Zarządzenie Nr OR.0050.1.341.2016
Burmistrza Rogoźna
z dnia 30 grudnia 2016 roku
zmieniające Zarządzenie nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową
Na podstawie art. 10 i art. 13 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn. zm.) oraz art. 40 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2016 roku poz. 1870 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
W Zarządzeniu nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową dokonuje się następujących zmian:
- W załączniku nr 3a „Wykaz kont dla budżetu Gminy Rogoźno”
- dodaje się konto bilansowe o numerze:
275 o nazwie „Rozrachunki z jednostkami organizacyjnymi z tytułu VAT” Konto 275 służy do ewidencji wewnętrznych rozliczeń gminy z tytułu podatku Vat z jednostkami organizacyjnymi. Ewidencję analityczną prowadzi się dla każdej jednostki organizacyjnej.
Na stronie Wn konta 275 ujmuje się w szczególności:
Lp. |
Treść operacji |
Konto przeciwstawne |
1 |
Podatek VAT – należny na podstawie jednostkowych rejestrów sprzedaży |
224 |
2 |
Podatek VAT – naliczony na podstawie deklaracji jednostkowej (PK) |
222 |
3 |
Zwrot nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym w zakładach budżetowych, podlega zwrotowi na rachunek bankowy zakładu |
133 |
4 |
Zwrot nadwyżki VAT naliczonego nad należnym wynikający z rozliczeń z jednostkami budżetowymi |
901 |
Na stronie Ma konta 275 ujmuje się:
Lp. |
Treść operacji |
Konto przeciwstawne |
1 |
Przelew środków przez jednostki organizacyjne na pokrycie zobowiązania podatku VAT – persaldo (VAT należny – VAT naliczony) |
133 |
2 |
Przeksięgowanie podatku VAT należnego od jednostki Urząd Miejski (jeden rachunek bankowy z Organem) |
901 |
3 |
Przeksięgowanie podatku VAT naliczonego do rozliczenia z US na podstawie rejestrów zakupu |
224 |
Konto 275 może wykazywać dwa salda.
Saldo Wn konta 275 oznacza stan należności od jednostek organizacyjnych, a saldo Ma konta 275 stan zobowiązań wobec jednostek organizacyjnych z tytułu rozliczenia podatku VAT.
-
dokonuje się zmiany opisu do konta 224 „Rozrachunki budżetu”
Konto 224 służy do ewidencji rozrachunków z innymi budżetami, a w szczególności:
-
rozliczeń dochodów budżetowych realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
-
rozrachunków z tytułu udziałów w dochodach innych budżetów,
-
rozrachunków z tytułu dotacji i subwencji,
-
rozrachunków z tytułu dochodów pobranych na rzecz budżetu państwa,
-
rozliczeń z tytułu podatku VAT.
Na kontach analitycznych ujmuje się odrębnie poszczególne urzędy i jednostki, a zapisy dokonywane są tak by umożliwiły ustalenie stanu należności i zobowiązań według poszczególnych tytułów oraz według poszczególnych budżetów.
Na stronie Wn konta 224 ujmuje się:
Lp. |
Treść operacji |
Konto przeciwstawne |
1 |
Należności z tytułu dochodów budżetowych realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz gminy, wynikające z okresowych sprawozdań (za marzec, czerwiec, wrzesień i rok) |
901 |
2 |
Przypis otrzymanych udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych, do miesiąca, którego udział dotyczy |
901 |
3 |
Przypis udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie rocznej informacji z Ministerstwa Finansów |
901 |
4 |
Przeniesienie otrzymanej w grudniu subwencji i dotacji za styczeń następnego roku |
909 |
5 |
Przekazanie należnych budżetowi państwa dochodów z tytułu realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zdań z tytułu administracji zleconej |
133 |
6 |
Zwroty dotacji z budżetu państwa |
133 |
7 |
Zaksięgowanie jednostkowych deklaracji/rejestrów podatku VAT naliczony (rejestr zakupu) |
275 |
8 |
Przeksięgowanie VAT należnego do rozliczenia z Urzędem Skarbowym |
224/ analityka |
9 |
Zapłata - przelew nadwyżki podatku należnego nad naliczonym z tytułu VAT – do US |
133 |
Na stronie Ma konta 224 ujmuje się:
Lp. |
Treść operacji |
Konto przeciwstawne |
1 |
Wpływ na rachunek budżetu gminy przekazanych przez urzędy skarbowe dochodów gmin z tytułu podatków i opłat, pobranych przez urzędy skarbowe na rzecz gminy |
133 |
2 |
Wpływ na konto gminy udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych |
133 |
3 |
Wpływ należnej subwencji |
133 |
4 |
Wpływ na rachunek budżetu należnej dotacji celowej |
133 |
5 |
Przypisanie do zwrotu dotacji celowych |
901 |
6 |
Przeksięgowanie dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami dotyczących budżetu państwa |
222 |
7 |
Zaksięgowanie jednostkowych deklaracji/rejestrów podatku VAT należny (rejestr sprzedaży) |
275 |
8 |
Wpływ środków z US stanowiących różnice podatku Vat naliczonego nad należnym |
133 |
Konto 224 może wykazywać dwa salda.
Saldo Wn konta 224 oznacza stan należności, a saldo Ma konta 224 stan zobowiązań budżetu z tytułu rozrachunków.
-
Załącznik 3e do Zakładowego planu kont, otrzymuje brzmienie:
Wykaz stosowanych programów komputerowych
L.p. |
Nazwa programu i autor |
Przeznaczenie i opis programu |
Data rozpoczęcia eksploatacji |
1. |
FKB +Systemy KomputeroweRADIX Gdańsk |
Służy do obsługi kont:
oraz Urzędu Miejskiego (wersja 3.10) |
01.01.2011r.01.01.2011r. |
2. |
Płace - Kadry Systemy Komputerowe RADIX Gdańsk Kadr – Płace + Systemy KomputeroweRADIX Gdańsk |
Kadry- służy do prowadzenia ewidencji zatrudnienia, zwolnienia i rozliczania czasu pracy (wersja 6.14)Płace- do sporządzania list płac, kart wynagrodzeń (wersja 4.06 )wersja 4.04 |
01.01.199801.01.1998 01.01.2016 |
3. |
Płatnik ZUS |
Służy do rozliczania miesięcznych składek na: ubezpieczenie społeczne,zdrowotne, fundusz pracy oraz prowadzenia dokumentacji zgłoszeniowej do ZUS(wersja 10.01.001) |
01.01.1998 |
4. |
WIP+Systemy KomputeroweRADIX Gdańsk |
Służy do prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organu podatkowego(wersja 3.18) |
01.01.2011(trzy stanowiska) |
5. |
POGRUN+Systemy KomputeroweRADIX Gdańsk |
Służy do dokumentowania wymiarów podatków:rejestry podatników decyzje wymiarowe rejestr przypisów i odpisów (wersja 3.13) |
na dwóch stanowiskach01.01.2011r. |
6. |
System RP Plus Computer&Networks Poznań |
Komputerowe wspomaganie prowadzenia rejestru pojazdów oraz rozliczania opłat podatku od posiadania pojazdów(Wersja 5.4.) |
01.01.2002 do 31.12.2015r. |
7. |
System POST+Systemy Komputerowe RADIX Gdańsk |
Komputerowe wspomaganie prowadzenia rejestru pojazdów(Wersja 2.07) |
Od 01.01.2016r. |
8. |
Budżet JST Plus OPW Doskomp Sp. z o.o. Łódź |
Sporządzanie sprawozdań budżetowych3.9.3p |
01.01.2004 |
9. |
Kasa + System Komputerowy RADIX Gdańsk |
Służy do ewidencji obrotów w kasie urzędu oraz sporządzania raportów kasowych(wersja 2.13) |
01.02.2012 |
10. |
Środki Trwałe Sputnik Software Poznań |
Ewidencja analityczna środków trwałych według KŚTwersja 2.7.032 |
01.01.2007 |
11. |
GOK+ System Komputerowy RADIX Gdańsk |
Ewidencja przypisów i odpisów opłaty za odbiór odpadów komunalnych(wersja 4.21) |
01.06.2013 |
12. |
ALK+ System Komputerowy RADIX Gdańsk |
Ewidencja przypisów i odpisów opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (wersja 3.07) |
01.01.2015r. |
13. |
Aplikacja R-VAT OPW Doskomp Sp. z o.o. Łódź |
Centralny rejestr VAT dla Gminy:Aplikacja wykorzystywana do fakturowania oraz prowadzenia rejestrów cząstkowych i zbiorczych sprzedaży i zakupów dla jednostek organizacyjnych i dla Gminy oraz sporządzania deklaracji VAT- 7 oraz JPK (wersja 1.31) |
01-01-2017r. |
-
W załączniku nr 6 Instrukcja obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo księgowych w Urzędzie Miejskim Rogoźno dokonuje się zmiany w wykazie osób upoważnionych do kontroli dokumentów pod względem merytorycznym, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
Wykaz osób upoważnionych do kontroli merytorycznej
Lp. |
Rodzaj dokumentacji |
Wydział |
Nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe upoważnionego |
Nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe zastępującego upoważnionego |
Wzór podpisu upoważnionego |
Wzór podpisu zastępującego |
1.
|
Umowy, zamówienia
|
WO i SO
|
Szuberski Roman Burmistrz
|
Tomaszewska Renata Z-ca Burmistrza
|
|
|
Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych
|
Jagoda Marek Sekretarz
|
Disterheft Maciej Kierownik Nowak Marian Inspektor
|
|
|
Dokumentacja pracy i płacy
|
Jagoda Marek Sekretarz
|
Nowak Bożena Inspektor
Fajok Aleksandra Podinspektor
|
|
|
Dokumentacja przychodu i rozchodu
|
Disterheft Maciej Z-ca Kierownika
|
Nowak Marian Podinspektor
|
|
|
Rozliczenie dotacji z budżetu udzielonej w trybie i na zasadach określonych ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
|
Jarosław Dolatowski Inspektor
|
|
|
|
2.
|
Umowy, zamówienia
|
WGNR i OŚ
|
Szuberski Roman Burmistrz
|
Tomaszewska Renata Z-ca Burmistrza
|
|
|
Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych
|
Piątkowski Roman Kierownik
|
Ryga – Krysiak Beata Inspektor Magdziarz Beata Podinspektor Olęderek Marta Podinspektor Bukowska Renata Inspektor Zabder Eugenia Inspektor Ostrowska Iwona Inspektor Jarzyniewski B. Inspektor
Skrzypek Magdalena Podinspektor
|
|
|
Dodatki mieszkaniowe
|
Roman Piątkowski Kierownik
|
Paluszak Marika Podinspektor
|
|
|
Listy odszkodowań za brak dostarczenia lokali socjalnych
|
Roman Piątkowski Kierownik
|
Jarzyniewski B. Inspektor
|
|
|
3.
|
Umowy, zamówienia
|
WRG i P
|
Szuberski Roman Burmistrz
|
Tomaszewska Renata Z-ca Burmistrza
|
|
|
Dokumentacja zakupu, usług i materiałów
|
Andrzejczak Paweł Kierownik Tadeusz Zygmunt Specjalista ds. kanalizacji i dróg
|
Ślachciak Dorota Inspektor
Maria Domagalska Podinspektor
Cieszyński Eugeniusz Podinspektor
Pierwoła Kamila Inspektor Pietrowiak Natalia Referent
Pilarski Marek Referent
|
|
|
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
|
Szuberski Roman Burmistrz
|
Tomaszewska Renata Z-ca Burmistrza
|
|
|
4.
|
Umowy, zamówienia
|
Straż Miejska
|
Szuberski Roman Burmistrz
|
Tomaszewska Renata Z-ca Burmistrza
|
|
|
Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych, rozliczanie ekwiwalentów za udział w akcjach ratowniczych OSP
|
Stępień Jan Komendant
|
Jamróz Sławomir Podinspektor d/s przeciwpożarowych Ignasiak Dariusz Strażnik Miejski
Niespodziana Anna Strażnik Miejski
|
|
|
5.
|
Dokumentacja zakupu materiałów i wyposażenia
|
USC
|
Lüdtke Izabela
Kierownik
|
Jarocka Alina Z-ca Kierownika
|
|
|
Zastosowane skróty w rodzaju działalności dotyczą wydziałów organizacyjnych i ich zakresu działalności.
|
§ 2.
Zobowiązuję wszystkich pracowników z tytułu powierzonych im obowiązków do zapoznania się z w/w przepisami i przestrzegania w pełni zawartych w nim postanowień.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2017 roku. |