Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Uchwały Rady Miejskiej 2014-2018: Uchwała nr VII/66//2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 25 marca 2015 roku w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rogoźno, sposobu rozliczania i kontroli zadań zleconych podmiotom niezaliczanym do sektora finans

UCHWAŁA Nr VII/66/2015

Rady Miejskiej w Rogoźnie

z dnia 25 marca 2015 roku

 

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rogoźno, sposobu rozliczania i kontroli zadań zleconych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku.

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 roku poz. 594 ze zmianami) oraz art. 221 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Niniejsza uchwała reguluje:

1)       tryb postępowania o udzielenie dotacji,

2)       sposób rozliczenia dotacji,

3)       sposób kontroli wykonania zadania zleconego,

w odniesieniu do podmiotów , o których mowa w art. 221 ust.1 ustawy o finansach publicznych, którym Gmina Rogoźno zamierza zlecać zadania publiczne nie wyszczególnione w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2014 r.  poz.1118, z póź. zm.)

 

§ 2.  Środki finansowe na dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku planuje się jako wydatki wyodrębnione w stosownych pozycjach budżetu gminy.

 

§ 3.1. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:

1)       określenie podmiotu występującego z wnioskiem,

2)       szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

3)       wysokość oczekiwanej kwoty dotacji.

2. Do wniosku dołącza się dodatkowo:

1)       wyciąg z rejestru właściwego dla danego podmiotu,

2)       statut podmiotu ubiegającego się o dotację,

3)       kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania.

3. Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z przepisami dotyczącymi podmiotu dotowanego.

 

§ 4.   Przy rozpatrzeniu wniosku uwzględnia się w szczególności:

1)       znaczenie zadania dla gminy,

2)       wysokość środków budżetowych, które są przeznaczone na realizację danego zadania,

3)       ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w relacji do zakresu rzeczowego zadania,

4)       ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot dotowany,

5)       analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim, z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczenia otrzymanej dotacji.

 

§ 5.1. Listę podmiotów dotowanych ogłasza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Rogoźnie określając:

1)       nazwę podmiotu dotowanego,

2)       zadanie zlecone do wykonania,

3)       wysokość przyznanej dotacji.

2. Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń, o którym mowa w ust.1, umieszcza się niezwłocznie po rozstrzygnięciu w przedmiocie zgłoszonych wniosków o dotacje. Ogłoszenie to winno być wywieszone przez okres co najmniej 30 dni.

 

§ 6. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy gminą, a podmiotem dotowanym.

 

§ 7. Umowa o dotację zawiera w szczególności:

1)       oznaczenie stron,

2)       określenie czasu, na jaki zostaje zawarta,

3)       szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania i termin jego wykonania,

4)       4)określenie wysokości dotacji, jaką gmina przekaże podmiotowi dotowanemu z tytułu
realizacji umowy,

5)       określenie trybu i terminów przekazywania dotacji,

6)       określenie sposobu i terminów rozliczenia udzielonej dotacji,

7)       termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji celowej, nie dłuższy niż 15 dni od dnia rozliczenia zadania,

8)       zobowiązanie podmiotu dotowanego do poddania się kontroli w zakresie objętym umową oraz tryb tej kontroli,

9)       określenie warunków wypowiedzenia umowy.

 

§ 8. Dotację należy rozliczyć w terminie 30 dni od dnia wykonania zadania.

 

§ 9. Jako dokumenty do rozliczenia dotacji uznaje się w szczególności kopie lub kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem:

1)       rachunków, faktur oraz ich zestawienia,

2)       list płac, delegacji itp.

 

§ 10. Podmiot dotowany obowiązany jest prowadzić takie zasady obiegu i opisywania dokumentów finansowych, aby oryginały dokumentów świadczących o dokonaniu wydatków sfinansowanych w całości lub w części z otrzymanej dotacji zaopatrzone były w sposób trwały w klauzulę potwierdzającą ten fakt.

 

§ 11. Kontrola polega na:

1)       sprawdzaniu rzeczywistego przebiegu realizacji zadania i osiągnięcia zakładanych celów dotowanego zadania (kontrola merytoryczna),

2)       sprawdzeniu dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania, w szczególności znajdujących się w siedzibie podmiotu oryginałów dokumentów finansowych (kontrola formalno – rachunkowa).

 

§ 12. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wykorzystania dotacji polegających w szczególności na:

1)       niewłaściwym (niezgodnym z celem określonym we wniosku i zawartej umowie) realizowaniem dotowanego zadania,

2)       rozbieżnościach między oryginałami dokumentów, a przedstawionymi do rozliczenia kopiami, kserokopiami lub zestawieniami,

3)       przedstawieniu nieprawdy w załączonych do rozliczenia oświadczeniach, wstrzymuje się przekazywanie kolejnych transz dotacji, a dotychczas przekazana kwota podlega zwrotowi wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych od dnia przekazania dotacji podmiotowi dotowanemu.

 

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rogoźna.

 

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

drukuj pobierz pdf