PROTOKÓŁ nr 24/2021
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 18 lutego 2021 r. o godz. 15:30w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.
Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Krzysztof Nikodem.
Przewodniczący stwierdził, że na 3 członków Komisji w obradach bierze udział 3 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.
Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Przystąpiono do omówienia przedstawionego porządku obrad.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Kontrola działalności Straży Miejskiej.
- Wolne glosy i wnioski.
- Zakończenie posiedzenia.
Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.
Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Przystąpiono do punktu 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4 Kontrola działalności Straży Miejskiej.
Poniższe dane przedstawił komendant Jan Stępień.
Sprawozdanie dotyczące ewidencji prowadzonej przez Straż Miejską w Rogoźnie, oraz informacja o współpracy Straży Miejskiej w Rogoźnie z Policją w województwie wielkopolskim w 2020 roku
Adres: 64-640 Rogoźno ul. Nowa 2
Numery telefonów: 601720733; 785009451; 785009452; 785009453
Numery faksów: /67/2618075
Adres poczty elektronicznej: strazmiejska@rogozno.pl
Samodzielna jednostka organizacyjna/Jednostka organizacyjna w strukturze urzędu gminy
Data powołania: II 1992r. Zarządzeniem NR 1/92 Burmistrza Gminy i Miasta w Rogoźnie
Część I
Ewidencja oddziałów straży gminnych (miejskich) funkcjonujących na terenie województwa wielkopolskiego w 2020 roku (wg stanu na dzień 1 lipca 2020r.)
|
Lp.
|
Nazwa oddziału straży, jej siedziba (adres) i charakter
|
Liczba etatów*
|
Liczba osób zatrudnionych
|
Dane teleadresowe (adres, nr tel./fax, adres poczty elektronicznej)
|
miejska
|
gminna
|
1.
|
Straż Miejska w Rogoźnie
64-640 Rogoźno
ul. Nowa 2
|
|
4
|
4
|
64-640 Rogoźno ul. Nowa 2
tel.601720733; 785009451; 785009452; 785009453
e-mail. straz.miejska@rogozno.pl
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
(…)
|
|
|
|
|
|
Razem
|
1
|
-
|
4
|
4
|
|
Ewidencja oddziałów straży gminnych (miejskich) zlikwidowanych na terenie województwa wielkopolskiego w 2020 roku
|
Lp.
|
Nazwa oddziału straży, jej siedziba (adres) i charakter
|
liczba etatów*
|
liczba osób zatrudnionych
|
Data likwidacji
|
miejska
|
gminna
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
(…)
|
|
|
|
|
|
Razem
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
* PROSZĘ O UWZGLĘDNIENIE WAKATÓW
Stanowiska w straży gminnej (miejskiej)
|
Liczba etatów na poszczególnych stanowiskach *
|
pełny etat
|
¾ etatu
|
½ etatu
|
¼ etatu
|
inny wymiar etatu
|
komendant
|
1
|
|
|
|
|
zastępca komendanta
|
-
|
|
|
|
|
naczelnik
|
-
|
|
|
|
|
zastępca naczelnika
|
-
|
|
|
|
|
kierownik
|
-
|
|
|
|
|
zastępca kierownika
|
-
|
|
|
|
|
starszy inspektor
|
-
|
|
|
|
|
inspektor
|
-
|
|
|
|
|
młodszy inspektor
|
1
|
|
|
|
|
starszy specjalista
|
-
|
|
|
|
|
specjalista
|
-
|
|
|
|
|
młodszy specjalista
|
2
|
|
|
|
|
starszy strażnik
|
-
|
|
|
|
|
strażnik
|
-
|
|
|
|
|
młodszy strażnik
|
-
|
|
|
|
|
aplikant
|
-
|
|
|
|
|
Razem strażnicy
|
4
|
-
|
-
|
-
|
-
|
stanowiska urzędnicze
|
-
|
|
|
|
|
stanowiska pomocnicze i obsługi
|
-
|
|
|
|
|
Liczba etatów ogółem
|
4
|
-
|
-
|
-
|
-
|
* UWAGA! w tabeli dotyczącej liczby etatów, w przypadku etatów cząstkowych na danych stanowiskach proszę o ich zsumowanie i wpisywanie sumy etatów cząstkowych, a w nawiasie proszę o podanie liczby osób zatrudnionych w tym wymiarze np. w przypadku zatrudnienia 5 osób w wymiarze ¾ etatu należy wpisać 3,75 (5 osoby), a np. w przypadku zatrudnienia 2 osób w wymiarze 7/8 etatu, zapis powinien być następujący 1,75 (2 osoby).
SUMUJĄC ETATY PROSZĘ NIE UWZGLĘDNIAĆ WAKATÓW.
Wykształcenie strażników
Lp.
|
Stanowisko
|
Wykształcenie
|
wyższe
|
średnie
|
podstawowe
|
1
|
Komendant
|
1
|
-
|
-
|
2
|
Zastępca Komendanta
|
-
|
-
|
-
|
3
|
Naczelnik
|
-
|
-
|
-
|
4
|
Zastępca naczelnika
|
-
|
-
|
-
|
5
|
Kierownik
|
-
|
-
|
-
|
6
|
Zastępca kierownika
|
-
|
-
|
-
|
7
|
Starszy inspektor
|
-
|
-
|
-
|
8
|
Inspektor
|
-
|
-
|
-
|
9
|
Młodszy inspektor
|
1
|
-
|
-
|
10
|
Starszy specjalista
|
-
|
-
|
-
|
11
|
Specjalista
|
-
|
-
|
-
|
12
|
Młodszy specjalista
|
1
|
1
|
-
|
13
|
Starszy strażnik
|
-
|
-
|
-
|
14
|
Strażnik
|
-
|
-
|
-
|
15
|
Młodszy strażnik
|
-
|
-
|
-
|
16
|
Aplikant
|
-
|
-
|
-
|
17
|
Razem strażnicy (suma pkt 1–16)
|
3
|
1
|
-
|
18
|
Stanowiska urzędnicze, pomocnicze i obsługi
|
-
|
-
|
-
|
19
|
Liczba etatów ogółem
|
3
|
1
|
-
|
Część II
Ewidencja wyposażenia
Lp.
|
Wyposażenie
|
Liczba
|
1
|
kajdanki zakładane na ręce
|
5
|
2
|
pałki służbowe
|
4
|
3
|
psy służbowe
|
-
|
4
|
chemiczne środki obezwładniające w postaci ręcznych miotaczy substancji obezwładniających
|
-
|
5
|
przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej
|
-
|
6
|
siatki obezwładniające
|
-
|
7
|
broń palna
|
-
|
8
|
środki techniczne służące do obserwowania i rejestrowania obrazu zdarzeń w miejscach publicznych
|
-
|
9
|
pojazdy
|
-
|
|
a) samochody
|
1
|
|
b) motocykle
|
-
|
|
c) motorowery
|
-
|
|
d) rowery
|
2
|
10
|
konie
|
-
|
Część III
Ewidencja wyników działań straży
Lp.
|
Rodzaj wykroczeń zawartych w:
|
Środki oddziaływania wychowawczego (art. 41 kw)
|
Grzywna nałożona w drodze mandatu karnego
|
Wnioski do sądu
|
Inny sposób zakończenia czynności (np. odstąpienie od skierowania wniosku o ukaranie, przekazanie sprawy innym organom)
|
Razem
|
liczba
|
kwota
|
1
|
Ustawie – Kodeks wykroczeń:
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
a)
|
wykroczenia przeciwko porządkowi i spokojowi publicznemu
|
41
|
1
|
100zł
|
-
|
-
|
42
|
b)
|
wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym, samorządowym i społecznym
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
c)
|
wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu osób i mienia
|
16
|
5
|
600zł
|
-
|
-
|
21
|
d)
|
wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji
|
3
|
3
|
250zł
|
|
|
6
|
e)
|
wykroczenia przeciwko osobie
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
f)
|
wykroczenia przeciwko zdrowiu
|
-
|
1
|
100
|
-
|
-
|
1
|
g)
|
wykroczenia przeciwko mieniu
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
h)
|
wykroczenia przeciwko interesom konsumentów
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
i)
|
wykroczenia przeciwko obyczajności publicznej
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
j)
|
wykroczenia przeciwko urządzeniom użytku publicznego
|
11
|
1
|
200
|
-
|
-
|
12
|
k)
|
szkodnictwo leśne, polne i ogrodowe
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2.
|
przepisach wprowadzających Kodeks pracy
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3.
|
ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
|
27
|
-
|
-
|
-
|
-
|
27
|
4.
|
ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
|
18
|
-
|
-
|
-
|
-
|
18
|
5.
|
ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
|
111
|
1
|
50
|
-
|
-
|
112
|
6.
|
ustawie o ochronie zwierząt
|
47
|
-
|
-
|
-
|
-
|
47
|
7.
|
ustawie o odpadach
|
13
|
2
|
150
|
-
|
-
|
15
|
8.
|
ustawie - Prawo ochrony środowiska
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9.
|
ustawie - Prawo o miarach
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10.
|
ustawie - Prawo wodne
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11.
|
ustawie o publicznym transporcie drogowym
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12.
|
ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13.
|
ustawie o ochronie przyrody
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
14.
|
ustawie o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
|
15
|
-
|
-
|
-
|
-
|
15
|
15.
|
ustawie o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
16.
|
ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
17.
|
ustawie o bateriach i akumulatorach
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
18.
|
ustawie - Kodeks wyborczy
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
19.
|
akty prawa miejscowego (przepisy porządkowe)
|
15
|
-
|
-
|
-
|
-
|
15
|
20.
|
innych
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
OGÓŁEM
|
317
|
14
|
1450zł
|
-
|
-
|
331
|
Lp.
|
Pozostałe wyniki działania
|
Liczba
|
1
|
Pojazdy unieruchomione przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół
|
-
|
2
|
Wydane dyspozycje usunięcia pojazdów, w tym:
|
-
|
|
a) na podstawie art. 50a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
|
-
|
b) na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
|
-
|
|
- pojazdy usunięte z drogi
|
-
|
|
- zastosowanie procedury wynikającej z art. 130a ust. 2a
|
-
|
3
|
pojazdy odnalezione
|
-
|
4
|
osoby doprowadzone do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania
|
9
|
5
|
ujawnione przestępstwa
|
-
|
6
|
osoby ujęte i przekazane Policji
|
-
|
7
|
zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsca zagrożonego takim zdarzeniem
|
50
|
8
|
chronione obiekty komunalne i urządzenia użyteczności publicznej
|
17
|
9
|
konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych na potrzeby gminy
|
189
|
10
|
kontrola osobista, przeglądanie zawartości podręcznych bagaży osoby
|
-
|
11
|
Przyjęte zgłoszenia od mieszkańców, dotyczące:
|
-
|
|
a) zakłócenia porządku publicznego i spokoju,
|
36
|
|
b) zagrożeń w ruchu drogowym,
|
21
|
|
c) ochrony środowiska i gospodarki odpadami,
|
43
|
|
d) zagrożeń życia i zdrowia,
|
1
|
|
e) zagrożeń pożarowych (katastrofy),
|
1
|
|
f) awarii technicznych,
|
56
|
|
g) zwierząt
|
63
|
|
Pozostałe zgłoszenia:
|
77
|
Współpraca straży gminnych (miejskich) z Policją
|
Lp.
|
Rodzaj współpracy
|
Krótka informacja dotycząca współpracy
|
1
|
Patrole mieszane
- liczba wspólnych patroli w ciągu roku
|
1 ) Patrole związane z przestrzeganiem obostrzeń związanych z COVID-19 oraz kontrolą kwarantanny domowej,
2 ) Zgodnie z poleceniem Wojewody Wielkopolskiego
ZK-IX.68.1.11.2020.1 oraz ZK-IX.68.1.20.2020.1 oddelegowanie Straży Miejskiej pod jurysdykcję Policji w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się COVID-19
|
2
|
Szkolenia
- liczba i rodzaj szkoleń
|
1. Seminarium dot. obsługi interesantów
|
3
|
Akcje prewencyjne, - liczba zaangażowanych strażników i liczba akcji
|
1. Zabezpieczenie procesji Bożego Ciała
2. Zabezpieczenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
|
4
|
Inne wspólne inicjatywy
|
|
Wypadki strażników w związku wykonywaniem obowiązków służbowych
|
Liczba
|
Wypadki ze skutkiem śmiertelnym
|
-
|
Wypadki, wskutek których nastąpił trwały uszczerbek na zdrowiu
|
-
|
Wypadki, wskutek których nastąpił czasowy uszczerbek na zdrowiu
|
-
|
Czynna napaść na strażnika gminnego (miejskiego)
|
-
|
OGÓŁEM
|
-
|
Pan Przewodniczący poinformował, że komisja zebrała się na spotkaniu roboczym, na którym przeanalizowano dokumentacje dotyczącą kart pojazdów, wyjazdy, przyjazdy, raporty mechanicznego czyszczenia ulic i co do tych dokumentów komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń.
Burmistrz również podziękował panu Stępniowi za pracę i skrupulatność.
Przewodniczący wskazał, że działalność Straży Miejskiej jest bardzo szeroka, m.in. sprawy gospodarcze gminy, porządkowe i administracyjne.
Samochód, który posiada Straż Miejska tygodniowo wykonuje ok 2 tys km, jest to działalność na rzecz również innych wydziałów i placówek gminnych.
Pani Erenc – Szpek zwróciła uwagę na złe parkowanie kierowców. Komendant potwierdził, że w okresie pandemii sprawa ta się nasiliła.
Pan Nikodem zapytał o ilość wystawionych mandatów i zapytał, czym taka mała ilość jest spowodowana?
Pan Jan Stępień poinformował, że najefektowniejsze jest pouczenie, bo koszt np. posprzątania czasem przewyższa nałożony mandat.
Ad. 5 Wolne glosy i wnioski
Radna Ewa Wysocka zapytała, czy Straż Miejska zajmuje się również dowozem osoby niepełnosprawnej i samotnej do szpitala?
Komendant odpowiedział, że w tej chwili dowożone są osoby na szczepienia przeciwko COVID-19, natomiast wszelkie inne sprawy z dowozami zależą od woli Burmistrza.
Pani Wysocka zapytała jak wygląda dowóz?
Sekretarz poinformował, że pierwszą osobą, która dowiaduje się że jest wymagany dowóz – to jest lekarz w punkcie szczepień i na tej podstawie jest informacja przekazywana do urzędu.
Ad. 6 Zakończenie posiedzenia.
Komisja zakończyła swoje obrady o godz. 15:45, protokołowała – Anna Mazur.
|