Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 23/2016 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 21 grudnia 2016 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 23/2016

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 21 grudnia 2016 roku o godz. 16:15 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Adam Nadolny. Przewodniczący stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 6 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.
  5. Praca nad budżetem Gminy Rogoźno na 2017 rok.
  6. Analiza i przyjęcie planu komisji na rok 2017.
  7. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  8. Sprawy bieżące.
  9. Wolne głosy i wnioski.
  10. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR

Protokół został przyjęty przez członków komisji – jednogłośnie.

 

Ad 5.Praca nad budżetem Gminy Rogoźno na 2017 rok.

Pani skarbnik Maria Kachlicka powiedziała, że projekt budżetu został przedstawiony już na sesji listopadowej i jeśli są jeszcze pytania to pani skarbnik jest gotowa aby na nie odpowiedzieć. W związku z brakiem pytań członkowie komisji przeszli do omawiania uchwał okołobudżetowych:

  1. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – ten projekt przewiduje przychody i wydatki w wys. 290 tys zł na zwiększenie dostępności terapeutycznej 10 tys zł, za zakupy materiałów 12 tys zł i finansowanie świetlic opiekuńczo – wychowawczych 50.472 tys i wsparcie stowarzyszeń i fundacji polegających a rozeznaniu problemów alkoholowych 77 tys zł. Oraz koszy funkcjonowania GKRPA – delegacje, szkolenia członków, diety 63 tys zł.
  2. w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomani – jest to oddzielna uchwała, ale wzajemne się one zazębiają powiedziała pani skarbnik. Realizowany jest przez tą samą komisję, a kwota przeznaczona na ten program to 8.400 tys zł.
  3. w sprawie pomocy finansowej dla województwa wielkopolskiego - w wys 100tys z przeznaczeniem na konserwację czyszczenie rzeki Małej Wełny,
  4. w sprawie pomocy finansowej dla Gminy Ryczywół w wysokości 40 tys zł z przeznaczeniem na termomodernizację budynku gminnego zajmowanego na Warsztaty Terapii Zajęciowej w Wiardunkach,
  5. w sprawie określenia jednostkowej stawki dotacji przedmiotowej na rok 2017 – jest to dotacja dla zakładu budżetowego, którą ustala się wg stawki rocznej wg działalności związanej z administrowaniem zasobami mieszkaniowymi
  6. w sprawie dotacji przedmiotowej na rok 2017 dla CIS w Rogoźnie – samorządowego zakładu budżetowego – jest to dopłata 3.750 zł na jednego pracownika i uczestnika centrum. Pan radny Wojciechowski zapytał, czy to jest dopłata na rok? Pani skarbnik odpowiedziała, że tak jeżeli kwota ta zostanie pomnożona przez 12 miesięcy – to wychodzi dotacja do centrum 150 tys zł. Pani skarbnik dodała, że dopłacane jest do 40 pracowników i uczestników.

Pan radny Nikodem zapytał, czy sprawa sprzedaży alkoholu i picia pod sklepem w Tarnowie została wyjaśniona? Pani przewodnicząca GKRPA – Maria Stachowiak odpowiedziała, że pracują cały czas nad tą sprawą, komisja nie jest od tego by zabierać komuś „chleba”, ale sprawa jest w toku. Pani burmistrz dodała, że najłatwiej jest podrzucić butelki i zrobić z tego aferę. Na zakończenie pani Stachowiak dodała, że Polska przoduje w zażywaniu przez młodzież środków nasennych i uspokajających, natomiast nie w narkotykach. Pan radny Kinach zapytał czy na terenie Rogoźna zwiększa się nadużywanie alkoholu lub narkotyków? Pani Stachowiak odpowiedziała, że nie ponieważ zwiększa się świadomość nauczycieli i rodziców. Nowy problemem jest nagminna ilość rozwodów, braku ojca i kwestia nie radzenia sobie z tym problemem przez dzieci.

 

Ad 6 Analiza i przyjęcie planu komisji na rok 2017.

Komisja po dłuższej dyskusji wspólnie wypracowała plan komisji na rok 2017, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad 7 Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Pani skarbnik omówiła:

  1. zmiany w budżecie na rok 2016,
  2. zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2026, wraz z autopoprawką nr 1, która związana jest z autopoprawką nr 1 i 2 do budżetu na 2017 rok i chodzi o realizację przez pana burmistrza wniosku na kwotę 10 tys zł, jest to przesunięcie pomiędzy wydatkami bieżącymi wydatków majątkowych, monitoringu urzędu i parkingu obok urzędu, oraz opracowanie gminnego program rewitalizacji dla gminy na lata 216-2026, pani skarbnik dodała, że program ten w 95% dofinansowywany jest ze źródeł zewnętrznych z tego 85 % jest ze środków unijnych a 15% jest z budżetu państwa, natomiast 10% jst działem gminnym tego zadania jako unijnego w budżecie jeszcze nie było powiedziała pani skarbnik, był natomiast od maja w projekcie, i został wybrany wykonawca tego projektu tyle że gmina dopiero w grudniu otrzymała obciążenie za jedną gałąź tej umowy, a następnie złożył wniosek rozwiązanie umowy; sama umowa z wykonawcą to 11 tys zł, są już oferty na następnego wykonawcę, ale umowa nie jest jeszcze podpisana
  3. ustalenie wydatków gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2016.

 

Ad.8 Sprawy bieżące.

Brak

 

Ad 9 Wolne głosy i wnioski.

Pan Nikodem zapytał, czy projekty świetlicowe zostały już rozstrzygnięte? Pani burmistrz Tomaszewska odpowiedziała, że będzie to na przełomie kwietnia lub maja. Pan radny Wojciechowski zapytał, czy zmieniło się coś odnośnie danych w spr. nabywców nieruchomości ponieważ na BIP-ie nie są umieszczane dane? Pan kierownik Piątkowski odpowiedział, że wymogi są spełnione co do informacji w gablocie, natomiast informacja w BIP jest informacją dodatkową i tam informatyk zapobiegawczo zaproponował wykreślenie tych danych.

 

Ad.10 Zamknięcie obrad.

Posiedzenie komisji zakończono o gdz 15:45, protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf