Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa: Protokół nr 39/2014 z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej odbytego w dniu 28 kwietnia 2014 roku o godz. 16:15 w Sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2

PROTOKÓŁ nr 39 /2014

 

z posiedzenia Komisji Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 28 kwietnia 2014 roku o godz. 16:15 w Sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, ul. Nowa 2.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Andrzej Olenderski.

Przewodniczący A. Olenderski stwierdził, że na 8 członków Komisji w obradach bierze udział 7 członków Komisji. Komisja jest władna do podejmowania prawomocnych wniosków.

Nieobecny radny R. Kinach.

Ponadto w obradach udział wzięli goście zgodnie z listą obecności, którą stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności członków Komisji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek posiedzenia:

1.       Otwarcie obrad.

2.       Stwierdzenie quorum.

3.       Przyjęcie porządku obrad.

4.       Przyjęcie protokołu nr 38/2014  z posiedzenia KGFiR.

      5.   Ocena działalności finansowej podległych jednostek:

            a) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej:

                - wykonanie dochodów i wydatków jednostki budżetowej,

            b) Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego,

                - wykonanie dochodów i kosztów jednostki budżetowej,

            c) Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Placówek Oświatowych,

                - wykonanie planu dochodów i wydatków jednostki budżetowej,

            d) Rogozińskie Centrum Kultury:

                - wykonanie przychodów i kosztów jednostki budżetowej

       6. Zaopiniowanie wykazów dotyczących wynajmu lokali mieszkalnych i lokali        

           socjalnych w zasobach Gminy Rogoźno.

       7. Zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesje Rady                             

           Miejskiej w Rogoźnie.

       8. Wolne głosy i wnioski.

       9. Zamknięcie obrad.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 7 głosami „za” w obecności 7 członków Komisji.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 4 – przyjęcie protokołu nr 38/2014 z posiedzenia KGFiR.

 

Protokół został przyjęty 7 głosami „za” w obecności 7 członków Komisji.

 

Przystąpiono do realizacji punktu 5 – Ocena działalności podległych jednostek.

a)GOPS – informację z wykonania dochodów i wydatków jednostki budżetowej GOPS w Rogoźnie przedstawiła Kierownik E. Kowalska.

Informację stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

b) ZAMK – Sprawozdanie finansowe Zarząd Administracyjny Mienia Komunalnego w Rogoźnie Samorządowy Zakład Budżetowy Gminy Rogoźno przedstawił Dyrektor ZAMK M. Mysłek.

Informację stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

c) ZEAPO – Sprawozdanie dotyczące wykonania planów finansowych szkół podstawowych, oddziałów przedszkolnych, przedszkoli, gimnazjów, dowozów uczniów do szkół, ZEAPO, dokształcania i doskonalenia nauczycieli, świetlic szkolnych i pozostałej działalności za 2013 r. przedstawił Dyrektor Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Placówek Oświatowych w Rogoźnie W. Jaworski.

Informację stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Głos w powyższym temacie zabierali radni: M. Połczyński, H. Janus i A. Olenderski.

Wyjaśnień udzielała Skarbnik Gminy M. Kachlicka oraz Dyrektor ZEAPO W. Jaworski.

d) RCK – sprawozdanie finansowo-merytoryczne przedstawił Dyrektor RCK  P. Szturmiński.

Informację stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Radny P. Wojciechowski zapytał o zrealizowane środki gminne. Zapytał, jak wygląda sprawa rozliczenia. Dodał, że w tabelach jest to po stronie kosztów.

Dyrektor RCK odpowiedział, że zostało to tak robione, że zostało to sfinansowane ze środków RCK. Dodał, że pieniądze spłynęły już w styczniu i zostaną zaksięgowane jako koszty br.

Radny A. Nadolny zapytał, na jaki dzień i gdzie są w tym roku planowane dożynki. Zapytał również, czy jest już ustalony termin Turnieju Wsi i gdzie się on odbędzie.

Dyrektor RCK odpowiedział, że Turniej Wsi odbędzie się 22 czerwca w Garbatce a Dożynki planowane są na dzień 30 sierpnia (sobota), miejsce jest jeszcze nie znane.

Radny H. Janus dodał, że w innych ościennych gminach dożynki są organizowane w niedzielę i wtedy jest większa frekwencja. Rady dodał, że jest to święto rolników i należałoby również ich opinię wziąć pod uwagę.

Dyrektor RCK wyjaśnił, że organizacja dożynek w sobotę pozwala na zorganizowanie zabawy tanecznej.

Radny H. Janus zapytał, czy dożynki organizowane są dla gości, czy dla rolników.

Burmistrz B. Janus odpowiedział, że dla rolników. Dodał, że finansowanie tej imprezy nie jest jeszcze ustalone.

Radny A. Olenderski poprosił o przybliżenie informacji o zakupach realizowanych w 2013 r. przy współudziale środków UE.

Dyrektor RCK wyjaśnił, że projekt został złożony i zrealizowany w 2013 r., ale środki zwrotne z UE spłynęły w roku 2014 r.

Dyrektor RCK poinformował, że w tym roku nie odbędą się Dni Rogoźna, nie odbędzie się również bieg uliczny.

Radny H. Janus powiedział, że bardzo dobrze, że radni zabrali  pieniądze. Dodał, że gmina ma takie długi, że za chwilę padnie. Dodał, że zdjęte pieniądze wiadomo na co są przeznaczane – m in na wozy strażackie.

Dyrektor RCK odpowiedział, że gospodaruje tymi środkami, które posiada i imprezy będą robione na poziomie na jaki RCK stać.

Radny H. Janus powiedział, że Burmistrz mógł z wolnych środków zaproponować dofinansowanie, ale tego nie zrobił.

Burmistrz B. Janus odpowiedział, że jest to śmieszna wypowiedź radnego, który swoim głosem zdjał 90 000 zł z budżetu a teraz pyta, dlaczego nie robimy Dni Rogoźna.

Radny A. Nadolny powiedział, że budżet jest jaki jest i w pierwszej kolejności należy robić to, co jest potrzebne do egzystowania. Dodał, że drogi są dziurawe a chodników nie ma prawie w ogóle.

Burmistrz odpowiedział, że to radni poruszyli ten temat.

 

Ogłoszono 5 min. przerwy.

 

d) GOPS – informację z wykonania dochodów i wydatków jednostki budżetowej GOPS w Rogoźnie przedstawiła Kierownik E. Kowalska.

Informację stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

 

Po przerwie przystąpiono do realizacji pkt. 6 - Zaopiniowanie wykazów dotyczących wynajmu lokali mieszkalnych i lokali  socjalnych w zasobach Gminy Rogoźno.

Wykazy dotyczące wynajmu lokali mieszkalnych i lokali  socjalnych w zasobach Gminy Rogoźno przedstawił Kierownik WGNRiOŚ R. Piątkowski.

Uwag nie wniesiono.

Pozytywna opinia w ww. sprawie została wydana 5 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 6 członków Komisji.

 

Przystąpiono do realizacji pkt. 7 - zaopiniowanie materiałów i projektów uchwał na najbliższą sesję Rady  Miejskiej w Rogoźnie.

 

a)        wyrażenia zgody na nabycie w trybie bezprzetargowym zabudowanej nieruchomości na mienie Gminy Rogoźno.

Projekt uchwały przedstawił Kierownik WGNRiOŚ R. Piątkowski.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

b)        wyrażania zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.

Projekt uchwały przedstawił Kierownik WGNRiOŚ R. Piątkowski.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

c)        wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej w trybie przetargowym.

Projekt uchwały przedstawił Kierownik WGNRiOŚ R. Piątkowski.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

d)        przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uchwalonego Uchwałą Nr XLVI/437/98 Rady Miejskiej Rogoźna z dnia 29 kwietnia 1998 r., w sprawie miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Rogoźna na obszarze wsi Cieśle.

Projekt uchwały przedstawił Kierownik WGNRiOŚ R. Piątkowski.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

e)        przyjęcia apelu mieszkańców gminy Rogoźno o przyspieszenie budowy obwodnicy w mieście Rogoźno.

Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Rady Miejskiej Z. Hinz.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

f)         wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy M. Kachlicka.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono.

 

 

Przystąpiono do realizacji punktu 8 – wolne głosy i wnioski.

 

W pierwszej kolejności omówiono wniosek o przyznanie środków finansowych na wykonanie renowacji zakrystii kościoła pw. Św Wita w Rogoźnie.

Członkowie Komisji wydali pozytywną opinię w powyższej sprawie, nie uwzględniając w niej kwoty, jak miałaby zostać na powyższy cel przekazana.

 

Następnie członkowie Komisji omówili pisma mieszkańców Rogoźna, którzy zwrócili się z prośbą o przydzielenie nowego lokalu mieszkalnego w związku z tym, że  obecne mieszkanie w którym zamieszkiwali uległo spaleniu.

Wyjaśnień w temacie udzielał Burmistrz Rogoźna B. Janus, który poinformował, że mieszkańcy pomoc otrzymali i sprawa jest załatwiona. Burmistrz poinformował, że w chwili obecnej rodziny zamieszkują w ośrodku Za Jeziorem.

 

W dalszej części posiedzenia Komisji zgłaszane były wnioski następujących treści:

 

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie pozytywnie zaopiniowała wniosek złożony przez Gminną Spółkę Wodno Melioracyjną Rogoźno, dotyczący przyznania w roku 2014 dotacji z budżetu Gminy Rogoźno  na konserwację urządzeń melioracji szczegółowych.

Członkowie Komisji  jednogłośnie wydali pozytywną opinię w powyższej sprawie.

 

 

 

 

„Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie pozytywnie ustosunkowała się do prośby firmy „INVESTPOL 700” Sp. z o.o. w sprawie uczestnictwa jej przedstawiciela w posiedzeniu Komisji w miesiącu maju. Celem uczestnictwa ww. przedstawiciela w posiedzeniu Komisji będzie przedstawienie propozycji zagospodarowania terenu przy zbiegu ulic: Kościuszki i Czarnkowskiej w Rogoźnie. Na wniosek Komisji w posiedzeniu uczestniczyć ma również Przewodniczący Gminnej Komisji Urbanistycznej”.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 7 głosami „za” w obecności 7 członków Komisji.

 

 

„Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Pana Burmistrza o udostępnienie członkom ww. Komisji kserokopii pism zawierających stanowisko pana Burmistrza w sprawie Państwa …..”

Powyższy wniosek Komisji uzasadnia dogłębnym rozpoznaniem problemu powstałego w wyniku tragedii losowej”.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 7 głosami „za” w obecności 7 członków Komisji.

 

 

 

„Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Pana Burmistrza o zobowiązanie Prezesa Zarządu Sp. z o. o. „Aquabellis” w Rogoźnie, o podjęcie działań w zakresie  rozliczania w sposób indywidualny zużytej wody zimnej pod względem finansowym dla wszystkich lokali mieszkalnych  w mieście, wobec których ww. Spółka jest dostawcą zimnej wody. A oznacza to prowadzenie przez ww.  Spółkę pełnej księgowości w zakresie indywidualnego fakturowania odbiorców.

Niniejszy wniosek Komisja uzasadnia wprowadzeniem jednolitych zasad dla wszystkich odbiorców zimnej wody na terenie Gminy Rogoźno, a tym samym nastąpi rezygnacja ze zbiorowego rozliczania odbiorców wody zimnej, co dotychczas leżało w kompetencji  jednostki budżetowej ZAMK w Rogoźnie”.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 7 głosami „za” w obecności 7 członków Komisji.

 

„Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Pana Burmistrza o zorganizowanie Dożynek Gminnych w niedzielę, w Rogoźnie”.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie 7 głosami „za” w obecności 7 członków Komisji.

 

 

Posiedzenie zakończono o godz. 20:30

Protokół sporządziła: M. Markiewicz

Rogoźno, dnia 23 maja 2014 r.

 

drukuj pobierz pdf