PROTOKOŁ nr XLII/2017
z XLII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 26 czerwca 2017 r. o godz. 14.00
XLII Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 26 czerwca 2017 roku, na godz. 14.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii Wojska Polskiego 4.
-
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 13 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowskiego.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z XLI sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
- Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
- Informacja o przygotowaniach do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży.
- ayskusja.
- Działalność spółek gminnych „Megawat” i „Aquabellis”.
- dyskusja.
- Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
- wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym (grunty rolne),
- Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku,
- zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Rogoźno,
- w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowania części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno
- przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 84 w Rogoźnie,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym gminy w trybie bezprzetargowym części działki nr 1512/2 w Rogoźnie,
- wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym (Wójtostwo),
- wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 22/4 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna terenów położonych pomiędzy ulicami: Osiedlem Przemysława II, Seminarialna i Długą,
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obszarze miasta Rogoźna terenów położonych pomiędzy rzeką Wełną a ulicami: Kościuszki i Kotlarska,
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obszarze miasta Rogoźna terenu położonego w rejonie ulic: Mickiewicza i Różanej,
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp.,
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Parkowo,
- Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
- Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne głosy i wnioski.
- Zakończenie.
Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie po wprowadzeniu w ppkt) o) uchwały w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu nr RPWP.07.01.02-30-0119/16 „Aktywniej w Rogoźnie – kompleksowy program aktywizacji dla mieszkańców Gminy Rogoźno” w ramach działania 7.1 Aktywna integracja, Poddziałanie 7.1.2 Aktywna integracja – projekty konkursowe, Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z XLI sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Protokół z poprzedniego posiedzenia sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
Brak pytań.
Ad. 5. Informacja o przygotowaniach do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży.
Pani burmistrz Renata Tomaszewska powiedziała, iż w związku z tym, że radni otrzymali materiały formą wypoczynku letniego – prosi o ewentualne pytania w tym temacie. Pytań nie zgłoszono.
Ad. 6. Działalność spółek gminnych „Megawat” i „Aquabellis”.
Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest dostawa wody i odprowadzanie ścieków. Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone za okres od 01.01.2016 do 31.12.2016 roku. Przy wycenie aktywów i pasywów oraz ustalaniu wyniku finansowego przyjęto założenie, że spółka będzie kontynuować działalność gospodarczą w dającej się przewidzieć przyszłości oraz, że nie istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności. Przy sporządzaniu sprawozdania finansowego stosowane są zasady rachunkowości wynikające z ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z póź. zm.). Rokiem obrotowym w spółce jest rok kalendarzowy, a okresami sprawozdawczymi są poszczególne miesiące roku obrotowego. Bilans sporządza się w wersji pełnej. Rachunek zysków i strat sporządza się w wersji kalkulacyjnej, ze szczegółowością przewidzianą w załączniku nr 1 do ustawy. Ewidencję i rozliczanie kosztów prowadzi się według rodzaju na kontach zespołu 4 i równolegle, za pośrednictwem konta 490, według funkcji na kontach zespołu 5 i 6. Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest dostawa wody i odprowadzanie ścieków.Wartości niematerialne I prawne oraz rzeczowe aktywa trwale W 2016 roku spółka poniosła nakłady na wartości niematerialne i prawne oraz rzeczowe aktywa trwałe: środki trwale i środki trwałe w budowie. Źródłem finansowania wszystkich nakładów były środki własne firmy. Nie wystąpiły odsetki ani różnice kursowe powiększające koszt wytworzenia.Wartość dzierżawionych i innych użytkowanych obiektów przedstawia tabela nr 4.
Pan radny Adam Nadolny pogratulował panu prezesowi, ponieważ po raz pierwszy od wielu lat spółka pozyskała środki zewnętrzne. Pan radny Chudzicki zapytał, jak wysokie są to środki? Pan prezes odpowiedział, że jest to 3,5 mln zl, z czego 2,5 mln to koszty kwalifikowalne , a kwota pomocy to 1 mln 617 tys zł – są to wartości z wniosku, a wniosek oparty jest na szacunkach. Pan prezes przedstawił na zakończenie radnym sposób wprowadzenia radiowego odczytu wodomierzy.
Spółka MEGAWAT.
W raku sprawozdawczym - 2016 - Spółką „Megawat" kierował jednoosobowy Zarząd:
- Piotr Gruszczyński - Prezes Zarządu, a Radę Nadzorczą stanowili*.
- Jerzy Olszak - Przewodniczący,
- Justyna Michalska - Sekretarz,
- Zbigniew Heydrych - Członek
powołani uchwałą Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników nr 229/2015, podjętą w dniu 14 kwietnia 2015 roku. Pani Anna Kornobis - główna księgowa Spółki jest prokurentem samoistnym. Spółka wpisana jest do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Poznań Nowe Miasto i Wilda, IX Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000187507. Podstawowym kierunkiem działalności Spółki, zgodnie z ideą jej powołania, jest produkcja, przesyłanie i dystrybucja energii cieplnej. Działalność ta prowadzona jest na podstawie udzielonych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki dwóch koncesji:
- WCC/311 /540/OT-5/98/MW na wytwarzanie ciepła,
- PCC/320/540/U/OT-5/98/MW na przesyłanie i dystrybucję ciepła.
Koncesje te ważne są do 31 października 2025 roku.
SYTUACJA GOSPODARCZA SPÓŁKI
Produkcja, przesył i dystrybucja ciepła. Działalność ta realizowana była z ośmiu źródeł ciepła:
- kotłowni gazowo-olejowej o mocy 13,8 MW przy ulicy Fabrycznej 7,
- kotłowni gazowej w Muzeum Regionalnym o mocy 92 kW,
- kotłowni gazowej w SP nr 2 przy ulicy W. Poznańskiej 36 o mocy 82 kW,
- kotłowni gazowej w OW „Za jeziorem" o mocy 175 kW,
- kotłowni gazowej w Urzędzie Miasta o mocy 59 kW,
- kotłowni gazowej przy Pl. K. Marcinkowskiego 12 o mocy 59 kW, kotłowni gazowej w Liceum Ogólnokształcącym o mocy 100 kW,
- kotłowni gazowej w sali gimnastycznej LO o mocy 40 kW.
Łącznie sprzedano 35.209,8 GJ energii cieplnej, eo stanowi 111A % sprzedaży roku poprzedniego, a udział poszczególnych grup odbiorców przedstawiał się następująco:
- budownictwo mieszkaniowe 21.974,3 GJ tj. 62,4% (S.M., wspólnoty)
- instytucje użyteczności publicznej 10.940,7 GJ tj. 31,1% (szkoły, przedszkola, ZOZ, RCK, telekomunikacja, apteka, policja)
- przemysł, usługi 2.294,8 GJ tj. 6,5% (BROEN, Jarmoliński, Biedronka, Wojkiewicz, OW)
Największym odbiorcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa, która zużyła 20.642,6 GJ energii cieplnej, tj. 58,6 % całej sprzedaży rocznej. Spółka jest właścicielem przesyłowych i rozdzielczych sieci ciepłowniczych. Ich łączna długość wynosi 2 x 4.381,5 m, średnice nominalne kształtują się od 20 do 250 mm, a pojemność zładu to 57,3 m3 wody. Sieci wykonane są jako napowietrzne (2 x 194 m) oraz jako podziemne (2 x 4.181,5 m). Wśród sieci podziemnych wszystkie wykonane są w technologii rur preizolowanych, a udział sieci preizolowanych w całej długości sieci stanowi 95,6 %. Całkowite zapotrzebowanie mocy cieplnej na koniec roku wyniosło 6,2165 MW, z czego u odbiorców sieciowych 5,6095 MW i u odbiorców z kotłowni lokalnych 0,607 MW. Łączna zainstalowana moc cieplna wszystkich kotłowni wynosi 14,407 MW przy czym moc osiągalna to 11,557 MW. Różnica ta to efekt przeprowadzonych w 2010 roku prac inwestycyjnych, polegających na wymianie palników przy dwóch kotłach w kotłowni sieciowej. Poszczególne kotły w tym obiekcie pracują w następujących zakresach mocy cieplnej:
- kocioł nr 3- KOG-1,8 od 0.070 do 0,550 MW,
- kocioł nr 2 - KOG-6 od 0,750 do 4,400 MW,
- kocioł nr 1 - KOG-6 od 2,200 do 6,000 MW.
Takie ustawienia zakresów mocy uwzględniają rzeczywiste potrzeby cieplne naszych odbiorców sieciowych oraz pozwalają na płynność pracy poszczególnych jednostek kotłowych, przy zachowaniu wysokiej sprawności wytwarzania ciepła. Nadwyżka mocy gwarantuje utrzymanie ruchu kotłowni nawet w sytuacjach awarii pojedynczych kotłów. Na koniec roku ciepło z kotłowni sieciowej dostarczane było do 20 odbiorców poprzez 38 węzłów cieplnych. Poniższa tabela obrazuje osiągnięty przez spółkę wynik w zakresie całej działalności energetycznej, tj. wytwarzania, przesyłania i dystrybucji ciepła w 2016 roku oraz jego odniesienie do lat poprzednich.
Lp. |
Wyszczególnienie |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Wielkość sprzedaży [GJ| |
39.522,5 |
37.889,3 |
31.740,9 |
31.613,4 |
35.209,8 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Koszty ogółem: |
3.586.645 |
3.621.003 |
3.341.424 |
3.267.587 |
2.993.397 |
|
|
|
|
|
|
|
A. |
Koszty stałe w tym: |
1.253.015 |
1.291.296 |
1.340.609 |
1.332.938 |
1.382.353 |
A.l |
amortyzacja |
310.291 |
302.620 |
300.188 |
292.764 |
289.045 |
A.2 |
wynagrodzenia |
630.535 |
664.343 |
707.271 |
684.876 |
686.395 |
AJ |
świadczenia |
136.959 |
143.844 |
147.404 |
151.391 |
146.392 |
A.4 |
materiały i energia |
33.676 |
24,863 |
23.001 |
26.579 |
20.706 |
A.5 |
usługi obce |
54.616 |
54.139 |
57.182 |
62.088 |
112.065 |
A.6 |
podatki i opłaty |
49.302 |
50.125 |
49.564 |
47.184 |
49.312 |
AJ |
pozostałe koszty stałe |
37.636 |
51.362 |
55.999 |
68.056 |
78.438 |
|
|
|
|
|
|
|
B. |
Koszty zmienne w tym: |
2.333.630 |
2.329.707 |
2.000.815 |
1.934.649 |
1.611.044 |
B.I |
paliwo technologiczne |
2.250.883 |
2.222.544 |
1.893.833 |
1.824.851 |
1.504.129 |
B.2 |
energia elektryczna |
77.647 |
78.427 |
72.652 |
76.425 |
78.422 |
B.3 |
opłata za środowisko |
2.966 |
2.955 |
2.547 |
1.661 |
1.889 |
B.4 |
koszty efektywności energetycz. |
|
23.470 |
29.355 |
29.347 |
23.826 |
B.5 |
pozostałe koszty zmienne |
2.134 |
2.311 |
2.428 |
2.365 |
2.778 |
|
|
|
|
|
|
II |
Przychody ogółem |
3.617.580 |
3.639.512 |
3.220.548 |
3.241.370 |
3.234.761 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Wynik |
30.935 |
18.509 |
-120.876 |
-26.217 |
241.364 |
|
|
|
|
|
|
|
Analizując strukturę kosztów należy zauważyć, że przy sprzedaży rocznej większej o ponad 11% niż w roku 2015 nastąpił spadek kosztów o 8,4% w stosunku do roku poprzedniego. Na uwagę zasługuje fakt znacznie niższych kosztów paliwa technologicznego. Średni koszt gazu w 1 GJ sprzedanego ciepła w 2016 roku wyniósł 42,72 zł/GJ, a ten sam wskaźnik za rok 2015 to 57,72 zł/GJ. Nastąpił więc spadek kosztu gazu w jednostce sprzedawanego ciepła aż o 26%. Powody tej sytuacji są dwa. Pierwszy to większa sprzedaż ciepła, a więc korzystniejsze rozłożenie kosztów stałych zakupu gazu, drugi natomiast, to wynegocjowanie znacząco niższej ceny za paliwo gazowe w stosunku do ceny gazu na rynkach giełdowych trzeba z przykrością stwierdzić, że utrzymanie taj niskiej ceny gazu na rok 2018 będzie bardzo trudne. W związku z wejściem w życie z dniem 1 października 2016 roku nowej ustawy o efektywności energetycznej Spółka nie może realizować obowiązku wynikającego z tej ustawy wnosząc tylko opłatę zastępczą, ale musi uzyskać i przedstawić do umorzenia świadectwa efektywności energetycznej. Chcąc realizować ten obowiązek Megawat w grudniu 2016 roku została Członkiem Rejestru Świadectw Pochodzenia Towarowej Giełdy Energii S.A. w Warszawie i za pośrednictwem Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska S.A. może pozyskiwać na rynku giełdowym prawa W skali roku tj. od 1 sierpnia 2015 do 1 sierpnia 2016 roku doszło do obniżki cen i stawek opłat za ciepło średnio o 14,1%, przy czym dla odbiorców ciepła sieciowego obniżka wyniosła 14,4%, a dla odbiorców z kotłowni lokalnych 9,6%. Do 15 marca 2016 roku stosowana była w rozliczeniach z odbiorcami XVII taryfa dla ciepła, wprowadzona od 1 sierpnia 2015 roku. Taryfa ta na wniosek Spółki została zmieniona decyzją Prezesa URE, a powodem zmiany wprowadzającej niższe ceny i stawki opłat był spadek kosztu gazu ziemnego o prawie 14,9 % dla kotłowni sieciowej (oferta promocyjna PGNiG - „Stałe oszczędności dla biznesu") i 4,8 % dla kotłowni lokalnych. Dalszy spadek ceny gazu w wyniku kolejnej promocji „Stałe oszczędności dla biznesu" oraz podpisanie aneksu na rok 2017 w ramach oferty „Indywidualna wycena paliwa gazowego" spowodował ponowną obniżkę kosztu gazu dla kotłowni sieciowej o następne 16,8%. Druga obniżka kosztu gazu została uwzględniona przy opracowywaniu XVIII taryfy dla ciepła, która weszła w życie 1 sierpnia 2016 roku i obowiązywała bez zmiany ostatnim dniu roku sprawozdawczego. W taryfie tej planowana wielkość sprzedaży, którą przyjmuje się jako średnią wartość wskaźnika wykorzystania mocy z ostatnich pięciu lat pomnożoną przez aktualną moc zamówioną dla poszczególnych grup odbiorców, wyniosła 34.933,2 GJ (dla poprzedniej taryfy było to 36.367 GJ). Do taryfy przyjęto również kwotę 67.815 zł jako uzasadniony zwrot z kapitału. Rzeczywiste warunki pogodowe miesięcy grzewczych oraz stały rozbiór ciepła pod potrzeby CWU pozwoliły na sprzedaż roczną w wysokości 35.209,8 GJ, co jest wartością zbliżoną do obu wielkości kalkulacyjnych.
Taka korzystna sytuacja w ilości sprzedaży ciepła, zachowanie reżimu kosztów planowanych oraz rzadkie zjawisko, że malejący koszt gazu wyprzedzał spadek cen i stawek opłat za ciepło w pierwszej połowie 2016 roku, wszystko to złożyło się na wypracowanie zysku z działalności energetycznej w wysokości 241.364,20 zł
Ten element działalności stanowił w 2016 roku 4.95 % przychodów ze sprzedaży (bez pozostałej działalności operacyjnej i finansowej) i wygenerował kwotę 168.392,55 zł. Głównym źródłem przychodów były wpływy z dzierżawy majątku Spółki- 165.752,46 zł, a dodatkowo drobne usługi remontowe świadczone były głównie na rzecz odbiorców ciepła. Na koniec 2016 roku Spółka wydzierżawiała konstrukcje stalowe kominów po starej kotłowni węglowej pod potrzeby pięciu operatorów telefonii komórkowej i Internetu, dwóm najemcom pod potrzeby łączności radiowej oraz działkę nr 2364/1 Spółce Aquabellis, a Rogozińskiemu Centrum Kultury instalacje centralnego ogrzewania w budynku Muzeum Regionalnego. W trakcie roku, z końcem miesiąca marca, z najmu miejsca na wieżach kominowych zrezygnowała AERO 2 Sp. z o. o. Ogólny koszt działalności usługowej wyniósł 59.413,96 zł. Działalność ta (głównie dzierżawa) jest bardzo rentowna i przyniosła Spółce zysk w kwocie 108.978,59 zł.
Pozostała działalność operacyjna
Na ogólną kwotę 12.633,23 zł pozostałych przychodów operacyjnych, składają się wartości pochodzące z refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za zatrudnioną osobę bezrobotną w wieku do 30 roku, sprzedaży złomu, uzysku z likwidacji środka trwałego, różnicy z aktuarialnej wyceny rezerw na nagrody jubileuszowe oraz zaokrągleń. Pozostałe koszty operacyjne w wysokości 14.011,60 zł wynikają przede wszystkim z odpisów dokonanych w wyniku inwentury i aktualizacji wartości materiałów oraz dokonanych w roku sprawozdawczym darowizn.
STAN I KIERUNKI ZMIAN W ZAKRESIE WYPOSAŻENIA SPÓŁKI W SKŁADNIKI MAJĄTKU TRWAŁEGO
Stan majątku trwałego na dzień 31 grudnia 2016 roku wynosił 7.803.834,99 zł, przy umorzeniu 6.267.509,37 zł. W stosunku do 2015 roku nastąpiło zwiększenie wartości ewidencyjnej o łączną kwotę 33.330,18 zł, wynikające z przyjęcia na stan nowych środków trwałych i wartości niematerialnych o wartości 103.687,24 zł oraz z likwidacji środków trwałych o wartości 70.357,06 zł.
Spółka rok 2016 zakończyła zyskiem, co wynika z poniżej zestawionych przychodów i kosztów:
Przychody ze sprzedaży 3.403.153,68 zł w tym:
- ze sprzedaży ciepła - 3.234.761,13 zł
- ze sprzedaży usług - 168.392,55 zł
Pozostałe przychody operacyjne - 12.633,23 zł w tym:
- przychody z tytułu refundacji kosztów przez Urząd Pracy - 10.890,05 zł
- uzysk ze złomowania odpadów i materiałów - 387.50 zł
- uzysk z likwidacji środka trwałego - 1.270,00 zł
- różnica z aktuarialnej wyceny rezerw na nagrody jubileuszowe - 81,91 zł
- zaokrąglenia - 3,77 zł
Przychody finansowe - 77.074,89 zł w tym:
- odsetki od środków na rachunkach bankowych (w tym lokaty) - 73.911.39 zł
- odsetki od należności przeterminowanych - 3.163,50 zł
OGÓŁEM PRZYCHODY 3.492.861,80 zł
Koszty podstawowej działalności operacyjnej - 3.052.810,89 zł w tym:
- koszt działalności energetycznej - 2.993.396,93 zł
- koszt sprzedaży usług - 59.413,96 zł
Pozostałe koszty operacyjne - 14.011,60 zł w tym:
- Darowizny - 2.900,00 zł
- inwentura materiałów (niedobór niezawiniony) - 386,81 zł
- odpis aktualizujący wartość materiałów - 10.723,54 zł
- pozostałe (zaokrąglenia) - 1,25 zł
- Koszty finansowe - 0,00 zł
OGÓŁEM KOSZTY - 3.066.822,49 zł
- Wynik finansowy - zysk brutto - 426.039,31 zł
- Podatek dochodowy od osób prawnych - 86.170,00 zł
- Wynik finansowy - zysk netto - 339.869,31 zl
SYTUACJA FINANSOWA I MOŻLIWOŚCI PŁATNICZE SPÓŁKI
W trakcie całego 2016 roku Spółka nie miała trudności z utrzymaniem płynności finansowej w swojej bieżącej działalności. Spółka nie ma żadnych obciążeń z tytułu pożyczek, kredytów czy poręczeń. Wolne środki lokowano w trakcie całego roku na lokatach terminowych i mimo stosunkowo niskiego oprocentowania lokat bankowych, osiągnięte z tego tytułu przychody finansowe wyniosły 73.911,39 zł. Wygenerowane środki pieniężne zabezpieczają płynność finansową w działalności bieżącej, pozwalają na planowe inwestowanie i niezbędne modernizacje oraz zabezpieczają możliwości płatnicze Spółki w wypadkach ewentualnych remontów czy zakupów awaryjnych.
SYTUACJA KADROWA SPÓŁKI
Na koniec 2016 roku w Spółce na umowę o pracę zatrudnionych było dwanaście osób na dwunastu etatach, z czego jedna osoba zatrudniona jest na czas określony do 31 maja 2018 r. w ramach umowy na refundację części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za zatrudnioną osobę bezrobotną w wieku do 30 roku życia. Aktualną strukturę zatrudnienia pokazuje poniższa tabela.
L.p. |
Wyszczególnienie |
Ilość pracujących na 31.12.2016 r. |
1. |
Prezes Zarządu |
1 |
2. |
Główna księgowa |
1 |
3. |
Kierownik utrzymania ruchu |
1 |
4. |
Magazynier |
0,2 |
5. |
Księgowość i administracja |
0,8 |
6. |
Operatorzy kotłów |
7,5 |
7. |
Obsługa bieżąca i remonty |
0,5 |
Pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał kiedy środki ze spółki zostaną przekazane do gminy? Pan prezes odpowiedział, że po rozmowie z sądem ma to być do końca czerwca, a dokładnie musi nastąpić zmiana wpisu do KRS-u o zmniejszeniu kapitału zakładowego i z ta chwila mogą zostać przelane środki.
Ad. 7. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
- wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym (grunty rolne), uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- Gminnego Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku, w tym punkcie pan radny Perlicjan zapytał z kim kontaktować się w przypadku potrącenia zwierzęcia na drodze? Pan kierownik odpowiedział, że należy kontaktować się przez straż miejską względnie do urzędu – uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań z zakresu poprawy jakości powietrza obejmujących wymianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Rogoźno, pan przewodniczący Henryk Janus zwrócił uwagę w tym punkcie na zapis w parag. 2 dotyczący „montażu i zakup z montażem” proponując zapis „zakup, zakup z montażem i montaż”. Pan kierownik odpowiedział, że w tej sytuacji można by było złożyć dwie faktury i rozważyć potraktowanie ich łącznie jednak co do zasady mowa jest o zakupie bądź zakupie z montażem, w większości przypadków sam zakup będzie konsumował już możliwą do uzyskania dotację. Natomiast montaż bardziej odnosi się do sytuacji kiedy faktycznie ktoś nabywa w pakiecie, ponieważ nie chce rozdzielać tych czynności, natomiast istnieje tez możliwość, że będzie to sam zakup. Pan Janus podsumował, że w takim razie będą wykluczone osoby, które zakupią piec i nie mają możliwości na dofinansowanie montażu. Pan kierownik zaznaczył, że sam montaż był rozważany na komisji, jednak prowadziłoby to do dość dużych nadużyć i byłby problem z ich weryfikacją. Pan przewodniczący nie zgodził się z tym, co argumentował pan kierownik. Pan kierownik wyjaśnił, że jest dopuszczalne posiadać dwie faktury w ramach tego jednego zadania, ale zapis samego montażu będzie pozwalało na złożenie faktury tylko na montaż, z całkowitym pominięciem jego zakupu, czego należy uniknąć. Pan przewodniczący Henryk Janus złożył wniosek formalny o dodanie do treści w paragrafie 2 „ zakupu, zakupu z montażem i montażu”. Pan radny Adam Nadolny, powiedział, że przyglądając się cenom piecy, to należy liczyć 6-8 tys. zł i wyżej – i środki z dofinansowania już zostaną wykorzystane i dyskusja jest zbędna. Sytuacja jest następująca – ktoś kupuje piec, ma fakturę, firma montuje – otrzymuje fakturę i te dwie faktury stanowią podstawę do dofinansowania. Pan radny Paweł Wojciechowski zapytał o jakie nadużycia chodzi, bo jeżeli będzie powołana komisja weryfikująca to zadanie – to w każdej chwili można wykorzystanie tych środków sprawdzić? Pan radny Perlicjan powiedział, że jeżeli ktoś wystąpi z fakturą za montaż to gmina może weryfikować montaż, a nie sprawdzać pieca, po drugie jeśli ma być sam montaż to po co faktura za piec? Pan Janus zapytał, czy zakup z montażem wykorzystuje to, że zostaje zakupiony piec, a inna firma wystawia fakturę na montaż? Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że tak. Wniosek pana przewodniczącego został oddalony. Kolejną sprawą jaką podjął pan Henryk Janus był paragraf 17, dotyczący realizowania wniosków, zapytał czy warto robić nabory, czy powinno się to odbywać w sposób ciągły? Pan kierownik Roman Piątkowski odpowiedział, że w tym przypadku zainteresowanie może być dość duże, gmina chciałaby uniknąć sytuacji, kiedy będzie kolejka zawierająca 100 pozycji i realna możliwość dofinansowania tych ostatnich osób, będzie na przestrzeni kilku lat. Druga rzecz, w przypadku wymiany źródła ciepła, zwykle inwestor nie będzie czekał przez okres kilku lat. Wnioski nie będą przechodziły na następny rok. Pani skarbnik uściśliła, że jeżeli, wnioski miałyby przechodzić na następny rok, to zadanie to musi być ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej i należy mieć wiedzę, że te środki w 2018 roku na to zadanie będą w budżecie, a takiej informacji na dzień dzisiejszy nikt nie ma. Pan Paweł Wojciechowski zapytał, czym różnią się te dwie uchwały, jeśli chodzi o termin składania wniosków? Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że zasadniczo przedmiotem dofinansowania i jego specyfiką oraz potencjalnym zainteresowaniem źródeł ciepła, które będzie wyższe niż przydomowe oczyszczalnie. Pani radna Kolanowska podkreśliła, że też jest za tym, by corocznie był nowy nabór. Pan przewodniczący zaproponował wykreślenie paragrafu 18 i zapisanie, że „wnioski będą realizowane w systemie ciągłym: za wnioskiem 2 radnych, przeciw 10 radnych, 1 wstrzymujący. W kolejnym pytanie pan przewodniczący poprosił o wyjaśnienie dlaczego w uchwale dotyczącej pieców nie ma tego samego zapisu co w uchwale o oczyszczalniach, że obowiązuje do 2020 roku. Pan Piątkowski powiedział, że uchwała o oczyszczalniach tez dotyczy pomocy o „ de minimis” i w tym przypadku konieczne jest nawiązanie do terminu. Pan przewodniczący wniósł wniosek o wprowadzenie zapisu do tej uchwały, że obowiązuje do 31.12.2020r. W głosowania za tym wnioskiem radnych „za” – 5, przeciw – 0 i wstrzymujących się 8. Zapis został przyjęty. Całość uchwały została przyjęta jednogłośnie.
- w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowania części kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rogoźno, pan przewodniczący zapytał, od kiedy można zacząć składać wnioski na obie uchwały ? Pan Piątkowski poinformował, że w procedowanej uchwale od 1 sierpnia, natomiast w uchwalonej 14 dno po uprawomocnieniu się. Uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Rogoźno, pan przewodniczący zapytał, czy taki plan będzie kiedyś dla całej gminy? Pan Piątkowski odpowiedział, że to jest specyficzny sposób wytyczenia kryteriów zdegradowanych – poprzez zmierzenie czynników zostały wytyczone obszary do naprawy, a obszary te znajdują się w większości w mieście niż w innych okolicach. Uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym działki nr 84 w Rogoźnie, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym gminy w trybie bezprzetargowym części działki nr 1512/2 w Rogoźnie, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym (Wójtostwo), uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 22/4 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna terenów położonych pomiędzy ulicami: Osiedlem Przemysława II, Seminarialna i Długą, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obszarze miasta Rogoźna terenów położonych pomiędzy rzeką Wełną a ulicami: Kościuszki i Kotlarska, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obszarze miasta Rogoźna terenu położonego w rejonie ulic: Mickiewicza i Różanej, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp., uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Parkowo, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
- zatwierdzenia do realizacji projektu nr RPWP.07.01.02-30-0119/16 „Aktywniej w Rogoźnie – kompleksowy program aktywizacji dla mieszkańców Gminy Rogoźno” w ramach działania 7.1 Aktywna integracja, Poddziałanie 7.1.2 Aktywna integracja – projekty konkursowe, Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Ad. 8. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
04.06. |
- Strzelecki Turniej Zielonoświątkowy Bractwa Kurkowego „Rogoża”.
|
07.06. |
- Kapituła „ Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej .
- Uroczystość zakończenia roku akademickiego 2016/2017 Rogozińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
- Posiedzenie Rady Sołeckiej w Gościejewie.
|
09.06. |
- „Dni Pola” – Gospodarstwo Rolne Tadeusza Guzy w Karolewie.
|
10.06. |
- Uroczystość 30-lecia Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Rogoźnie.
- Dni Jaracza i Rożnowic.
|
11.06. |
- Jarmark św. Wita w Rogoźnie.
|
14.06. |
- Dni pola – Gospodarstwo Rolne Marka Banasiaka w Gościejewie.
- Spotkanie z Zarządem RKS „Wełna Rogoźno”.
|
16.06. |
- Powitanie delegacji z Marijampola.
|
17.06. |
- II dzień Dni Przemysła II.
|
18.06. |
- Gminny Turniej Wsi w Rudzie.
|
22.06. |
- KGFiR Rady Miejskiej w Rogoźnie.
- Zakończenie sezonu Akademii Piłkarskiej Reissa w Rogoźnie.
|
23.06. |
- Zakończenie roku szkolnego w ZS w Gościejewie.
- Udział przy podpisaniu umowy w Wągrowcu, pomiędzy Aquabellis Sp. z o.o. w Rogoźnie a Urzędem Marszałkowskim, na dofinansowanie inwestycji spółki na kwotę ponad 1,6 mln zł.
- Posiedzenie Rady sołeckiej w Gościejewie.
|
24.06. |
- Piknik Rodzinny w Karolewie
- Wianki na Przystani Żeglarskiej w Rogoźnie.im Województwa Wielkopolskiego na operację polegającą na przebudowie SUW (stacji uzdatniania wody) w miejscowościach Gościejewo i Słomowo wraz z przebudową odcinków wodociągu w miejscowości Tarnowo, przebudową oczyszczalni ścieków w miejscowości Parkowo wraz z przebudo
|
Do informacji Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym .
W zastępstwie Przewodniczącego RM - Paweł Wojciechowski
20.06.2017 |
- Sesja Rady Powiatu Obornickiego
|
23.06.2017 |
- Uroczysta Sesja Rady Miejskiej w Obornikach z okazji Dni Obornik.
|
Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa swoje posiedzenie miała w dniu 22.06.2017 w budynku Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. W pracach komisji udział wzięli :
- Pani Burmistrz Renata Tomaszewska
- Pan Sekretarz Marek Jagoda
- Pan Kierownik Wydziału Roman Piątkowski
- Radni członkowie komisji oraz zaproszeni goście w osobach:
- Pan prezes AQUABELLIS Sp. z o.o Witold Goszczyński
- Pan prezes MEGAWAT Sp. z o.o .Piotr Gruszczyński
- Pani Zuzanna Kachlicka ATRIUM Grupa Doradcza
- Pani Beata Bończyk ATRIUM Grupa Doradcza
- Pani Magdalena Skrzypek Urząd Miejski
- Pani Kierownik GOPS Ewelina Kowalska
- Pan Tomasz Kuźniar urbanista
Tematem głównym posiedzenia była ocena działalności spółek gminnych Aquabellis i megawat . Prezesi szeroko omówili sytuację w swoich spółkach pod kątem finansowym, zapoznali radnych z planowanymi inwestycjami. Następnie Pan Kierownik Piątkowski omówił projekty uchwał na dzisiejszą sesję. Panie Zuzanna Kachlicka oraz Beata Bończyk reprezentujące grupę doradczą ATRIUM przedstawiły lokalny program rewitalizacji dla gminy Rogoźno.
Radni zgłosili pięć wniosków: dwa do Starostwa Powiatowego, dwa do Urzędu Gminy i jeden do PKP. Radny Henryk Janus zgłosił dwa wnioski, pierwszy dotyczący wykaszania rowów przy skrzyżowaniach dróg gminnych z powiatowymi i dróg powiatowych z powiatowymi przez Zarząd Dróg Powiatowych. Drugi wniosek dotyczył zamontowania tablicy kierunkowej, jadąc drogą gminną nr 2026P z Grudnej do Gościejewa na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1352P o treści (w prawo Rogoźno ,w lewo Ryczywół). Pani Radna Ewa Wysocka zgłosiła wniosek o zamontowanie barier bezpieczeństwa w miejscowości Nienawiszcz przy jeziorze pomiędzy parkingiem a plażą. Pan Radny Sebastian Kupidura zgłosił wniosek o podjęcie działań mających na celu udrożnienie studzienki kanalizacyjnej przy wjeździe do TESCO , oraz na ulicy Fabrycznej przy hurtowni AGNES i po drugiej stronie ulicy Fabrycznej na skrzyżowaniu z ulicą Polną. Radny Adam Nadolny zgłosił wniosek do PKP o lepsze zabezpieczenie terenu przy dworcu w Parkowie-spadające dachówki z dworca i budynku gospodarczego stwarzają niebezpieczeństwo.
Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 22 czerwca 2017 roku w Urzędzie Miejskim. W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Zastępca Burmistrza Renata Tomaszewska, Sekretarz Marek Jagoda, Kierownik Roman Piątkowski, Kierownik GOPS Ewelina Kowalska, Komendant KP w Rogoźnie asp.sztab. Krzysztof Ryżek, przedstawicielki GKRPA Iwona Nowak i Małgorzata Filipak. Komisja obradowała w pełnym składzie. Pierwszym z głównych tematów posiedzenia było przedstawienie informacji o realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej. Swoje sprawozdania zaprezentowała Kierownik GOPS Ewelina Kowalska, Iwona Nowak przedstawicielka GKRPA oraz asp.sztab. Krzysztof Ryżek. Drugim tematem, którym na posiedzeniu zajmowała się komisja, było omówienie działań związanych z letnim wypoczynkiem dzieci i młodzieży. Sprawozdanie przedstawili przedstawiciele GKRPA oraz kierownik GOPS Ewelina Kowalska. Podczas posiedzenia zaopiniowano także projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej. Komisja jednogłośnie zarekomendowała kandydaturę Radnego Zbigniewa Chudzickiego do Kapituły w konkursach „Mój piękny dom” oraz „Moja piękna zagroda”. Ponadto Komisja przyjęła wniosek Radnego Huberta Kuszaka i Radnej Longiny Kolanowskiej skierowany do WZDW w sprawie ustawienia lustra przy DW 241 w Rogoźnie.
Dnia 07.06.2017 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w składzie:
- Katarzyna Erenc- Szpek - przewodnicząca
- Bartosz Perlicjan - wiceprzewodniczący
- Longina Kolanowska - członek komisji
- Ewa Wysocka - członek komisji
Nieobecny członek komisji - Roman Kinach
Tematem Komisji Rewizyjnej była kontrola w zakresie udzielania zamówień publicznych przez Gminę Rogoźno do I półrocza 2017 roku. Zadania z zakresu prowadzenia postępowań o udziale zamówień publicznych w Gminie Rogoźno realizuje Kierownik Jednostki Zamówień Publicznych. Na dzień kontroli, w I półroczu 2017 roku przeprowadzono 17 postępowań. Zarządzeniem Nr 17/2014 z dnia 22 stycznia 2014 roku Burmistrz Rogoźna ustalił regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 14.000 euro:
- zamówienia o wartości do 3.000 euro dokonuje się bez przeprowadzania postępowań.
- zamówienia o wartości od 3.000 do 14.000 euro dokonuje się po przeprowadzeniu postępowań uproszczonych polegających na: skierowaniu zapytania ofertowego faksem, drogą elektroniczną, pisemnie, do co najmniej trzech Wykonawców, uzyskaniu, co najmniej jednej ważnej oferty faksem, drogą elektroniczną, pisemnie, sporządzenie notatki służbowej z przeprowadzonego postępowania.
- wybór Wykonawcy następuje po: dokonaniu oceny złożonych ofert, wyborze oferty cenowo najkorzystniejszej, zatwierdzeniu przez Kierownika Jednostki.
Komisja skontrolowała postępowanie odnośnie:
- Zakupu artykułów biurowych na potrzeby Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 4 962,17 zł netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do trzech dostawców prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono jedną ofertę:
- - KRAM (Obrzycko) za łączną kwotę 3 392,52 zł netto. Zaproszenie było wysłane drogą mailową i pocztową. Do wyżej wymienionego postępowania KR nie stwierdziła zastrzeżeń.
- Wykonania systemu monitoringu Ronda Melzera w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości poniżej 30 000,00 euro netto. Zaproszenia do złożenia oferty zostały przesłane do 3 potencjalnych oferentów prowadzących działalność w zakresie objętym postępowaniem. Do dnia składania ofert złożono 2 oferty. W dniu 26.04.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy K Power z Rogoźna na łączną kwotę 45 885,00 zł netto. W dniu 17.05.2017 r. zawarto umowę z wybranym Wykonawcą. KR poprosiła o uzupełnienie potwierdzenia wysłania zapytania do jednej z firm oraz poprosiła o skorygowanie wydruku na którym widnieją adresy firm biorących udział w postępowaniu.
- Ręcznego oczyszczania ulic na terenie miasta Rogoźna w 2017 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) dla zamówienia o szacunkowej wartości 106 537,34 zł netto. Na podstawie art. 4 ust. 13 ustawy PZP Zamawiający w dniu 07.03.2017 r. Zaprosił do złożenia oferty jednostkę powołaną przez Gminę Rogoźno tj. Centrum Integracji Społecznej w Rogoźnie jako jedynego oferenta do złożenia oferty cenowej. Centrum Integracji Społecznej w dniu 20.03.2017 r. złożyło ofertę o wartości 84 692,88 zł. Komisja Rewizyjna sprawdziła umowę zawartą między Gminą Rogoźno a CIS-em. Skontrolowano notę księgową nr 22/2017/CIS z dnia 29.05.2017 - usługę ręcznego oczyszczania ulic na terenie miasta Rogoźno na sumę 9 704,39 zł. KR nie stwierdziła nieprawidłowości.
- Wycinki drzew oraz formowanie koron drzew rosnących na terenie Gminy Rogoźno. Postępowanie prowadzone było na podstawie Zarządzenia nr OR.0050.1.91.2014 Burmistrza Rogoźna z dnia 26 maja 2014 roku dla zamówienia o szacunkowej wartości 36 704,83 zł netto. Zaproszenie do złożenia oferty zostało opublikowane na stronie www.bip.rogozno.pl w celu dobrego upublicznienia zamówienia dla oferentów. Na ogłoszenie odpowiedziało 13 wykonawców. W dniu 09.02.2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejsze oferty tj. firmy P.H.U. ABIES z Murowanej Gośliny na łączną kwotę 11 450,00 zł netto. Komisja Rewizyjna skontrolował fakturę Vat nr F15/03/2017 na sumę 12 366, 00 zł – wycinka i pielęgnacja drzew rosnących na terenie parku w Budziszewku nr umowy INTZ.272.11.2017.
- Budowy oświetlenia przy ul. Szarych Szeregów w Rogoźnie. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 94 527,49 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 70 000,00 zł brutto .W dniu 08.02.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 23.02.2017 r. o godz. 09:45 złożono 7 ofert. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 27.02.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy P.P.H.U. RAGAMA z Rogoźna na łączną kwotę 49 731,00 zł netto. Dnia 16.03.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą. Komisja Rewizyjna sprawdziła fakturę Vat nr 0033/17/FVS z dnia 26 maja 2017 na sumę 61 169,13 zł - budowa oświetlenia przy ul. Szarych Szeregów w Rogoźnie. Nr umowy INTZ.272.14.2017.
- Profilowania dróg i ulic gruntowych wraz z utwardzeniem na terenie Gminy Rogoźno w 2017 roku. Postępowanie prowadzone było na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla zamówienia o szacunkowej wartości 277 366,00 zł netto. Środki finansowe przeznaczone w budżecie na realizację zadania (na dzień 28.12.2016 r.): 250 000,00 zł brutto. W dniu 14.03.2017 r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie zamówień publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego tj. www.bip.rogozno.pl oraz na tablicy ogłoszeń. Do dnia składania ofert to jest do dnia 29.03.2017r.do godziny 09:45 złożono 2 oferty. Postępowanie realizowano w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 31.03.2017 r. zawiadomiono Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. firmy PB-D Włodarczyk Szymon z miasta Skoki na łączną kwotę 528 715,50 zł netto. Dnia 07.04.2017 r. zawarto umowę z wybranym wykonawcą.
Podczas czynności kontrolnych Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości. Ponad to poparła wniosek p. Radnej Longiny Kolanowskiej o zamontowanie lustra przy Drodze Wojewódzkiej 241 na skrzyżowaniu ulicy Polnej z ulicą II Armii Wojska Polskiego.
Ad. 9. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
- Uchwała Nr XLI/380/2017 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2016 rok, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i RIO,
- Uchwała Nr XLI/381/2017 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za rok 2016, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i RIO,
- Uchwała Nr XLI/382/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 64/5 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Uchwała Nr XLI/383/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. II Armii Wojska Polskiego 7/6 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Uchwała Nr XLI/384/2017 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie działek gruntu nr: 195/16 i 196/11, położonych w Międzylesiu, gm. Rogoźno, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Uchwała Nr XLI/385/2017 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie odrębnej nieruchomości lokalowej – lokal niemieszkalny Fabryczna 10/1 w Rogoźnie, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Uchwała Nr XLI/386/2017 w sprawie zmiany nazwy parku zlokalizowanego na terenie miasta Rogoźna, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Uchwała Nr XLI/387/2017 w sprawie zmiany uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, ogłoszona w Dz. U. poz. 4290 z dnia 07.06.2017,
- Uchwała Nr XLI/388/2017 w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2017 rok, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i RIO, ogłoszona w DZ. U. poz 4266 z dnia 06.06.2017,
- Uchwała Nr XLI/389/2017 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2026, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Uchwała Nr XLI/390/2017 w sprawie poboru podatków leśnego, rolnego i od nieruchomości w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i RIO, ogłoszona w DZ. U. poz 4267 z dnia 06.06.2017.
Pan radny Chudzicki zapytał o plan działania pana burmistrza w sprawie sytuacji w Klubie Sportowym „Wełna”? Pan burmistrz odpowiedział, że głównym motywem jest zaktywować to środowisko i powrót drużyny do gry, jednak duży konflikt w tej drużynie na płaszczyźnie prezes – zawodnicy musi być rozwiązany. Następne spotkanie powinno dać więcej informacji w tej kwestii.
Ad. 10. Interpelacje i zapytania radnych.
Brak.
Ad. 11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
W związku ze złożoną interpelacją pana radnego Zbigniewa Chudzickiego, została na sesji odczytana odpowiedź:
„W odpowiedzi na interpelację nr V/2017 z dnia 31.05.2017 w sprawie dokończenia realizacji II etapu oświetlenia chodnika za boiskiem ORLIK łączącego ulicę Seminarialną z Kościuszki informuję, że obecnie trwają prace związane z wyborem Wykonawcy dokumentacji technicznej budowy nowego oświetlenia drogowego między innymi w miejscowości Ruda pomiędzy drogą wojewódzką nr 241, a drogą prowadzącą do firmy Dendro. Po wyborze ww. Wykonawcy przeprowadzę analizę możliwości finansowych realizacji wnioskowanego przez Pana zakresu prac. Jednocześnie informuję, że wystąpiliśmy do ENEA Oświetlenie z prośbą o przedstawienie wyceny montażu brakującego oświetlenia." Radny Chudzicki poprosił pana burmistrza o spotkanie w tej sprawie, by zapadła konkretna informacja, jaka należałoby przekazać mieszkańcom.
Ad. 12. Wolne głosy i wnioski.
W tym punkcie pan radny Zbigniew Chudzicki zapytał w imieniu nieobecnego radnego Krzysztofa Nikodema, czy niepełnosprawny 18-latej z Garbatki ma szansę na dowożenie na Warsztaty Terapii Zajęciowej w Wągrowcu? Pani burmistrz Tomaszewska odpowiedziała, że tak, oczekuje jedynie na przyjście mamy niepełnosprawnego chłopaka by omówić ta sprawę.
Ad. 13. Zakończenie.
Posiedzenie sesji zostało zakończone trzykrotnym uderzeniem laski przez Pana Przewodniczącego Henryka Janusa o godz. 15:45 – protokołowała Anna Mazur. |