Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr XLIX/2017 z XLIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 09 listopada 2017r. o godz. 7.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XLIX/2017

z XLIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 09 listopada 2017r. o godz. 7.00

 

z XLIX Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 9 listopada2017r. o godz. 7.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Sesja zwołana została w trybie nadzwyczajnym przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr1 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P.Wojciechowski.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym  Ośrodka Rekreacyjno – Sportowego zlokalizowanego na działkach nr 1920/3, 1920/4, 1920/5 i 1920/7 w Rogoźnie.
  4. Wolne głosy i wnioski.
  5. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3 Przyjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym Ośrodka Rekreacyjno – Sportowego zlokalizowanego na działkach nr 1920/3, 1920/4, 1920/5 i 1920/7 w Rogoźnie.

Pan burmistrz Roman Szuberski powiedział, że propozycja przedłużenia dzierżawy Ośrodka „Za Jeziorem” jest związana z licznymi inwestycjami, które gmina zaplanowała na ten i na następny rok. Poza Placem Karola Marcinkowskiego, jest jeszcze ulica Długa i Seminarialna, które przeszły do II etapu i gmina ubiega się o 3 mln dofinansowania. W przyszłym roku będzie można ubiegać się o dofinansowanie 5 mln zł ze środków zewnętrznych na wyremontowanie tego ośrodka z programu rewitalizacji. Obecnie na potrzeby tej uchwały teren ośrodka został wydzielony na kilka osobnych działek, na drogę dojazdową wzdłuż ośrodka, teren przed plażą, plażę, teren WOPR, oraz teren z zabudowaniami. Zostało to zaplanowane tak, by umożliwić w przyszłości wykupienie działki przez WOPR. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, kiedy wygasła poprzednia umowa? Pan kierownik Roman Piątkowski poinformował, że umowa była zawarta na czas nieokreślony, w międzyczasie została wypowiedziana, a następnie okres wypowiedzenia został prolongowany. Pan radny Wojciechowski powiedział, że ma obawy, co do wpisanej podstawy prawnej. Pan kierownik Roman Piątkowski wyjaśnił, że to jest tak, iż ubiegłe umowy należy skumulować do terminu 3-letniego i musi nastąpić wyrażenie zgody. Radny zapytał, jaka była stawka czynszu? Pan Piątkowski odpowiedział, że była to kwota 3,5 tys. netto. Radny Wojciechowski dopytał, czy WOPR ma drogę dojazdową? Pan kierownik odpowiedział, że tak jedynie nalży się zastanowić, czy drogę oddać w dzierżawę w zamian za jej właściwe utrzymanie. Pan radny Krzysztof Nikodem zapytał, czy kwota czynszu zostanie zmieniona? Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że czynsz jest w miarę racjonalny. Pan radny Chudzicki zapytał, czy odbyło się spotkanie z panem Czarneckim i czy jest propozycja wykonania inwestycji przez pana Czarneckiego i rozliczenia tego w formie czynszu? Pan burmistrz odpowiedział, że takie spotkanie się odbyło i jest propozycja ze strony pana Czarneckiego, że wymieni 15 okien i pomaluje elewacje zewnętrzną. Pan burmistrz dodał, że należy to tak rozliczyć, żeby wartość budynku wzrosła. Po zakończeniu powyższej dyskusji uchwała została przyjęta 12 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi się”.

 

Ad. 4 Wolne głosy i wnioski.

Pan Paweł Andrzejczak zajął głos w sprawie operatów wodnoprawnych w Gościejewie i Owieczkach, natomiast jeżeli chodzi o ul. Działkowa i Prusa to jest, to odcinek zdezelowany. Ulice Działkowa i Karolewo nie maja map do celów projektowych. Pan Paweł Wojciechowski zapytał, czy na Smolarach są zakończone prace? Pan kierownik Andrzejczak odpowiedział, że tak jednak jest konieczność wykonania jednego utwardzenia. Pan radny Wojciechowski przypomniał radnym o złożonym piśmie przez pana przewodniczącego Janusa w sprawie zmiany przejścia dla pieszych przy Pl. Karola Marcinkowskiego. Pan kierownik Andrzejczak poinformował, że nie ma możliwości zmiany tych pasów, ponieważ należałoby zmienić cały projekt. Pan Janus dodał, że najlepszym wyjściem będzie złożyć wniosek do starosty po wykonaniu inwestycji w tej sprawie. Pan przewodniczący Janus zapytał, co dzieje się ze światłami w Rogoźnie, ponieważ nie ma synchronizacji w ich włączaniu i wyłączaniu? Pan kierownik odpowiedział, że dzieje się tak ze względu na gęstość zabudowy i występowanie wyłączników przy budynkach – wyjściem jest podniesienie anteny wyżej, co jest planowane.

 

Ad. 5 Zakończenie.

Posiedzenie sesji zakończył przewodniczący pan Henryk Janus trzykrotnym uderzeniem laski o godz. 8:00, protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf