Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKOŁ nr LXIV/2018 z LXIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 30 MAJA 2018 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKOŁ nr LXIV/2018

z LXIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie  odbytej w dniu 30 MAJA 2018 r. o godz. 16.00

 

LXIV Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 30 maja 2018 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. Wojska Polskiego 4.

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę..

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z LXII sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Wykonanie budżetu Gminy Rogoźno za 2017 rok:
    1. sprawozdanie Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu za 2016 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Rogoźno oraz sprawozdaniem finansowym za rok 2017,
    2. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Rogoźna sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2017 rok,
    3. przedstawienie wniosku wraz z opinią Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2017 rok,
    4. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie o udzielenie Burmistrzowi Rogoźna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok,
    5. dyskusja nad sprawozdaniami i wnioskiem Komisji Rewizyjnej,
    6. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2017 rok,
    7. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za rok 2017.
  6. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. wyrażenia zgody na nabycie działki gruntu nr 2385/13 – obręb Rogoźno,
    2. wyrażenia zgody na nabycie działek gruntu nr: 1468/1, 1467/1, 1415, 1412 i 1406 – obręb Rogoźno oraz działek nr: 378 i 380/1 – obręb Garbatka,
    3. zmian w budżecie Gminy  Rogoźno na rok 2018,
    4. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2037.
  7. Informacja przedstawicieli Gminy w Stowarzyszeniach i Związkach Członkowskich.
  8. Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie.
  9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  11. Interpelacje i zapytania radnych.
  12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  13. Wolne głosy i wnioski.
  14. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcieporządkuobrad.

Porządek został przyjęty jednogłośnie, po wykreśleniu w pkt 6 ppkt c i d oraz wprowadzeniu w tym samym punkcie ppkt c) uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu w sprawie ustanowienia planu ochrony dla rezerwatu przyrody "PROMENADA".

 

Ad. 3 Przyjęcieprotokołuz LXII i LXIII sesji  VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

Protokoły przyjęto – jednogłośnie.

 

Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Brak pytań.

 

Ad. 5. wykonanie budżetu za 2017 rok.

a) sprawozdanie Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu za 2017 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Rogoźno oraz sprawozdaniem finansowym za rok 2017, pani Skarbnik Maria Kachlicka przedstawiła i omówiła wyczerpująco przygotowaną prezentację, która jest załącznikiem nr 4 do niniejszego protokołu.

 

b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Rogoźna sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2017 rok, pani Skarbnik również odczytała opinię Regionalnej Izby Rachunkowej z wykonania budżetu Rogoźna 2017 rok, stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

c) przedstawienie wniosku wraz z opinią Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2017 rok,

Glos w tym punkcie zabrał pan Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej – Katarzyna Erenc - Szpek przedstawiając radnym treść uchwały wraz z uzasadnieniem, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu – nr 6.

 

d) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie o udzielenie Burmistrzowi Rogoźna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2017 rok,

Głos zabrała ponownie pani przewodnicząca Erenc - Szpek, która przytoczyła treść uchwały, stanowiącej załącznik nr  7 do niniejszego protokołu.

 

e)dyskusja nad sprawozdaniami i wnioskiem Komisji Rewizyjnej:

Radny Adam Nadolny zabierając głos powiedział, że absolutorium dla pana burmistrza jest jak najbardziej zasadne, ponieważ w gminie wykonano bardzo dużo inwestycji, niektóre są w trakcie a inne oczekują na realizację. Natomiast pan radny Zbigniew Chudzicki dodał, że wykonanie dochodów w wielu przypadkach jest ponad 100% a jest to bardzo budujące, dochody – 105,39%, należności wymagalne +10%, podatek od nieruchomości 24% - ponad wykonanie i w takim przypadku, można robić inwestycje. Wydatki i wydatki bieżące kształtują się od 96 – 100% bo wiadomo, że oświata i rodzina to największe koszty, tak było, jest i pewnie będzie. Rada powinna podziękować Pani Skarbnik, że trzymała ten budżet w ryzach i pilnowała, aby wszystkie wskaźniki kształtowały się na odpowiednim poziomie.

Radny zgodził się z przedmówcą, że jest wiele inwestycji na które czekają mieszkańcy Rogoźna, do tego pozytywna opinia RIO, Komisji Rewizyjnej pozwalają na przyznanie panu burmistrzowi absolutorium.

 

f) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2017 rok, treść uchwały przeczytała pani skarbnik Maria Kachlicka – uchwała bez uwag, przyjęta jednogłośnie w obecności 15 obecnych radnych,

 

g) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za rok 2017, treść uchwały przybliżył radnym pan przewodniczący Henryk Janus – uchwała bez uwag, przyjęta została jednogłośnie w obecności 15 obecnych radnych.

 

Pan burmistrz Roman Szuberski podziękował w imieniu organu wykonawczego za udzielenie mu absolutorium.

 

Ogłoszono 15 minut przerwy.

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. wyrażenia zgody na nabycie działki gruntu nr 2385/13 – obręb Rogoźno, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  2. wyrażenia zgody na nabycie działek gruntu nr: 1468/1, 1467/1, 1415, 1412 i 1406 – obręb Rogoźno oraz działek nr: 378 i 380/1 – obręb Garbatka, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  3. zaopiniowania projektu zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu w sprawie ustanowienia planu ochrony dla rezerwatu przyrody "PROMENADA",, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 7. Informacja przedstawicieli Gminy w Stowarzyszeniach i Związkach Członkowskich. Informację przedstawili:

- Łukasz Zaranek,

Przedłożył informację dot. udziału w pracach Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób
Niepełnosprawnych w Obornikach w 2017 roku, do której został powołany Uchwałą Nr XX/ 178/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2015r. Do zakresu działania Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych należy :

1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:

  • integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
  • realizacji praw osób niepełnosprawnych;
  1. opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
  2. ocena realizacj i programów,
  3. opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

 

- Burmistrz – Roman Szuberski

Sprawozdanie z działalności Gminy Rogoźno w Stowarzyszeniu LGR „7 Ryb”

Stowarzyszenie LGR „7 Ryb” zrzesza ok 126 członków, w tym:

  1. 12 z sektora publicznego,
  2. 14 z sektora społecznego,
  3. 61 z sektora gospodarczego,
  4. 45 mieszkańców.

Z pośród ww. sektorów część tych osób reprezentuje jednocześnie dwa sektory np. mieszkaniec i przedstawiciel sektora społecznego lub mieszkaniec i przedsiębiorca. Ponadto 13 członków Stowarzyszenia LGR „7 Ryb” zaliczana jest do sektora rybackiego, w tym 1 podmiot sektora publicznego, 1 podmiot sektora społecznego oraz 11 podmiotów sektora gospodarczego.

 

Stan środków na rachunkach bankowych Stowarzyszenia LGR „7 Ryb” na dzień 31.12.2017 r. przedstawiał się następująco:

  • na rachunku podstawowym – 130.055,62 zł
  • na rachunku koszy bieżące i aktywizacja 2017 – 202,86 zł
  • na rachunku koszy bieżące i aktywizacja 2018 – 0,00 zł

 

Zarząd Stowarzyszenia LGR „7 Ryb”

  1. Dorota Knopczyńska - Prezes Stowarzyszenia
  2. Wiesław Ewertowski – Wiceprezes
  3. Beata Ryga-Krysiak – Skarbnik
  4. Karolina Stefaniak – Sekretarz
  5. Katarzyna Sałata - Członek Zarządu
  6. Bernard Kuliberda - Członek Zarządu
  7. Paweł Dreger - Członek Zarządu
  8. Ireneuszu Przydział – Członek Zarządu

 

W dniu 4.07.2017 r. Stowarzyszenie LGR „7 Ryb” ogłosiło 6 naborów wniosków, na które wnioski można było składać w okresie od dnia 26.07.2017 r. do dnia 23.08.2017 r., godz. 15.30, w zakresie przedsięwzięcia:

  1. 1.1.1 Modernizacja i innowacyjność w sektorze rybackim - Nabór 1/2017,
  2. 1.1.2 Rozwój potencjału sprzedażowego sektora rybackiego – Nabór 2/2017,
  3. 1.2.1 Wykorzystanie potencjału w zakresie przetwórstwa lokalnych produktów – Nabór 3/2017,
  4. 1.2.2 Wsparcie aktywności gospodarczej generującej miejsca pracy – Nabór 4/2017,
  5. 2.1.1 Tworzenie przestrzeni do integracji i aktywizacji społeczności lokalnych – Nabór 5/2017
  6. 2.2.1 Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej – Nabór 6/2017

W związku ogłoszonymi naborami wniosków o dofinasowanie, decyzją Zarządu z dnia 23.05.2017 r. Stowarzyszenie LGR „7 Ryb” przeprowadziło cykl szkoleń w dniu:

a) 11 lipca 2017 w Urzędzie Miasta i Gminy Wyrzysk, w zakresie następujących przedsięwzięć:

  • § 1.1.1 Modernizacja i innowacyjność w sektorze rybackim
  • § 1.1.2 Rozwój potencjału sprzedażowego sektora rybackiego

b) 13 lipca 2017 w Urzędzie Miasta i Gminy Oborniki, w zakresie następujących przedsięwzięć:

  • § 1.2.1 Wykorzystanie potencjału w zakresie przetwórstwa lokalnych produktów
  • § 1.2.2 Wsparcie aktywności gospodarczej generującej miejsca pracy

c) 18 lipca 2017 w Urzędzie Miasta i Gminy Gołańcz, w zakresie następujących przedsięwzięć:

  • § 2.1.1 Tworzenie przestrzeni do integracji i aktywizacji społeczności lokalnych
  • § 2.2.1 Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej

 

W ramach naborów ogłoszonych przez Lokalną Grupę Rybacką „7 Ryb” w dniu 4 lipca 2017 r.

  • · I - przedsięwzięcie 1.1.1 wpłynęły 2 wnioski na łączną kwotę 367.999,64 zł przy alokacji 600.000,00 zł
  • · II - przedsięwzięcie 1.1.2 wpłynęły 2 wnioski na łączną kwotę 458.385,54 zł przy alokacji 200.000,00 zł. Jeden wniosek został wycofany przed posiedzeniem Rady.
  • · III - przedsięwzięcie 1.2.1 nie wpłynął żaden wniosek o dofinansowanie przy limicie 400.000,00 zł
  • · IV - przedsięwzięcie 1.2.2 wpłynęło 14 wniosków na łączną kwotę 2.607.172,92 zł przy alokacji 3.000.000,00 zł.
  • · V - przedsięwzięcie 2.1.1 wpłynęły 4 wnioski na łączną kwotę 825.000,00 zł przy alokacji 825.000,00 zł.
  • · VI - przedsięwzięcie 2.2.1 wpłynęło 7 wniosków na łączną kwotę 1.319.978,00 zł przy alokacji 1.320.000,00 zł.

W dniach 11-12.09.2017 r. odbywały się posiedzenia Rady dot. wyboru operacji do dofinansowanie.

I tak Rada wybrała w ramach przedsięwzięcia:

  • 1.1.1 – 2 wnioski do dofinansowania.
  • 1.1.2 – 1 wniosek do dofinansowania.
  • 1.2.2 – 14 wniosków do dofinansowania.
  • 2.2.1 – 4 wnioski do dofinansowania.
  • 2.2.2 – 7 wniosków do dofinansowania.

 

W 2017 roku Gmina Rogoźno złożyła wniosek o dofinansowanie operacji pn. Centrum sportowo-rekreacyjne tj. operację związaną z rewitalizacją plaży miejskiej przy ul. Plażowej w Rogoźnie. Gmina Rogoźno uzyskała dofinansowanie w wysokości 300 000,00 zł w ramach operacji 2.2.1 Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej. Operacja będzie realizowana w II i III kwartale br.

 

Sprawozdanie za 2017 r. z pracy Zarządu Stowarzyszenia Jednostek Samorządu Terytorialnego „Komunikacja” w Wągrowcu.

Zarząd odbył razem 2 posiedzenia w dniach:  4 października 2017 roku w Wągrowcu

i 20 lutego 2018 roku w Rogoźnie. Odbyły się również dwie konsultacje telefoniczne pomiędzy członkami Zarządu w miesiącu grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r.

Zarząd Stowarzyszenia JST „Komunikacja” przystąpił do realizacji postanowień, które zostały podjęte w lutym na konferencji. Zarząd wystosował pismo do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego zainteresowanych reaktywacją linii kolejowej Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, w którym poinformował o podjęciu się  roli pełnomocnika w sprawie przygotowania i przeprowadzenia procedury wyłonienia wykonawcy dla zadania „Analiza popytu na przewozy kolejowe pasażersko-towarowe na połączeniu aglomeracyjnym Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, jako element studium wykonalności.” Przedstawiono także opracowany opis i wycenę przedmiotu zamówienia, harmonogram działań, podział finansowania analizy, umowa z wykonawcą, projekt porozumienia z JST oraz dokumentację dotyczącą zapytania ofertowego.

Jedenaście JST zadeklarowało swój udział w projekcie: Województwo Wielkopolskie, Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki, Powiat Wągrowiecki, Powiat Obornicki, Miasto Czarnków, Miasto Rogoźno, Gmina Lubasz, Gmina Ryczywół, Gmina Połajewo, Gmina miejska Wągrowiec oraz Gmina Wągrowiec. Współudział finansowy gmin uzależniony był od liczby mieszkańców, natomiast cztery powiaty, Gmina miejska Wągrowiec oraz Województwo Wielkopolskie udziały mają w stałej wysokości.

 

- Katarzyna Erenc – Szpek

Prezesem Pilskiego Banku Żywności i wiceprezesem Federacji zostaje Mieczysław Augustyn. Już w 1995 roku pilski Bank – jako pierwszy w Polsce – rozpoczął świąteczne zbiórki żywności. Akcja ta rozwija się z każdym rokiem obejmując oprócz marketów także wszystkie pilskie szkoły, a nawet przedszkola co pozwala zebrać coraz więcej darów dla potrzebujących.

Pilski bank Żywności jest współorganizatorem wielu zbiórek żywności m.in. Podziel Się Posiłkiem, Wielkanocnej Zbiórki Żywności, Świątecznej Zbiórki Żywności.

Dzięki aktywnej współpracy z przedsiębiorcami Pilski Bank Żywności jest w stanie codziennie przekazywać żywność która trafia do tysięcy potrzebujących. Wyspecjalizowana kadra pracowników pozwala przeprowadzić proces od pozyskania żywności do przekazania w sposób sprawny i profesjonalny.

Pilski Bank Żywności pomaga osobą wykluczonym społecznie wrócić do normalności umożliwiając im czynienia dobra jako wolontariuszy podczas wielu akcji. Prezes Pilskiego Banku Żywności był też inicjatorem powstania Wielkopolskiego Banku Żywności – pierwszego regionalnego banku żywności w Polsce.

- Jarosław Łatka (Lokalna Organizacja Turystyczna „Biały Kruk”)

W minionym roku oraz w tym roku łącznie odbyły się dwa spotkania – pierwsze organizacyjne, drugie sprawozdawcze, podczas którego zarząd uzyskał absolutorium.

 

- Paweł Wojciechowski (Dolina Wełny)

- otrzymanie dofinansowania przez Gminę Rogoźno dla przedsięwzięć tj. przebudowa ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej, przebudowa placu zabaw przy ul. Różanej (wnioskowana kwota wsparcia 81 tys zł), budowa boiska wielofunkcyjnego przy ul. Seminarialnej wraz z wyposażeniem (wnioskowana kwota wsparcia 90 tys zł)

 

- Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski

- uczestnictwo w corocznym zebraniu sprawozdawczym oraz szkoleniach; SGiPW zbiera obecnie deklaracje do projektu budowy małych kin.

 

- Henryk Janus (Komisja przy SP ZOZ w Obornikach)

Komisja dotychczas pracowała w 8-osobowym składzie: przewodniczący Adam Olejnik, Barbara Boch, Beata Matelska, Piotr Desperak, Henryk Janus, Piotr Gruszczyński, Gustaw Wańkowicz i Michał Zieliński. Odbyło się 6 posiedzeń i podjęto 14 uchwał wyrażających opinie dotyczące SP ZOZ. Z iejszych uchwał to ta, dotycząca zaopiniowania programu naprawczego SP ZOZ na rok 2017.

 

- Stowarzyszenie „droga S-11”

W skład wchodzą przedstawiciele od Kołobrzegu po Bytom. W 2016 roku odbyło się spotkanie dotyczące budowy drogi 11 pod S-11od Pleszewa do Bytomia, w roku 2017 odbyło się spotkanie w Pile i dotyczyło przebudowy drogi 11 od Kołobrzegu do Szczecinka. W tym roku spotkanie odbyło się w Poznaniu, gdzie omawiane były plany całego odcinka tej drogi.

 

Pan radny Adam Nadolny zapytał, na czym ma polegać plan naprawczy SP ZOZ w Obornikach? Pan przewodniczący Henryk Janus powiedział, że głównym założeniem było wyjście z zadłużenia, które wynosiło ok. 1,5 mln zł., natomiast wyjście z tego zadłużenia planowane jest na rok 2019.

 

Ad. 8. Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie.

Materiał przedstawiony i omówiony przez pana kierownika Pawła Andrzejczaka stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. 9 Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Informacja  Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie  o udziale w spotkaniach i działaniach podejmowanych w okresie od  26 kwietnia do 30 maja  2018 roku.

 

  • 27.04. – Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas czwartych technikum w  Zespole Szkół im. H. Cegielskiego w Rogoźnie.
    • - Uroczystość Zakończenia Szkoły, absolwentów Liceum Ogólnokształcącego im. Przemysława II w Rogoźnie.
  • 03.05. –  Obchody 227 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Rogoźnie
    • - Obchody Święta Konstytucji 3-Maja oraz Powiatowego Dnia Strażaka w Ryczywole i Ludomach.
  • 04.05. – Obchody Dnia Strażaka Gminy Rogoźno – sala RCK.
  • 05.05. – Obchody Dnia Strażaka w OSP Gościejewo i OSP Rogoźno.
  • 07.05. – Kapituła Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej”.
  • 09.05. – Spotkanie w sali RCK, z okazji Dnia Matki i Ojca oraz Światowego Dnia  Inwalidy – Koła „Rofama” PZERiI w Rogoźnie.
  • 10.05. – XII Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Gmin, Powiatów i Województw „Droga S11”  w Poznaniu.
  • 12.05. – Zebranie członków „GROT-Rogoźno”
  • 14.05. – Spotkanie z Sołtysami Gminy Rogoźno, dotyczące szacowania szkód łowieckich.
  • 16.05. – Spotkanie w sali RCK, z  okazji Światowego Dnia Inwalidy i Osób Niepełnosprawnych połączone z Dniem Matki i Ojca – PZERiI Oddziału Rejonowego w Rogoźnie.
  • 19.05. – Rodzinny Piknik Myśliwski w Kiszkowie – współorganizator Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb”.
  • 20.05. – Otwarcie Sezonu Żeglarskiego 2018  w Rogoźnie – Klub Żeglarski „Kotwica”.
    • - „Spotkanie z piosenką i przyrodą” w Parku Gminnym w Gościejewie, zorganizowane Przez „ Kapelę Tu-My” z Gościejewa.
  • 23.05. – Debata społeczna „Bezpieczeństwo na terenie powiatu obornickiego” – sala RCK
    • - Szkolenie dotyczące ustalenia przez radę gminy, limitu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
  • 24.05. – LXIII Sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie.
    • -  Posiedzenie KSSOiK  R.M. w Rogoźnie.
  • 26.05. – Spotkanie przy grillu z okazji „ Dnia Matki i Ojca”, zorganizowane przez Stowarzyszenie „Gościnianka” w Gościejewie.
  • 28.05. – Szkolenie zorganizowane w Urzędzie Miasta Piła, przez WOKiSS  nt. „Nowelizacja Kodeksu Wyborczego” dokonana ustawą z dnia 11 stycznia 2018r.
    • - Posiedzenie KGFiR R. M. w Rogoźnie.
  • 29.05. – Spotkanie z p. Marcinem Sokołowskim, Wójtem Budzynia nt. planowanej budowy drogi S11.

 

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 24 maja 2018 roku wUrzędzie Miejskim w Rogoźnie

W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Przewodniczący RM w Rogoźnie Henryk Janus, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik Wydziału Roman Piątkowski oraz Przewodnicząca ZNP Grażyna Karoń i Przewodnicząca NSZZ Solidarność Sylwia Sell. Komisja obradowała w pełnym składzie.

Tematem posiedzenia było omówienie projektów organizacyjnych szkół. Zagadnienie przedstawiła Pani Renata Tomaszewska. Następnie Pani Skarbnik przedstawiła informację z wykonania budżetu gminy za rok 2017. Była to informacja skrócona, ze względu na to, iż temat ten będzie przedmiotem majowej sesji Rady Miejskiej. Podczas posiedzenia zaopiniowano projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej.

 

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie swoje posiedzenie miała w dniu 28 maja 2018 roku w budynku Urzędu Miejskiego.

W pracach komisji uczestniczyli: Pan Burmistrz Roman Szuberski , Pani v-ce Burmistrz Renata Tomaszewska ,Pani Skarbnik Maria Kachlicka, Pan Sekretarz Marek Jagoda, Pan Kierownik Roman Piątkowski oraz zaproszeni goście reprezentujący nadleśnictwa Durowo, Łopuchówko i Oborniki Panowie Sławomir Kołacz, Rafał Kamiński oraz Bartłomiej Kosakowski.

Zaproszeni goście szeroko omówili sprawy związane z gospodarką leśną na terenie gminy Rogoźno. Następnie radni członkowie komisji zajęli się sprawami związanymi ze szkodami łowieckimi. W tym temacie wypowiedział się Pan Wojciech Kramer, który wskazał na ułomności nowej ustawy "Prawo Łowieckie" oraz problem szacowania szkód.

Kolejnym tematem posiedzenia był stan czystości jezior, rzek i wód gruntowych na terenie gminy. Pan kierownik Roman Piątkowski w kilku zdaniach przedstawił sytuacje odnośnie czystości wóJ natomiast Pan Burmistrz szeroko omówił sprawy związane z pracami mającymi na celu poprawienie czystości Jeziora Rogozińskiego. W dalszej części prac komisji radni zapoznali się z uchwałami i materiałami na dzisiejszą sesję. W punkcie wolne głosy i wnioski:

Radny Henryk Janus wnioskował o wystąpienie do Marszałka Województwa Wielkopolskiego o zorganizowanie wizji lokalnej na skrzyżowaniu ulic Towarowej, Fabrycznej i Piłsudzkiego a w dalszej perspektywie wybudowanie ronda.

Następny wniosek również złożył Pan Radny Henryk Janus i dotyczył on wycinki suchych topoli na drogach powiatowych Gościejewo- Karolewo oraz Wełna-Grudna

Radny Roman Kinach wnioskowało zamontowanie barier ochronnych na skrzyżowaniu ulic Garbacka-Wojska Polskiego .Adresatem dwóch ostatnich wniosków było Starostwo Powiatowe w Obornikach.

 

Ad. 10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

Sprawozdanie z działalności Burmistrza Rogoźna

w okresie międzysesyjnym od 26 kwietnia 2018r.do 30 maja 2018r.

26 kwietnia

- wręczenie medali „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” nadane przez Prezydenta RP.

27 kwietnia

-udział w uroczystym pożegnaniu absolwentów technikum w ZS im. H. Cegielskiego.

- podpisanie umów na  dofinansowanie wymiany piecy CO.

-udział w uroczystym pożegnaniu absolwentów LO  im. Przemysława II w Rogoźnie

28 kwietnia

- wręczenie  pucharów w VII Finale Gminnej Ligi Piłki Siatkowej

29 kwietnia

- udział w otwarciu sezonu Gminnej Ligi Piłki Nożnej.

- wręczenie pucharów w turnieju piłki ulicznej ONE PASSION ONE LOVE w Różnowie.

01 maja

-wręczenie pucharów w Turnieju Szachowym o Puchar Burmistrza Rogoźna zorganizowanym przez RCK

02 maja

- udział w wysłuchaniu wykład RUTW pt. „Dekanat Rogoziński znany i nie znany”

 

03 maja

-udział w uroczystych obchodach 227 Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

-udział w Powiatowych Uroczystościach dnia Strażaka w Ryczywole.

04 maja

-udział w uroczystych obchodach Dnia Strażaka w Gminie Rogoźno.

07 maja

-udział w posiedzeniu kapituły tytułu” Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej”

09 maja

-udział w spotkaniu z okazji Dnia Matki i Ojca oraz Światowego Dnia Inwalidy z emerytami i rencistami z Koła Rofama PZERiI w Rogoźnie.

-wręczenie odznaczeń dla zasłużonych dla Ziemi Rogozińskiej.

11 maja

-udział w Powiatowych Uroczystościach Dnia Strażaka w Wągrowcu.

12 maja

-udział w wysłuchaniu koncertu Chóralnego „Światło i Chorał” w kościele p.w. Św. Witta.

14 maja

-udział w zebraniu z sołtysami w/s szacowania strat łowieckich.

 

16 maja

-udział w spotkaniu z okazji Światowego Dnia Inwalidy, oraz Dnia Matki zorganizowanym przez Zarząd Koła Powiatowego Polskiego Związku Niewidomych  z/s w Rogoźnie.

-udział w spotkaniu z okazji Dnia Matki i Ojca oraz Światowego Dnia Inwalidy  Oddziału Rejonowego Polskiego Związku Emerytów i Rencistów i Inwalidów w Rogoźnie.

19 maja

-udział w pikniku RUTW w Owczegłowach.

20 maja

-udział w obchodach Jubileuszu 35-lecia święceń kapłańskich księdza kanonika Eugeniusza Śliwy

- udział w otwarciu sezonu żeglarskiego KŻ Kotwica (z-ca).

-udział w koncercie zespołów folklorystycznych Gminy Rogoźno w Gościejewie.

21 maja

-spotkanie w UM z grupą przedszkolaków z przedszkola im. Kubusia Puchatka

22 maja

-podpisanie umów na dofinansowanie oczyszczalni ścieków i piecy CO

-udział w imprezie sportowej na orliku „Mobilna Akademia Młodych Orłów”

-udział w zgromadzeniu wspólników spółki Aquabellis

23 maja

-udział w debacie społecznej pt. „Bezpieczeństwo na terenie powiatu obornickiego”.

- udział w szkoleniu dot. ustawowego obowiązku ograniczenia przez gminę dostępności alkoholu.

24 maja

- udział w Sesji zwołanej w trybie nadzwyczajnym.

-udział w posiedzeniu komisji  SSOiK.

25 maja

-udział w przeprowadzeniu szkolenia P/POŻ dla pracowników Urzędu Miejskiego.

27 maja

-wręczenie medali w Turnieju Przedszkolaka Akademii Reissa.

28 maja

-udział w posiedzeniu komisji GFiR.

 

 

Ad. 11. Interpelacje i zapytania radnych.

Trzy interpelacje zostały złożone przez pana radnego Krzysztof Nikodema.

„Proszę o zainstalowanie w miejscowości Ruda lampy oświetleniowej na słupie przy placu zabaw.

Sołectwo ma na ten cel zabezpieczoną w Funduszu Sołeckim kwotę 3000 zł Montaż lampy nie wymaga budowy dodatkowej instalacji ponieważ na słupie znajduje się już lampa która oświetla wejścia do bloku.”

„Proszę o informacje jaka kwota została zabezpieczona (nie wypłacona wykonawcy inwestycji przy remoncie świetlicy w Garbatce, jako gwarancja za nie wykonanie poprawek ?

Proszę o pilne zlecenie robót poprawkowych zgodnie z ostatnim protokołem.”

 

„Na wniosek Pani sołtys Anny Hedeszyńskiej oraz mieszkańców Rudy Proszę o udostępnienie niedawno zainstalowanej tam skrzynki z prądem. Obecnie skrzynka jest zakluczona i nie ma możliwości korzystania a niej. W najbliższym czasie w Sołectwie planuje się zorganizowanie festynu i dostęp do prądu jest tam niezbędny.”

 

 

Ad. 12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Odpowiedź na interpelację pana Zbigniewa Chudzickiego:

„W odpowiedzi na Pana zapytanie 1/2018 z dnia 25 kwietnia br. w sprawie sfinansowania kosztów ok. 6.000 zł na wykup licencji TVP dla Strefy Kibica podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej informuję, że nie planuję zmian w budżecie z tego tytułu ze względu na brak środków. Po raz pierwszy w 2018 roku planowane wydatki bieżące przekraczają dochody bieżące o kwotę 576.499,86 zł, co może być niebezpieczne przy wykonaniu tych wielkości na koniec roku i nie zachowaniem relacji wynikających z art.242 ust.2 ustawy o finansach publicznych.

Wnioskowana kwota nie obejmuje wszystkich kosztów jakie musiałaby ponieść instytucja kultury na realizację tego przedsięwzięcia między innymi koszty ochrony imprezy, płace pracowników instytucji kultury, wynajem namiotu, itp.

Utworzenie w/w Strefy byłoby zasadne jeżeli dysponowalibyśmy placem - przestrzenią publiczną mieszczącą tak dużą liczbę osób. Sala widowiskowa instytucji kultury, może pomieścić najwyżej ok. od 200-300 osób, która wykorzystywana jest również do innych celów. W przyszłości widziałbym zorganizowanie takiego widowiska na Placu Karola Marcinkowskiego, po zakończeniu budowy - modernizacji.”

Pan radny powiedział, że jeżeli strefa ta byłaby biletowana nawet po 5 zł, to koszty zwróciłyby się i zgodził się z odpowiedzią, że 6 tys zł to nie jedyne koszty, które gmina musiałaby ponieść. Pan Chudzicki dodał, że jest to wielka szkoda, ponieważ sprawa ta była wnioskowana już rok temu. Pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska zaprosiła pana radnego do urzędu w celu przedstawienia kalkulacji kosztów bo jest to wysokość ponad 100 tys zł. Jeśli chodzi o biletowanie – to w Rogoźnie nie jest to dobry pomysł. Do tego dochodzi jeszcze bezpieczeństwo i zapewnienie ochrony ludziom bawiącym się w strefie kibica.

Odpowiedź na interpelację pana radnego Huberta Kuszaka:

„Odpowiadając na interpelację nr 2/2018 z dnia 25 kwietnia 2018 r. o zajęcie stanowiska i konkretną odpowiedź na pytanie, czy w Rogoźnie na jeziorze Rogozińskim obowiązuje strefa ciszy, uprzejmie informuję, że wystosowałem pismo w tej sprawie do Zarządu Powiatu Obornickiego.

Powyższe z uwagi na okoliczność, że ww. interpelacja związana jest z uchwałą nr IX/59/03 Rady Powiatu Obornickiego z dnia 30 czerwca 2003 r. w sprawie: wprowadzenia zakazu używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi i elektrycznymi na jeziorach. Zgodnie z § 7 tej uchwały, jej wykonanie powierzono Zarządowi Powiatu Obornickiego.

W załączeniu przekazuję kopię pisma do Zarządu Powiatu Obornickiego o zajęcie stanowiska w nin. sprawie. O treści uzyskanej odpowiedzi, poinformuję Pana odrębnym pismem.”

 

Ad. 13. Wolnegłosyiwnioski.

Pan przewodniczący poinformował radnych o kolejnym terminie sesji. Pan dyrektor RCK zaprosił wszystkich na otwarcie działu dziecięcego w bibliotece, które ma odbyć się dnia 04 czerwca o godz 11:00, oraz na zaprezentowanie trzech pierwszych filmów o mieszkańcach Rogoźna. Pan przewodniczący poinformował o zakończeniu Gminnej Ligii Piłki Nożnej w Tarnowie 10.06, oraz turniej wsi 17.06, a 2406 mecz Orły Kruka ze zwycięzcą Gminnej Ligii Piłki Nożnej. Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał pana burmistrza w jakiej wysokości gmina otrzyma środki na Środowiskowy Dom Pomocy Społecznej i ile będzie musiała dołożyć gmina? Pan Roman Szuberski powiedział, że będzie to zdecydowanie ze środków zewnętrznych, (wniosek został złożony na ok. 900 tys zł), a udział gminy zamknie się w 15%.

 

Ad. 14. Zakończenie.

Po wyczerpani porządku obrad Przewodniczący Rady trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego zamknął obrady Sesji.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 18:30

Protokół sporządziła A. Mazur

Rogoźno, dnia 30 maja 2018 r.

 

 

drukuj pobierz pdf