Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Zarządzenia Burmistrza 2016: Zarządzenie Nr 341/2016 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2016 r. zmieniające Zarządzenie nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową

Zarządzenie Nr OR.0050.1.341.2016

Burmistrza Rogoźna

z dnia 30 grudnia 2016 roku

 

zmieniające Zarządzenie nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową

 

Na podstawie art. 10 i art. 13 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn. zm.) oraz art. 40 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2016 roku poz. 1870 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1.

W Zarządzeniu nr OR.0050.1.259.2015 Burmistrza Rogoźna z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową dokonuje się następujących zmian:

  1. W załączniku nr 3a „Wykaz kont dla budżetu Gminy Rogoźno”
    1. dodaje się konto bilansowe o numerze:

275 o nazwie „Rozrachunki z jednostkami organizacyjnymi z tytułu VAT” Konto 275 służy do ewidencji wewnętrznych rozliczeń gminy z tytułu podatku Vat z jednostkami organizacyjnymi. Ewidencję analityczną prowadzi się dla każdej jednostki organizacyjnej.

Na stronie Wn konta 275 ujmuje się w szczególności:

Lp.
Treść operacji
Konto przeciwstawne
1
Podatek VAT – należny na podstawie jednostkowych rejestrów sprzedaży
224
2
Podatek VAT – naliczony na podstawie deklaracji jednostkowej (PK)
222
3
Zwrot nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym w zakładach budżetowych, podlega zwrotowi na rachunek bankowy zakładu
133
4
Zwrot nadwyżki VAT naliczonego nad należnym wynikający z rozliczeń z jednostkami budżetowymi
901

Na stronie Ma konta 275 ujmuje się:

Lp.
Treść operacji
Konto przeciwstawne
1
Przelew środków przez jednostki organizacyjne na pokrycie zobowiązania podatku VAT – persaldo (VAT należny – VAT naliczony)
133
2
Przeksięgowanie podatku VAT należnego od jednostki Urząd Miejski (jeden rachunek bankowy z Organem)
901
3
Przeksięgowanie podatku VAT naliczonego do rozliczenia z US na podstawie rejestrów zakupu
224

Konto 275 może wykazywać dwa salda.

Saldo Wn konta 275 oznacza stan należności od jednostek organizacyjnych, a saldo Ma konta 275 stan zobowiązań wobec jednostek organizacyjnych z tytułu rozliczenia podatku VAT.

  1. dokonuje się zmiany opisu do konta 224 „Rozrachunki budżetu”

Konto 224 służy do ewidencji rozrachunków z innymi budżetami, a w szczególności:

  1. rozliczeń dochodów budżetowych realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

  2. rozrachunków z tytułu udziałów w dochodach innych budżetów,

  3. rozrachunków z tytułu dotacji i subwencji,

  4. rozrachunków z tytułu dochodów pobranych na rzecz budżetu państwa,

  5. rozliczeń z tytułu podatku VAT.

Na kontach analitycznych ujmuje się odrębnie poszczególne urzędy i jednostki, a zapisy dokonywane są tak by umożliwiły ustalenie stanu należności i zobowiązań według poszczególnych tytułów oraz według poszczególnych budżetów.

Na stronie Wn konta 224 ujmuje się:

Lp.
Treść operacji
Konto przeciwstawne
1
Należności z tytułu dochodów budżetowych realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz gminy, wynikające z okresowych sprawozdań (za marzec, czerwiec, wrzesień i rok)
901
2
Przypis otrzymanych udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych, do miesiąca, którego udział dotyczy
901
3
Przypis udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie rocznej informacji z Ministerstwa Finansów
901
4
Przeniesienie otrzymanej w grudniu subwencji i dotacji za styczeń następnego roku
909
5
Przekazanie należnych budżetowi państwa dochodów z tytułu realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zdań z tytułu administracji zleconej
133
6
Zwroty dotacji z budżetu państwa
133
7
Zaksięgowanie jednostkowych deklaracji/rejestrów podatku VAT naliczony (rejestr zakupu)
275
8
Przeksięgowanie VAT należnego do rozliczenia z Urzędem Skarbowym
224/ analityka
9
Zapłata - przelew nadwyżki podatku należnego nad naliczonym z tytułu VAT – do US
133

Na stronie Ma konta 224 ujmuje się:

Lp.
Treść operacji
Konto przeciwstawne
1
Wpływ na rachunek budżetu gminy przekazanych przez urzędy skarbowe dochodów gmin z tytułu podatków i opłat, pobranych przez urzędy skarbowe na rzecz gminy
133
2
Wpływ na konto gminy udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych
133
3
Wpływ należnej subwencji
133
4
Wpływ na rachunek budżetu należnej dotacji celowej
133
5
Przypisanie do zwrotu dotacji celowych
901
6
Przeksięgowanie dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami dotyczących budżetu państwa
222
7
Zaksięgowanie jednostkowych deklaracji/rejestrów podatku VAT należny (rejestr sprzedaży)
275
8
Wpływ środków z US stanowiących różnice podatku Vat naliczonego nad należnym
133

Konto 224 może wykazywać dwa salda.

Saldo Wn konta 224 oznacza stan należności, a saldo Ma konta 224 stan zobowiązań budżetu
z tytułu rozrachunków.

  1. Załącznik 3e do Zakładowego planu kont, otrzymuje brzmienie:

Wykaz stosowanych programów komputerowych

 
L.p.
Nazwa  programu i autor
Przeznaczenie i opis programu
Data rozpoczęcia eksploatacji
1.
 
 
 
FKB +
Systemy Komputerowe
RADIX Gdańsk
Służy do obsługi kont:
  • Organu finansowego Gminy
oraz
Urzędu Miejskiego
(wersja 3.10)
 
01.01.2011r.
01.01.2011r.
2.
 
 
 
 
Płace - Kadry Systemy Komputerowe RADIX Gdańsk
 
Kadr – Płace + Systemy KomputeroweRADIX Gdańsk
Kadry- służy do prowadzenia ewidencji zatrudnienia, zwolnienia i rozliczania czasu pracy (wersja 6.14)
Płace- do sporządzania list płac, kart wynagrodzeń (wersja 4.06 )
wersja 4.04
01.01.1998
01.01.1998
 
 
01.01.2016
3.
Płatnik ZUS
Służy do rozliczania miesięcznych składek na: ubezpieczenie społeczne,
zdrowotne, fundusz pracy oraz prowadzenia dokumentacji zgłoszeniowej do ZUS
(wersja 10.01.001)
01.01.1998
4.
 
WIP+
Systemy Komputerowe
RADIX Gdańsk
Służy do prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organu podatkowego
(wersja 3.18)
01.01.2011
(trzy stanowiska)
5.
POGRUN+
Systemy Komputerowe
RADIX Gdańsk
Służy do dokumentowania wymiarów podatków:
rejestry podatników
decyzje wymiarowe
rejestr przypisów i odpisów
(wersja 3.13)
na dwóch stanowiskach
01.01.2011r.
 
 
6.
System RP Plus
Computer&Networks
Poznań
Komputerowe wspomaganie prowadzenia rejestru pojazdów oraz rozliczania opłat podatku od posiadania pojazdów
(Wersja 5.4.)
01.01.2002 do 31.12.2015r.
7.
System POST+
Systemy Komputerowe RADIX Gdańsk
Komputerowe wspomaganie prowadzenia rejestru pojazdów
(Wersja 2.07)
Od 01.01.2016r.
8.
Budżet JST Plus
OPW Doskomp Sp. z o.o. Łódź
Sporządzanie sprawozdań budżetowych
3.9.3p
01.01.2004
9.
Kasa +
System Komputerowy
RADIX Gdańsk
Służy do ewidencji obrotów w kasie urzędu oraz sporządzania raportów kasowych
(wersja 2.13)
01.02.2012
10.
Środki Trwałe
Sputnik Software Poznań
Ewidencja analityczna środków trwałych według KŚT
wersja 2.7.032
01.01.2007
11.
GOK+
System Komputerowy
RADIX Gdańsk
Ewidencja przypisów i odpisów opłaty za odbiór odpadów komunalnych
(wersja 4.21)
01.06.2013
12.
ALK+
System Komputerowy
RADIX Gdańsk
Ewidencja przypisów i odpisów opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
(wersja 3.07)
01.01.2015r.
13.
Aplikacja R-VAT
OPW Doskomp
Sp. z o.o. Łódź
 
Centralny rejestr VAT dla Gminy:
Aplikacja wykorzystywana do fakturowania oraz prowadzenia rejestrów cząstkowych i zbiorczych sprzedaży i zakupów dla jednostek organizacyjnych i dla Gminy oraz sporządzania deklaracji VAT- 7 oraz JPK
(wersja 1.31)
01-01-2017r.
  1. W załączniku nr 6 Instrukcja obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo księgowych w Urzędzie Miejskim Rogoźno dokonuje się zmiany w wykazie osób upoważnionych do kontroli dokumentów pod względem merytorycznym, który po zmianie otrzymuje brzmienie:

 

Wykaz osób upoważnionych do kontroli merytorycznej

Lp.
Rodzaj dokumentacji
Wydział
Nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe upoważnionego
Nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe zastępującego upoważnionego
Wzór
podpisu upoważnionego
Wzór
podpisu zastępującego

1.

 

Umowy, zamówienia

WO i SO

Szuberski Roman
Burmistrz

Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza

 

 

Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych

Jagoda Marek
Sekretarz

Disterheft Maciej
Kierownik
Nowak Marian
Inspektor

 

 

Dokumentacja pracy i płacy

Jagoda Marek
Sekretarz

Nowak Bożena Inspektor

Fajok Aleksandra
Podinspektor

 

 

Dokumentacja przychodu i rozchodu

Disterheft Maciej
Z-ca Kierownika

Nowak Marian
Podinspektor

 

 

Rozliczenie dotacji z budżetu udzielonej w trybie i na zasadach określonych ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Jarosław Dolatowski
Inspektor

 

 

 

2.

 

 

 

Umowy, zamówienia

WGNR i OŚ

Szuberski Roman
Burmistrz

Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza

 

 

Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych

Piątkowski Roman
Kierownik

Ryga – Krysiak Beata
Inspektor
Magdziarz Beata
Podinspektor
Olęderek Marta
Podinspektor
Bukowska Renata
Inspektor
Zabder Eugenia
Inspektor
Ostrowska Iwona
Inspektor
Jarzyniewski B.
Inspektor

Skrzypek Magdalena
Podinspektor

 

 

Dodatki mieszkaniowe

Roman Piątkowski
Kierownik

Paluszak Marika
Podinspektor

 

 

Listy odszkodowań za brak dostarczenia lokali socjalnych

Roman Piątkowski
Kierownik

Jarzyniewski B.
Inspektor

 

 

3.

Umowy, zamówienia

WRG i P

 

 

Szuberski Roman
Burmistrz

Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza

 

 

Dokumentacja zakupu, usług i materiałów

Andrzejczak Paweł
Kierownik

Tadeusz Zygmunt
Specjalista ds. kanalizacji i dróg

Ślachciak Dorota
Inspektor

Maria Domagalska
Podinspektor

Cieszyński Eugeniusz
Podinspektor

Pierwoła Kamila
Inspektor
Pietrowiak Natalia
Referent

Pilarski Marek Referent

 

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Szuberski Roman
Burmistrz

Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza

 

 

4.

Umowy, zamówienia

Straż Miejska

 

Szuberski Roman
Burmistrz

Tomaszewska Renata
Z-ca Burmistrza

 

 

Dokumentacja zakupu, materiałów, usług, środków trwałych, rozliczanie ekwiwalentów za udział w akcjach ratowniczych OSP

Stępień Jan
Komendant

Jamróz Sławomir
Podinspektor d/s przeciwpożarowych

Ignasiak Dariusz
Strażnik Miejski


Niespodziana Anna
Strażnik Miejski

 

 

5.

Dokumentacja zakupu materiałów
i wyposażenia

USC

Lüdtke Izabela

Kierownik

Jarocka Alina
Z-ca Kierownika

 

 

Zastosowane skróty w rodzaju działalności dotyczą wydziałów organizacyjnych i ich zakresu działalności.

 

§ 2.

Zobowiązuję wszystkich pracowników z tytułu powierzonych im obowiązków do zapoznania się z w/w przepisami i przestrzegania w pełni zawartych w nim postanowień.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2017 roku.

 

drukuj pobierz pdf