Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr LXVII/2018 z LXVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 6 sierpnia 2018 r. o godz. 16.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr LXVII/2018

z LXVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 6 sierpnia 2018 r. o godz. 16.00

 

z LXVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 6 sierpnia 2018. o godz. 16.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Sesja zwołana została w trybie nadzwyczajnym przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie i przyjęcie uchwały w sprawie:
    1. obniżenia wynagrodzenia dla burmistrza,
    2. Uchwała zmieniająca uchwałę nr LIX/541/218 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 21 marca 2018 roku w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
    3. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018,
    4. zmian w WPF na lata 2018-2037.
  4. Wolne głosy i wnioski.
  5. Zakończenie.

 

Proponowany porządek obrad został przyjęty 13 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym”.

 

  • Pan burmistrz Roman Szuberski przedstawił radnym ponownie projekt uchwały w sprawie obniżenia wynagrodzenia dla burmistrza, argumentując to otrzymanym pismem od wojewody wielkopolskiego do organu stanowiącego, czyli Rady Miejskiej w Rogoźnie. Burmistrz dodał, że wystosował w tej sprawie pismo do RIO, jednak odpowiedź którą otrzymał nie jest jednoznaczna co do obniżenia pensji i nadmienił, iż obniżenia dokonano wobec burmistrza Obornik, starosty Obornik oraz wójta Ryczywołu. Następnie pan Szuberski przedstawił pismo wojewody, wskazujące konieczność obniżenia wynagrodzeń włodarzom. Uchwała została przyjęta 8 głosami „za”, przy 2 „przeciw” i 3 „wstrzymujących się”.
  • Uchwała zmieniająca uchwałę nr LIX/541/218 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 21 marca 2018 roku w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego. Projekt uchwały przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka. Pan radny wojciechowski zapytał, czy z pozostałych realizowanych inwestycji przez powiat, chodnik „za jeziorem” na jakim znajduje się etapie? Pan burmistrz poinformował, że pan starosta nic nie przekazywał by dofinansowywać coś więcej „za jeziorem”. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  • Uchwała w sprawie zmian w budżecie na rok 2018 – projekt uchwały oraz dwie autopoprawki przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka.

 

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2018 rok

DOCHODY

  1. W dziale 758 -  Różne rozliczenia zwiększa się dochody o kwotę 68.254,85 zł z tytułu zwrotu  środków z wydatków niewygasających w 2017 roku, które nie zostały wykorzystane w terminie.
  2. W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększa się dochody o kwotę 16.231,72 zł do wysokości otrzymanej dotacji jako zwrot niewykorzystanych środków w 2017 roku przy realizacji projektu „Powiedz mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem"- nowe kompetencje uczniów i nauczycieli w Gminie Rogoźno realizowany w latach 2017-2019 w ramach WRPO na lata 214-2020 (+) 14.196,44 zł oraz dotację celową z budżetu państwa na realizację zadań zleconych w zakresie wyposażenia szkół w podręczniki (+) 2.035,28 zł. Pismo Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.166.2018.8 z dnia 30.07.2018r.

Ogółem  dochody zwiększono o kwotę 84.486,57 zł

 

WYDATKI

  • W dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się wydatki o kwotę 140.316,59 zł z przeznaczeniem na:
    • w rozdziale Lokalny transport zbiorowy dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę +/- 18.000 zł;
    • w rozdziale Drogi publiczne powiatowe zwiększa się pomoc finansowa o kwotę 27.476 zł do następujących zadań powiatu:
      • „Przebudowy chodnika  przy drodze nr 2027P w Rogoźnie przy ul. Wojska Polskiego” (+) 13.143 zł;
      • „Przebudowy drogi powiatowej nr 2020P na odcinku od drogi krajowej nr 11 w miejscowości Tarnowo do miejscowości Karolewo” (+)  14.333 zł”.
    • w rozdziale Dogi publiczne gminne wprowadzono  kwotę 514.524 zł z przeznaczeniem na następujące zadania bieżące :
      • opłaty za odprowadzenie wód opadowych do zbiorników - dla Wód Polskich za I do III kw.  (+) 27.000 zł;
      • obniżenie progów zwalniających przy punkcie szczepień i TESCO - ul. Kościuszki (+) 25.000 zł;
      • wykaszanie poboczy i wycinka krzewów przy drogach gminnych (+) 30.000 zł;
      • zakup kruszywa i utwardzanie dróg gminnych (+) 400.000 zł;
      • skanalizowanie rowu w m. Owieczki (+) 50.000 zł;
      • organizacja ruchu przy SP nr 3 w Rogoźnie (zmiana zasad parkowania) + 10.000 zł; zadania majątkowe zmniejszono o kwotę 401.683,41 zł w tym:
      • zmniejszono wydatki o kwotę (-) 1.825.683,41 zł na zadaniu pn. : „Budowa ulicy Seminarialnej i Długiej w Rogoźnie” (ze względu na nieotrzymanie wnioskowanego dofinansowania (poz. 4 złącznika nr 4 do uchwały);
      • w poz. nr 6 „Wykonanie dokumentacji budowy chodników i dróg na terenie gminy” wprowadzono wykonanie dokumentacji  technicznej  budowy drogi w Parkowie (+) 15.000 zł;
      • w poz. nr 7 „Przebudowa chodników na terenie miasta i gminy” wprowadzono 914.000 zł na:
        • przebudowę chodników na ul. Krótkiej oraz łącznika ul. Krótkiej z ul. Polną (+) 130.000 zł;
        • budowę chodnika przy drodze 272514P w Gościejewie (od dr. krajowej nr 11 do drogi 273520P na odcinku 160m) (+) 84.000 zł;
        • budowę chodnika na ul. Lipowej (+) 450.000 zł;
        • przebudowę chodnika na ul. Konieczyńskich (prawa strona) (+) 250.000 zł.
      • w poz. nr 8 zwiększono zaplanowane wydatki na „Przebudowę parkingów przy ul. Kościuszki w Rogoźnie” (+) 70.000 zł;
      • w poz. nr 9 „wprowadzono zadanie pn.: „Przebudowa parkingów przy ul. Sądowej” (+) 300.000 zł;
      • w poz. 10 wprowadzono nowe zadanie pn.: „Budowa drogi w m. Grudna” (+) 100.000 zł;
      • w poz. 12 wprowadzono „Budowę progów zwalniających na ul. Mickiewicza i Dworcowej w Rogoźnie”  (+) 25.000 zł.
  • W dziale 630 – Turystyka zwiększa się wydatki o kwotę 9.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup zjeżdżalni na plan zabaw w m. Karolewo.
  • W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się wydatki o kwotę 27.000,00 zł z przeznaczeniem na:
    • zakup energii (budynek ul. Kościuszki 41 po Agrobiznesie) +15.000 zł;
    • wymianę trzech okien w budynku gminnym zajmowanym przez Zespół Lekarzy Rodzinnych (+) 12.000 zł;
    • oraz dokonano przeniesienia wydatków na kwotę +/- 2.400 zł między paragrafami w ramach rozdziału.
  • W dziale 710 Działalność usługowa dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 1.200 zł.
  • W dziale Administracja publiczna zwiększa się wydatki o kwotę 108.210,70 zł z przeznaczeniem na:
    • zakup komputera do WRG i P (+) 3.000,70 zł;
    • wymiana klimatyzacji w biurze nr 3 (+) 4.600 zł;
    • wynagrodzenie dla Inspektora Ochrony Danych  (+) 8.610 zł;
    • przebudowę schodów zewnętrznych do budynku Urzędu (+) 50.000 zł;
    • zadania związane z promocją wydatki zwiększono o kwotę 42.000 zł (w tym zakup książki „Smaki i uroki Rogoźna” 15.000 zł;
  • W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa wydatki zwiększono o kwotę 9.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu sprzętu ratownictwa drogowego  dla OSP Gościejewo oraz dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/-30.500 zł.
  • W dziale 757 -  Obsługa długu publicznego zmniejsza się wydatki o kwotę 30.000,00 zł
  • W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększa się wydatki o kwotę 16.835,28 zł z przeznaczeniem na:
    • zakup 13 stolików i 26 krzeseł dla kl. VIII Sp nr 2 w Rogoźnie (+) 4.300 zł;
    • remont pomieszczenia gospodarczego z przeznaczeniem na bibliotekę w budynku SP nr 3 w Rogoźnie przy ul. Kościuszki 28 (+) 10.500 zł;
    • zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych (+) 2.035,28 zł (zadanie zlecone)
    • oraz dokonano przeniesienia zaplanowanych środków między paragrafami w ramach rozdziału na kwotę +/- 15.000 zł.
  • W dziale 851 –  Ochrona zdrowia zwiększa się wydatki o kwotę 120.000,00 zł z przeznaczeniem na zakupy inwestycyjne jako wyposażenie gminnych pomieszczeń wynajmowanych Służbie Zdrowia:
    • aparatu RTG z głowicą ENDO, głowicą brzuszną i głowicą liniową;
    • kardiotokograf;
    • detektor.
  • W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększa się wydatki o kwotę 150.000,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji budowy oświetlenia drogowego na terenie gminy.
  • W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się wydatki o kwotę 35.000,00 zł z przeznaczeniem na:
    • organizacje imprez kulturalnych(+)10.000 zł;
    • remont pomieszczenia biurowego i montaż klimatyzacji w budynku gminnym RCK (+) 18.000 zł;
    • wykonanie dwóch tablic na pomniku ofiar II Wojny Światowej (+) 7.000 zł;
  • W dziale Kultura fizyczna zwiększa się wydatki o kwotę 85.000,00 zł na zadaniu pn.:
    • „Budowa otwartej strefy aktywności wariant rozszerzony przy ul. Nowej 2 w Rogoźnie” (+) 70.000 zł (wprowadzono całą kwotę w celu ogłoszenia i rozstrzygnięcia przetargu na wyłonienie wykonawcy);
    • zakup kosiarki samojezdnej dla sołectwa Tarnowo (+) 15.000 zł.

Ogółem wydatki zwiększono o kwotę 668.327,29 zł

 

Dokonano zmian w n/w załącznikach:

nr 3 „Plan przychodów i rozchodów związany z finansowaniem deficytu i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej w 2018 roku” zwiększono przychody o kwotę 585.876 zł z tytułu wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy.

nr 4 „Wykaz wydatków majątkowych Gminy ujętych w planie budżetu na rok 2018” zwiększono o kwotę 39.792,59 zł.

nr 5 „Plan dochodów, dotacji i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami na 2018 rok” zwiększono plan dotacji i wydatków o kwotę 2.035,28 zł.

nr 6 „Zestawienie planowanych kwot dotacji w 2018 roku”  zmniejszono o kwotę 27.024 zł z tego:

  • dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych o kwotę (+) 12.476 zł w tym:
    • na zadaniach bieżących (-) 15.000 zł;
    • na zadaniach majątkowych (+) 27.476 zł;
  • dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych o kwotę  (-) 39.500 zł w tym:
    • na zadaniach bieżących (-) 48.500;
    • na zadaniach majątkowych (+) 9.000 zł.

 

Pan burmistrz wyjaśnił, że pieniądze otrzymane na drogę Długą i Seminarialną prawdopodobnie będą musiały zostać zwrócone, ponieważ ogłoszony przetarg okazał się niepomyślny. Firmy, które przystąpiły do przetargu przedstawiły oferty kilkukrotnie przewyższające środki, którymi dysponuje gmina. Poza tym, pan burmistrz dodał, iż nie stać gminę do prowadzenia dwóch tak dużych inwestycji jakimi są Długa i Seminarialna oraz Plac Karola Marcinkowskiego. Pan Roman Szuberski poinformował, że zostanie ogłoszony przetarg na krótki odcinek ul. Długiej, argumentując to tym, iż jest tam wszystko skanalizowane i jest on najtańszy do zrobienia. Pan burmistrz wspomniał również o drodze w Pruścach, bo jeżeli przetarg wyjdzie podobnie jak na Długą i Seminarialną – to będzie trzeba zrezygnować również i z tej inwestycji. Pan radny Łatka zapytał, co burmistrz zamierza zrobić z najgorszym odcinkiem ul. Długiej ? Pan Roman Szuberski odpowiedział, że będzie on doraźnie remontowany. Pan radny Adam Nadolny podzielił słowa radnego Łatki, który ubolewał nad brakiem sfinalizowania inwestycji Długa i Seminarialna. Jednak dodał, że jest to rok wyborczy i samorządy pną do tego by wydać każdą złotówkę, jednak w przyszłym roku może stać się tak, że będzie sytuacja podobna do tej z roku 2015, że ceny spadną o 1/3.

Pani wiceburmistrz Tomaszewska powiedziała, że miała okazję rozmawiać ze skarbnikiem Ostrowa Wielkopolskiego, w którym sytuacja z inwestycjami jest podobna jak w Rogoźnie. Pan Szuberski poinformował również radnych o kontraktowaniu usług medycznych  i dodał, że będzie dostępny ginekolog.

Pan radny Łatka zapytał co się stanie, jeżeli na nowe zadania (droga w Grudnie, chodniki, przebudowy) wprowadzone do budżetu nie wystarczy kwoty 914 tys zł i kiedy ewentualne przetargi ? Pan burmistrz poinformował radnego, że jeżeli przetargi wyjdą wysokie to gmina nie podejmie się takich zadań, poza tym będzie decydowała rada. Radny dopytał o kwestię otwartej strefy aktywności – wariant rozszerzony ? Gmina otrzymała dofinansowanie, jednak musi uzupełnić to o własne środki. Pani radna Wysocka zaproponowała by jedno z zadań przebudowy chodników przeznaczyć na wykonanie oświetlenia w Boguniewie? Burmistrz poinformował radną, że zaproponowane zostało 300 tys zł z przeznaczeniem na oświetlenie jakiś czas temu, jednak rada tego wniosku nie poparła, zaznaczył że mniejsze środki być może po analizie tego zadania z panem Andrzejczakiem zostaną zaproponowane radzie pod koniec sierpnia. Pan radny Nadolny poparł panią radną Wysocką argumentując to tym, że bywa na zebraniach W Boguniewie i widzi jak społeczność zabiega o oświetlenie – jednak poprosił o wyrażenie zdania pana przewodniczącego. Pan Henryk Janus poparł pana radnego Nadolnego.

W dalszej części radni dyskutowali ponownie na temat kontraktowania usług i wyposażenia gabinetu ginekologicznego, nad pozyskaniem nowych specjalistów dla gminy.

Pani radna Ewa Wysocka zajęła głos w temacie zamontowania klimatyzacji w świetlicy wiejskiej w Boguniewie, argumentując to dużą ilością wynajmów i dużymi zyskami. Pan burmistrz poinformował, że jeżeli będzie istniała taka możliwość to zadanie to może być wprowadzone do budżetu w miesiącu sierpniu. Pan radny Nikodem zapytał, kiedy będzie ukończona akcja równania dróg gminnych ? Pan burmistrz wyjaśnił, że po ubiegłym roku drogi były fatalne i koniec sierpnia a początek września te prace powinny być ukończone.

Pan przewodniczący Henryk Janus zwrócił uwagę na to, że przetargi na równiarki powinny odbywać się w marcu, ponieważ jest to miesiąc suchy i są wtedy odpowiednie warunki na takie prace.

Pan radny Maciej Kutka zgłosił wniosek formalny o zamknięcie dyskusji. Wniosek został przyjęty 8 głosami „za”, 5 „wstrzymujących się”.

Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy Rogoźno na rok 2018 została przyjęta 10 głosami „za”, przeciw 3 osoby.

 

  • Uchwała w sprawie zmian do WPF wraz z dwiema autopoprawkami została omówiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką i w związku z tym że jest odzwierciedleniem zmian w budżecie odstąpiono od jej omówienia. Uchwała została przyjęta 10 głosami „za”, przeciw 3 osoby.

 

Wolne głosy i wnioski.

Pan przewodniczący Henryk Janus podjął temat nieaktualnej uchwały o dietach radnych, zaproponował by przeliczyć to na procenty od minimalnego wynagrodzenia. Pani skarbnik odpowiedziała, że pozycje procentowe w uchwale Rady zgadzają się u wszystkich radnych, nie zgadza się tylko u przewodniczącego, gdzie dieta przekracza najniższe wynagrodzenie.

Następnie pan Janus powiedział, że wnioskował ostatnio o wykaz świadczeniodawców medycznych na stronie gminnej z całego powiatu – zaznaczył, że informacji tej nie ma do teraz. Radni zgłosili wnioski ustne dotyczące koszenia traw i wycięcia krzewów w swoich okręgach.

Pan radny Krzysztof Nikodem zwrócił uwagę na nieelegancką sytuację wywoływania wniosku o zakończeniu dyskusji, kiedy to dyskutuje się nad bardzo ważną uchwała dotyczącą zmian w budżecie. Jego zdaniem taka sytuacja nie powinna mieć więcej miejsca.

 

Protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf