Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Ogłoszenia Burmistrza Rogoźna: Obwieszczenie Burmistrza Rogoźna z dnia 07.06.2019 r. (GRO.6220.4.2019.RKB) o wydanym postanowieniu nr GRO.6220.4.2019.RKB, z dnia 3.06.2019 r.

Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Urzędnik: Beata Ryga-Krysiak
Pokój nr: 17 Tel. 785-009-408
Znak sprawy: GRO.6220.4.2019.RKB Data: 07.06.2019 r.

 

OBWIESZCZENIE

 

Na podstawie art. 49  ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.) w związku z art. 74 ust. 3  ustawy z dnia 3 października 2008 r., o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2081 ze zm.) zawiadamia się strony postępowania o wydanym postanowieniu nr GRO.6220.4.2019.RKB, z dnia 3.06.2019 r., o treści

 

Postanowienie

Na podstawie art. 123 § 1, ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.  z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.), art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r., o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 353 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Dyrektora Zarządu Zlewni  Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu  oraz Wielkopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego,

 

Postanawiam

  1. Stwierdzić brak obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi powiatowej 2020P Tarnowo-Karolewo,
  2. Wskazać na konieczność spełnienia następujących warunków w fazie realizacji inwestycji:
    • Wycinkę drzew i krzewów przeprowadzić od 1 września do końca lutego.
    • Dopuszcza się odstępstwo od pkt 1 w przypadku udokumentowania przez nadzór przyrodniczy braku miejsc lęgowych ptaków lub uzyskania stosownego odstępstwa od zakazów obowiązujących w stosunku do chronionych zwierząt.
    • Przeprowadzić nasadzenia rekompensacyjne krzewów oraz drzew w stosunku 1:1 za każde wycięte drzewo o obwodzie do 100 cm, 1:2 za każde wycięte drzewo o obwodzie 101-200 cm, 1:3 za każde wycięte drzewo o obwodzie 201-300 cm, 1:4 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 301-400 cm, i 1:5 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 400 cm.
    • Do sadzenia zastosować prawidłowo wyprodukowany materiał szkółkarski drzew: prawidłowo uformowanych, o wyprowadzonej koronie i prostym pniu oraz proporcjonalnej bryle korzeniowej drzew rodzimych gatunków liściastych. Zapewnić im pielęgnację i regularne podlewanie.
    • Na etapie prowadzenia robót ziemnych wykopy codzienne przed rozpoczęciem prac kontrolować, a uwięzione w nich zwierzęta niezwłocznie przenosić w bezpiecznie miejsce. Taką samą kontrolę przeprowadzić bezpośrednio przed zasypaniem wykopów.
    • Przepust na Strudze Sokołowskiej wykonać z 2 przejściami dolnymi zespolonymi z rzeką dla małych zwierząt po obu brzegach rzeki, powyżej średniego poziomu wody w rzece w postaci półek o minimalnej szerokości 0,5 m. Nawierzchnię półek wysypać ziemią.
    •  Połączenia półek z otoczeniem powinny być płynne, umożliwiające ich swobodne wykorzystanie przez małe zwierzęta.

 

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 28 stycznia 2019 r., Inwestor Powiat Obornicki, z siedzibą ul. 11 Listopada 2a, 64-600 Oborniki, działający przez Pełnomocnika Pana Stanisława Wajraka zwrócił się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi powiatowej 2020P Tarnowo-Karolewo . Do wniosku dołączone zostały dokumenty wymienione w art. 74 ust. 1 pkt 2, 3, 3a  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2081).

 Planowane przedsięwzięcie zakwalifikowane zostało do przedsięwzięcia wymiennego w  § 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. u. z 2016 r., poz. 71) do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny odziaływania na środowisko może być stwierdzony.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na rozbudowie drogi powiatowej nr 2020P na odcinku Tarnowo-Karolewo, gmina Rogoźno o długości 3487,96 m. W dokumentach wskazano, że planowana rozbudowa drogi 2020P składa się z dwóch odcinków, które są oddzielone od siebie działką nr 31 będącej we władaniu Polskich Kolei Państwowych. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in. przebudowę istniejącej nawierzchni drogowej do szerokości 6,00 m, budowę nowej konstrukcji nawierzchni z asfaltobetonu, budowę chodnika po stronie południowej jezdni w miejscowości Tarnowo, budowę miejsc postojowych, przebudowę przepustu oraz oświetlenie drogi. Droga powiatowa nr 2020P posiada klasę Z i kategorię ruchu KR1 w perspektywie  wzrostu ruchu do KR2 w 2038 r.

W sąsiedztwie planowanego przedsięwzięcia występują tereny wymagające ochrony akustycznej wyznaczone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112).

Analiza k.i.p. oraz ogólnodostępnych zdjęć lotniczych wykazała, że tereny przyległe do drogi powiatowej nr 2020P stanowi zabudowa mieszkaniowa zlokalizowana w sąsiedztwie pasa drogowego oraz tereny rolne i leśne. Przedsięwzięcie będzie zlokalizowane w śladzie istniejącej drogi. W k.i.p. wskazano, że natężenie ruchu dla drogi 2020P wynosi 314 pojazdów na dobę. Z uwagi na charakter połączenia drogowego po zrealizowaniu przedsięwzięcia nie przewiduje się znaczącego wzrostu liczby pojazdów poruszających się po analizowanym odcinku drogi. Uwzględniając rodzaj i skalę planowanego przedsięwzięcia, należy uznać, że dopuszczalne poziomy hałasu określone w rozporządzeniu w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku zostaną dotrzymane. Ponadto w ramach planowanego przedsięwzięcia zostanie wykonana nowa nawierzchnia jezdni co wpłynie również na polepszenie warunków akustycznych na terenach graniczących z inwestycją.

Uwzględniając zapisy art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz pkt 3 lit. f ustawy ooś, po zapoznaniu się z treścią k.i.p. oraz istniejącymi w rejonie zainwestowania uwarunkowaniami przestrzennymi, w tym lokalizacją skrzyżowań oraz wskazanym natężeniem ruchu pojazdów na przedmiotowej drodze, w odniesieniu do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit b oraz pkt 3 lit. f ustawy ooś, nie przewiduje się znaczącego skumulowanego oddziaływania planowanej inwestycji z innymi przedsięwzięciami o tym samym charakterze oraz ponadnormatywnego oddziaływania tych przedsięwzięć.

Odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1pkt 1 lit. d ustawy ooś należy stwierdzić, że pojazdy poruszające się po analizowanym odcinku drogi powiatowej mają stały wpływ na stan powietrza na przedmiotowym obszarze. Mając na uwadze fakt, iż analizowane przedsięwzięcie stanowi rozbudowę istniejącego układu drogowego, emisja z niego ma już udział w tle zanieczyszczeń, niezależnie od podjęcia lub nie podjęcia przedmiotowej inwestycji. Ze względu na kategorię drogi oraz szacowany ruch pojazdów na analizowanym odcinku, przedsięwzięcie nie będzie stanowić zagrożenia dla stanu powietrza. Na etapie realizacji przedsięwzięcia źródłem emisji substancji do powietrza będą procesy spalania paliw w silnikach maszyn i urządzeń pracujących na budowie. Z uwagi jednak na fakt, że emisje te będą miały charakter miejscowy i okresowy oraz ustaną po zakończeniu prac budowlanych, należy je uznać za pomijalne

            Z uwagi na rodzaj, skalę oraz lokalizację planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś należy stwierdzić, że przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii oraz realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej będzie ograniczone. 

Przedsiewzięcie nie zalicza się do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii przemysłowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 138). Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w szczególności w wyniku wystąpienia: trzęsień ziemi, powodzi czy osuwisk.

            Planowane przedsięwzięcie charakteryzować się będzie oddziaływaniem na klimat. W przypadku przedmiotowej inwestycji emitowany będzie gaz cieplarniany-dwutlenek węgla emitowany w związku z realizacją i eksploatacją przedsięwzięcia. Na etapie realizacji przedsięwzięcia, wystąpi emisja dwutlenku węgla w wyniku spalania paliw w silnikach samochodów i maszyn wykorzystywanych na etapie prowadzenia robot. Wielkość emisji zależeć będzie od ilości sprzętu zaangażowanego do prac i ich parametrów. Emisja ta będzie stosunkowo niewielka i krótkotrwała, a więc oddziaływanie etapu budowy na klimat będzie pomijalne. Na etapie eksploatacji, źródłem emisji gazów cieplarnianych do atmosfery będzie głównie ruch pojazdów spalinowych.

W kontekście art. 63 ust.1 pkt 1 lit. f ustawy ooś ustalono, że gospodarowanie odpadami w związku z realizacją i eksploatacją przedmiotowego przedsiewzięcia odbywać się będzie na zasadach określonych w aktualnie obowiązujących przepisach szczegółowych. Na etapie prac wykonawczych źródłem powstawania odpadów będą roboty ziemne oraz prace związane z układaniem warstw nawierzchni drogi Z uwagi na specyfikę przedsięwzięcia należy uznać, że droga, na etapie eksploatacji, nie będzie stanowić znaczącego źródła powstania odpadów. Na etapie eksploatacji powstawać będą odpady związane z utrzymaniem i konserwacją nawierzchni drogi oraz ewentualnymi zdarzeniami losowymi na drodze.

Z uwagi na charakter przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji nie będą wytwarzane ścieki przemysłowe, które będą wymagały odpowiedniego zagospodarowania. Realizacja inwestycji wiązać się będzie z powstawaniem nieczystości ciekłych o charakterze ścieków bytowych, wytwarzanych przez pracowników budowy. Na etapie budowy pracownicy będą korzystać z przenośnych kabin  sanitarnych objętych serwisem podmiotów uprawnionych do świadczenia usług w zakresie ich wynajmu i kompleksowej usługi. Z k.i.p. wynika, że wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą głównie do oczyszczonych rowów przydrożnych i odpływów. Natomiast na odcinku wsi Tarnowo przy jezdni Wnioskodawca planuje drenaż wglębny z rurami perforowanymi melioracyjnymi o średnicy 100 m w otulinie kokosowej. Prace związane z realizacją przedsięwzięcia nie będą wiązały się z poborem wód podziemnych i obniżaniem zwierciadła wód gruntowych.

W kontekście art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. a,b, c, d, f, g, h, i,  ustawy ooś, na podstawie k.i.p. ustalono, że teren przedsięwzięcia nie będzie zlokalizowany na obszarach wodno-błotnych strefach ochronnych ujęć wód i obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych, obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, górskich oraz obszarach przylegających do jezior I terenów leśnych. Z k.i.p. nie wynika, aby przedsięwzięcie zlokalizowane było na obszarach o znaczeniu historycznym, kulturowym oraz archeologicznym. Przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach uzdrowiskowych i ochrony uzdrowiskowej. Trasa drogi przebiega poza terenami o dużej gęstości zaludnienia, w śladzie isniejącej drogi. Na podstawie danych zawartych w k.i.p. nie stwierdzono, że przedsięwzięcie realizowane było na obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone.

Uwzględniając kryteria, o których mowa w art. 63 ust. 1 pkt 1 lit c ustawy ooś należy stwierdzić, iż eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wiązała się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz znaczącym negatywnym wpływem na bioróżnorodność.

Biorąc pod uwagę art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy ooś, na podstawie przedstawionych materiałów stwierdzono, że teren przeznaczony pod przedsięwzięcie zlokalizowany jest poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r., o ochronie przyrody ( Dz. U. z 2018., poz. 1614, ze zm.). Najbliżej położonymi obszrami Natura 2000 są: obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Notecka PLB300015, oddalony o 5,6 km i obsszar mający znaczenie dla Współnoty Dolina Wełny PLH300043, oddalony o 5,2 km od przedsięwzięcia. Ponadto zgodnie z mapą przebiegu korytarzy ekologicznych w Polsce opracowaną przez Zakład Badania Ssaków PAN w Białowieży (obecnie Instytut Biologii Ssaków) pod kierownictwem prof. dr. hab. Włodzimierza Jędrzejewskiego na zlecenie Ministerstwa Środowiska, zachodni fragment przebudowanej drogi znajduje się w ponadregionalnym korytarzu ekologicznym GKPnC-7E “Puszcza Notecka- Puszcza Zielonka”. Przedmiotowe przedsiewzięcie będzie zlokalizowane w śladzie istniejącej drogi. Realizacja przedsięwzięcia będzie się wiązać z koniecznością wycinki 86 drzew z gatunków: jesion pensylwański, jesion wyniosły, olcha czarna, wierzba szara, grusza pospolita, kasztanowiec zwyczajny, robinia akacjowa, jabłoń dzika, klon zwyczajny, lipa drobnolistna, osika, dąb bezszypułkowy. Drzewa osiągają znaczne rozmiary: 32 drzewa mają obwody powyżej 200 cm, w tym 4 powyżej 400 cm, maksymalnie do 440 cm. Podczas wizji terenowej przeprowadzonej 08.04.2019 r. na drzewach przeznaczonych do wycinki nie stwierdzono dziupli, gniazd ptaków ani chronionych gatunków mszaków i porostów. W celu ochrony ewentualnych ptaków lęgowych w postanowieniu nałożono warunek przeprowadzenia wycinki drzew poza okresem lęgowym ptaków, który dla większości gatunków przypada przeciętnie od 1 marca do 31 sierpnia. W razie konieczności wycinki w okresie lęgowym ptaków, dopuszczono jej przeprowadzxenie pod warunkiem niestwierdzenia przez nadzór miejsc lęgowych ptaków lub uzyskania stosownego odstępstwa od zakazow obowiązujących w stosunku do chronionych zwierząt. W celu rekompensaty uszczerbku w środowisku i krajobrazie, w związku z przewidzianą wycinką drzew, w postanowieniu nałożono warunek przeprowadzenia nasadzeń w zależności od wartości przyrodniczej drzew: w stosunku 1:1 za każde wycięte drzewo o obwodzie 101-200 cm, 1:3 za każde wycięte drzewo o obwodzie 201-300 cm, 1:4 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 301-400 cm, i 1:5 za każde wycięte drzewo o obwodzie powyżej 400 cm.

Mając na uwadze efektywność wykonania nasadzeń zastępczych, nasadzenia drzew powinny spełniać podstawowe wymogi jakościowe dla dorosłego materiału szkółkarskiego, w tym: pokrój rośliny typowy dla gatunku, korona właściwie wyprowadzona: jeden wyraźny przewodnik, pień prosty isilny, bryła korzeniowa- proporcjonalnie uformowana w stosunku do części nadziemnej. Nowo posadzone drzewa winny być zabezpieczone przed przewróceniem np poprzez przywiązanie do palików i do czasu ukorzenienia się w nowym miejscu ( 3 lata) drzewom należy zapewnić regularne podlewanie, nawożenie i pielęgnację ( przycinianie odrostów korzeniowych, wadliwych gałęzi itp.). Podczas wizji terenowej stwierdzono, że nie ma możliwości przeprowadzenia nasadzeń rekompensacyjnych na przebudowanym odcinku drogi dlatego dopuszcza się przeprowadzenie nasadzeń w innym miejscu. Na przedmiotowym odcinku drogi posadzone zostaną rodzime gatunki krzewów co uwzględniono w nałożonych warunkach. Przebudowany zostanie przepust nad Strugą Sokołowską. W celu ułatwienia migracji drobnych zwierząt wzdłuż Strugi Sokołowskiewj nałożono warunek wykonania 2 przejść dolnych zespolonych z rzeką dla zwierząt małych po obu brzegach rzeki powyżej średniego poziomu wody w postaci półek o minimalnej szerokości 0,5 m. Półki powinny być w sposób płynny połączone ze skarpami, a ich nawierzchnię należy wysypać ziemią w celu utrzymania wysokiej wilgotności podłoża. Celem ochrony zwierząt na etapie realizacji przedsięwzięcia nałożono warunek regularnych kontroli wykopów i uwalniania uwięzionych w nich zwierząt. Mając na względzie lokalizację przedsięwzięcia poza obszarami chronionymi, w istniejącym pasie drogowym oraz realizację przedsięwzięcia zgodnie z nałożonymi warunkami, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym   na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedlisk, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, ani pogorszenia integralności obszarów Natura 2000 lub powiązania z innymi obszarami. Ponadto, z uwagi na położenie w krajobrazie rolniczym w otoczeniu obszarów wiejskich, przedmiotowe przedsięwzięcie nie wpłynie na krajobraz, nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie będzie negatywnie wpływać na korytarze ekologiczne i funkcję ekosystemu.

 

Mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy ooś należy uznać, że eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie się wiązała z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz znaczącym negatywnym wpływem na bioróżnorodność.

Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność, możliwości ograniczenia oddziaływania, a także możliwość powiązań z innymi przedsięwzięciami ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie pociągnie za sobą zagrożeń i przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.

Z przedłożonej karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, że przyjęte rozwiązania zabezpieczają środowisko przed ewentualnymi negatywnymi skutkami eksploatacji inwestycji oraz minimalizują ujemne oddziaływanie w trakcie budowy i eksploatacji przedsięwzięcia.

Biorąc pod uwagę przedstawione w karcie informacyjnej rozwiązania techniczne i technologiczne, rodzaj, usytuowanie oraz skalę oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko, jak również po zasięgnięciu opinii organów ochrony środowiska, organu właściwego do wydania oceny wodnoprawnej i inspekcji sanitarnej co do konieczności sporządzenia raportu oddziaływania inwestycji na środowisko i ewentualnego jego zakresu, uznano, że nie jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, co jest równoznaczne z brakiem potrzeby sporządzenia raportu.

Pismem z dnia 28 maja 2019 r. znak: WOO-IV.4220.151.2019.WP.5 Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wyraził opinię, że dla planowanej inwestycji nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko oraz wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków określonych w wydanej opinii. Dyrektor Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu opinią  znak sprawy PO.ZZŚ.4.435.72.1.2019.MDB z dnia 20 lutego 2019 r. (data wpływu do tut. Organu 21.02.2019r.) nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia. Wielkopolski Wojewódzki  Inspektor Sanitarny w opinii z dnia  27 lutego 2019 r. znak DN.NS.9012.195.2019 stwierdził, że przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i sporządzenie raportu nie jest konieczne. Analizując informacje zawarte w karcie informacyjnej przedsięwzięcia oraz stanowiska organów wydających opnie, Burmistrz Rogoźna przychylił się do stanowisk wyrażonych w opiniach Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Wielkopolskiego Wojewódzkiego  Inspektora Sanitarnego oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu.

        Z uwagi na charakter i stopień złożoności oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz brak znaczącego negatywnego wpływu na obszary wymagającego specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną oraz biorąc pod uwagę opinie organów biorących udział w postępowaniu, dla przedmiotowego przedsięwzięcia odstąpiono od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

       Biorąc powyższe pod uwagę orzeczono jak w sentencji.

 

Pouczenie

Postanowienie jest ostateczne i nie przysługuje na nie zażalenie.

 

drukuj pobierz pdf