Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XVIII/2015 z XVII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 28 października 2015r. o godz.16.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr XVIII/2015

z XVIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytej w dniu 28 października 2015 r. o godz. 16.00

 

XVIII Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 28 października 2015 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii Wojska Polskiego 4.

 

  1. Otwarciesesjiistwierdzeniequorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.

 

Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych. Jeden nieobecny – usprawiedliwiony.

Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowskiego.

 

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę.

 

Proponowany porządek obrad:

1.Otwarciesesjiistwierdzeniequorum.

2.Przyjęcieporządkuobrad.

3.Przyjęcieprotokołuz XVI sesji oraz XVII sesji nadzwyczajnej VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

4.Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

5.Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

6.Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.

7.Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.

8.Stan rolnictwa na terenie Gminy Rogoźno.

- wystąpienia przedstawicieli,

- dyskusja

9.Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

a) zmiany Uchwały Nr XXX/227/2005 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 marca 2005 r., w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego z 2005 r. Nr 64 poz. 1925, z 2006 r. Nr 206 poz. 4968, z 2010 r. Nr 38 poz. 961, z 2010 r. Nr 273 poz. 5423, z dnia 14.11.2012 r. poz. 5152).

b) określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Rogoźno

10. Interpelacje i zapytania Radnych.

11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

12.Wolnegłosyiwnioski.

13.Zakończenie.

 

Zmiany do programu obrad wniósł pan Burmistrz Roman Szuberski

c) uchwała w sprawie wprowadzenia opłaty targowej

oraz Wiceprzewodniczący Maciej Kutka:

d) oświadczenie w spr, poparcia apelu nr XIII/2/2015 Rady Miejskiej w Obornikach z dnia 26 sierpnia 2015 r. w sprawie uruchomienia dodatkowej karetki w ramach zabezpieczenia Zespołu Ratownictwa Medycznego dla Powiatu Obornickiego.

 

 

Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad po wniesionych zmianach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3 Przyjęcieprotokołuz XVI sesji i XVII sesji nadzwyczajnej VII kadencji RadyMiejskiejwRogoźnie.

Protokoły z sesji nr XVI sesji – oraz sesji nadzwyczajnej nr XVII - VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załączniki do protokołu.

 

Ad.4.Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

W tym punkcie nie zgłoszono żadnych pytań.

 

Ad. 5 Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pan Przewodniczący Rady Henryk Janus uczestniczył:

 

5 października - otwarcie ofert na modernizację parkingu przy ośrodku zdrowia przy ul. Czarnkowskiej, oraz chodników przy ul. W.Szkolnej, M.Szkolna

7 października - spotkanie z zespołem „Tu my z Doliny Wełny”

 

Pan Maciej Kutka Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie poinformował, że wziął

udział:

 

25 października 2015 r. - udział w uroczystości Konsekracji Świątyni- parafia p.w. Ducha Świętego w Rogoźnie

- udział w Koncercie chóralnym z cyklu „Ze Skowronkami po Wielkopolsce” w Rogozińskim Centrum Kultury

 

21 października 2015r. - udział w spotkaniu okolicznościowym z okazji Dnia Seniora w Rogozińskim Centrum Kultury

 

Kolejne sprawozdanie przedstawił Wiceprzewodniczący Paweł Wojciechowski

 

22 października - sesja Rady Powiatu w Obornikach

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Henryk Janus udzielił głosu pani Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Katarzynie Erenc – Szpek, która poinformowała, że w miesiącu październiku Komisja Rewizyjna zajmowała się dwoma tematami: pierwszy to kontrola z działalności finansowej i gospodarności środków finansowych w sołectwie Słomowo – Szczytno, oraz kontrola realizacji zakończonych zamówień publicznych w jednostkach oświatowych gminy Rogoźno tj. w Przedszkolu „Słoneczne Skrzaty” w Parkowie, Przedszkolu Nr 2 na ul. Seminarialnej, oraz Szkole Podstawowej Nr 2 w Rogoźnie. Odnośnie pierwszego tematu Komisja Rewizyjna spotkała się dnia 12 października celem wizji lokalnej oraz wysłuchania wyjaśnień pani sołtys Bożeny Łabędzkiej dotyczących wniosku złożonego przez Lidera Wiejskiego Słomowa. Następnie komisja kontynuowała kontrolę z działalności finansowej sołectwa na posiedzeniu w urzędzie miejskim dnia 15 października br. Po wysłuchaniu pani sołtys oraz Lidera Wiejskiego Słomowa, oraz po zapoznaniu się z materiałami dotyczącymi sołectwa, komisja ustosunkowała się do postawionych zarzutów.

Po pierwsze – planowane zadania dotyczące przedsięwzięć związane z planem odnowy miejscowości Słomowo są zadanie finansowym z budżetu gminy, oraz środków zewnętrznych. Po drugie – zajęcie prowadzone z dziećmi są opłacane tylko i wyłącznie za wykonane godziny pracy, po trzecie środki otrzymane na utrzymanie boiska i pielęgnacji zieleni komisja uważa za gospodarne. Sprzęt sprawny. Kruszywo zostało rozdysponowane na drogach prawidłowo. Komisja zauważyła nieprawidłowości w procedurze wynajmu świetlicy i w dzierżawie działek gminnych.

Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z materiałami co do zakończonych zamówień publicznych oraz wyjaśnieniami dyrektorów w powyższej kwestii, stwierdza że w Przedszkolu „Słoneczne Skrzaty” w Parkowie remont kuchni został przeprowadzony prawidłowo, w Przedszkolu Nr 2 w Rogoźnie po zamknięciu składania ofert nie został wyłoniony wykonawca. Według komisji winno zostać rozesłane kolejne zaproszenie do wzięcia udziału w postępowaniu. W Szkole Podstawowej Nr 2 zamówienie było zgodne z procedurami

 

Swoje sprawozdanie przedstawił również Przewodniczący KGFiR Adam Nadolny. Komisja swoje posiedzenie miała w dniu 26 października 2015 r. Komisja obradowała w składzie 7-osobowym, w pracach komisji uczestniczyli Pan Burmistrz Roman Szuberski, kierownik Roman Piątkowski, oraz Wiceskarbnik Izabela Kaniewska. Głównym tematem obrad był stan rolnictwa na terenie Gminy Rogoźno w kontekście tegorocznej suszy. Temat szeroko zreferował pan Piątkowski a następnie odbyła się dyskusja na ten temat. W drugiej części posiedzenia pan burmistrz przedstawił projekt uchwały zmiany opłat taryf za korzystanie z miejskiego targowiska. Radni wydali również trzy opinie. Pierwsza dotyczyła wprowadzenia podatku od posiadania psów – opinia ta jest negatywna, ponieważ radni stwierdzili, że jest brak możliwości skutecznego jej egzekwowania, druga opinia dotyczyła obniżenia stawki żyta do naliczania podatku, pan burmistrz zaproponował stawkę 35 zł za kwintal – jest to podwyżka ok 20%, a biorąc pod uwagę obecną sytuację w rolnictwie radni wydali opinię negatywną. Trzecia opinia dotyczyła pisma, które wpłynęło do urzędu w sprawie możliwości przyjęcia na teren Gminy Rogoźno uchodźców, biorąc pod uwagę warunki mieszkaniowe, finansowe – radni wydali opinie negatywną.

 

Następnie swoje sprawozdanie przedstawił Łukasz Zaranek. Posiedzenie Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury odbyło się 22 października. W spotkaniu uczestniczyli: burmistrz Roman Szuberski, burmistrz Renata Tomaszewska, skarbnik Maria Kachlicka, kierownik Roman Piątkowski, p.o. dyrektora ZEAPO Zbigniew Heydrych, pracownik Wydziału Rozwoju i Promocji UM Kamila Pierwoła oraz przybyli goście: pan Przemysław Kabat, pan Adrian Czarnecki, pan Tadeusz Miężalski, Pan Szymon Wojciechowski, pan Leszek Kuźma oraz pan Mirosław Pokorzyński. Komisja obradowała w pełnym składzie. Głównym tematem październikowego posiedzenia Komisji było spotkanie z prezesami i członkami klubów i organizacji z Gminy Rogoźno zajmujących się propagowaniem kultury fizycznej i sportu. W pierwszej kolejności wystąpiła pani Kamila Pierwoła z Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji urzędu Miejskiego w Rogoźnie, która przedstawiła informację na temat Gminnej Ligi Piłki Nożnej oraz Gminnej Ligi Piłki Siatkowej. Jako drugi głos zabrał Przemysław Kabat – Przewodniczący Szkolnego Związku Sportowego w Rogoźnie, a także Sekretarz UKS „Dwójka”, który złożył informacje z działalności obu tych organizacji. Dalej swoją informację przedstawili Adrian Czarnecki oraz Tadeusz Miężalski z Sekcji Tenisa Stołowego „GAMAJA” w Rogoźnie. Następne sprawozdanie przedstawił Szymon Wojciechowski z UKS OLIMPIJCZYK w Parkowie oraz Leszek Kuźma prezentując informację na temat KŻ Kotwica. Kolejną informację w imieniu Rogozińskiego Klubu Biegacza przekazał radny Maciej Kutka, Jako ostatni sprawozdanie zreferował Prezes RKS „Wełna” Mirosław Pokorzyński. Wystąpienie to wywołało duże kontrowersje wśród radnych, głównie z powodu braku działań Prezesa i Zarządu klubu na rzecz pozyskiwania środków zewnętrznych na rozwój infrastruktury na stadionie. Podczas spotkania poruszona została także – wywołana przez radnego Chudzickiego – kwestia budowy sali widowiskowo-sportowej w Rogoźnie. Temat ten uzupełniła burmistrz Tomaszewska. W kolejnym punkcie posiedzenia przystąpiono do opiniowania projektów uchwał na dzisiejszą sesję RM. Uchwały referowali: p.o. dyrektora ZEAPO Zbigniew Heydrych, Skarbnik Maria Kachlicka, kierownik Roman Piątkowski - Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty od posiadania psów spowodowała złożenie wniosku formalnego, aby uchwalanie nie była procedowana na dzisiejszym posiedzeniu sesji, wniosek został poddany pod głosowanie, w którego rezultacie - „Za” odrzuceniem uchwały głosowało 5 radnych, przy 2 „wstrzymujących się”.
Komisja zawnioskowała o odrzucenie tego projektu uchwały z programu dzisiejszej sesji.

W dalszej części zostało przedstawione radnym pismo, które zostało skierowane do pana Burmistrza Romana Szuberskiego w celu wydania opinii w sprawie liczby i możliwości przyjęcia na swój teren uchodźców. W głosowaniu liczbą 7 „wstrzymujących się” głosów komisja nie podjęła opinii pozytywnej w tym temacie. Dalej radni zapoznali się z apelem przesłanym od Rady Miejskiej Oborniki w sprawie dodatkowego zabezpieczenia karetki i zaproponowali przygotowanie pisma na dzisiejszą Sesję RM przez Przewodniczącego Macieja Kutkę.

 

 

Ad. 6 Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady.

 

1 października 2015r. - udział w uroczystym otwarciu i poświęceniu fabryki mebli tapicerskich POLINOVA POLSKA w Wągrowcu

 

2 października 2015r. - spotkanie z Panią Marszał ws. ustalenia wysokości odszkodowania za działki gruntu, które przeszły z mocy prawa na własność gminy Rogoźno

- spotkanie z mieszkańcami ulicy Brzozowej

 

5 października 2015r. - spotkanie z Panem dr Gerardem Kucharskim z Instytutu Kultury Europejskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ws. heraldyki

- spotkanie z przedstawicielami „Klubu Biegacza”

 

6 października 2015r. - spotkanie z Obornickim Stowarzyszeniem Wodniackim „Aplaga” ws. planu zagospodarowania terenu nad rzeką Wełną

 

7 października 2015r. - spotkanie konsultacyjne Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie „Dolina Wełny” ws. strategii

 

9 października 2015r. - podpisanie protokołu pokontrolnego z WIOŚ w Pile

 

10 października 2015r. -spotkanie z okazji Dnia Edukacji Narodowej organizowane przez Zarząd Sekcji Emerytów i Rencistów ZNP w Rogoźnie

 

12 października 2015r. - spotkanie z Panem Robertem Jankowiakiem- firma REDBOX (dalsza współpraca- perspektywa pozyskiwania środków unijnych)

 

13 października 2015r. - udział w Mistrzostwach Polski w Trójboju Sportowo- Obronnym w ZS im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie

- spotkanie z okazji Dnia Edukacji Narodowej organizowane przez Gimnazjum Nr 1 im. „Mazurka Dąbrowskiego” w Rogoźnie

 

14 października 2015r. - udział w uroczystych akademiach z okazji Dnia Edukacji Narodowej w ZS im. Hipolita Cegielskiego, Liceum Ogólnokształcącym im. Przemysława II, Szkole Podstawowej nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich oraz w ZS w Parkowie (Zastępca Burmistrza)

- udział w uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej w RCK

 

15 października 2015r. - udział w szkoleniu- zjazd wójtów, burmistrzów, prezydentów miast i starostów w Rosnówku

- udział w Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w sali 20 Urzędu Miejskiego (Zastępca Burmistrza)

 

16 października 2015r. - dalszy ciąg szkolenia w Rosnówku

- udział w uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej organizowanej przez Szkołę Podstawową nr 2 im. „Olimpijczyków Polskich”

- udział w spotkaniu informacyjnym z firmą GOLDEN GRANT nt. możliwości pozyskania funduszy unijnych dla województwa wielkopolskiego

 

18 października 2015r. - udział w Wielkiej Gali 25- lecia „Głosu Wągrowieckiego” w kinie Miejskiego Domu Kultury w Wągrowcu

 

19 października 2015r. - udział w Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie w sali 20 Urzędu Miejskiego

 

20 października 2015r. - udział w posiedzeniu Zarządu Stowarzyszenia „Komunikacja” w sali 20 Urzędu Miejskiego

 

21 października 2015r. - udział w spotkaniu okolicznościowym z okazji Dnia Seniora w Rogozińskim Centrum Kultury

22 października 2015r. - udział w spotkaniu Rady Nadzwyczajnej spółki AQUABELLIS

- udział w posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury w sali 20 Urzędu Miejskiego

 

23 października 2015r. - udział w Zgromadzeniu Wspólników spółki AQUABELLIS

- udział w spotkaniu Lokalnej Strategii Rozwoju- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb”

- udział w uroczystości odsłonięcia tablicy pamiątkowej na cmentarzu w Owczegłowach

 

25 października 2015r. - udział w uroczystości Konsekracji Świątyni- parafia p.w. Ducha Świętego w Rogoźnie

- udział w Koncercie chóralnym z cyklu „Ze Skowronkami po Wielkopolsce” w Rogozińskim Centrum Kultury

 

26 października 2015r. - udział w posiedzeniu Komisji Gospodarki, Finansów

i Rolnictwa w sali 20 Urzędu Miejskiego

 

28 października 2015r. - udział w XVII sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie

 

 

 

Uchwały podjęte w dniu 30. września 2015 roku na XVI Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie VII kadencji przekazano Wojewodzie Wielkopolskim w dniu 05.10.2015 r., a ponadto informuję, że:

 

Uchwała Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/136/2015 w sprawie nazewnictwa ulic – ogłoszono w Wielkopolskim Dzienniku Urzędowym w dniu 5 października 2015 r. poz. nr 5642

 

Uchwała Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/137/2015 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości złożonej z trzech lokali użytkowych w budynku byłego biurowca przy ul. Fabrycznej 10, na mienie Gminy Rogoźno – opracowano ekspertyzę dotyczącą przydatności nieruchomości do założonych celów.

 

Uchwała Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/138/2015 w sprawie wyrażenie zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta Rogoźna – przekazano do realizacji do ZAMK.

 

Uchwała Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/139/2015 w sprawie określenia wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk zwłok zwierzęcych i innych części, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części – ogłoszono w Wielkopolskim Dzienniku Urzędowym w dniu 5 października 2015 r. poz. nr 5648

 

Uchwała Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/140/2015 w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta Rogoźno – wywieszono wykaz w przedmiotowej sprawie

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/141/2015 w sprawie wyboru ławników na kadencję 2016 – 2019 – przekazana do realizacji przewodniczącemu rady

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/142/2015 w sprawie zmiany planu Komisji Rewizyjnej na rok 2015 – przekazana do realizacji przewodniczącej komisji rewizyjnej

 

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/143/2015 w sprawie przedłużenia terminu obowiązywania dotychczasowej taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków – przekazano do realizacji prezesowi spółki Aquabellis

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/144 /2015 w sprawie udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków – przesłano do Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XV/145/ w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych - ogłoszono w Wielkopolskim Dzienniku Urzędowym w dniu 5 października 2015 r. poz. nr 5647

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/146/2015 w sprawie nadania statutu Zespołowi Ekonomiczno – Administracyjnemu Placówek Oświatowych w Rogoźnie – uchwałę przekazano do realizacji ZEAPO

 

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/147/2015 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2015 rok – uchwałę przekazano do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVI/148/2015 w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2015 – 2026 – uchwałę przekazano Do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

 

Uchwały podjęte w dniu 19 października 2015 roku na XVII Sesji Nadzwyczajnej Rady Miejskiej w Rogoźnie VII kadencji:

 

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVII/149/2015 w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego w roku 2016 – uchwała przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVII/150/2015 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie w gminie Rogoźno w 2015 r. - uchwała przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego

 

Uchwałę Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XVII/151/2015 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2015-2026 - uchwałę przekazano Do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

W tym punkcie swoje pytanie do pana burmistrza zadał radny Zbigniew Chudzicki, pytając o przychód ze sprzedaży działek gminnych? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział radnemu, iż przychód będzie podany do wiadomości po sporządzeniu aktów sprzedaży tych działek, ale jest to kwota rzędy 1 mln zł 400 tys.

Pan radny Hubert Kuszak zapytał o sprawę wykupu działek na ul. Brzozowej, czy została już ustalona kwota wykupu tych działek przez gminę, oraz co z zimowym utrzymaniem tej drogi?

Pan burmistrz poinformował radnych, że kwota jest nadal negocjowana, dlatego określonej kwoty nie jest w stanie podać i realizacja tego przedsięwzięcia nastąpi w przyszłym roku. Jeżeli chodzi o zimowe utrzymanie tej drogi to niestety ale jeżeli nie dojdzie do sprzedaży, to mieszkańcy sami będą musieli o nią zadbać.

 

 

Ad. 7.Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Henryk Janus przedstawił wszystkim radnym na sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie zaplanowaną analizę oświadczeń majątkowych Radnych oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 24h ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r., poz. 594 ze zm.), po dokonaniu analizy 14 oświadczeń majątkowych poinformował, że nie stwierdził nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych przez radnych.

Radni Rady Miejskiej w Rogoźnie złożyli oświadczenia majątkowe w ustawowym terminie.

Pismem z dnia 8 października 2015r. Nr KN-V.414.177.2015.1 skierowanym do Rady Miejskiej w Rogoźnie, Wojewoda Wielkopolski poinformował o złożonych przez Burmistrza oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w wyznaczonym terminie oświadczeniach majątkowych, w których nie stwierdzono nieprawidłowości. Ponadto do dnia 27 października 2015 r. od Naczelnika Urzędu Skarbowego w Obornikach nie wpłynęła informacja o stwierdzonych błędach w złożonych oświadczeniach majątkowych.

 

Informację na Sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie zaplanowaną na dzień 28 października 2015r. dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych przedstawił Burmistrz Roman Szuberski – dotyczyła ona zastępcy burmistrza, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osób zarządzających gminną osobą prawną oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu burmistrza.

 

 

 

W związku z art.24h ust.12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r., poz.594 ze zmianami), po dokonaniu analizy 31 oświadczeń majątkowych pan burmistrz poinformował, że nie stwierdził nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach przez zastępcę burmistrza, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz osoby zarządzające gminną osobą prawną, jak również przez osoby wydające decyzje administracyjne w moim imieniu.

Jednocześnie poinformował, że wymienione osoby złożyły oświadczenia majątkowe
w ustawowym terminie.

Pismem z dnia 08 października 2015r. Nr KN-V.414.177.2015.1 adresowanym
do Rady Miejskiej w Rogoźnie, Wojewoda Wielkopolski poinformował o złożonym przez Burmistrza oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w wyznaczonym terminie oświadczeniach majątkowych, w których nie stwierdzono nieprawidłowości.

Ponadto poinformował, że do dnia 26 października 2015r. od Naczelnika Urzędu Skarbowego w Obornikach nie wpłynęła informacja o stwierdzonych błędach w złożonych oświadczeniach majątkowych.

W tym punkcie radny Hubert Kuszak zapytał pana Burmistrza, dlaczego tak jak dotychczas nie ma na stronie Urzędu Miejskiego informacji o oświadczeniach majątkowych radnych? Pan Burmistrz odpowiedział panu radnemu, że nie wie czym jest to spowodowane i, że jeżeli wyjaśni tą sprawę, udzieli odpowiedzi.

Ad. 8 Stan rolnictwa na terenie Gminy Rogoźno.

Jako pierwszy w tym punkcie wystąpił pan kierownik Wojciech Trzepielewski z Agencji Nieruchomości Rolnych oddział w Pile.

Agencja Nieruchomości Rolnych jest następcą prawnym Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. Kontynuuje ona pod nową nazwą dotychczasową działalność AWRSP, z uwzględnieniem regulacji zawartych w ustawie o kształtowaniu ustroju rolnego.

Agencja Nieruchomości Rolnych jest państwową osobą prawną. Jest instytucją powierniczą, której Skarb Państwa powierzył wykonywanie prawa własności i innych praw rzeczowych na jego rzecz w stosunku do mienia państwowego w rolnictwie.

Agencja działa na podstawie:

  • ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa z dnia 19 października 1991 r (Dz. U. z 2015 r., poz. 1014 tekst jednolity),

  • ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego z dnia 11 kwietnia 2003 r . (Dz.U. 2012 r., poz. 803 tekst jednolity)

  • statutu

Agencja wykonuje w imieniu własnym prawa i obowiązki związane z mieniem Skarbu Państwa powierzonym jej po zlikwidowanych państwowych przedsiębiorstwach gospodarki rolnej, w tym również prawa i obowiązki wynikające z decyzji administracyjnych.

Agencja Nieruchomości Rolnych realizuje zadania wynikające z polityki państwa, w szczególności w zakresie:

  • tworzenia oraz poprawy struktury obszarowej gospodarstw rodzinnych

  • tworzenia warunków sprzyjających racjonalnemu wykorzystaniu potencjału produkcyjnego Zasobu Skarbu Państwa,

  • restrukturyzacji oraz prywatyzacji mienia Skarbu Państwa użytkowanego na cele rolnicze,

  • obrotu nieruchomościami i innymi składnikami majątku Skarbu Państwa użytkowanego na cele rolne,

  • administrowania zasobami majątkowymi Skarbu Państwa przeznaczonymi na cele rolne,

  • zabezpieczenia majątku Skarbu Państwa,

  • inicjowanie prac urządzeniowo-rolnych na gruntach Skarbu Państwa oraz popierania organizowania na gruntach Skarbu Państwa prywatnych gospodarstw rolnych,

  • wykonywania praw z udziałów i akcji w spółkach hodowli roślin uprawnych praz hodowli zwierząt gospodarskich o szczególnym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

Agencja realizuje również inne zadania określone odrębnymi przepisami, a w szczególności przepisami o kształtowaniu ustroju rolnego.

Agencja Nieruchomości Rolnych została wyposażona w uprawnienia, za pomocą których - działając w imieniu państwa - będzie sprawować dyskretną kontrolę nad rynkiem nieruchomości rolnych, a w razie potrzeby interweniować poprzez prawo państwowego pierwokupu. W konsekwencji Agencja będzie podejmować także decyzje dotyczące sposobu i trybu rozdysponowania nabytych w ten sposób nieruchomości.

W dniu 16 lipca 2003 r. weszła w życie ustawa z 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniuustrojurolnego (Dz. U. Nr 64, poz. 592 z późn.zm.)w skrócie UKUR, która określiła nowe zadania dla Agencji Nieruchomości Rolnych (ANR). Agencja uzyskała możliwość oddziaływania na prywatny obrót ziemią rolniczą w celu wspierania rozwoju gospodarstw rodzinnych, stanowiących zgodnie z Konstytucją RP podstawę ustroju rolnego kraju, a także przeciwdziałania nadmiernej koncentracji ziemi. Następuje to przy wykorzystaniu nowych instrumentów; prawa pierwokupu i uprawnienia do nabycia powszechnie zwanego prawem „wykupu”.

Wprowadzone uregulowania wpisują się w realizowane, począwszy od końca lat 60-ych XX wieku przez Unię Europejską, działania w ramach polityki strukturalnej. Mają za zadanie m.in. wspieranie rozwojowych gospodarstw rolnych. Nawiązują również do wewnętrznych regulacji poszczególnych krajów członkowskich, które umożliwiają państwu interwencję na prywatnym rynku ziemi rolniczej w celu koncentracji ziemi, przeciwdziałania nadmiernemu podziałowi nieruchomości, zagwarantowania prowadzenia działalności rolniczej osobom spełniającym określone wymogi (kwalifikacje zawodowe, osobiste prowadzenie gospodarstwa, wiek, miejsce zamieszkania). W ramach interwencji państwa wykorzystuje się m.in. sąsiedzkie prawo pierwokupu, pierwokup państwowy, administracyjną kontrolę nabywania ziemi, ograniczanie nieracjonalnych podziałów nieruchomości rolnych, ingerencję w zasady dziedziczenia i spłaty gospodarstw rolnych.
Należy podkreślić, iż podobny do obecnych zadań realizowanych przez Agencję Nieruchomości Rolnych na podstawie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego i ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, proces restrukturyzacji gruntów rolnych, tworzenia, wspierania i ochrony gospodarstw rodzinnych, wykonują np. we Francji; Spółki Urządzeń i Osadnictwa Rolnego (SAFER), we Włoszech specjalne instytucje; Enti di Sviluppo Agrario (ESA), w Hiszpanii - Instytut Reformy Rolnej i Rozwoju Rolnictwa (IRYDA), w Niemczech; Spółki wyceny i zarządzania gruntami (BVVG), w Holandii - Serwis Służby Państwowej Dienst Domeinen (DLG). Instytucje te z reguły współdziałają z ministerstwem rolnictwa i/lub finansów, samorządem lokalnym i organizacjami reprezentującymi rolników.
Państwowe prawo pierwokupu i wykupu, które realizuje Agencja ma szansę przyczynić się do poprawy struktury agrarnej polskiego rolnictwa, charakteryzującej się m.in. nadmiernym rozdrobnieniem i zbyt wolnym przepływem ziemi do gospodarstw rozwijających się i produkujących na rynek. Możliwość ta warunkowana jest jednak prowadzeniem świadomej i kompleksowej polityki państwa ukierunkowanej na doskonalenie struktur rolnych w, ramach której wykorzystywane będą na szerszą skalę inne instrumenty, tj. funkcjonujące od dawna (system rent i emerytur rolniczych, scalanie i wymiana gruntów) i najnowsze (renty strukturalne), przy jednoczesnym wprowadzaniu nowych, dotychczas nie występujących (np. normy prawne ograniczające możliwość podziału nieruchomości rolnych, preferencje podatkowe i kredytowe dla gospodarstw rodzinnych). Jest to szczególnie ważne obecnie, kiedy system dopłat bezpośrednich do gruntów rolnych, inne formy wspierania rolnictwa z funduszy unijnych i krajowych, a także okresowo korzystniejsze relacje cen na produkty rolne, mogą działać w kierunku odwrotnym, tj. sprzyjać petryfikacji istniejących struktur.

 

Swoje pierwsze pytanie zadał radny Henryk Janus pytając, o to ile ha jest zarezerwowane pod obwodnicę rogozińską? Pan Trzepielewski odpowiedział, że jest to ok 60 ha i podział tego terenu potrwa dopóki, dopóty ta część przeznaczona pod obwodnicę nie zostanie wyodrębniona. Wypowiedź uzupełnił pan burmistrz Szuberski, informując iż trwa w tej sprawie wymiana korespondencji, aby teren ten został zarezerwowany pod obwodnicę, oraz że pojawiła się nowa koncepcja z WZDW i może ten plan ulec zmianie ale nieznacznie.

Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał o protokoły oszacowania szkód, które muszą być potwierdzone przez komisję i podpisane przez wojewodę, jak to wygląda?

Pan Trzepielewski odpowiedział, że według nowych przepisów, które otrzymał w momencie składania protokołu o odszkodowanie, protokół taki powinien być podpisany przez wojewodę. Wypowiedź tą uzupełnił pan Terakowski z Ośrodka Doradztwa Rolniczego informując, że protokół musi być potwierdzony przez wojewodę ale na potrzeby Agencji Nieruchomości Rolnych dot, ulgi lub umorzenia podatku, natomiast ARiMR takiego poświadczenia nie potrzeba. Dalej pan Adam Nadolny zapytał, że będzie sprzedawane ok 200 ha w Owieczkach, w Gościejewie, czy te tereny pójdą w użyczenie, czy ta osoba aktualna będzie użytkować?

Pan Trzepielewski odpowiedział, że na początek przyszłego miesiąca jest wezwanie w spr, wydania gruntów dla byłego dzierżawcy, i wobec tego że grunty te nie są uprawiane, dzierżawa będzie tylko na jeden sezon.

 

Kolejną informację przedstawił kierownik Roman Piątkowski – informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. Nie było pytań do przedstawionej informacji.

 

Następną informację przedstawiła pani Agnieszka Żmudzka z WIORiN w Poznaniu oddział w Obornikach. – informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Pan Paweł Wojciechowski zapytał panią kierownik, na jaki okres czasu są wydawane uprawnienia dla użytkowników profesjonalnych oraz na sprzęt przeznaczony do ochrony roślin? Pani Żmudzka odpowiedziała, że atesty są wydawane na okres 3 lat, natomiast zaświadczenia co 5 lat. Koszt takiego zaświadczenia to sto parę złotych.

 

Swoją następną informację przedstawił pan Wiesław Gryka z Rejonowego Związku Spółek Wodnych w Wągrowcu – załącznik nr 6.

W związku z przedstawionym tematem swoje pytanie zadał radny Krzysztof Nikodem, którego zainteresowała wysokość kwot jakie zostały wydane na konserwację kanału parkowskiego. Pan Gryka niestety nie był w stanie bliżej przedstawić poniesionych kosztów z czyszczeniem tego kanału, powiedział jedynie, że być może jest to związane z licznymi poprawkami i użyciem ciężkiego sprzętu. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, o sprawę pozyskania ponad 100 tys. zł ze środków zewnętrznych dotacji, jaki limit posiada marszałek a jaki wojewoda?

Pan Gryka odpowiedział, że marszałek daje 1 mln do podziału na województwo, a jak to jest w przypadku marszałka to nie ma takich informacji.

 

Kolejną osobą , która przedstawiła swoja informacje w spr. rolnictwa był pan Paweł Bydałek, który reprezentował WIR Biuro Powiatowe w Obornikach – załącznik nr 7.

Nie było pytań do przedstawionej informacji.

 

Jako ostatni wystąpił pan Maciej Terakowski z Ośrodka Doradztwa Rolniczego z informacją nt. rolnictwa w Gminie Rogoźno – załącznik nr 8.

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Janus zapytał pana Terakowskiego o wyjaśnienie kwestii kukurydzy, która była przeznaczana na zielonkę i była objęta suszą, a kukurydza na ziarno nie?

Pan Maciej Terakowski wyjaśnił, że co do szacowania strat komisje musiały się sugerować tym, jaki na określonym terenie występował bilans wodny, opracowany przezSystem Monitoringu Suszy Rolniczej w Polsce (SMSR z siedzibą w Puławach) ogłoszony dla całego kraju i to rolnik ma obowiązek zgłoszenia , którą roślinę komisja ma oszacować.

 

Ad. 9 Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. zmiany Uchwały Nr XXX/227/2005 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 marca 2005 r., w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego z 2005 r. Nr 64 poz. 1925, z 2006 r. Nr 206 poz. 4968, z 2010 r. Nr 38 poz. 961, z 2010 r. Nr 273 poz. 5423, z dnia 14.11.2012 r. poz. 5152) – uchwałę przedstawił pan dyrektor Zbigniew Haydrych. Poddana pod głosowanie została przyjęta jednogłośnie w obecności 13 radnych.

  2. określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Rogoźno – uchwałę przedstawił pan Roman Piątkowski, uchwała poddana pod głosowanie radnych została przyjęta jednogłośnie przy 12 obecnych na sali.

  3. wprowadzenia opłaty targowej – uchwałę przedstawił burmistrz Roman Szuberski i przekazał, treść poprawki zaproponowanej na posiedzeniu Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w pkt 3 c – z opłaty 5 zł na „opłatę 2 zł” – za wniesioną poprawką radni zagłosowali jednogłośnie przy 13 obecnych. Całość uchwały po wniesionej poprawce została przegłosowana jednogłośnie – 13 głosów.

  4. oświadczenie w spr, poparcia apelu nr XIII/2/2015 Rady Miejskiej w Obornikach z dnia 26 sierpnia 2015 r. w sprawie uruchomienia dodatkowej karetki w ramach zabezpieczenia Zespołu Ratownictwa Medycznego dla Powiatu Obornickiego projekt oświadczenia przedstawił radny Maciej Kutka informując, iż jest to głos wsparcia dla Gminy Oborniki i Powiatu Obornickiego, którzy już takie oświadczenie i apel wystosowali do wojewody wielkopolskiego – oświadczenie zostało przegłosowane pozytywnie ilością 13 głosów.

 

Ad. 10. Interpelacje i zapytania Radnych.

Swoją interpelację w tym punkcie złożył pan radny Sebastian Kupidura, który poprosił o wykonanie monitoringu na targowisku miejskim z licznymi i powtarzającymi się kradzieżami.

Ad. 11 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Brak w tym punkcie odpowiedzi na interpelacje radnych.

 

Ad. 13 Wolnegłosyiwnioski.

Pan Przewodniczący Rady Henryk Janus przedstawił skład klubu radnych, który został utworzony w dniu 27.10.2015 r. „Rogoźno Nasze Miasto – Nasza Gmina”, w skład którego weszli:

  1. Longina Kolanowska

  2. Katarzyna Erenc – Szpek

  3. Sebastian Kupidura

  4. Maciej Kutka

  5. Henryk Janus

  6. Paweł Wojciechowski

  7. Bartosz Perlicjan

  8. Łukasz Zaranek

  9. Roman Kinach

  10. Adam Nadolny jako Przewodniczący Klubu Radnych – piso stanowi załącznik nr 9.

 

Radny Maciej Kutka zapytał pana Prezesa Wojciecha Dulkę, czy zgodnie z prawem LION zdemontował sprzęt firmy JOKER i gdzie znajduje się sprzęt zdemontowany przez formę LION? Pan prezes odpowiedział, że zdemontowanie tych nadajników było działaniem samowolnym, czyli niezgodnym z przepisami, natomiast sprzęt znajduje się na terenie oczyszczalni ścieków. Dalej pan radny Kutka zapytał, jaki był okres wypowiedzenia dla firmy JOKER, oraz czy ten okres już minął, czy nadal trwa? Pan prezes odpowiedział, że okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące i kończy się z końcem tego miesiąca. Pan radny Maciej Kutka zapytał od kiedy umowa z firmą LION obowiązuje? Pan Wojciech Dulko odpowiedział, że od dnia 1 września. Pan radny zapytał podsumowując wypowiedź pana Dulki, czy firma płaciła jednocześnie obu firmom za usługę ochrony? Pan prezes odpowiedział, że nie ponieważ w umowie z firmą LION jest pierwszy miesiąc gratis, natomiast płatność jest od miesiąca października i zostały poczynione ustalenia z firmą LION, w związku z tym że zazębia się okres płatności dla tych dwóch firm przez Aquabellis, firma LOIN za miesiąc listopad i grudzień udzieli 50% upustu.

Pan radny Kutka zapytał jeszcze pana prezesa, że na ostatniej sesji pan prezes powiedział, że nie ma żadnych kar za zerwanie umowy z firmą JOKER, czy pan prezes nadal to podtrzymuje, czy w związku z tym są nowe informacje? Pan prezes odpowiedział panu radnemu, że za zerwanie umowy, za wypowiedzenie umowy nie ma żadnych kar, są natomiast przewidziane za inne rzeczy np. za to, jeżeli Aquabellis samodzielnie zdemontowałby nadajniki.

Dalej pan radny Adam Nadolny zapytał jaka jest różnica w kwotach pomiędzy firmą LION a JOKER i czy domy w Budziszewku mają wykonane przeciski do podłączenia wody? Na pierwsze pytanie pan Wojciech Dulko odpowiedział, że była to różnica 48 zł netto na korzyść firmy LION, natomiast na drugie pytanie pan prezes odpowiedział, że jeden dom jest podłączony na koszt starającego się o podłączenie. Pan radny Nadolny poinformował pana prezesa Dulkę, że do spółki Aquabellis zostało wystosowane pismo, z informacją że wykonanie przyłączeń ma być na koszt spółki. Na to pan prezes odpowiedział, że wniosek z KGFiR nie jest podstawą do działania. Radny Sebastian Kupidura zapytał o koszt osoby, która jako jedyna się przyłączyła do wodociągu? Pan prezes odpowiedział, że nie zna kosztów. Natomiast radna Ewa Wysocka poinformowała radnych, że był to koszt ok 500 zł.

 

Posiedzenie RM zakończono o godz: 19:00

Protokołowała: Anna Mazur

 

 

 

 

 

drukuj pobierz pdf