Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: PROTOKÓŁ nr 1/2018 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 18 grudnia 2018 roku o godz. 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 1/2018

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 18 grudnia 2018 roku o godz. 16:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Henryk Janus Przewodniczący stwierdził, że na 5 członków Komisji w obradach bierze udział 5 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Praca nad budżetem Gminy Rogoźno na 2019 rok.
  5. Analiza i zatwierdzenie planu pracy KGFiR.
  6. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  7. Sprawy bieżące.
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Zamknięcie obrad. 

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4 Praca nad budżetem Gminy Rogoźno na 2019 rok.

W pierwszej kolejności pani skarbnik Maria Kachlicka przedstawiła radnym autopoprawki do projektu budżetu na 2019 rok.

W dalszej części komisji radni zgłosili pytania do projektu.

- pan radny Krzysztof Nikodem zapytał, czy będzie konieczność emitowania obligacji? Pani skarbnik odpowiedziała, że jeżeli ulegną poprawie wskaźniki to obligacje nie będą musiały być wyemitowane. Radny dopytał, czy przeznaczenie kwoty obligacji można zmienić np. na inwestycje? Pani Kachlicka odpowiedział, że owszem jeżeli wskaźniki ulegną zmianie na korzyść, a wtedy wolne środki będzie trzeba przeznaczyć na spłatę długu.

Kolejnym ważnym punktem była kwestia targowiska, radni zastanawiali się co można zrobić, by targowisko lepiej funkcjonowało tzn. żeby było większe zainteresowanie ze strony sprzedających. Członkowie komisji stwierdzili, że wrócą do tego tematu.

Radni najdokładniej przeanalizowali załącznik nr 4 do uchwały budżetowej, w którym wyszczególniono zadania na 2019 rok. Najważniejszą kwestia okazało się przyjęcie wniosku pana radnego Janusa dotyczącego, zmiany nazwy z „przebudowy obiektów mostowych” na „ Przebudowa mostu na Rudce.” W dalszej części radni dopytywali, czy kwota 650 tys wystarczy na przebudowę chodników, która jest zaplanowana w budżecie. Pan kierownik Paweł Andrzejczak tłumaczył, że ta kwota bierze się stąd, że jeżeli planowanie remontu jest ustalane z bardzo dużym wyprzedzeniem, to trudno przewidzieć koszty w momencie przystępowania firm do przetargu i rosnące ceny towarów i usług. Kierownik wyjaśnił, że w pkt 1 załącznika nr 4 – znajdują się ulice. Gościnna, Mała Poznańska, Pl. Powstańców oraz przesmyk z Polnej na Fabryczną. Radny Paweł Wojciechowski zwrócił uwagę na kwestię zniszczonych schodów przed budynkiem urzędu. Pani skarbnik poinformowała, że z zaplanowanych 80 tys pozostało w budżecie 36 – natomiast reszta została przeznaczona na projekty, poza tym nie jest łatwo znaleźć wykonawcę takich schodów. W dalszej części pan radny zapytał, czy nie lepiej mieć na własność drukarki w urzędzie niż płacic dzierżawę? Pani Kachlicka wyjaśniła, że jest to nieopłacalne, ponieważ stare ksera należy zdać do utylizacji a z tym jest problem, tak samo jak z ich naprawą. Pan Wojciechowski w kolejnym pytaniu zapytał do czego służy samochód Renault Kangoo ? Pan Skarbnik odpowiedziała, że jego zakres wykorzystania jest bardzo szeroki. Kolejne jego pytanie dotyczyło kosztów utrzymania targowiska ? Pani skarbnik wyjaśniła, że w kwocie 74 tys zł mieści się energia, wywóz nieczystości stałych, obsługa kamer, inkasent oraz osoba do sprzątania.

W dalszej części radni usłyszeli, że zaplanowany jest remont szaletu miejskiego, oraz że wzrosły wydatki na oświatę, co nie jest nowością. Pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska wskazała, że większe wydatki związane są z aneksowaniem umów w związku z nauczaniem indywidualnym oraz pomocą psychologiczną. Na zakończenie tego punktu członkowie komisji dyskutowali na temat wykaszania terenów gminnych, ponieważ bylo to związane z dużą kwotą przeznaczona na zieleń.

 

Ad. 5 Analiza i zatwierdzenie planu pracy KGFiR.

Pan przewodniczący przedstawił projekt planu pracy Komisji Gospodarki na 2019 rok, który członkowie komisji w pełni zaakceptowali i przyjęli jednogłośnie.

 

Ad. 6 Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Pani skarbnik Kachlicka powiedziała kilka zdań na temat projektów uchwał na najbliższą sesję.

Chodziło m.in. o uchwałę w sprawie Gminnego Programu  Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i  Narkomanii  na 2019 rok, w sprawie dotacji przedmiotowej dla Centrum Integracji Społecznej, określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na rok 2019 oraz określenia wydatków, które nie wygasają z końcem roku 2018.

 

Ad. 7. Sprawy bieżące.

 

Ad. 8. Wolne głosy i wnioski.

W tym punkcie pan przewodniczący złożył wniosek do burmistrza w sprawie rozpoczęcia procedury strefy parkowania. Wniosek został przyjęty – jednogłośnie.

 

Ad. 9. Zamknięcie obrad. 

Posiedzenie komisji zakończono o godz. 19:30, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf