PROTOKÓŁ nr 34 /2017 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 19 grudnia 2017 roku o godz. 15:00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny. Przewodniczący stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 8 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Proponowany porządek obrad:
Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie po wykreśleniu pkt 5.
Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie.
Ad 5 Analiza i przyjęcie planu komisji na rok 2018. Komisja po dłuższej dyskusji wspólnie wypracowała plan komisji na rok 2018, który będzie stanowił załącznik do grudniowej uchwały.
Ad 7 Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2017 dotyczą zadań majątkowych i bieżących: ZADANIA MAJĄTKOWE: 1) „Projekt budowy ul. Kochanowskiego w Rogoźnie” – kwota 2.041,24 zł Kwota wydatków niewygasających dotyczy niezbędnych opłat za uzgodnienia projektu z Zarządcą drogi wojewódzkiej nr 241 oraz gestorami sieci. Wydatki niewygasające stanowią 8,16% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 2) „Budowa ul. Smolary” – 42.089,33 zł dotyczy wykonania robót dodatkowych polegających na wykonaniu utwardzenia terenu przy posesjach i dodatkowych wjazdów nieprzewidzianych podstawową dokumentacją. Niesprzyjające warunkami atmosferyczne oraz występowanie w terenie znacznej ilości niezainwentaryzowanej infrastruktury podziemnej przedłużyła wykonanie tego zadania. Wykonawcą tych robót jest Przedsiębiorstwo Budowlano – Drogowe z siedzibą w m. Cieśle ul. Potulicka 10/5, 64-610 Rogoźno. Wydatki niewygasające stanowią 13,88% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 3) „Przebudowa drogi w m. Stare” - 114.959,74 zł ze względu na długi okres oczekiwania na uzyskanie mapy w celu opracowania dokumentacji technicznej oraz obecnie występujące warunki atmosferyczne nieodpowiednie do przyjętej technologii budowy drogi, uwzględniono to zadanie w wydatkach niewygasających. Przewidywane otwarcie ofert nastąpi 30 grudnia 2017 roku. 4) „Wykonanie dokumentacji technicznej budowy dróg, chodników i parkingów na terenie miasta i gminy” – 68.258,20 zł, stanowić będzie środki niewygasające 2017 roku z uwagi na oczekiwanie na przygotowanie map do celów projektowych oraz na opracowanie na ich podstawie dokumentacji technicznych. Długotrwałe oczekiwanie na opracowanie map do celów projektowych spowodowane jest wprowadzeniem przez Starostwo Powiatowe w Obornikach konieczności opracowywania map do celów projektowych w układzie wektorowym, w wersji cyfrowej co kilkukrotnie wydłuża czas potrzebny na opracowanie map przez uprawnionego geodetę. Czas oczekiwania przez geodetę na materiały wyjściowe do sporządzenia map wynosi ok. 1,5 miesiąca. W ramach tego zadania należy wykonać dokumentację techniczną:
Na zadania zostały zawarte umowy z Firmami: WERITI; R. Juszkiewicz i Alicją Skrzypek – Głowacką na opracowania w/w dokumentacji. Wydatki niewygasające stanowią 58,37% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 5) „Przebudowa parkingu między budynkiem nr 10, a budynkiem Przedszkola nr 2 w Rogoźnie” – 17.825,88 zł. Wykonawcą tego zadania jest BIMEX Sp. z o.o. Sp. K. z siedziba w Rudzie 12B; 64-610 Rogoźno. Prace zostały rozpoczęte w grudniu 2017 roku. W ramach tego zadania zaplanowano wymianę oświetlenia, która została uwzględniona w wydatkach niewygasających. Wydatki niewygasające stanowią 12,28% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 6) „Wykonanie dokumentacji technicznej rozbudowy, zagospodarowania terenu ośrodka rekreacyjnego” – 37.557 zł, część zaplanowanych wydatków ujęta w wydatkach niewygasających dotyczy wykonania dokumentacji technicznej branży drogowej oraz branży instalacyjnej, ze względu na oczekiwanie na mapy do celów projektowych niezbędnych do wykonania dokumentacji.Wykonawcą branży drogowej będzie Projektowanie i Nadzory Budowlane Tadeusz Maćkowiak z Wągrowca oraz branży elektrycznej Elpromont –Bis Sp. jawna Chodzież. Wydatki niewygasające stanowią 27,82% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 7) „Budowa oświetlenia wraz z dokumentacją techniczną na terenie gminy Rogoźno” – 92.620 zł, z uwagi na niezbędne uzgodnienia z zarządcą sieci oraz oczekiwaniem na mapy do celów projektowych ujęto to zadanie w wydatkach niewygasających 2017 roku. Została zawarta umowa z Elpromont –Bis Sp. jawna Chodzież na wykonanie dokumentacji. Wydatki niewygasające stanowią 92,62% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 8) „Budowa placu rekreacyjno – sportowego (przy ROD im. K. Marcinkowskiego)” – 12.283,44 zł, stanowi część wydatków dotyczących wykonania zagospodarowania otoczenia, których nie można wykonać ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne. Wykonawcą tego zadania jest PUMPTRACK.EU TECHRAMPS z siedziba ul. Organiki 2, 31-990 Kraków. Wydatki niewygasające stanowią 8,42% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku. 9) „Budowa boiska wielofunkcyjnego przy ul. Seminarialnej wraz z wyposażeniem” – 348.348,96 zł. Zadanie w 100% zostaje ujęte w wydatkach niewygasających ze względu na niesprzyjające warunki gruntowo – wodne występujące na terenie inwestycji, wstrzymujące prowadzenie robót ziemnych oraz uniemożliwiające prowadzenie prac podbudowy pod nawierzchnią bezpieczną. Umowa na wykonanie tego zadania została zawarta 04 października 2017 roku z „ADA-LIGHT” Sp. z o.o. z siedzibą w Budy Kozickie 56, 09-500 Gostynin. Zadanie jest współfinansowane ze środków EFR w ramach PROW na lata 2014 -2020. Po wykonaniu zadania otrzymamy zwrot poniesionych nakładów w wysokości 90.478 zł. 10) „Zakup kontenera magazynowo – socjalnego na boisku w Siernikach” – 20.000 zł. Z uwagi na niekorzystne warunki gruntowo – wodne uniemożliwiające dojazd dźwigu oraz ciężkiego sprzętu transportowego na teren przeznaczony do montażu kontenera zasadnym jest wykonanie tego zadania do końca czerwca 2018 roku. Wyłoniono wykonawcę dostawy gotowego kontenera przez firmę FLAJSZER z siedziba w Obornikach. Wydatki niewygasające stanowią 75,47% zaplanowanych wydatków na to zadanie w 2017 roku.
ZADANIA BIEŻĄCE:
Ogółem wydatki niewygasające z upływem roku budżetowego 2017 określono na kwotę 897.983,79 zł w tym: wydatki majątkowe 755.983,79 zł i wydatki bieżące 142.000 zł. W tej uchwale radni zgłosili swoje wątpliwości do pkt 7 w uzasadnieniu, jednak na nieobecność pani skarbnik odpowiedzi nie było.
Ad.8 Sprawy bieżące.
Ad 9 Wolne głosy i wnioski. Radni dyskutowali na temat przyszłorocznych dożynek i w wyniku tych rozmów został ustalony termin na dzień 01 września 2018r., co do miejsca – decyzja nie zapadła, ponieważ większość sołectw ma problem z zapleczem socjalnym i warunkami sanitarnymi.
Ad.10 Zamknięcie obrad. Posiedzenie komisji zakończono o godz 16:45, protokołowała Anna Mazur. | |