PROTOKÓŁ nr 41/2018 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego 27 sierpnia 2018 r. o godzinie 16:15 w Sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
Dnia 27 sierpnia 2018 r. o godzinie 16:15 w Sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie rozpoczęło się posiedzenie Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie (dalej „Komisja” lub „KGFiR”). Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji p. Adam Nadolny, który przywitał zebranych radnych i gości, oraz stwierdził quorum, tj. stwierdził, że na 8 członków Komisji obecnych jest 8 radnych. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Proponowany porządek obrad KGFiR:
Ad. 3. Przyjęcie porządku obrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR. Protokół został przyjęty większością głosów członków Komisji, przy jednym wstrzymującym się.
Ad. 5. Przedstawienie kwestii zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rogoźno - dla części nieruchomości znajdujących się na terenie sołectwa Międzylesie. Przewodniczący Komisji p. Adam Nadolny otworzył punkt dot. przedstawienia kwestii zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rogoźno – dla części nieruchomości znajdujących się na terenie sołectwa Międzylesie. Przewodniczący Komisji poinformował, że ten punkt został wprowadzony na wniosek właścicieli nieruchomości położonych na terenie sołectwa Międzylesie oraz udzielił głosu obecnym na sali p. Wojciechowi Lisieckiemu oraz p. Helenie Pilaczyńskiej. W tym zakresie p. W. Lisiecki przedstawił członkom Komisji mapę terenu w Międzylesiu oraz poinformował, że poprosili członków Komisji o takie spotkanie, z uwagi na projekt z 2017 roku zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, z którym jako współwłaściciele nieruchomości na terenie Gminy p. W. Lisiecki oraz p. H. Pilaczyńska nie mogą się zgodzić. P. W. Lisiecki wskazał, że: w projekcie zmiany studium część tego terenu jest wskazana jako trwałe użytki zielone. W międzyczasie, po zakupie przez nich nieruchomości w Międzylesiu, doszło do podziału i sprzedaży części działek na tym terenie. W projekcie zmiany studium teren ten jest wskazany jako teren rolny, a w obecnie obowiązującym studium teren ten jest objęty zabudową mieszkaniową. Jest to teren sześćdziesięciu kilku hektarów i nie chcieliby być traktowani, jak inne podmioty prawne w Gminie i aby ten teren w dalszym ciągu mógł być zagospodarowany przez zabudowę mieszkaniową. W 2000 roku ten teren był zaniedbany, utworzyliśmy gospodarstwo rolne i na ten obszar trzeba spojrzeć szerzej, a nie wycinkowo. Zabudowa przez nas stworzona jest kontynuacją istniejącej linii zabudowy biegnącej od drogi boguniewskiej. Do tej pory wykonaliśmy sieć komunikacyjną, drogi przebiegały przez te grunty jak ktoś jeździł, my dokonaliśmy ich podziału geodezyjnego i wyrównania. Doszło do inwestycji infrastrukturalnych, w tym pobudowano kablową linię elektroenergetyczną. W pierwszym etapie w 2010 roku jako współwłaściciele zaczęliśmy tworzyć sieć wodociągową. Czyli stworzyliśmy warunki, aby ten teren urbanizować. Dzięki rozwojowi Rogoźna, które ma powstać w stronę Międzylesia, teren jest najbliżej położony w stronę granic Rogoźna, gdzie mamy sieć wodociągową, dostęp do szkół, przedszkoli. Ten teren utrzymujemy w dalszym ciągu rolniczo, prowadzimy gospodarstwo rolne, które jest zarejestrowane i nie wyrażamy zgody na zmianę przeznaczenia gruntu w studium. Uzyskaliśmy wszelkie potrzebne zgody na farmę fotowoltaiczną. Patrząc na mapę ten teren jest naturalnym ciągiem rozwoju miasta, w zgodności z planami urbanistycznymi, bo będzie to teren nie rozproszony, ale zwartej zabudowy. Część tego terenu będzie nadal wykorzystywana rolniczo. Na pytanie radnego p. Sebastiana Kupidury p. W. Lisiecki wskazał, które z dróg przyległych do ich nieruchomości są drogami gminnymi. Na pytanie Przewodniczącego Komisji p. Adama Nadolnego jak wygląda kwestia rozwiązania zalewania tego terenu, z uwagi na jego zaniżenie, p. W. Lisiecki wskazał, że na tym terenie jest obniżenie terenu w stosunku do Studzieńca, rów, który jest rowem zbiorczym, jest rowem działowym między Studzieńcem a Międzylesiem. Utrzymujemy ten rów razem ze spółkami wodnymi, cały ten teren jest zmelioryzowany. Dodatkowo na tym terenie powstał staw. Nie występują sytuacje zalewania tego terenu. Na tym terenie wybudowało się już kilka budynków i nic się nie dzieje. Były robione ekspertyzy gruntu, w tym na budowę stawu i teren nie jest zalewany. Na pytanie radnego p. Henryka Janusa, p. W. Lisiecki wskazał, że część rowów zaznaczonych na mapie linią przerywaną zarosło. Na pytanie Przewodniczącego Komisji p. Adama Nadolnego, p. W. Lisiecki wskazał na mapie dla obrębu ewid. Studzieniec, którędy przebiegają rowy. Poinformował również, że te rowy po wielu latach zostały odtworzone i te główne rowy zostały odbudowane i są utrzymywane w należytej kondycji. Pozostałe rowy są zarośnięte i nie mają czego zbierać, bo nie zachodzi taka konieczność. W ubiegłym 2017 roku, gdy lato było deszczowe, nie mieliśmy problemów, by wjechać na teren tych nieruchomości. Kilka tygodni temu te rowy były wykoszone. Przewodniczący Komisji podziękował gościom za przedstawienie sprawy. O głos poprosiła p. H. Pilaczyńska, która poinformowała, że robili większość prac sami, ale dwa lata temu i w obecnym roku, dzięki pomocy p. sołtys i radnej Ewy Wysockiej, doszło do poszerzenia drogi dojazdowej do ich nieruchomości oraz wykoszone pobocze. Ponadto p. H. Pilaczyńska poinformowała, że zbiornik wodny znajdujący się na ich nieruchomości chcą przeznaczyć dla mieszkańców Międzylesia na cele rekreacyjne, za niewielką odpłatnością ze strony Gminy. P. W. Lisiecki wskazał, że dużo ludzi jeżdżących od Boguniewa do Rogoźna korzysta z drogi przyległej do ich nieruchomości, która jest drogą bezpieczną m.in. dla dzieci. Na pytanie p. radnego Sebastiana Kupidury, p. H. Pilaczyńska odpowiedziała, że nie może sprecyzować, jakie są to niewielkie pieniądze za teren pod rekreację, ponieważ nie prowadzili jeszcze rozmów na ten temat z Gminą. P. H. Pilaczyńska wskazała, że na pewno nie po cenie rynkowej. P. W. Lisiecki wskazał, że większość działek, które do tej pory sprzedali, zostały zakupione przez mieszkańców Rogoźna. Ci ludzie kupili tam, żeby było czysto, przyjemnie i ekologicznie. Jako pierwsi w Gminie utworzyliśmy ekologiczne gospodarstwo i prowadziliśmy ekologiczną gospodarkę łąkami. Na skutek zmiany przepisów dofinansowanie zostało nam cofnięte. Nie chcemy dokonywać wycinki drzew, a chcemy prowadzić kolejne nasadzenia. Możemy we współpracy z Gminą dokonać nasadzeń przy przyległej drodze gminnej. Nie ma naszej zgody, żeby nam odebrać to, w co żeśmy od 20 lat inwestowali i żeby na skutek zmiany studium zostało to nam odebrane. Przewodniczący Komisji jeszcze raz podziękował gościom za przedstawienie sprawy.
Ad. 6. Funkcjonowanie Państwowej Ochotniczej Straży Pożarnej w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego na terenie Gminy Rogoźno. Przewodniczący Komisji p. Adam Nadolny otworzył przedmiotowy punkt oraz udzielił głosu p. st. bryg. Sławomirowi Zdrence – Komendantowi PSP w Obornikach. Komendant PSP w Obornikach p. st. bryg. Sławomir Zdrenka poinformował, że wcześniej materiał został przedstawiony radnym w formie pisemnej oraz wskazał, że: średni dojazd zastępu straży pożarnej, zarówno PSP, jak i OSP, na miejsce zdarzenia wynosi 7 minut. W I półroczu na terenie całego Powiatu mieliśmy 470 zdarzeń, a na koniec sierpnia jest ich 710. W ostatnim czasie w zdarzeniach pojawił się również element owadów błonkoskrzydłych. Na pytanie Przewodniczącego Komisji p. Adama Nadolnego, Komendant PSP wskazał, że przy zgłoszeniach owadów najważniejsze są budynki użyteczności publicznej. Przy zgłoszeniu musimy jechać alarmowo. Podstawowym sposobem alarmowania jednostek OSP jest syrena alarmowa, inne sposoby mogą być pomocnicze. Następnie Komendant PSP w Obornikach wskazał, że jeśli chodzi o pomoc medyczną podczas zdarzeń na terenie Gminy Rogoźno, to większość druhów OSP jest przeszkolona z tego zakresu i w obecnym roku podczas pożaru udzielono taką pomoc 1 osobie, podczas innych miejscowych zagrożeń 20, to zwłaszcza wypadki. Jeśli chodzi o zgony, to w I poł. obecnego roku na terenie Gminy Rogoźno na skutek pożaru doszło do jednego zgonu, a do dwóch w przypadku innych miejscowych zagrożeń. Od półtora roku funkcjonują tzw. izolowane działania medyczne, gdy nie ma karetki pogotowia ratunkowego to dyspozytor wysyła zastęp straży pożarnej do zdarzenia wymagającego działań medycznych. Zgodnie z naszymi procedurami musimy ratować osoby wymagające pomocy medycznej. Komendant PSP wskazał, że jeśli chodzi o pożary, to najwięcej powodów pożarów jest nieostrożność osób dorosłych. Sporadycznie pojawiają się podpalenia, co dotyczy nieużytków, zwłaszcza stogów. Miejscowe zagrożenia, to silne wiatry, zdarzenia drogowe. Np. na DW241 mamy w tym roku jedną osobę ranną. Mamy dofinansowanie z budżetu państwa jednostek OSP będących w Krajowym Systemie, nie są to duże pieniądze, ale są to środki na drobne uzupełnienie sprzętu. Dla OSP w Budziszewku, które nie jest w Krajowym Systemie, przyznano z Ministerstwa ok. 5.400 zł na zakupy. W ubiegłym roku udało się uzyskać dofinansowanie 20.000 zł na remont strażnicy OSP w Rogoźnie. Współpraca PSP w Obornikach z OSP z terenu Gminy Rogoźno przebiega wzorcowo. Ponadto Komendant wskazał na bardzo dobry podział środków pomiędzy OSP na terenie Gminy z funduszu solidarnościowego. W pierwszym rzędzie są dysponowane jednostki, które są w Krajowym Systemie, gdyż to one najczęściej uczestniczą w akcjach. P. radny Henryk Janus w tym miejscu zabrał głos, że jeśli chodzi o ilość wyjazdów zastępów OSP z Owieczek i Słomowa, to od dyspozytora zależy, które jednostki OSP wysyła na akcje. P. Komendant S. Zdrenka wskazał, że OSP nie może samowolnie wyjechać na akcję, musi być oficjalna dyspozycja ze stanowiska kierowania. Na pytanie p. radnego Sebastiana Kupidury o możliwości cichego powiadamiania członków OSP o zdarzeniach, czy coś w tej sprawie nastąpiło, p. Komendant S. Zdrenka poinformował, że jeśli dyżurny podejmie decyzję, że trzeba wyjechać, ten wyjazd zostaje zasygnalizowany alarmowo. Zgodnie z przepisami podstawowym sygnałem powiadamiającym o wyjeździe na zdarzenie jest syrena alarmowa, a pozostałe środki powiadamiające mogą być tylko pomocnicze i dodatkowe. Nie ma możliwości odstąpienia od syreny alarmowej. W tym miejscu głos zabrał p. dh Sebastian Rabsch, który wskazał, że jest „ciche” porozumienie między PSP w Obornikach a OSP w Rogoźnie, aby, jeśli jest możliwość i druhowie OSP w Rogoźnie są w remizie, to mogą wcześniej wyłączyć syrenę. Świadczy to o dobrym zorganizowaniu. P. radny Roman Kinach zapytał się, czy w godzinach nocnych można nie używać sygnałów dźwiękowych, a same świetlne, p. Komendant S. Zdrenka odpowiedział, że zgodnie z przepisami po zgłoszeniu wyjazdu alarmowego pojazd uprzywilejowany powinien mieć sygnały świetlne i dźwiękowe. Na pytanie p. radnego Henryka Janusa, czy jakiś pojazd będzie kupowany dla PSP czy OSP w powiecie, Komendant S. Zdrenka odpowiedział, że flota samochodów PSP w Obornikach jest nowa i nie ma potrzeby jej wymieniać, natomiast podobno ma być kupiony samochód dla OSP na terenie Gminy Oborniki. Przewodniczący Komisji podziękował p. Komendantowi PSP w Obornikach za przekazanie szczegółowych informacji.
Przewodniczący Komisji udzielił głosu p. Sebastianowi Rabschowi – Komendantowi Miejsko-Gminnego Związku OSP RP w Rogoźnie, który przedstawił, że: na terenie Gminy jest 7 jednostek OSP, w tym 4 wpisane do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego – OSP w Rogoźnie, Gościejewie, Parkowie i Pruścach. Jednostki OSP są wyposażone w 16 wozów ratowniczo-gaśniczych, w tym dwa wozy ciężkie. W jednostkach OSP działa łącznie 367 członków, w tym 68 kobiet, uprawnionych do udziału w akcjach ratowniczo-gaśniczych jest 129 członków. W 2018 roku do dnia dzisiejszego były przeprowadzone trzy kursy w PSP w Obornikach dla członków OSP, w tym kursy wysokościowe i przygotowawcze. Komendant PSP w Obornikach określił pewne normy przygotowawcze dla poszczególnych jednostek OSP dot. zakresu szkoleń dla poszczególnych jednostek OSP. P. Sebastian Rabsch przedstawił informację o wyposażeniu jednostek OSP w Rogoźnie. Na terenie Gminy Rogoźno żadna jednostka nie posiada nożyc do cięcia pedałów samochodowych. Mieliśmy taki przypadek w Budziszewku, gdzie samochodem uderzono w drzewo i nie mieliśmy takich nożyc i musieliśmy czekać na jednostkę z Obornik. Na pytanie Przewodniczącego Komisji p. S. Rabsch wskazał, że koszt zakupu nożyc do cięcia pedałów samochodowych to ok. 9.000 zł. P. S. Rabsch poinformował również, że jako Oddział Miejsko-Gminny złożyli, po zeszłorocznych ulewach, wniosek do Starosty Obornickiego i Rady Powiatu Obornickiego o zakup 40 kompletów kurtek przeciwdeszczowych na całą Gminę dla wszystkich OSP, koszt takiej kurtki to ok 150 zł i nawet nie dostaliśmy w tym zakresie odpowiedzi. To pismo było złożone listopad-grudzień i nie było odpowiedzi ze strony Starosty, ani Rady Powiatu Obornickiego. Doszła do nas informacja, że radni powiatowi obradowali nad tym wnioskiem, ale nie zgodzili się na zakup. Przewodniczący Komisji podziękował za informacje oraz zamknął przedmiotowy punkt.
Ad. 7. Funkcjonowanie Policji i Straży Miejskiej na terenie Gminy Rogoźno. Przewodniczący Komisji otworzył punkt funkcjonowanie Policji i Straży Miejskiej na terenie Gminy Rogoźno i udzielił w tym zakresie głosu p. asp. szt. Piotrowi Warnke – Komendantowi Komendy Policji w Rogoźnie. P. Komendant Piotr Warnke przedstawił informację o działalności funkcjonariuszy Komendy Policji w Rogoźnie w I połowie 2018 r. oraz wskazał, że szczegółowa informacja w tym zakresie została przedłożona członkom Komisji w formie pisemnej. P. Komendant poinformował, że w obecnym roku znacznie poprawiły się wskaźniki funkcjonowania KP w Rogoźnie. Na pytanie radnego p. Sebastiana Kupidury o kradzież w ubiegłym tygodniu w ciągu dnia w jednym z domów w Rogoźnie, p. Komendant odpowiedział, że zabezpieczony został materiał z monitoringu i pracują nad tą sprawą. W tym miejscu Przewodniczący Komisji przekazał prowadzenie posiedzenia Wiceprzewodniczącemu Komisji p. Sebastianowi Kupidurze. P. Wiceprzewodniczący Komisji udzielił głosu p. Janowi Stępniowi – Komendantowi Straży Miejskiej w Rogoźnie. P. Komendant Jan Stępień poinformował o zdarzeniach w obecnym roku, w których brała udział Straż Miejska w Rogoźnie. W tym Straż Miejska zlikwidowała cztery gniazda owadów błonkoskrzydłych. Co do zdarzeń to SM w Rogoźnie łapała bezpańskie psy. Szczególnym problemem są padłe zwierzęta. W tym roku było już ponad 20 padłych zwierząt. Posiedzenie Komisji dalej poprowadził Przewodniczący Komisji p. A. Nadolny. Na pytanie p. radnej Ewy Wysockiej odnośnie wywozu nieczystości w Nienawiszczu znad jeziora, p. J. Stępień poinformował, że sprawę miał załatwić p. Żydowicz, SM w Rogoźnie będzie ustalać, kto dokonał zanieczyszczenia. Na pytanie p. radnego Henryka Janusa o możliwość wywożenia gruzu na wysypisko, a także czy zebrane kamienie polne są odpadem, czy jest opłata za wywiezienie styropianu? P. Komendant J. Stępień wskazał, że co do opłat to obecnie obowiązująca uchwała, tj. uchwała z 2016 roku, dotyczy odpadów komunalnych. Każda rzecz po rozbiórce jest odpadem i może go wywozić firma posiadająca stosowne pozwolenie. P. radny H. Janus wskazał, że jego zdaniem chodzi tu o kasę, gdyż raz się kasuje za przewóz materiałów, a drugi za ich rozkruszenie. P. Komendant J. Stępień wskazał, że jeśli wejdzie nowa ustawa dot. ochrony środowiska, zapowiedziana przez Ministerstwo Środowiska, to opłata za odpady niesegregowane będzie wynosiła np. 30 zł, gdyż wysokość tej opłaty będzie musiała wynosić 1:3 w stosunku do opłaty za segregowane. Na pytanie p. radnego Pawła Wojciechowskiego o patrole na rogozińskiej Promenadzie p. Renata Tomaszewska – Zastępca Burmistrza Rogoźna poinformowała, że będzie wniesiona zmiana uchwały dot. regulaminu Promenady w Rogoźnie. Na pytanie p. radnego K. Nikodema – p. Komendant Komisariatu Policji w Rogoźnie poinformował, że kamera może być skierowana na prywatną posesję i nagrywać, ważne, żeby tych nagrań nie publikować.
Ad. 8. Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie. Przewodniczący Komisji otworzył punkt omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję i udzielił głosu p. Ewelinie Kowalskiej – Kierownik GOPS w Rogoźnie. P. E. Kowalska - Kierownik GOPS w Rogoźnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom bezdomnym z terenu Gminy Rogoźno. wprowadzenie tej uchwały jest związane ze zmianą kryterium dochodowego. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zmienia kryteria dochodowe. Na pytanie p. radnego Krzysztofa Nikodema, p. E. Kowalska wskazała, że od października br. nastąpi zmiana kryterium dochodowego dla osób samotnych z 634 zł na 701 zł, a dla osób funkcjonujących w rodzinie z 514 zł na 528 zł. Ponadto p. Ewelina Kowalska przedstawiła projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania. Wywołanie tej uchwały związane jest ze zmianą kryterium dochodowego. Przewodniczący Komisji udzielił głosu p. Kierownikowi Romanowi Piątkowskiemu, który przedstawił projekty uchwał w sprawie:
Przewodniczący Komisji udzielił głosu p. Markowi Jagodzie, który przedstawił projekty uchwał przygotowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie Gminy Rogoźno sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz w spawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. P. radny Henryk Janus wskazał, że w projekcie uchwały nie wiadomo, do czego się odnosić. W poprzedniej uchwale była podana ilość punktów sprzedaży alkoholu, a teraz ma być wymieniona ilość zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Rada ma ustalić ogólną ilość zezwoleń na całą gminę. P. Przewodniczący Komisji Adam Nadolny wskazał, że na zebraniu wiejskim w Parkowie mieszkańcy stwierdzili, żeby nie wprowadzać żadnych zmian i jednogłośnie zostało to przegłosowane. P. radny Henryk Janus wskazał, że ustawa jest taka, że rady gmin powinny zmniejszyć ilość zezwoleń. Kiedyś w uchwale nie wskazywało się ilości zezwoleń, lecz ilość punktów sprzedaży alkoholu. Nie można ograniczyć ilości zezwoleń na sprzedaż alkoholu, bo ktoś będzie chciał sprzedawać alkohol i nie dostanie zezwolenia. Sołectwa dawały opinie o uchwale w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. P. radny H. Janus wskazał ponadto, że nie ma wiedzy co do ilości miejsc sprzedaży alkoholu. W tym miejscu p. radny Bartosz Perlicjan przedstawił tabelę dot. liczby punktów sprzedaży alkoholu na dzień 21 sierpnia 2018 r. P. radna Ewa Wysocka zwróciła się o przedstawienie opinii sołectw co do uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zezwoleń na sprzedaż alkoholu. P. Marek Jagoda odpowiedział, że zwróci się do GKRPA o przygotowanie zestawienia opinii sołectw w tej kwestii i przedłożenie radnym na najbliższą sesję. P. radny Henryk Janus wskazał, że nie można zostawić w uchwale tyle zezwoleń, ile dziś jest wydanych, gdyż ktoś będzie chciał otworzyć sklep i nie dostanie zezwolenia. P. radny Sebastian Kupidura wskazał, że niedługo będziemy oddawać Plac Karola Marcinkowskiego i tam mogą też chcieć się pojawić punkty sprzedaży alkoholu. Przewodniczący Komisji udzielił głosu p. Marii Kachlickiej – Skarbnikowi Gminy, która przedstawiła projekty uchwał w sprawie zmiany w budżecie Gminy Rogoźno na 2018 rok i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2018-2037. P. Maria Kachlicka poinformowała, że po stronie dochodów została wprowadzona m.in. dotacja z Województwa Wielkopolskiego na utrzymanie zieleni przy drodze wojewódzkiej na kwotę 10 tys. zł. Na zadane pytania ze strony członków Komisji P. Skarbnik przedstawiła informację na temat zakresu inwestycji związanej z modernizacją plaży miejskiej w Rogoźnie. Na pytanie p. radnego Romana Kinacha p. Skarbnik poinformowała, że planowana jest suszarnia lub wózkarnia w przyziemiu budynku przy ul. Fabrycznej.
Ad. 9 i 10. Sprawy bieżące oraz wolne głosy, wnioski. Przewodniczący Komisji p. Adam Nadolny otworzył przedmiotowy punkt oraz zwrócił się do członków Komisji o zabranie głosu. P. radny Roman Kinach poruszył kwestię wniosku poruszonego na poprzednim posiedzeniu Komisji o wycięcie krzewów na Wójtowstwie i zwrócił się o wycięcie tych krzewów. P. radny Paweł Wojciechowski zwrócił się o pomalowanie barierek na ul. Lipowej przy mostku. P. Przewodniczący Komisji Adam Nadolny zapytał się p. Romana Piątkowskiego, czy można zamówić tabliczkę do sali wiejskiej w Słomowie. P. Kierownik odpowiedział, że tabliczkę można zamieścić na płocie świetlicy w Słomowie. P. radna Ewa Wysocka zwróciła się o wycięcie krzewów za boiskiem przy drodze gminnej w Budziszewku. P. radny Adam Nadolny zwrócił się o wycięcie krzaków o szerokości ok 1 m przy drodze boguniewskiej w Parkowie, krzaki te były wycięte rok czy półtora roku temu i odrosły. P. radny Krzysztof Nikodem zwrócił się o wyrównanie drogi w Dziewczej Strudze oraz poruszył temat kolein na ul. Południowej w stronę Garbatki, którą to drogę rozjechała kolej oraz zwrócił się o złożenie wniosku w tej sprawie, aby kolej naprawiła tą drogę. P. Przewodniczący Adam Nadolny zaproponował rozszerzenie wniosku do wszystkich gruntowych dróg w gminie. Wniosek do Burmistrza o zwrócenie się do kolei o naprawę wszystkich dróg gruntowych w Gminie, które zostały zniszczone na skutek przebudowy sieci kolejowej Poznań-Piła został podjęty jednogłośnie. P. radny Sebastian Kupidura zwrócił się z zapytaniem w sprawie mieszkańców dot. willi Bergamo 2, gdzie za willą jest pole, na którym właściciel nie zebrał snopków i działka zarosła krzakami, czy Gmina ma narzędzia, żeby zobligować właściciela działki do posprzątania tego terenu? P. Renata Tomaszewska – Zastępca Burmistrza poinformowała, że w tej sprawie zwróci się do właściciela lub dzierżawcy tej nieruchomości. Przewodniczący Komisji p. Adam Nadolny wystąpił z wnioskiem, aby pismo mieszkańca Prusiec dot. oświetlenia przekazać do Komisji Rewizyjnej w celu zbadania sprawy. W tym miejscu głos zabrał Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury, że tamta Komisja również złożyła wniosek do Komisji Rewizyjnej o zbadanie sprawy i Komisja Rewizyjna zbada sprawę w miesiącu wrześniu w ramach spraw bieżących. Wniosek w sprawie przekazania sprawy Komisji Rewizyjnej został przyjęty jednogłośnie. Na pytanie p. radnego Henryka Janusa p. Burmistrz odpowiedział, że mamy kontrolę wewnętrzną, która sprawdziła sprawę tego oświetlenia. P. radny Henryk Janus poinformował, że w drodze gminnej za boiskiem w stronę Gościejewka, pojawiło się kilka wyrw po ulewach wiosennych oraz złożył wniosek o powtórzenie wniosku do GDDKiA i Ministra Infrastruktury na dokończenie ścieżki rowerowej Ruda-Gościejewo, wzdłuż DK11, gdyż na wcześniejszy wniosek nie ma odpowiedzi. Wniosek o powtórzenie wniosku przyjęty został jednogłośnie. P. radny Henryk Janus złożył wniosek do ENEI w Poznaniu o wycięcie krzewów pod linią niskiego napięcia przy budynku nr 100 w Gościejewie przy drodze powiatowej 1352P, gdyż morwa zarosła lampy i druty i przez ostatnie kilka lat ENEA tego nie obcinała, a w przypadku opadów deszczu może kogoś porazić. Wniosek został przyjęty jednogłośnie. P. radny Paweł Wojciechowski wskazał o trudnościach w zakresie włączania się do ruchu do drogi wojewódzkiej w obrębie ul. Potulickiej jak i z ulicy Za Jeziorem. W tym zakresie p. radny Łukasz Zaranek wskazał, że w czerwcu br. zwrócił się w imieniu wielu mieszkańców, w tym mieszkańców Owczegłów, do WZDW w Poznaniu o zrobienie w tym miejscu ronda; w lipcu otrzymał odpowiedź, że WZDW zajmie się sprawą, w tym zwróci się do Policji, jaka tam jest wypadkowość. Komisja jednogłośnie przyjęła wniosek o skierowanie do WZDW w Poznaniu wniosku o budowę ronda lub sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z ul. Za Jeziorem i ul. Potulicką w Rogoźnie. P. radny Krzysztof Nikodem złożył wniosek do kolei o zainstalowanie sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym w Garbatce, na drodze prowadzącej od drogi powiatowej do boiska. Radny K. Nikodem zobowiązał się do sprecyzowania wniosku i przekazania do Biura Rady. Wniosek został przyjęty jednogłośnie. P. Renata Tomaszewska – Zastępca Burmistrza Rogoźna zaprosiła radnych do udziału dożynkach gminnych oraz do udziału w spotkaniu z delegacją z partnerskiej gminy Czorsztyn.
Ad. 11. Zamknięcie obrad. Posiedzenie Komisji zakończono o godzinie 19:10. Protokołował Marek Jagoda | |