Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury: Protokół nr 9/2015 z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 22 października 2015 roku o godz. 16.30 wUrzędzie Miejskim w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr 9 /2015

z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 22 października 2015 roku o godz. 16.30 wUrzędzie Miejskim w Rogoźnie.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Łukasz Zaranek.

Przewodniczący Ł. Zaranek stwierdził, że na 7 członków Komisji w obradach bierze udział 7 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu

Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia KSSOiK.
  4. Spotkanie z Prezesami/Członkami Zarządów klubów sportowych i organizacji zajmujących się propagowaniem kultury fizycznej – podsumowanie roku.
  5. Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję RadyMiejskiej.
  6. Wolne głosy, wnioski, komunikaty.
  7. Zakończenie.

 

Ad. 2 Przedstawienie porządku obrad.

Porządek obrad przedstawił przewodniczący komisji pan Łukasz Zaranek. Do porządu obrad swoją propozycję wniósł radny Zbigniew Chudzicki, informując, że po pkt 4 należałoby uzupełnić o „dyskusję”. Wszyscy radni przyjęli pozytywnie wniosek radnego.

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia KSSOiK.

Radni jednoglośnie przyjęli protokół z ostatniego posiedzenia KSSOiK.

 

Ad. 4 Spotkanie z Prezesami/Członkami Zarządów klubów sportowych i organizacji zajmujących się propagowaniem kultury fizycznej – podsumowanie roku.

W pierwszej kolejności wystąpiła pani Kamila Pierwoła z wWdziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji urzędu Miejskiego w Rogoźnie, która złożyła informację na temat Gminnej Ligi Piłki Nożnej oraz Siatkowej – informacja stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Do przedstawionej informacji swoje pytanie zgłosił radny Jaroslaw Łatka pytając, czy w jesiennej rundzie był koordynator? Pani Pierwoła o dpowiedziała, że nie było koordynatora. Następnie pani radna Kolanowska zapytała, dlaczego koordynatora nie było? Na to pytanie odpowiedziała pani Burmistrz Tomaszewska, informując że w urzędzie są tak zdolni pracownicy, iz na poziomie urzędniczym była ta koordynacja wystarczająca.

Kolejne pytanie zadała pani Katarzyna Erenc – Szpek pytając, dlaczego kwoty za mecze są tak różne? Radnej odpowiedzi udzielił radny Zbigniew Chudzicki, informując, że jest to specyfika piłki nożnej i biorący tam udział sędziowie są z uprawnieniami, natomiast sędziowie piłki siatkowej to jedynie sympatycy tego sportu.

W drugiej kolejności głos zabrał Przemysław Kabat – Przewodniczący Szkolnego Związku Sportowego w Rogoźnie, a także Sekretarz UKS „Dwójka”, który złożył informacje z działalności obu organizacji – pisemne sprawozdania stanowią załączniki nr 2 i 3 do protokołu.

W tym punkcie radny Łatka zapytał pana dyrektora Kabata o zapotrzebowanie sprzętowe? Pan dyrektor odpowiedział, że zapotrzebowanie jak w każdym innym stowarzyszeniu, czy klubie jest ogrmne, na dzień dzisiejszy 7 łodzi regatowych, ponieważ taki sprzęt się zużywa, niszczy – same żagle to wydatek rzędu 1.100 zł, pieniadze które otrzymuje klub wystarczą jedynie na bieżące potrzeby, są to m.in. wyjazdy w tym noclegi, a są to już wyjazdy kilkudniowe.

Dalej swoą informację przedstawił Czarnecki Adrian oraz Miężalski Tadeusz z Sekcji Tenisa Stołowego „GAMAJA” w Rogoźnie. Informacja stanowi załącznik do protokołu nr 4.

Po zreferowaniu informacji swoje pytanie w tym punkcie zadał, pan radny Zbigniew Chudzicki, który zaproponował pozostałym radnym rozważenie możliwości udzielenia dotacji Sekcji, swoją propozycję uzasadnił tym, że uczestnicy którzy dostali się do III ligii biorą udział w wyjazdach coraz dłuższych, oraz że jest to forma propagowania naszej gminy i sportu, jest też drużyna seniorów która prężnie działa, dlatego dotacja jest tu bardzo potrzebna. Do sugestii radnego odniósł się pan Burmistrz Szuberski odpowiadając, że dostosuje się do próśb we wnioskach jeśli takowe zostały złożone, oraz jeżeli zostały precyzyjnie złożone. W tym punkcie swoje pytanie zadał również radny Jarosław Łatka pytając o możliwość wynajęcia sal gimnastycznych, czy Sekcja z tego korzysta? Pan Miężalski odpowiedział, że owszem, ale w większości sal nie ma wystarczającego światła, a jedyna salą jaka mogą na ten cel wynajmować jest sala w Agrobiznesie, ale niestety Sekcję na to nie stać, ponieważ Starostwo Powiatowe w Obornikach pobiera dość dużą opłatę za wynajem.

Następne sprawizdanie przedstawił Szymon Wojciechowski z UKS OLIMPIJCZYK w Parkowie. Informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu oraz pan Leszek Kuźma, który przedstawił swoja inromację, która stanowi załącznik do protokołu jako nr 6. Kolejna informację przekazał pan radny Maciej Kutka, który jako uczestnik i działacz w Klubie Biegacza został wytypowany przez klub do przedstawienia informacji.

Pan radny Łukasz Zaranek zapytał, czy istnieją plany sformalizowania klubu. Pan radny Kutka odpowiedział, że tak ponieważ to klubowi otwiera wiele możliwości. Dalej pan Kuszak zapytał, ile członków liczy klub? Pan Kutka odpowiedział, że ok 60 osób i dalej wciąż przybywa.

Jako ostatni swoje informacje zreferował Prezes RKS „Wełna” Pan Mirosław Pokorzyński. Informacja stanowi załącznik do protokołu nr 7. W tym punkcie radny Łatka zauważył, że od marca do grudnia panują ciężkie warunki treningowe, jakie są problemy zapytał? Pan Prezes odpowiedział, że jest to przede wszystkim potrzeba remontu boiska oraz pozyskanie środków zewnętrznych. Dalej pan Prezes zauważył, że klub jako stowarzyszenie działa na zasadzie wypełniania zadań statutowych, czyli szkolenia młodych piłkarzy, przekazywania im doświadczenia oraz technik piłki nożnej, niestety nie jest organizacją, która zajmuje się pozyskiwaniem środków z zewnątrz, ponieważ to gmina jest zarządcą obiektu a nie klub. Potrzeby są ogromne, największą to wymiana murawy boiska, oraz oświetlenie, oraz szatnie, które nie zostały wyremontowane od lat 70 – tych. Jeżeli nic w tym kierunku nie zostanie zrobione, to klub może mieć odebraną licencję do gry na tym stadionie.

Pan radny Chudzicki nie zgodził się z tym co przedstawił pan Prezes Pokorzyński. Sprostował informację, że owszem obiekt jest gminny, ale to zarząd klubu jest od tego, żeby go wspierać w pozyskiwaniu środków z zewnątrz. Zarzucił panu Prezesowi, że nie zrobił, nic w polepszeniu finansów klubu i nie może zrzucać w takim wypadku winy na gminę. Dalej pan Pokorzyński powiedział, że klub jest od szkolenia a nie od infrastruktury. Swoje uwagi przedstawiła pani Burmisytz Renata Tomaszewska, która podsumował, że za jej kadencji kiedy była dyrektorem szkoły, pozyskiwała ogromne środki, które były na wyciągnięcie ręki – m.in. na pracownie komputerową, na programy komputerowe, sale dydaktyczne. Zauważyła, że nie można zawężać swojej działalności do zadań statutowych. Pani Burmistrz zapytała pana prezesa, czy konkretnie na jakiś cel został do gminy złożony wniosek o dofinansowanie? Pan prezes odpowiedział, że nie.

Swoje spostrzeżenie wypowiedział radny Jarosław Łatka, który powiedział, że nie ma sensu roztrząsać tego, czego się nie zrobiło , będzie nowe rozdanie stowarzyszenia „7 Ryb” oraz „Dolinie Wełny”, warto pozyskać środki napotrzeby klubu.

Swoją informację przedstawił Pan Zbigniew Chudzicki, informując radnych, że w kwestii budowy sali sportowo – widowiskowej jest konieczność przygotowania projektu, w tym kosztu budowy takiej hali – koszt przybliżony to 7 mln zł, oraz realny termin jej budowy to lata 2017-2018. Należałoby wystąpić o zewnętrzne środki aby wspomóc budowę tej hali oraz jest jeszcze kwestia jej lokalizacji, istnieją dwie propozycje albo ośrodek za jeziorem lub w pobliżu szkoły H.Cegielskiego. Temat ten uzupełniła pani Tomaszewska informując radnych, że uczestniczyła w spotkaniu, na którym również był pan Foryś z Urzędu Marszałkowskiego, który w swojej karierze koordynował budowę już wiele hal sportowo – widowiskowych i zwrócił uwagę, iż jej koszt może być zdecydowanie niższy. Lokalizacja też odgrywa ważną rolę, ponieważ należy zwrócić uwagę na zaplecze jakie oferują te dwa proponowane miejsca, należy na taką inwestycję patrzeć przyszłościowo i złożeniowo. Pani Tomaszewska poinformowała komisję, że spróbuje zorganizować spotkanie z tym panem, żeby przedstawić realne możliwości obniżenia kosztów i wyjaśnić rozwiązania techniczne przy budowie takiej hali.

 

Ad. 5 Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej.

  • uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/227/2005 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30 marca 2005 r., w sprawie regulaminu udzialania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów (Dzienni Urzędowy Województwa Wielopolskiego z 2005 r. Nr 64 poz.1925, z 2006 r. Nr 206. poz. 4968, z 2010 r. Nr 38 poz. 961, z 2010 r. Nr 273 poz.5423, z dnia 14.11.2012 r. poz. 5152). Uchwałę zreferował pan p.o. dyrektora ZEAPO pan Zbigniew Heydrych. Radni poprosili o przedstawienie się w kilku słowach. Pan Heydrych odpowiedział, że jest z Poznania, posiada wykształcenie wyższe, pracował w administracji rządowej i samorządowej, piastował funkcje w radach nadzorczych i tp.
  • Uchwała w sprawie określenia zasad i tryby przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Rogoźno. Projekt uchwały został przedstawiony przez kierownika Romana Piątkowskiego. Poinformował, że dotychczas nie było żadnych podobnych uchwał, które umożliwiałyby konsultacje społeczne z organami gminy. Takie konsultacje są ważne jest to rodzaj opinii, ale nie rozstrzygający.
  • Uchwała w sprawie wprowadzenia opłaty targowej – przedstawiona została przez pania Skarbnik Marie Kachlicką,
  • uchwała w sprawie wprowadzenia opłaty od posiadania psów – uchwałę również przedstawiła pani Skarbnik Maria Kachlicka

W tym punkcie swoją uwagę do przedstawionego projektu przedstawił radny Hubert Kuszak, pytając, czy w uchwale nie powinien znaleźć się zapić i załącznik z wzorem oświadczenia? Pani Skarbnik jednak zanegowała, tą uwagę informując radnego, że Rada wprowadza opłatę za posiadanie psa, a nie dodatkowe dokumenty. Dalej do tej ustawy swoją uwagę przedstawił radny Łatka, sugerując w paragrafie 4 ust.2 słowo „przedłożony”. Dyskusja nad projektem tej uchwały spowodowała, że radny Chudzicki złożył wniosek formalny aby uchwała nie nie była procedowana na najbliższym posiedzeniu sesji, wniosek został poddany pod głosowanie radnych i w rezultacie głosowania - „Za” odrzuceniem uchwały z programu sesji głosowało – 5 radnych, „Wtrzymujących się” - 2 radnych. Komisja wnioskuje o odrzucenie tego projektu uchwały z programu sesji.

  • uchwał a w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego na rok 2015 – uchwała została przedstawiona przez panią Skarbnik Marię Kachlicką. Do powyższego projektu uchwały swoje pytanie zgłosił, radny Chudzicki – mimo tego, że podwyżka jest znacząca, jakie wpływy uzyska gmina ? Pani skarbnik poinformowąła radnego, że jest to kwota 142 tys zł więcej w budżecie. Pan radny Kuszak zapytał pana Burmistrza Szuberskiego, że jako radny był przeciwko takiej podwyżce, skąd nagła zmiana decyzji w tej sprawie? Pan Szuberski odpowiedział, że jest to związane z zadłużeniem w budżecie, oraz wiąże się to z tym, że jako gmina płacimy najmniejszy podatek w porównaniu z gminami ościennymi. Dalej radny Kuszak zapytał, czy pani Skarbnik analizowała, jakie były kwoty w roku 2014 podatku w tych gminach? Pani skarbnik poinformował, że to jest zależne od hektara przeliczeniowego, tzn. kto jakie posiada grunty. Radny Kuszak zwracając się do pana Burmistrza, stwierdził, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Pan Przewodniczący Komisji przedstawił radnym pismo, które zostało skierowane do pana Burmistrza Romana Szuberskiego w celu wydania opinii, jaką ma wydać gmina w sprawie liczby i możliwości przyjęcia na swój teren uchodźców. W głosowania liczbą 7 „wstrzymujących się” głosów komisja nie podjęła opinii w tym temacie.

Ad. 7 Wolne głosy i wnioski.

Radny Kuszak zapytał pana Burmistrza w związku z otrzymaną opinią ul. Fabrycznej, czy istnieje już oszacowanie kosztów? Pan burmistrz ustosunkował się do pytania pana Kuszaka i odpowiedział, że za kilka tygodni będzie można podać dokładne koszty. Dalej radni zapytali o możliwość zwiedzenia tego obiektu? Pani Tomaszewska zaproponowała, pokaz slajdów w związku z przygotowaną dokumentacją fotograficzną.

Dalej radni zapoznali się z apelem przesłanym od Rady Miejskiej w Obornikach w spr, dodatkowego zabezpieczenia karatki. Radny Jarosław Łatka zaproponował przygotowanie na najbliższe posiedzenie sesji projektu uchwały czy też podobnego aktu prawnego wspierającego działania Gminy Oborniki w pozyskaniu dodatkowej karetki.

W tym punkcie radny Kuszak zapytał o kolorystykę domów, oraz kolorystykę pozbruków, które są kładzione na ul Kotlarskiej, czy ktoś miał wpływ na wybór koloru?

Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że jest to związane z ciągiem pieszo – rowerowym, dlatego są te oznaczenia kolorów. Natomiast pani burmistrz odpowiedziała, że co do kolorystyki domów gmina nie posiada w tej sprawie odpowiednich narzedzi prawnych, dlatego nie ma decyzji w tej sprawie.

 

Posiedzenie komisji zakończono: 21:00

Protokołowała: Anna Mazur

 

 

drukuj pobierz pdf