Uchwała Nr XLVIII/343/2009 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie: ustalenia wydatków Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami) oraz art. 191 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami), Rada Miejska w Rogoźnie uchwala, co następuje: § 1. 1. Ustala się wykaz wydatków budżetu Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 oraz określa się ostateczny termin dokonywania wydatków zgodnie z załącznikiem nr 1 2. Ustala się plan finansowy wydatków budżetu Gminy, które w 2009 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego zgodnie z załącznikiem Nr 2 § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XLVIII/343/2009 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2009 roku Wykaz wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2009
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLVIII/ 343/2009 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2009 roku PLAN FINANSOWY WYDATKÓW BUDŻETU GMINY, KTÓRE W 2009 ROKU NIE WYGASAJĄ Z UPŁYWEM ROKU BUDŻETOWEGO
Uzasadnienie do Uchwały Nr XLVIII/343/2009 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 grudnia 2009 roku Zgodnie z ustawą o finansach publicznych nie zrealizowane kwoty wydatków zamieszczone w budżecie wygasają z upływem roku budżetowego. Rada Miejska może ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku i określić termin realizacji wydatków. Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 dotyczą n/w zadań:
Posiadamy projekt budowlany wykonany przez Pana Andrzeja Fiedosiuka z Wągrowca. Posiadana aktualnie dokumentacja oraz opracowane przez geodetę projekty podziału działek, zostaną złożone do Starostwa w celu uzyskania decyzji zintegrowanej w oparciu o ustawę z 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Złożenie wniosku musi być poprzedzone uzyskaniem opinii zarządu województwa, zarządu powiatu oraz burmistrza, które uzyskano w dniu 28 grudnia 2009 roku, po tym terminie możliwe jest złożenie wniosku o decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej. Wartość wydatku niewygasającego 2009 roku na tym zadaniu wynosi 1.686.629,51 zł.
Została zawarta umowa w dniu 07.12.2009 r. z Ryszardem Juszkiewiczem na opracowanie projektu budowlanego za kwotę 8.000 zł z terminem realizacji do 30 grudnia 2009r. Kwotę 8.000 zł ujęto w wydatkach niewygasających 2009 roku.
Zawarto umowę w dniu 28.10.2009 r. z Panem Dawidem Skupin „Complex Bruk” z Chodzieży na kwotę 189.738,47 zł za wykonane roboty budowlane, z terminem zakończenia robót do 31.12.2009r. Zgodnie z umową wypłacono na podstawie częściowych faktur kwotę 163.196,01 zł. Ze względu na warunki atmosferyczne nie można dokonać końcowego odbioru robót. Nadzór inwestorski pełni Pan Andrzej Baranowski z Chodzieży. Zgodnie z umową wynagrodzenie wynosi 3.500 zł. Wartość wydatków niewygasających 2009 roku wynosi 30.042,46 zł. 4. „Budowa drogi nr 272520P w miejscowości Gościejewo etap I (projekt)” Została zawarta umowa w dniu 07.12.2009r. z Ryszardem Juszkiewiczem na wykonanie projektu budowlanego za kwotę 12.000 zł, która została ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku. Terminem umowny realizacji zadania upływa 30.12.2009r. 5. „Budowa chodnika przy ulicy Polnej od ulicy II AWP w kierunku ogrodów działkowych” W dniu 10.11.2009r. zawarto umowę z Panem Piotrem Nowickim „Budowa i utrzymanie dróg„ z Pobiedzisk na wykonanie chodnika za kwotę 67.476,86 zł. Obowiązki nadzoru inwestorskiego powierzono zgodnie z umową Panu Kazimierzowi Jabłońskiemu z Wągrowca za kwotę 1.500 zł. Ze względu na warunki atmosferyczne nie można dokonać końcowego odbioru robót. Wartość wydatków niewygasających 2009 roku wynosi 68.976,86 zł.
Posiadamy projekt budowlany opracowany przez Andrzeja Fiedosiuka z Wągrowca. Ogłoszono w dniu 16.12.2009r. przetarg nieograniczony w celu wyłonienia wykonawcy robót budowlanych. Otwarcie ofert nastąpi 06.01.2010r. Wartość wydatków niewygasających roku 2009 ustalono na kwotę 498.048 zł.
Zawarto umowy: - w dniu 09.12.2009r. z Zakładem Powroźniczym z Wągrowca na wykonanie prac budowlanych za kwotę 32.743,58 zł, z terminem realizacji do 18.12.2009r. - w dniu 07.12.2009r. z Ryszardem Juszkiewiczem z Rogoźna na pełnienie nadzoru budowlanego za kwotę 700 zł i terminem realizacji do 30.12.2009r. Ze względu na warunki atmosferyczne odebranie robót jest niemożliwe. Łączna wartość ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku wnosi 33.443,58 zł.
Zawarto umowę w dniu 07.12.2009r. z Ryszardem Juszkiewiczem na wykonanie projektu budowlanego za kwotę 6.000 zł – termin realizacji 30.12.2009r. Kwota 6.000 zł została ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku.
Zawarto umowę z Panem Ryszardem Juszkiewiczem na opracowanie projektu budowlanego, termin realizacji do 30.12.2009r. za kwotę 15.000 zł, która została ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku.
Wykonawcą umowy zawartej w dniu 12.05.2009r. było Przedsiębiorstwo Usług Budowlanych „Chaber – BUD” z Piły, wartość robót budowlanych wynosiła 181.612,38 zł. Zgodnie z protokołem odbioru z dnia 02.09.2009r. potrącono 20% wartości wykonanych prac do momentu usunięcia usterek tj. kwotę 36.322,48 zł. Nadzór inwestorski pełnił P. Ryszard Juszkiewicz z wynagrodzeniem 2.500 zł. W związku z brakiem możliwości stwierdzenia usunięcia wszystkich usterek ze względu na warunki atmosferyczne kwotę 38.822,48 zł ujęto w wydatkach niewygasających 2009 roku.
Zawarto umowę w dniu 07.12.2009r. z Ryszardem Juszkiewiczem z Rogoźna na wykonanie projektu budowlanego za kwotę 10.000 zł, która została ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku. Termin umowny realizacji zadania upływa 30.12.2009r.
Ogłoszono przetarg nieograniczony celem wyłonienia wykonawcy robót budowlanych. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 28.12.2009r. Wartość najkorzystniejszej oferty wynosi 41.629,61 zł złożonej przez PPHU „RAGAMA” z Rogoźna. Uwzględniając opłaty za wykonanie przyłączenia do sieci energetycznej i powierzenia obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego ujęto w wydatkach niewygasających 2009 roku kwotę 50.000 zł.
Zawarto umowę w dniu 15.11.2009r. na opracowanie dokumentacji technicznej na wykonanie oświetlenia z Elpromont Bis Sp.J. z Chodzieży z terminem realizacji do 31.12.2009r. Wartość umowy wynosi 2.900 zł. W wydatkach niewygasających 2009 roku uwzględniono również wartość kosztorysową robót budowlanych i wynagrodzenie inspektora nadzoru na ogólną kwotę 33.350 zł.
Zawarto umowę w dniu 15.11.2009r. na opracowanie dokumentacji technicznej na wykonanie oświetlenia z Elpromont Bis Sp.J. z Chodzieży z terminem realizacji do 31.12.2009r. Wartość umowy wynosi 2.300 zł. W wydatkach niewygasających 2009 roku uwzględniono również wartość kosztorysową robót budowlanych i wynagrodzenie inspektora nadzoru na ogólną kwotę 22.850 zł.
Zawarto umowy: - w dniu 12.06.2009r. z Przedsiębiorstwem Projektowo – Usługowym POZPROJEKT z Poznania na wykonanie projektu budowlanego wraz z pozwoleniem na budowę kanalizacji sanitarnej oraz separatorów dla aglomeracji Rogoźno końcowa zapłata wyniesie 213.536,96 zł, - w dniu 09.10.2009r. z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego we Wrocławiu Sp. z o.o. z siedzibą Wrocław ul. Opolska 11-19 lok.1 na wykonanie projektu rozbudowy oczyszczalni ścieków dla aglomeracji Rogoźno etap II za kwotę 355.439,68 zł. Realizacja tego zadania związana jest z zakwalifikowaniem wniosku do dofinansowania w ramach WRPO. Termin złożenia pełnej dokumentacji upływa w dniu 26.03.2010 roku. Łączna kwota wydatków niewygasających 2009 roku wynosi 568.976,64 zł 16. „Budowa kanalizacji sanitarnej Parkowo- Józefinowo” Podpisano umowę w dniu 27.08.2009r. na kwotę 40.000 zł. Wykonawcą dokumentacji jest Pan Maciej Poznański z Chodzieży. Za poszczególne etapy sporządzonej dokumentacji zostały wystawione faktury częściowe na kwotę 20.000 zł. Ze względu na oczekiwanie uprawomocnienia się decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz uzyskania pozwolenia na budowę pozostałą kwotę w wysokości 20.000 zł wynikającą z zawartej umowy ujmuje się w wydatkach niewygasających 2009 roku.
W ramach tego zadania została wykonana betonowa podłoga wraz z opłotowaniem terenu za remizą OSP i salą wiejską. Na wykonanie zadaszonej sceny dla orkiestry zawarto umowę w dniu 18.12.2009r. z Zakładem Dekarsko - Blacharskim Mariana Muszyńskiego z Rogoźna – wartość prac budowlanych wyniesie 29.743,21 zł, która została ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku – umowny termin realizacji do 31.12.2009r.
W dniu 08.12.2009 roku zawarto umowę na wykonanie remontu budynku z Zakładem Elektroinstalacyjnym i Ogólnobudowlanym Zbigniewa Smolińskiego z Wągrowca. Termin zakończenia robót budowlanych określono na dzień 31.12.2009r. Remont polega na wymianie okien oraz wykonaniu elewacji budynku. Wartość robót wyniesie 62.394,07 zł, która została ujęta w wydatkach niewygasających 2009 roku.
Parkowie, Karolewie, Budziszewku, Siernikach, Pruścach, Tarnowie, Gościejewie, Boguniewie, Rogoźnie ul. Miodowa. Wykonanie montażu dodatkowych punktów oświetlenia drogowego zlecono właścicielowi sieci ENEA, Operator sp. z o.o. Rejony Dystrybucji Chodzież w dniu 19 listopada 2009 roku. Prace są w trakcie realizacji. Termin zakończenia 30.12.2009r. Wartość wydatków niewygasających 2009 roku ustalono na kwotę 80.000 zł. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||