PROTOKÓŁ nr 11/2015
zposiedzeniaKomisjiRewizyjnej Rady MiejskiejwRogoźnieodbytegowdniu 16 grudnia 2015rokuogodz. 16.30 wsali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
PosiedzenieKomisjiotworzyłaiposiedzeniuprzewodniczyłaPrzewodniczącaKomisji K. Erenc – Szpek.
PrzewodniczącyK. Erenc – Szpek stwierdziła,żena4członkówKomisjiwobradachbierzeudział 4 członkówKomisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.
Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
Proponowany porządek obrad:
-
Otwarcie obrad.
-
Stwierdzenie quorum.
-
Przyjęcie porządku obrad.
-
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
-
Kontrola wydatkowanych środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
-
Przygotowanie i przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2016.
7. Sprawy bieżące.
8. Wolne głosy i wnioski.
9. Zakończenie .
Ad. 1 i 2 Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
Przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek otworzyła obrady komisji i stwierdziła, że na 4 członków komisji, udział w obradach bierze 4 członków komisji.
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.
Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.
Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Protokół został przyjęty jednogłośnie 4 ,,za” w obecności 4 radnych.
Ad. 5 Kontrola wydatkowanych środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.
Powyższy temat zreferowała pani skarbnik Maria Kachlicka – materiały stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Pan radny Bartosz Perlicjan zapytała panią Skarbnik, jakie koszty zawiera punkt „Pozostałe”?
Pani skarbnik odpowiedziała radnemu, że są to wszelkie koszty nie związane ze szkoleniami, czyli np. podpisanie aktu notarialnego, konferencja, wyjazd w celu dostarczenia materiałów itp.
Kolejne pytanie pana Perlicjana dotyczyło, szczegółów ryczałtu. Pani skarbnik wyjaśniła, że ryczałt jest tylko i wyłącznie przyznawany osobom, które posiadają podpisaną umowę z burmistrzem. Ryczałt dotyczy tylko terenu gminy Rogoźno oraz rozliczany jest miesięcznie i bez względu na to czy pracownik w danym miesiącu wyjeżdżał, czy nie oraz, jeżeli pracownik jest cały miesiąc w pracy.
Następnie radny zapytał o różnicę w ilości kilometrów do Obornik, dlatego że jedni piszą 36 km, a inni 40 i z czego to wynika?
Pani skarbnik wyjaśniła, że jest to związane z ilością spraw załatwianych w urzędzie. Jeden pracownik jedzie tylko do starostwa i wtedy jest 36 km, a inny w kilka miejsc i stąd możliwa różnica w kilometrach.
Swoje pytanie zadała też radna Longina Kolanowska, które dotyczyło „tej samej osoby, która jechała trzy razy do Obornik i jest spora różnica w kilometrach – 72 km, 108 km i 36 km?
Pani skarbnik wyjaśniła, że dotyczy to pani Wojtkowiak, która brała udział w poborze wojskowym i rozliczyła ona jedna delegację, a była 3 dni.
Pan radny Perlicjan poprosił panią skarbnik o zestawienie wydatków na delegacje do porównania z zeszłego roku.
Pani skarbnik przedstawiła radnemu zestawienie kosztów na delegacje i po porównaniu okazało się, że rok 2015 jest oszczędniejszy, czyli – „Delegacje” ogółem za rok 2014 to kwota – 35.952,73 zł, rok 2015 kwota – 34.464,18, „Ryczałt i pozostałe” rok 2014 to kwota – 30.684,51, rok 2015 – 29.472,13, „Szkolenia” – rok 2014 to kwota 5.268,22, rok 2015 – 4.992,05.
Dalej pan radny Perlicjan zapytał o wysokość stawki (tzw. kilometrówkę) na wyjazdy jaka jest ustalona?
Pani skarbnik poinformowała radnego, że jest to stawka ustalona przez ministra i wynosi 0,8358 na samochód duży o pojemności powyżej 900 cm3. Pani Kachlicka dodała, że do delegacji musi być załączony bilet dotyczący środka transportu, oświadczenie czy pracownik korzystał z komunikacji miejskiej.
Ad. 6 Przygotowanie i przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2016.
Komisja w dalszej części zebrania podziękowała za udział pani skarbnik i przystąpiła do sporządzenia planu pracy komisji na rok 2016.
Ad. 7 Sprawy bieżące.
Brak
Ad.8 Wolne głosy i wnioski.
Brak
Ad. 9 Zakończenie.
Posiedzenie zakończono o godz. 17.30.
Protokołowała – Anna Mazur
|