Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 19/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 4 czerwca 2012 r. w sali nr 20 UM w Rogoźnie

Protokół nr 19/2012

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 4 czerwca 2012 r. w sali nr 20 UM w Rogoźnie

 

Temat posiedzenia:

1.       Wypracowanie opinii o wykonaniu budżetu gminy.

2.       Sporządzenie wniosku w sprawie absolutorium dla burmistrza z tytułu wykonania budżetu.

 

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności, która stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Radny A. Jóźwiak obecny od godz. 13.45.

W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Rogoźna – B. Janus, Zastępca Burmistrza – K. Ostrowski, Sekretarz GminyI. Sip-Michalska, Skarbnik Gminy – M. Kachlicka.

 

Proponowany porządek:

1.       Otwarcie i przyjęcie porządku posiedzenia.

2.       Wypracowanie opinii o wykonaniu budżetu gminy.

3.       Sporządzenie wniosku w sprawie absolutorium dla burmistrza z tytułu wykonania budżetu.

4.       Przyjęcie protokołów nr 17/2012 i 18/2012.

5.       Sprawy bieżące.

6.       Wolne głosy i wnioski.

7.       Zakończenie.

 

Przewodniczący R. Dworzański do porządku obrad wprowadził następujące zmiany:

-        punkt 4 rozpatrywany był jako punkt 2;

-        punkt 3 otrzymał brzmienie: przeanalizowanie i zapoznanie się z łącznymi sprawozdaniami finansowymi gminy w skład, których wchodzą:

                               1) łączny bilans jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,

                               2) łączny rachunek zysków i strat,

                               3) łączne zestawienie zmian w funduszu jednostki;

-        kolejność rozpatrywania punktów uległa zmianie zgodnie z naniesionymi poprawkami.

 

Porządek obrad uległ zmianie zgodnie z naniesionymi poprawkami.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 2 – przyjęcie protokołów nr 17/2012 i 18/2012.

Protokół nr 17/2012 został przyjęty 2 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się” w obecności 3 członków Komisji.

Protokół nr 18/2012 został przyjęty jednogłośnie 3 głosami „za” w obecności 3 członków Komisji.

 

W dalszej części posiedzenia przystąpiono do realizacji punktu 3 – przeanalizowanie i zapoznanie się z łącznymi sprawozdaniami finansowymi gminy w skład, których wchodzą:

1)       łączny bilans jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,

2)       łączny rachunek zysków i strat,

3)       łączne zestawienie zmian w funduszu jednostki.

Skarbnik Gminy poinformowała, że bilans jednostki zakładu budżetowego opiewa na sumę bilansową 91.421.997,20 zł. Dokonano wyłączeń wzajemnych należności i zobowiązań na kwotę 6.754,08 wynikała z rozliczonej, a nie zwróconej dotacji zakładu budżetowego. Rachunek zysków i strat na koniec 2011 r. zamknął się kwotą 5.582.698,05 i został wykazany w bilansie jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego. Fundusz jednostki po dokonanych zmniejszeniach i zwiększeniach w ciągu roku opiewa na kwotę 82.098.973,81 zł. W zestawieniu zmian w funduszu jednostki zostały dokonane wzajemne wyłączenia: wartość sprzedanych i nieodpłatnie przekazanych środków trwałych i inwestycji na kwotę 1.133.255,50 zł, inne zmniejszenia dokonano na kwotę 3.743.176,73 zł.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 4 – wypracowanie opinii o wykonaniu budżetu gminy.

Wnioski Komisji:

Komisja Rewizyjna w II półroczu 2011 r. oraz w 2012 r. przeprowadziła szereg analiz i kontroli, w tym:

-         analizę i sposób rozpatrywania skarg i wniosków przez Burmistrza Rogoźna,

-         kontrolę prawidłowości dowozu uczniów do szkół, w tym prawidłowość przeprowadzonego przetargu,

-         analizę wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011 r.,

-         kontrolę prawidłowości wykorzystania środków przeznaczonych na programy GKRPA,

-         kontrolę wydatków związanych z oświetleniem gminy, utrzymaniem zieleni i oczyszczaniem gminy,

-         kontrola umów na wynajem pomieszczeń w Ośrodku Kultury oraz wydatków zakupowych w Bibliotece,

-         kontrola wykorzystania dotacji z budżetu gminy wynikających z Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust, 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego za rok 2012,

-         danymi zawartymi w informacji o realizacji skarg i wniosków za 2011 r.

W dniach 16.04.2012 r., 16.05.2012 r., 24.05.2012 i 4.06.2012 r. dokonała analizy wykonania budżetu po stronie dochodów i wydatków oraz zapoznała się z sprawozdaniami finansowymi Gminy Rogoźno (bilans z wykonania budżetu, łączny bilans jednostek i zakładu budżetowego, łączny rachunek zysków i strat, łączne zestawienie zmian w funduszu jednostki) oraz jednostek organizacyjnych: GOPS, RCK, ZEAPO, Zespołu Szkół w Gościejewie oraz ZAMK. Po dokonaniu analizy rocznego wykonania budżetu oraz zapoznaniu się z wyjaśnieniami złożonymi przez Burmistrza Rogoźna – B. Janusa, Skarbnik Gminy – M. Kachlicką, Kierownika GOPS – E. Kowalską, Dyrektora ZAMK – M. Mysłka, Dyrektora ZEAPO – W. Jaworskiego, Dyrektora RCK – P. Szturmińskiego oraz główne księgowe jednostek (za wyjątkiem Gł. Księgowej ZEAPO). Komisja Rewizyjna skontrolowała wykonanie dochodów z tytułu: wydawanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu, sprzedaży nieruchomości, przeanalizowała wykaz ulg, zwolnień i umorzeń udzielanych przez Burmistrza Rogoźna. Po stronie wydatków dokonała kontroli wydatków w następujących działach: ochrona zdrowia (dział 851), transport i łączność (wydatki na cząstkowe awaryjne remonty dróg), bezpieczeństwo publiczne i ochrona środowiska (ekwiwalent za udział w akcjach ratowniczych dla OSP Rogoźno i OSP Gościejewo), gospodarka komunalna i ochrona środowiska (wydatki na konserwację oświetlenia dróg i miejsc publicznych oraz urządzeń oświetlenia drogowego), administracja publiczna (wyrywkowa kontrola dokumentów księgowych związanych z delegacjami) oraz wydatków w ramach funduszu sołeckiego (sołectwa Garbatka, Kaziopole, Owieczki).

Komisja Rewizyjna stwierdziła, że:

1. niepokój budzi kwota zaległości za lokale mieszkalne wynosząca ok. 1,5 mln zł i kwota ta wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o 0,3 mln zł.

 

W opinii Komisji Rewizyjnej przedłożone sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdania finansowe, dają podstawę do wyrażenia pozytywnej opinii o realizacji budżetu gminy za 2011 r.

 

W punkcie 5 –  sporządzenie wniosku w sprawie absolutorium dla burmistrza z tytułu wykonania budżetu.

Projekt uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2011 rok wraz z załącznikiem przedstawił Przewodniczący Komisji R. Dworzański.

Uwag nie było.

Uchwała Nr 1/2012 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 4 czerwca 2012 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2011 rok, podjęta została jednogłośnie 3 głosami „za” w obecności 3 członków Komisji.

 

Z uwagi na przybycie w międzyczasie na posiedzenie Komisji Rewizyjnej radnego A. Jóźwiaka postanowiono ponownie poddać wniosek pod głosowanie. Komisja jednomyślnie 4 głosami „za”  zadecydowała o powtórzeniu głosowania w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2011 rok.

                Uchwała Nr 1/2012 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 4 czerwca 2012 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2011 rok, podjęta została jednogłośnie 4 głosami „za” w obecności 4 członków Komisji.

 

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy.

 

W dalszej części posiedzenia przystąpiono do realizacji punktu 6sprawy bieżące.

Członkowie Komisji omówili działania w zakresie kolejnego posiedzenia, które odbędzie się w miesiącu sierpniu.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 7wolne głosy i wnioski.

Radny A. Jóźwiak zapytał podatek w jakiej wysokości uiszcza do budżetu gminy market Tesco?

Skarbnik Gminy odpowiedziała, że market Tesco płaci podatek od nieruchomości w kwocie 34.981 zł.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 14.20

Protokół sporządziła mgr P. Grabowska

Rogoźno, dnia 6 czerwca 2012 r.

 

Podpisy członków Komisji Rewizyjnej:

Przewodniczący KR ............................................

Wiceprzewodniczący KR ...................................

Członek KR ..........................................................

Członek KR ..........................................................

 

 

drukuj pobierz pdf