Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji: Protokół nr 15/2021 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie, które odbyło się 22 stycznia 2021 roku o godzinie 08:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

Protokół nr 15/2021

z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie, które odbyło się 22 stycznia 2021 roku o godzinie 08:00 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie.

Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Pan Adam Nadolny, który przywitał członków komisji jednocześnie stwierdzając quorum, tj. stwierdził, że na 4 członków komisji obecnych jest 4 radnych.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:

  1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, sprawdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  4. Rozpatrzenie petycji
  5. Wolne głosy, wnioski i komunikaty.
  6. Zakończenie.

 

Ad. 2 Przedstawienie porządku obrad.

Przewodniczący zaproponował rozszerzenie porządku obrad o jeszcze jedną petycję, (pana Franciszak S.), która wpłynęła do Biura Rady po terminie wysłania zaproszeń na komisję. Komisja przychyliła się do wniosku Pana Przewodniczącego i porządek obrad został przyjęty ze zmianą.

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Protokół z poprzedniego posiedzenia komisji został przyjęty 3 głosami „za” przy jednym „przeciwnym”.

 

Ad. 4 Rozpatrzenie petycji.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Pan Adam Nadolny przedstawił wzory odpowiedzi innych samorządów na podobne petycje i dodał, że jest to ogólnie kompetencja innych organów tj. Rządu.

Radny Kupidura zapytał, czy w ogóle gmina będzie miała punkt szczepień? Burmistrz poinformował, że zadanie gminy skupia się tylko na organizacji dowozów, a jeżeli chodzi o szczepienia to umowa ma podpisany jeden podmiot.

Pan Janus zapytał, czy w momencie szczepień będzie obecny lekarz? Burmistrz wskazał, że wyznaczony jest dr Rogacki.

Pan Kupidura wskazał, że do autorów petycji powinna być wysłana odpowiedź informująca ich o skutkach ubocznych szczepionek, których roszczenia co do tego przejmuje Skarb Państwa.

Pani Tomaszewska poinformowała, że odnośnie skutków ubocznych szczepionek komisja nie ma żadnych kompetencji, bo nikt nie jest fachowcem od szczepionek

Pan Marek Jagoda, powiedział że kompetentny do informacji o szczepionkach jest Rząd i Ministerstwo Zdrowia. Pani Tomaszewska dodała, że komisja nie może wysuwać w tym temacie żadnych wniosków daleko idących.

Pan Kupidura dodał że chodzi o to by komisja pozyskała fundamentalną wiedzę na temat skutków ubocznych szczepionek od podmiotów posiadających taką wiedzę.

Pani Renata Tomaszewska pokazała przykład, że gdyby była u dentysty i dostała tam zakażenia czy zapaści, to czy komisja ma taką kompetencję by zająć się tą sprawą.? Radny Janus wskazał, iż jest to przykład bez sensu.

Pan Kupidura powiedział, że to jest zupełnie inna skala - bo wizyta u dentysty nie jest problemem o skali światowej.

Burmistrz wskazał art 6, który precyzuje, co zrobić z petycję, która została przesłana niewłaściwie i wyjaśnił jak należy w takim przypadku postąpić i dodał. Że komisja może wypowiedzieć się tylko w zakresie organizacji dowozów przez gminę bo taki obowiązek został nałożony.

Pan Nadolny wskazał, iż gmina nie ma żadnego wpływu na sprawę szczepień bo są one dobrowolne. Pan Kupidura powiedział, że jeżeli sytuacja jest rozwojowa i jeżeli ktoś się zwróci po uzyskanie informacji do gminy, to urząd powinien posiadać taką informację.

Pani kierownik wskazała, że na stronie gminnej są zawarte informacje za strony rządowej i innych niesprawdzonych informacji nie można publikować. Pan Szuberski przekazał radnym jakie są numery telefonów by uzyskać informacje na temat szczepień.

Pan radny Janus powiedział, że niedawno na sesji padło pytanie o punkcie szczepień w Rogoźnie, to nikt z władz nie potrafił udzielić właściwej odpowiedzi, dopiero pan Cisowski opublikował taką informacje na swoim profilu facebookowym.

Pan sekretarz powiedział, że dostęp do informacji o szczepionkach jest wszędzie - TVP 1 i 2, TVN, od gazety Wyborczej po Politykę i nie rolą samorządu gminnego jest rozwiewanie wątpliwości, druga rzecz jest taka że ten przekaz medialny jest tak duży że trudno nie uzyskać informacji, które są ważne.

Burmistrz poinformował, że kilka dni temu przychodnie nie wiedziały jeszcze kto będzie lekarzem koordynującym i jaki to będzie punkt szczepień, a gmina pozyskawszy te informacje zamieściła je na swojej stronie.

Pan Kinach wskazał, że adresatowi petycji należy odpisać iż urząd nie ma kompetencji by udzielać informacji w tej sprawie. Pan Janus się nie zgodził z wypowiedzią kolegi ponieważ zaznaczył, iż w petycji nie ma o tym ani słowa - a chodzi o to żeby firmy farmaceutyczne wzięły na siebie odpowiedzialność za skutki uboczne podawanych szczepionek.

Przewodniczący wskazał, że nie ma możliwości by zwykły człowiek uzyskał odszkodowanie od wielkiej firmy zagranicznej w obcym państwie - lepiej gdy tą odpowiedzialność weźmie na siebie rząd. Pan Janus wskazał, że udowodnić będzie trzeba Izbie Lekarskiej że skutki po szczepionce wystąpiły.

Po tej dyskusji członkowie komisji przygotowali projekt uchwały, która zostanie przedstawiona na najbliższej sesji Rady Miejskiej, a która została przyjęta 3 głosami „za”.

 

Ad 5 Wolne głosy i wnioski.

 

W tym punkcie pan radny Janus zgłosił problem targowiska - a bliżej dotyczący stoisk rolnych. Osoby te stoją przed targowiskiem, ponieważ nie ma dla nich miejsca na terenie obiektu. Burmistrz wskazał, że wszyscy chcą być z przodu na widocznych miejscach. Pan kierownik Andrzejczak podkreślił, że będzie w najbliższym czasie zmiana regulaminu, który zdejmie miejsca ogólnospożywcze i zakaz handlu na trawnikach jak to było przed tegorocznymi świętami. Nie ma też narzędzi prawnych aby pobierać opłatę inkasa od osób handlujących przed targowiskiem, chociaż operator targowiska zaproponował im inne miejsca na terenie targowiska, osoby te zrezygnowały z tej możliwości chcąc handlować jak najbliżej wejścia, czyli poza targowiskiem.

Pracownik urzędu poinformował już te osoby, że handlują nielegalnie i mogą spodziewać się kary.

Pan kierownik przedstawił, że w kilku miejscach w środku targowiska będzie obniżony krawężnik dla osób handlujących wędlinami lub do tzw foodtracków.

Pan Henryk Janus zapytał, czy w nowym regulaminie będzie możliwość rezerwacji i jaka będzie cena?

Kierownik wskazał, że będzie rezerwacji jednak czas i okoliczności pokażą, poza tym należy wyjść na przeciw stałym handlowcom, jednak ta rezerwacja nie będzie dłuższa niż na 3 miesiące.

 

Ad.4 Zakończenie

Posiedzenie zostało zakończone o godz. 8.45 protokołowała Anna Mazur.

 

 

 

 

 

 

 

drukuj pobierz pdf