Rogoźno, dnia 15 czerwca 2020 r. PROTOKÓŁ nr 18/2020 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego 15 czerwca 2020 r. o godzinie 16:00 w Sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji p. Bartosz Perlicjan, który przywitał zebranych radnych i gości, oraz stwierdził quorum, tj. stwierdził, że na 7 członków Komisji obecnych jest 7 radnych. Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Proponowany porządek obrad
Przed rozpoczęciem obrad komisji radny Wojciechowski zapytał, jak wygląda sprawa nagrywania prac komisji? Pan Bartosz Perlicjan powiedział, że sprawa została przekazana do WOKKIS-u oraz do radcy prawnego i oba stanowiska wskazują na to, iż nagrywać można, jednak tylko na własny użytek, bez możliwości umieszczania nagrań na innych portalach społecznościowych. Radni Janus i Wojciechowski wyrazili swój sprzeciw, twierdząc, że wg Statutu obrady są jawne i nie zgodzili się ww. opinią. Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie, po wprowadzeniu w pkt 6 Analizy wykonania budżetu za rok 2019.
Porządek po zmianach:
Ad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia KGFiR. Przyjęcie protokołu ze względu na brak informacji o schronisku „Azorek” za rok 2019 zostało przełożone na następne posiedzenie komisji.
Ad. 4 Informacja o działalności finansowej spółek gminnych Aquabellis i Megawat. W związku z tym, iż pan Prezes przesłał swoją informację wcześniej poprosił o pytania. Jako pierwszy pytanie zadał pan radny Paweł Wojciechowski nt. ile było kredytów w roku 2019? Pan Goszczyński skrupulatnie poinformował, że w 2019 został zaciągnięty kredyt inwestycyjny w wysokości 1 mln 990 tys zł i dodatkowo na rachunku bieżącym jest kredyt w wysokości 1 mln z przeznaczeniem na realizację bieżących wydatków. Radny Janus zapytał o koszty jakie ponosi spółka za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym? Prezes wskazał, że: - w drogach powiatowych – 77.300 zł, - w drogach wojewódzkich – 18.000 zł, - w drogach gminnych – 1.041 zł - w drogach GDDKiA – 2.041 zł Natomiast jeżeli chodzi o zajęcie pasa drogowego, to środki przekazywane są do gminy lub do ZDP. Radny Wojciechowski zapytał, jak wygląda to w innych samorządach? Prezes odpowiedział, że nie analizował tego tematu, bo skoro Rada podejmuje uchwałę o stawkach, to spółka nie ma tu nic do gadania.
Przewodniczący ogłosił 15 min przerwy.
Po przerwie radny Wojciechowski zapytał, jak wygląda kwestia służebności? Pan Goszczyński wskazał, że wszelkie zaszłości zostały uregulowane. Radny dopytał, czy 4000m3 wody wystarczy dziennie na okres suszy? Prezes powiedział, że nie ma obaw ani żadnych zagrożeń by wody zabrakło, na dzienne wykorzystanie wystarczy 3000 m3, a średnio jest to 2000 m3. Pan Goszczyński dodał, że obecnie spółka przygotowuje się do kolejnego odwiertu w okolicach ul. Lipowej. Kolejny poruszony temat przez pana Pawła Wojciechowskiego dotyczył fotowoltaiki, który zapytał, czy temat jest prezesowi znany? Pan Witold Goszczyński odpowiedział, że owszem, jest to bardzo dobry pomysł, jednak są to plany dalekie, ponieważ spółka planuje kilka większych przedsięwzięć. Radna Ewa Wysocka złożyła ustny wniosek w sprawie podjęcia działań dotyczących niskiego ciśnienia w blokach nr 23 i 24 w Studzieńcu. Na zakończenie pan Wojciechowski zapytał, czy prezes planuje zmianę w planie inwestycji wieloletnich? Pan Goszczyński wskazał, że tak, a odbędzie się to po umówionym spotkaniu z panem Burmistrzem.
Pan Prezes Gruszczyński również poinformował, iż przesłał swoje sprawozdanie radnym i poprosił o pytania. Jako pierwszy głos zajął radny Wojciechowski pytając o koszty związane z kominami w spółce? Pan Prezes wskazał, że największym kosztem jest podatek od nieruchomości. Pan Paweł Wojciechowski zapytał, jak wyglądają perspektywy rozbudowy? Pan Piotr Gruszczyński wskazał, iż wpłynęło zapytanie od dewelopera, który buduje nowe osiedle, jednak po wysłaniu oferty odzewu nie ma.
Ad. 5 Ocena działalności Ośrodka za Jeziorem. Z dniem 01 marca 2020 roku Uchwałą Rady Miejskiej w Rogoźnie nr XXV/248/2020 został utworzony Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rogoźnie funkcjonujący jako samorządowy zakład budżetowy. Od 1 marca 2020 roku Ośrodkiem zarządza kierownik natomiast ze względu na pandemię COViD 19 została zawieszona wszelka działalność sportowa Ośrodka. W związku z formą działalności gospodarczej Ośrodka (samorządowy zakład budżetowy) wprowadziliśmy zgodnie z przepisami o rachunkowości pełną księgowość rachunkową dlatego od 04 maja został zatrudniony główny księgowy w celu wcześniejszego zorganizowania obiegu dokumentów, wprowadzenia obliczeniowych systemów komputerowych oraz organizacji pracy administracyjno- księgowej. W jednostce opracowano regulaminy: pracy, ZFŚS, wynagrodzeń ponad to sporządzono zakładowy plan kont księgowych. Zostały załatwione wszelkie formalności dotyczące Urzędu Skarbowego i ZUS oraz został zostały opracowane wytyczne przewciwepidemiczne. Dnia 28 kwietnia 2020 roku otrzymaliśmy pierwszą transzę dotacji na pierwsze wyposażenie OSiR w kwocie 125 000,00 złotych brutto, jednocześnie zwróciliśmy się do Pana Burmistrza Romana Szuberskiego z prośbą o przydzielenie dwóch pracowników publicznych niezbędnych do przeprowadzenia prac remontowych na terenie Ośrodka. Prośba została rozpatrzona pozytywnie. Z przyznanej nam dotacji uzupełniliśmy brakujący sprzęt komputerowy, oprogramowanie i przygotowaliśmy miejsce pracy administracji Zakładu. Ze względu na duży obszar zieleni niezbędne było zakupienie samojezdnej kosiarki co pozwoliło wykorzystać czas pracy pracowników do innych zadań. Zakupiono również środki dezynfekujące niezbędne do prowadzenia działalności. W czasie trwającej pandemii rozpoczęliśmy remont sali żywieniowej dużej , w tym celu zleciliśmy wykonanie części prac firmie ogólnobudowlanej Iwona Dziamann z Rogoźna. Zlecenie dotyczyło jednego miesiąca. Następnie ze względów ekonomicznych i fatalnego stanu technicznego Ośrodka postanowiliśmy zatrudnić pracownika technicznego na umowę o pracę na okres próbny 3 miesięcy oraz stróża w ramach prac zleconych, który częściowo pełni funkcje pomocnika pracownika technicznego.
Dotychczasowe prace remontowe sali: - materiały – 19823,38 brutto -naprawa (wymiana) instalacji elektrycznej – 10762,50 zł brutto -zakup i montaż klimatyzacji – 32718,00 zł brutto W związku z powolnym odmrażaniem gospodarki możemy w niepełnym jeszcze stopniu rozpocząć działalność sportowo – rekreacyjną. Od dnia 01 czerwca za porozumieniem stron przejęliśmy dotychczasowych pracowników Ośrodka za Jeziorem i mienie ruchome i środki trwałe. Przeprowadzono niezbędne szkolenia z zakresu BHP i Prawa Pracy. Na chwilę obecną poważnym problemem jest decyzja pokontrolna PPOŻ dotycząca stanu technicznego Ośrodka w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Wytyczne pokontrolne należy zrealizować do końca czerwca 2020 roku co jest niemożliwe ze względu na brak środków finansowych, w związku z powyższym wysłaliśmy prośbę o rozłożenie w czasie usunięcia usterek wymienionych w decyzji do końca września 2021 roku.
Radny Paweł Wojciechowski zauważył, iż klimatyzacja w RCK powstała dzięki zabiegom Klubu „Aktywni dla Gminy Rogoźno”. Pani Renata Tomaszewska sprostowała, iż wszyscy wiedzieli o tym, iż klimatyzacja jest potrzebna na Sali widowiskowej, jednak przed jej zamontowaniem powstrzymywało Gminie brak środków, w momencie ich pozyskania klimatyzację zamontowano i nie jest to tożsame z zabiegami klubu. Radny Janus dodał, iż po wniosku klubu zostało to wykonane i taka jest prawda. Radny Wojciechowski zapytał, czy dzieje się cos w domkach? Pani kierownik poinformowała, iż 100% obłożenie jest na lipiec i jeszcze końcówkę czerwca i sukcesywnie w domkach będą prowadzone prace mające na celu ich dalsze odnowienie. Radny Janus zapytał, czy trawę na boisku da się uratować i jakim kosztem? Burmistrz wskazał, że jest to kwestia 3-4 tygodni, natomiast niedawno wykonano dosiewkę, pan kierownik Andrzejczak dodał, iż boisko zostało zmulczerowane, przetarg wygrała firma GORDON-GARDEN, która wykonała uprawę pod sianie, wałowanie, sianie i pierwsze koszenie. Pan Henryk Janus podkreślił, że gdyby boisko było od samego początku podlewane, to niepotrzebne byłyby kolejne koszty, a wobec tego skoro nikt nie chce słuchać rad, to jest jak jest. Pan Wojciechowski zapytał, o sytuacje finansowa ośrodka ? Pani kierownik Jałoszyńska – Biskupska poinformowała, że ośrodek jest w dobrej kondycji finansowej, a bieżąca płynność finansowa nie jest zagrożona. Na zakończenie pan Nikodem powiedział, iż ośrodek był przedmiotem kontroli w 2019 roku i to był okres kiedy ośrodek rozpoczynał swoją działalność – jednak miejsce to miało i ma swój potencjał, który należycie należy wykorzystać. Radny dodał, że oczywiście najłatwiej byłoby go sprzedać i mieć spokój, jednak sprzedaje się tylko raz, a w związku z tym, że takie miejsce w Gminie jest – należy zrobić wszystko by zbierał żniwo.
Ad. 6 Analizy wykonania budżetu za rok 2019. W tym punkcie pani Skarbnik poinformowała, że w związku z przesunięciem sesji nie ma jeszcze bilansu, jednak na podstawie sprawozdanie z 2019 roku radni mogą, jeśli chcą wydać opinię. Pan Przewodniczący zapytał, kto jest za wydaniem pozytywnej opinii w spr. Sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2019? „za” – 4 radnych „nie brało udziału w głosowaniu” – 2 radnych „nieobecny” – 1 radny (zwolniony z obrad)
Ad. 7 Omówienie projektów uchwał i materiałów na najbliższą sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie. Radni omówili i wyjaśnili kwestie związane z następującymi uchwałami: a) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 88/6, położonej w Słomowie, gm. Rogoźno (obręb SŁOMOWO), przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, b) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 483/5, położonej w Rogoźnie przy Al. Marsz. Piłsudskiego (obręb ROGOŹNO), przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej c) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 483/11, położonej w Rogoźnie przy ul. Wojska Polskiego (obręb ROGOŹNO), przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, d) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 483/12, położonej w Rogoźnie przy ul. Wojska Polskiego (obręb ROGOŹNO), przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, e) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 1824/1, położonej w obrębie ROGOŹNO – ul. Mała Poznańska, w trybie przetargowym f) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr: 133/4, 133/5, 133/6, 133/7, 133/8, 133/9 i 133/10, położone w obrębie ROGOŹNO – rejon ul. Topolowej, w trybie przetargowym, g) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 387/5, położonej w obrębie JARACZ – Jaracz, gm. Rogoźno, w trybie przetargowym, h) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kościelna 2/2a w Rogoźnie (obręb ROGOŹNO), w trybie bezprzetargowym, i) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego – ul. Kościuszki 32/5 w Rogoźnie (obręb ROGOŹNO), w trybie bezprzetargowym, j) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu użytkowego – ul. Rynkowa 21/8 w Rogoźnie (obręb ROGOŹNO), w trybie przetargowym, k) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie gminy Rogoźno l) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – działki nr 31/1 położonej w Nienawiszczu. m) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – część działki nr 1676/4 położonej w Rogoźnie. n) wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym – część działki nr 1222/5 położonej w Rogoźnie. o) wyrażenia zgody na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli p) ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Rogoźno na rok szkolny 2020/2021. r) udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na zakup sprzętu i aparatury medycznej dla SP ZOZ w Obornikach. s) zmiany uchwały w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Obornickiego t) możliwości dofinansowania przez Gminę Rogoźno przebudowy drogi powiatowej nr 2030P u) zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2020, w) zmian w WPF na lata 2020-2037. Ad. 7. Wolne głosy, wnioski i sprawy bieżące. Ze względu na brak quorum komisja nie przyjęła żadnego wniosku. Ad. 9. Zamknięcie obrad. Posiedzenie Komisji zakończono o godzinie 20:30. Protokołowała Anna Mazur | |