Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XLVII/2017 z XLVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 27 września 2017r. o godz.16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XLVII/2017

 

z XLVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 27 września 2017r. o godz.16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii W.P.1.

 

z XLVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 27 września2017r. o godz.16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii W.P.1. Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbniki pozostałych gości zaproszonych na posiedzenie sesji przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P.Wojciechowskiego.

 

II Proponowany porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Stan bezpieczeństwa mieszkańców gminy i powiatu.
  6. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2016/2017 na terenie gminy Rogoźno.
  7. Informacja o wykonaniu budżetu za I półrocze 2017 roku.
  8. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 553, położonej w Rogoźnie przy posesji ul. Zaułek 9, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej,
    2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1443/12 w Rogoźnie,
    3. trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,
    4. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działek nr 155/2, 155/3, 155/4, 155/5, 155/6 w Gościejewie,
    5. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym,
    6. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego,
    7. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Owieczki, Gościejewo, Ruda, Kaziopole na obszarze gminy Rogoźno,
    8. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Pruśce, Biniewo, Marlewo na obszarze gminy Rogoźno,
    9. sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowego Zespołu Szkół im. Noblistów Polskich w Gościejewie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Noblistów Polskich w Gościejewie w Gminie Rogoźno,
    10. stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno,
    11. stwierdzenia przekształcenia dotychczasowego Zespołu Szkół im. Józefa Wybickiego w Parkowie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Józefa Wybickiego w Parkowie w Gminie Rogoźno
    12. stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pruścach w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Pruścach w Gminie Rogoźno,
    13. stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Budziszewku w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Adama Mickiewicza w Budziszewku w Gminie Rogoźno,
    14. stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Olimpijczyków Polskich w Rogoźnie w Gminie Rogoźno,
    15. zmian w budżecie gminy Rogoźno na rok 2017,
    16. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2036.
  9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  11. Interpelacje i zapytania radnych.
  12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  13. Wolne głosy i wnioski.
  14. Zakończenie.

 

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie, po wprowadzeniu uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty oraz po przesunięciu uchwał z ppkt i ) do ppkt n ) na następne posiedzenie sesji.

 

Ad. 3. Przyjęcie protokołu z XXIX VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Protokół z XLVI sesji został przyjęty przez radnych jednogłośnie.

 

Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał o realizację utwardzania nawierzchni w Budziszewku, na jakim etapie znajduą się te prace? Pan Gustaw Wańkowicz odpowiedział, że prace są prowadzone zgodnie z technologią, ze względu na pogodę jaka była pozostałe prace są dokańczane.

 

Ad. 5 Stan bezpieczeństwa mieszkańców gminy i powiatu.

  • Sprawozdanie PSP w Obornikach przedstawił pan brygadier Marek Wiktorski.

Teren działania Komendy Powiatowej PSP w Obornikach to teren trzech gmin o charakterze miejsko – wiejskim o powierzchni 711 km2. Teren powiatu zamieszkuje ponad 59 tys. osób. Ludność miast stanowi ok. 28,9 tys. osób a terenów wiejskich 28,1 tys. Ogólna gęstość zaludnienia w powiecie kształtuje się na poziomie 83,4 osób/km2. Powierzchnia lasów to 217,7 km2 co stanowi ponad 30% terenów zalesionych (gminy Oborniki 18,1%, następnie Rogoźno 7,6% i Ryczywół 4,3%). Obszary leśne znajdujące się na terenie powiatu administrowane były przez Nadleśnictwa: Oborniki, Łopuchowo, Sarbia, Durowo i Krucz. Powiat obornicki to ważny węzeł drogowy i kolejowy. Położony wzdłuż drogi krajowej (DK-11) Poznań – Koszalin i linii kolejowej Poznań – Kołobrzeg łączy stolicę Wielkopolski z Pomorzem Środkowym. Do drogi krajowej włączają się cztery drogi wojewódzkie: w kierunku Czarnkowa (droga nr 178), w kierunku Szamotuł (droga nr 187), w kierunku Murowanej Gośliny (droga nr 187) oraz Wągrowca (droga nr 246). Pod względem operacyjnym teren powiatu obornickiego zabezpiecza: Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza zlokalizowana przy Komendzie Powiatowej PSP w Obornikach przy ulicy 11 listopada 16 oraz 27 Ochotniczych Straży Pożarnych.

2.6 Ilość interwencji poszczególnych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z gminy Rogoźno (stan na dzień 30.06.2017 r.).

lp. Jednostka Pożary Miejscowe Zagrożenia Alarmy Fałszywe Wyjazdy poza powiat Ogółem
1. OSP Rogoźno 29 74 1 0 104
2. OSP Gościejewo 9 11 0 0 20
3. OSP Parkowo 3 15 0 0 18
4. OSP Budziszewko 2 6 0 0 8
5. OSP Prasce 1 5 0 1 7
6. OSP Owieczki 0 0 0 0 0
7. OSP Słomowo 0 0 0 0 0
SUMA 44 111 1 1 157

2.7 Ilość interwencji Ochotniczych Straży Pożarnych bez udziału PSP gminy Rogoźno (stan na dzień 30.06.2017 r.).

Lp.
Jednostka
Pożary
Miejscowe Zagrożenia
Alarmy Fałszywe
Wyjazdy poza powiat
Ogółem
1.
OSP Rogoźno
11
48
0
0
59
2.
OSP Parkowo
1
9
0
0
10
3.
OSP Gościejewo
3
6
0
0
9
3.
OSP Pruśce
0
3
0
0
3
5.
OSP Budziszewko
2
5
0
0
7
6.
OSP Owieczki
0
0
0
0
0
7.
OSP Słomowo
0
0
0
0
0
SUMA
17
71
0
0
88

 

  1. Najczęstsze przyczyny powstania zagrożenia:

    1. Pożary

      1. Nieostrożność Osób Dorosłych przy posługiwaniu się ogniem
        otwartym (11),

      2. Podpalenia (2 )

      3. Nieprawidłowa eksploatacja urządzeń ogrzewczych na paliwo stale. (5)

      1. Wady środków transportu- pożary pojazdów (4)

    1. Miejscowe zagrożenia

      1. Silne wiatry (27)

      2. Nietypowe zachowanie się zwierząt, owadów (7)

      3. Niezachowanie zasad bezpieczeństwa ruchu środków transportu (13),

      4. Wady środków transportu (4)

3.3. Alarmy fałszywe

  1. Złośliwe (0),

  2. W dobrej wierze (2).

  3. Z instalacji wykrywania (0),

    1. Kolizje oraz wypadki drogowe z podziałem na rodzaj drogi.

4.1. Ilość osób rannych i śmiertelnych na poszczególnych drogach gminy Rogoźno (stan na dzień 30.06.2017 r.) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016.

Rodzaj drogi
Rok
Rannych
Śmiertelnych
DK-11
2016
6
1
2017
4
1
DW-241
2016
8
0
2017
4
0
Powiatowe
2016
3
0
2017
9
0
Gminne
2016
1
0
2017
1
0
Ogółem
2016
18
1
2017
18
1

5. Prewencja społeczna (stan na dzień 30.06.2017 r.) z analogicznym okresem roku 2016

5.1 Kampania „STOP pożarom traw" 2017

Lp.
Rodzaj przedsięwzięcia
Liczba
Przedsięwzięć
Uczestników
1.
Spotkania z mieszkańcami gminy, powiatu
25
(spotkania sołeckie)
2268
2.
Spotkania z władzami gminy, powiatu, lasami państwowymi itd.
7
72
3.
Spotkania w szkołach
24
1191
4.
Spotkania z przedstawicielami innych służb mundurowych (organizacji)
7
868
 
Liczba
5.
Informacje wyemitowane w rozgłośniach radiowych
0
6.
Informacje wyemitowane w stacjach telewizyjnych
0
7.
Informacje opublikowane w prasie
2
8.
Informacje zamieszczone na portalach www, mediach społecznościowych
10
9.
Inne (wpisać, jakie) Facebook
0
10.
Płakały, ulotki (w egz.)
Plakaty- 74 Ulotki- 2340
11.
Liczba zdarzeń
21
12.
Liczba ofiar śmiertelnych
0
13.
Liczba poszkodowanych
0
14.
Obszary spalone (w ha)
1,621 ha

5.2. Kampania „Kręci mnie bezpieczeństwo

Lp.
Rodzaj przedsięwzięcia
 
Liczba
Tematyka
 
Uczestników
 
dzieci
dorosłych
1.
Spotkania z mieszkańcami gminy, powiatu
Bezpieczeństwo na drogach powiatowych i gminnych. Zagrożenia w komunikacji osób pieszych.
Pomoc osobom w nagłych wypadkach - pokazy ze szkoleniem z zakresu I pomocy przedmedycznej, Zachowanie się przy wypadku drogowym (sprawca, poszkodowany, osoba trzecia widząca całą sytuację).
10
786
50
2.
Spotkania z władzami gminy, powiatu, itd.
Bezpieczeństwo na drogach powiatowych i gminnych. Zagrożenia w komunikacji osób pieszych.
2
 
37
3.
Spotkania w szkołach (w ośrodkach wypoczynkowych)
Bezpieczeństwo na drogach powiatowych i gminnych. Zagrożenia w komunikacji osób pieszych.
Pomoc osobom w nagłych wypadkach, zachowanie się przy wypadku drogowym (sprawca, poszkodowany, osoba trzecia widząca całą sytuację).
9
875
51
4.
Inne (wpisać jakie)
OTWARTE
STRAŻNICE
Bezpieczne zachowania osób w domu i na ulicy
12
320
18

5.3. Szkolenia prowadzone przez kierownictwo komendy

L.p.
Opis działania
Podmiot
Liczba uczestników
1.
Promocja akcji społecznej „Czad i ogień. Obudź czujność"
Przedszkole nr 1 im. Kubusia Puchatka w Rogoźnie
20 pracowników 125 dzieci
2.
Instruktaż z zakresu ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa
SP nr 3 w Rogoźnie
63 osoby
3.
Promocja akcji społecznej „Stop pożarom traw"
Przedszkole nr 1 im. Kubusia Puchatka w Rogoźnie
125 dzieci
4.
Zakończenie akcji „Bazpieczny Przedszkolak"
Przedszkole nr 1 im. Kubusia Puchatka w Rogoźnie
ok. 60 dzieci
5.
Budziszewko - „Bezpiecznie nad Wodą"
Stowarzyszenie „Natura Budziszewko"
320 osób
6.
Akcja "BEZPIECZNE ZBIORY 2017"
Muzeum młynarstwa w Jaraczu
ok. 60 osób
  1. Wykaz przeprowadzonych szkoleń dla druhów OSP z terenu powiatu obornickiego (stan na dzień 30.06.2017 r.).

    1. Kurs ratownictwa technicznego chemicznego i ekologicznego realizowanego przez KSRG w zakresie podstawowym w terminie 18-19.03.2017 r.:

•5 druhów z OSP Rogoźno.

    1. Kurs z działań poszukiwawczo-ratowniczych realizowanych przez KSRG w zakresie podstawowym w terminie 22-23.04.2017 r.:

  • 5 druhów z OSP Rogoźno.

    1. Kurs podstawowe strażaków ratowników OSP realizowane w terminie 29.04-21.05.2017 r.:

  • 11 druhów z gminy Rogoźno (3 OSP Budziszewko, 1 OSP Pruśce,

4 OSP Gościejewo, 2 OSP Owieczki, 1 OSP Rogoźno),

    1. Wykaz przeprowadzonych ćwiczeń zgrywających podmioty PSP i OSP z terenu powiatu obornickiego (stan na dzień 30.06.2017 r.).

7.1 Ćwiczenia w zakładzie Dendro Poland LTD w Rogoźnie w terminie 13-15.03.2017 r. przy udziale SiS:

  • JRG Oborniki,

  • OSP z gminy Rogoźno: OSP Rogoźno, OSP Pruśce, OSP Gościejewo, OSP Parkowo,

  • OSP z Ryczywół: OSP Ryczywół, OSP Lipa,

  • OSP z gminy Oborniki: OSP Ocieszyn.

  1. Informacje ogólne: z dniem 1 lipca br. zespół wyjazdowy PRM typu "S" nie będzie stacjonował w KP PSP Oborniki.

9. Zestawienie dotacji dla jednostek OSP w KSRG

lp
Jednostka OSP w KSRG
Dotacja na środki bieżące (zł.)
Dotacja na środki majątkowe (zł.)
1.
PARKOWO
2.450,00
 
2.
GOSCIEJEWO
2.450,00
 
3.
PRUŚCE
2.450,00
 
4.
ROGOŹNO
19.190,00
 

Jednostki OSP Ryczywół i OSP Rogoźno otrzymane środki finansowe przeznaczone są na remonty strażnic.

 

10. Zestawienie dotacji dla jednostek OSP spoza KSRG - dotacja MSWiA

Lp.
Jednostka OSP
Uwagi
1.
Słomowo
Wyjazd alarmowy - brak możliwości załączenia alarmu (brak sygnalizacji dźwiękowej -syreny i DSP) po powiadomieniu telefonicznym nie wstawił się żaden z druhów. Jednostka jest na etapie wyposażania w niezbędny sprzęt.W związku z powyższym odstąpiono od dalszej oceny gotowości operacyjnej jednostki.
Ogólna ocena z inspekcji: niedostateczny.
2
Budziszewko
Jednostka wycofana z podziału bojowego od 25 kwietnia; 2017r. z uwagi na brak dopuszczenia pojazdu do ruchu drogowego (brak przeglądu). W związku z powyższym komisja odstąpiła od przeprowadzenia inspekcji gotowości operacyjnej jednostki.
3
Owieczki
Jednostka wycofana z podziału bojowego (wyciek z silnia oleju - serwis pojazdu z płynami eksploatacyjnymi) od 4 do 13 kwietnia br. Nie podlegała inspekcji gotowości operacyjnej przez komisję.

 

  • Kolejnym sprawozdawcą, był pan Komendant Straży Miejskiej – pan Jan Stępień, który przedstawił następujące informacje:

Straż Miejska funkcjonuje w oparciu o Ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych. Została ona powołana do ochrony porządku publicznego. Jest umundurowana formacją, która pełni rolę służebną wobec społeczności lokalnej i wykonuje swoje zadania z poszanowaniem godności i praw obywateli. Straż Miejska w Rogoźnie powstała w 1992 r. w strukturach organizacyjnych Urzędu Miejskiego. Początkowo zatrudnione były 2 osoby, (obecnie 3). W 2004 roku został zakupiony samochód Renault Kangoo, który używany jest do dnia dzisiejszego. W 2015 roku zostały zakupione 2 rowery. Strażnicy wyposażeni są w środki przymusu bezpośredniego kajdanki oraz pałki wielofunkcyjne typu 'fonia.Straż Miejska funkcjonuje na terenie miasta i gminy Rogoźno. Współpracuje z innymi formacjami mundurowymi, zwłaszcza z Policją. Mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa mieszkańców wprowadzane są wspólne patrole, zabezpieczanie imprez masowych oraz różnych uroczystości.Straż Miejska ściśle współpracuje również z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Rogoźnie. W ramach współpracy pomaga dostarczać osoby do miejsca leczenia oraz przeprowadzać czynności służbowe pracowników GOPS. Strażnicy Miejscy, jako nadzorujący pracę pracowników publicznych, w miarę ich możliwości dbają o pielęgnację terenów zielonych, porządek w miejscach najczęściej zanieczyszczanych, naprawę znaków drogowych oraz drobne remonty chodników. W ramach podpisanej umowy ze schroniskiem „Azorek" w Obornikach Straż Miejska zajmuje się wyłapywaniem i dostarczaniem do schroniska bezpańskich psów.W celu zwiększenia poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz zaspokojenia rosnących potrzeb społecznych w zakresie utrzymania porządku i spokoju w mieście wprowadzono patrole piesze, rowerowe i zmotoryzowane na teranie całego miasta. Na terenie Promenady zainstalowany został monitoring. Oprócz wykonywania codziennych obowiązków związanych ze sprawami porządkowo- administracyjnymi SM podejmuje interwencje w związku ze zgłoszeniami różnych interwencji, min.:

 

  • ustalanie sprawców zajęcia pasa drogowego i reklamy bez wyznaczonych uzgodnień;
  • kontrola podłączania do kanalizacji;
  • konwój dokumentów;
  • ustalanie sprawców nielegalnych wycinek drzew, spalania odpadów itp.;
  • asysty przy eksmisjach.

 

Do zadań straży należy w szczególności:

ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych; czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego; współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń; zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takimi zdarzeniami przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów. do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miaręmożliwości, świadków zdarzenia;

 

  1. ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
  2. współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
  3. doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te
  4. Schwytano łącznie 71 bezpańskich psów, które zagrażały życiu lub zdrowiu osób.

 

 

Zgodnie z Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach art. 3 ust. 2 pkt 8 na gminach ciąży obowiązek w zakresie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałania z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie . Obowiązek dotyczący unieszkodliwiania bezdomnych zwierząt rozciąga się na wszystkie obszary, nie tylko należące do gminy, ale również drogi publiczne, oraz nieruchomości będące własnością prywatną. W tym roku Straż Miejska interweniowała już ponad 20 razy.

Straż Miejska jest organizatorem akcji przygotowujących najmłodszych do bezpiecznego poruszania się po drogach. Prowadzi zajęcia o charakterze informacyjnym i edukacyjnym w przedszkolach oraz wśród najmłodszych w klasach szkół podstawowych na terenie naszej gminy. Naszym celem jest przygotowanie dzieci do prawidłowego i samodzielnego uczestniczenia w ruchu drogowym, zgodnie z przepisami, wyrabianie umiejętności przewidywania skutków niewłaściwego zachowania na drogach , zabaw w pobliżu jezdni oraz opanowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrożenia np. przy ataku agresywnego psa. (pozycji ..żółw") Spotkania w przedszkolach. W ramach kary ograniczenia wolności do Straży Miejskiej w Rogoźnie skierowano osoby skazane przez sąd na prace społecznie użyteczne. Organizowaliśmy i nadzorowaliśmy ich prace. Były to głównie prace porządkowe polegające na zbieraniu śmieci w miejscach publicznych. Prace te miały na celu poprawę estetyki miasta. Przepracowano łącznie 2234 godz. Straż Miejska ujawniła dzikie wysypiska śmieci w miejscowościach: Rogoźno, Gościejewo, Kazi opole. Boguniewo . Zostały usunięte w wyniku własnych działań. Dzikie wysypiska śmieci były likwidowane przez osoby skazane na prace społeczne. Straż Miejska w 2016 r. przeprowadziła kontrole posesji na terenie Miasta i gminy Rogoźno. Dotyczyły one głównie podłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej i wywozu nieczystości płynnych. Organizujemy i nadzorujemy pracę pracownikom interwencyjnym przy pielęgnacji zieleni miejskiej.W 2016 roku funkcjonariusze straży miejskiej zabezpieczali szereg imprez o charakterze kulturalnym, sportowym, religijnym. Były wśród nich m.in. takie imprezy jak: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boże Ciało, święta z okazji 3 mają, przemarsz wiernych z kościoła podczas Drogi Krzyżowej, przemarsze po mszach Fatimskich zabezpieczanie ruchu podczas przemarszu Dni Przemysła II, howaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu lub zdrowiu innych osób: informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń.

 

III Współpraca z Policją

Akcja prewencyjne:

 

  • „Bezpieczne ferie"
  • „Bezpieczne wakacje"
  • „Bezdomny" - kontrola miejsc przebywania osób bezdomnych,
  • "Bezpieczne targowisko"
  • WOŚP
  • „Bądź widoczny" - rozdawanie elementów odblaskowych dla pieszych i rowerzystów
  • kontrola miejsc sprzedaży i spożywania alkoholu (Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi).

 

Inne wspólne inicjatywy:

 

  • pogadanki w szkołach na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
  • uczestnictwo w Debatach Społecznych,
  • udział w egzaminach na kartę rowerową.

 

IV. Pomoc udzielana innym instytucjom, organizacjom i organom administracji oraz udział w ich działaniach lub czynnościach. Udzielono asyst m.in. pracownikom:

 

  • Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  • Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich przy kontrolach meldunkowych, przy doprowadzaniu osób na komisje WKU,
  • Towarzystwu Opieki nad Zwierzętami podczas kontroli warunków trzymania zwierząt

 

Współpraca z Biurem Rady Miejskiej UM w zakresie doręczania materiałów i dokumentów radnym oraz sołtysom. W ramach pomocy prawnej podjęliśmy interwencje celem realizowania zadań straży miejskiej z terenu Polski, polegające w głównej mierze na doręczaniu pism nie zrealizowanych przez pocztę, ustaleniu miejsca pobytu i przesłuchań. Konwojowanie dokumentów i wartości pieniężnych na potrzeby Gminy - ponad 238 razy. Przedstawione informacje pokrótce odzwierciedlają tylko niektóre z działań jakimi zajmuje się Straż Miejska w Rogoźnie. Zdajemy sobie sprawę, że oczekiwania mieszkańców gminy są o wiele większe, jednak stan etatowy jednostki (3 osoby) nie pozwalają na realizacje wszystkich potrzeb społeczności lokalnej. W trakcie spotkań informowaliśmy o obowiązkach właścicieli posesji, nowych regulacjach prawnych dotyczących ochrony środowiska oraz o szkodliwym wpływie na środowisko jakie powoduje palenie śmieci w piecach domowych Prowadziliśmy akcje „Bezdomny" kontrolując, zwłaszcza w okresie zimowym, pustostany i inne miejsca w 'aórych mogą bezdomni przebywać aby zaproponować pomoc. W tych działaniach współpracowaliśmy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Policją. Działalność prewencyjna na trenie miasta i gminy Rogoźno prowadzona jest w systemie dwuzmianowym i przy tak niskim stanie etatowym nie pozwała na realizację wszystkich

Pan radny Chudzicki zapytał, jak wygląda sprawa kontroli podłączeń do kanalizacji? Pan Stępień odpowiedział, że w tej chwili są już rekontrole i nie wystawiono jeszcze do tego momentu żadnego mandatu w przeciwieństwie do pierwszych kontroli. Kontrole odbywają się sukcesywnie.

  • Sprawozdanie z Komisariatu Policji w Rogoźnie przedstawił pan komendant Piotr Warnke.

 

  •  Dane kryminalne

W roku bieżącym do końca czerwca Komisariat Policji w Rogoźnie wszczął ogółem 130 postępowań przygotowawczych tj. o 3 mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Wskaźnik wykrywalności ogólnej wyniósł 79,21%

Wskaźnik wykrywalności kryminalnej wyniósł 76,47%

Przestępstwa z kategorii najbardziej uciążliwych społecznie wszczęte w okresie od stycznia do czerwca 2016r.:

 

  • Uszczerbek na zdrowiu – 4- wykrywalność – 100%
  • Bójka i pobicie – 1 - wykrywalność – 100%
  • Kradzież cudzej rzeczy - 13 - wykrywalność – 83,33%
  • Przestępstwa rozbójnicze – 1 - wykrywalność – 100%
  • Uszkodzenie rzeczy – 11 - wykrywalność – 87,50%

 

 

  • PREWENCJA

 

  1. Zatrzymano bezpośrednio po zdarzeniu tj. do 24h od zaistnienia przestępstwa - 27 osób
  2. W ramach działań prewencyjnych przeprowadzono 106 spotkań z lokalną społecznością
  3. Ujawniono 20 poszukiwanych osób oraz 1 pojazd
  4. Przeprowadzono 527 wywiadów na zlecenie podmiotów zewnętrznych
  5. Przeprowadzono 887 interwenci w tym:
    • 739 interwencji w miejscach publicznych
    • 148 interwencji domowych gdzie wszczęto 3 procedury „Niebieska Karta” w związku ze stwierdzoną przemocą w rodzinie. Powyższa procedura realizowana jest przy ścisłej współpracy z Zespołem Interdyscyplinarnym przy Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
  6. Ujawniono 414 wykroczeń gdzie :
    • wobec 305 sprawców nałożono mandaty karne:
      • z zakresu przepisów o ruchu drogowym – 230 mandatów
      • z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości - 29 mandatów
      • z zakresu wykroczeń p-ko urządzeniom użytku publicznego 10 mandatów ( niszczenie koszy, znaków, infrastruktury miejskiej)
      • z zakresu obyczajności publicznej - 9 mandatów
      • w związku z kradzieżą mienia 16 mandatów
      • w związku z innymi przepisami 7 mandatów
    • wobec 20 sprawców zastosowano pouczenie
    • w 89 przypadkach wszczęto postępowania w sprawach o wykroczenie celem przekazania sprawy do Sądu Rejonowego w Obornikach

 

 

Stan etatowy KP Rogoźno 27 etatów

 

  • 4 dzielnicowych
  • 6 f-szy Zespółu Patrolowo Interwencyjnego
  • 3 f-szy Prewencji Kryminalnej i Patologii Nieletnich
  • 6 f-szy Ogniwa Kryminalnego
  • 3 f-szy kadra (k-dt, z-ca k-dta, kier. OK.)
  • wakaty 5 ( 3 ZPI, 2 OK)

 

Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek zapytała, czy będzie istniała w przyszłości możliwość zwiększenia etatów? Pan komendant Warnke odpowiedział, że w tej chwili nie, obecnie jest 27 etatów z czego, 4 etaty są wolne, jednej L-4 i 1 – zawieszony. Jednak wyniki pracy policji w Rogoźnie są zadawalające i przy tym zatrudnieniu policja daje radę. Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał, jaka grozi kara osobie popełniającej wykroczenia np. w niszczeniu koszy lub znaków drogowych? Pan Piotr Warnke odpowiedział, że jest to mandat karny lub skierowanie sprawy do sądu, chyba że szkoda przewyższa wartość mienia to wtedy sprawa jest kierowana do wydziału karnego sądu.

 

Ad. 6 Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2016/2017 na terenie gminy Rogoźno.

Pan radny Maciej Kutka zapytał, dlaczego w Szkole w Parkowie na 243 uczniów promocji nie otrzymało, aż 21? Pani Tomaszewska odpowiedziała, że jest to związane z tym, iż do czerwca promocji nie otrzymało 21 uczniów, ale po zdaniu całorocznego materiału w sierpniu ta liczba jest znacznie mniejsza.

Pan przewodniczący Henryk Janus zwrócił uwagę, że w sprawozdaniu brakuje stanu ilościowego nauczycieli dyplomowanych, mianowanych, administracji, pracowników obsługi, a jest to ważnym elementem budżetu. Pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska odpowiedziała, że dane te zostaną uzupełnione i dostarczone radnym.

 

Ad. 7 Informacja o wykonaniu budżetu za I półrocze 2017 roku.

Zarządzenie burmistrza w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze – stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Nie zgłoszono pytań.

 

Ad. 8 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

 

  1. wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 553, położonej w Rogoźnie przy posesji ul. Zaułek 9, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, uchwała przedstawiona została przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1443/12 w Rogoźnie, uchwała przedstawiona została przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  3. trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania, uchwała została przedstawiona przez panią kierownik Ewelinę Kowalską i przyjęta jednogłośnie,
  4. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działek nr 155/2, 155/3, 155/4, 155/5, 155/6 w Gościejewie, uchwała przedstawiona została przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  5. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym, uchwała przyjęta została jednogłośnie,
  6. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego, uchwała przedstawiona została przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  7. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Owieczki, Gościejewo, Ruda, Kaziopole na obszarze gminy Rogoźno, uchwała przedstawiona została przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  8. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Pruśce, Biniewo, Marlewo na obszarze gminy Rogoźno, uchwała przyjęta jednogłośnie,
  9. zmian w budżecie gminy Rogoźno na rok 2017, uchwała wraz z dwiema autopoprawkami przedstawiona została przez panią skarbnik Marię Kachlicką i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  10. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2036, uchwała wraz z dwiema autopoprawkami przedstawiona została przez panią skarbnik Marię Kachlicką i przyjęta jednogłośnie w obecności 14 radnych,
  11. sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty, uchwała przedstawiona została przez pana kierownika Romana Piątkowskiego i przyjęta „za” 9 radnych, 5 „wstrzymujących się” w obecności 14 radnych

 

 

Ad. 9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

31.08 - 03.09 prace porządkowe przed Dożynkami Gminnymi w Gościejewie
01.09 Spotkanie z delegacją Gminy Czorsztyn
03.09 Dożynki Gminne w Gościejewie
06.09 Rada Sołecka w Gościejewie
11.09 Rada Sołecka w Owieczkach
14.09 Zebranie Wiejskie Sołectwa Karolewo
17.09 Spotkanie z delegacją z La Trimouille w Gościejewie
18.09 Zebranie Wiejskie Sołectwa Owieczki
22.09 Zebranie Wiejskie Sołectwa Ruda
Rada Sołecka w Gościejewie
23.09 Powiatowe Zawody Sportowo-Pożarnicze OSP RP w Rogoźnie
25.09 Posiedzenie KGFiR
26.09  Zebranie Wiejskie Sołectwa Kaziopole
   

Do informacji Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

W zastępstwie Przewodniczącego RM - Paweł Wojciechowski

09.09 XVIII Ogólnopolskie Regaty Żeglarskie / Uczniowski Klub Sportowy "DWÓJKA"
12.09 Zebranie wiejskie Studzieniec
14.09 Uroczysta inauguracja roku akademickiego 2017/2018 Rogozińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku
15.09 Zebranie wiejskie Budziszewko
18.09 Msza Św. w intencji Sybiraków i obchody rocznicy napaści ZSRR na Polskę pod Krzyżem Katyńskim na Placu Karola Marcinkowskiego

 

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 21 września 2017 roku w Urzędzie Miejskim.

W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik Roman Piątkowski oraz Kierownik GOPS Ewelina Kowalska. Komisja obradowała w pełnym składzie. Pierwszym z głównych tematów posiedzenia było zapoznanie się z działalności GOPS w zakresie pomocy społecznej. Temat omówiła Kierownik Ewelina Kowalska.. Drugim tematem posiedzenia miało być przedstawienie informacji z wykonania budżetu gminu za pierwsze półrocze 2017, jednakże ze względu na usprawiedliwioną nieobecność w tym punkcie pani Skarbnik, punkt ten został pominięty. Podczas posiedzenia zaopiniowano także projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej.

 

Komisja Rewizyjna w miesiącu wrześniu spotkała się dwukrotnie w składzie:

 

  • Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
  • Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
  • Longina Kolanowska - członek komisji
  • Ewa Wysocka - członek komisji

 

Nieobecny członek komisji - Roman Kinach.

 

Omawianym tematem komisji byłakontrola funkcjonowania Centrum Integracji Społecznej oraz Spółdzielni Socjalnej OPUS w zakresie środków z budżetu gminy.

Dnia 18.09. 2017 rokuKR spotkała sięw Centrum Usług Wspólnych, kontrolowała papiery dotyczące tematu oraz zadawała pytania głównej księgowej CUW, Małgorzacie Makowskiej. Dnia 20.09.2017 roku KR w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyła posiedzenie w obecności zaproszonych gości: burmistrza - Romana Szuberskiego, zastępcy burmistrza - Renaty Tomaszewskiej, skarbnika gminy - Marii Kachlickiej i kierownika CIS - Krystyny Gromanowskiej. Po analizie przekazanej dotacji przez Urząd Miejski Komisja Rewizyjna, nie stwierdziła nie prawidłowości w wydatkowaniu środków. Kwota dotacji 150. 000tys. rocznie, w części służy finansowaniu kosztów utrzymania pracowników Centrum ( wynagrodzenia netto pracowników oraz koszty składek ZUS). Całkowity koszt utrzymania pracowników miesięcznie to 16. 433,00 zł; dotacja wynosi 12. 500,00 zł miesięcznie). CIS realizuje działania w zakresie wsparcia oraz edukacji ogólnej i zawodowej osób pozostających długotrwale bez pracy, znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Działalność CIS ma pozytywny wymiar społeczny, uczestnicy zdobywają umiejętności umożliwiające podjęcie pracy. Obecnie mamy 4 grupy, liczące 49 uczestników: - grupa ogrodników, opiekunek socjalnych, szwaczek oraz grupę remontowo budowlaną. Ponad to 1 kierownika, 3 instruktorów oraz 1 pracownika socjalnego. 29 uczestników skierowanych jest przez Urząd Pracy, 20 uczestników skierowanych jest przez rogoziński GOPS. Świadczenia brutto na jednego uczestnika wynoszą 851,00 zł, mogą również otrzymać premię motywacyjną. Spółdzielnia Socjalna nie korzysta z budżetu Gminy.

 

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa swoje posiedzenie miała w dniu 25 września w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie. W pracach komisji udział wzięli: Burmistrz Rogoźna Pan Roman Szuberski, zastępca burmistrza Pani Renata Tomaszewska, skarbnik Pani Maria Kachlicka, kierownik wydziału Pan Roman Piątkowski, kierownik GOPS-u Pani Ewelina Kowalska, radni członkowie komisji oraz Pani protokolantka Anna Mazur. Radni zapoznali się z informacją o działalności schroniska dla zwierząt Azorek w Obornikach, przesłaną przez Panią kierownik Iwonę Jindrę. Następnie Pani skarbnik Maria Kachlicka przedstawiła analizę wykonania budżetu gminy Rogoźno za pierwsze półrocze 2017 roku.W dalszej części posiedzenia komisji omówiono projekty uchwał i materiałów na sesję. W punkcie wolne głosy i wnioski radni zgłosili kilka wniosków do Burmistrza Rogoźna, Rady Powiatu i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zgłaszający wnioski zobowiązali się dostarczyć je w formie pisemnej do biura rady.

Pan radny Hubert Kuszak zapytał, jakie wnioski podjęła komisja w dniu 25 września? Pan Perlicjan odpowiedział radnemu, że jego wniosek dotyczył wybudowania ciągu rowerowego od Wełny w stronę Rożnowa, przy drodze S11, natomiast kolejne wnioski dotyczyły wycięcia suchych krzewów na drodze Ludomy – Gościejewo i dokończenie budowy ścieżki z Rudy do Gościejewa.

 

Ad. 10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

  1. wyrażenia zgody na przekazanie w drodze darowizny na rzecz Województwa Wielkopolskiego działki nr 1493 – ul. Kościuszki w Rogoźnie, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 107/3 w Laskowie, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 2054/1 w Rogoźnie, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  4. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Mała Poznańska 31/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  5. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kardynała Wyszyńskiego 19/4 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  6. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kardynała Wyszyńskiego 19/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  7. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kotlarska 1/5 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu wojewódzkiego,
  8. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  9. zmiany nazwy ulicy, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, ogłoszona w DZ.U.Woj Wlkp poz. 5924
  10. szczegółowych zasad ponoszenia odpowiedzialności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Rogoźno, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz do RIO, ogłoszona w DZ.U.Woj Wlkp poz. 5923,
  11. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu wojewódzkiego, oraz do RIO,
  12. pomocy finansowej dla Gminy Oborniki, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz do RIO,
  13. zatwierdzenia do realizacji projektu nr RPWP.08.01.02-0230/16 „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. – nowe kompetencje uczniów i nauczycieli w Gminie Rogoźno, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  14. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2017, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, RIO oraz ogłoszona w Dz.U. Woj. Wlkp z dnia 13.09.2017 poz. 5925
  15. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2026, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,

 

Sprawozdanie z działalności Burmistrza Rogoźna

w okresie międzysesyjnym

od 30 sierpnia do 27 września 2017 r.

 

 

-spotkanie wraz z Radnymi Rady Miejskiej z delegacją zaprzyjaźnionej Gminy Czorsztyn zaproszonej na Gminne Święto Plonów.

02 września 2017r.

-udział w obchodach Jubileuszu 50-lecia pracy zawodowej członka Stowarzyszenia Elektryków Polskich oddziału w Rogoźnie.

03 września 2017r.

-udział w dożynkach Gminnych w Gościejewie.

04 września 2017r.

-udział w uroczystości rozpoczęciu roku szkolnego w Szkole Podstawowej nr 3 w

Rogoźnie.

 

-udział w podpisywaniu umów o dofinansowanie przydomowych oczyszczalniścieków i piecy CO.

 

-udział w zebraniu członków GLPN.

08 września 2017r.

-udział w konferencji „Zarządzanie krajobrazem miasta”

09 września 2017r.

-udział w otwarciu XVII Ogólnopolskich Regat Żeglarskich w klasie OPTIMIST

organizowanych przez Uczniowski Klub Sportowy „Dwójka”

 

-udział w Dożynkach Gminy Oborniki w Osowie Starym.

10 września 2017r.

-udział w otwarciu sezonu GLPN w Pruścach.

12 września 2017r.

-udział w zebraniu sołeckim w Tarnowie i Studzieńcu.

13 września 2017r.

-udział w zebraniu sołeckim w Parkowie.

14 września 2017r.

-udział w inauguracji Roku Akademickiego Uniwersytetu III Wieku wRogoźnie

15 września2017r.

-udział w zebraniu sołeckim w Budziszewku

16 września 2017r.

-udział w święcie pieczonego ziemniaka w Durowie - imprezie zorganizowanej przez RUTW z udziałem chórów gminnych i delegacji z Francji

17września 2017r.

-udział w koncercie zespołu La Triode z Francji oraz zespołu Gościnianka i zespołu Tu My z Doliny Wełny

18 września 2017r.

-udział w uroczystościach upamiętniających 78 rocznicę napaści ZSRR na Polskę.

 

- udział w zebraniu sołeckim w Owieczkach.

19 września 2017r.

- udział w zebraniu sołeckim w Nienawiszczu.

-spotkanie z przedstawicielem banku BGK z Warszawy

-udział w spotkaniu mediacyjnym z najemcami lokali gminnych posiadającymi największe zadłużenie.

20 września 2017r.

-udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

 

- udział w zebraniu sołeckim w Słomowie.

21 września 2017r.

-udział w posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych Oświaty i Kultury

 

-udział w zebraniu sołeckim w Owczegłowach

22 września 207r.

-udział w zebraniu sołeckim w Rudzie

23września 2017r.

-udział w obchodach I rocznicy działalności CIS i spółdzielni socjalnej OPUS

 

-udział w IX Powiatowych Zawodach Sportowo-Pożarniczych w Rogoźnie.

25 września 2017r.

-wręczanie kart Seniora

 

-udział w posiedzeniu komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa

 

- udział w zebraniu sołeckim w Jaraczu

26 września 2017r.

-udział w Narodowym czytaniu utworu S. Wyspiańskiego „Wesele” w Bibliotece

Publicznej w Rogoźnie.

 

-udział w zebraniu sołeckim w Boguniewie.

 

-udział w zebraniu sołeckim w Kaziopolu.

Pan radny Chudzicki zapytał burmistrza o sprawę spotkania z najemcami lokali gminnych – jakie są skutki takiego spotkania i drugie pytanie dotyczyło spotkania z przedstawicielem Banku Gospodarstwa Krajowego? Pan burmistrz odpowiedział, że takie spotkanie odbywa się raz w miesiącu w obecności pana dyrektora, księgowych, radnych i polega to na uświadamianiu, jakie będą skutki prawne, jeżeli zadłużenie będzie wzrastało. Natomiast jeśli chodzi o BGK to, do gminy przyjechał przedstawiciel, który lustrował miejsce pod inwestycje związane z Placem Karola. Pan radny Wojciechowski zapytał, ile jest umów zawartych na wymianę piecy, a ile na oczyszczalnie? Pan burmistrz poinformował radnego, że środki finansowe z piecy zostaną, ponieważ kilka osób zrezygnowało za względu na braki w dokumentacji, a jeśli chodzi o oczyszczalnie przydomowe to środki zostaną w pełni zrealizowane.

 

Ad. 11. Interpelacje i zapytania radnych.

Brak

 

Ad. 12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Brak.

 

Ad. 13. Wolne głosy i wnioski.

W tym punkcie pan przewodniczący Henryk Janus poinformował o powstałym oświetleniu w Gościejewie. Oświetlenie to zostało wykonane w czynie społecznym – kopanie pod słupy wykonał pan Mizera, stawianie słupów pan Odor, przy pracach udział brali również pan Skibiński, Janus, Jabłoński i Laskowski. Postawione słupy otrzymano z odzysku, jeden – w formie darowizny. W funduszu sołeckim na 2017 rok kwota przeznaczona na ten cel to ponad 12 tys zł, z tego ponad 10 tys przeznaczono na zamontowanie lamp. Pozostała kwota została przeznaczona na tynkowanie i malowanie budynku tzw amfiteatru przy płycie wraz z budynkami sąsiednimi. Poza środkami z funduszu sołeckiego – Gościejewo nie otrzymało innego wsparcia. Pani radna Ewa Wysocka zapytała, pana burmistrza kiedy zostanie dostarczony gruz do Nienawiszcza, który był mieszkańcom obiecany? Pan kierownik Paweł Andrzejczak odpowiedział, że będzie to niebawem, ponieważ poprzedni gruzobeton został dostarczony w inne miejsce. Pan radny Kupidura zwrócił uwagę na brak zabezpieczenia ściany przy zburzonym budynku przy ul. Rzeźnickiej i poprosił pana dyrektora ZAMK-u o interwencje w tej sprawie. Pan radny Hubert Kuszak zapytał, co z pomysłem kamery on-line? Pan Szuberski odpowiedział, że są rozpatrywane kwestie prawne. Pan Hubert Kuszak powiedział, że dobrym pomysłem byłoby zamontowanie kamery przy muzeum. Pan burmistrz potwierdził, że jest to dobry pomysł i są rozważane różne warianty. Następnie pan radny chciał dowiedzieć się cos więcej na temat tzw. „wieczorynki”. Pan burmistrz powiedział, że pomoc od godz 18-8 rano będzie w SP ZOZ w Obornikach, a nie jak dotychczas na ul. Łukowskiej i jest to decyzja odgórna.

 

Ad. 14 Zakończenie.

Posiedzenie Radny Miejskiej zakończyło się o godz. 19:00, protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf