PROTOKÓŁ nr 1/2018 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 12 grudnia 2018 roku o godz. 16.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Krzysztof Nikodem. Przewodniczący stwierdził, że na 5 członków Komisji w obradach bierze udział 5 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. (pan Zbigniew Chudzicki przybył na komisję o godz. 16:40). Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
Proponowany porządek obrad:
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad. Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.
Ad. 4 Wypracowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2019.
Członkowie komisji po krótkiej naradzie dodali kilka punktów do projektu i plan został jednogłośnie zatwierdzony.
Ad. 5 Wydanie opinii w sprawie budżetu na rok 2019. Pan przewodniczący Krzysztof Nikodem na początku tego punktu zwrócił uwagę na to, że RIO wydało pozytywną opinię w spr. budżetu na rok 2019. Następnie przewodniczący poprosił o zadawanie pytań. Pan radny Zaranek zapytał, czy wpłynęły wnioski od kościołów na dofinansowanie? Pani skarbnik Kachlicka poinformowała, że wnioski złożyły parafie:
Pan radny Jarosław Łatka zapytał burmistrza, czy chodniki w wykazie projektu budżetu pozostają bez zmian ? Pan Roman Szuberski poinformował, że to jest projekt i będzie trzeba obserwować jak w ciągu roku będzie się ten budżet układał, poza tym pozostaje jeszcze kwestia najważniejsza – śmieci. Należy wziąć pod uwagę kalkulację, którą przyjmie gmina, trochę oszczędności powinien przynieś unieważniony przetarg i sposób płacenia jedynie za transport i za ilość to wywiezionych do Kopaszyna. Pan przewodniczący zapytał, skąd będzie wiadomo, że śmieci są z naszej gminy? Pan burmistrz odpowiedział, że są środki za pomocą, których będzie to można kontrolować np. oznakowanie samochodów, spisanie nr rejestracyjnych, harmonogram wywozu oraz obliczanie średniej ilości wywozów. Pan Nikodem zapytał co z obligacjami ? Pan burmistrz odpowiedział, że na tą chwile są one zaplanowane jednak gmina będzie robić wszystko by nie doszło do ich emisji. Radna Ewa Wysocka zapytała, które obiekty mostowe będą remontowane? Pan Roman Szuberski odpowiedział, że sytuacja wygląda tak, iż odbył się przegląd wszystkich mostów w gminie i zostanie sporządzony wykaz tych, które najpilniej potrzebują interwencji. Pan radny Łukasz Zaranek zapytał, jakie plany są wobec Placu Powstańców ? Pani skarbnik poinformowała radnego, że nie starczy pieniędzy na generalny remont tego miejsca, dlatego zaplanowana została modernizacja alejek, parku w środku, a o samą płytę upamiętniającą być może urząd wystąpi o dofinansowanie do urzędu marszałkowskiego. Pan przewodniczący zapytał czy pan Chudzicki z racji swojego spóźnienia wnosi uwagi do projektu planu pracy komisji? Pan Zbigniew Chudzicki powiedział, że nie ma żadnych uwag, dodał jedynie że złożył do projektu budżetu trzy wnioski w tym jeden dotyczący budowy Sali widowiskowo – sportowej, a jeżeli jest zakupiony grunt to należy iść za ciosem i kontynuować prace nad projektem.
Ad. 6 Wolne głosy i wnioski Pan radny Chudzicki złożył ustną prośbę o sprzątnięciu suchych gałęzi za orlikiem, a pani radna Wysocka poprosiła o uzupełnienie dziur w Studzieńcu.
Ad. 7 Zakończenie. Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 17:10 – protokołowała Anna Mazur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||