Uchwała Nr XI/71/2011
Rady Miejskiej w Rogoźnie
z dnia 15 czerwca 2011 r.
w sprawie zasad i trybu przyznawania Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej”
Na podstawie art. 6 i art. 18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm) Rada Miejska w Rogoźnie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. W celu uhonorowania i wyróżnienia osób i podmiotów zbiorowych za zasługi dla Gminy Rogoźno, ustanawia się Tytuł „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej”.
2. Przyznanie Tytułu jest połączone z wpisem do Księgi Honorowej.
§ 2. 1. Tytuł o którym mowa w § 1 przyznaje się osobom fizycznym, osobom prawnym, stowarzyszeniom, innym organizacjom.
2. Tytuł może być przyznany również pośmiertnie.
§ 3. 1. Tytuł „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” przyznaje Kapituła.
2. Kapitułę tworzą:
1) Radni Rady Miejskiej w Rogoźnie,
2) Burmistrz Rogoźna.
3. Funkcję Przewodniczącego Kapituły sprawuje Przewodniczący Rady Miejskiej a jego Zastępcy Burmistrz Rogoźna.
4. Kapituła Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” podejmuje decyzję o przyznaniu Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” w głosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Kapituły.
5. Dokumenty związane z przyznaniem Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” prowadzi pracownik biura Rady Miejskiej.
§ 4. 1. Z wnioskiem o uhonorowanie Tytułem, o którym mowa w § 1 mogą zwrócić się do Kapituły:
1) Burmistrz Rogoźna,
2) komisje Rady,
3) zebrania wiejskie,
4) partie polityczne,
5) organizacje pozarządowe i społeczne,
6) podmioty gospodarcze,
7) grupa mieszkańców gminy.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 7), powinien być złożony przez grupę co najmniej 5 mieszkańców oraz powinien być uzupełniony o listę podpisów przynajmniej 100 mieszkańców gminy.
3. Lista o której mowa w ust. 2 powinna zawierać: numer porządkowy, imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania oraz własnoręcznie złożony podpis.
4. Wzory wniosków, o których mowa w § 4 ust. 1, stanowią załączniki nr 1 i 2 do uchwały.
§ 5. 1. Wniosek, o którym mowa w § 4 podlega rozpatrzeniu przez Kapitułę Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” w ciągu 30 dni od daty wpływu do Biura Rady Miejskiej w Rogoźnie, gdzie prowadzona jest ewidencja.
2. Przewodniczący Kapituły lub jego Zastępca sprawdza wniosek pod względem formalnym i przedstawia go Kapitule do rozpatrzenia.
§ 6. 1. Uroczyste wręczenie Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” i wpis do Księgi Honorowej odbywa się z okazji świąt państwowych i uroczystości gminnych oraz uroczystości wnioskodawców.
2. Wręczenia dokonuje Przewodniczący Kapituły i Jego Zastępca.
3. W razie nieobecności osób wymienionych w ust. 2 wręczenia dokonują odpowiednio Zastępca Przewodniczącego Rady i Zastępca Burmistrza.
4. Dokument potwierdzający pośmiertne nadanie Tytułu wręcza się najbliższej rodzinie zmarłego.
§ 7. Działanie Kapituły ustaje z dniem zakończenia kadencji Rady Miejskiej.
§ 8. Traci moc Uchwała Nr XLIX/367/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 września 2006 r.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki:
|