PROTOKÓŁ nr 20/2016 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 18 listopada 2016 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzyła i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji K. Erenc – Szpek. Przewodniczący K. Erenc – Szpek stwierdziła, że na 4 członków Komisji w obradach bierze udział 4 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad. Proponowany porządek obrad:
Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum. Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek otworzyła obrady komisji i stwierdziła, że na 4 członków komisji, udział w obradach bierze 4 członków komisji.
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad. Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.
Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4 Kontrola działalności Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego w zakresie wynajmu pomieszczeń. Na początku przedstawienie zostały przez dyrektora Marka Mysłka przygotowane materiały dotyczących wynajmu pomieszczeń w nieruchomościach administracyjnych przez ZAMK. Na prośbę przewodniczącej Katarzyny Erenc-Szpek pan dyrektor wyjaśnił różnicę pomiędzy lokalami socjalnymi - to, te o obniżonym standardzie i pow. do 5m2 a lokalami komunalnymi- powierzchnia od 10m2 i wyższy standard (centralne ogrzewanie, kanalizacja),Pan dyrektor odwołał się w swojej wypowiedzi na ten temat do załącznika nr 4, dodając, że na mieszkania socjalne jest umowa na czas określony, a po tym okresie weryfikowana jest sytuacja materialna rodziny i jeżeli owa uległa poprawie zmienia się stawkę umowy. Pan wiceprzewodniczący Perlicjan zapytał, czy są wolne niezamieszkałe mieszkania? – Pan dyrektor odpowiedział, że - tak:
Pani Katarzyna Erenc –Szpek zapytała, jaka jest lista oczekujących? Pan dyrektor Mysłek odpowiedział, że takimi danymi dysponuje burmistrz i to on te lokale przydziela. Wyroków eksmisyjnych jest 43. Pani Ewa Wysocka zapytała, czy świetlica w Nienawiszczu ma lokatora? Pan dyrektor odpowiedział, że ma. Pan radny Perlicjan zapytał, gdzie płacą czynsze mieszkańcy świetlicy - w Jaraczu? Pan dyrektor Mysłek odpowiedział, że do administratora tzn. do Spółdzielni Mieszkaniowej, a budynek w Jaraczu prowadzi wspólnota a dyrektor uczestniczy tylko w zebraniach. Pani Kolanowska powiedziała, że według danych przedstawionych przez pana dyrektora - przychody z lokali użytecznych w 2015r zostały wykonane na poziomie92,75%. Czy część użytkowników nie płaci, czy zostały opłaty rozłożone na raty, czy czynsz został umorzony? Pan dyrektor odpowiedział, że to tylko był plan ZAMK. Pan Perlicjan zapytał dlaczego jest różnica w cenie wynajmu lokali w sklepie meblowym? Pan dyrektor odpowiedział, że jest to rozporządzenie burmistrza- załącznik nr.2.
Ad. 6 Sprawy bieżące. Brak.
Ad. 7 Wolne głosy i wnioski. Brak.
Ad. 8 Zakończenie. Posiedzenie zakończono o godz. 18:00, protokołowała – Anna Mazur. | |