PROTOKÓŁ nr XIII/2015 z XIII Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 29czerwca 2015 r. o godz. 16.00
XIII Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 29 czerwca 2015 roku, na godz. 16.00 w sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii Wojska Polskiego 4.
I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum. Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.
Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 15 radnych. Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowskiego.
Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę. II Proponowany porządek obrad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum. 2. Przyjęcie porządku obrad. 3. Przyjęcie protokołów z X sesji nadzwyczajnej, XI, XII VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego. 5. Pytania do Burmistrza, Radnych Rady Miejskiej, Kierowników: jednostek organizacyjnych, spółek gminnych i Sołtysów. 6. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. 7. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady. 8. Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim. a) wystąpienie przedstawiciela Gminy, b) dyskusja. 9. Informacja o przygotowaniach do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży. a) wystąpienie Pełnomocnika ds. oświaty, b) dyskusja 10. Działalność spółek gminnych „Megawat” i „Aquabellis”. a) wystąpienie przedstawicieli spółek, b) dyskusja. 11. Podjęcie uchwał w następujących sprawach: a) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 815/4, położonej w Rogoźnie przy ul. Fabrycznej w trybie bezprzetargowym oraz wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży przedmiotowej nieruchomości, b) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 1677/3, położonej w Rogoźnie przy ul. Wąskiej w trybie przetargowym, c) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr: 2422/4, 2422/5, 2422/6, 2422/8, 2422/9, 2422/10, położonych w Rogoźnie w rejonie ul. Południowej w trybie przetargowym, d) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 2385/2, położonej w Rogoźnie w rejonie ul. Szarych Szeregów w trybie przetargowym, e) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym, f) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej w trybie bezprzetargowym, g) zmieniająca uchwałę nr L/360/2010 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 24 lutego 2010 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Rogoźno, h) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 1329, położonej w Rogoźnie przy ul. Asnyka, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, i) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie Gminy Rogoźno, j) przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Rogoźno, k) zmieniająca uchwałę nr V/34/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 stycznia 2011 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze części miasta Rogoźno – rejon „Wójtostwo”, l) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego, m) udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, n) wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Rogoźno w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb” w okresie programowania 2014-2020, o) zmiany planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2015 rok, p) zmiany planu pracy Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury na 2015 rok, 12. Rozpatrzenie wniosków w sprawie nadania nazwy rondu w miejscowości Ruda w Gminie Rogoźno a) wystąpienie wnioskodawców b) dyskusja c) podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy rondu w miejscowości Ruda w Gminie Rogoźno 13. Interpelacje i zapytania Radnych. 14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych. 15. Wolne głosy i wnioski. 16. Zakończenie. Przewodniczący Rady Miejskiej H. Janus zaproponował autopoprawkę, żeby przenieść pkt. 8 po pkt. 4.
Autopoprawka zgłoszona przez Przewodniczącego H. Janusa została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”w obecności 15 radnych.
Następnie w pkt. 11 zostały wprowadzone 6 dodatkowych uchwał w następujących sprawach: r) odwołania darowizny nieruchomości w Rogoźnie przy ul. Kościuszki 57, s) wyrażenia zgody na nabycie działki gruntu nr 135/18 położonej w Rogoźnie, t) uchwalenia zmian do wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2013 – 2016, u) pomocy finansowej dla powiatu obornickiego, w) wprowadzenie zmian w budżecie gminy Rogoźno na 2015 rok wraz z dwoma autopoprawkami, z) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Rogoźno na lata 2015 -2025.
Autopoprawka zgłoszona przez Przewodniczącego H. Janusa została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”w obecności 15 radnych.
Radny H. Kuszak zapytał odnośnie nadania nazwy rondu Ruda, czy została dosłana pisemna zgoda od GDDKiA? Radny P. Wojciechowski poinformował, iż w dniu sesji informował się z z-cą dyrektora GDDKiA i zgoda jest ustna. Radny H. Kuszak wniósł wniosek formalny o wykreślenie punktu w sprawie nadania nazwy ronda w Rudzie z porządku obrad, gdyż stwierdził, że jeżeli zgoda jest ustna , a nie w wersji papierowej to ten punkt nie powinien być rozpatrywany. Radny P. Wojciechowski wyjaśnił, że wniosek zostały wysłany w środę, ze względu na określenia czasowe, do dnia sesji odpowiedź nie zdążyła dotrzeć. Wspominał jak wyżej, że po rozmowie telefonicznej jeżeli zostanie podjęta uchwała o nazwie, wówczas na tej podstawie wydana zostanie zgoda, gdyż z-ca dyrektora nie znając nazwy ronda nie mógł wydać decyzji. Radny H. Kuszak zapytał przewodniczącego czy jest to prawie zrobione? Przewodniczący odpowiedział, że nie wie czy jest to prawie czy nie. Burmistrz wyjaśnił, że może dobrym rozwiązaniem było by przedstawić tylko propozycję nazwy ronda i rzeczywiście odłożyć ten punkt na miesiąc sierpień. Radny H. Kuszak dodał, że nie jest przeciwny nadania nazwy, tylko czy będzie to zgodne pod względem prawnym, ponieważ zdaniem radnego nie mam sensu podejmować uchwały skoro nie ma na nią zgody. Po za tym, wnioskodawcy już dość długo czekali, ok. 2 miesięcy o nadanie nazwy i nie było przez ten okres czasu, żeby uzyskać zgodę pisemną od GDDKiA. Radny P. Wojciechowski wyjaśnił, że zaczerpnął informacji od Przewodniczącego Rady z Obornik i również taką samą drogą podjęli uchwałę. Radny A. Nadolny dodał, że podjęcie uchwały o nadanie nazwy, nie generuje żadnych kosztów, więc jego zdaniem skoro GDDKiA chce żeby rada podjęła uchwałę, to nie widzi przeszkód żeby tą uchwałę podjąć. Dodał, że propozycja burmistrza jest wypośrodkowana czyli podjąć uchwałę z propozycją nazwy ronda i jeżeli GDDKiA przyjmie taką uchwałę to dobrze, a jeżeli nie to do tematu wróci się na następnych obradach. Radny M .Kutka poinformował, że GDDKiA również otrzymała projekt uchwały na e-maila. Burmistrz poprosił o wyjaśnienie pod względem prawnym p. J. Dolatowskiego. J. Dolatowski wyjaśnił, że jego zdaniem to zależy od praktyki jaka obowiązuje i skoro jest zgoda przedstawiciela GDDKiA i oczekuje na uchwałę to uchwała powinna zostać podjęta. Radny H. Kuszak stwierdził, że po wyjaśnieniu przez J. Dolatowskiego jest pewien w 100%, że taka uchwała może zostać podjęta i wycofuje swój wniosek formalny.
Przystąpiono do głosowania przedstawionych propozycji zmian do porządku obrad:
Autopoprawka zgłoszona przez Przewodniczącego H. Janusa została przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za”w obecności 15 radnych.
III. Przyjęcie protokołu z X, XI, XII sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie. Protokół z X sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie został przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za” w obecności 15 radnych.
Protokół z XI sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie został przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za” w obecności 15 radnych.
Protokół z XII sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie został przyjęta jednogłośnie 15 głosów „za” w obecności 15 radnych.
IV Pytania do Starosty, radnych Rady Powiatu Obornickiego, Burmistrza Rogoźna i radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Radny P. Wojciechowski zapytał czy został rozstrzygnięty konkurs na dyrektora Z. Sz. im. H. Cegielskiego i czy znane jest już nazwisko? Starosta odpowiedział, że było dwóch kandydatów, jeden z nich nie miał kompletnych dokumentów i nie został dopuszczony do konkursu, natomiast drugi posiadał komplet dokumentów i odbyło się przesłuchanie. Na tej podstawie uzyskał akceptację na bycie dyrektorem, ale nie jest to równoznaczne z powołaniem na dyrektora, gdyż nie odbyło się jeszcze posiedzenie zarządu. Natomiast kandydatowi, który nie został dopuszczony do konkursu służy mu prawo odwołania i nie może potwierdzić, kto został dyrektorem ponieważ procedura nie została jeszcze zakończona. Radny Powiatowy K. Ostrowski poinformował, że 18 czerwca odbyło się, posiedzenie KG Rady Powiatu Obornickiego, która została zobowiązana do zobligowania radnych powiatowych do wytypowania, inwestycji na terenie powiatu obornickiego, które na chwilę obecną będą oczekiwać w kolejce. Po czym, wymienił następujące inwestycje: - dokończenie budowy chodnika wraz z odwodnieniem przy drodze 2027P we wsi Garbatka, - budowa ciągu pieszo rowerowego o szerokości 2,5 m przy drodze 2030P z Rogoźna do Owczegłów o długości 3km 445m wraz z kanalizacją deszczową, - przebudowa drogi Tarnowo Karolewo, - dokończenie nawierzchni drogi 2034 P w Budziszewku przez powierzchniowe utrwalenie na odcinku 1120 m. Przewodniczący H. Janus dodał, że jeżeli dobrze pamięta to w ubiegłej kadencji te inwestycje miały być uwzględnione na wniosek gminy Rogoźno czy odbyły się rozmowy z Burmistrzem Rogoźna czy komisja podjęła to samodzielnie? Radny K. Ostrowski odpowiedział, że komisja podjęła to samodzielnie.
Radny Z. Chudzicki zapytał Starostę Obornickiego, jak wygląda praca nad rozbudową szpitala powiatowego oraz czy wystarczy środków, oraz czy są nieprzewidywalne prace, które nie były objęte kontraktem? Starosta odpowiedział, że na dzień 17 lipca przewiduje się przekazanie przez jednostkę samorządu terytorialnego szpitala. Dodał, że wszystkie prace budowalne objęte umową zostały przez wykonawcę wykonane. Będą przewidywane nakłady np. szafy wnękowe, blaty itd, natomiast powiat przyjął na siebie obowiązek dofinasowania. Na parter zostanie przeniesiony oddział chirurgiczny - 40 łóżek, na piętro zostanie przeniesiony oddział wewnętrzny – 35 łóżek oraz 16 – sto łóżkowy oddział dziecięcy, który będzie się składał z dwóch pododdziałów dla dzieci starszych i młodszych. Dla dzieci młodych przewidywane są pokoje dla matek z dziećmi. Powierzchnia użytkowa to 2700m. Po przeniesieniu w/w oddziałów rozpocznie się remont starszej części szpitala. Powiat będzie starał się pokryć nakłady we własnym zakresie i środków pozyskanych natomiast nie będzie zwracał się o pomoc do samorządów. Remont będzie polegał na uruchomieniu nowoczesnego oddziału położniczo – ginekologicznego i na dole jest przewidywane umieszczenie laboratorium i gabinetów zabiegowych. Jeżeli chodzi o budynek ,,B” to w tej części jest przewidywane uruchomienie oddziału opieki paliatywnej dlatego, iż powiat obornicki jest białą plamą na terenie województwa wielkopolskiego w zakresie opieki paliatywnej i nie ma w tym, zakresie do zaproponowania społeczeństwu.
V Informacja o współdziałaniu Gminy Rogoźno z Samorządem Powiatowym i Wojewódzkim. Starosta wyjaśniał, że współpraca polega na dwóch płaszczyznach. Na płaszczyźnie finansowej i administracyjnej. Jeżeli chodzi o finanse omówił rok 2014 i 2015. W roku 2014 odbył się program usuwania azbestu. Program był od objęty aż do roku 2030. Program realizowany jest z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i jest dofinansowany. Dodał, że bardzo dużo mieszkańców z Gminy Rogoźno realizuje ten program. Kwota pierwotna na ten program została zwiększona. W gminie Rogoźno w 2014 roku złożonych zostało przez indywidualnych posiadaczy azbestu 40 wniosków. Ilość szt. zrealizowanych 38 wniosków. Ilość wniosków przeniesionych na 20015 rok to 2 wnioski, a tylko dlatego, że tych dwóch wnioskodawców zwróciło się do powiatu nie przeniesienie tych wniosków na 2015 rok. Jeżeli chodzi o tonaż to zdjętych było z budynków 77 ton azbestu. Gmina Rogoźna w roku 2014 przeznaczyła dotację na ten program 30 tys. zł., dzięki temu powiat mógł rozpocząć wejście do programu. Powiat uzyskał dofinansowanie w kwocie 28.226 zł i tą kwotą przekazał gminie Rogoźno. Jeżeli chodzi o rok 2015 to również wniosek jest założony w tym programie. Gmina Oborniki dołożyła 10 tys., Gmina Rogoźno 30 tys., Gmina Ryczywół 20 tys., Powiat Obornicki 20 tys. Z Gminy Rogoźno na rok 2015 wpłynęło już 28 wniosków.
W roku 2014 została również wykorzystana dotacja na zakup kruszywa z dowozom drogi w Szczytnie. Dalsze dofinansowanie na linii gmina – powiat, to gmina Rogoźna przekazała dotacje na zakup samochodu dla Warsztatów Terapii Zajęciowej w Wiardunkach. Następna dotacja, to dotacja finansowania na wykonanie zadań organu prowadzącego Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie. Jest to roczna kwota 1.240.703 zł., za 2014 rok. W roku 2015 przewidziana jest dotacja na przebudowę chodnika Za Jeziorem w kwocie 50 tys. zł. Również w roku 2015 została przekazana kwota 100 tys., na remont szpitala w Obornikach. Kwota ta będzie wykorzystana na remont starej części szpitala. Następnie omówił środki finansowane na linii powiat – gmina. W roku 2014 została dokonana przebudowa chodnika na drodze powiatowej nr 2029P na drodze Rogoźno – Murowana Goślina na ul. Wielko Poznańskiej w kwocie 100.405,16 Przeznaczono również kwotę 7.019,11 na opracowanie dokumentacji projektowej z uzgodnieniami oraz kosztorysu inwestorskiego na przebudowę drogi powiatowej nr 2038P na odcinku Parkowo – Józefinowo. Przeznaczona jest kwota 15 tys., na koncepcje przebudowy drogi Rogoźno – Murowana Goślina. Dodał, że powiat obornicki będzie ubiegał się na środki zewnętrzne ponieważ sam z własnych środków nie jest w stanie zrobić inwestycji dróg.
Następnie informacje przedstawił J. Dolatowski.
Współpraca z Województwem Wielkopolskim: - udzielenie dotacji dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na przebudowę chodników ul. Kotlarskiej i Kościuszki ( wraz z wydzieleniem ścieżki rowerowej w Rogoźnie przy drodze wojewódzkiej nr 241 – 200.000,00 zł, - Hala widowiskowo – sportowa o wymiarach 44/22/8 – 1.800.000,00 ( dofinasowanie dla Gminy). Współpraca z Powiatem Obornickim: - udzielenie dotacji z przeznaczeniem na dofinansowanie rozbudowy Oddziałów Szpitala Powiatowego – 1.000.000,00, - współpraca w zakresie likwidacji wyrobów zawierających azbest, - porozumienie pomiędzy Gminą Rogoźno, a Zarządem Powiatu Obornickiego. Zgodnie z § 3porozumienia gmina Rogoźno przekazuje środki na utrzymanie Gimnazjum nr 2 w Rogoźnie, - udzielenie gminie Rogoźno dotacji z przeznaczeniem na zakupy materiałów budowalnych niezbędnych do remontu domu po pożarze dla mieszkanki wsi Grudna, - udzielenie dotacji z przeznaczeniem na dofinansowanie przebudowy istniejącego chodnika przy ul. Za Jeziorem w Rogoźnie przy drodze powiatowej nr 2030P.
Wiceprzewodniczący Rady P. Wojciechowski poinformował radnych, że również było skierowane pismo w/w temacie do Wojewody Wielkopolskiego natomiast wojewoda odpisał, że nie przygotuje odrębnych zakresów współdziałania z poszczególnymi gminami, których jest na terenie województwa 226 oraz 36 powiatów.
VI Pytania do Burmistrza, Radnych Rady Miejskiej, Kierowników: jednostek organizacyjnych, spółek gminnych i Sołtysów. Radny K. Nikodem zapytał czy jest już lokum dla rodziny wielodzietnej z Garbatki? Za-ca Burmistrza R. Tomaszewska odpowiedziała, że jest jedno z mieszkań, które można by zaproponować tej rodzenie ale wymagany jest nakład remontowy. Jeżeli środki się znajdą to mieszkanie będzie zaproponowane. Dalej zapytał czy zakończyło się wiosenne równanie dróg i na jakim jest etapie? Kierownik T. Zygmunt dopowiedział, że nastąpił okres suszy. W najbliższym czasie jest planowanie równanie dróg w Nienawiszczu i Studzieńcu. Następnie zapytał jaki była skład wyjazdu na Litwę, cel wyjazdu oraz koszty wyj zadu. Burmistrz wyjaśnił, że jest to koszt delegacji plus 200 zł na prezent. Większość była zakupiona ze środków własnych. Delegacja, która uczestniczyła to: Burmistrz R. Szuberski, Radny B. Perlicjan, Sołtys B. Boks. Koszt wyjazdu to około 1.000,00 zł.
R. E Wysocka zapytała czy drogi będą na jesień jeszcze raz równane. Kierownik T. Zygmunt wyjaśnił, że trudno na tą chwilę odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli środki pozostaną to może będą.
Przewodniczący Rady H. Janus dopowiedział, że ten gruz jest zakupiony za środki z ubiegłego budżetu z sesji 28 maja 2014 roku. Była to suma około 300 tys., a na nowe zadania gruzu nie ma.
Burmistrz dodał, że ilość zakupiona gruzu jest bardzo duża i nie jest w stanie zakończyć wszystkich dróg.
Radny K. Nikodem stwierdził, że burmistrz jak ,,Janosik” nie sprawiedliwie dzieli gruz na poszczególne sołectwa. Ponieważ na jedno sołectwo jedzie 600t, a na drugie sołectwo nie można przywieźć dwóch wywrotek. Przewodniczący dodał, że tak zostało przegłosowane w budżecie przez wszystkich radnych. Burmistrz R. Szuberski dopowiedział, że nie jest ,,Janosikiem” lecz taki podział zrobiła Rada Miejska, więc należy zwracać uwagę jak się głosuje.
Radny H. Kuszak zapytał się odnośnie nowej zakładki ,,Strategia Gminy Rogoźno na lata 2015-2022. Ko to była autorem ankiet, które są dostarczane mieszkańcom, kto wymyślił taka technikę i czy nie są za późno dostarczane? Z-ca Burmistrza R. Tomaszewska odpowiedziała, że zespól pracuje nad strategią, a ankieta jest jednym z elementów opracowania strategii. Pytania i zagadnienia również były opracowane i przygotowane przez zespół, natomiast termin jest jak najbardziej dostosowany. W składzie jest P. Andrzejczak, J. Dolatowski, R. Dobrogowski, M. Sass – Nowak. Radny H. Kuszak czy ankiety będą wszędzie dostarczone czy trzeba będzie pościągać z internatu? Z-ca Burmistrza R. Tomaszewska odpowiedział, że w sołectwa ankiety dostarczą sołtysi, w mieście jest czterech ankieterów, który maja podział na terytorium.
Radny Z. Chudzicki zapytał kierownik E. Kowalskiej o Kartę Dużej Rodziny, gdzie brakuje zniżki na art. spożywcze? Czy odbyły się rozmowy z podmiotami takimi jak Tesco, Biedronka, Lewiatan? Kierownik E. Kowalska wyjaśniła, że do ponad 100 pracodawców zostało wysłane zapytanie osoby, które chciałaby przystąpić do Karty Dużej Rodziny. Zgłosiło się tylko 8 podmiotów, a sama osobiście nie może nikogo zgłosić, aby przystąpił do Karty Dużej Rodziny. Jeżeli chodzi o duże markety, pisma nie były wysyłane lecz odbyły się tylko rozmowy natomiast żaden podmiot nie wyraził zgody na przystępnie Karty Dużej Rodziny. Radny Z. Chudzicki zaapelował o podjęcie, w tym temacie rozmów. Kierownik E. Kowalska dodał, że nie słyszała żeby w innych miasta takie duże sieci przystąpiły do Kart y Dużej Rodziny.
VIIInformacje Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
Przewodniczący Radny H. Janus uczestniczył w : - w otwarciu sezonu żeglarskiego na Kotwicy, - w otwarciu sezonu WOPR - w festynie w Boguniewie, w Prusach w Owieczkach, - w 115 – lecie OSP w Parkowie wraz z poświęceniem nowego samochodu.
Radny M. Kutka uczestniczył: - 06.06 festyn z okazji Dnia Dziecka w Studzieńcu, a także w wręczeniu pucharu zakończenia regat w siedzibie Klubu Żeglarskiego Kotwica, - 15.06 zakończenie roku w Przedszkolu nr 2, - 24.06 zakończenie roku szkolnego w Przedszkolu nr 2, - 25.06 sesja Rady Powiatu, - 26.06 zakończenie roku szkolnego w SP nr 3, - 27.06 festyn rodzinny w Owieczkach oraz udział z okazji 60 – lecia Ogródków Działkowych im. K. Marcinkowskiego, - 28.06 wręczenie pucharów dla zwycięscy Noc na Orliku.,
Radny P. Wojciechowski uczestniczył: 14.06 – otwarcie Jarmarku na św. Wita oraz w zakończeniu gminnej Ligii Piłki nożnej w Studzieńcu, - 21.06 zakończenie sezonu piłkarskiego Rogozińskiego Klubu Sportowego Wełna, -25 i 26.06 zakończeniu roku szkolnego w G nr 1, SP nr 2 i Niepubliczne Przedszkole Przemysław.
Następnie sprawozdanie z posiedzenia komisji przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej K. Erenc – Szpek informując iż, dnia 24 czerwca 2015 roku odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej, której tematem było funkcjonowanie Straży Miejskiej w Rogoźnie. Po zapoznaniu się z materiałami przedstawionymi przed Komendanta SM J. Stępiania, stwierdzała, że środki wydawane przez Straż Miejską wydawane są prawidłowo. W czasie kontroli komisja zwróciła uwagę rozliczenie zakupu paliwa tz., wz na które pobierane jest paliwo powinny być podpisane przez osobę pobierającą paliwo, natomiast podpisane wz powinny być podłączone do faktur . Komisja zaleca by każda wz była podpisana i dołączona do faktury.
Koleinie sprawozdanie przedstawił Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych Oświaty i Kultury Ł. Zaranek. Czerwcowe posiedzenie KSSOiK odbyło się 23 czerwca. Komisja obradowała w pełnym składzie. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: Burmistrz Roman Szuberski, Asysten Burmistrza Sass-Nowak, Z-ca Skarbnika Izabela Kaniewska, Pełnomocnik Burmistrza ds. Oświaty – Longina Pijanowska, ponadto pan kierownik Roman Piątkowski, kierownik GOPS Ewelina Kowalska oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych: Caritasu – Maria Szydłowska-Golon i Karolina Szturmińska oraz Związku Harcerstwa Polskiego harcmistrz Władysław Ruks. Podczas posiedzenia analizowany był temat letniego wypoczynku dzieci i młodzieży w Gminie Rogoźno. Informacje przedstawili zaproszeni gości z organizacji pozarządowych, pani pełnomocnik ds. oświaty, a także radna Katarzyna Erenc-Szpak, jako wiceprezes Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Drugim omówionym tematem była działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, którą przedstawiła kierownik Ewelina Kowalska. Projekty na dzisiejszą sesję RM referowali: zastępca skarbnika Izabela Kaniewska, kierownik Roman Piątkowski oraz wiceprzewodniczący Maciej Kutka. Na spotkaniu obecny był także pan Adam Bereziński, pełnomocnik pana Wierbińskiego, którzy zaprezentował proponowane zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Jaracz. Komisja przyjęła także cztery wnioski: - wniosek przyszłorocznego budżetu radnego Chudzickiego podnoszący wysokość zadania publicznego „nieobozowa akcja letnia” dla ZHP, - przyjęty jednogłośnie - wniosek radnego Kuszaka do WZDW w Poznaniu o zamontowanie pulsujących pomarańczowych świateł przy światłach na ulicy Wielkiej Poznańskiej, - przyjęty jednogłośnie - wniosek radnego Łatki i radnego Kuszaka o załatanie dziur na ulicy Rynkowej oraz Fabrycznej, - przyjęty jednogłośnie - wniosek radnego Chudzickiego pozytywnie opiniujący wniosek Towarzystwa Przyjaciół Dzieci o nadanie imienia Przemysła II rondu w miejscowości Ruda.
Ostatni sprawozdanie przedstawił Przewodniczący Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa A. Nadolny. Komisja posiedzenie miała dnia 22 czerwca 2015r. Głównymi tematami komisji były: Sprawozdania spółek gminnych. Prezes Aquabellis omówił szczegółowo sytuację w spółce pod kątem finansów oraz ewentualnych inwestycji. Następnie głos zabrał prezes Megawat, który przedstawił stan finansów spółki skarżąc się na niekorzystną pogodę, w okresie zimowym, która przełożyła się na mizerny wynik finansowy. Radni aktywnie uczestniczyli w obradach zadając pytania obu prezesom. Jednego z radnych zainteresowała suma 18 tys., przekazana jako darowizna na RCK. Jak się później okazało suma ta została wydana na wyjazd rogozińskich oficjeli na wyjazd do Francji w roku 2014. Następnym tematem było wysłuchanie przedstawiciela p. Wybieralskiego w sprawie zmiany planu przestrzennego w m. Jaracz. Członkowie komisji poprosili o przedstawienie wizualizacji tego terenu po planowanych zmianach jak również jakie to będzie generowało koszty dla gminy Rogoźno tj., wykup powstałych dróg, rozbudowa sieci wodociągowo – kanalizacyjnej. W dalszej części głos zabrał przedstawiciel spółki inwestycyjnej Jaracz. Jest to spółka chcących inwestować w m. Jaracz na terenie dawnej żwirowi. Referujący przedstawił jakie nastąpiły zmiany w uzgodnieniach dotyczących ścieków. W wersji pierwotnej była to kanalizacja z oczyszczalnią, a po zmianach zbiorniki bezodpływowe. Następnie pracownicy urzędu omówili materiały na sesję. W punkcie wolne głosy i wnioski radni zgłosili dwa wnioski do GDDKiA oraz dwa wnioski do ZDP w Obornikach.
VIII Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
30.04.2015 r. VII Sesja V Kadencji Rady Powiatu Obornickiego
27.05.2015 r. Uroczysta Sesja Rady Miejskiej upamiętniająca XXV Rocznicę Odrodzonego Samorządu w Gminie Rogoźno w sali
29.05 – 31.05.2015r. Wyjazd na Litwę z okazji Dni Marijampole'a z p. Bartoszem Perlicjan i p. Błażejem Boks
01.06.2015 r. Posiedzenie Prezydium Rady Miejskiej w sali 20 Urzędu Miejskiego 04.06.2015 r. Spotkanie zgrupą mieszkańców powiatu Luchow – Dannenberg
06.06.2015 r. otwarcie Sezonu Ratownictwa Wodnego 2015 zorganizowane na stanicy Oddziału Miejsko – Powiatowego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w Rogoźnie
10.06.2015 r. Zgromadzenie Wspólników Aquabellis Sp. z o.o. Konferencja podsumowująca realizację LSOR w ramach PO RYBY 2007 - 2013 w Grylewie zorganizowana przez LGR „7 Ryb”
Uroczystość powstania PaTPORT w Rogozińskim Centrum Kultury
12.06.2015 r. Spotkanie z burmistrzami i wójtami w MSOK w Kopaszynie w sprawie ustalenia cen odpadów komunalnych
Spotkanie z okazji Dni Lasu w Strzelnicy Myśliwskiej w Dąbrówce Leśnej zorganizowane przez Nadleśnictwo Oborniki
Walne Zgromadzenie Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej
14.06.2015 r. Finał sezonu Gminnej Ligi Piłki Nożnej w Studzieńcu
Jarmark św. Wita na Placu Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie
15.06.2015 r. Spotkanie w MSOK w Kopaszynie w sprawie rekultywacji wysypiska śmieci
Wręczenie nagród wyróżnionym w konkursie na logo
16.06.2015 r. Komisja Urbanistyczna w sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
17.06.2015 r. Spotkanie z Minister Edukacji Narodowej
18.06.2015 r. spotkanie z delegacją z Francji i RKS „Wełna” w sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
19.06.2015 r. spotkanie z burmistrzem Obornik i delegacją z Francji, im. H. Cegielskiego
20.06.2015 r. spotkanie z delegacją z Francji oraz ze stowarzyszeniami: Europa TEAM, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Towarzystwo Przyjaciół Rogoźna wa sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
spotkanie z delegacją z Francji i radnymi Rady Miejskiej
21.06.2015 r. Turniej Strzelecki zorganizowany przez Bractwo Kurkowe ROGOŻA
22.06.2015 r. Spotkanie z sołtysami w sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
23.06.2015 r. AFRYKAŃSKI POMÓR ŚWIŃ – ćwiczenia symulacyjne w Starostwie Powiatowym w Obornikach
24.06.2015 r. Posiedzenie Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Obornikach
Komisja Rewizyjna w sali 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
25.05.2015 r. Debata społeczna nt. „Bezpieczeństwo publiczne na terenie powiatu obornickiego” w sali gimnastycznej Liceum Ogólnokształcącego w Obornikach
IX Sesja V Kadencji Rady Powiatu Obornickiego w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Obornikach
26.06.2015 r. Uroczystość zakończenia roku szkolnego w Szkole Podstawowej nr 3 Uroczystość zakończenia roku przedszkolnego w Przedszkolu „Przemysław” zorganizowane w Ośrodku „Za Jeziorem” w Rogoźnie
27.06.2015 r. Uroczystość Jubileuszu 60 – lecia ROD im. Karola Marcinkowskiego
Uroczystość jubileuszowa z okazji 115-lecia OSP Parkowo połączona z poświęceniem i przekazaniem nowego samochodu
28.06.2015 r. Pożegnanie proboszcza parafii pw. św. Jakuba Apostoła w Budziszewku
29.06.2015 r. XIII Sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w sali RCK w Rogoźnie
Następnie sprawozdanie dokończyła z-ca Burmistrza R. Tomaszewska, która w zastępstwie burmistrza uczestniczyła: - 28.05 – zjazd rodzin szkól im. J. P II w Pruścach, - 29.05 – dzień dziecka w Przedszkolu ,,Przemysław”, - 30.05 – udział delegacji w pogrzebie zasłużonego działacza RKS Wełna p. Kruka, Oraz udział w Zespole Śpiewaczy w Gościejewie, - 09.06 udział w zajęciach integracyjnych w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Wiardunkach, - 12.06 posiedzenia Rady Muzeum, - 15.06 zakończenie i pożegnanie absolwentów Przedszkola Kubuś Puchatek, - 18.06 zakończenie i podsumowanie projektu ,,Bliżej Szkoły”, - 22.06 zakończenie i pożegnanie absolwentów Przedszkola Słoneczne Skrzaty, - 24.06 zakończenie i pożegnanie absolwentów Przedszkola nr 2, - 25.06 zakończenie i pożegnanie absolwentów w G2 w Zespole Szkół im. H. Cegielskiego, - 26.06 zakończenie roku szkolnego w Zespole Szkół im. H. Cegielskiego, - 27.06 rozpoczęcie sezonu w sołectwie Nienawiszcz.
Brak pytań do sprawozdania Burmistrza.
IX Informacja o przygotowaniach do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży. Sprawozdanie przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza L. Pijanowska. Następnie informację przedstawiła L. Pijanowska.
SP nr 2: 1) tygodniowy obóz sportowy dla dziewcząt z sekcji koszykówki – sierpień 2015, 30 uczniów. Finansowane przez Regionalne Centrum Profilaktyki Uzależnień dla Dzieci i Młodzieży. 2) jednodniowa wycieczka dla dzieci świetlicy – lipiec 2015, 30-40 dzieci. Finansowany przez GKRPA. 3) zajęcia sportowo – rekreacyjne z żeglarstwa – lipiec/sierpień 2 razy w tygodniu, 25-30 uczniów. Finansowane przez Gminę Rogoźno i UKS ,,Dwójka”. Organizacja XVI edycji Ogólnopolskich Regat Żeglarskich w klasie Opytmist o Puchar Starosty Obornickiego i Burmistrza – termin 29 – 30 sierpnia 2015r. Wyjazd na cykl Ogólnopolskich Regat Żeglarskie – planowane 6 wyjazdów.
SP im. Jana Pawła II w Pruścach: 1) wycieczki do Poznania – zwiedzanie Stadionu Lecha, Makieta Borówiec, KFC oraz wyjazd do Wągrowca – kino i basen – 1 – 3 lipca 2015r, 50 uczniów. Finansowane przez GKRPA.
Zespół Szkół w Gościejewie. 1) Wycieczka w dwóch grupach do Poznania – Termy Maltańskie, 16-22 sierpnia 2015, I grupa 15 uczniów, II grupa 15 uczniów. Finansowane przez GKRPA.
Gimnazjum nr 1. 1) Wymiana polsko – niemiecka, 16-22 sierpnia 2015, Wustrow i Luchow – Niemcy, 15 uczniów polskich i 20 niemieckich. Finansowane przez Polsko – Niemiecką Fundację Młodzieży z Poczdamu.
Zespół Szkół w Parkowie. 1) jednodniowa wycieczka nad morze Rewal – Trzęsacz – Niechorze, 7 lipca, 40 uczniów. Finansowane przez GKRPA.
SP im. A. Mickiewicza w Budziszewku. 1) jednodniowa wycieczka do Poznania – kino kinepolis, ZOO na Malcie, 30 czerwca 2015r, 50 uczniów. Finansowane przez GKRPA.
Zespół Szkół im. H. Cegielskiego, Zarząd Miejsko – Gminny TPD w Rogoźnie. 1) tygodniowe zajęcia ,,Wakacje z przygodą” – zajęcia informatyczne, plastyczne, sportowe i ognisko – Klub Żeglarski i Kotwica, strzeleckie. Jednodniowa wycieczka do Kołobrzegu. Zwiedzania Muzeum Regionalnego oraz Urzędu Miasta w Rogoźnie.
ZHP 3 MDSH,,BRZASK”. 1) Nieobozowa Akcja Letnia w programie jednodniowa wycieczka do Torunia oraz wyjazd na basen, 29 czerwca – 4 lipca, 45 dzieci w wieku od 9 do 13 lat rekrutacja za pomocą Caritasu i GOPS. Finansowane przez GKRPA – 2500zł oraz wpłaty do rodziców po 20 zł.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rogoźnie. 1) kolonia letnia w Ośrodku Wypoczynkowym ,,BARANSIÓWKA” w Ochotnicy Dolnej w województwie małopolskim, 28 lipca – 8 sierpnia 2015r, 13 dzieci. Finansowane przez Kuratorium Oświaty i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.
Caritas przy Kościele p.w.św. Wita w Rogoźnie. 1) kolonia, 10-15 sierpnia 2015, 25-30 dzieci. Finansowane przez Regionalne Centrum Profilaktyki Uzależnień dla Dzieci i Młodzieży w Rogoźnie. Fundacja Pomocy Niepełnosprawnym Dar Rogoźna przy Kościele p.w. św. Wita w Rogoźnie. 1) Obóz dla osób niepełnosprawnych, 28 czerwca – 5 lipca 2015r, 5 lica festyn w amfiteatrze OSP w Rogoźnie, 60 uczestników. Finansowany przez GKRPA 2500 zł. Starostwo Powiatowe 2000zł.
Oddział Wojewódzki Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Województwa Wielkopolskiego oraz Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego. Obóz szkoleniowy dla Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych. Kurs na młodszego ratownika wodnego Ośrodek Edukacji Przyrodniczej w Chalinie, 17-27 lipca 2015r, 19 uczestników. Dofinasowanie przez GKRPA 7.600 zł.
Następnie ogłoszono 20 minut przerwy.
Po wznowieniu obrad przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad.
X Działalność spółek gminnych „Megawat” i „Aquabellis”. SYTUACJA GOSPODARCZA SPÓŁKI Produkcja, przesył i dystrybucja ciepła Działalność ta realizowana była z ośmiu źródeł ciepła: kotłowni gazowo-olejowej o mocy 13,8 MW przy ulicy Fabrycznej 7, kotłowni gazowej w Muzeum Regionalnym o mocy 92 kW, kotłowni gazowej w SP nr 2 przy ulicy W. Poznańskiej 36 o mocy 82 kW, kotłowni gazowej w O W „Za jeziorem" o mocy 175 kW, kotłowni gazowej w Urzędzie Miasta o mocy 59 kW, kotłowni gazowej przy PI. K. Marcinkowskiego 12 o mocy 59 kW, - kotłowni gazowej w Liceum Ogólnokształcącym o mocy 100 kW, Łącznie sprzedano 31.740,9 GJ energii cieplnej. Jest to sprzedaż aż o 16,2 % mniejsza niż w roku poprzednim, czego powodem były znacząco wyższe temperatury zewnętrzne. W ciągu roku sprzedano 29.443 GJ energii cieplnej, tj. o 5.742 GJ mniej, niż w roku poprzednim, a udział poszczególnych grup odbiorców przedstawiał się następująco: - budownictwo mieszkaniowe 19.564,1 GJ tj. 66,5 % (S.M., wspólnoty) - instytucje użyteczności publicznej 8.047,1 GJ tj. 27,3 % (szkoły, przedszkola. ZOZ. RCK, telekomunikacja, apteka, policja) - przemysł, usługi 1.831,8 GJ tj. 6,2% (BROEN. Jarmoliński. Biedronka. SANET, DIPOL)
Największym odbiorcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa, która zużyła 18.836,8 GJ energii cieplnej, tj. 64 % całej sprzedaży z tej kotłowni.
STAN I KIERUNKI ZMIAN W ZAKRESIE WYPOSAŻENIA SPÓŁKI W SKŁADNIKI MAJĄTKU TRWAŁEGO Stan majątku trwałego na dzień 31 grudnia 2014 roku wynosił 7.700.397,44 zł, przy umorzeniu 5.699.639,31 zł. W stosunku do 2013 roku nastąpiło zmniejszenie wartości ewidencyjnej o łączną kwotę 71.091,36 zł, wynikające z likwidacji środków trwałych o wartości 87.622,71 i z przyjęcia na stan nowych środków trwałych o wartości 16.531,35 zł. W roku sprawozdawczym nie miały miejsca żadne zmiany własności gruntów.
Radny R. Kinach zapytał jakie działania podjęła spółka Megawat aby obniżyć cenę ciepła? Prezes odpowiedział, że działania jakie było podjęte to jest ,,Akacja promocyjna polskiego górnictwa naftowego i gazownictwa”, w której spółka załapał się jako 40 podmiot w kraju, w zakresie promocyjnej ceny gazów. Jest podpisana umowa na okres od kwietnia do grudnia, gdzie cena wartości gazu będzie niższa około 8 procent, natomiast ceny przesyłowe pozostają bez zmian.
Następnie informację przedstawił pan prezes ,,AQUABELLIS” W. Dulko.
Sytuacja finansowa.
Spółka nie posiada zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Spółka posiada zdolność do terminowego regulowania swoich zobowiązań. Wartość aktywów obrotowych na dzień 21.12.2014, wyniosła 1.066.558,90 zł, w tym środki pieniężne w kasie i na rachunkach 339.267,72 zł, należności z tytułu dostaw i usług wynosiły 535.153,03 zł, a zobowiązania krótkoterminowe 794.620,81 zł. Rok obrotowy 2014 zamknięto dodatnim wynikiem finansowym netto o wartość 339.170,03 zł. W roku 2014 zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży o 17,29% w stosunku do roku 2013, a wzrost kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów wyniósł 14,36%. Ocena uzyskiwanych efektów Ocenę uzyskiwanych efektów przedstawiają wybrane wskaźniki, przedstawione w poniższej tabeli. Wskaźniki efektywności w ls.te.ch 2003 - 2014
Wskaźnik zyskowności sprzedaży to procentowy udział zysku netto w sprzedaży netto. W stosunku do 2013 roku uległ poprawie z wartości: 3,76% do wartości: 5,87% w 2014 roku. Wskaźnik obrotu należności w dniach – wskaźnik ten daje informację na temat cyklu oczekiwania firmy na uzyskanie należności za swoją sprzedaż kredytową lub inaczej, ile razy w ciągu badanego okresu nastąpił dopływ gotówki od odbiorców. Wskaźnik rotacji należności w dniach obliczany jest jako iloraz stanu należności netto pomnożony przez 360. Optymalna wartość tego wskaźnika zależy od rodzaju działalności przedsiębiorstwa. Wskaźnik obrotu należności w dniach należy do wskaźników sprawności zarządzania majątkiem obrotowym i przedstawia długość cykli inkasa (spływu należności) wyrażonego w dniach. Wartość tego wskaźnika w 204 roku uległa zmianie o 9,74 dnia w porównaniu z jego wartością w 2013 roku. Sprawność zarządzania majątkiem obrotowym uległa znacznej poprawie, bo o 20,91%. Wskaźnik bieżący należy do grupy wskaźników chrakteryzujących płynność finansową przedsiębiorstwa. Wskaźnik ten pokazuje stopień pokrycia krótkoterminowych zobowiązań majątkiem obrotowym przedsiębiorstwa. Daje on odpowiedź na pytanie, czy firma mogłaby spłacić wszystkie zobowiązania bieżące, gdyby stały się natychmiast wymagalne. Jego wartość powinna się mieścić w granicy <1,2-2,0. W przypadku gdy jego wartość spada poniżej 1,0, może to wskazywać na kłopoty przedsiębiorstwa z regulowaniem zobowiązań w terminie, ale też świadczyć o agresywnym., nastawionym na szybkie zwiększanie się zysków planie rozwoju realizowanym przez dane przedsiębiorstwo. W 2014 roku wartość tego wskaźnika wyniosła 1,35, czyli uległa zwiększeniu o 0,33 w stosunku do jego wartości w 2013 roku.
Zagrożenia Zagrożeniem dla wyników finansowych Spółki są wystąpienia właścicieli nieruchomości, przez które przebiegają sieci wodociągowe, o odpłatne ustanowienie służebności przesyłu oraz zapłatę wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości. Wartość roszczeń wniesionych w 2014 roku wynosiła: 325 154,00 zł. Jednak na dzień sporządzenia sprawozdania zarządu wartość ta nie ma potwierdzenia w postaci wycen dokonanych przez biegłych.
Przewidywany rozwój Spółki Spółka Aquabellis, zgodnie z aktualnym „Wieloletnim planem rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2013 - 2016", powinna przeprowadzić w 2015 roku następujące inwestycje:
Sieć wodociągowa do c&atefc nr 209/3, 209/4, 209/5, 210/1, 210/2, 210/5, 210/6, 210/7, 227/1, 227/2, 227/3, 227/4, 231 w Międzylesiu – projekt
Radny P. Wojciechowski poprosił o udzielenie odpowiedzi, na jakiej podstawie Rada Nadzorcza ustala wynagrodzenie dla prezesów? Czy wynagrodzenie jest ustalane corocznie na podstawie osiągniętych wyników finansowych? Ponieważ ostatnie wynagrodzenie prezesa Aquabellis z 2013 roku zarabiał 137 tys., brutto rocznie, a w roku 2014 zarobił około 95 tys., natomiast prezes Megawat w roku 2013 rocznie zarobił 142 ty., a w 2014 147tys. Prezes Megawat poinformował, że obie spółki egzystują od 1992 roku. W przypadku spółki Megawat zostało ustalone wynagrodzenie dla ówczesnego prezesa dwie średnie krajowe + 40% premii, od wartości wynagrodzenia kwartalnego. W momencie kiedy weszła w życie ustawa dla osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi tzw. ustawa kominowa. W ustawie tej zostały określone pewne wielkości ramowe wynagrodzeń, które dla tego typu spółek, czy spółek skarbu państwa czy spółek gminnych mogą występować w wynagradzaniu członków zarządu i jest tam wynagrodzenie kształtowane w przypadku spółek zo. o do 6- krotności średniego wynagrodzenia z czwartego kwartału roku poprzedniego w gospodarce bez wypłat nagród zysku. W przypadku Megawat, w momencie kiedy ustawa weszła nie mogło być premii kwartalnej ponieważ w ustawie jest napisane, że może być wynagrodzenie miesięczne. Rada Nadzorcza podjęła uchwałę przenosząc to samo wynagrodzenie i przyznała wynagrodzenie w wysokości 2,8 krotności średniego wynagrodzenia. To jest to samo co było poprzednio. Jest to wynagrodzenie miesięczne bez żadnej premii, bez żadnej nagrody w trakcie roku. Jedyną możliwości uzyskania nagrody, co zostało również tą ustawą wprowadzone, następnie zostało wprowadzone jednym rozporządzeniem burmistrza, następnie drugim rozporządzeniem burmistrza, że Rada Nadzorcza może wnioskować do burmistrza, w sprawie wypłaty nagrody po zatwierdzenie sprawozdania finansowego, po uzyskaniu absolutorium. Prezes P. Gruszczyński dodał, że źródłem finansowym są finanse spółki, a nie finanse gminy. Taka nagrodę w zeszłym roku burmistrz przyznał nagrodę w wysokości jednokrotności średniego miesięcznego wynagrodzenia.
Prezes Aquabellis wyjaśnił, że zasady wynagrodzenia ograniczone są przepisami, jedynie wynagrodzenie nie jest uzależniane od zmiennych czynników tylko zostało ustalone w kwocie stałej. Radny M. Kuta zapytał czy prezes w ubiegłym roku również otrzymała nagrodę? Prezes W. Dulko odpowiedział, że nie otrzymał.
Radny J. Łatka zapytał: 1) Podanie składu osobowego Rady Nadzorczej? 2) Doprecyzowanie ilości stanowisk kierowniczych? 3) Czy przewidywana jest modernizacja przepompowni na ul. Nowej? Prezes W. Dulko odpowiedział: Ad. 1. - K. Lis, - L. Wiese, - P. Płoszczyca, - K. Jaska.
Ad. 2. Podzielone jest funkcjonalnie: jeden kierownik od spraw związanych z wodą, a drugi do spraw związanych ze ściekami. W tych dwóch pionach występujący kierownicy związani z eksploatacją urządzeń liniowych na wodzie i na ściekach. Dalej jest kierownik obsługi klienta, który ma pod sobą trzech inkasentów oraz główna księgowa.
Ad. 3. Nie jest to kwestia przebudowy przepompowni, tylko kwestia badania sieci. System monitoringu, który jest zainstalowany dla sieci podciśnieniowej, wygląda na to, że nie dobrze został wykonany czyli położony za płytko w wielu miejscach. Rozważał, wymianę monitoringu przewodowego na bezprzewodowy ale na chwilę obecną dla tego systemu nie ma gotowego rozwiązania.
Radny A. Nadolny podsumował, że wynagrodzenia prezesów są wysokie i zapytał burmistrza co sądzi o tych wynagrodzeniach? Burmistrz odpowiedział, że jeżeli chodzi o Megawat to, Rada Nadzorcza zajmie się tym pod koniec sierpnia, początek września. Natomiast Rada Nadzorcza będzie kontrolować wyniki osiągnięcia itd. Dodał, że będzie kontrolować pracę spółek. Prezes Megawat na ten rok nie przewiduje żadnych podwyżek, natomiast jeżeli będzie obniżka wody, ścieków i ciepła, to wówczas będzie wyższa pensja. Ponieważ dla burmistrza odzwierciedleniem nie są wyniki spółki, tylko odzwierciedleniem jest obniżka wody, ścieków i ciepła.
Radny H. Kuszak zapytał kto ustala i wskazuje osoby zasiadające w Radze Nadzorczej? Burmistrz wyjaśnił, że kandydatów przedstawia burmistrz.
Radny S. Kupidura zapytał o przepompownię na ul. Paderewskiego czy jest wydajna na tą ilość bloków? Prezes W. Dulko dopowiedział, że wydajność pomp jest dobra tylko problem jest taki, że zależy co do niej wpada. Aquabellis posiada kilka zdjęć świadczących o tym, że materiały które są wrzucane do kanalizacji zgodnie z ustawa nie powinny się nam znajdować.
Przewodniczący Rady H. Janus zapytał czy hydranty są konserwowane ponieważ doszły słuchy, że niektóre hydranty są nie czynne. Ile w gminie zgaduje się hydrantów i co jaki okres są konserwowane? Prezes W. Dulko odpowiedział, że hydrantów jest około 600, obowiązek sprawdzania jest raz do roku każdego hydrantu. Jeżeli są zgłoszenia to są na bieżąco usuwane usterki.
Radny S. Kupidura zapytał prezesa Megawat, że opłaty 2015 – 2016 nie zmienią się natomiast na komisji odbyły się rozmowy o możliwości zakupu tańszego gazu. Więc kiedy miałby to nastąpić. Prezes P. Gruszczyński wyjaśnił o zakupie za niższą cenę gazu za okres do końca tego roku. Jest to tylko cenna zmienna gazu. Dodał, że jest szansa, że na cały 20156 rok będzie można uzyskać niższą cenę zmienną za gaz i są to wartości około 10%, jeśli tak się stanie to opracowując taryfę na przyszły rok, czyli tą która weszłaby w życie od 1 sierpnia 2016 roku można by przyjąć niższe ceny gazu, mając nadzieję, że akcja promocyjna zostanie przez Polskie Górnictwo Naftowe przeciągnięte w sposób ciągły.
XI Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
a) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 815/4, położonej w Rogoźnie przy ul. Fabrycznej w trybie bezprzetargowym oraz wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży przedmiotowej nieruchomości – projekt uchwały przedstawił R. Piątkowski. Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr10 do protokołu.
b) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 1677/3, położonej w Rogoźnie przy ul. Wąskiej w trybie przetargowym - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny H. Kuszak zapytał jaka jest wartość? Kierownik odpowiedział, że cena wywoławcza nie została ustalona natomiast wartość jest 10 tys. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr11 do protokołu.
c) wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr: 2422/4, 2422/5, 2422/6, 2422/8, 2422/9, 2422/10, położonych w Rogoźnie w rejonie ul. Południowej w trybie przetargowym - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny H. Kuszak zapytał czy w tym przypadku wartość też wynosi 10 tys.? Kierownik odpowiedział, że tak. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr12 do protokołu.
d) wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 2385/2, położonej w Rogoźnie w rejonie ul. Szarych Szeregów w trybie przetargowym – projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny H. Kuszak czy w tym przypadku cena została wywołana? Kierownik wyjaśnił, że zgodnie z uchwała Rady Miejskiej o zasadach gospodarowania nieruchomościami jest obowiązek za każdym razem, gdy wartość gruntu przewyższa 10 tys., - wartość szacunkowa, uzyskać zgodę rady na zbycie takiej nieruchomości bez względu na to czy występuje ona w formie przetargowej czy nie przetargowej. Natomiast wartość nieruchomości jest ustala przed podjęciem uchwały jednak były by to nie na miejscu7 żeby wskazywać określoną wartość nieruchomości na forum publicznym ponieważ burmistrz może cenę wywoławczą ustalić na poziomie nie co wyższym , a nawet zdecydowanie wyższym a nie żeli wynika to z jej wartości. Radny Z. Chudzicki zapytał czy istnieje możliwość podziału dużej działki? Kierownik odpowiedział, że była rozważana tak ewentualność natomiast po przeanalizowaniu szczegółowym, że w bieżącym stanie rzeczy istnieje możliwość zbycia tej nieruchomości w całości. Radny H. Kuszak czy teren zagospodarowania przestrzennego umożliwia wybudowanie marketu? Kierownik odpowiedział, że ten tern nie jest objęty planem zagospodarowani przestrzennego. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr13 do protokołu.
e) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w trybie przetargowym – projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny H. Kuszak zapytał kiedy odbędą się przetargi? Kierownik wyjaśnił, że wynika to z ustawy o gospodarce nieruchomościami. Po podjęciu uchwały zostanie wywieszony wykaz, który musi wisieć 21 dni, następnie po zdjęcie należy odczekać kolejnych 21 dni. Dalej z miesięcznym wyprzedzeniem należy opublikować ogłoszenie w prasie. Radny H. Kuszak poprosił aby burmistrz przedstawił statystycznie informacje jakie działki zostały sprzedane. Burmistrz wyjaśnił, że sprzedaż tych działek wynika z tego, że w budżecie jest założone 1,5 mln ze sprzedaży. Gdyby nie taka konstrukcja to nie proponowałby takiej ilości sprzedaży. Radny Z. Chudzicki zapytał, iż w większości działek są łąki, pastwiska i nieużytki i czy kierownik sądzi, że na tak słabe kategorie znajdą się nabywcy? Kierownik dopowiedział, że łąka jest pełno wartościową nieruchomością rolną, a nie może zagwarantować, że przetargi przyniosą pełny sukces. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr14 do protokołu.
f) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej w trybie bezprzetargowym – projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr15 do protokołu.
g) zmieniająca uchwałę nr L/360/2010 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 24 lutego 2010 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Rogoźno – projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr16 do protokołu.
h) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości gruntowej, tj. działki nr 1329, położonej w Rogoźnie przy ul. Asnyka, przeznaczonej do zbycia na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny Z. Chudzicki zapytał czy w obecnym miejscu jest pas zieleni? Kierownik odpowiedział, że tak. Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych. Stanowi ona załącznik nr17 do protokołu.
i) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie Gminy Rogoźno - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny A. Nadolny zaproponował zmianę w § 1 ,,na okres do lat 3” z tego w względu, że nie wiadomo ile zostanie sprzedanych nieruchomości wcześniej głosowanego przez radę. Autopoprawka została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr17 do protokołu.
j) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umów dzierżawy gruntów położonych na terenie Gminy Rogoźno - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr17 do protokołu.
k) zmieniająca uchwałę nr V/34/2011 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 stycznia 2011 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze części miasta Rogoźno – rejon „Wójtostwo” - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski., Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr17 do protokołu.
l) wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego Kierownik wyjaśnił, że sprawa dotyczy lokalu przy ul. K. Wyszyńskiego 19 o powierz. 56,5 m², w projekcie uchwały nie został wpisany czas obowiązywania. Na komisjach wstępnie ustalono, że będzie to na czas nieoznaczony. Następnie poprosił żeby podjąć decyzję. Radny M. Kuta zapytał jakie będą konsekwencje jeżeli będzie na czas oznaczony, a na czas nieoznaczony np.3 lub 5 lat? Kierownik wyjaśnił, że dla gminy jest bardziej korzystne ze względy na politykę czynszową i taką umowę można wypowiedzieć na podstawie kodeksu, natomiast jeżeli chodzi na czas oznaczony to wówczas zobowiązania wynikające z umowy trwają przez okres obowiązywania. Wniosek na czas nieoznaczony został przyjęty jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
m) udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków– projekt przedstawiła skarbnik M. Kachlicka. Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
n) wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Rogoźno w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb” w okresie programowania 2014-2020 – projekt przedstawił burmistrz Rogoźna R. Szuberski. Radny J. latka zapytał o korzyści i wkład własny? Burmistrz odpowiedział, że wkład wysłany będzie w granicach około 40%, a składka wynosi około 1 zł 10gr od osoby od ilości mieszkańców. Radny H. Kuszak zapytał kto jest przedstawicielem stowarzyszenia? Burmistrz odpowiedział, że przedstawicielem jest Burmistrz Rogoźna. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami „za”, 1 głos ,,wstrzymujący” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
p) zmiany planu pracy Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury na 2015 rok– projekt przedstawiła przewodniczący komisji Ł. Zaranek. Radny J. Łatka zaapelował żeby na przyszłość zgłaszać miesiąc prędzej o zmianie planu komisji. Uchwała została podjęta jednogłośnie 11 głosami „za”, 4 głosy ,,wstrzymujące” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
r)odwołania darowizny nieruchomości w Rogoźnie przy ul. Kościuszki 57 - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski., Uwag nie zgłoszono. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
s) wyrażenia zgody na nabycie działki gruntu nr 135/18 położonej w Rogoźnie - projekt uchwały przedstawił Kierownik R. Piątkowski. Radny H. Kuszak poprosił o krótki zarys tej uchwały. Burmistrz wyjaśnił, że wynika z tego, iż drogą jest drogą prywatną i nie można żadnych realizować inwestycji na odcinku tej drogi i jeżeli nie będzie wykupu tej drogi to nie będzie to to gminy to wszystkie działania związane z finansami tej drogi mogą się zakończyć w sposób nieciekawie. Burmistrz dodał, że zaciągnął opinię od dwóch radów łącznie z opinią profesorską. Na dzień dzisiejszy tylko przyjęcie tych gruntów może spowodować, że będzie można cokolwiek na tym odcinku coś wykonać. Radny H. Kuszak zapytał czy były prowadzone rozmowy dotyczące zamiany działek? Burmistrz odpowiedział, że takie spotkanie było, a następne odbędzie się w lipcu. Radny J. Łatka zapytał o koszt działki? Burmistrz R. Szuberski odpowiedział, że będzie to średni koszt działki. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
t) uchwalenia zmian do wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2013 – 2016 – projekt uchwały przedstawił W. Dulko, również przedstawił autopoprawkę, Radny J . Łata zapytał czy poczynione są starania o środki zewnętrze? Prezes W. Dulko odpowiedział, że tak lecz jeżeli chodzi ośrodki unijne o finansowanie wprost wodociągów nie wchodzi w rachubę jedynie wspólnie z siecią kanalizacji sanitarnej i oczyszczalniami ścieków przy czym projekt wody może wynosić max. 50 % kosztów związanych z kanalizacją. Radny Z. Chudzicki zapytał, iż w 2016 roku gmina będzie przyjmować odpłatnie sieć wodociągową w rejonie ul. Południowej i Zachodniej więc od kogo? Prezes odpowiedział, że siec budować będzie p. Szewczak. Autopoprawka została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
u) pomocy finansowej dla powiatu obornickiego – projekt uchwały przedstawiła Skarbnik M. Kachlicką, Radny H. Kuszak zapytał jaki będzie koszt wbudowania drogi. Burmistrz R. Szuberski odpowiedział, że około 370 tys. Radny J. Łatka zapytał czy na tym samym odcinku ma być robiona kanalizacja? Burmistrz odpowiedział, że tak ale nie będzie to kanalizacja grawitacyjna będzie to system tłoczny względem inny system. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
Następnie ogłoszono 20 minut przerwy.
w) wprowadzenie zmian w budżecie gminy Rogoźno na 2015 rok wraz z dwoma autopoprawkami – projekt uchwały przedstawiła skarbnik gminy M. Kachlicka, Skarbnik zaproponowała dwie autopoprawki. Autopoprawka nr 1 dotyczy przeniesienie między paragrafami wydatków związanych z otrzymaną dotacją na zakup podręczników i ćwiczeń. W tym roku po raz pierwszy jest dotacja dla gimnazjów do klas pierwszych i nie może być paragraf 424 tylko paragraf 282. Autopoprawka ta spowoduje zmianę załączników 2,5 i 7do uchwały. Autopoprawka nr 1 została przyjęta 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
Autopoprawka nr 2 dotyczy zwiększenie dochodów wydatków o kwotę 7.865 zł., i związane jest z otrzymaniem dotacji na zadania zlecone, składka na ubezpieczenie zdrowotne została zmniejszona o kwotę 12.135 tys., natomiast dotacja na usługi specjalistyczne zwiększone o 20 tys. Przyjęcie tej autopoprawki spowodowuje zmianę treści uchwały, załączników nr 1,2 i 5 do uchwały. Autopoprawka nr 2 została przyjęta 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
Radny A. Nadolny spóźnił się 15 min. na obrady. Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
z) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Rogoźno na lata 2015 -2025 - projekt uchwały przedstawiła skarbnik M. Kachlicka. Uwag nie zgłoszono. Radny A. Nadolny spóźnił się 15 min. na obrady. Uchwała została podjęta jednogłośnie 15 głosami „za” w obecności 15 radnych. Stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.
XII a) Rozpatrzenie wniosków w sprawie nadania nazwy rondu w miejscowości Ruda w Gminie Rogoźno. Przystąpiono do wysypania wnioskodawców. Jako pierwszy wystąpił pan B. Tomczak omawiając propozycję nadania nazwy imienia "Brygady Świętokrzyskiej NSZ" w Rudzie. Następnie H. Janus odczytał wniosek złożony przez Stowarzyszenie Europa Team Rogoźno i Przyjaciele w Rogoźnie o nazwie ,, Rondo Miast Partnerskich”. Radny K. Nikodem zapytał czy wnioskodawca został poinformowany? Radny M. Kuta odpowiedział, że wszyscy wnioskodawcy zostali poinformowani. Radny K. Nikodem zapytał kto został poinformowany ze Stowarzyszenia? Radny M. Kutka odpowiedział, że p. E. Józefek. Ostatni wniosek Przewodniczący, odczytał złożony przez Towarzystwo Przyjaciół w Rogoźnie na nazwę ,,Rondo Króla Przemysła II” – propozycję omówiła p. B. Dec – Skrętna. b) przystąpiono do dyskusja Radny K. Nikodem poinformował, że otrzymał wiadomość, iż osoba nie otrzymała zaproszenia. Radny M. Kuta odpowiedział, że zaproszenie zostało wysłane za potwierdzeniem odbioru na adres Stowarzyszenia, gdyż tylko i wyłącznie był podany do korespondencji na wniosku. Radny R. Kinach złożył wniosek formalny o 5 min. przerwy. Wniosek został przegłosowany jednogłośnie 15 głosów ,,za” w obecności 15 radnych. Obrady wznowiono po 5 min. Radny P. Wojciechowski podkreślił, że pogratulował p. Tomczykowi podjęcia tematu o tej nazwie. Po czym poinformował, że będzie głosował za imienia "Brygady Świętokrzyskiej NSZ" w Rudzie. c) przystąpiono do głosowanie 1) wniosek im. "Brygady Świętokrzyskiej NSZ" w Rudzie 4 głosy ,,za” w obecności 15 rannych 2) wiosek im. ,, Rondo Miast Partnerskich”. 1 głos ,,za” w obecności 15 radnych 3) wniosek im. ,,Rondo Króla Przemysła II” 11 głosów ,,za” w obecności 15 radnych Po zakończeniu głosowania Przewodniczący H. Janus odczytał całość uchwały.
XIII Interpelacje i zapytania radnych. 1) Interpelacja nr 6/2015 złożona przez radego H. Kuszaka. ,,W zawiązku z organizacją Dni Przemysła proszę o szczegółową informację na temat kosztów organizacji w tym: - wynajęcia sceny, - wynajęcia nagłośnienia, - wynajęcia ochrony, - kosztów występujących zespołów, A także uzyskanych z imprezy ( catering, napoje oraz stoiska towarzyszące )”. 2) Interpelacja nr 7/2015 złożona przez radnego H. Kuszaka ,,Proszę o podanie szczegółowych informacji na temat organizacji 25 – lecia samorządności tj: - kosztów cateringu, - ilości i zasad wyboru oferentów, - kto był odpowiedzialny za przygotowanie materiałów informacyjnych w postaci broszury i czy wszystkie zostały poprawione”. 3) Interpelacja złożona przez radnego A. Nadolnego. ,, W imieniu mieszkańców Józefinowo i Parkowa zwracam się z uprzejma prośbą o wykonanie remontu drogi gminnej w miejscowości Józefinowo. Na odcinku od nowej drogi w kierunku Boguniewa, do bramy wjazdowej do posesji p. Teklaka. Droga ta jest w bardzo złym stanie technicznym, dziury w asfalcie są duże i głębokie. Grożą urwaniem zawieszeniem co może doprowadzić do nieszczęścia. Z góry dziękuję za rozpatrzenie złożonej interpelacji”. 4)Interpelacja nr 4/2015 złożona przez radnego K. Nikodema. ,,Na prośbę Pani Sołtys Sołectwa Ruda, Rady Sołeckiej oraz wielu mieszkańców tegoż Sołectwa zwracam się z prośbą do Burmistrza Rogoźna o przeznaczenie kwoty 8.000 na zakup kosiarki, która jest niezbędna do koszenia Murawy boiska terenu przyległego oraz wszystkich terenów zielonych w Sołectwie”. 5)Interpelacja nr 5/2015 złożona przez radnego K. Nikodema. ,,Na prośbę Pani Sołtys Sołectwa Ruda, Rady Sołeckiej oraz wielu mieszkańców tegoż Sołectwa zwracam się z prośbą do Burmistrza Rogoźna o przeznaczenie kwoty 8.000 na rekultywację murawy boiska w miejscowości Ruda. Kwota ta przeznaczona będzie na rekultywację terenu, zakup materiału siewnego, wysiew oraz wszelkie prace związane z odbudową nowej murawy boiska”. 6) Interpelacja nr 6/2015 złożona przez radnego K. Nikodema. ,,Na prośbę mieszkańców Nowego Młyna, proszę o wycinkę krzewów oraz konarów drzew, które wchodzą w pas drogowy drogi gminnej uniemożliwiając przejazd sprzętów rolniczych i większych samochodów, które przyjeżdżają po odbiór trzody chlewnej. Zbliża się okres żniw, a wyrastające tam konary całkowicie blokują przejazd kombajnów i innych maszyn rolniczych. Sytuacja taka może spowodować uszkodzenie karoserii, oświetlenia, kabin lub innych elementów bardzo drogich maszyn rolniczych czy transportowych, a w konsekwencji przyczynić się do roszczeń właścicieli tego taborów wobec zarządcy drogi czy Gminy Rogoźno”. 7) Interpelacja nr 7/2015 złożona przez radnego K. Nikodema. ,,Proszę o informację dotyczącą wyjazdu na Litwę: - składu delegacji i sposobu jej doboru, - celu wyjazdu, -szczegółowych kosztów wyjazdu i pobytu, - jakie korzyści przyniósł ten wyjazd”. 8) Interpelacja złocona przez radnego J. łatkę. ,, Proszę o szczegółową informację dotyczącą inwestycji poszerzenia bramy wjazdowej do remizy w OSP Parkowo: - czy inwestycja została zakończona, - jakie koszty zostały poniesione przez urząd, - kto był wykonawcą i na jakiej zasadzie został wyłoniony?
XIV Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych. Zapytanie 1. „Jakie są aktualnie perspektywy dofinansowania inwestycji (budowa hali widowiskowo-sportowej) Z informacji pozyskanych na różnych szkoleniach z zakresu przewidywanych możliwości pozyskiwania pomocowych środków na realizację tego typu inwestycji wynika, że pozyskiwania takich środków w przyszłości będzie możliwe z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Jednak programy te nie zostały jeszcze wdrożone ani nie ogłoszono szczegółowych zasad pozyskiwania środków pomocowych. Natomiast w I kwartale br. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Sportu i Turystyki ogłosił nabór wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu rozwijania sportu Zapytanie 2. „Czy Gmina Rogoźno podjęła jakieś kroki w tym celu/ Jeśli tak, to jakie?” Pismem z dnia 2 marca 20145 roku skierowanym do Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego Gmina Rogoźno dokonała zgłoszenia do Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Wielkopolskiego zamiaru przystąpienia w roku 2017 do budowy wielofunkcyjnej hali widowiskowo-sportowej o wymiarach Uchwałą nr VI/36/2015 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 kwietnia 2015 roku został uchwalony Wieloletni Program Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Wielkopolskiego na lata 2015-2018, realizowany w oparciu o środki „Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej”. Nasz wniosek został uznany jako spełniający warunki do znalezienia się w programie w roku 2017 Zapytanie 3. „Czy Pan Burmistrz zamierza w najbliższym czasie zaproponować radzie wprowadzenie tej inwestycji do Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Rogoźno na lata 2015-2025? Wprowadzenie przedsięwzięcia do Wieloletniej Prognozy Finansowej będzie możliwe Zapytanie 4. „Kiedy zostanie opracowany, wybrany i zatwierdzony projekt na oczekiwaną inwestycję?” Na XI Sesji Rady Miejskiej, która odbyła się 25 maja br. w wydatkach majątkowych gminy na rok 2015 zostały zabezpieczone środki na wykonanie projektu budowy hali sportowej w Rogoźnie. Możliwość przystąpienia do wyboru wykonawcy projektu winna być poprzedzona ustaleniem ostatecznej lokalizacji obiektu. W grę wchodzi również ewentualne pozyskanie gruntów z ANR Zapytanie 5. „Czy została wybrana ostateczna lokalizacja obiektu?” Jako miejsce zlokalizowania przedmiotowej hali widowiskowo-sportowej pod uwagę brane
Dokonanie wyboru ostatecznej lokalizacji inwestycji zaproponuję Radzie Miejskiej.
Skarbnik odpowiedziała, że przy dofinasowaniu 1.800.000,00 nie zostaną spełnione warunki chyba, że będzie jakaś darowizna i zostaną zwiększone własne dochody ponieważ przy takim dofinansowaniu kredytu, nie będzie mogła gmina zaciągnąć kredytu ponieważ nie stać gminę na spłatę długu czyli na spłatę rat kredytu.
W dalszej części Burmistrz poruszył temat, w sprawie rekultywacji śmieci w Kopaszynie.
XV Wolne głosy i wnioski. Radny J. Łatka zapytał kiedy rozpoczyna się Uniwersytet II Wielu? Z-ca Burmistrza R. Tomaszewska odpowiedziała, że Uniwersytet II Wieku rozpoczyna się z początkiem października tak jak rok akademicki. Wstępnie dokumentacja i statut jest przygotowany. Dalej zapytał o zbadanie sytuacji prawnej czy w pobliżu SP nr 3 może być prowadzona działalność – gier? Również poprosił, żeby na przyszły rok nagrody książkowe na zakończenie roku szkolne dla najlepszych uczniów były bardziej okazał. Burmistrz wyjaśnił, że jeżeli chodzi o automaty to postara się udzielić pisemnej odpowiedzi. Natomiast jeżeli chodzi o książki to zależy to od środków w budżecie na promocji. Z- ca burmistrza dodała, że jeżeli chodzi o książki to wartość i wielkość nie ma znaczenia aczkolwiek były tak dobrane żeby satysfakcjonowały obdarowanego.
Przewodniczący H. Janus zaapelował do wnioskodawcy Związku Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych, że Rada w przyszłości będzie pamiętać przy najbliższej okazji nadania przedstawionego imienia. Jak najbardziej jest to słuszna decyzja. Radny J. łatka zwrócił się do wnioskodawców Związku Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych o to żeby dalej była kultywowana tradycja mimo, że uchwała o nadanie nazwy rondu nie została podjęta
Radna E .Wysocka zapytała kiedy będą montowane tablice kierunkowe z numerami posesji? Kierownik R. Piątkowski odpowiedział, że w następnym tygodniu mają zostać dosłane.
Radny Powiatowy K. Ostrowski podziękował w imieniu swoim i radnych powiatowych za przekazanie 150.000,00 zł. Burmistrz dodał, że jeżeli będzie przetarg niższy niż 300.000,00 zł., to ta kwotę doły max. do 50% i uważa, że pozostałe środki będą przeznaczone z tej kwoty, której ma zabezpieczony budżet powiatu na inne cele nap. chodnik Za Jeziorem i prosi aby radny K. Ostrowski tego dopilnował.
Radny H. Kuszak zapytał kiedy rozpocznie się inwestycja na ul. Kotlarskiej – Kościuszki ciągu pieszo – rowerowego? Burmistrz odpowiedział, że posiada tylko informacje o zakończeniu pracy do końca września więc może w lipcu się rozpocznie. Radny H. Kuszak zapytał czy burmistrz widział projekt? Burmistrz poprosił o wyjaśnienie p. T. Zygmunta. Dalej radny H. Kuszak zapytał czy mógłby obejrzeć projekt? Burmistrz odpowiedział, że takiego dokumentu gmina nie posiada tylko trzeba by jechać do Gniezna. Radny H. Kuszak zapytał czy piaskownica na placu zabaw przy Promenadzie będzie? Z-ca Burmistrza R. Tomaszewska odpowiedziała, że nie ma i najprawdopodobniej nie będzie wynika to ze względów sanitarnych ponieważ jeżeli zostanie zamontowana piaskownica będzie to wiązało się z nadzorem higienicznym czyli kwestia badania piaski lub zabezpieczenia przed zwierzętami.
Radny M. Kutka na koniec podziękował za udział w ,,Nocy na Orliku”.
Radny R. Kinach podziękował burmistrzowi za zamontowanie tabliczki odwołującej zakazu zatrzymywania się i postoju na Pl. Powst. Wlkp.
XVI Zakończenie.
Posiedzenie zakończono o godz. 22.30 Protokół sporządziła D. Ślachciak Rogoźno, dnia 7 sierpnia 2015 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||