Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji: Protokół nr 10/2020 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie, które odbyło się 24.06.2020 roku o godzinie 7:30 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

 

PROTOKÓŁ nr 10/2020

z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie

odbytego 24 czerwca 2020 r. o godzinie 7:30 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

 

Dnia 24 czerwca 2020 r. o godzinie 7:30 w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie (sala nr 20) rozpoczęło się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Rogoźnie (dalej „Komisja”).

Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Adam Nadolny, który przywitał zebranych radnych i gości, oraz stwierdził quorum, tj. stwierdził, że na 4 członków Komisji obecnych jest 4 radnych.(pan radny Henryk Janus i Sebastian Kupidura spóźnili się)

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości na posiedzeniu Komisji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:

1. Rozpoczęcie posiedzenia, przywitanie gości, sprawdzenie quorum.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Rozpatrzenie petycji.

4. Sprawy bieżące.

5. Wolne głosy, wnioski i komunikaty.

6. Zakończenie.

Ad. 2. Przedstawienie porządku obrad.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3 Rozpatrzenie petycji.

Pan Przewodniczący poprosił panią kierownik Renatę Tomaszewską aby przedstawiła członkom komisji, jakie kroki zostały poczynione, aby dzieci w czasie pandemii miały dostęp do laptopów ?

Pani kierownik poinformowała, że po przeanalizowaniu sytuacji przez dyrektorów szkół, gmina przystąpiła do rządowego programu „Zdalna szkoła” i otrzymała 41 laptopów, wraz z internetem mobilnym dla 20 z nich, które zostały wypożyczone szkołom a zostaną zwrócone po zakończeniu nauczania zdalnego. W związku z tym, że potrzeby są znacznie większe, gmina przystąpiła do II tury tego programu. Otrzymaliśmy środki na 44 laptopy i zostaną one podzielone na rodziny, gdzie takie zapotrzebowanie jest. Pani Renata Tomaszewska poinformowała, że oczywiście, nie zaspokaja to wszystkich potrzeb uczniów, którzy borykają się z brakiem komputerów i zapewniła, że jeżeli będzie dalsza część tego programu organizowana to Gmina Rogoźno z pewnością do niego przystąpi.

Radny Kupidura zapytał jaki jest termin zwrotu laptopów przez uczniów? Pani kierownik poinformowała, że różnie szkoły do tego tematu podeszły, ponieważ w umowach zawarta jest data końca roku szkolnego lub koniec wakacji. Pan Sebastian Kupidura zapytał, czy wobec tego niektórzy rodzice będą mogli te wypożyczone laptopy odkupić? Pani kierownik poinformowała, że nie ma takiej możliwości, ponieważ są one własnością szkoły, a jeżeli chodzi o wypożyczenie to jest to już inna sytuacja. Poza tym pani Tomaszewska dodała, że jej zdaniem są środki z 500+ i to one powinny rodzicom umożliwić zabezpieczenia zaplecza informatycznego.

Radny Kupidura zwrócił uwagę na fakt, że laptopy ułatwiłyby rodzicom korzystanie z aplikacji elektronicznego dziennika, ponieważ nie wszyscy posługują się  nowoczesnymi telefonami.

Radny Janus zapytał o parametry komputerów? Pani kierownik wskazała, że laptopy zostały zakupione ściśle z wytycznymi Ministerstwa.

Pan Przewodniczący Adam Nadolny podsumował, że poruszony temat w petycji nie dotyczy na tą chwile Gminy Rogoźno i członkowie komisji podzielili tą opinię jednogłośnie.

Druga część omawianej petycji dotyczyła utworzenia pomieszczeń do przechowywania żywności, odzieży i sprzętu agd i rtv.

Pani Renata Tomaszewska powiedziała, że sytuacja wygląda tak, iż żywność przechowywana jest tymczasowo w magazynie i wydawana jest na bieżąco. Pani kierownik GOPS-u próbowała zorganizować takie pomieszczenia na żywność wydawaną w czasie świąt, jednak akcja ta się nie powiodła. Jednak pani kierownik chce powrócić do tego tematu na święta Bożego Narodzenia. Natomiast jest pomysł Burmistrza i GOPS-u, żeby utworzyć miejsce jadłodajni działające przez cały rok oraz magazyn aby ludzie pozbywający się dobrego sprzętu , mebli i innych rzeczy mogli składować je właśnie w takim magazynie, a osoba z GOPS-u przekazywała by ten sprzęt podopiecznym. Pani kierownik dodała, że aby spełnić wymogi magazynu żywności, jest wymagany szereg zezwoleń m.in. sanepidu.

Burmistrz poinformował, że na jadłodajnię został złożony wniosek ze środków zewnętrznych, a jeżeli chodzi o miejsce do byłyby to pomieszczenia po pawilonach obok SDŚ – byłoby to stworzone niewielkim nakładem finansowym.

Pan Przewodniczący i pan Kupidura zaproponowali, by przy okazji jadłodajni stworzyć miejsce do przechowywania żywności i wtedy tzw, socjal byłby w jednym miejscu. Radny Sebastian Kupidura dodał, iż można by się zastanowić nad pomieszczeniami magazynowi po starym targowisku. Pani Tomaszewska wyjaśniła, że z jednego pomieszczenia korzysta właśnie GOPS – służy ono do przechowywania sprzętu rehabilitacyjnego, a pozostałe są zajęte przez inne osoby.

Pan radny Janus powiedział, że brakuje informacji, iż mieszkańcy chcą się pozbyć dobrych rzeczy i należy zadbać o to by społeczeństwo o tym poinformować. Pani Tomaszewska nadmieniła, że osoby, które maja potrzebę dzielenia się z innymi, wiedza gdzie maja się zgłosić i nie trzeba niczego nagłaśniać.

Radny Janus powiedział, że wyjątki zgłaszają rzeczy do oddania. Burmistrz zgodził się z radnym Janusem, iż temat powinien być nagłośniony i wyznaczona osoba mogłaby pojechać obejrzeć i zdecydować, czy się nadaje do dalszego użytku, czy nie. Pani kierownik dodała, że z tą sytuacja będą wiązały się dalsze koszty, ponieważ osoba potrzebująca sama sobie tego mebla czy urządzenia nie przywiezie, a będzie to należało do GOPS-u.

Komisja przyjęła treść wniosku o treści:

„Komisja Skarg, Wniosków i Petycji wnioskuje o wsparcie działań Burmistrza i GOPS-u zmierzających do utworzenia punktu do składowania i przekazywania potrzebującym rzeczy nowych i używanych tj: meble, artykuły gospodarstwa domowego, odzież itp. Komisja wnioskuje również o zamieszczenie na stronach internetowych UM i GOPS informacji o możliwości przekazywania rzeczy zbędnych na rzecz osób potrzebujących.”

Ad. 4. Wolne głosy, wnioski, komunikaty.

Pan radny Janus zwrócił uwagę, że na stronie urzędu brakuje statutu sołectw. Pan sekretarz wskazał odnośnik.

Pan Henryk Janus zwrócił uwagę na okres trwania kadencji, aby wszystkim sołectwom kończyło się równo.

Radny dopytał jak wyglądały konsultacje społeczne? Burmistrz poinformował, że konsultacje przeprowadził pracownik Biura Rady w formie ankiet. Pan Janus poprosił o przygotowanie na sesje informacji dotyczących kosztów utworzenia nowego sołectwa.

 

Ad. 5. Zakończenie.

W tym miejscu Przewodniczący Komisji zamknął posiedzenie.

Posiedzenie Komisji zakończono o godzinie 9:00.

Protokołowała Anna Mazur

 

drukuj pobierz pdf