Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr LVII/2018 z LVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 28 lutego 2018 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr LVII/2018

z LVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 28 lutego 2018 r. o godz. 16.00

 

LVII Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 28 lutego 2018 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii Wojska Polskiego 4.

 

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych.

Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady M.Kutkę.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z LVI sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim.
    1. wystąpienia gości,
    2. dyskusja
  6. Stan utrzymania czystości i porządku w Gminie Rogoźno
    1. wystąpienia gości,
    2. dyskusja
  7. Informacja o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg
  8. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 388/4, położonej w Studzieńcu, gm. Rogoźno, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej,
    2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1474/14 w Rogoźnie,
    3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1494/5 w Rogoźnie,
    4. nadania nazw ulicy,
    5. nadania nazwy ulicy w Rogoźnie,
    6. określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego, punktów przyznawanych za poszczególne z nich oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów na terenie Gminy Rogoźno,
    7. wykazu kąpielisk na terenie Gminy Rogoźno w 2018 roku,
    8. zmiany uchwały nr LII/486/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2018 rok,
    9. pomocy finansowej dla Gminy Oborniki,
    10. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
    11. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018,
    12. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
  9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  10. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.
  11. Interpelacje i zapytania radnych.
  12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  13. Wolne głosy i wnioski.
  14. Zakończenie.

 

Ad. 2 Przyjęcieporządkuobrad.

Pan Przewodniczący zaproponował dodać na wniosek pani przewodniczącej Komisji Rewizyjnej uchwałę w sprawie  rozpatrzenia skargi na działania pracowników Urzędu Miejskiego w Rogoźnie dotyczące drogi w Parkowie. Z racji obecności pana asystenta pana senatora Jana Filipa Libickiego – Wojciecha Wośkowiaka pan przewodniczący dodał pkt 4b) Wystąpienie pana Wojciecha Wośkowiaka. Radni przyjęli propozycje pana przewodniczącego. Pan radny Hubert Kuszak zaproponował radnym dodanie jako pkt 8: Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie. Wytłumaczył to, zainteresowaniem mieszkańców co i w jakim zakresie wykonywane jest na terenie gminy. Radni przyjęli wniosek pana Kuszaka – jednogłośnie.

 

Ad. 3 Przyjęcieprotokołuz LVI sesji VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

Protokół z poprzedniego posiedzenia sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4 .Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Pan radny Adam Nadolny zapytał pana starostę jak wygląda sprawa rozbudowy szpitala? Pan starosta Adam Olejnik, powiedział że podpisana została już umowa na rozbudowę ostatniego etapu przebudowy szpitala. Zostały złożone trzy oferty w trzecim przetargu – wygrała firma KOS-BUD a wartość kosztorysowa to 5 mln 184 tys zł. Ukończenie prac ma nastąpić w grudniu br. Rozbudowa trwa od 2000r., powiat od tego czasu zainwestował ponad 30 mln zł w rozbudowę, łącznie z kwotami z pozostałych samorządów: gm Rogoźno – 991 tys zł, gm Ryczywół – 629 tys zł, gm. Murowana Goślina – 30 tys zł, wojewoda – 435 tys zł oraz:

- środki z UE – 894 tys zł,

- dotacje – 1 mln 408 tys zł

- pozyczki – 1 mln 416 tys zł

- darowizny – 923 tys zł

- fundusze własne – 4 mln 450 tys zł

+ zakup urządzeń, narzędzi, wyposażenia

Pan Olejnik wyjaśnił, że ostatni etap to rozbudowa izby przyjęć, IOM-u, apteki oraz kaplicy. Pan radny Maciej Kutka zapytał, czy w kwocie 991 tys zł są pieniądze z agrobiznesu? Pan starosta wytłumaczył, że nie można mylić dotacji z pieniędzmi z agrobiznesu, ponieważ powiat ewidencjonuje tylko i wyłącznie dotacje, a pieniądze z agrobiznesu wpłynęły do budżetu powiatu i tam zostały rozdysponowane. Pani sołtys Krystyna Pyssa złożyła ustnie wniosek o utwardzenie plaży w Nienawiszczu, tłumacząc to tym, iż połowa terenu należy do gminy Rogoźno a połowa do powiatu. Pan burmistrz uzupełnił, iż wniosek ten dopiero trafi na ręce pana starosty. Pan Olejnik odpowiedział, że jest wiele pilniejszych spraw do wykonania niż plaża, ponieważ w porze deszczowej teraz jest tam woda, jednak latem wyschnie i teren będzie nadawał się do użytku, a boisko szkolne, które też wymaga remontu zagraża życiu uczniów i należy wypośrodkować rzeczy ważne i ważniejsze. Pani Katarzyna Erenc – Szpek zadała pytanie, jak wygląda sytuacja schroniska „Azorek”? Włodarz powiatu powiedział, że „Azorek” to zadanie gminy Oborniki, jednak dodał, że ze względu na protesty mieszkańców na zmianę lokalizacji schronisko zostaje w tym samym miejscu jedynie z wizją modernizacji.

Pan radny Zbigniew Chudzicki wypowiedział się w kwestii spotkania zarządów i wypracowanych propozycji inwestycyjnych pytając, kiedy starostwo się do tych propozycji ustosunkuje? Pan starosta powiedział, że zarząd wykonał spis najpilniejszych inwestycji i w pierwszej kolejności będą wykonane remonty dróg polnych, z 53 dróg jest ich 7, reszta podzielona została na rzeczy pilne i mniej pilne, a te pieniądze, które zostały przypisane dla gminy Rogoźno zostaną przeznaczone na propozycje, które zostały ujęte w piśmie. Pan radny Krzysztof Ostrowski uzupełnił wypowiedź pana starosty o sprawę parkingu w Nienawiszczu, skoro mieszkańcy wsi przegłosowali, że nie chcą chodnika to jeżeli chodzi o parking na plaży to musi być projekt, dalej powinien być plan, czy parking będzie wyłożony kostką, czy tłuczniem a wiele takich przykładów można wymienić np. w Parkowie, przy świetlicy w Nienawiszczu, a największe priorytety zostały już wybrane.

Pan radny Nadolny powtórnie zapytał pana Ostrowskiego, czy tłuczeń na drodze Tarnowo – Karolewo jest już po właściwej stronie? Radny Ostrowski odpowiedział, że ostatnio wiały tak silne wiatry, że ten tłuczeń przywiało na stronę naszej gminy. Pan Nadolny powiedział, że nadal będzie drążył temat i dopilnuje by tłuczeń był po właściwej stronie. Pan Ostrowski obiecał rozmowę z wójtem.

 

Ad. 4b Wystąpienie pana asystenta Wojciecha Wośkowiaka.

Pan Wośkowiak podziękował za możliwość uczestnictwa w sesji, życzył owocnych prac i wręczył radnym i sołtysom upominek w postaci „Poradnika radnego i sołtysa”.

 

Ad. 5. Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim.

  1. W zakresie współdziałania z Województwem Wielkopolskim – w latach 2016-2017 Gmina Rogoźno uzyskała dotacje:
    • w kwocie 20.000,00 zł w ramach VI edycji konkursu „Pięknieje wielkopolska wieś” na zadanie „Ruch to zdrowie” – stworzenie mini boiska w Owczegłowach (uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego nr XX/542/16 z dnia 27 czerwca 2016 r., zmieniona uchwałą nr XXII/577/16 z dnia 26 września 2016 r.),
    • w kwocie 123.000,00 zł - w ramach budowy (przebudowy) dróg dojazdowych do gruntów rolnych – droga gminna w Gościejewie (umowa nr 95/2016 z dnia 30 marca 2016 r.),
    • w kwocie 116.250,00 zł - w ramach budowy (przebudowy) dróg dojazdowych do gruntów rolnych – droga gminna w Parkowie (umowa nr 92/17 z dnia 3 kwietnia 2017 r.). Ponadto pomiędzy Gminą Rogoźno, a samorządem powiatowym, prowadzona była bieżąca współpraca dotycząca m.in.:
      1. współdziałania w zakresie zadań związanych z ochroną środowiska i planowaniem przestrzennym. Współdziałanie to dotyczyło w szczególności:
        1. realizacji programu usuwania azbestu,
        2. spraw związanych z wycinką drzew,
        3. spraw związanych z leśnictwem – plany urządzenia lasu,
        4. opiniowania dokumentów w postępowaniach o wydanie pozwolenia wodnoprawnego,
        5. opiniowanie wniosków dot. rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych,
        6. uzyskiwanie ze Starostwa Powiatowego w Obornikach dokumentacji geodezyjno-kartograficznej oraz informacji geodezyjnych ze zbiorów ewidencyjnych, na potrzeby spraw prowadzonych w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie,
        7. przekazywania przez Starostwo Powiatowe w Obornikach informacji w zakresie wprowadzonych zmian danych ewidencyjnych do rejestru gruntów, budynków i lokali,
        8. uzgadnianie przez Starostę Obornickiego projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
        9. uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
      2. w zakresie zadań związanych z prowadzeniem inwestycji gminnych, Urząd Miejski w Rogoźnie współdziała przede wszystkim z Wydziałem Geodezji i Nieruchomości oraz Wydziałem Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Obornikach, a także z Zarządem Dróg Powiatowych w Obornikach z siedzibą w Rogoźnie. W ramach tych zadań między innymi:
        1. uzyskiwane są przez Gminę Rogoźno warunki lokalizacji oznakowania dróg, bądź usytuowania infrastruktury drogowej takiej jak przystanki wjazdy, zjazdy,
        2. uzgadniana jest lokalizacja sieci uzbrojenia terenu,
        3. uzyskiwane są pozwolenia na budowę, albo dokonywane są zgłoszenia zamiaru budowy dla przedsięwzięć, w których inwestorem jest Gmina Rogoźno,
        4. uzyskiwane są pozwolenia wodnoprawne np. na odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z dróg gminnych,
      3. współdziałania w sprawach związanych z obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym. W tym w zakresie: szkolenia obronnego, zaspokojenia potrzeb sił zbrojnych RP, utrzymywania stałej łączności z powiatowym i wojewódzkim centrum zarządzania kryzysowego, współpracy i koordynacji służb, inspekcji i straży w sprawach związanych z obroną cywilną,
      4. współdziałania Straży Miejskiej w Rogoźnie z Wydziałem Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Obornikach poprzez asystowanie przy kontrolach na terenie Gminy. Oprócz tego współdziałania, Straż Miejska w Rogoźnie współpracuje z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w zakresie m.in. zgłaszania zwierząt dziko żyjących, albo zabitych na drogach, celem ich badania.

Pan starosta przedstawił dane dotyczące współpracy z gminą Rogoźno.

WSPÓŁPRACA POWIATU Z GMINĄ ROGOŹNO 1.01.2016 - 31.12.2017 GMINA - POWIAT

2016- Dotacja celowa na wykonanie zadań organu prowadzącego Gimnazjum Nr 2 w Rogoźnie 1.289.704,00 zł Dotacja na dofinansowanie przebudowy chodnika przy ul. Za Jeziorem w Rogoźnie 39.975,00 zł Dotacja celowa na rozbudowę Szpitala Powiatowego  w Obornikach 500.00,00 zł Dotacja celowa na realizację przedsięwzięcia "Program usuwania azbestu 17.1729,05 zł Przebudowa drogi powiatowej nr 2029P Rogoźno - Murowana Goślina 424.000,00 zł 2017-

  1. Przebudowa drogi powiatowej nr 2027P na odcinku 0,50 km w Garbatce 45.000,00 zł
  2. Dotacja celowa na wykonanie zadań organu prowadzącego Gimnazjum Nr 2 w Rogoźnie 1.248.854,77 zł
  3. Dotacja celowa na realizację przedsięwzięcia "Program usuwania azbestu" 7.004,72

ZADANIA REALIZOWANE PRZEZ POWIAT NA TERENIE GMINY ROGOŹNO

2016 - Przebudowa drogi powiatowej nr 2029P Rogoźno - Murowana Goślina 433.845,60 zł Przebudowa drogi powiatowej nr 2027P w Garbatce na odcinku 0,50 km 99.300,36

2017 - Powierzchniowe utrwalenie drogi 2034P we wsi Budziszewku 101.967,00 zł Przebudowa drogi powiatowej nr 2027P na odcinku 0,50km w Garbatce 119.250,96 zł

Pan radny Paweł Wojciechowski zauważył, że brak jest informacji z województwa nt. współpracy i dodał, że jeżeli samorząd w gminie Rogoźno nie będzie miał swojego przedstawiciela to nikt nie będzie dbał o nasze sprawy.

 

Ad. 6 Stan utrzymania czystości i porządku w Gminie Rogoźno. Gospodarka wodnościekowa

Wg. danych na dzień 31.12.2017r łączna liczba umów zawartych na odprowadzanie ścieków do nowej kanalizacji wynosiła 657 i obejmowała 3408 użytkowników, co stanowi 96,85% przewidywanej liczby użytkowników sieci, określonej we wniosku na dofinansowanie.  W roku 2017 do oczyszczalni w Rogoźnie za pośrednictwem kanalizacji dopłynęło 552 664m3 ścieków.

W roku 2017  W celu poprawy stanu gospodarki wodnościekowej oraz wsparcia mieszkańców w modernizacji istniejących i budowie nowych urządzeń, prowadzone są prace nad programem wsparcia finansowego z budżetu gminy na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków. W tym celu Rada Miejska w Rogoźnie podjęła uchwałę  Nr XLIII/410/2017 z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno          Nabór na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków odbywa się w trybie ciągłym. W roku 2017 złożono 35 wniosków, z których zrealizowano 23 na łączną kwotę dofinansowania w wysokości 63.468,96 zł. Środki przewidziane w budżecie Gminy Rogoźno na dofinansowania w roku 2018 wynoszą 30 000,00zł.

W zakresie czystości wód należy wspomnieć również o fakcie że Pierwsze zabiegi w ramach realizacji zadania „Poprawa jakości wód Jezior Rogozińskiego oraz Budziszewskiego przez oczyszczenie, inaktywację fosforu i azotu, biomanipulację, aerację i ograniczenie dopływu substancji biogennych” mają być prowadzone od marca. Wg. oceny ekspertów jakość wody rekultywowanych zbiorników w sezonie letnim powinna być już znacznie lepsza a różnica dostrzegalna „gołym okiem”.

 

Ochrona powietrza

W wyniku pogarszającego się stanu jakości powietrza spowodowanego złym stanem kotłów grzewczych w gospodarstwach domowych Rada Miejska w Rogoźnie podjęła uchwałę, Nr XLIII/411/2017  z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Rogoźno Zeszłoroczny nabór wniosków na wymianę źródeł ciepła rozpoczął się dnia 01.08.2017 r. i zakończył 31.08.2017 r. W tym czasie zostały złożone 24 wnioski, z których zrealizowano 11, przy poziomie dofinansowania z budżetu Gminy Rogoźno w wysokości 31.659,67 zł. Nabór wniosków na dofinansowania będzie prowadzony od 01 do 31  marca 2018r. Środki przewidziane na ten cel w budżecie wynoszą 21 000,00zł.

 

Gospodarka odpadami

Od 01.01.2018 roku do 31.12.2018 roku odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbiera Zakład Usług Komunalnych i Transportowych  Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno - koszt realizacji usługi  2.188 377.22 zł brutto ( wynagrodzenie całkowite).

Z uwagi na rosnące koszty i wynik przetargu na rok 2018, koniecznym było podniesienie stawek opłat za odpady komunalne ponoszonych przez mieszkańców. Uchwałą Nr LIII/495/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 16 grudnia 2017 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty, wprowadzono nowe stawki w wysokościach:

  • od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w wysokości 10,00 zł miesięcznie za mieszkańca
  • określa się wyższą stawkę opłaty od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w wysokości 20,00 zł  miesięcznie za mieszkańca, jeżeli odpady komunalne nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny.

Nowe stawki opłat wypadają stosunkowo korzystnie na tle innych gmin- udziałowców spółki Kopaszyn, u których w zdecydowanej większości podobny poziom cen obowiązuje od dłuższego czasu.

 

Utrzymanie czystości dróg, ulic i placów

            Ręczne oczyszczanie miasta w 2017r realizowane było przez Centrum Integracji Społecznej natomiast Mechaniczne oczyszczanie miasta było realizowane na podstawie umowy przez ZUKIT, H. Siwińskiego Sukcesywnie odnawiane są oznakowania ulic i placów. W 2017r dokonano montażu 22 tablic z oznakowaniem nazw ulic na terenie miasta oraz kierunkowych tablic z numeracją na obszarach wiejskich.

 

Utrzymanie zieleni

środki budżetowe przewidziane w roku 2017 na wykonywanie nowych nasadzeń, pielęgnację zieleni i formowanie koron drzew zaplanowano na kwotę 90000,00zł.

W roku 2017 przeprowadzono 113 postępowania w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie drzew. Pan radny Hubert Kuszak zapytał, czy zmieniły się przepisy dotyczące usunięcia drzew? Pan kierownik Piątkowski powiedział, że przepisy zmieniły się kilkukrotnie jednak osoby, które chciały usunąć drzewo wolały zapobiegawczo wystąpić o pozwolenie. Radny dopytał, czy wicinka drzew owocowych wymaga zezwolenia? Pan Piątkowski poinformował radnego, że co do zasady nie, jednak drzewo takie wolnorosnące to już niekoniecznie.

 

Ad. 7 Informacja o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg.

W odpowiedzi na pismo znak: BR.0002.57.2018 z dnia 29.01.2018 r. (data wpływu 30.01.br.) w sprawie sporządzenia informacji o aktualnej sytuacji w zakresie zimowego utrzymania dróg informuję, że za dotychczasowe działania w tym zakresie Gmina Rogoźno poniosła na ten cel nakłady w wysokości łącznej 111 644,64 zł, pomimo, że dotychczasowy przebieg tegorocznej zimy należy uznać za bardzo łagodny. Poniesione nakłady stanowią 74,43% środków zaplanowanych w tegorocznym budżecie. Liczymy, że dotychczasowy przebieg zimy na obszarze naszej gminy nie ulegnie zmianie, gdyż z zaplanowanych na ten cel środków pozostało tylko 38 355,36 zł. W innym przypadku, prowadzenie zimowego utrzymania dróg może pochłonąć środki z bieżącego utrzymania dróg, zaplanowane na inne cele.

 

Ad. 8 Sprawozdanie i stopień zaawansowania prac związanych z przebudową Pl. Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie.

Pan kierownik Paweł Andrzejczak przedstawił radnym, że złożono 3 oferty:

  • Rembudex na kwotę 3 mln 200 tys zł
  • na Pl. Karola – firma Bimex – na kwotę 6 mln 700 tys zl
  • usługa nadzoru inwestorskiego – firma Ende – Prosekt – 36 tys 900 zł

Na obecna chwile prace zostały wstrzymane ze względu na warunki atmosferyczne, wykonawca organizuje projekt organizacji ruchu na czas remontu, natomiast jeżeli chodzi o remont muzeum to obecnie remontowane jest sala na parterze i pierwszym piętrze (tynki).

 

Ad. 9 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 388/4, położonej w Studzieńcu, gm. Rogoźno, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1474/14 w Rogoźnie, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się”,
  3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym części działki nr 1494/5 w Rogoźnie, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  4. nadania nazw ulicy, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  5. nadania nazwy ulicy w Rogoźnie, projekt uchwały przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski, uchwała została przyjęta 13 glosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się”
  6. określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego, punktów przyznawanych za poszczególne z nich oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów na terenie Gminy Rogoźno, przez panią Tomaszewską zostały wprowadzone trzy autopoprawki do uchwały – projekt uchwały przedstawiła pani z-ca burmistrza Renata Tomaszewska, uchwała przyjęta jednogłośnie
  7. wykazu kąpielisk na terenie Gminy Rogoźno w 2018 roku, uchwała została przedstawiona przez pana kierownika Pawła Andrzejczaka wraz z dwiema autopoprawkami, pierwsza dotycząca skrócenia linii brzegowej, druga dotycząca – wejścia w życie uchwały. Autoporawki i uchwała zostały  przyjęte jednogłośnie,
  8. zmiany uchwały nr LII/486/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na 2018 rok, projekt uchwały został przedstawiony przez z-cę pani skarbnik – Izabele Kaniewską. Uchwala została przyjęta 11 glosami „za”, przy 4 głosach „wstrzymujących się”,
  9. pomocy finansowej dla Gminy Oborniki, projekt uchwały przedstawiła pani Izabela Kaniewska; uchwała przyjęta została przez radnych jednogłośnie,
  10. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, projekt uchwały przedstawiła pani Izabela Kaniewska, pan radny Hubert Kuszak zapytał kiedy inwestycja ta będzie realizowana ? Burmistrz Szuberski odpowiedział, że na przestrzeni miesiąca do półtora. Pan Krzysztof Ostrowski dodał, że będzie to czas ok 1,5 miesiąca, utwardzenie tłuczniem, a po wycięciu drzew należy pomyśleć jak ten teren zagospodarować. Uchwała została przyjęta jednogłośnie
  11. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018, projekt uchwały przedstawiła pani Izabela Kaniewska; uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących”,
  12. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej, projekt uchwały przedstawiła pani Izabela Kaniewska; uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących”,
  13. rozpatrzenia skargi na działania pracowników Urzędu Miejskiego w Rogoźnie dotyczące drogi w Parkowie, projekt uchwały przedstawiła pani przewodnicząca Komisji Rewizyjnej – Katarzyna Erenc – Szpek, rani przyjęli uchwałę jednogłośnie.

 

Ad. 10 Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie o udziale w spotkaniach i działaniach podejmowanych w okresie od 1-28 lutego 2018 roku.

  • 01.02. – Powiatowe Forum Rolnicze w Obornikach
  • 03.02. – XIX Regionalne Zawody Samorządowców w Tenisie Stołowym i Turnieju Strzeleckim z Karabinka Pneumatycznego. Radę Miejską w Rogoźnie reprezentowali także: Ewa Wysocka, Sebastian Kupidura, Maciej Kutka, Krzysztof Nikodem i Paweł Wojciechowski.
  • 06.02. – Zebranie Wiejskie Sołectwa Jaracz
  • 07.02. – Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka Uniwersytetu III Wieku w Rogoźnie z wykładem dr Zbigniewa Nowaka
  • 07.02. – Zebranie Wiejskie Sołectwa Boguniewo
  • 10.02. – Walne Zebranie OSP Pruśce
  • 17.02 -   Walne zebranie OSP Gościejewo
  • 20.02. – Spotkanie z przedstawicielami Grupy Rogozińskiej Obrony Terytorialnej „GROT” Rogoźno i Bractwa Kurkowego „ROGOŻA”
  • 24.02. – Walne Zebranie OSP Owieczki
  • 26.02. – Posiedzenie KGFiR
    • Posiedzenie Rady Sołeckiej w Gościejewie

 

Do informacji Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. W zastępstwie Przewodniczącego RM - Paweł Wojciechowski

  • 12.02.2018 Sesja Rady Powiatu Obornickiego ( zwołana w trybie nadzwyczajnym)
  • 22.02.2018 Spotkanie w UM w sprawie Krzyża Katyńskiego zlokalizowanego na Placu Karola Marcinkowskiego.

 

Pan przewodniczący KSSOiK przedłożył informację:

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 22 lutego 2018 roku wUrzędzie Miejskim w Rogoźnie. W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Skarbnik Maria Kachlicka, Przewodnicząca GKRPA Maria Stachowiak, Kierownik GOPS Ewelina Kowalska, Kierownicy Wydziałów: Paweł Andrzejczak i Roman Piątkowski. Komisja obradowała w pełnym składzie. Pierwszymi tematemi posiedzania były: sprawozdanie z Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi i Narkomanii za rok 2017 oraz sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Temat omówiła Przewodniczaca Komisji Maria Stachowiak. Kolejnym tematem, referowanym przez Kierownik GOPS Ewelinę Kowalską, było omówienie działań zespołu interdyscyplinarngo ds. przemocy w rodzinie. Członkowie Komisji szczególnie dopytywali o ilość wydanych Niebieskich Kart. Podczas posiedzenia zaopiniowano projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej. Radni wyrazili, w formie wniosku, uwagi do projektu uchwały dot. określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego, punktów przyznawanych za poszczególne z nich oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów na terenie Gminy Rogoźno – uwagi znalazły się w projekcie uchwały procedowanej podczas dzisiejszej sesji RM. Członkowie Komisji wydali opinię w sprawie dofinansowania karetki dla SP ZOZ w Obornikach w kwocie 25.000 zł.

Jednomyślnie przyjęty został także wniosek Radnego Macieja Kutki ws. ponowienia pisma do WZDW dot. wycinki lip na ul. Wojska Polskiego w Rogoźnie – pismo zostało wysłane. Ponadto Radny Zbigniew Chudzicki zasygnalizował dwie prośby: pierwsza dotyczyła wycięcia krzewów przy ul. Seminarialnej obok rurociągu, druga dotyczyła zakupu elektrycznej patelni dla przedszkola nr 1.  Pan Radny Hubert Kuszak poprosił o zajęcie się uporządkowaniem wypalonych zniczy i kwiatów przy tablicy pamiątkowej na budynku dworca PKP w Rogoźnie oraz zaproponował przyjrzenie się bliżej prowadzonej akcji Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, który skierowany jest dla małych przedsiębiorców.

 

Sprawozdanie KR;

Dnia 20 luty 2018 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w składzie:

  • Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
  • Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
  • Longina Kolanowska - członek komisji
  • Ewa Wysocka - członek komisji
  • Roman Kinach. - członek komisji

Tematem jakim zajęła się Komisja rewizyjna tokontrola wydatków środków publicznych klubów sportowych: RKS  Wełna, Akademia Reissa, Lech Poznań Football Academy Lecha. W związku z uwagami i brakiem niezbędnej dokumentacji do wnikliwej analizy, Komisja Rewizyjna przekłada rozpatrzenie tematu za miesiąc.

 

WNIOSEK DO BURMISTRZA

Komisja Rewizyjna zwraca się z prośbą o dostarczenie dzienników zajęć wszystkich trenerów z poszczególnych stowarzyszeń: RKS Wełny, Akademii Reissa, Lecha Poznań Football Academy.  

 

Sprawozdanie KGFiR.

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie swoje posiedzenie miała w dniu 26. 02. 2018 roku w budynku Urzędu Miejskiego. W pracach komisji uczestniczyli : Pan Burmistrz Roman Szuberski, Pani v-ce Burmistrz Renata Tomaszewska, Pan Sekretarz Marek Jagoda, Pan Kierownik Roman Piątkowski, Pan Kierownik Paweł Andrzejczak oraz Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego w Komendzie Powiatowej Policji w Obornikach Pan Wojciech Stoiński. Tematem wiodącym komisji było funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Rogoźno, temat ten szybko zreferował Pan Kierownik Roman Piątkowski, radni zadawali dużo pytań a najwięcej Pan Radny Henryk Janus. Podczas styczniowej sesji radny Pan Sebastian Kupidura zgłosił wniosek dotyczący wykonania strefy "Kiss&Ride" przy szkole podstawowej nr 3, w związku z tym pozwoliłem sobie zaprosić naczelnika ruchu drogowego Pana Wojciecha Stoińskiego, aby odniósł się do tego pomysłu. Pan Naczelnik stwierdził ,że jest to bardzo dobry pomysł, wskazując pewne rozwiązania i byłaby to pierwsza taka strefa w Powiecie Obornickim. Następnie Pan Radny Kupidura wraz z Panem Naczelnikiem udali się na wizje w terenie, pozostali radni zajęli się omawianiem materiałów na sesję. Radni wydali opinię dotyczącą dofinansowania zakupu karetki pogotowia dla SPZOZ w Obornikach w kwocie 25.000 zł. Pozytywna opinia została wydana jednogłośnie. Pan Henryk Janus przedstawił pismo w sprawie dofinansowania projektu "BUSLAV" kwotą 5.000 zł. Pan Burmistrz stwierdził, że takie wsparcie jest praktycznie niemożliwe, gdyż ubiegłoroczna pomoc była w formie materialnej ( przekazanie dużej ilości materiałów promocyjnych) w zamian za zorganizowanie koncertu. W punkcie wolne głosy i wnioski Pan Radny Janus przedstawił wniosek o postawienie znaku "STOP" przy zjeździe z ulicy Potulickiej na Cmentarną oraz przy wyjeździe z ul Prusa na ul Wojska Polskiego, jest to ponowienie wniosku ze względu na brak reakcji ze strony WZDW na wcześniejsze pisma. Drugi wniosek Pana Radnego Janusa dotyczył wykonania dokończenia ciągu pieszo-rowerowego Ruda-Gościejewo. Trzeci wniosek Pana Radnego Janusa skierowany jest do Starosty oraz do wiadomości Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie wykonania zjazdu z drogi nr 1352P na "stary" asfalt, który prowadzi do przejścia dla pieszych i rowerzystów przez drogę krajową nr 11. Czwarty wniosek Pana Radnego Janusa skierowany był do Burmistrza Rogoźna w sprawie wykonania remontu  przystanków autobusowych przy drodze nr 11 w Gościejewie. Radni Paweł Wojciechowski i Roman Kinach zwrócili się z wnioskiem do Burmistrza Rogoźna o zebranie poboczy oraz uformowanie koron drzew na ulicy Lipowej. Radna Ewa Wysocka złożyła wniosek o postawienie wiaty autobusowej w Budziszewku koło Państwa Majcherczyk. Wymienione wnioski zyskały aprobatę radnych i zostały przyjęte jednogłośnie. Bardzo rzadko się zdarza , że radny zgłaszając wniosek po chwili sam go wycofuje, miało to miejsce podczas ostatniej komisji. Pani Radna Ewa Wysocka zgłosiła wniosek dotyczący przeznaczenia środków z dotacji celowej Powiatu Obornickiego na wykonanie chodnika w Boguniewie, po krótkiej dyskusji Pani Radna wycofała ten niefortunny wniosek. Podobna sytuacja była z wnioskiem Pani Radnej w sprawie inteligentnej sygnalizacji świetlnej, aczkolwiek tutaj Pani Radna jak mówiła była ciekawa , którzy radni członkowie komisji poprą jej wniosek. Wniosek ten został wycofany przez wnioskodawczynię.Pan radny Hubert Kuszak poprosił o kilka słów w sprawie spotkania, które odbyło się w urzędzie w sprawie krzyża katyńskiego? Odpowiedzi udzielił pan Paweł Wojciechowski, który poinformował, że w związku z rewitalizacja Pl. Karola Marcinkowskiego krzyż będzie przeniesiony na teren cmentarza, a obecnie projektowany nowy krzyż ma stanąć na Pl. Jana Pawła II przy SP2. Przez proboszcza Śliwę został również poruszony temat miejsc parkingowych, żeby wyłączyć ten teren i ułatwić widoczność osobom wyjeżdżającym z kościoła. Kolejna kwestia jaką podjął proboszcz to przejście dla pieszych na wprost kościoła i w związku z tym ksiądz ponowił swój wniosek. Pan radny Zaranek zapytał, jaka jest konkluzja dotycząca parkingu i przejścia? Pan Wojciechowski odpowiedział, że jest to na etapie rozpatrywania.

 

Ad. 11 Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA ROGOŹNA z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Rogoźnie  za okres od  31.01.2018 r. do 28.02.2018 r.

Uchwały w sprawie:

  1. zawarcia porozumienia międzygminnego dotyczącego realizacji zadania w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności na rok 2018, uchwała została przesłana do WUW,
  2. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego, uchwała została przesłana do WUW,
  3. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze części miejscowości Rożnowice, uchwała została przesłana do WUW,
  4. wyrażenie zgody na sprzedaż działek 2200/7 i 2200/8 położonych w Rogoźnie przy ul. Boguniewskiej w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego, uchwała została przesłana do WUW,
  5. uchwalenia regulaminu korzystania z pumptracku, uchwała została przesłana do WUW, oraz ogłoszona w Dz. Woj. Wlkp poz 1081 z dnia 02.02.2018
  6. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2018, uchwała została przesłana do WUW, RIO oraz ogłoszona w Dz.Woj. Wlkp z dnia 02.02.2018 poz 1082,
  7. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2037, uchwała została przesłana do WUW.

 

Uchwały z sesji nadzwyczajnej z dnia 05.01.2018:

  1. ustalania trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania, uchwala przesłana do WUW oraz ogłoszona w Dz. U. poz nr 356 z dn 08.01.2018,
  2. ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez uczniów w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Rogoźno, uchwała została przesłana do WUW,
  3. zbadania zasadności skargi przez Komisje Rewizyjną Rady Miejskiej w Rogoźnie, uchwała została przesłana do WUW i przekazana do realizacji Przewodniczącej KR.

Sprawozdanie z działalności Burmistrza Rogoźna w okresie międzysesyjnym od 01 lutego 2018r. do 28 lutego 2018r.

01 lutego

-udział w Odprawie Rocznej  KPP w Obornikach.

02 lutego

-udział w Spotkaniu Noworocznym Z Wojewodą Wielkopolskim Zbigniewem Hoffmanem.

03 lutego

-udział w Balu dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w SP w Parkowie.

 

-udział w zebraniu sprawozdawczo wyborczym Stowarzyszenia Parkowianka.

06 luty

-udział w zebraniu sołeckim w  Jaraczu.

07 luty

-udział w Wykładzie RUTW połączonym z dniem Babci i Dziadka.

09 luty

-udział  w zebraniu sołeckim w Boguniewie.

10 luty

-udział w XXIV Ognisku pod dębem „Przemysł II”

 

-udział w zebraniu OSP w Pruścach.

11 luty

-udział w zebraniu PZW przy RCK.

12 luty

-spotkanie z posłem  Grzegorzem Piechowiakiem.

13 luty

-udział i wręczanie Kart Seniora.

 

-spotkanie z posłem Jakubem Rutnickim.

16 luty

-udział w zebraniu spółek wodnych.

 

-udział w zebraniu sołeckim w Studzieńcu.

17 luty

-udział w zebraniu sprawozdawczym OSP w Gościejewie.

19 luty

-udział w spotkaniu sprawozdawczym z członkami Chóru Echo.

20 luty

-udział w spotkaniu z władzami powiatu dotyczącym realizacji inwestycji drogowych.

 

-udział w posiedzeniu zarządu SJS „Komunikacja”.

 

-udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

22 luty

-udział w spotkaniu w/s projektu i usytuowania pomnika Sybiraków.

 

- udział w posiedzeniu komisji SSOiK.

23 luty

-udział w Naradzie Rocznej w Komendzie Powiatowej PSP w Obornikach.

24 luty

-udział w zebraniu OSP Owieczki.

26 luty

-spotkanie z solenizantem 101 latkiem  Panem Czesławem Michalskim.

 

-udział w posiedzeniu komisji GFiR.

27 luty

-udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Rynku Pracy.

 

-udział w posiedzeniu  Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa w Obornikach.

 

W dniu 09.02.2018r. odbyło się zebranie wiejskie w Boguniewie na temat inwestycji mogącej znacząco oddziaływać na środowisko na terenie byłej RSP, w sąsiedztwie zabudowań mieszkalnych i aktualnie w budowie. W związku ze słabym wytłumaczeniem problemu i brakiem jednoznacznego stanowiska ze strony Zebrania Wiejskiego proszę o wyjaśnienie i udzielenie odpowiedzi na nurtujące mnie i mieszkańców Boguniewa pytania. Proszę podać czego dotyczy ta inwestycja-jaka usługi lub inna działalność. Kiedy został złożony wniosek inwestora o warunki zabudowy i czy takowe zostały wydane i na jaką inwestycję. Czy Pan Burmistrz zobowiązany jest wydać „decyzję środowiskową jeżeli tak to na jakim etapie jest wydanie takiej decyzji, proszę podać chronologicznie postępowania (kiedy wpłyną wniosek inwestora i wszystkie inne dokumenty w tym temacie) Kiedy Pan Burmistrz musi ostatecznie wydać decyzję o warunkach zabudowy i „decyzję środowiskową". Pan radny Hubert Kuszak zapytał pana burmistrza czy coś nowego dzieje się w sprawie obwodnicy? Pan burmistrz odpowiedział, że na ta chwile nic się nie dzieje. Radny w kolejnym pytaniu zapytał jakie są szanse, że SP2 doczeka się nowego boiska, jakie będą koszty wg kosztorysu i ewentualny udział gminy ? Burmistrz Szuberski poinformował radnego, że szanse są takie 50/50, wszystko będzie zależało od przygotowania wniosku o dofinansowanie i jego punktacji. Na tą chwile jest opracowywana dokumentacja – a koszt przewidziany jest w granicach ok 400 tys zł.

 

Ad. 12 Interpelacje i zapytania radnych.

Swoja interpelacje zgłosiła pani radna Ewa Wysocka:

Bardzo proszę o ksero wszystkich dokumentów związanych z tą inwestycją. Bardzo proszę o bardzo szybką i rzetelną odpowiedź ze względu na duże zainteresowanie mieszkańców szczególnie po Zebraniu Wiejskim.

 

Ad.13 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Pisma radnych zostały przesłane do odpowiednich instytucji i odpowiedzi do tej chwili nie ma.

 

Ad. 14 Wolne glosy i wnioski.

Pan Henryk Janus odniósł się do słów pana radnego Zbigniewa Chudzickiego stwierdzając, że radny na komisji podał nieprawdziwe i kłamliwe informacje i pan przewodniczący poprosił o podanie informacji od kogo radny słyszał takie stwierdzenia i poprosił o sprostowanie, gdyż nie wie czy chodziło radnemu o sensację czy może o zysk polityczny. Pan radny Chudzicki przyznał, że podczas komisji padło stwierdzenie, iż „pan Henryk Janus był prawdopodobnie widziany z panem Krzysztofem Ostrowskim na drodze w Karolewie” i taka informacja dotarła do radnego od jednego z mieszkańców podczas rozmowy i to nie jest zdaniem radnego ani przestępstwo, ani pomówienie, a użycie słowa „prawdopodobnie” było kluczowe dla tego stwierdzenia, ponieważ informacja nie była sprawdzona. A w związku z tym, że na ostatnim posiedzeniu komisji pan burmistrz omawiał kwestie remontów dróg  i rozmów z zarządem powiatu obornickiego to pojawiła się kwestia drogi Karolewo – Tarnowo i dlatego pojawiło się stwierdzenie żartobliwe o konspirowaniu pana przewodniczącego z panem Ostrowskim. Radny Chudzicki na zakończenie podkreślił, że jest wiele ważniejszych spraw, którymi radni powinni się zająć niż wytykanie sobie przypuszczeń. Pan Henryk Janus odpowiedział, że niepotwierdzonych informacji się nie przekazuje, mówił pan przewodniczący Janus, póki co przewodniczący rady jest jeden. Pan przewodniczący Janus odtworzył nagranie z komisji. Po odsłuchaniu pan przewodniczący powiedział, że radny powinien to sprostować a jeżeli nie – to pan przewodniczący podejmie w tej sprawy kroki prawne. Pan radny Zbigniew Chudzicki poprosił pana przewodniczącego by odpowiedział na pytanie, czy przypadkowo pan przewodniczący znalazł się na spotkaniu z zarządem w sprawie dróg? W tym miejscu pan przewodniczący nie odpowiedział na pytanie radnego, gdyż stwierdził że nie został zakończony jeden temat. Pan radny Adam Nadolny określił tą sytuację „jak zabawa dzieci w piaskownicy”, nie o to chodzi. Dodał, że obserwując karierę radnego Chudzickiego, stwierdza iż jest on bardzo wnikliwie obserwującym, często udzielającym się, a to czy widział, słyszał – jakie to ma znaczenie, kiedy życie jest tak krótkie, w konsekwencji tej wypowiedzi pan Nadolny zacytował z kartki słowa wg św. Mateusza: „widzi się źdźbło w oku bliźniego, a belki we własnym się nie widzi”. Pan Nadolny dodał, że to nie czas ani miejsce na strasznie sądem. W tym momencie pan przewodniczący odebrał panu radnemu Nadolnemu głos, twierdząc że to nie jest radnego sprawa, a wypowiadane argumenty są śmieszne. Pan przewodniczący KSSOiK Łukasz Zaranek powiedział, że faktycznie na komisji z ust pana Chudzickiego padły takie słowa, że „prawdopodobnie” był pan przewodniczący widziany, ale w 2015 roku pan Gowin miał zostać ministrem MON i każdy wie jak to „prawdopodobieństwo” się skończyło. Pan radny Krzysztof Ostrowski zapewnił radnego Chudzickiego, że nie był na drodze w Karolewie z panem przewodniczącym Janusem, ale potwierdził, że był tam sam i nie można się odnosić słowem „prawdopodobnie. Byłoby panu przykro, gdyby ktoś powiedział że prawdopodobnie widziano radnego Chudzickiego koło domu publicznego.  Jest to rok wyborczy i należy ważyć słowa, ponieważ to niczemu nie służy.  Czemuś to jednak służyło, powiedział pan przewodniczący. Pani radna Ewa Wysocka zapytała pana burmistrza, czy coś więcej może powiedzieć na temat punktów oświetleniowych na terenie gminy, ponieważ wie, że odbyło się spotkanie z przedstawicielem zarządu ENEA? Pan kierownik Paweł Andrzejczak odpowiedział, że gmina przygotowała dla ENEA zapotrzebowanie na punkty oświetleniowe – jest ok. setki potrzeb. Energetyka przeprowadziła analizę możliwości i technicznych i finansowych, zostało podzielone to na trzy grupy – niemożliwe do realizacji w jednym roku, prawdopodobne i te które maja szansę wykonania i realizacji w jednym roku. Z tej analizy wynika, że jako pierwsze należałoby wykonać to oświetlenie, na które gmina posiada ważną dokumentację techniczną, energetyka posiada dwie takie dokumentacje ważne tj. ulica Leśna i ulica Brzozowa. Lista zadań została przesłana do energetyki celem jej wyceny i dopiero wtedy będą wybrane zadania do realizacji. Pan członek zarządu – Krzysztof Ostrowski powiedział, że ma propozycję dla pani burmistrz, dla pana burmistrza dla radnych koalicyjnych żeby przemyśleć fakt przyjęcia pana radnego Chudzickiego do klubu bo rozwiązałoby to wiele spraw i nie byłoby takich podchodów. Pan radny Nadolny zwrócił się do pana Ostrowskiego ze słowami, że w tej radzie wszyscy są równi, radni opozycyjni bardzo dobrze wyrażają się o panu burmistrzu. Kluby są zbędne, bo jak się patrzy na kwoty wydatkowane na inwestycje to radni z klubu opozycyjnego mają więcej na inwestycje niż pozostali. Pan radny Chudzicki advice do pana Ostrowskiego – powiedział, że kiedyś pan Ostrowski był zdeklarowanym przyjacielem radnego Zbigniewa Chudzickiego, ale też pani z-cy burmistrza, pani Gromanowskiej, kolegi Adama Józwiaka, pana Zaranka – a teraz członek zarządu nie chce mieć z tymi osobami nic do czynienia. Pan Chudzicki dodał, że nigdy nie padły słowa, że jego klub jest klubem opozycyjnym i przy zakładaniu klubu wskazał, że bardzo się cieszy z tego, że klub będzie współpracował z burmistrzem. Na ten moment nie ma podziału na opozycję i koalicję, a współpraca idzie w bardzo dobrym kierunku. Pan Henryk Janus zapytał, czy to jest propozycja połączenia klubów? Pan radny Chudzicki powiedział, że nie. Pan burmistrz Roman Szuberski zapytał czy padło stwierdzenie na komisji gospodarki w Obornikach dotyczące planowanych inwestycji za środki powiatowe, że są to prace, które będą robione pod wybory? Pan radny Ostrowski powiedział, że padło takie stwierdzenie i podział który wstępnie jest zaakceptowany odnośnie sumy wydanej na tłuczeń oraz na resztę inwestycji powiatowych jest błędny – radny dodał, że zastanawiałby się czy 500 tys wydać na ulicę Szczytniewską, czy poszerzyć odcinek drogi pomiędzy Tarnowem, a Karolewem, bo szerokość tej drogi w pewnych momentach tj 2m 90cm, a to jest połączenie z drogi krajowej z miejscowością Ryczywół, to jest trasa autobusów szkolnych. Pan burmistrz w tym momencie zwrócił uwagę, że to nie jest odpowiedź na jego pytanie. Pan Ostrowski poprawiając swoją wypowiedź powiedział, że chodnik w trzech miejscach jest do poprawki, ale ogólnie to jego stan techniczny może służyć 10 lat. Powiat jest biedniejszy niż gmina i czasem każdą złotówkę trzeba oglądać kilka razy zanim się ja wyda, a w tym momencie burmistrz proponuje taką a nie inną inwestycję – dokończył radny Krzysztof Ostrowski. Kolejnym zastrzeżeniem radnego była nakładka w Pruścach, bo nałożenie takiej nakładki to nie to samo co powierzchniowe utrwalanie dróg. Ale wszelkie decyzja zapadną na zarządzie i zostaną panu burmistrzowi przekazane zakończył radny Ostrowski. Pan burmistrz skwitował, że o coś zupełnie innego pytał, pan Ostrowski rozbudował to co nie na temat, bo to są zadania powiatu. A te zadani, które są realizowane w tej kadencji są realizowane inaczej niż w poprzedniej – np. chodnik w Garbatce, on nie jest realizacją opozycyjnego klubu, a z klubu którego przewodniczącym jest radny Chudzicki, dalej ulica wielka Poznańska, której realizacja była na samym początku była realizowana innego radnego z klubu ale to była zdecydowana większość tych środków, a to że pan Ostrowski mówi o Karolewie to są drogi, które powinien realizować powiat. Pan członek zarządu zaznaczył, że on wartościuje inwestycje i wybiera tą inwestycję, która jest najważniejsza. Pan burmistrz zaznaczył, że można rozmawiać, ale o czymś co ma odzwierciedlenie w budżecie powiatu, należy zdecydować się na coś konkretnego bo proces decyzyjny w powiecie jest zbyt długi. Żeby usystematyzować pan Ostrowski powiedział, że ustalono iż 500 tys zł jest przeznaczone na drogę Szczytniewską, nie będzie odcinka asfaltu a zostanie nawieziony gruz wraz z wyprofilowaniem drogi. W kwestii chodnika ustalono, że do końca tygodnia będzie kalkulacja na tym odcinku, ponieważ nie wiadomo czy 300 tys zł wystarczy, a jeżeli będzie prawdopodobieństwo dołożenia 50 tys to tak będzie i inwestycja zostanie wykonana. Co do innych inwestycji jako klub koalicyjny nie podjęto decyzji. Pan radny Adam Nadolny zapytał, jak można porównywać drogę polną z asfaltem? Ale dodał, że trzeba zacząć nawet i od tłucznia. Pani radna Kolanowska zwróciła uwagę panu Ostrowskiemu, że przebudowa chodnika nie dotyczy przebudowy chodnika na chodnik tylko ciągu pieszo – rowerowego. Pan radny Łukasz Zaranek wracając do słów pana radnego Krzysztofa Ostrowskiego w kwestii przyjęcia w szeregi klubu pana radnego Zbigniewa Chudzickiego, powiedział, że jako radni klubu większościowego współpracują z każdym radnym i jest zgoda w wielu fundamentalnych kwestiach dla dobra gminy i sugestia przyjęcia radnego Chudzickiego – jest co najmniej niegrzeczna zdaniem radnego Zaranka, bo to wygląda tak jakby panu Ostrowskiego zaproponować przyjęcie do klubu byłego pracodawcę z poprzedniej kadencji. Pan radny Adam Nadolny zauważył, że w obecności pana starosty rozmowy przebiegają bardzo kulturalnie i spokojnie, a gdy do głosu dochodzi pan Ostrowski rozmowa staje się konfliktowa. Na zakończenie pan radny Hubert Kuszak podziękował za wprowadzenie zaproponowanego pkt dotyczącego sprawozdania z realizacji inwestycji, które mają miejsce na terenie gminy Rogoźno i zauważył, że w przyszłości będzie to ważny element porządku sesji, w którym zobrazowane będą zmiany jakie zachodzą w gminie.

 

Ad. 15. Zakończenie.

Posiedzenie LVII sesji zakończono o godz. 20:05, protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf