Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: PROTOKÓŁ nr 25/2021 z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 29 marca 2021 roku o godz. 16:00 w UM

 PROTOKÓŁ nr 25/2021

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 29 marca 2021 roku o godz. 16:00 w UM.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Bartosz Perlicjan.

Przewodniczący stwierdził, że na 7 członków Komisji w obradach bierze udział 7 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Proponowany porządek obrad:

 

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.

4. Stan dróg w gminie Rogoźno i budowa obwodnicy.

5. Funkcjonowanie targowiska miejskiego.

6. Omówienie projektów uchwał na najbliższe posiedzenie Rady Miejskiej w Rogoźnie.

7. Wolne głosy, wnioski i komunikaty.

8. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty bez zmian.

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR.

Protokół został przyjęty bez uwag 5 glosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.

 

Ad. 4 . Stan dróg w gminie Rogoźno i budowa obwodnicy.

Temat jest zbieżny z tematem z sesji w miesiącu lutym, dlatego kierownik odstąpił od jego zreferowania.

        

Na dzień 31.12.2020 r. zgodnie z ewidencją Gmina Rogoźno zarządza drogami zaliczonymi do dróg kategorii gminnych o łącznej długości 143,561 km, z tego:

nawierzchnię twardą ulepszoną posiadało 49,66 km, w tym :

bitumiczną 44,988 km

betonową 1,589 km

kostki brukowej 3,083 km

nawierzchnię twardą nieulepszoną  posiadało 16,914 km, w tym :

brukową 1,603 km

tłuczniową 13,612 km

żwirową 1,699 km

nawierzchnię gruntową posiada  76,987 km dróg.

 

W roku 2020 przebudowie poddano następujące drogi/ulice:

- odcinek o długości 666 m  drogi  gminnej w miejscowości Grudna, na którym wykonana została nawierzchnia bitumiczna z udziałem środków finansowych w ramach tzw. FOGR-u oraz środków pochodzących z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, należy tu zaznaczyć, że Gmina nie wydatkowała na to zadania środków własnych,

- w ramach środków niewygasających z końcem roku 2020 wykonana zostanie droga w m. Dziewcza Struga prace zakończą się w II kwartale br. środki przeznaczone na realizację tego zadania pochodzą w 100% ze środkó​w Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych,

- ze środków Funduszu Dróg Samorządowych dofinansowano kwotą 1 693 345,00 zł budowę 1,001 km ulicy Długiej i Seminarialnej w Rogoźnie,

- ze środków Funduszu Dróg Samorządowych dofinansowano kwotą 413 000,00 zł przebudowę 0,330 km ulicy Seminarialnej w Rogoźnie,

- ze środków Funduszu Dróg Samorządowych dofinansowano kwotą 931 860,00 zł przebudowę 0,611 km ulicy Różanej w Rogoźnie.

 

W 2020 roku Gmina Rogoźno otrzymała w ramach złożonego wniosku o dofinansowanie ze środkó​w Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych 500 000 zł na realizację zadania pn. Budowa ul. Topolowej i Słonecznej w Rogoźnie.

W 2020 roku złożono również wniosek o dofinansowanie zadania pn. Przebudowa drogi w m. Budziszewo w ramach środków z tzw. FOGR-u oraz aby uzyskać dodatkowe środki finansowe na pokrycie środków finansowych na wkład własny Gminy złożono wniosek o dofinansowanie ww. inwestycji w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

 

Na terenie naszej Gminy występują drogi o nawierzchni bitumicznej (smołobetonowej), których stan techniczny należy określić jako zły, na których jedyną skuteczną i długotrwałą, lecz kosztowną metodą zachowania dobrych warunków jazdy jest wykonanie nowych dywaników asfaltowych.

Należą do nich:

- droga Nr 272509P na odcinku od cmentarza do m. Cieśle,

- droga nr 272525P  na odcinku o długości ok. 0,2 km w m. Józefinowo,

- droga nr 272514P w m. Gościejewo.

 

Obecnie po okresie zimowym konieczne będzie wykonanie dużej  ilości napraw zarówno dróg o nawierzchni gruntowej oraz o nawierzchni bitumicznej.

 

Nawierzchnie twarde ulepszone (głównie asfaltowe, betonowe, kostki brukowej lub z trylinki) na terenie Rogoźna  posiada ok. 13 km dróg. Stan większości ulic o nawierzchni asfaltowej jest dobry i zadowalający. Powstające, lokalne uszkodzenia są corocznie naprawiane w ramach bieżącego utrzymania przeprowadzając remonty cząstkowe.

    

W roku 2020 na terenie miasta i gminy cząstkowych napraw nawierzchni bitumicznych wykonano na łącznej powierzchni przekraczającej 445 m2.

 

Drogi o nawierzchni  nieulepszonej występujące na terenie Gminy posiadają  nawierzchnie wykonane z łupka węglowego, tłucznia i gruzobetonu. W roku 2020 na utwardzenie dróg  zakupiono i wbudowano łącznie  2 068 t gruzobetonu.

 

Pozostałe  drogi  gminne  mają nawierzchnię gruntową, które w ramach bieżącego  utrzymania są okresowo równane, a miejsca okresowo nieprzejezdne odcinkowo utwardzane. W roku 2020 równanie dróg z jednoczesnym  nadaniem im odpowiednich profili podłużnych i porzecznych wykonano na 294 426,50 m2 ich powierzchni.

Wykonano również utwardzenie dróg gminnych o nawierzchni nieulepszonej kruszywem wraz z wykonaniem podbudowy i były to ulica Prusa w Rogoźnie o łącznej powierzchni 1 704 m2 (289 mb), droga Jaracz-Piłka Młyn o łącznej powierzchni 2 555 m2 (730 mb) i droga
w m. Parkowo o powierzchni 3 235 m2 (576 mb).

Z podziałem na sołectwa i Miasto Rogoźno:

Rogoźno miasto – 280 t wbudowanego kruszywa, 43 215 m2 profilowania dróg gruntowych oraz 1 704 m2 pełnego utwardzenia dróg,

Boguniewo – 13 050 m2 profilowania dróg gruntowych,

Budziszewko - 387 t wbudowanego kruszywa, 13 754 m2 profilowania dróg gruntowych,

Garbatka - 335 t wbudowanego kruszywa, 5 000 m2 profilowania dróg gruntowych,

Gościejewo – 23 525 m2 profilowania dróg gruntowych,

Jaracz – 30 050 m2 profilowania dróg gruntowych oraz 2 555 m2 pełnego utwardzenia dróg,

Karolewo – 5 425 m2 profilowania dróg gruntowych,

Kaziopole – 4 400 m2 profilowania dróg gruntowych,

Laskowo – 32 240 m2 profilowania dróg gruntowych,

Nienawiszcz – 30 t wbudowanego kruszywa i 19 962,50 m2 profilowania dróg gruntowych,

Owczegłowy – 203 t wbudowanego kruszywa i 12 300 m2 profilowania dróg gruntowych,

Parkowo – 26 960 m2 profilowania dróg gruntowych oraz 3 235 m2 pełnego utwardzenia dróg,

Pruśce – 180 t wbudowanego kruszywa i 28 550 m2 profilowania dróg gruntowych,

Ruda – 69 t wbudowanego kruszywa i 13 375 m2 profilowania dróg gruntowych,

Słomowo – 4 155 m2 profilowania dróg gruntowych,

Studzieniec – 584 t wbudowanego kruszywa i 14 285 m2 profilowania dróg gruntowych,

Tarnowo – 4 180 m2 profilowanie dróg gruntowych.

 

Gmina w zarządzie swym posiada również obiekty mostowe:

  • most na rz. M. Wełnie w Budziszewku,
  • most na rz. Wełnie w Jaracz Młyn,
  • most na rz. Wełnie w Rożnowicach,
  • most na rz. Flincie w Rożnowicach,
  • most na rz. Wełnie w Cieślach,
  • most na rz. Wełnie w Rogoźnie, ul. Lipowa,
  • most na Strudze Sokołowskiej w Gościejewie,
  • kładka dla pieszych przy jazie na Jeziorze Rogozińskim.

 

Koszt napraw niezbędnych do przeprowadzenia na ww. obiektach mostowych szacunkowo wynosi ponad 415 000 zł.

W ramach realizacji bieżącego utrzymanie mostów ze środków budżetowych na rok 2021 planujemy realizację prac związanych z dostosowaniem wysokości balustrad mostowych do obowiązujących przepisów wraz likwidacją korozji lecz prace te będą mogły być przeprowadzone po przeprowadzeniu w pierwszej kolejności prac na drogach gruntowych i bitumicznych.  
Ze względu na stan techniczny  most  na Rudce w Olszynie został wyłączony                 zużytkowania, a droga  została  zamknięta dla ruchu. Przeanalizowana zostanie możliwość wznowienia użytkowania ww. obiektu lecz nastąpi to nie prędzej jak w III kwartale br.

 

Posiadamy dokumentacje techniczną na:

                - Parking przy ulicy Kościuszki tj. przy wejściu do sali gimnastycznej;

- Budowę chodnika ul. Wojska Polskiego;

- Budowę chodnika w m. Karolewo;

- Budowę drogi Cieśle-Świetlikowo;

- Utwardzenie terenu przy świetlicy wiejskiej w m. Słomowo;

- Przebudowa drogi w m. Pruśce;

- Budowa drogi ul. Kochanowskiego;

- Budowę chodnika ul. M. Poznańska etap II;

- Budowa ul. Różanej etap II;

- Budowa dróg w Gościejewie;

- Przebudowa dróg gminnych wewnętrznych w miejscowości Budziszewko;

- Przebudowa chodnika przy drodze nr 273520P od drogi nr 272514P do świetlicy wiejskiej w m. Gościejewo;

- Budowę ul. Żurawiej w Rogoźnie;

- Budowę drogi w m. Garbatka;

- Budowę drogi w m. Parkowo (tzw. droga Boguniewska);

- Budowa chodnika przy ul. Konieczyńskich (strona lewa).

Wartość szacunkowa zadań zawartych w dokumentacjach technicznych wynosi
ok. 11 milionów złotych. Powyższa wartość ulega zmianom z uwagi na wahania cen towarów
i usług.

W 2020 r. przeprowadzono następujące remonty, budowy, przebudowy odcinków chodników:

- przy drodze nr 272514P w m. Gościejewo o długości ok. 150 mb (wartość 97 850,87 zł),

- alejek na Pl. Powstańców Wielkopolskich (wartość 161 600,00 zł).

 

W ramach bieżącego utrzymania na drogach i ulicach prowadzona była „Akcja zimowego utrzymania”. Na ten cel w roku 2019, z uwagi na łagodny jej przebieg wydatkowano kwotę w wysokości 121 349,33 zł.  W sezonie 2020 aura okazała się jeszcze bardziej łaskawa, dlatego koszty jej prowadzenia wyniosły 21 600,00 zł.

                      

Bieżące utrzymanie dróg obejmuje również usuwanie odrostów drzew i krzewów zarastających pobocza naszych dróg.

W okresie letnim będą prowadzone działania w zakresie usuwania z poboczy przerastających traw i nowych odrostów. Dużym utrudnieniem przy prowadzanych tego typu robotach pozostają zalegające na poboczach wśród gęstych zarośli kamienie, butelki oraz inne śmieci, które powodują uszkodzenia sprzętu oraz czasowe przerwy w realizacji tych zadań.

 

W roku bieżącym po sfinalizowaniu postępowań na wybór wykonawców robót drogowych planowane jest przystąpienie do wykonywania zadań obejmujących:  

- profilowanie dróg i ulic o  nawierzchni  gruntowej,

- remonty cząstkowe  ulic i  dróg o nawierzchni bitumicznej,

- odnowa oznakowania poziomego, wymiana i wprowadzenie oznakowania pionowego,

- desykacji krzewów oraz koszenia poboczy.

 

Wydatki na bieżące utrzymanie dróg w budżecie Gminy w 2020 r. obejmowały:

Łączne wydatki na drogi gminne w 2020 roku wyniosły 1 106 218,57 zł i zostały wydatkowane miedzy innymi na:

- profilowanie dróg gruntowych i ulic wraz z utwardzeniem 632 120,13 zł

- desykacje krzewów i koszenie poboczy 117 726,17 zł, w tym 11 000 zł dofinansowanie z WZD,

- konserwację, naprawy i regulacje studni, kratek ulicznych kanalizacji deszczowej 198 286,06 zł,

- opracowanie projektów organizacji ruchu, ewidencji dróg i wykonanie pomiarów widoczności na przejazdach kolejowych 35 890,85 zł,

- oznakowanie pionowe i poziome 58 142,45,

- zimowe utrzymanie dróg 21 600,00 zł,

- remonty nawierzchni bitumicznych 39 445,51 zł,

- zakup map zasadniczych i wypisów z rejestru gruntu 3 007,40 zł.

 

W ramach bieżącego  utrzymania dróg na terenie miasta i gminy zajmujemy się zarówno utrzymaniem dróg zaliczonych do kategorii dróg gminny oraz tzw. działek drogowych. W tym drugim, dotyczy to przede wszystkim działek, które zostały wydzielone podczas przeprowadzonego podziału terenów, na których do niedawna prowadzona była działalność rolnicza i były gruntami rolnymi oraz tych dróg, które gmina przejęła od właścicieli/deweloperów. Tego typu działki drogowe przejmowane przez Gminę za symboliczną złotówkę, niemal od momentu nabycia, w oczekiwaniach nabywców przyległych działek budowlanych, winny spełniać wszystkie wymogi co do zapewnienia dojazdu do nich w każdych warunkach i to każdego rodzaju pojazdami, szczególnie pojazdami ciężarowymi, którymi trzeba dostarczyć materiały budowlane. Spełnienie tych oczekiwań w ramach ograniczonych środków budżetowych zabezpieczonych na bieżące utrzymanie jest niemożliwe. Najważniejszym czynnikiem powodującym problemy z utrzymanie dróg gruntowych jest brak możliwości odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z korony drogi.

Oddzielnym pojawiającym się w tych sytuacjach problemem jest: jak, gdzie i za jakie środki odprowadzić wody opadowe poroztopowe, szczególnie w przypadkach, gdy wyznaczona działka drogowa jest położona poniżej terenów przyległych lub wszystkie nieruchomości  przyległe do drogi posiadają nawierzchnie utwardzoną, z której wody te spływają na drogę zalewając ją. Mając to wszystko na uwadze należy stwierdzić, że środki przeznaczane na utrzymanie dróg są nieadekwatne do przyrostu ilości dróg oraz oczekiwań ze strony mieszkańców gminy.

Uważam jednak, że systematyczne coroczne prace prowadzone na drogach gminnych wpływają na poprawę warunków, życia mieszkańców oczywiście zdaję sobie sprawę, że jeszcze bardzo dużo pracy, a przede wszystkim środków finansowych musimy zainwestować w infrastrukturę drogową.

 

Radny Roman Kinach zapytał, czy jest już konkretnie ustalona trasa obwodnicy?

Kierownik Paweł Andrzejczak poinformował, że jest już podpisana umowa pomiędzy Urzędem Marszałkowskim, a projektantem technicznym i jest znany przebieg tej obwodnicy, natomiast do listopada ma być znany projekt bez uzgodnień.

Radny Kinach poprosił o uszczegółowienie trasy.

Kierownik wyjaśnił, że obwodnica będzie przebiegała od strony Rogoźna, a miejscowość Laskowo będzie ominięte.

Radny Wojciechowski wypomniał Burmistrzowi, iż jedynym żródłem informacji jest radny powiatowy Błażej Cisowski, ponieważ na stronie urzędu na ma żadnych informacji, a ostatnia informacja jest z 2018 roku.

Burmistrz poinformował, że informacje te pojawia się na stronie.

Radny zapytał, jak wygląda przebudowa ulicy Topolowej i Słonecznej – jaką techniką będzie to wykonywane?

Kierownik wskazał, iż na dzień dzisiejszy jest opracowana dokumentacja techniczna w zakresie przebiegu drogi w planie od ulicy Lipowej do końca ulicy Topolowej o nawierzchni bitumicznej oraz z kostki eko. Pan Andrzejczak dodał, że jeżeli chodzi o chodnik, to będzie on tylko na pewnej części, dlatego że chodzi o szerokość działek gminnych.

Radny Kinach zapytał, czy obok pana Pilarskiego na ulicy Słonecznej planuje się wykup gruntu, ponieważ jest tam zwężenie? Pan kierownik poinformował, że tam wykonywany projekt będzie przewidywał podział nieruchomości w celu wydzielenia poszerzenia drogi ulicy Słonecznej i będzie to odgórnie zrealizowany podział przez Starostę.

 

 

Ad. 5. Funkcjonowanie targowiska miejskiego.

Poniżej przesyłam informację dotyczącą funkcjonowania targowiska miejskiego „Mój Rynek” w Rogoźnie przy ulicy Nowej w 2020 roku.

Funkcjonowanie Targowiska w 2020 roku opierało się na podstawie niżej wymienionych dokumentów, które stanowią załącznik do niniejszej informacji:

- Uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XIV/121/2015 z dnia 17 lipca 2015 r. w sprawie ustalenia regulaminu targowiska miejskiego „Mój Rynek” w Rogoźnie,

- Uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XX/165/2019 z dnia 30 października 2019 roku w sprawie zarządzenia poboru opłaty targowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasenta i wynagrodzenia za inkaso,

- Umowy nr INTZ.272.12.2020 z dnia 18 lutego 2020 roku w sprawie świadczenia usług związanych z bieżącym funkcjonowaniem Targowiska Miejskiego „Mój Rynek” położonego przy ul. Nowej w Rogoźnie, oraz uchwały budżetowej ustalającej wysokość środków finansowych związanych z utrzymaniem targowiska.

Wydział Rozwoju Gospodarczego w ramach funkcjonowania targowiska realizuje płatności za zużytą energię elektryczną, zużycie wody, odprowadzanie ścieków, zakup materiałów, konserwację i bieżące remonty, przeglądy kasy fiskalnej oraz utrzymanie czystości, koszenie traw.

W 2020 roku Gmina Rogoźno na utrzymanie targowiska wydatkowała następujące środki finansowe:

Zakup materiałów na potrzeby funkcjonowania targowiska: 4 017,42 zł brutto

Opłata dystrybucyjna energii elektrycznej: 2 294,22 zł brutto

Opłata za zużycie energii elektrycznej: 2 546,57 zł brutto

Opłata za zużycie wody i odprowadzanie ścieków: 1 056,25 zł brutto

Opłata za wywóz nieczystości i dzierżawę pojemników: 19 836,30 zł brutto

Opłata za bieżące funkcjonowanie targowiska:  17 199,00 zł brutto

Inne opłaty (np. przegląd kasy fiskalnej, wymiana podgrzewacza wody, konserwacja monitoringu): 2 485,83 zł brutto

Wpływy z inkasa umniejszone o 50% zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Rogoźnie
nr XX/165/2019 z dnia 30 października 2019 roku w sprawie zarządzenia poboru opłaty targowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasenta i wynagrodzenia za inkaso: 34 271,00 zł brutto.

 

Radny Wojciechowski zapytał, co to jest za umowa w sprawie świadczenia usług związanych z bieżącym funkcjonowaniem Targowiska Miejskiego „Mój Rynek”?

Pan Andrzejczak wyjaśnił, że jest to umowa zawarta ze spółdzielnia OPUS w zakresie – utrzymanie ładu i czystości, koszenie trawy, utrzymanie czystości w budynku, dbanie o plac zabaw oraz otwieranie i zamykanie targowiska itp.

Radny Paweł Wojciechowski zaproponował, by będąc w tym temacie omówić projekt uchwały dotyczący ustalenia regulaminu targowiska miejskiego „Mój Rynek” w Rogoźnie.

Radny wskazał, iż duże koszty generowane są przy opróżnianiu nieczystości na targowisku. Kierownik poinformował, że koszty są związane z wywozem wszystkich śmieci, które są generowane na targowisku, w tym jest tez opłata za dzierżawę pojemników na śmieci.

Kierownik poinformował, że w obecnej sytuacji za brak pobierania od sprzedających opłaty gmina ma otrzymać zwrot włącznie z rokiem 2020.

Paweł Wojciechowski zaproponował usystematyzowanie funkcjonowania targowiska.

Burmistrz wyjaśnił, że nie może być, tak że targowisko będzie otwarte tylko w piątek, tak jak odbywa się targ, bo gmina ma podpisane umowy ze szkołami nauki jazdy, które często pracują w soboty albo nawet i w niedziele.

Radny Wojciechowski powiedział, że powinno być tak, iż targowisko jest otwarte w piątki od np. 6:00 – 15:00, a pozostałe sprawy regulują inne paragrafy regulaminu.

Burmistrz wraz z kierownikiem powiedzieli, że nie ma powodu by zamykać drogę dostępu do targowiska w inne dni.

Radny Janus wtrącił, że targowisko od 6 lat jest otwarte tylko w piątek.

Radny Wojciechowski w dalszej dyskusji podkreślił, iż jest zbyt mało miejsca dla osób handlujących sezonowo, dlatego obecnie ten handel odbywa się przed targowiskiem, dlatego tez zaproponował by po wjeździe na targowisko po prawej stronie z pasa zieleni wydzielić na całej długości miejsca dla osób handlujących sezonowo. Kierownik Andrzejczak podkreślił, że koszty wydzielenia pasa o długości ok 100 metrów są w tym budżecie nierealne.

Głosowano w sprawie: wniosku radnego Wojciechowskiego w sprawie utwardzenia dodatkowych miejsc handlowych na targowisku miejskim

ZA: 2, PRZECIW: 4, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (2)
Henryk Janus, Paweł Wojciechowski

PRZECIW (4)
Adam Nadolny, Krzysztof Nikodem, Bartosz Perlicjan, Ewa Teresa Wysocka

BRAK GŁOSU (1)
Roman Kinach

 

Ad. 6 Omówienie projektów uchwał na najbliższe posiedzenie Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Omówione zostały przez kierowników następujące uchwały:

a) zmiany uchwały Nr XLVII/443/2017 z dnia 27 września 2017 r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w miejscowościach: Pruśce, Biniewo, Marlewo na obszarze gminy Rogoźno, zmienionej uchwałą Nr LI/477/2017 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 listopada 2017 r.,

b) zmiany uchwały Nr LVI/515/2018 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze części miejscowości Rożnowice,

c) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna dla terenu położonego w rejonie ulic: Mickiewicza i Różanej,

d) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnych położonych przy ul. Mała Poznańska 31 w Rogoźnie w trybie bezprzetargowym,

e) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – części działki nr 1494/5 położonej przy ul. Kościuszki w Rogoźnie,

f) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 197/28, 197/31, 197/38, 197/39, 197/40, 197/41 i 197/42 położone w obrębie ROGOŹNO, m. Rogoźno, w trybie przetargowym,

g) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 2409/17, 2409/18, 2409/19, 2409/20, 2409/21, 2409/22, 2409/23, 2409/30 i 2409/35 położonych w obrębie ROGOŹNO, w trybie przetargowym

h) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 53/1, 53/2 i 52/3, położone w obrębie KAZIOPOLE, gm Rogoźno, w trybie przetargowym,

i) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 166/5 i 166/7, położone w obrębie ROGOŹNO, m. Rogoźno, w trybie przetargowym,

j) wyrażenia zgody na nabycie działek gruntu nr 452/6 i 452/16 – obręb PARKOWO

k) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Boguniewska 2/5 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,

l) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Wielka Poznańska 114/2 w Rogoźnie (obręb Rogoźno), w trybie przetargowym,

m) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Rynkowa 21/4 w Rogoźnie (obręb Rogoźno), w trybie przetargowym,

n) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Czarnkowska 17/30 w Rogoźnie, w trybie bezprzetargowym,

o) uznania za pomnik przyrody drzewa rosnącego w Lasach Państwowych Nadleśnictwa Oborniki,

p) wykazu kąpielisk na terenie Gminy Rogoźno w 2021 roku oraz określenia sezonu kąpielowego

r) zasad i trybu Budżetu Obywatelskiego Gminy Rogoźno „Działamy dla Mieszkańców” na rok 2022,

s) przekazania skargi wg właściwości,

t) ustalenia regulaminu targowiska miejskiego „Mój Rynek” w Rogoźnie,

u) zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2021,

w) zmian w WPF na lata 2021 – 2037.

 

Następnie komisja przyjęła następujące opinie:

Głosowano w sprawie: pozytywnej opinii dotyczącej elektromobilności

ZA: 6, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (6)
Henryk Janus, Roman Kinach , Adam Nadolny, Bartosz Perlicjan, Paweł Wojciechowski, Ewa Teresa Wysocka

NIEOBECNI (1)
Krzysztof Nikodem

Głosowano w sprawie: pozytywnej opinii dotyczącej przystąpienia do wyboru wykonawcy nakładki bitumicznej odcinka jezdni w Józefinowie

ZA: 4, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (4)
Roman Kinach , Adam Nadolny, Bartosz Perlicjan, Ewa Teresa Wysocka

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Henryk Janus

BRAK GŁOSU (1)
Paweł Wojciechowski

NIEOBECNI (1)
Krzysztof Nikodem

Głosowano w sprawie: wydania pozytywnej opinii dotyczącej wykonania nakładki na ulicy Potulickiej

ZA: 4, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (4)
Roman Kinach , Adam Nadolny, Bartosz Perlicjan, Ewa Teresa Wysocka

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Henryk Janus

BRAK GŁOSU (1)
Paweł Wojciechowski

NIEOBECNI (1)
Krzysztof Nikodem

Głosowano w sprawie: pozytywnej opinii w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego płatnej strefy parkowania

ZA: 5, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (5)
Henryk Janus, Roman Kinach , Adam Nadolny, Bartosz Perlicjan, Ewa Teresa Wysocka

BRAK GŁOSU (1)
Paweł Wojciechowski

NIEOBECNI (1)
Krzysztof Nikodem

 

Ad. 7 Wolne głosy, wnioski i komunikaty.

W tym punkcie pan radny Paweł Wojciechowski zapytał, jaki jest termin przesłania skargi do rozpatrzenia wojewodzie ?

Sekretarz wskazał, że Przewodniczący Rady nie ma jednoosobowej kompetencji by przekazać uchwałę do innego podmiotu, bo cała Rada ma możliwość zadecydowania o przekazaniu uchwały. Burmistrz dodał, że jeżeli Rada miałby przekazać uchwałę w ciągu 7 dni, to w obecnej sytuacji kiedy skarg jest tak dużo, musiałaby się sesja odbywać w trybie nadzwyczajnym.

Pan radny Kinach poprosił o wyjaśnienie sytuacji, czy jeżeli wodociągi wybudowały kanalizacje podciśnieniową i mieszkańcy się zdeklarowali, że się podłączą i jeszcze posiadają szamba, to czy jest rozwiązanie prawne aby zmusić te osoby do podłączenia się?

Pan kierownik Andrzejczak odpowiedział, że przy szambie jest to sprawa obligatoryjna.

 

 

Ad. 8 Zakończenie.

Posiedzenie komisji zakończone zostało o godz. 19.50 – protokołowała Anna Mazur.

 

 

drukuj pobierz pdf