Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Zarządzenia Burmistrza 2017: Zarządzenie Nr 193/2017 Burmistrza Rogoźna z dnia 31 sierpnia 2017 r. zmieniające Zarządzenie nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową

Zarządzenie Nr OR.0050.1.193.2017

Burmistrza Rogoźna

z dnia 31 sierpnia 2017 roku

 

zmieniające Zarządzenie nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową

 

Na podstawie art. 10 i art. 13 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn. zm.) oraz art. 40 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2016 roku poz. 1870 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

§ 1.

W Zarządzeniu nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową, zmienionym Zarządzeniem nr OR.0050.1.341.2016 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2016 roku dokonuje się następujących zmian:

  1. W załączniku nr 1 „Ogólne zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych” pkt 3 „Technika prowadzenia ksiąg rachunkowych” otrzymuje brzmienie: „W Urzędzie Miejskim jako jednostce budżetowej, system księgowości podzielony został na jednostki zadaniowe, które usystematyzowano w następujący sposób:
    1. jednostka zadaniowa Nr 1 obejmuje wszystkie operacje gospodarcze dotyczące Urzędu Miejskiego, z wyjątkiem operacji związanych z zakresem zadań jednostek zadaniowych 2, 3, 4, 5,7;
    2. jednostka zadaniowa Nr 2 obejmuje wszystkie operacje gospodarcze związane z realizacją operacji „Przebudowa placu zabaw oraz siłowni zewnętrznej przy ul. Różanej w Rogoźnie” współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020;
    3. jednostka zadaniowa Nr 3 obejmuje operacje gospodarcze związane z realizacją operacji pn. „Budowa boiska wielofunkcyjnego przy ul. Seminarialnej wraz z wyposażeniem” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich - Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW);
    4. jednostka zadaniowa Nr 4 obejmuje operacje gospodarcze związane z realizacją projektu pod nazwą „Powiedź mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem” – nowe kompetencje uczniów i nauczycieli w Gminie Rogoźno dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach WRPO na lata 2014-2020;
    5. jednostka zadaniowa Nr 5 obejmuje operacje gospodarcze związane z realizacją zdania pod nazwą „Modernizacja oraz wyposażenie Muzeum Regionalnego im. Wojciechy Dutkiewicz w Rogoźnie wraz z zagospodarowaniem otoczenia Placu Karola Marcinkowskiego” realizowanego z dofinansowania zwrotnego - pożyczki JESSICA 2 z Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach WRPO na lata 2014-2020;
    6. jednostka zadaniowa Nr 7 obejmuje operacje dotyczące ORGANU – Gminy Rogoźno.

Księgi rachunkowe, prowadzone są przy użyciu Systemu Finansowo-Księgowego FKB+ –   Firmy RADIX Sp. z o.o. Sp.k. z Gdańska – służący do obsługi kont organu Gminy oraz Urzędu Miejskiego. System umożliwia wykonanie łącznych wydruków  jednostek zadaniowych wchodzący w skład ksiąg rachunkowych Urzędu.

Wymiar podatku odbywa się za pomocą Systemu POGRUN+, i POST+, natomiast księgowość podatkowa i związana z nią ewidencja prowadzona jest w systemie WIP+ -  Firmy RADIX Sp. z o.o. Sp.k z Gdańska .

Opis systemu informatycznego, zawierający wykaz programów, procedur i funkcji wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz programowych zasad ochrony danych, w tym metod zabezpieczania dostępu do danych i systemu przetwarzania zawarte są w podręcznikach użytkownika oraz bieżących aktualizacjach dostarczonych przez firmę RADIX prowadzące ww. obsługę księgowo-finansową.

Do naliczeń ewidencji wynagrodzeń oraz naliczania podatku dochodowego od osób fizycznych oraz składek na ubezpieczenie społeczne służy program komputerowy „Płace-Kadry” firmy RADIX Sp. z o.o. Sp.k z Gdańska.

Sprawozdawczość budżetu i Urzędu Miejskiego odbywa się za pomocą informatycznego systemu Budżet JB zakupionego od OPW DOSKOMP Sp. z o.o. z Łodzi. Zbiorcze sprawozdania sporządza się za pomocą systemu Budżet JST, które transmituje się do systemu „BeSTi@” i z tego systemu przekazywane są drogą elektroniczną do RIO, WUW i KBW. Asysta techniczna dla Systemu „BeSTi@” zapewniona została przez Ministerstwo Finansów. 

Księgi rachunkowe obejmują zbiory zapisów księgowych, obrotów i sald, które tworzą:

  • dziennik,
  • księgę główną,
  • księgi pomocnicze,
  • zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald ksiąg pomocniczych.

W księgach rachunkowych ujmuje się wszystkie przychody i koszty danego okresu sprawozdawczego wynikające z zaistniałych zdarzeń gospodarczych w oparciu o przedłożone do 10 dnia następnego miesiąca dowody księgowe w celu dotrzymania terminów sprawozdawczych.

W przypadku gdy faktury/rachunki lub inne dokumenty stanowiące dowód księgowy zastaną przedłożone do księgowości po 10 dniu miesiąca następującego po miesiącu, w którym je wystawiono – nie ujmuje się ich w ewidencji kosztów i zobowiązań danego miesiąca. Dowody te ujmowane będą w księgach rachunkowych w miesiącu ich dostarczenia. Zgodnie z zasadą istotności powyższy zapis nie będzie miał znaczącego wpływu na wynik finansowy.

Do ksiąg rachunkowych danego roku obrotowego zgodnie z zasadą memoriału określoną w art. 6 ust. 1 Rachunkowości ujmowane są wszystkie dowody księgowe obciążające dany rok obrotowy, dostarczone w terminie umożliwiającym sporządzenie sprawozdań.

Dziennik prowadzony jest następująco:

  • zdarzenia, które nastąpiły w danym miesiącu (okresie sprawozdawczym), ujmowane są w nim chronologicznie,
  • zapisy są kolejno numerowane w ciągu roku, co pozwala na ich jednoznaczne powiązanie ze sprawdzonymi i zatwierdzonymi dowodami księgowymi,
  • sumy zapisów (obroty) liczone są w sposób ciągły,
  • obroty dziennika są zgodne z obrotami zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej.

Dziennik prowadzony jest dla każdej grupy zadaniowej, gdzie grupowane są operacje gospodarcze według ich rodzajów.

Sprawdzian liczebności operacji stanowi numeracja porządkowa dziennika danej grupy zadaniowej i łączna wartość sumy. Poszczególne pozycje dziennika muszą zawierać dane dotyczące co najmniej:

  • numeru i daty dowodu,
  • rodzaju operacji księgowej,
  • kont księgi głównej, a w razie potrzeby kont pomocniczych.

Na koniec miesiąca należy sporządzić zestawienie obrotów dziennika dla każdej jednostki zadaniowej.

 Księga główna (konta syntetyczne) prowadzona jest według zasady podwójnego zapisu. Systematyczna i chronologiczna rejestracja zdarzeń gospodarczych następuje zgodnie z zasadą memoriałową, z wyjątkiem dochodów i wydatków, które ujmowane są w terminie ich zapłaty, niezależnie od rocznego budżetu, którego dotyczą. Ewidencja przychodów urzędu stanowiących dochody budżetu gminy, nieujętych w planach finansowych innych jednostek budżetowych, dokonywane są w dniu wpływu na rachunek budżetu, nie później  niż na koniec miesiąca. Zapisy dokonywane w księdze głównej powiązane są z zapisami w dzienniku.

Księgi pomocnicze (konta analityczne) stanowią zapisy uszczegółowiające dla wybranych kont księgi głównej. Zapisy na kontach analitycznych dokonywane są zgodnie z zasadą zapisu powtarzanego. Ich forma dostosowywana jest każdorazowo do przedmiotu ewidencji konta głównego.

Konta pozabilansowe pełnią funkcję wyłącznie informacyjno-kontrolną. Rejestracja zdarzeń na tych kontach nie powoduje zmian w składnikach aktywów i pasywów. Obowiązuje na nich zapis jednostronny, niepodlegający uzgodnieniu z dziennikiem ani innym urządzeniem ewidencyjnym.

Ujmowane są na nich:

  •  wydatki strukturalne (konto 975),
  •  wzajemne rozliczenia między jednostkami (konto 976),
  •  plan finansowy wydatków budżetowych (konto 980),
  •  plan finansowy niewygasających wydatków (konto 981),
  •  zaangażowanie środków na wydatki budżetowe roku bieżącego i przyszłych lat (konto 998 i 999),
  •  gwarancje ubezpieczeniowe i bankowe z tytułu należnego wykonania umów (konto 910),
  •  należności warunkowe (konto 920),
  •  zobowiązania warunkowe (konto 930)
  •  wkłady własne niepieniężne (konto 940),
  •  planowane dochody budżetowe (Organ) – konto991,
  •  planowane wydatki budżetowe (Organ) – konto 992,
  •  rozliczenia z innymi budżetami (Organ) – konto 993,

Księgi rachunkowe prowadzone są w sposób umożliwiający sporządzanie sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych, sprawozdań statystycznych i innych oraz rozliczeń z ZUS i budżetem państwa, do których jednostka została zobowiązana.

Do prowadzenia ksiąg rachunkowych drogą komputerową wykorzystywane są programy komputerowe: FKB+, VIP+, POGRUN+, POSAT+, Płace+, Płatnik, SPUTNIK- Środki trwałe, Budżet JB – Budżet JST  i BeSTi@, Aplikacja R-VAT OPW Doskomp sp. z o.o. Łódź zapewniające powiązanie poszczególnych zbiorów ksiąg rachunkowych w jedną całość odzwierciedlającą dziennik i księgę główną. Dokładne informacje dotyczące programów komputerowych zostały przedstawione w podręcznikach użytkownika obsługujących firm komputerowych.

Zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej sporządza się na koniec każdego miesiąca. Zawiera ono:

  • symbole i nazwy kont,
  • salda kont na dzień otwarcia ksiąg rachunkowych, obroty za okres sprawozdawczy i narastająco od początku roku oraz salda na koniec okresu sprawozdawczego

Obroty Zestawienia obrotów i sald są zgodne z obrotami dziennika.

Zestawienie sald ksiąg pomocniczych sporządzane jest:

  • dla wszystkich ksiąg pomocniczych na koniec roku budżetowego,
  • dla składników objętych inwentaryzacją na dzień inwentaryzacji”.

2)    W załączniku nr 6 Instrukcja obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo księgowych w Urzędzie Miejskim Rogoźno  dokonuje się zmiany w wykazie osób upoważnionych do kontroli dokumentów pod względem merytorycznym, który po zmianie otrzymuje brzmienie:

Wykaz osób upoważnionych do kontroli merytorycznej

Lp.
Rodzaj dokumentacji
Wydział
Nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe upoważnionego
Nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe zastępującego upoważnionego
Wzór podpisu upoważnionego
Wzór podpisu zastępującego
 
 
 
1.
Umowy, zamówienia
WO i SO
Szuberski Roman
Burmistrz
Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza
 
 
 
Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych
Jagoda Marek
Sekretarz
Disterheft Maciej
Kierownik
Nowak Marian
Podinspektor
Radecki Arkadiusz
Podinspektor
 
 
 
Dokumentacja pracy i płacy
Jagoda Marek
Sekretarz
Nowak Bożena  Inspektor
Fajok Aleksandra
Podinspektor
 
 
 
Dokumentacja przychodu i rozchodu
Disterheft Maciej
Z-ca Kierownika
Nowak Marian
Podinspektor
 
 
 
Rozliczenie dotacji z budżetu udzielonej w trybie i na zasadach określonych ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Jarosław Dolatowski
Inspektor
 
 
 
 
2.
 
 
 
Umowy, zamówienia
WGNR i OŚ
Szuberski Roman
Burmistrz
Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza
 
 
 
Dokumentacja  zakupu, materiałów, usług, środków trwałych
Piątkowski Roman
Kierownik
Beska Natalia
Referent
Magdziarz Beata
Podinspektor
Olęderek Marta
Inspektor
Bukowska Renata
Inspektor
Zabder Eugenia
Inspektor
Ostrowska Iwona
Inspektor
Jarzyniewski B.
Inspektor
Skrzypek Magdalena
Podinspektor
 
 
 
Dodatki mieszkaniowe
Roman Piątkowski
Kierownik
Paluszak Marika
Podinspektor
 
 
 
Listy odszkodowań za brak dostarczenia lokali socjalnych
Roman Piątkowski
Kierownik
Jarzyniewski  B.
Inspektor
 
 
 
3.
Umowy, zamówienia
WRG i P
 
 
Szuberski Roman
Burmistrz
Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza
 
 
 
Dokumentacja zakupu, usług i materiałów
Andrzejczak Paweł
Kierownik

Tadeusz Zygmunt
Specjalista ds. kanalizacji i dróg
Ślachciak Dorota
Inspektor
Maria Domagalska
Podinspektor
Cieszyński Eugeniusz
Podinspektor
Kapczyńska Lidia
Referent
Pietrowiak Natalia
Referent
 
 
 
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Szuberski Roman
Burmistrz
Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza
 
 
 
4.
Umowy, zamówienia
Straż Miejska
 
Szuberski Roman
Burmistrz
Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza
 
 
 
Dokumentacja  zakupu, materiałów, usług, środków trwałych, rozliczanie ekwiwalentów za udział w akcjach ratowniczych OSP
Stępień Jan
Komendant
Jamróz Sławomir
Podinspektor d/s przeciwpożarowych

Ignasiak Dariusz
Strażnik Miejski

Niespodziana Anna
Strażnik Miejski
 
 
 
5.
Dokumentacja zakupu materiałów
i wyposażenia
USC
Lüdtke Izabela
Kierownik
Marek Jagoda
Sekretarz
 
 
 
Zastosowane skróty w rodzaju działalności dotyczą  wydziałów organizacyjnych i ich zakresu działalności.
 

 

§ 2.

Zobowiązuję wszystkich pracowników z tytułu powierzonych im obowiązków do zapoznania się z w/w przepisami i przestrzegania w pełni zawartych w nim postanowień.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

drukuj pobierz pdf