczonymi na rysunku planu liniami zabudowy,
    3. dopuszcza się rozbudowę istniejących budynków z zachowaniem ustaleń planu dotyczących linii zabudowy,
  2. dopuszcza się lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej przed wyznaczonymi na rysunku planu liniami zabudowy, przy czym na terenach położonych w sąsiedztwie drogi wojewódzkiej wyłącznie przy zachowaniu odległości określonych dla lokalizacji obiektów budowlanych od zewnętrznej krawędzi jezdni wynikających z przepisów odrębnych oraz w sposób nieograniczający widoczności i czytelności oznakowania dla uczestników ruchu drogowego;
  3. zakazuje się sytuowania tymczasowych obiektów budowlanych, z wyjątkiem lokalizacji obiektów tymczasowych wyłącznie na czas trwania budowy, przy zachowaniu odległości określonych dla lokalizacji obiektów budowlanych od zewnętrznej krawędzi jezdni wynikających z przepisów odrębnych oraz w sposób nieograniczający widoczności i czytelności oznakowania dla uczestników ruchu drogowego;
  4. ustala się ogólne zasady podziału terenów:
    1. minimalne powierzchnie nowo wydzielanych działek budowlanych zgodnie z ustaleniami niniejszej uchwały,
    2. nie obowiązują minimalne powierzchnie i szerokości frontu nowo wydzielanych działek budowlanych w przypadku:
      • realizacji sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
      • wydzielania dojść i dojazdów,
      • regulacji granic pomiędzy nieruchomościami i powiększenia działki budowlanej.

 

§ 6. W zakresiezasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu ustala się:

  1. zakaz lokalizowania przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko określonych w przepisach odrębnych z wyjątkiem inwestycji celu publicznego;
  2. w zakresie ochrony powietrza atmosferycznego – nakaz wytwarzania energii dla celów grzewczych wyłącznie na bazie paliw charakteryzujących się najniższymi wskaźnikami emisji, z dopuszczeniem odnawialnych źródeł energii;
  3. w zakresie ochrony przed hałasem – nakaz ograniczania emisji hałasu z terenów objętych planem w sposób zapewniający zachowanie akustycznych standardów jakości środowiska na terenach podlegających ochronie akustycznej zlokalizowanych w sąsiedztwie;
  4. w zakresie gospodarowania odpadami – nakaz gromadzenia i zagospodarowania odpadów zgodnie z regulaminem utrzymania porządku i czystości w gminie oraz przepisami odrębnymi;
  5. w zakresie zagospodarowania mas ziemnych:
    1. nakaz wykorzystania mas ziemnych, spełniających standardy jakości gleb lub ziemi, uzyskanych w wyniku prac ziemnych na terenach ich powstawania do ukształtowania terenu, w tym dla urządzania zieleni towarzyszącej inwestycjom,
    2. dopuszczenie usuwania nadmiarów mas ziemnych poza obszary planu zgodnie z przepisami odrębnymi.

 

§ 7. W zakresie zasad kształtowania krajobrazu ustala się nakaz kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu zgodnie z ustaleniami niniejszej uchwały.

§ 8. W zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej ustala się:

  1. w zakresie ochrony zabytków:
    1. nakaz zachowania obiektów zabytkowych ujętych w gminnej ewidencji zabytków, oznaczonych na rysunku planu:
      • budynku dworca kolejowego,
      • domu pracowników kolei, ul. Dworcowa 1,
      • domu pracowników kolei, ul. Dworcowa 11,
      • budynku magazynowego PKP, ul. Dworcowa 11a,
      • domu dróżnika PKP, ul. Dworcowa 12,
      • dwóch nastawni PKP,
      • lokomotywowni PKP,
      • trzech wodociągowych wież ciśnień,
    2. nakaz uwzględnienia wytycznych konserwatorskich dla obiektu ujętego w gminnej ewidencji zabytków:
      • zachowanie bryły budynku i kształt dachu,
      • zakaz zastosowania zewnętrznego ocieplenia ścian budynków z elewacjami ceglanymi lub z dekoracją architektoniczną,
      • nakaz zachowania lub odtworzenia elewacji zewnętrznych na podstawie zachowanych elementów lub ikonografii detalu architektonicznego, a także układu elewacji oraz kształtu okien,
      • zakaz stosowania blachy imitującej dachówkę lub gontu papowego jako pokrycia dachu,
      • nakaz dostosowania kolorystyki elewacji do historycznych tendencji kolorystycznych występujących na danym terenie;
  2. nie określa się zasad ochrony dóbr kultury współczesnej z uwagi na brak takich obiektów na obszarze objętym planem.

 

§ 9. W zakresie wymagań wynikających z potrzeby kształtowania przestrzeni publicznych na terenach oznaczonych symbolami KD-Lt, KD-G, KD-D ustala się nakaz kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu zgodnie z ustaleniami niniejszej uchwały.

 

§ 10. Nie określa się granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie na podstawie przepisów odrębnych, w tym terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz planach zagospodarowania przestrzennego województwa.

 

§ 11. Nie określa się szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości objętych planem  miejscowym w rozumieniu przepisów odrębnych.

 

§ 12. W zakresie szczególnych warunków zagospodarowania terenu oraz ograniczeń w ich użytkowaniu, w tym zakazu zabudowy, ustala się nakaz zgłaszania do Szefostwa Służb Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP wszelkich projektowanych budowli o wysokości równej i większej niż 50,0 m n.p.t. przed wydaniem pozwolenia na budowę.

 

§ 13. W zakresiezasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej ustala się:

  1. W zakresie komunikacji:
    1. nakaz zachowania istniejącego układu komunikacyjnego z dopuszczeniem jego rozbudowy zgodnie z ustaleniami niniejszej uchwały i przepisami odrębnymi,
    2. obsługę komunikacyjną terenów objętych planem:
      • dla terenu oznaczonego symbolem KD-Lt – poprzez zjazdy z drogi publicznej klasy dojazdowej oznaczonej symbolem KD-D,
      • dla terenu oznaczonego symbolem kk – poprzez zjazdy z drogi publicznej klasy dojazdowej oznaczonej symbolem KD-D,
      • dla terenów oznaczonych symbolami 2U, 3U, 4U – poprzez zjazdy z drogi publicznej klasy dojazdowej oznaczonej symbolem KD-D,
      • dla terenu oznaczonego symbolem 1U – poprzez istniejące zjazdy z drogi publicznej klasy głównej oznaczonej symbolem KD-G;
    3. wyznaczenie stanowisk postojowych na terenie parkingu publicznego oznaczonego symbolem KD-Lt służącego do obsługi stacji kolejowej,
    4. minimalną liczbę stanowisk postojowych dla samochodów osobowych zlokalizowanych w obrębie własnej działki na terenach oznaczonych symbolami 1U, 2U, 4U – 5 stanowisk postojowych – na każde 100 m² powierzchni użytkowej lokali usługowych,
    5. nakaz wyznaczenia odpowiedniej ilości stanowisk postojowych dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową zgodnie z przepisami odrębnymi;
  2. W zakresie zaopatrzenia w wodę:
    1. zaopatrzenie w wodę z sieci wodociągowej,
    2. zachowanie istniejącej sieci wodociągowej, z możliwością jej przebudowy oraz rozbudowy
    3. nakaz zapewnienia wody dla celów przeciwpożarowych;
  3. W zakresie odprowadzenia ścieków:
    1. odprowadzenie ścieków do kanalizacji sanitarnej,
    2. zachowanie istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej, z możliwością jej przebudowy oraz rozbudowy,
    3. dopuszczenie lokalizacji lokalnych przepompowni ścieków;
  4. W zakresie odprowadzenia wód opadowych i roztopowych:
    1. docelowe odprowadzanie wód opadowych i roztopowych do kanalizacji deszczowej,
    2. dopuszczenie zagospodarowania wód opadowych i roztopowych na własnym terenie do czasu budowy kanalizacji deszczowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi;
  5. W zakresie zaopatrzenia w gaz – docelowe podłączenie terenów objętych planem do sieci gazowej;
  6. W zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną:
    1. zachowanie istniejącej sieci elektroenergetycznej, z możliwością jej przebudowy oraz rozbudowy,
    2. dopuszczenie lokalizacji nowych linii elektroenergetycznych,
    3. dopuszczenie lokalizacji stacji transformatorowych z zapewnieniem dostępu do drogi publicznej.
  7. W zakresie infrastruktury technicznej związanej z obsługą linii kolejowej – dopuszczenie lokalizacji nowych oraz zachowania istniejących sieci i urządzeń, z możliwością ich przebudowy oraz rozbudowy.

 

§ 14. Nie określa się sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów.

 

§ 15. W zakresie granic terenów zamkniętych i ich stref ochronnych ustala się położenie części obszaru objętego planem oznaczonego na rysunku planu w granicach terenu zamkniętego wyznaczonego przez ministra właściwego do spraw transportu na podstawie przepisów odrębnych.

 

ROZDZIAŁ 2
Przepisy szczegółowe

 

§ 16. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem kk:

  1.  zachowuję się fragment istniejącej linii kolejowej nr 354 Poznań POD – Piła Główna wraz z obiektami i urządzeniami wchodzącymi w skład stacji kolejowej „Rogoźno Wlkp.” z możliwością ich przebudowy, rozbudowy i nadbudowy przy zastosowaniu parametrów określonych w niniejszym paragrafie i wymogów wynikających z przepisów odrębnych;
  2. dopuszcza się lokalizację obiektów budowlanych i urządzeń technicznych przeznaczonych do obsługi linii kolejowej oraz przewozu osób i rzeczy, w tym w szczególności:
    1. peronów wraz z zadaszeniami,
    2. przejść nadziemnych i podziemnych,
    3. przejazdu kolejowego,
    4. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    5. dojść, dojazdów i placów manewrowych,
    6. ekranów akustycznych;
  3. ustala się wskaźniki zagospodarowania terenu:
    1. wskaźnik intensywności zabudowy:
      • maksymalny – 0,20,
      • minimalny – 0,001,
    2. maksymalna powierzchnia zabudowy – 20%,
    3. minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki – 10%;
  4. ustala się zasady sytuowania i parametry zabudowy:
    1. maksymalna wysokość – nie więcej niż 10,0 m,
    2. dowolna geometria dachu,
    3. pokrycie dachów stromych: dachówka, materiały imitujące dachówkę w kolorach od brunatnego, poprzez ceglany do czerwonego lub grafitowy.

 

§ 17. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem KD-Lt:

  1. ustala się lokalizację parkingu publicznego służącego do obsługi stacji kolejowej,
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. miejsc postojowych dla samochodów osobowych i rowerów,
    2. dojazdów, chodników i ścieżek rowerowych,
    3. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    4. zieleni urządzonej;
  3. zakazuje się lokalizacji budynków;
  4. ustala się minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki – 0%.

 

§ 18. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem KD-G:

  1. ustala się szerokość w liniach rozgraniczających zgodnie z rysunkiem planu;
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. chodników i ścieżek rowerowych,
    2. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    3. zieleni urządzonej.

 

§ 19. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem KD-D:

  1. ustala się szerokość w liniach rozgraniczających zgodnie z rysunkiem planu;
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. chodników i ścieżek rowerowych,
    2. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    3. miejsc postojowych,
    4. zieleni urządzonej.

 

§ 20. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenach oznaczonych symbolami 1U:

  1. dopuszcza się zachowanie istniejących budynków i z możliwością ich przebudowy, rozbudowy i nadbudowy przy zastosowaniu parametrów określonych w niniejszym paragrafie i wymogów wynikających z przepisów odrębnych;
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. budynków usługowych,
    2. budynków garażowo-gospodarczych,
    3. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    4. dojść, dojazdów i miejsc postojowych;
  3. ustala się wskaźniki zagospodarowania terenu:
    1. wskaźnik intensywności zabudowy:
      • maksymalny – 0,70,
      • minimalny – 0,18,
    2. maksymalna powierzchnia zabudowy – 25%,
    3. minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej – 20%;
  4. ustala się zasady sytuowania i parametry projektowanych budynków:
    1. maksymalna wysokość:
      • budynku usługowego – nie więcej niż 12,0 m,
      • budynku garażowo-gospodarczego – nie więcej niż 4,0 m,
    2. maksymalna liczba kondygnacji:
      • dla budynku usługowego – trzy kondygnacje nadziemne,
      • dla budynku garażowo-gospodarczego – jedna kondygnacja nadziemna,
    3. dopuszcza się podpiwniczenie budynków,
    4. geometria dachu:
      • dla budynku usługowego – dachy strome dwu- lub wielospadowe o nachyleniu 12° – 22°,
      • dla budynków dwukondygnacyjnych – dowolna,
    5. pokrycie dachów stromych: dachówka, materiały imitujące dachówkę w kolorach od brązowego, poprzez ceglany do czerwonego lub grafitowy,
    6. pokrycie elewacji:
      • elewacje wykończone tynkiem, drewnem, cegłą,
      • zakaz stosowania na elewacji paneli z tworzyw sztucznych i blach,
      • kolorystyka elewacji budynków w odcieniach bieli oraz kolorów szarych, piaskowych, beżowych,
      • nakaz stosowania jednakowej kolorystyki nowych obiektów w obrębie działki budowlanej;
  5. ustala się minimalną powierzchnię nowo wydzielanej działki budowlanej – 400 m2.

 

§ 21. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem 2U:

  1. dopuszcza się zachowanie istniejących budynków i z możliwością ich przebudowy, rozbudowy i nadbudowy przy zastosowaniu parametrów określonych w niniejszym paragrafie i wymogów wynikających z przepisów odrębnych;
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. budynków usługowych,
    2. budynków garażowo-gospodarczych,
    3. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    4. dojść, dojazdów i miejsc postojowych;
  3. ustala się wskaźniki zagospodarowania terenu:
    1. wskaźnik intensywności zabudowy:
      • maksymalny – 0,60,
      • minimalny – 0,25,
    2. maksymalna powierzchnia zabudowy – 30%,
    3. minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej – 30%;
  4. ustala się zasady sytuowania i parametry projektowanych budynków:
    1. maksymalna wysokość:
      • budynku usługowego – nie więcej niż 12,0 m,
      • budynku garażowo-gospodarczego – nie więcej niż 4,0 m,
    2. maksymalna liczba kondygnacji:
      • dla budynku usługowego – dwie kondygnacje nadziemne,
      • dla budynku garażowo-gospodarczego – jedna kondygnacja nadziemna,
    3. dopuszcza się podpiwniczenie budynków,
    4. geometria dachu:
      • dla budynku usługowego – dachy płaskie lub strome o nachyleniu 22° – 45°,
      • dla budynków dwukondygnacyjnych – dowolna,
    5. pokrycie dachów stromych: dachówka, materiały imitujące dachówkę w kolorach od brązowego, poprzez ceglany do czerwonego lub grafitowy,
    6. pokrycie elewacji:
      • elewacje wykończone tynkiem, drewnem, cegłą,
      • zakaz stosowania na elewacji paneli z tworzyw sztucznych i blach,
      • kolorystyka elewacji budynków w odcieniach bieli oraz kolorów szarych, piaskowych, beżowych,
      • nakaz stosowania jednakowej kolorystyki nowych obiektów w obrębie działki budowlanej;
  5. ustala się minimalną powierzchnię nowo wydzielanej działki budowlanej – 400 m2.

 

§ 22. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem 3U:

  1. zachowuje się istniejący budynek dworcowy stacji kolejowej „Rogoźno Wlkp.” ujęty w gminnej ewidencji zabytków z możliwością jego remontu przy zastosowaniu parametrów określonych w niniejszym paragrafie i wymogów wynikających z przepisów odrębnych;
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    2. dojść, dojazdów i placów manewrowych;
  3. ustala się wskaźniki zagospodarowania terenu:
    1. wskaźnik intensywności zabudowy:
      • maksymalny – 1,20,
      • minimalny – 0,65,
    2. maksymalna powierzchnia zabudowy – 50%,
    3. minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej – 1%;
  4. ustala się zasady sytuowania i parametry zabudowy:
    1. maksymalna wysokość – nie więcej niż 12,0 m,
    2. maksymalna liczba kondygnacji – trzy kondygnacje nadziemne,
    3. geometria dachu – dachy strome dwu- lub wielospadowe o nachyleniu 12° – 22°,
    4. pokrycie dachów stromych: dachówka w kolorach od brunatnego, poprzez ceglany do czerwonego lub grafitowy.

 

§ 23. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolem 4U:

  1. dopuszcza się zachowanie istniejących budynków i z możliwością ich przebudowy, rozbudowy i nadbudowy przy zastosowaniu parametrów określonych w niniejszym paragrafie i wymogów wynikających z przepisów odrębnych;
  2. dopuszcza się lokalizację:
    1. budynków usługowych,
    2. budynków garażowo-gospodarczych,
    3. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
    4. dojść, dojazdów i miejsc postojowych;
  3. ustala się wskaźniki zagospodarowania terenu:
    1. wskaźnik intensywności zabudowy:
      • maksymalny – 0,60,
      • minimalny – 0,25,
    2. maksymalna powierzchnia zabudowy – 30%,
    3. minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej – 40%;
  4. ustala się zasady sytuowania i parametry projektowanych budynków:
    1. maksymalna wysokość:
      • budynku usługowego – nie więcej niż 10,0 m,
      • budynku garażowo-gospodarczego – nie więcej niż 4,0 m,
    2. maksymalna liczba kondygnacji:
      • -     budynku usługowego – dwie kondygnacje nadziemne,
      • -     dla budynku garażowo-gospodarczego – jedna kondygnacja nadziemna,
    3. dopuszcza się podpiwniczenie budynków,
    4. geometria dachu:
      • dla budynku usługowego – dachy strome dwu- lub wielospadowe o nachyleniu 22° – 45°,
      • dla budynków garażowo-gospodarczego – dowolna,
    5. pokrycie dachów stromych: dachówka, materiały imitujące dachówkę w kolorach od brązowego, poprzez ceglany do czerwonego lub grafitowy,
    6. pokrycie elewacji:
      • elewacje wykończone tynkiem, drewnem, cegłą,
      • zakaz stosowania na elewacji paneli z tworzyw sztucznych i blach,
      • kolorystyka elewacji budynków w odcieniach bieli oraz kolorów szarych, piaskowych, beżowych,
      • nakaz stosowania jednakowej kolorystyki nowych obiektów w obrębie działki budowlanej;
  5. ustala się minimalną powierzchnię nowo wydzielanej działki budowlanej – 400 m2.

 

§ 24. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, na terenie oznaczonym symbolemZO:

  1. zachowuje się istniejącą zieleń nieurządzoną;
  2. zakazuje się lokalizacji budynków i miejsc postojowych;
  3. dopuszcza się lokalizację:
    1. ścieżek rowerowych i ciągów pieszych,
    2. placów zabaw dla dzieci;
    3. sieci i urządzeń infrastruktury technicznej;
  4. ustala się minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki – 80%.

 

ROZDZIAŁ 3
Przepisy końcowe

 

§ 25. Ustala się stawkę służącą naliczaniu jednorazowych opłat, o jakich mowa w art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073) w wysokości 30%.

 

§ 26. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna.

 

§ 27. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.



 

  • Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLII/403/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 czerwca 2017 r.

 

ROZSTRZYGNIĘCIE
RADY MIEJSKIEJ W ROGOŹNIE

 

w sprawie: rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp. wyłożonego do publicznego wglądu.

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073), rozstrzygnięcia Burmistrza Rogoźna w sprawie braku uwag wniesionych do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp. wraz z prognozą oddziaływania na środowisko podczas wyłożenia do publicznego wglądu w dniach od 19 kwietnia 2017 r. do 10 maja 2017 r. oraz w okresie ich składania wyznaczonym do dnia 24 maja 2017 r., Rada Miejska w Rogoźnie nie rozstrzyga o sposobie ich rozpatrzenia.


 

  • Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLII/403/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 czerwca 2017 r.

 

ROZSTRZYGNIĘCIE
RADY MIEJSKIEJ W ROGOŹNIE

 

w sprawie: o sposobie realizacji zapisanych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp. inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania

 

Na podstawie art. 20 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073), art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 4465 ze zmianami) i ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1870 ze zmianami), Rada Miejska w Rogoźnie rozstrzyga co następuje:

 

§ 1.Sposób realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej:

  1. Zapisane w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp. inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy to inwestycje z zakresu komunikacji – projektowany parking publiczny.
  2. Inwestycje te będą realizowane w następujący sposób:
    1. zgodnie z przepisami prawa materialnego i finansowego w tym zakresie;
    2. za podstawę przyjęcia realizacji wyżej wyznaczonych zadań, które należą do zadań własnych stanowić będą zapisy Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno;
    3. określenie terminów przystąpienia i zakończenia realizacji tych zadań, ustalone będzie według kryteriów i zasad przyjętych przy konstruowaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno;
    4. inwestycje realizowane mogą być etapowo w zależności od wielkości środków przeznaczonych na inwestycje.

 

§ 2. Zasady finansowania zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, zgodnie z przepisami o finansach publicznych.
Finansowanie inwestycji będzie odbywać się poprzez:

  1. wydatki z budżetu gminy,
  2. współfinansowanie środkami zewnętrznymi, poprzez budżet gminy w ramach m.in.:
    1. dotacji Unii Europejskiej,
    2. dotacji samorządu województwa,,
    3. dotacji i pożyczek z funduszy celowych,
    4. kredytów i pożyczek bankowych,
    5. innych środków zewnętrznych.
  3. udział inwestorów w finansowaniu w ramach porozumień o charakterze cywilno - prawnym lub w formie partnerstwa publiczno-prywatnego – „PPP”.

 


UZASADNIENIE DO UCHWAŁY NR XLII/403/2017 RADY MIEJSKIEJ W ROGOŹNIE z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.

            Prace nad planem wykonano w oparciu o Uchwałę Nr XXV/238/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.

Przedmiotem planu miejscowego jest ustalenie przeznaczenia oraz zasad zagospodarowania terenów położonych w rejonie węzła przesiadkowego Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na obszarze miasta Rogoźna. W planie wyznaczono teren kolejowy, tereny parkingów publicznych, teren drogi publicznej – klasa główna, teren drogi publicznej – klasa dojazdowa, tereny zabudowy usługowej oraz teren zieleni.

            Plan zawiera część tekstową, graficzną oraz rozstrzygnięcia i uzasadnienie. Plan nie narusza ustaleń „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Rogoźno”, uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XLVI/324/2009 z dnia 25 listopada 2009 r., i jest zgodny z przepisami odrębnymi. Czynności formalno-prawne udokumentowane są w sporządzonej dokumentacji prac planistycznych.

            W projekcie planu miejscowego uwzględniono wymogi określone w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073):

  1. wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego;
  2. walory architektoniczne i krajobrazowe – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie zasad kształtowania zabudowy oraz wskaźników zagospodarowania terenu, maksymalnej i minimalnej intensywność zabudowy jako wskaźnika powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalnego udziału procentowego powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalnej wysokości zabudowy oraz linii zabudowy i gabarytów obiektów;
  3. wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie zasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu;
  4. wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej;
  5. wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób niepełnosprawnych – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie szczególnych warunków zagospodarowania terenu oraz ograniczeń w ich użytkowaniu, w tym zakazu zabudowy;
  6. walory ekonomiczne przestrzeni – poprzez ustalenie przeznaczenia terenów z uwzględnieniem prognozy skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego;
  7. prawo własności – poprzez ustalenie przeznaczenia terenów z uwzględnieniem stanu prawnego gruntów;
  8. potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie szczególnych warunków zagospodarowania terenu oraz ograniczeń w ich użytkowaniu, w tym zakazu zabudowy;
  9. potrzeby interesu publicznego – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie wymagań wynikających z potrzeby kształtowania przestrzeni publicznych;
  10. potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej, w szczególności sieci szerokopasmowych – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej;
  11. zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz planem zagospodarowania przestrzennego województwa, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – poprzez zapewnienie możliwości składania wniosków i uwag do projektu planu miejscowego zgodnie z wymogami art. 17 ust. 1 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073);
  12. zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych – poprzez przeprowadzenie procedury planistycznej zgodnie z wymogami art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.1073);
  13. potrzeby zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej.

W projekcie planu miejscowego uwzględniono wymogi określone w art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.1073) dotyczące ustalania przeznaczenia terenu lub określania potencjalnego sposobu zagospodarowania i korzystania z terenu z uwzględnieniem:

  1. interesu publicznego i prywatnego, w tym zgłaszanych w postaci wniosków i uwag, zmierzających do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian w zakresie jego zagospodarowania – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie przeznaczenia terenów z uwzględnieniem potrzeb realizacji inwestycji celu publicznego oraz rozstrzygnięcie wniosków i uwag składanych do projektu planu miejscowego zgodnie z wymogami art. 17 ust. 1 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.1073);
  2. analiz ekonomicznych, środowiskowych i społecznych – poprzez sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnej w zakresie wyznaczania nowych terenów przeznaczonych pod zainwestowanie.

W projekcie planu miejscowego uwzględniono wymogi określone w art. 1 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073) dotyczące uwzględnienia wymagań ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni
w przypadku sytuowania nowej zabudowy w zakresie:

  1. kształtowania struktur przestrzennych przy uwzględnieniu dążenia do minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie przeznaczenia terenów z uwzględnieniem dostępności komunikacyjnej do dróg publicznych;
  2. lokalizowania nowej zabudowy mieszkaniowej w sposób umożliwiający mieszkańcom maksymalne wykorzystanie publicznego transportu zbiorowego jako podstawowego środka transportu – przedmiotem planu miejscowego nie jest wyznaczania nowych terenów zabudowy mieszkaniowej;
  3. zapewniania rozwiązań przestrzennych, ułatwiających przemieszczanie się pieszych i rowerzystów – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie przeznaczenia i zasad zagospodarowania terenów pod drogi publiczne i parking z uwzględnieniem chodników i ścieżek rowerowych;
  4. dążenia do planowania i lokalizowania nowej zabudowy na obszarach o w pełni wykształconej zwartej strukturze funkcjonalno-przestrzennej, w granicach jednostki osadniczej w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. Nr 166, poz. 1612 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141), w szczególności poprzez uzupełnianie istniejącej zabudowy – poprzez wprowadzenie ustaleń w zakresie przeznaczenia terenów na obszarach zainwestowanych położonych w obrębie miasta Rogoźna.

W projekcie planu miejscowego uwzględniono wyniki analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy Rogoźno, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.1073), przyjętej Uchwałą Nr XXX/280/2016 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 21 września  2016 r. w sprawie: oceny aktualności Studium i Planów Miejscowych w Gminie Rogoźno, zgodnie z którą „Rada Miejska w Rogoźnie stwierdza (…) potrzebę sporządzania nowych i aktualizacji części z  obowiązujących miejscowych  planów zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z założeniami Oceny aktualności Studium i Planów Miejscowych w Gminie Rogoźno”.

W projekcie planu miejscowego uwzględniono ponadto wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy, poprzez sporządzenie prognozy skutków finansowych, w której określono spodziewane dochody własne i wydatki gminy, w tym na wpływy z podatku od nieruchomości oraz na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073) oraz wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy.

 

drukuj pobierz pdf