Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej: Protokół nr 33/2017 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 15 grudnia 2017 roku o godz. 16.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 33 /2017

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 15 grudnia 2017 roku o godz. 16.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzyła i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Katarzyna Erenc – Szpek. Przewodnicząca stwierdziła, że na 5 członków Komisji w obradach bierze udział 4 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  5. Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2017 r.
  6. Kontrola wydatkowania środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim.
  7. Sprawy bieżące
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Zakończenie.    

 

Ad. 3 Przyjęcie porządku obrad.

Komisja nie wniosła zmian do porządku obrad.

 

Przystąpiono do punktu 4 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5. Kontrola zastosowanych zwolnień i umorzeń podatkowych w I półroczu 2017 r.

Członkowie komisji zapoznali się dokumentacją przygotowaną przez wydział finansowy – która stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pani skarbnik dodała, że jedna ulga jest spowodowana formą pomocy publicznej „de minimis”, pozostałe zwolnienia są pochodnymi uchwały z 2014 r Rady Miejskiej, tj organizacje pożytku publicznego: OSP, Klub Żeglarski „Kotwica”, Związek Wędkarski itp. Pan radny Perlicjan zapytał, jak to się kształtuje w stosunku do lat poprzednich? Pani skarbnik Kachlicka odpowiedziała, że nie ma takich porównań. Burmistrz dodał, że umorzenia dotyczą w większości śmieci – powody to: choroba, brak pracy. Pani radna Katarzyna Erenc – Szpek zapytała, z jakiego powody sa umorzenia od środków transportowych od osób fizycznych? Pan burmistrz poinformował, że jest to przeważnie ważny interes podatnika. Pan radny Roman Kinach zapytał, jaka kwota jest z umorzenia za śmieci? Pani skarbnik odpowiedziała, że nia ma takiego wyliczenia, jednak jest to 19 osób.

 

Ad. 6. Kontrola wydatkowania środków na wyjazdy i delegacje służbowe w Urzędzie Miejskim.

W tym punkcie również komisja mogła zapoznać się z obszernym opracowaniem, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pani przewodnicząca Katarzyna Erenc – Szpek zapytała, kto wyznacza osoby na szkolenia? Pani skarbnik odpowiedziała, że to kierownicy poszczególnych wydziałów typują i decydują o potrzebie szkolenia dla danego pracownika, następnie wystosowywany jest wniosek do sekretarza, w dalszej kolejności w zależności od tego czy są środki jest wydawana zgoda i pracownik jest oddelegowany. Pan Bartosz Perlicjan zapytał, czy w ryczałcie jest zaliczka na podatek dochodowy? Pani skarbnik odpowiedziała, że w ryczałcie należy potrącić zaliczkę na podatek dochodowy. Pani przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zapytała, jaki jest limit kilometrów w ryczałcie? Pani Maria Kachlicka odpowiedziała, że jest to max 300 km, a pracownik dodatkowo ma obowiązek rozliczyć swoją delegacje w terminie 14 dni. Pani przewodnicząca zapytała, kto sprawuje nadzór nad rozliczaniem takich delegacji? Pani skarbnik odpowiedziała, że bez nadzoru nie byłby wypłacone pieniądze za wyjazd służbowy.

 

Ad 7. Rozpatrzenie skargi na burmistrza Rogoźna.

W związku z ochroną danych osobowych treść skargi nie jest możliwa do umieszczenia w protokole. Wszelka dokumentacja znajduje się w biurze rady. Radni po przeanalizowaniu skargi stwierdzili, że jest ona bezzasadna.

 

Ad. 8 Sprawy bieżące.

Brak

 

Ad. 9 Wolne głosy i wnioski

Brak

 

Ad. 10 Zakończenie.

Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 17:10 – protokołowała Anna Mazur.

 

drukuj pobierz pdf