Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XLVI/2017 z XLVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 30 sierpnia 2017 r. o godz.16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XLVI/2017

z XLVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu30 sierpnia 2017 r. o godz.16.00

 

z XLVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w 30 sierpnia 2017 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii W.P.1. Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryka Janusa.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, Pani Z-cy Burmistrza, Pani Skarbnik przystąpiono do realizacji porządku obrad. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr2 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowskiego.

 

II Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XLII, XLIII, XLIV, XLV sesji sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Przygotowanie placówek oświatowo – wychowawczych do realizacji zadań w nowym roku szkolnym.
  6. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. wyrażenia zgody na przekazanie w drodze darowizny na rzecz Województwa Wielkopolskiego działki nr 1493 – ul. Kościuszki w Rogoźnie,
    2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 107/3 w Laskowie,
    3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 2054/1 w Rogoźnie,
    4. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Mała Poznańska 31/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,
    5. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kardynała Wyszyńskiego 19/4 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,
    6. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kardynała Wyszyńskiego 19/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,
    7. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kotlarska 1/5 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,
    8. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego,
    9. zmiany nazwy ulicy,
    10. szczegółowych zasad ponoszenia odpowiedzialności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Rogoźno,
    11. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego,
    12. pomocy finansowej dla Gminy Oborniki,
    13. zatwierdzenia do realizacji projektu nr RPWP.08.01.02-0230/16 „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. – nowe kompetencje uczniów i nauczycieli w Gminie Rogoźno,
    14. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2017,
    15. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2026.
  7. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  8. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  9. Interpelacje i zapytania radnych.
  10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  11. Wolne głosy i wnioski.
  12. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie po dodaniu w ppkt P) uchwały w sprawie przedłużenia obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków i ppkt R) uchwała w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do udziału w projekcie rekultywacji linii kolejowej Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec.

 

Ad. 3. Przyjęcieprotokołówz XLII, XLIII, XLIV, XLV sesji VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

Protokoły zostały przyjęte przez radnych jednogłośnie.

 

Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

Pan radny Adam Nadolny skierowała swoje pytanie do pana przewodniczącego Gustawa Wańkowicza pytając o to, czy zostały podjęte działania na drodze szczytniewskiej? Pan Wańkowicz odpowiedział, że tak, droga została uzupełniona kruszywem.

 

Ad. 5. Sprawozdanie z realizacji zadań oświatowych i przygotowanie placówek oświatowo – wychowawczych do realizacji zadań w nowym roku szkolnym.

Powyższy temat zreferowała pani burmistrz Renata Tomaszewska, która jest pełnomocnikiem Burmistrza ds. oświatowych.

 

Szkoła Podstawowa nr 2 w Rogoźnie

  • ilość oddziałów - 21 w tym 2 oddziały przedszkolne (umniejszenie o 1 oddział w porównaniu do arkusza z kwietnia 2017)
  • zmiana liczby  oddziałów wynika z połączenia 5 klas trzecich ( 3abcde) w 4 klasy trzecie (3abcd)
  • ilość uczniów - 450 
  • średnia na oddział : 21,4

Przeprowadzone remonty - remont holu I i II piętro - realizacja zaleceń Sanepidu

  • remont sali nr 4 - pracownia komputerowa
  • remont nowego pomieszczenia na bibliotekę
  • remont gabinetu v-ce dyrektora i pedagoga

W roku szkolnym 2017/2018 zatrudnionych zostanie 3  nowych nauczycieli –

  • język angielski
  • WF
  • geografia  (niepełnozatrudniona)

zmiany w zatrudnieniu -nauczycielka p. H.T. z dniem 31.08.2017 rozwiązuje stosunek pracy z tytułu przejścia na świadczenie kompensacyjne

 

Szkoła Podstawowa nr 3 w Rogoźnie z oddziałami gimnazjalnymi

  • Liczba uczniów w szkole: 695
  • Liczba oddziałów: 32 oddziałów
  • klasa 1 – 4 oddziały
  • klasa 2 – 1 oddział
  • klasa 3 – 6 oddziałów
  • klasa 4 – 5 oddziałów
  • klasa 5 – 4 oddziały
  • klasa 6 – 4 oddziały
  • klasa 7 – 4 oddziały
  • klasa 2G – 2 oddziały
  • klasa 3G – 2 oddziały
  • Wzrost liczby oddziałów uczniów klas siódmych (były 3 oddziały – są 4 oddziały uczniów klas siódmych w tym klasa sportowa)
  1. Zmiany w zatrudnieniu (urlopy zdrowotne, macierzyńskie ) bez zmian
  2. Remonty wykonane w czasie ferii letnich:
    1. generalny remont wszystkich sanitariatów dla dziewcząt, chłopców i nauczycieli (dziewięć pomieszczeń na trzech poziomach);
    2. malowanie korytarza i dwóch klatek schodowych na drugim piętrze;
    3. malowanie kotłowni;
    4. malowanie pomieszczeń socjalnych pracowników obsługi;
    5. malowanie magazynu intendenta;
    6. wymiana pięciu hydrantów wewnętrznych.

Ul. Kościuszki oddziały gimnazjalne i budynek dla klas 3 SP

  1. Ilość oddziałów gimnazjum - 4
  2. Ilość uczniów- 92
  3. średnia uczniów na oodz. : 23
  4. Przeprowadzone remonty

 

Remonty przeprowadzone w czasie wakacji w Gimnazjum nr 1 w związku z przystosowaniem szkoły do potrzeb klas nauczania początkowego SP 3.

Stary budynek

  • kapitalny remont sanitariatów w starym budynku szkoły ( toalety dla uczniów, nauczycieli, pomieszczenie dla potrzeb zajęć indywidualnych, korytarz przy toaletach)
  • rozdzielenie doprowadzenia sieci wodociągowej do starego i nowego budynku szkoły
  • szpachlowanie, malowanie sufitu i malowanie ścian w klasie 23 w związku z oberwaniem części sufitu
  • remont klasy 26, 28, 29 –szpachlowanie, malowanie sufitu, ścian, grzejników, drzwi
  • malowanie ścian w klasie 25
  • montaż oraz doprowadzenie sygnału i zasilania do nowych projektorów  we wszystkich klasach w starym budynku szkoły ( klasy 22,23,25,26,28,29)
  • montaż ekranów we wszystkich klasach starego budynku
  • wymiana poręczy i balustrad  schodowych oraz obudowa wang
  • wymiana obudowy grzejników na półpiętrze
  • malowanie lamperii na korytarzu starego budynku
  • wymiana lamp w klasach 23,26,28,
  • doprowadzenie Internetu szerokopasmowego z nowego do starego budynku szkoły
  • rozprowadzenie sieci internetowej do wszystkich pomieszczeń lekcyjnych i biblioteki w starym budynku szkoły

Nowy budynek

  • rozprowadzenie Internetu do wszystkich pomieszczeń lekcyjnych w nowym budynku szkoły( klasy, świetlica- klasa20, stołówka, gabinet pedagoga, gabinet pielęgniarki, pokój nauczycieli wf
  • remont sieci internetowej w klasie informatycznej
  • przewieszenie 3 projektorów ze starego do nowego budynku szkoły i doprowadzenie sygnału i zasilania do tych urządzeń
  • montaż projektora w sali nr20- świetlica
  • remont klasy nr 15- szpachlowanie, malowanie ścian i sufitu grzejników
  • remont pokoju nauczycieli wf –kącik sanitarny, szpachlowanie, malowanie, zawieszenie nowych lamp
  • malowanie korytarza oraz pomieszczenia magazynowego przy sali gimnastycznej
  • malowanie sekretariatu, pokoju nauczycielskiego, świetlicy, kuchni
  • montaż nowych lamp w klasach  nr 15,16

Boisko

  • usunięcie metalowych ławek ,płotków i koszy na smieci z terenu boiska  
  • Zakupy dokonane podczas wakacji w związku z przystosowaniem szkoły do potrzeb klas nauczania początkowego SP 3.
  • osiem krzeseł ISO do pokoju nauczycielskiego w nowym budynku szkoły
  • zakup 38 lamp do klas
  • zakup 14 nowych komputerów do sali informatycznej
  • zakup oprogramowania Office 365 na 14 stanowisk do sali informatycznej
  • zakup drukarki kolorowej do sali informatycznej
  • zakup karnisza do świetlico-stołówki
  • zakup nowych firan do świetlicy
  • zakup tacek dla potrzeb stołówki
  • zakup wyposażenia do sanitariatów(pojemniki na mydło, papier, ręczniki)
  • zakup szafki łazienkowej do toalety dla nauczycieli
  • Realizacja zaleceń SANEPID-u i BHP
  • kapitalny remont łazienek
  • montaż oświetlenia  LED w 4 pomieszczeniach lekcyjnych( zamiast świetlówek bez osłon lub lamp wiszących)
  • usunięcie metalowych ławek z terenu boiska
  • montaż nowych koszy na śmieci
  • Nowo zatrudnieni nauczyciele

 

SP Pruśce

  • Liczba oddziałów – 7 ( w tym oddział przedszkolny)
  • Ilość uczniów - 95 ( w tym 20 w oddziale przedszkolnym)

Przeprowadzone remonty

  • Wykonano remonty w dwóch salach lekcyjnych, przeprowadzono prace konserwatorskie ( malowanie drzwi w budynku gospodarczym, malowanie ogrodzeń szkoły i inne). Trwa usuwanie awarii w toaletach szkolnych.
  • Nie było zaleceń pokontrolnych.

Zatrudnienie nowych nauczycieli:

  • Zatrudniono 6 nauczycieli niepełnozatrudnionych, celem realizacji zajęć z ramowego planu nauczania i 2 nauczycieli wspomagających.

 

Szkoła Podstawowa im. A. Mickiewicza w Budziszewku

  • Liczba uczniów: 68 w 7 oddziałach
  • Liczba dzieci w oddz. przedszk.: 21 w 1 oddziale

Remonty:

  • 2 sale lekcyjne
  • Wymiana oświetlenia w salach lekcyjnych
  • Montaż internetu szerokopasmowego
  • Zalecenia straży pożarnej: brak ciśnienia wody w hydrantach: w trakcie naprawy
  • Na dzień 28.08.2017 roku przedszkole zatrudniło 1 nauczyciela do j. angielskiego ( 2 godz. tygodniowo).
  • Z powodu odejścia dziecka niepełnosprawnego do Budziszewka rezygnacja z 1 pomocy nauczyciela - umowa do 31 sierpnia 2017 )

 

Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego w Parkowie 

  • Liczba oddziałów i uczniów w oddziałach
  • Łącznie:
  • 10 oddziałów SP - 175 uczniów
  • 2 oddziały gimnazjalne -  56 uczniów 
  • Kl. I – 16
  • Kl. II – 10
  • Kl. IIIa – 20
  • Kl. IIIb – 15
  • Kl. IVa – 22
  • Kl. IVb – 13
  • Kl. V a – 17 (w tym Lidia G., która z informacji uzyskanej od rodzica prawdopodobnie ma rozpocząć naukę w innej szkole – ośrodku)
  • Kl. Vb – 19
  • Kl. VI – 25
  • Kl. VII – 18 (w tym Filip G., który z informacji uzyskanej od prawnego opiekuna prawdopodobnie rozpocznie naukę w OHP)
  • Kl. II G – 26 (w tym Filip G., który rozpocznie naukę, o ile Starostwo Powiatowe w Obornikach znajdzie placówkę w ośrodku szkolno-wychowawczym)
  • Kl. III G – 30

Przeprowadzone remonty:

  • wymalowanie sufitów w łazienkach na parterze, I i II piętrze budynku
  • naprawa rur wodociągowych oraz grzejnika w szatni u chłopców i w pokoju nauczycieli wychowania fizycznego
  • z zaleceń p.poż.: zamontowanie wyłącznika prądu na zewnątrz budynku, montaż drzwi p.poż. między kotłownią a składem opału; wycięcie drzew wskazane w protokole kontrolnym
  • zamontowanie (zabetonowanie) bramek na boisku piłki siatkowej plażowej
  • drobne naprawy na terenie szkoły i obejściu szkoły

Nie zatrudniono nowych nauczycieli w Szkole Podstawowej im. Józefa Wybickiego w Parkowie.

 

Przedszkole nr 2 w Rogoźnie 

1. Aktualna liczba dzieci w przedszkolu , ilość oddziałów

Aktualna liczba dzieci w przedszkolu 125, 5 oddziałów po 25 dzieci.

2. Remonty wykonane w czasie ferii letnich:

  • wymalowano salę zabaw, korytarz i łazienkę nr 3
  • wyłożono płytkami podłogę i wymalowano kantorki na środki czystości w sali nr 4 i 5
  • polakierowano parkiet w sali nr 5
  • wymurowano 4 kominy na dachu przedszkola

3. Zalecenia pokontrolne

21.04.2017r. - kontrola bieżącego stanu sanitarno – technicznego pomieszczeń przedszkola wraz z blokiem żywieniowym oraz kontrola placu zabaw (blok żywieniowy - brak zaleceń) plac zabaw – do 31.05.17r. polecono zabezpieczenie piaskownic przed zanieczyszczeniem odpadami zwierzęcymi (wykonano 4 plandeki zabezpieczające piaskownice) Do Przedszkola nr 2 została przyjęta na zastępstwo pomoc nauczyciela p. D.  M. – Frankiewicz za p. Wioletę Moderską – Krzeskowiak która przebywa na urlopie macierzyńskim do 09.10.2017r.

Przedszkole nr 1 im. Kubusia Puchatka w Rogoźnie

  1. Liczba oddziałów - 5
  2. Ilość uczniów/dzieci - 125
  3. Przeprowadzone remonty  (bez zaleceń pokontrolnych p/poż, sanepid):
    • malowanie kuchni przedszkolnej
    • malowanie szatni dzieci
    • inne drobne prace malarskie i naprawcze w celu poprawy estetyki i prawidłowego   funkcjonowania placówki (m.in. poprawa estetyki parapetów wewnętrznych w 2 salach dzieci, malowanie drzwi i innych wyprawek)
    • zakup zmywarki.
  4. Liczba zatrudnionych nowych nauczycieli - 1 pełnozatrudniony, 2 niepełnozatrudnionych.

 

Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Gościejewie

  • Liczba oddziałów: 12 + 2 oddziały przedszkolne
  • Ilość uczniów: 233
  • Oddziały przedszkolne: 42
  • Klasy szkoły podstawowej: 153
  • Oddziały gimnazjum: 38
  • Remonty:
  • korytarz budynek w Tarnowie
  • malowanie Sali nr 2 w Gościejewie
  • Zatrudnionych nowych nauczycieli: 10

Pan przewodniczący Henryk Janus zapytał, dlaczego w sprawozdaniu nie ma ilości zatrudnionych nauczycieli? Pani z-ca burmistrza odpowiedziała, że jest to wynikiem niepodpisanych aneksów arkuszy organizacyjnych, ponieważ nie wiadomo ilu nauczycieli będzie miało nadgodziny, ilu nauczycieli jeszcze brakuje itp.

 

Ad. 6 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. wyrażenia zgody na przekazanie w drodze darowizny na rzecz Województwa Wielkopolskiego działki nr 1493 – ul. Kościuszki w Rogoźnie, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 107/3 w Laskowie, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 2054/1 w Rogoźnie, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  4. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Mała Poznańska 31/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  5. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kardynała Wyszyńskiego 19/4 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  6. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kardynała Wyszyńskiego 19/2 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  7. wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kotlarska 1/5 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  8. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  9. zmiany nazwy ulicy, uchwałę przedstawił pan kierownik Roman Piątkowski. Uchwała przyjęta 13 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi się”. Pan Janus zapytał, jakie koszty w związku z tą zmiana poniosą mieszkańcy? Pan kierownik odpowiedział, że uregulowane to zostało przez ustawodawcę w art. 5, wymiana dokumentów jest wolna od opłat.
  10. szczegółowych zasad ponoszenia odpowiedzialności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Rogoźno, uchwałę przedstawiła pani kierownik Ewelina Kowalska. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  11. pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego, uchwałę przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka. Uchwała przyjęta jednogłośnie. Pan Kuszak dopytał, na co będą przeznaczone te pieniądze? Pani skarbnik odpowiedziała, że na wycinkę drzew „za jeziorem”, pan radny dalej zapytał, czy będzie to wykonane w tym roku? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że tak. Pan radny Chudzicki zapytał, czy powiat będzie partycypował w kosztach przebudowy tej drogi? Pan Gustaw Wańkowicz odpowiedział, że nie wie. Uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się”.
  12. pomocy finansowej dla Gminy Oborniki, uchwałę przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  13. zatwierdzenia do realizacji projektu nr RPWP.08.01.02-0230/16 „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. – nowe kompetencje uczniów i nauczycieli w Gminie Rogoźno, uchwałę przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  14. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2017, uchwałę przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka, wraz z trzema autopoprawkami, które zostały przyjęte jednogłośnie. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  15. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2026, uchwałę przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka, wraz z trzema autopoprawkami autopoprawkami, które zostały przyjęte jednogłośnie. Uchwała przyjęta jednogłośnie.
  16. przedłużenia obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, uchwałę przedstawił pan prezes Witold Goszczyński. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  17. wyrażenia woli przystąpienia do udziału w projekcie rekultywacji linii kolejowej Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, uchwałę przedstawił kierownik pan Paweł Andrzejczak. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 7. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Informacje o udziale Przewodniczącego  w okresie międzysesyjnym

08.07 Piknik Rodzinny Sołectwa Gościejewo
12.07 Rada Sołecka w Gościejewie
28.07 Sesja Rady Miejskiej,
  Kapituła konkursów „Mój piękny dom" i „Moja piękna zagroda"
12.08 Uroczystość z okazji Dnia Wojska Polskiego w Gościejewie
14.08 Sesja Rady Miejskiej,
16.08 Rada Sołecka w Gościejewie,
19.08 Objazd posesji - konkurs „Mój piękny dom"; „Moja piękna zagroda",
  Mecz I rundy Pucharu Polski „Orły Kruka"- „Czarni" Kaźmierz,
23.08 Spotkanie w sprawie utworzenia Płatnej Strefy Parkowania oraz spotkanie kapituły konkursów dożynkowych,
27.08 Dożynki Gminne Gminy Ryczywół w Tłukawach,
od 05.07 spotkania w sprawie organizacji Dożynek Gminnych zaplanowanych na 3 września w Gościejewie.

 

Do informacji Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym .

W zastępstwie Przewodniczącego RM - Paweł Wojciechowski

27.06 udział w Zgromadzeniu Wspólników spółki gminnej MEGAWAT
15.07 udział w festynie sołectwa Boguniewo
19.08 udział w Mszy Św. w intencji trzeźwości
  udział w projekcji filmu w kinie plenerowym na terenie targowiska miejskiego
27.08 udział w Wojewódzko - Archidiecezjalnych Dożynkach Wielkopolskich w Gnieźnie

 

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 24 sierpnia 2017 roku wUrzędzie Miejskim. Zostało ono poprzedzone wizytacją w Szkole Podstawowej nr 3 i Szkole Podstawowej nr 2.

W posiedzeniu uczestniczyli: Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Skarbnik Maria Kachlicka, Kierownik Roman Piątkowski, Kierownik GOPS Ewelina Kowalska, Przewodnicząca GKRPA Maria Stachowiak Komisja obradowała w pełnym składzie.

Pierwszym z głównych tematów posiedzenia było przedstawienie informacji dotyczących przygotowaniu placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2017-2018. Temat omówiła p.Renata Tomaszewska. Drugim tematem, którym na posiedzeniu zajmowała się komisja, było omówienie działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Temat zreferowała p. Maria Stachowiak. Ostatnim tematem było omówienie Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii. Programy omówiła p. Maria Stachowiak. Podczas posiedzenia zaopiniowano także projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej. Ponadto Komisja przyjęła wnioski Radnego Łukasza Zaranka do Burmistrza Rogoźna ws. nazwy ulicy w Owczegłowach (ul. Hipolita Cegielskiego) oraz do ZDP ws. remontu drogi Owczegłowy – Wojciechowo.

 

Dnia 23.08.2017 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w składzie:

  • Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
  • Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
  • Longina Kolanowska - członek komisji
  • Ewa Wysocka - członek komisji

Nieobecny członek komisji - Roman Kinach

Tematem Komisji Rewizyjnej była  kontrola prawidłowości wykorzystania środków publicznych na zadania w zakresie GKRPA za rok 2016.

Komisja po zapoznaniu się z przygotowanymi materiałami i wysłuchaniu przewodniczącej GKRPA p. Marii Stachowiak oraz p. skarbnik Marii Kachlickiej stwierdziła, że środki wydane przez GKRPA były w sposób prawidłowy. Sprawdzono następujące faktury o numerach:

  • 01/06/2017 na kwotę 87,00 zł ( mały popcorn, średnie pepsi- zestaw dla dzieci ze świetlicy SP3
  • FV/0051/22/2017 na kwotę 239/33 zł (wakacyjny program wycieczkowy dla dzieci ze świetlicy SP3)
  • 144/B/2017 na kwotę 180,00 zł (wakacyjny program wycieczkowy dla dzieci ze świetlicy SP3)
  • 26/2017 na kwotę 142,50 zł (wycieczkowy wakacyjny program dla dzieci ze świetlicy SP3)
  • 18/Z/2017 na kwotę 69,00 zł (wakacyjny program wycieczkowy SP-Budziszewko)
  • 148/B/2017 na kwotę 240,00 zł (wakacyjny program wycieczkowy SP- Budziszewko)
  • FA/4/07/2017/U na kwotę 500,00 zł (wakacyjny program wycieczkowy SP- Budziszewko)
  • 180/02/2017 na kwotę 441,00 zł (zakup materiałów dla dzieci które uczestniczą na zajęciach świetlicy opiekuńczo – wychowawczej w Pruścach)

Komisja zwróciła uwagę na mało szczegółowy opis faktur: FVKL/17/8; FVKL/17/9; FVKL/17/10. Samo wystawienie dokumentów jest zbyt ogólnikowe (w rubryce towar - ogólnie artykuły spożywcze).

Wniosek: KR zaleca dokładniejszy opis faktur

Dnia 21.08.2017 Komisja Rewizyjna skontrolowała również dzienniki świetlic opiekuńczo –wychowawczych oraz sprawozdania  z realizacji zadań. Stwierdzono następujące uwagi:

  • brak dwóch dzienników ze świetlicy opiekuńczo-wychowawczej SP w Pruścach,
  • brak dwóch dzienników ze świetlicy opiekuńczo-wychowawczej SP w Budziszewku,
  • brak sprawdzania obecności w dziennikach : Grupy Wsparcia dla Młodzieży, Grupy Wsparcia dla Młodzieży Niepełnosprawnej, świetlicy opiekuńczo-wychowawczej w Owczegłowach i Garbatce,
  • brak planów zajęć w dziennikach .

Wniosek: KR zaleca prawidłowe wypełnianie dzienników

Drugim tematem Komisji Rewizyjnej była analiza wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu w 2016 roku.

W 2016 roku liczba wydanych zezwoleń wynosiła:

  • DETAL (sklepy, stacje benzynowe):78 szt.
  • GASTRONOMIA: 4szt.
  • JEDNORAZOWE:17 szt.

Wygaszono 2 zezwolenia. Jedno ze względu na likwidację punktu sprzedaży, a drugie ze względu na niedokonanie opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Nie wydano żadnej decyzji cofającej zezwolenie. Komisja zaopiniowała pozytywnie 30 punktów sprzedaży.

 

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa miała swoje posiedzenie w dniu 28 sierpnia 2017r. Tematem posiedzenia był stan bezpieczeństwa na terenie gminy Rogoźno. W pracach komisji uczestniczyli zaproszeni goście: zastępca komendanta posterunku policji w Rogoźnie pan Krzysztof Ryżek, młodszy brygadier Marek Wiktorski PSP w Obornikach, komendant Straży Miejskiej w Rogoźnie pan Jan Stępień. Panowie szeroko omówili zadania związane z bezpieczeństwem mieszkańców oraz bardzo pozytywnie wypowiadali się na temat współpracy z samorządem Rogozińskim. W dalszej części komisja omówiła materiały na sesję, które zreferowali: pani skarbnik Maria Kachlicka oraz pan Roman Piątkowski. Członkowie komisji zgłosili wnioski, które w najbliższych dniach w formie pisemnej wnioskodawcy dostarczą do biura rady. Komisja wydała opinię pozytywną w sprawie wykazu obejmującego osoby zakwalifikowane do wynajmu lokalu mieszkalnego z zasobu gminy.

 

 

Ad. 8. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

 

27 czerwca

-wizyta u Notariusza

 

-udział w zebraniu z zawodnikami  KKS Wełna

28 czerwca

-udział w obchodach 61 rocznicy Poznańskiego Czerwca 56’

29 czerwca

-spotkanie z prezesem BS w Czarnkowie

30 czerwca

-spotkanie z V-ce Starostą Obornickim (omawianie budowy drogi Za Jeziorem)

 

-udział w konferencji „Bezpieczne zbiory 2017” w Jaraczu

01 lipca

- Noc na Orliku – udział w turnieju piłkarskim

 

-udział w festynie sołeckim w Studzieńcu

08 lipca

-udział w festynach sołeckich w Gościejewie i Budziszewku

10 lipca

-wręczanie kart Seniora

11 lipca

- udział w spotkaniu roboczym  burmistrzów i wójtów gmin i członków Stowarzyszenia Dolina Wełny

12 lipca

-udział w walnym  zebraniu  Spółdzielni Socjalnej OPUS

15 lipca

-udział w festynie sołeckim w Słomowie połączonego z otwarciem  nowego placu zabaw dla dzieci

 

-udział w Festynie Sołeckim w Boguniewie

16 lipca

- udział w przekazaniu sprzętu ratującego życie (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) jednostce  OSP w Parkowie

17 lipca

-wręczanie Kart Seniora

 

-udział w odsłonięciu tablicy informacyjnej -17 południka przebiegającego przez Rogoźno

18 lipca

-udział w Walnym Nadzwyczajnym zebraniu Spółdzielni Socjalnej OPUS

19 lipca

- udział w przekazaniu sprzętu ratującego życie (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) jednostce  OSP w Gościejewie i Pruścach

21 lipca

-udział w festynie policyjnym w Rogoźnie z okazji Święta Policji

 

-udział w projekcji filmu  pt. ”Moja Wielka Grecka Wycieczka ”w Kinie Plenerowym zorganizowanym na terenie targowiska miejskiego „Mój Rynek” w Rogoźnie

25 lipca

-wręczanie Kart Seniora

 

26 lipca

-udział w spotkaniu z Wicemarszałkiem Województwa Wlkp. Wojciechem Jankowiakiem w/s modernizacji linii  kolejowej  Poznań-Piła

27 lipca

-udzielenie wywiadu w/s planowanej żwirowni w Jaraczu dla telewizji regionalnej

 

--udział w Jubileuszu Złotych Godów

30 lipca

-udział w Festynie Rodzinnym na Targowisku Miejskim

01 sierpnia

-wizyta u Notariusza-Rogoźno

04 - 07sierpnia

-udział w uroczystościach 700 lecia Sromowiec w gminie Czorsztyn

12 sierpnia

-udział w obchodach Święta Wojska Polskiego w Gościejewie

14 sierpnia

-udział w sesji nadzwyczajnej Rady Miejskiej w Rogoźnie

 

-wręczanie kart Seniora

19 sierpnia

-udział we Mszy Św. w intencji Trzeźwości

 

-udział w projekcji filmu  pt. „Źródło  Nadziei ”w kinie plenerowym zorganizowanym na terenie targowiska miejskiego „Mój Rynek” w Rogoźnie

22 sierpnia

-wręczenie karty seniora najmłodszemu stulatkowi panu Czesławowi Michalskiemu

 

- udział w podpisaniu umowy  z Wicemarszałkiem Województwa Wielkopolskiego na przebudowę  placu zabaw oraz siłowni zewnętrznej przy ulicy Różanej oraz budowa boiska wielofunkcyjnego przy ul. Seminarialnej

 

-udział w posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych Rady Powiatu Obornickiego

 

-udział w spotkaniu organizacyjnym w/s „Półmaratonu 2017”

23 sierpnia

-udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej

24 sierpnia

-udział w Sesji Rady Powiatu Obornickiego

 

-wizyta u Notariusza w Poznaniu  i  w Wągrowcu

25  sierpnia

-udział w otwarciu wystawy „ Tajemniczy Świat Sumatry”

26 sierpnia

-udział w otwarciu  Turnieju Piłki Nożnej  dla dzieci  o Puchar Burmistrza Rogoźna

-udział w otwarciu festynu rodzinnego Sołectwa Nienawiszcz

 

-udział w uroczystościach dożynkowych w Sołectwie Parkowo oraz w Sołectwie Pruśce

27  sierpnia

- udział w II Memoriale Piłkarskim im. Józefa Kruka

 

-udział w posiedzeniu Komisji GFiR

30  sierpnia

-udział w podpisaniu umowy z wykonawcą  na budowę placu zabaw na ulicy Różanej

 

 

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA ROGOŹNA z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Rogoźnie za okres od  26.06.2017 r. do 30.08.2017 r.

 

  1. UCHWAŁA NR  XLII/391/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym, przesłanie uchwały do WUW,
  2. UCHWAŁA NR  XLII/392/2017 w sprawie Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt  na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 4656 z dn 29.06.2017,
  3. UCHWAŁA NR  XLII/393/2017 w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Rogoźno, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 4657 z dn 29.06.2017 przesłanie do RIO.
  4. UCHWAŁA NR  XLII/394/2017 w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 4834 z dn 29.06.2017 przesłanie do RIO.
  5. UCHWAŁA NR  XLII/395/2017 w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno, przesłanie uchwały do WUW
  6. UCHWAŁA NR  XLII/396/2017 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym  działki nr 84 w Rogoźnie, przesłanie uchwały do WUW
  7. UCHWAŁA NR  XLII/397/2017 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym  gminy w trybie bezprzetargowym części działki nr 1512/2 w Rogoźnie, przesłanie uchwały do WUW
  8. UCHWAŁA NR  XLII/398/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym, przesłanie uchwały do WUW
  9. UCHWAŁA NR  XLII/399/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 22/4 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, przesłanie uchwały do WUW
  10. UCHWAŁA NR  XLII/400/2017 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna  terenów położonych pomiędzy ulicami: Osiedlem Przemysława II, Seminarialną i Długą, przesłanie uchwały do WUW
  11. UCHWAŁA NR  XLII/401/2017 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna terenów położonych pomiędzy rzeką Wełną a ulicami:  Kościuszki i Kotlarska, przesłanie uchwały do WUW
  12. UCHWAŁA NR  XLII/402/2017 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna  terenu położonego w rejonie ulic: Mickiewicza i Różanej , przesłanie uchwały do WUW
  13. UCHWAŁA NR  XLII/403/2017 w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 4658 z dn 29.06.2017
  14. UCHWAŁA NR  XLII/404/2017 w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół stacji kolejowej Parkowo, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 4659 z dn 29.06.2017
  15. UCHWAŁA NR  XLII/405/2017 w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu nr RPWP.07.01.02-30-0119/16  „Aktywniej w Rogoźnie – kompleksowy program aktywizacji dla mieszkańców Gminy Rogoźno” w ramach działania  7.1 Aktywna integracja, Poddziałanie 7.1.2 Aktywna integracja – projekty konkursowe, Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, przesłanie uchwały do WUW
  16. Uchwała Nr XLIII/406/2017 w sprawie: zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2017 rok, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 5155 z dn 17.07.2017 przesłanie do RIO.
  17. Uchwała Nr XLIII/407/2017 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017-2028, przesłanie uchwały do WUW
  18. Uchwała Nr XLIII/408/2017 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, przesłanie uchwały do WUW
  19. Uchwała Nr XLIII/409/ w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających jednostce samorządu terytorialnego i jej jednostkom organizacyjnym oraz warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 5158 z dn 17.07.2017
  20. Uchwała Nr XLIII/410/2017 w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 5157 z dn 17.07.2017
  21. Uchwała Nr XLIII/411/2017 w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Rogoźno, przesłanie uchwały do WUW ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 5156 z dn 17.07.2017
  22. Uchwała Nr XLIII/412/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym, przesłanie uchwały do WUW
  23. UCHWAŁA NR XLIV/413/2017 w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno, przesłanie uchwały do WUW
  24. Uchwała nr XLV/414/2017 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, przesłanie do RIO.
  25. Uchwała nr XLV/415/2017 w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego, przesłanie uchwały do WUW przesłanie do RIO.
  26. Uchwała nr XLV/416/2017 w sprawie: zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2017 rok, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 5455 z dn 16.08.2017, przesłanie do RIO.
  27. Uchwała nr XLV/417/2017 w sprawie zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2017-2036, przesłanie uchwały do WUW
  28. Uchwała nr XLV/418/2017 w sprawie: ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, przesłanie uchwały do WUW, ogł w Dzienniku Woj. Wlkp. poz 5456 z dn 16.08.2017, przesłanie do RIO.

Pan radny Hubert Kuszak zapytał jak wygląda sprawa klubu KKS Wełna? Pan burmistrz odpowiedział, że atmosfera nie jest miła w dalszym ciągu i nie doszło do porozumienia trenera z drużyną seniorów. Rozgrywki personalne nie ucichły.

 

Ad. 9. Interpelacje i zapytania radnych.

Brak.

 

Ad. 10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Brak.

 

Ad. 11. Wolnegłosyiwnioski.

Pan radny Hubert Kuszak zapytał, jak na tą chwilę wygląda sytuacja zawodów motorowodnych? Pan burmistrz odpowiedział, że na wysłane pismo nie ma odpowiedzi i w tej sprawie pan kierownik Andrzejczak będzie monitował. Pani Ewa Wysocka zapytała, dlaczego Stowarzyszenia Natura 2000 nie otrzymała pozwolenia na stoisko na dożynkach? Pan burmistrz odpowiedział, że mnóstwo jest osób takich, którzy wnioski składali na dwa dni przed zakończeniem terminu składania i być może jest to spowodowane brakiem miejsc. Pan radny Kuszak zapytał, czy woda z piwnic zabrudzona węglem i innymi nieczystościami jest ściekiem i może być odprowadzana do deszczówki? Pan prezes Aquabellisu odpowiedział, że taka woda nie powinna być kierowana do kanalizacji.

 

Ad. 12. Zakończenie.

Posiedzenie sesji gminnej została zakończona trzykrotnym uderzeniem laski przez pana Przewodniczącego Henryka Janusa o godzinie 18:00, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf