Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr LIV/2017 z LIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 27 grudnia 2017 r. o godz. 14.00

PROTOKÓŁ nr LIV/2017

z LIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 27 grudnia 2017 r. o godz. 14.00

 

z LIV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 27 grudnia 2017 r. o godz. 14.00 w Sali Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr2 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M. Kutkę.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wręczenie Tytułu Zasłużonego dla Ziemi Rogozińskiej
  4. Przyjęcie protokołu z LII i LIII nadzwyczajnej sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  5. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  6. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. zniesienia formy ochrony przyrody z drzew uznanych za pomniki przyrody,
    2. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kościuszki 44/12 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym
    3. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 64/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym
    4. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kościuszki 48/22 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym
    5. miejscowego planu zagospodarowanie przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.
    6. ustalenia wydatków Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2017,
    7. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2017 rok,
    8. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2037,
  7. Podjęcie uchwał w sprawie planów pracy na 2018 rok:
    1. Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
    2. Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury
    3. Komisji Rewizyjnej
    4. Rady Miejskiej w Rogoźnie
  8. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  9. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  10. Interpelacje i zapytania radnych.
  11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  12. Wolne głosy i wnioski.
  13. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie, po wprowadzeniu w pkt 6 i) uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Rogoźna w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz j) uchwały w sprawie ogłoszenia roku 2018 Rokiem Jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości oraz 100-lecia wybuchu Powstania Wielkopolskiego.

 

Ad. 3 Wręczenie Tytułu Zasłużonego dla Ziemi Rogozińskiej

Panu Maciejowi Tyrakowskiemu długoletniemu pracownikowi Ośrodka Doradztwa Rolniczego z oddziałem w Rogoźnie Kapituła przyznała tytuł „Zasłużonego dla Ziemi Rogozińskiej”.  W tym momencie nastąpiło uroczyste wręczenie tytułu i wpis do księgi.

 

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z LII i LIII nadzwyczajnej sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Protokół z sesji LII i LIII zostały przyjęte jednogłośnie.

 

Ad. 5 Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Pan radny Adam Nadolny poprosił pana przewodniczącego o podanie nowego nr telefonu. Pan przewodniczący Janus odpowiedział, że to pytanie jest zadane nie w tym punkcie, jednak podał nr telefonu 785-099-001.

 

Ad. 6 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

    1. zniesienia formy ochrony przyrody z drzew uznanych za pomniki przyrody, uchwała została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, przyjęta jednogłośnie,
    2. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kościuszki 44/12 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, przyjęta jednogłośnie,
    3. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 64/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, przyjęta jednogłośnie,
    4. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kościuszki 48/22 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, przyjęta jednogłośnie,
    5. miejscowego planu zagospodarowanie przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp., uchwała została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, przyjęta jednogłośnie,
    6. ustalenia wydatków Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2017, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką i przyjęta jednogłośnie,
    7. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2017 rok, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką. Pan radny Adam Nadolny zapytał z czego wynika zmiana w spr. garażu i czy jest to nowy czy używany garaż? Pani skarbnik powiedziała, że jest to garaż używany i będzie przekazany sołectwu do przechowywania różnego rodzaju sprzętu gospodarczego. Pan radny Nadolny zapytał, jaka jest różnica pomiędzy garażem, a kontenerem? Pan burmistrz Roman Szuberski odpowiedział radnemu, że kontener jest ocieplony i mieszkańcy stwierdzili, że będzie im wygodniej. Pan Krzysztof Nikodem uzupełnił wypowiedź pana burmistrza, o kwestię , iż posiadanie garażu wiąże się ze skraplaniem, a kontener ma być ciepłym schronieniem dla drewnianych stołów, krzeseł i innych rzeczy drewnopodobnych, które maja służyć długi czas. Pan radny Łukasz Zaranek powiedział, że w czerwcu była mowa o garażu i kto jest pomysłodawcą kontenera? Pan Krzysztof Nikodem odpowiedział radnemu, że garaż ocieplony byłby droższy, natomiast mieszkańcy nie wnosili o dodatkowe koszty i dlatego dostosowanie tego kontenera mieści się w zaplanowanych kosztach. Na zakończenie dyskusji pan radny Adam Nadolny powtórzył pytanie czy kontener jest nowy, czy używany? Pan radny Nikodem powiedział, że nowy oscylowałby w granicach 20 tys zł. Uchwała została przyjęta 10 głosami „za”, przy 4 „wstrzymujących”.,
    8. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017 – 2037, uchwała została przedstawiona przez panią skarbnik Marię Kachlicką i przyjęta jednogłośnie,
    9. rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Rogoźna w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uchwałę przedstawiła pani przewodnicząca Komisji Rewizyjnej – Katarzyna Erenc – Szpek. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
    10. ogłoszenia roku 2018 Rokiem Jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości oraz 100-lecia wybuchu Powstania Wielkopolskiego, uchwałę przedstawił pan burmistrz Roman Szuberski. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 7 Podjęcie uchwał w sprawie planów pracy na 2018 rok:

  1. Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa – uchwała została przedstawiona i przyjęta jednogłośnie,
  2. Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury - uchwała została przedstawiona i przyjęta jednogłośnie,
  3. Komisji Rewizyjnej - uchwała została przedstawiona i przyjęta jednogłośnie,
  4. Rady Miejskiej w Rogoźnie - uchwała została przedstawiona i przyjęta jednogłośnie,

 

Ad. 8 Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  • 13.12. –  Przedstawienie Bożonarodzeniowe „Oj MALUŚKI, MALUŚKI” –  w wykonaniu wychowanków i opiekunów  Warsztatów Terapii Zajęciowej w Wiardunkach w sali RCK w Rogoźnie
  • 14.12. –  Sesja Rady Powiatu Obornickiego
  • 15.12. –  Jasełka Bożonarodzeniowe w Przedszkolu nr 2 w Rogoźnie
    • Spotkanie Opłatkowe Stowarzyszenia Elektryków Polskich Koła nr 19 w Rogoźnie
  • 16.12. -  LIII Sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie
    • Jarmark  Bożonarodzeniowy na Targowisku Miejskim w Rogoźnie
    • Spotkanie Gwiazdkowe Sołectwa Karolewo
    • Spotkanie opłatkowo-wigilijne jednostek OSP Gminy Rogoźno, połączone z poświęceniem samochodu ratowniczo-gaśniczego OSP Parkowo
  • 18.12. -  Posiedzenie KSS,OiK  w Owczychgłowach
  • 19.12. -  Jasełka Bożonarodzeniowe w Przedszkolu nr 1 w Rogoźnie
    • Posiedzenie KGFiR
    • Spotkanie Opłatkowe Zespołów „Gościnianka” i  „Tu My z Doliny Wełny” w  Gościejewie
  • 21.12. - Spotkanie Wigilijne z pracownikami Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie
    • Spotkanie w U.M. w  sprawie budowy chodnika przy ul. Za Jeziorem w Rogoźnie
  • 22.12. -  Jasełka pt. „ Polska Stajenka” w SP Gościejewo

 

W zastępstwie:

  • 21.12. - Maciej Kutka – Jasełka pt. „On jest Królem” w SP nr 2 w Rogoźnie
  • 22.12. - Łukasz Zaranek – Jasełka w SP Pruśce
    • Bartosz Perlicjan – Jasełka w SP Parkowo

 

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej
w Rogoźnie odbyło 18 grudnia 2017 roku wświetlicy wiejskiej w Owczegłowach.

W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Przewodniczący Rady Miejskiej Henryk Janus, Sekretarz Marek Jagoda, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik Roman Piątkowski, sołtys sołectwa Owczegłowy Krystyna Gromanowska.

Komisja obradowała w pełnym składzie.

Pierwszym z głównych tematów posiedzenia było przedstawienie informacji dotyczącej funkcjonowania świetlic wiejskich na terenie gminy Rogoźno. Temat zreferowała Skarbnik Maria Kachlicka. Było to głównie informacje związane z kwestiami finansowymi. Sprawozdania z działalności członkowie Komisji otrzymali od sołtysów w wersji papierowej i elektronicznej.

Drugim tematem, którym na posiedzeniu zajmowała się komisja, była praca nad planem pracy Komisji na rok 2018, który zostanie zaprezentowany na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej.

Podczas posiedzenia zaopiniowano także projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej.

 

Dnia 15 grudnia 2017 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w składzie:

  • Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
  • Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
  • Longina Kolanowska - członek komisji
  • Ewa Wysocka - - członek komisji
  • Roman Kinach - członek komisji

Omówione zostały trzy tematy:

  1. Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2017roku,
  2. Kontrola wydatkowania środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim,
  3. Skarga p. Z. M.

W pierwszym temacie po przeprowadzonej analizie otrzymanych dokumentów przygotowanych przez zastępcę skarbnika Gminy Rogoźno, Izabele Kaniewską na temat zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2017 roku i obrotach na kontach analitycznych, komisja stwierdza że zastosowano zwolnienia z podatków na kwotę 40880,00 zł oraz umorzono podatki na sumę 26.142,93 zł. Komisja nie stwierdziła żadnych nadużyć.

 

W drugim temaciekomisja stwierdziła, żeśrodki na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim za okres od 01.01.2017 roku do 30.11.2017 roku wyniosły:

  1. delegacje radnych – 1 084,84 zł (2016 roku 2 542,70 zł )
  2. delegacje służbowe -  14 877,25 zł
  3. delegacje na szkolenia 6 782,98 zł (2016 roku 5 963,92 zł)
  4. wyjazdy zagraniczne –1 176,81 zł (2016 roku 3 258,89 zł)
  5. wyjazdy promujące Gminę do Czorsztyna 3 200,00 zł
  6. ryczałt za użytkowanie samochodów prywatnych do celów służbowych – 17 766,10 zł

Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości co do analizy poszczególnych delegacji i szkoleń.

 

Po rozpatrzeniu skargi : zapoznaniu się przedstawionej stronie Burmistrza Rogoźna oraz zapoznaniu się ze skargą Pana Zbigniewa M. oraz zapoznaniu się z decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, Komisja w składzie pięciu osób stwierdziła, że skarga jest niezasadna.

UZASADNIENIE:

  1. Burmistrz działał według ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  2. W granicach swojej kompetencji nie pozostawił skarżącego bez pomocy udzielając mu częściowego umorzenia w kwocie 462,00 zł – decyzja z dnia 25 maja 2017 r.

 

Ostatnie posiedzenie Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa odbyło się 19 grudnia 2017 roku w sali nr 20, Urzędu Miejskiego, ul. Nowa 2 w Rogoźnie. W obradach uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, z-ca Burmistrza Renata Tomaszewska, z-ca Skarbnika  Izabela Kaniewska, Kierownik Roman Piątkowski. Komisja obradowała w pełnym składzie. Realizując porządek obrad komisja pracowała nad planem pracy KGFiR na 2018 rok, który zostanie przedstawiony na sesji Rady Miejskiej. Następnie radni zapoznali się z  projektami uchwał i materiałami na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie. Radni, którzy brali udział w posiedzeniu KGFiR nie zgłosili żadnych wniosków.

 

Ad. 9 Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

  1. Uchwała nr LII /485/2017 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na 2018 rok,
  2. Uchwała w sprawie LII/486/2017 w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2018 rok,
  3. Uchwała nr LII/487/2017 w sprawie dotacji przedmiotowej na 2018 rok dla Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie – samorządowego zakładu budżetowego,
  4. Uchwała nr  LII/488/2017 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
  5. Uchwała nr LII/489/2017 w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej,
  6. Uchwala nr LII/490/2017 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2018 – 203,
  7. Uchwała nr LII/491/2017 w sprawie budżetu Gminy Rogoźno na rok 2018,
  8. Uchwała nr LII/492/2017 w sprawie zmiany w budżecie Gminy Rogoźno na 2017 rok,
  9. Uchwała nr LII/493/2017 w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2036,
  10. Uchwała nr 494/2017 w sprawie zmiany uchwał nr L/462, 463, 464, 465, 466, 467/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dn 17.11.2017.
  11. Uchwała nr LIII/495/2017 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

 

Sprawozdanie z działalności Burmistrza Rogoźna
w okresie międzysesyjnym
   od   11 grudnia 2017r  do 27 grudnia 2017r.
 
 
14 grudnia
-wizyta u Notariusza-Wągrowiec.
 
-udział w spotkaniu wigilijnym z osobami samotnymi z terenów nasze Gminy.
15 grudnia
-wizyta u Notariusza-Wągrowiec.
 
-udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.
16 grudnia
-udział w Sesji Nadzwyczajnej.
 
-udział w Jarmarku Bożonarodzeniowym.
 
-udział w spotkaniu opłatkowym ze strażakami z OSP w Parkowie.
17 grudnia
-udział w spotkaniu opłatkowym - Sołectwo Słomowo.
18 grudnia
-wizyta u Notariusza- Oborniki.
 
- udział w spotkaniu z mieszkańcami Józefinowa i firmą Aquabellis.
 
-udział w posiedzeniu komisji  Spraw Społecznych ,Oświaty i Kultury.
19 grudnia
-udział w spotkaniu z prof. Ryszardem Gołdynem kierownikiem zakładu ochrony wód wydziału biologii UAM.
 
-udział w posiedzeniu Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa.
 
-udział w spotkaniu opłatkowym z Zespołem Ludowym Tu My i Gościnianka.
20 grudnia
-udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Rynku Pracy.
 
-wizyta u Notariusza- Rogoźno.
21 grudnia
-udział w spotkaniu opłatkowym z pracownikami CIS.
 
 

Ad. 10 Interpelacje i zapytania radnych.

BRAK

 

Ad. 11 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

BRAK

 

Ad. 12 Wolne głosy i wnioski.

Pan radny Krzysztof Ostrowski zapytał pana burmistrza, czy podniesienie opłaty za śmieci jest poprzedzone kalkulacją i czy gmina będzie musiała do śmieci dopłacać? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział, że kalkulacja owszem była wykonana, z wyliczeń tych wynika, że będzie brakowało ok 100 – 200 tys zł, ale jeżeli ściągalność należności za ubiegłe lata będzie wyglądała tak jak obecnie, to gmina nie dołoży nic lub będzie lekki niedobór.

Pan Adam Nadolny powiedział, iż bardzo cieszy się z faktu, że radny tak martwi się o gospodarkę śmieciową i przy okazji pan radny zapytał, jak wygląda sytuacja gruzu w Koralewie? Pan radny Ostrowski odpowiedział, że na ten drodze zostało wysypane 120 ton tłucznia i nie należy przerzucać się argumentami, natomiast zapytanie o śmieci wynika z faktu, iż pan Ostrowski jest mieszkańcem tej gminy i radnym. Pan Ostrowski dodał, że niepotrzebnie pani z-ca burmistrza wraz z sołtysem wykrzykuje na sesji Rady Powiatu, że to pan Zimny jest najlepszym radnym, że pan Ostrowski nie dba o swoją gminę. Radny dodał, że nie uprawia polityki wyborczej na razie.  Pan radny Nadolny podkreślił w swojej wypowiedzi 120 ton na kilka kilometrów!!!?, a były odcinki 1 km i wysypane 200 ton, więc nie ma o czym rozmawiać – dodał.  Pan sołtys Słomowa – Kazimierz Krakowiak – powiedział, że jest zwykłym sołtysem, żadnej polityki nie uprawia, a jedynie dba o komfort i bezpieczeństwo mieszkańców. Pan radny Nadolny poprosił pana Ostrowskiego o wyjaśnienie kwestii sesji powiatowej.  Pan Krzysztof Ostrowski powiedział, że pani Tomaszewska razem z przewodniczącym i panem Wojciechowskim przyjechali na sesję powiatu. Pani Z-ca burmistrza skierowała w stronę pana Ostrowskiego zarzuty, że co to za radny, który nie dba o swoją gminę, ale jest super radny, który pozyskał więcej środków dla gminy. Pan Ostrowski dodał, że radny powiatowy powinien dbać o interes całego powiatu, a to że na terenie Ryczywołu jest wiadukt, który musiał zostać wyremontowany – to nie jest radnych wina. Należy rządzić tym co się ma, powiedział pan Ostrowski i uzupełnił, że poświęcił święta do objechania dróg by zobaczyć jak to w gminie wygląda. Pan radny Nadolny powiedział, że najlepiej wszystko pokazują liczby. 1-2 mln w Ryczywole, w Rogoźnie za 1 mln, a pan Zimny zabiega o to by dać cos swoim mieszkańcom. Pan radny Nadolny zapytał, co pan Ostrowski zrobić dla mieszkańców Parkowa w poprzedniej kadencji?, mieszkańcy i tak zweryfikują to, co zostało zrobione.

Pan radny powiatu powiedział, że pan Nadolny szasta liczbami, trzy duże inwestycje były zaplanowane, pierwsza z nich była w Rogoźnie, przetargi wyszły ok 60% więcej niż kosztorys, kolejne wyszły na 0 i należy realnie patrzeć, a nie tylko liczby są ważne. Pan burmistrz Roman Szuberski poprosił o odpowiedź na pytanie: ile km dróg i chodników zostało wykonane na terenie gmin Oborniki, Ryczywaół, a ile w Rogoźnie, bo wtedy to będzie obraz prawdziwy?

Pan radny Nadolny zwrócił uwagę panu Ostrowskiemu na słownictwo oraz na to że budżet uchwala cała rada i ta rada pochyliła się nad problemami co niektórych mieszkańców. Pan radny Sebastian Kupidura uzupełnił, że ta duża inwestycja w Rogoźnie opiewała na ponad 3 mln 600 tys zł, ale z tego powiat dołożył tylko 424 tys zł, a pozostała kwota miała zostać w gminie Rogoźno, a powiat się do tego nie przyczynił.

Pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska – powiedziała, że należałoby zakończyć tą dyskusję, ponieważ ona do niczego nie prowadzi, a wizyta na sesji rady powiatu była podyktowana sprawom szpitala. Natomiast ton i wypowiedź była kierowana do radnych powiatowych z gminy Rogoźno, a gratulacje złożone radnemu z ziemi ryczywolskiej były za skuteczność, ponieważ porównując liczby i kwoty, które zostały wydatkowane w poszczególnych gminach to dysproporcje są bardzo duże. Na gminę Oborniki wydatkowano ok 4 mln 700 tys, na gminę Ryczywół 4 mln 800 tys, a na gminę Rogoźno 1 mln 900 tys zł.

Pan Krzysztof Ostrowski powiedział, że ciepła w jego rodzinie jest naprawdę dużo, a jeżeli jedzie gdzieś samochodem, to jedzie z cała rodziną. A co do tych liczb: 2 x 300 tys dach, a powiat to nie tylko drogi, ale też i inne wydatki.

Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, co się dzieje w kwestii budowy chodnika „Za jeziorem”, ponieważ przez cztery lata powiat nie zrobił nic, a jedynym działaniem było przekazanie środków przez gminę Rogoźno na wykonanie projektu, obiecano że zostanie złożony wniosek na dofinansowanie – a nie zostało to zrobione. Pan Ostrowski powiedział, że w obecności pana przewodniczącego, pana Wojciechowskiego i pani skarbnik pan starosta powiedział, że są zaplanowane trzy inwestycje, a na inwestycje „za jeziorem” powiatu nie stać, można zrobić tak że powiat odda gminie swoje miejsce w kolejce o środki, a powiat się „coś” dołoży, jednak nie będą to wielkie pieniądze.

Pan przewodniczący Henryk Janus powiedział, że były dwie koncepcje – pierwsza za 500 tys lub druga – za 1 mln 800 tys z odwodnieniem, na projekt gmina wyłożyła 40 tys zł, projekt miał być ukończony do września, żeby można było zgłosić go do Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – niestety nie ma projektu i nie ma zgłoszenia. Pan radny Hubert Kuszak zapytał pana burmistrza, kiedy można się spodziewać pierwszych prac związanych z rewitalizacją Placu Karola? Pan burmistrz odpowiedział, że w miesiącu styczniu. Pan radny Jarosław Łatka zapytał co z ulicami Długą i Seminarialną? Pan burmistrz Roman Szuberski powiedział, że ostateczny ranking nie został ogłoszony. Rząd zmniejszył ok. 300 mln mniej w skali kraju, a to przełoży się na ponad 20 mln mniej na Wielkopolskę i może stać się tak, że dla gminy pieniędzy zabraknie. Pan radny dopytał, czy jeżeli nie będzie dofinansowania, to czy jest możliwość podzielenia tej inwestycji na dwa etapy? Pan Szuberski odpowiedział, że należałoby się zastanowić, ponieważ ta inwestycja jest kosztorysowo bardzo droga – ponad 6 mln zł – do tematu można wrócić, po ukazaniu się listy rankingowej. Kolejne pytanie radnego dotyczyło kiedy i w jakiej formie mieszkańcy otrzymają informację o podwyżce śmieci? Pan Roman Szuberski odpowiedział, że taka informacja już jest przygotowywana i wysyłana najpierw do zarządców, następnie do mieszkańców. Pan radny Maciej Kutka podziękował za przychylność i poparcie, wykonanie inwestycji pt. „Plac zabaw”. Pani radna Erenc – Szpek również podziękowała za pierwszy element skateparku.

 

Ad. 13 Zakończenie.

Sesja zwołana w trybie nadzwyczajnym została zakończona trzykrotnym uderzeniem laski przez pana przewodniczącego o godz. 15;40. Protokołowała – Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf