Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 23/2016 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 20 stycznia 2017 roku o godz. 16.30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 23 /2017

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 20 stycznia 2017 r. o godz. 16:30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzyła i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji K. Erenc – Szpek. Przewodniczący K. Erenc – Szpek stwierdziła, że na 4 członków Komisji w obradach bierze udział 4 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  5. Kontrola wydatków finansowych przeznaczonych na utrzymanie świetlic wiejskich Gminy Rogoźno w roku 2016 roku.
  6. Sprawy bieżące.
  7. Wolne glosy i wnioski.
  8. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek otworzyła obrady komisji i stwierdziła, że na 4 członków komisji, udział w obradach bierze 4 członków komisji.

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.

 

Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty jednogłośnie 4 ,,za” w obecności 4 radnych.

 

Ad. 5 Kontrola wydatków finansowych przeznaczonych na utrzymanie świetlic

wiejskich Gminy Rogoźno w roku 2016 roku.

Radni wcześniej zapoznali się z materiałami, które przygotowała pani skarbnik Maria Kachlicka.

Pan radny Bartosz Perlicjan zapytał o sprawę wysokich kosztów utrzymania klimatyzacji w świetlicy w Parkowie – zapytał, czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji i czy w tej sprawie można coś zrobić? Pani skarbnik odpowiedziała, że okres data wygaśnięcia umowy jest w 2018 roku. Pan radny Perlicjan dodał, że jeżeli koszty utrzymania tej klimatyzacji są tak wysokie, to należy zrobić wszystko, by je obniżyć. Członkowie komisji doszli do wniosku, iż zostanie sporządzony wniosek do pana burmistrza w sprawie obniżenia mocy. Pani skarbnik Kachlicka dodała, że cały koszt utrzymania świetlic łącznie z funduszem sołeckim to kwota 61.216 zł, a wydatki budżetu gminy to kwota 53.443,37. Razem to kwota 114.659,59.

Pani skarbnik dodała, że zostało też wykonane zestawienie wynajmu świetlic, i do budżetu powinna wpłynąć kwota 18.365 zł na dzień do 31 grudnia ub.

Pani Katarzyna Erenc – Szpek zapytała, czy jest prowadzony nadzór nad budynkami świetlic? Pani skarbnik odpowiedziała, że nie ma takiego nadzoru, o takie rzeczy dbają sołtysi i sami mieszkańcy danego sołectwa.

Pani radna Longina Kolanowska zapytała, czy świetlice mają stałe godziny otwarcia? Pani skarbnik powiedziała, że to są te świetlice, które prowadzą zajęcia dla dzieci – Garbatka i Owczegłowy. Pani Ewa Wysocka wraz z pozostałymi członkami komisji zgodnie stwierdzili, że w niektórych sołectwach są zbyt duże koszty utrzymania świetlic w porównaniu z ich wynajmem, np. Owieczki. Pani skarbnik zaproponowała, że należałoby przeszkolić młodych sołtysów jak zaoszczędzić na ogrzewaniu gazowym, bo wiadomo że tam gdzie jest ogrzewanie węglowe to należy rozpalić na bieżąco. Pani radna Kolanowska wraz z panią Wysocką zauważyły bardzo duże koszty wywozu szamba w Gościejewie. Pani skarbnik odpowiedziała, że być może jest to spowodowane małą pojemnością szamba, albo organizowaniem często imprez kulturalnych.

Pani Ewa Wysocka zwróciła się z pytaniem do pani burmistrz, że pan burmistrz obiecał zwrócić część środków ze utrzymanie świetlic, jeżeli będą zyski z wynajmu? Pani skarbnik odpowiedziała, że rzadko które sołectwo przekroczyło dochody i poniesione wydatki przez gminę.

Pani burmistrz Renata Tomaszewska zapytał, co brakuje w świetlicy w Studzieńcu? Pani radne Ewa Wysocka powiedziała, że po remoncie w świetlicy wielokrotnie zgłaszała na piśmie usterki – i brak jest w tej sprawie reakcji ze strony gminy. Radna boi się, że minie gwarancja tych prac – a chodzi o podniesienie komina, wymianę płytek, wymiana kasetonów na suficie, wymiana glikolu w piecu. Po rozmowie telefonicznej z kierownikiem Pawłem Andrzejczakiem sprawa będzie nadzorowana i kontynuowana – wykonana w momencie poprawy warunków atmosferycznych. Pani skarbnik dodała, że jest tyle świetlic ile jest, w każdej należy coś zrobić i wyremontować i należy to umiejętnie rozłożyć w czasie.

Pani radna Longina Kolanowska zapytała, ile jest stawek za wynajem świetlic? Pani skarbnik odpowiedziała, że zarządzeniem burmistrz stawki zostały obniżone, a ogólnie są dwie stawki – dla mieszkańców zamieszkujących w sołectwie i dla osób spoza sołectwa.

 

Ad. 6 Sprawy bieżące.

Brak

 

Ad 7 Wolne glosy i wnioski.

Brak

 

Ad. 8 Zakończenie posiedzenia.

Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 18:00, protokołowała – Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf