Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: Protokół nr XXVI/2016 z XXVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 31 maja 2016 r. o godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie

PROTOKOŁ nr XXVI/2016

z XXVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytej w dniu 31 MAJA 2016 r. o godz. 16.00

 

XXV Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady Miejskiej p. Henryka Janusa na dzień 31 maja 2016 roku, na godz. 16.00 w Sali Rogozińskiego Centrum Kultury w Rogoźnie, ul. II Armii Wojska Polskiego 4.

 

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Henryk Janus, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.

Po powitaniu Pań i Panów Radnych, Pana Burmistrza, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji programu sesji.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych.

Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Lista obecności radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciechowski.

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę.

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXV sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
  4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
  5. Wykonanie budżetu Gminy Rogoźno za 2015 rok:
    1. sprawozdanie Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu za 2015 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Rogoźno oraz sprawozdaniem finansowym za rok 2015,
    2. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Rogoźna sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2015 rok,
    3. przedstawienie wniosku wraz z opinią Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2015 rok,
    4. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie o udzielenie Burmistrzowi Rogoźna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok,
    5. dyskusja nad sprawozdaniami i wnioskiem Komisji Rewizyjnej,
    6. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2015 rok,
    7. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za rok 2015.
  6. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:
    1. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Rogoźno na lata 2016 – 2021,
    2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej - działka nr 483 - w trybie bezprzetargowym,
    3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej – część działki nr 1108/5 - w trybie bezprzetargowym,
    4. zbadania zasadności skargi przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Rogoźnie,
    5. zmiany uchwały nr XVII/149/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 października 2015 roku,
    6. udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
    7. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2016,
    8. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2016-2026.
  7. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  8. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  9. Interpelacje i zapytania radnych.
  10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  11. Wolne głosy i wnioski.
  12. Zakończenie.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad.

Porządek został przyjęty jednogłośnie przez wszystkich obecnych radnych po zmianie i dodaniu do porządku obrad dwóch uchwał. W ppkt i) uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, oraz ppkt j) uchwała w sprawie określenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, na której znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe przez część roku.

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z XXIV sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie. Pan przewodniczący powiedział, że uwagi do protokołu wnieśli radni – pan Zbigniew Chudzicki, Paweł Wojciechowski oraz Henryk Janus. Informacje dotyczące zmian w protokole zostały przesłane na skrzynki pocztowe radnych.

Pan przewodniczący zapytał, czy są inne uwagi do protokołu, następnie w związku z brakiem uwag – protokół został przyjęty w obecności 14 radnych jednogłośnie.

 

Ad. 4. Pytania do Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego oraz pytania Starosty i Radnych Rady Powiatu Obornickiego do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.

W tym punkcie głos zabrał pan radny Zbigniew Chudzicki, który podziękował za odpowiedź na pisemny wniosek w sprawie renowacji płyty boiska w Liceum Ogólnokształcącym w Rogoźnie.

Radny nadmienił, że w odpowiedzi jest zawarta szansa, na wyremontowanie tego boiska, przy możliwych środkach finansowych z powiatu.

Następnie pan radny Paweł Wojciechowski skierował swoja kwestie do radnych powiatu, gdyż Rada Miejska w Rogoźnie w marcu zwróciła się z wnioskiem do zarządu oraz do radnych Rady Powiatu Obornickiego o rozważenie możliwości przekazania zaoszczędzonych po przetargu środków finansowych z inwestycji drogowej na ul. Wielkiej Poznańskiej na realizacje budowy chodników przy drogach powiatowych w Rogoźnie przy współfinansowaniu tych inwestycji przez Gminę Rogoźno. Do dnia sesji rada nie otrzymała żadnej pisemnej odpowiedzi w tej sprawie, na poprzedniej sesji stanowisko w tej sprawie wyraził Zarząd Powiatu, dlatego radny Wojciechowski zapytał pana przewodniczącego Rady Powiatu pana Gustawa Wańkowicza, czy radnym Rady Powiatu przekazany został wniosek Rady Miejskiej w Rogoźnie, oraz kiedy i czy Rada Powiatu podjęła stanowisko w tej sprawie?

Pan przewodniczący Gustaw Wańkowicz, odpowiedział pytaniem na pytanie czy to pismo było również kierowane do rady, ponieważ oficjalnie żadne pismo tej treści nie wpłynęło? Radny Paweł Wojciechowski odpowiedział, że tak, owszem było kierowane. Pan Wańkowicz kontynuując dodał, że o tym temacie wie z posiedzenia Zarządu, ponieważ uczestniczył w tych posiedzeniach, ale do Rady nie wpłynęło takie pismo. Pan radny Paweł Wojciechowski dodał, że nie wie kto w powiecie dekretuje pocztę, gdyż na wniosku wyraźnie było napisane: „wniosek do Zarządu, oraz Rady Powiatu Obornickiego”. Pan Wańkowicz odpowiedział, że sprawdzi tą sprawę, poinformuje radnych i udzieli odpowiedzi.

Pan radny Maciej Kutka zabrał głos w sprawie organizowanej imprezy, co pięć lat pod nazwą „Noc na orliku”, i zapytał pana przewodniczącego Gustawa Wańkowicza, że dotychczas była ona organizowana przez Gminę Rogoźno, tymczasem na plakacie podpisał się jako organizator Powiat Obornicki, w związku z tym czy powiat konsultował to z gminą, jak informował gminę o tej imprezie na jej terenie?

Odpowiedzi udzielił pan członek zarządu Krzysztof Ostrowski, który powiedział, że powiat tego nie konsultował, to jest decyzja zarządu i postanowił, że taka edycja odbędzie się na terenie Rogoźna. Pan Maciej Kutka zapytał, czy radny nie uważa, że powinno to być skonsultowane? Pan Ostrowski odpowiedział radnemu, że na wszystkich zebraniach dotychczasowych, w których brał udział nie było żadnego głosu, że gmina chce dalej kontynuować „Noc na orliku”, a jeżeli chce to tylko mieszkańcy skorzystają z podwójnie zorganizowanej imprezy z tego cyklu. Pan Kutka zapytał w jakiej wysokości zostały przegłosowane środki na ten cel? Pan Ostrowski odpowiedział, że przewidziane są środki przez zarząd, w promocji będą te środki uruchomione i nie musi się nikomu tłumaczyć jaka to będzie kwota. Pan przewodniczący Janus zaznaczył, że jeżeli są to środki społeczne to wydaje się, że nie jest to tajemnica ile środków zostało przeznaczone na ten, czy inny cel? Pan Krzysztof Ostrowski odpowiedział panu Janusowi, że jeżeli będzie po imprezie to będzie mógł poinformować o wydanej kwocie. Pan przewodniczący zapytał jeszcze czy Rada Powiatu zajmowała się też tą sprawą? Pan Ostrowski odpowiedział, że ta sprawa była tylko dyskutowana na zarządzie. Czy to było w planie na cały rok, w imprezach – dopytał, pan przewodniczący Janus? Pan Ostrowski odpowiedział, że nie musiało być. Pan Janus zapytał, czy planowany jest „Turniej wsi powiatowych” i czy na ten cel przeznaczone są środki z budżetu powiatu? Pan radny Ostrowski odpowiedział, że należy się z tym pytaniem zwrócić do pana starosty. Pan radny Kutka wracając do tematu orlika, zapytał, czy ktoś z powiatu zapytał, czy ta impreza będzie cyklicznie organizowana przez Gminę Rogoźno? Pan Ostrowski odpowiedział, że jeżeli do tej pory nie było żadnego zainteresowania i dopiero po informacji w internecie gmina się obudziła, to nie ma co dyskutować na ten temat. Pan radny Sebastian Kupidura dodał, że wielokrotnie gmina zwracał się do pana starosty o współpracę i to nie chodzi o ściganie się o „Noce na orlikach”, tylko o współpracę. Pan radny Kutka wraz z panem przewodniczącym Janusem podsumowali, że brakuje w ciągu dalszym porozumienia pomiędzy Gminą Rogoźno a Powiatem Obornickim.

Pan radny Paweł Wojciechowski powiedział, że w budżecie powiatu w oświacie przeznaczone jest na ten rok 300 tys. zł na remont dachu w Szkole im. H. Cegielskiego, w związku z tym radny zapytał na jakim etapie jest ta inwestycja? Pan radny Ostrowski odpowiedział, że cała dokumentacja jest przygotowana kompletnie i teraz będzie przetarg, a z tej kwoty część będzie odjęta na hydranty.

 

Ad. 5. wykonanie budżetu za 2015 rok

a) sprawozdanie Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu za 2015 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy Rogoźno oraz sprawozdaniem finansowym za rok 2015, pani Skarbnik Maria Kachlicka przedstawiła i omówiła wyczerpująco przygotowaną prezentację, która jest załącznikiem nr 4 do niniejszego protokołu.

b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza Rogoźna sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2015 rok, pani Skarbnik również odczytała opinię Regionalnej Izby Rachunkowej z wykonania budżetu Rogoźna 2015 rok, stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

c) przedstawienie wniosku wraz z opinią Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za 2015 rok,

Glos w tym punkcie zabrał pan wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej - Bartosz Perlicjan przedstawiając radnym treść uchwały wraz z uzasadnieniem, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu – nr 6.

d) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie o udzielenie Burmistrzowi Rogoźna absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok,

Głos zabrał ponownie pan wiceprzewodniczący Bartosz Perlicjan, który przytoczył treść uchwały, stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

e) dyskusja nad sprawozdaniami i wnioskiem Komisji Rewizyjnej:

głos w tym punkcie zabrał pan przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa, który powiedział, że przyglądając się działaniom pana burmistrza odnośnie budżetu można śmiało powiedzieć, że został dobrze wykonany. Pan burmistrz wykonał również wszystkie zaległe zadania inwestycyjne, które nie zostały wykonane w poprzedniej kadencji przez poprzednika. Burmistrz oszczędnie gospodaruje środkami budżetowymi, co spowodowało powstanie nadwyżki budżetowej, która można było wykorzystać w roku bieżącym. Pan burmistrz skończył również z wyjazdami czy też wycieczkami na koszt gminy, co miało miejsce w poprzedniej kadencji. Jest inna płaszczyzna – dodał pan radny, nie tylko ekonomiczna, co moralno – społeczna, bo sala na której obecni radni się znajdują była świadkiem różnych zachowań, natomiast obecnie atmosfera podczas sesji jest przyjazna, burmistrz udziela odpowiedzi na każde pytanie i to bardzo obszernie. Społeczeństwo w luźnych rozmowach podkreśla, że burmistrz Szuberski to dobry człowiek, zawsze znajdzie czas na rozmowę i to jest bardzo ważne. Biorąc to wszystko pod uwagę można stwierdzić tylko jedno, a mianowicie – udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok jest jak najbardziej zasadne, a jest to stanowisko klubu większościowego.

Pan radny Łukasz Zaranek przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury pogratulował panu burmistrzowi wykonania budżetu, dodał że dużym plusem tego budżetu za rok ubiegły jest to, iż większość poprawek, czy autopoprawek czy też zmian w tym budżecie była przez radę podejmowana jednogłośnie i jest to też wartością dodaną.

|Pan radny Hubert Kuszak powiedział w tym punkcie, że po raz pierwszy będzie głosował nad absolutorium dla pana burmistrza, ponieważ w roku 2014 nie był radnym. Radny dodał, że bardzo się cieszy z tego co dotąd zostało zrealizowane. Pan Kuszak powiedział, że jest radnym gminy ale większość rzeczy zostało zrealizowane w jego okręgu, chodzi głównie o ulicę Kotlarską, która niejako jest wizytówką tego miasta, następnie wymienił oświetlenie – jako dwie rzeczy spektakularne. Pan radny Kuszak powiedział, że czeka z niecierpliwością na Plac Karola, ponieważ otrzymał obietnicę od pana burmistrza w tej sprawie. Jest to inwestycja, która zapewne ucieszy wszystkich radnych. Radny poinformował, że zdaniem mieszkańców pan burmistrz Szuberski jest otwartym człowiekiem, przyjmuje każdego nawet wtedy kiedy tak naprawdę interesantów nie musi przyjmować. Natomiast radny Kuszak zwrócił uwagę, na to co mogłoby być poprawione. Do tych rzeczy zaliczył stronę BIP, która jego zdaniem jest nie do końca zrealizowana. Radny dodał, że może są to drobnostki, które nie mają zbytniego wpływu na funkcjonowanie urzędu i jest w pełni zdumiony i podziela zdanie, które wygłosił pan radny Zaranek, że prawie zawsze glosowania są w stu procentach. Atmosfera na sesji z poprzedniej kadencji nie zawsze była psuta przez burmistrza, bo to jak sesja przebiega i jak długo trwa, też w gruncie zależy od opozycji.

f) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2015 rok, treść uchwały przeczytała pani skarbnik Maria Kachlicka – uchwała bez uwag, przyjęta jednogłośnie w obecności 14 obecnych radnych,

g) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Rogoźna za rok 2015, treść uchwały przybliżył radnym pan przewodniczący Henryk Janus – uchwała bez uwag, przyjęta została jednogłośnie w obecności 14 obecnych radnych.

Pan burmistrz Roman Szuberski podziękował w imieniu organu wykonawczego za udzielenie mu absolutorium.

Następnie ogłoszono 20 minut przerwy.

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

  1. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Rogoźno na lata 2016 – 2021, uchwała wraz z autopoprawką została przedstawiona przez pana kierownika Romana Piątkowskiego. Pan radny Łatka powiedział, że analizując materiał, który otrzymał na komisji zadał pytanie dotyczące dochodów, czy kwota 20 tys. nie jest zbyt mała analizując planowane remonty na kwoty 2 mln. 300 tys – tab. Nr 6? Pan kierownik odpowiedział, że bieżący etap procedowania jest nieco późny, aby prowadzić pogłębioną analizę, natomiast pan Piątkowski zaznaczył, że tab. nr 6 to jest prognoza finansowania, czyli tych danych nie można traktować jako pewnik, a symulację obarczoną pewnym prawdopodobieństwem. Drugie pytanie radnego dotyczyło obecności kwot wg tabeli nr 7 do realnego zadłużenia gminy? Pan kierownik odpowiedział, że jak widać największe zmiany dotyczą pkt 4 załącznika, czyli remontu budynków i jak wiadomo substancja tego zasobu mieszkaniowego – są to budynki stare, z tego też względu w najbliższych latach należy się spodziewać oczywiście w miarę możliwości to są to prawdopodobne wielkości nakładów, które pozwolą utrzymać lub nawet polepszyć stan tego zasobu. Cały program dotyczy sytuacji modelowej, czyli jest założenie że takie środki będą możliwe do realizacji i należy dokonać starć żeby niektóre zadania były możliwe do realizacji ze środków z zewnątrz, aby finansować takie różnice o których powiedział pan radny Łatka. Radny następnie zgłosił swoje pytanie dotyczące tabeli nr 17, czy kwoty które zostały podane 185 tys. 60 tys. na ten rok, są to kwoty wynikające z przygotowanego kosztorysu oraz pytanie dotyczące następnych lat czy to są kwoty szacunkowe, czy opracowane na podstawie jakiejś wyceny? Pan kierownik odpowiedział, że są to koszty szacunkowe, ponieważ jakiś szacunek tych kwot należało przyjąć, takie dane zostały pozyskane z ZAMK-u. Pan radny Łatka dopytał jeszcze w kwestii prac remontowych, czy w związku z kwotą, która jest przeznaczona na ten rok, była opracowana oferta np. zapytania o cenę na łączne kwoty, czy na każde z zadań osobno? Pan dyrektor Mysłek odpowiedział radnemu, że na ten rok są przeprowadzone remonty te bieżące, natomiast na pozostałe są zbierane oferty. Jest umieszczone ogłoszenie w BIP. Uchwała wraz z autopoprawką została podjęta 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących się”.
  2. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej - działka nr 483 - w trybie bezprzetargowym, projekt uchwały wraz z autopoprawką przedstawił pan kierownik wydziału pan Roman Piątkowskiej, projekt uchwały bez uwag, został przyjęty jednogłośnie,
  3. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gminnej – część działki nr 1108/5 - w trybie bezprzetargowym, projekt uchwały przedstawiony został również przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, uchwała podjęta jednogłośnie, projekt przyjęty jednogłośnie,
  4. zbadania zasadności skargi przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Rogoźnie, projekt uchwały przedstawiony został przez pana wiceprzewodniczącego Bartosza Perlicjana, projekt uchwały został przyjęty w liczbie 12 radnych „za”, i 2 „wstrzymujących się”,
  5. zmiany uchwały nr XVII/149/2015 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 października 2015 roku, projekt uchwały przedstawiła pani skarbnik Maria Kachlicka, brak uwag, projekt przyjęty jednogłośnie,
  6. udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, projekt został również przedstawiony przez panią skarbnik Kachlicką – przyjęty jednogłośnie w ilości 14 pozytywnych głosów,
  7. zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2016, projekt uchwały pomówiła pani skarbnik Maria Kachlicka, wraz z czterema autopoprawkami, pierwsza autopoprawka – przyjęta jednogłośnie, druga autopoprawka – przyjęta jednogłośnie, trzecia autopoprawka, przyjęta jednogłośnie, czwarta autopoprawka – przyjęta jednogłośnie, całość uchwały przyjęta została przez radnych jednogłośnie,
  8. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Rogoźno na lata 2016-2026, projekt uchwały również został przedstawiony przez panią skarbnik Marię Kachlicką, wraz z autopoprawkami, projekty zostały przyjęte jednogłośnie,
  9. określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, projekt uchwały został przedstawiony przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, uchwała została przyjęta jednogłośnie,
  10. określenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, na której znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe przez część roku, projekt uchwały został przedstawiony przez pana kierownika Romana Piątkowskiego, uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 7. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

Informacje o udziale Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Rogoźnie (lub w zastępstwie Radnych), w okresie międzysesyjnym od 28.04 – 31.05.2016 roku w następujących spotkaniach i wydarzeniach:

29.04. - Ł. Zaranek – „Dzień Olimpijczyka” w Parkowie

29.04. - P. Wojciechowski – Uroczyste zakończenie szkoły przez absolwentów L.O. im. Przemysława II

29.04. - Ł. Zaranek – Uroczyste zakończenie szkoły przez absolwentów Z.S. im. H. Cegielskiego

03.05. - M. Kutka - Uroczystości z okazji Święta Konstytucji 3 Maja

04.05. - H. Janus i burmistrz R. Szuberski – wizyta w Gminie w Budzyniu w spr. remontu drogi Gościejewo – Sokołowo Budzyńskie

04.05. - M. Kutka – Spotkanie z Prezesami i Naczelnikami OSP RP Gminy Rogoźno z okazji Dnia Strażaka

05.05. - H. Janus - Spotkania z :

- Dyrektorem Salzgitter Mannesman Stahl Handel

- Dyrektorem ZDP Bogdanem Jeranem

- przedstawicielami Enea Operator i Enea Oświetlenie

09.05. - Spotkanie radnych w sprawie koncepcji przebudowy Pl. im. K. Marcinkowskiego

14.05. - P. Wojciechowski - Otwarcie Sezonu Żeglarskiego Klubu Żeglarskiego „Kotwica” Rogoźno

14.05. - P. Wojciechowski – Poświęcenie dzwonów i dzwonnicy w Parafii pw. św. Wita w Rogoźnie

18.05. - S. Kupidura – Spotkanie zorganizowane przez PZERiI w Rogożnie z okazji Dnia Matki i Ojca oraz Światowego Dnia Inwalidy

19.05. - P. Wojciechowski – Sesja Rady Powiatu Obornickiego

21.05. - H. Janus – Zjazd Miejsko-Gminny OSP w Parkowie

21.05. - H. Janus – Dzień Matki zorganizowany przez Stowarzyszenie „Gościnianka” w Gościejewie

23.05. - KGFiR

28.05. - H. Janus – V Majowa Biesiada Zespołów zorganizowana przez Stowarzyszenie „Gościnianka” w Gościejewie,

31. 05. – H. Janus – szkolenie nt. „Praktyczne aspekty tworzenia i funkcjonowania Centrów Usług Wspólnych.

Pan radny Adam Nadolny zapytał pana przewodniczącego Janusa o kwestie spotkania z wójtem Budzynia, czego dotyczyło to spotkanie? Pan Henryk Janus odpowiedział, że spotkanie dotyczyło sprawy drogi w gminie Rogoźno, która łączy się z drogą Budzyń, a dokładniej Karolewo z Sokołowem Budzyńskim, droga która powinna być remontowana w ubiegłej kadencji; kamień został położony nie w tym miejscu i rozmowa dotyczyła wyremontowania części drogi w gminie Rogoźno sfinansowane przez gminę Budzyń. Pan Nadolny zapytał, co oznacza skrót „kamień położony nie w tym miejscu”? Pan przewodniczący odpowiedział, że w zeszłej kadencji zostało na ten cel przeznaczone 7 tys. zł i zostały te prace wykonane na terenie gminy Budzyń. Pan radny Nadolny zapytał, za czyim pozwoleniem tak się stało, czy było porozumienie, czy błąd w sztuce? Pan przewodniczący odpowiedział, że z rozmów nic nie wynikało, a pan wójt był zdziwiony, natomiast zgłoszony został wniosek na 7 tys. zł i został przegłosowany. Pan radny Nadolny kontynuując dalej zapytał, kto to wykonywał i kto nadzorował? Pan przewodniczący odpowiedział, że w ubiegłej kadencji drogami zajmował się obecny radny Ostrowski i nie wiadomo, kto o tym decydował, czy burmistrz były już Janus czy zastępca – pan Ostrowski. Pan Nadolny poprosił o komentarz do tej sprawy obecnego na Sali radnego pana Krzysztofa Ostrowskiego. Pan Ostrowski odpowiedział, że jest to kryminalna zagadka, a panowie którzy wysypywali tłuczeń, pojechali na miejsce z wyprzedzeniem, a że jest tam ciężko określić granicę, to tłuczeń został wysypany nie z tej strony granicy gminy Rogoźno.

Kolejne sprawozdania dotyczą:

Komisji Rewizyjnej, które przedstawił pan wiceprzewodniczący Bartosz Perlicjan, informując że członkowie tej komisji spotkali się 10 maja, aby sprecyzować opinię o udzielenie absolutorium burmistrzowi, opinia wraz z wnioskiem została przez pana Perlicjana przedstawiona w pkt 5.

Komisji Spraw Społecznych Oświaty i Kultury:

Ostatnie posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbyło 19 maja 2016 roku wUrzędzie Miejskim.

W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Roman Szuberski, Zastępca Burmistrza (Pełnomocnik Burmistrza ds. Oświaty) Renata Tomaszewska, Skarbnik Maria Kachlicka, Sekretarz Marek Jagoda, Przewodniczące związków zawodowych nauczycieli: Danuta Karolak (NSZZ Solidarność), Małgorzata Nowak (ZNP).

Komisja obradowała w pełnym składzie.

Realizację tematów KSSOiK poprzedziło wystąpienie p. Adama Bresińskiego występującego jako pełnomocnik p. Wybieralskiego prezentując nową koncepcję zmiany planu zagospodarowania przestrzennego terenu prywatnego w miejscowości Jaracz.

Pierwszym z głównych tematów posiedzenia było omówienie arkuszy organizacyjnych szkół na rok szkolny 2016/2017. Sprawozdanie zaprezentowała p. Renata Tomaszewska - Pełnomocnik Burmistrza ds. Oświaty. Po jego zakończeniu nie brakowało pytań i wątpliwości związanych m.in. z planowaną ilością utworzenia oddziałów klas pierwszych, ilości godzin w poszczególnych szkołach, czy kosztów utrzymania szkół. W trakcie dyskusji poproszono o uzupełnienie danych dotyczących zestawienia wydatków – subwencja, a realne wydatki szkół za poprzedni rok oraz odnośnie subwencji na placówki niepubliczne.

Drugim tematem była analiza wykonania budżetu za rok 2015. tutaj sprawozdanie złożyła Skarbnik Maria Kachlicka.

Podczas posiedzenia zaopiniowano także projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej.

Komisja wydała pozytywną opinię (2 głosy „za”, 5 „wstrzymujących się”) w sprawie udzielenie dotacji celowej na prace konserwatorskie w Parafii pw. NMP Królowej Świata w Parkowie.

Pan radny Chudzicki zapytał pania Pełnomocnik ds. Oświatowych – panią Renatę Tomaszewska, o jednostki przedszkolne niepubliczne, jaka planowana jest ilość oddziałów? Informacja ta miała dotyczyć przedszkoli i szkół gimnazjalnych prowadzonych przez Powiat Obornicki? Pani burmistrz odpowiedziała, że jest nabór cykliczny cały czas, nie jest tak jak w placówkach gminnych. Pani burmistrz odpowiedziała, że wystąpiła o podanie takich informacji, ale szczegółów jeszcze nie posiada.

Następnie sprawozdanie dotyczy Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa:

W dniu 23 maja 2016 r. o godz. 16:15 w Sali nr 20 Urzędu Miejskiego, ul. Nowa 2 odbyło się posiedzenie Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa.

Komisja obradowała w niepełnym składzie, lecz była władna do podejmowania prawomocnych wniosków i opinii.

W obradach uczestniczył Burmistrz Roman Szuberski, Burmistrz Renata Tomaszewska, Skarbnik Maria Kachlicka, Sekretarz Marek Jagoda, Kierownik Roman Piątkowski i zaproszeni goście: Nadleśnictwo Durowo – leśniczy Artur Lange, Nadleśnictwo Łopuchówko – zastępca nadleśniczego Bartosz Perz, Nadleśnictwo Oborniki – zastępca nadleśniczego Artur Stawicki, leśniczy lasów niepaństwowych - Wojciech Kramer i odnośnie działek w Jaraczu pan Bresiński.

Tematem przewodnim była sytuacja i stan leśnictwa na terenie Gminy Rogoźno w nadleśnictwach: Durowo, Łopuchówko i Oborniki, który szeroko został przedstawiony przez zaproszonych gości. Następnie głos zabrał pan Beresiński, który wystąpił z prośbą o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Jaracz. W dalszej części obrad Komisja wysłuchała informacji na temat: Stanu czystości jezior, rzek i wód gruntowych na terenie naszej Gminy, którą zreferował pan Roman Piątkowski. Natomiast wykonanie budżetu Gminy Rogoźno za rok 2015 oraz absolutorium dla Burmistrza Rogoźna przedstawiła pani Skarbnik Maria Kachlicka. Podczas posiedzenia zostały omówione projekty uchwał na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej. Komisja miała kilka uwag do wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Rogoźno na lata 2016 – 2021. Została naniesiona zmiana w tym programie w rozdziale II §5 ustęp trzeci, poprawka została przyjęta jednogłośnie w obecności pięciu Radnych. Na koniec Radni zadali kilka pytań do Burmistrza i zgłosili kilka wniosków, które zostały przyjęte jednogłośnie i będą przekazane w formie pisemnej do Biura Rady Miejskiej.

 

Ad. 8. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym  od 28 kwietnia 2016r. do 31maja 2016r.

29 kwietnia 2016r. -udział w Integracyjnym Dniu Olimpijskim w ZS w Parkowie

- udział w uroczystym zakończeniu klas maturalnych

w ZS im. H. Cegielskiego w Rogoźnie

- udział w Walnym Zgromadzeniu Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w RCK (Zastępca Burmistrza)

- udział w uroczystości Zakończenia Szkoły absolwentów roku 2015 Liceum Ogólnokształcącego im. Przemysława II w Rogoźnie

1 maja 2016r. - udział w zakończeniu Turnieju Szachowego o Puchar Burmistrza Rogoźna

3 maja 2016r. - udział w obchodach Święta Konstytucji 3 Maja w Rogoźnie

4 maja 2016r. - udział w spotkaniu z Wójtem Gminy Budzyń

- udział w spotkaniu z Prezesami jednostek OSP

5 maja 2016r. - udział w spotkaniu dot. dróg

- udział w spotkaniu z firmą SALZGITTER ws. budowy drogi na terenie byłej „ROFAMY”

- udział w spotkaniu z firmą ENEA Operator i ENEA Oświetlenie

- udział w spotkaniu z rodzicami i dyrekcją w ZS w Parkowie oraz w ZS w Tarnowie

6 maja 2016r. - udział w spotkaniu z rodzicami Szkoły Podstawowej w Budziszewku

7 maja 2016r. - udział w uroczystości z okazji Powiatowego Dnia Strażaka oraz 40- lecia istnienia PSP w Obornikach

8 maja 2016r. - udział w uroczystości poświęcenia wozu strażackiego dla OSP Budziszewko

9 maja 2016r. - udział w spotkaniu z Radnymi Rady Miejskiej ws. projektu placu Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie

10 maja 2016r. - udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej

11 maja 2016r. -udział w spotkaniu okolicznościowym z okazji Dnia Matki i Ojca organizowanym przez Zarząd Koła ROFAMA w RCK

12 maja 2016r. - udział w spotkaniu z dyrektorami szkół - wizyta u notariusza- Rogoźno

13 maja 2016r. - wizyta u notariusza w Obornikach

14 maja 2016r. -udział w otwarciu sezonu żeglarskiego 2016- Klub Żeglarski „Kotwica”

-udział w uroczystości poświęcenia dzwonnicy w parafii p. w. św. Wita w Rogoźnie

18 maja 2016r. - udział w spotkaniu integracyjno- rehabilitacyjnym z okazji Dnia Matki Koła Powiatowego Polskiego Związku Niewidomych w Obornikach z siedzibą w Rogoźnie organizowanym w RCK

-udział w spotkaniu z okazji Dnia Matki i Ojca oraz Światowego Dnia Inwalidy Oddziału Rejonowego Polskiego Związku Emerytów Rencistów i Inwalidów w Rogoźnie

19 maja 2016r. -udział w posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

21 maja 2016r. -udział w Zjeździe Oddziału Miejsko- Gminnego Związku OSP RP w Rogoźnie

23 maja 2016r. - udział w posiedzeniu Zarządu Stowarzyszenia Jednostek Samorządu Terytorialnego „Komunikacja”

- udział w posiedzeniu Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa

27 maja 2016r. - udział w oględzinach jeziora Nienawiszcz Mały

28 maja 2016r. - udział w Majowej Biesiadzie Zespołów Śpiewaczych w Gościejewie

- udział w spotkaniu z przedstawicielami WOPR oraz właścicielem Firmy AERATOR panem prof. dr hab. Stanisławem Podsiadłowskim

29 maja 2016r. - udział w lustracji jeziora Nienawiszcz Mały

 

Informacja z wykonania uchwał;

  1. uchwała Nr XXV/234/2016 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr: 1705/2 i 1705/3, położonych w Rogoźnie przy ul. Wąskiej i Poprzecznej, w trybie przetargowym, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  2. uchwała Nr XXV/235/2016 w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Rogoźno, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz ogłoszona w Woj. Dz. U. poz nr 3114, dnia 02.05.2016,
  3. uchwała Nr XXV/236/2016 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Rogoźna w rejonie ulicy Łąkowej, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  4. uchwała Nr XXV/237/2016 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół stacji kolejowej w Parkowie, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  5. uchwała Nr XXV/238/2016 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru wokół dworca kolejowego Rogoźno Wlkp, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  6. uchwała Nr XXV/239/2016 w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Kościuszki i Nowej, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz ogłoszona w Woj. Dz. U. poz nr 3152, dnia 02.05.2016,
  7. uchwała Nr XXV/240/2016 w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Rogoźno”, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  8. uchwała Nr XXV/241/2016 w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na rok 2016, uchwała przesłana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej, oraz ogłoszona w Woj. Dz. U. pod pozycją nr 3127 z dnia 02.05.2016.

Pan radny Jarosław Łatka zapytał pana burmistrza czy wszystkie działania zostały ujęte przez pana burmistrza w sprawozdaniu? Pan burmistrz odpowiedział, że wie o czym pan radny mówi i podsumował, że owszem brakuje dwóch; spotkanie z klubem radnych, na wniosek przewodniczącego klubu, w sprawie spółki Aquabellis, oraz spotkanie nad rzeką Nienawiszcz Mały w związku z katastrofą ekologiczną. Pan radny wypowiedział się odnośnie pierwszego spotkania, informując, że ceni burmistrza za to, że w ważnych sprawach spotyka się ze wszystkimi radnymi i pytanie dotyczyło tego spotkania, a mianowicie, czy z przewodniczącym klubu pan burmistrz rozmawiał o możliwości uczestniczenia w tym spotkaniu też innych radnych? Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że owszem pytał pana przewodniczącego, jednak pan Nadolny zażyczył, aby było to spotkanie klubu. Pan radny Łatka zapytał, czy informacje uzyskane od pani prezes i zarządu, są to informacje tajne? Pan burmistrz odpowiedział, że nie do końca, są to informacje jawne. Kolejnym pytaniem radnego Łatki było, kiedy pan burmistrz planuje zapoznać z tymi informacjami pozostałych radnych? Pan Szuberski odpowiedział, że w zależności od potrzeb pozostałych radnych. Pan Jarosław Łatka poinformował burmistrza, że po ustaleniu z pozostałymi radnymi co do spotkania, i wyznaczeniu przez burmistrza terminu chciałby takie informacje pozyskać. Pan radny Adam Nadolny uzupełnił wypowiedź burmistrza, że nie jest planowane rozszerzenie klubu, taka była decyzja klubu i jako szef klubu poprosił burmistrza o spotkanie. Pan Łatka odpowiedział, że jest wolnym radnym z czego jest zadowolony, ale organizując takie spotkania pozostali radni powinni być informowani z wyprzedzeniem. Radny Kutka sprostował wypowiedź pana Łatki, że należąc do klubu nie znaczy, że nie jest wolnym radnym – co potwierdził również radny Nadolny. Pan radny Chudzicki, dopowiedział, że radnemu Łatce chodziło, o to że jest radnym niezależnym.

Pan radny Kutka zapytał o kwestię spotkania w sprawie dróg 5 maja? Pan burmistrz odpowiedział, że to spotkanie odbyło się z panem przewodniczącym Janusem, wiceprzewodniczącym, a chodziło o ulice Fabryczną i o drogę wyjazdowa od stacji BP, a odcinek jest tak podzielony, że część terenu jest gminny, część należy do firmy „Salzgiter”, oraz do firmy, której właścicielem jest pan Pyssa – planowane jest żeby droga wyjazdowa zrobiona była wspólnie, żeby wyglądało to estetycznie.

Pan radny Chudzicki zapytał pana burmistrza o spotkanie z rodzicami w dniu 5 maja, oraz o kwestię zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych, po wcześniejszym spotkaniu z dyrektorami szkół, dotyczącym ilości dzieci, ilości oddziałów – czy takie spotkanie miało miejsce? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział radnemu, że spotkania w szkołach w Parkowie, Tarnowie i Budziszewku, dotyczyło klas pierwszych, natomiast arkusze organizacyjne zostały wszystkie podpisane, natomiast spotkanie bezpośrednie odbyło się z dyrektorami, ale uczestniczyła w nim pani zastępca burmistrza. Pani burmistrz uzupełniła wypowiedź dodając, że odbyła z każdym dyrektorem rozmowę indywidualną, zostały omówione kwestie związane z przydziałem godzin, zostały omówione ewentualne aneksy sierpniowe, ponieważ chodziło o maxymalne ograniczenie godzin świetlicowych.

Pan radny Kupidura zapytał pana burmistrza o spotkanie z firmami ENEA Operator i ENEA Oświetlenie, czy chodziło o porozumienie w sprawie oświetlenia na ulicy Fabrycznej? Pan burmistrz odpowiedział, że były to sprawy czysto techniczne związane z tym aby pojawiło się oświetlenie ledowe i nowych słupów. To oświetlenie będzie wykonywane równolegle z budową ulicy Fabrycznej.

Pan radny Zaranek zapytał pana burmistrza o udział w spotkaniu stowarzyszenia „Komunikacja”i w związku z tym, nowych ustaleń w sprawie obwodnicy? Pan burmistrz odpowiedział, że jest umówiony z prezesem stowarzyszenia „Komunikacja” i odbędzie się w najbliższym czasie spotkanie z dyrektorem WZDW na temat prac, jakie odbywają się w kwestii obwodnicy.

 

Ad. 9. Interpelacje i zapytania radnych.

W tym punkcie swoją interpelację złożyła pani radna Ewa Wysocka, której treść przedstawia się następująco:

„W imieniu mieszkańców Sołectwa Studzieniec zwracam się z prośbą o wykonanie mostku wraz z barierkami na rowie w pobliżu stawku w miejscowości Studzieniec, oraz wyczyszczenie przepustu między dwoma stawkami.”

 

Ad. 10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Brak

 

Ad. 11. Wolne głosy i wnioski.

Radny Zbigniew Chudzicki zapytał pana burmistrza o kwestie spotkania z mieszkańcami działek rekreacyjnych, którzy nie godzą się na uchwałę podjętą przez RM w Rogoźnie i stawki za śmieci z tym związane, w związku z tym radny zapytał pana burmistrza o konkluzje w tej sprawie? Pan burmistrz odpowiedział, że do tej pory spotkania w tej sprawie nie było, w tej chwili przygotowywane są odpowiedzi na liczne pisma; przedstawiciele działek w Nienawiszczu odbyli dwa spotkania z panem burmistrzem, otrzymali informację że są przeliczane środki finansowe, ponieważ jest nowy przetarg. Jeżeli z wyliczeń, które w tym momencie są prowadzone wyjdzie, że będzie mogła być zrobiona obniżka to w najbliższym czasie w czerwcu taki projekt uchwały zostanie przedłożony.

Pan radny Krzysztof Ostrowski poprosił pana burmistrza o uwagę na trzy sprawy, trzecia na osobności, a pierwsza dotyczyła wycinki drzew przy bloku nr 51, pan Ostrowski poinformował, że jest w tej sprawie pismo złożone, natomiast brakuje odpowiedzi, i osobiście poprosił o zajęcie się tą sprawą i druga kwestia dotyczyła korony na rodzie, gdzie są poprzepalane żarówki? Pan burmistrz odpowiedział, że usterki związane z przepalonymi żarówkami zostaną usunięte, natomiast w kwestii pierwszej sprawa zostanie wyjaśniona z kierownikiem wydziału panem Romanem Piątkowskim i odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Pani radna Ewa Wysocka zapytała pana burmistrza czy wie skąd jest nieprzyjemny zapach w Studzieńcu? Pan burmistrz Szuberski odpowiedział radnej, że ten nieprzyjemny zapach związany był z jeziorem ze śniętymi rybami – zostały wykonane badania na zawartość amoniaku, na dotlenienie, natomiast inne specjalistyczne badania będą do wglądu po ich wykonaniu, natomiast o wszelkich innych wynikach działań pani radna Wysocka zostanie poinformowana. Pan radny Sebastian Kupidura podziękował w imieniu radnych za życzenia otrzymane na „Dzień Samorządowca”, oraz podzielił się małą uwagą w sprawie wpisu do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, żeby zwrócić uwagę ponieważ jest grupa osób, którzy chcą wyłudzić pieniądze za dodatkowe opłaty za taki wpis, co wcale to nie jest prawdą, ponieważ taki wpis jest darmowy.

Pan przewodniczący na koniec ogłosił dwa komunikaty – pierwszy dotyczący zakończenia inwestycji na moście w Rudzie, oraz drugi o zamknięciu ulicy Fabrycznej dla ruchu. Pan radny Łatka zapytał pana burmistrza o kwestię dodatkowej lampy na ul. Południowej. Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że w tej chwili kończona jest dokumentacyjnie ulica Fabryczna i dopiero po zakończeniu tej ulicy będzie można mówić o ulicy Południowej, natomiast jeśli chodzi o oświetlenie będzie realizowana ulica Seminarialna, ponieważ to jest w pierwszej kolejności. Pan radny Hubert Kuszak poprosił pana burmistrza o przyjrzenie się ulicy Wąskiej i utwardzenie jej, mimo tego że uspokoiło się w tej uliczce już, mieszkańcy nie zgłaszają już żadnych niepokojących sytuacji, natomiast są tam bardzo duże dziury i warto byłoby to załatać choćby do starego targowiska. Kolejna kwestia poruszona przez radnego, to sprawa meczy, które można by było oglądać na telebimie. Pani burmistrz odpowiedziała radnemu, że to nie jest taka prosta sprawa, ponieważ jedną z przeszkód jest to, że musiałby być duży ekran, problemem jest też miejsce do zamontowania projektora, nie wiadomo jakie będą warunki pogodowe, do tego dochodzi nagłośnienie. Radny zapytał jeszcze o sprawę flag z herbem Rogoźna – czy zostaną rozpropagowane, a jeśli tak to w jaki sposób? Pan burmistrz odpowiedział radnemu, że zajął się tą sprawą, zostały już w tym kierunku poczynione kroki by były zgodne z heraldyką i zostanie zamówiona odpowiednia ilość, by przede wszystkim jednostki gminy w takie flagi były zaopatrzone. Pan radny Nikodem zapytał, kiedy będą tabliczki z numeracjami dla miejscowości? Pan burmistrz odpowiedział, że jest przygotowywane zbiorowe zamówienie przez pana kierownika Romana Piątkowskiego – który zabrał głos w tej sprawie. Pan Piątkowski odpowiedział, że nie jest to sprawa priorytetowa i trudno jest określić, kiedy wszystkie zamówienia spłyną, jednak konkluzją jest, by ukończyć to jeszcze w sezonie letnim.

 

Ad. 12. Zakończenie.

Po wyczerpani porządku obrad Przewodniczący Rady trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego zamknął obrady XXVI Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Posiedzenie zakończono o godz. 19:30

Protokół sporządziła A. Mazur

Rogoźno, dnia 31 maja 2016 r.

 

drukuj pobierz pdf