Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z sesji Rady: PROTOKÓŁ nr LV/2018 z LV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie, zwołanej w trybie nadzwyczajnym, odbytej w dniu 5 stycznia 2018 r. o godz. 7.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie

PROTOKÓŁ nr LV/2018

z LV Sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie, zwołanej w trybie nadzwyczajnym, odbytej w dniu 5 stycznia 2018 r. o godz. 7.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, przy ul. Nowej 2 w Rogoźnie.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Zebranych powitał Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie Maciej Kutka, który trzykrotnym uderzeniem Laską Przewodniczącego, otworzył sesję i przewodniczył jej obradom. Po powitaniu Pań i Panów Radnych, oraz Burmistrza Rogoźna Romana Szuberskiego, Zastępcy Burmistrza Rogoźna Renaty Tomaszewskiej, a także pozostałych zaproszonych gości, przystąpiono do realizacji porządku obrad. Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka stwierdził, na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w sesji bierze udział 13 radnych, a Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Lista obecności Radnych z sesji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności gości z sesji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie, do przeliczania głosów podczas głosowań Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka wyznaczył Wiceprzewodniczącego Rady Pawła Wojciechowskiego.

 

II. Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie uchwały w sprawie:
    1. uchwała w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania.
  4. Dyskusja i głosowanie nad projektem uchwały.
  5. Wolne wnioski i informacje.
  6. Zakończenie.

 

ad 2. Przyjęcie porządku obrad.

Burmistrz Rogoźna Roman Szuberski zgłosił do programu sesji poprawkę, poprzez wprowadzenie dwóch projektów uchwał:

  • uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez uczniów w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Rogoźno, proponując, aby wprowadzona była ona do pkt 3 porządku obrad pod literą b),
  • uchwały w sprawie zbadania zasadności skargi przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Rogoźnie, proponując, aby wprowadzona była ona do pkt 3 porządku obrad pod literą c).

Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka zarządził głosowanie nad wprowadzeniem do porządku obrad pod pkt 3 lit. b) uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez uczniów w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Rogoźno. Radni jednogłośnie przyjęli wprowadzenie tej uchwały do porządku obrad.

Następnie Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka zarządził głosowanie nad wprowadzeniem do porządku obrad pod pkt 3 lit. c) uchwały w sprawie zbadania zasadności skargi przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Rogoźnie. Radni jednogłośnie przyjęli wprowadzenie tej uchwały do porządku obrad.

Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka zarządził głosowanie za przyjęciem porządku obrad w całości, po uwzględnieniu obu poprawek. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

ad 3 i 4. Rozpatrzenie uchwały w sprawie oraz dyskusja i głosowanie nad projektem uchwały.

Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka przeszedł do pkt 3 porządku obrad – rozpatrzenie uchwały w sprawie:

a) uchwała w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania:

Skarbnik Gminy Rogoźno Maria Kachlicka przedstawiła treść autopoprawki nr 1 do projektu uchwały. Wiceprzewodniczący Rady Maciej Kutka zwrócił się do radnych, czy są jakieś uwagi do autopoprawki nr 1. Nie było uwag do autopoprawki nr 1. Wiceprzewodniczący Maciej Kutka zarządził głosowanie nad przyjęciem autopoprawki nr 1 do uchwały. Autopoprawka nr 1 została przyjęta jednogłośnie. Następnie Skarbnik Gminy Rogoźno przedstawiła treść projektu uchwały, po uwzględnieniu autopoprawki nr 1. Radny Zbigniew Chudzicki zadał pytanie, czy oprócz załączników rozliczenia dotacji, zmieniło się coś istotnego w stosunku do poprzedniej uchwały. Skarbnik Gminy Rogoźno odpowiedziała, że w jednostkach występujących w Gminie Rogoźno nic istotnego się nie zmieniło. Wiceprzewodniczący Paweł Wojciechowski zadał pytanie, czy ta uchwała dotyczy tylko bieżącego roku budżetowego oraz czy w uchwale nie powinno być zapisu, że wygasa dotychczas obowiązująca uchwała. Skarbnik Gminy Rogoźno odpowiedziała, że uchwała dotyczy również lat następnych, a także, iż dotychczasowa uchwała wygasła z mocy prawa. Burmistrz Rogoźna Roman Szuberski wskazał, że ustawa o finansowaniu zadań oświatowych weszła w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

b) uchwała w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez uczniów w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Rogoźno:

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy Rogoźno oraz poinformowała radnych, że odpłatność przewidziana została taka sama jak w uchwale dotychczasowej. Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych, czy mają uwagi do projektu uchwały. Brak uwag do projektu uchwały. Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

c) uchwała w sprawie zbadania zasadności skargi przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Rogoźnie:

Projekt uchwały przedstawił Sekretarz Gminy Rogoźno Marek Jagoda. Sekretarz przedstawił również treść skargi na pracowników Urzędu Miejskiego w Rogoźnie w zakresie stanu drogi w Parkowie. Burmistrz Rogoźna wskazał, że niejednokrotnie był na tej drodze, tak samo jak pracownicy Urzędu. Burmistrz przedstawił stan tej drogi w Parkowie i wskazał, że samo wysypanie kruszywa nic nie da, równanie drogi przez wiele lat było tak prowadzone, że boki są bardzo wysokie i zrobiło się dosyć duże koryto. Ten stan drogi pogorszył samochód nadgabarytowy, który się po niej poruszał. Burmistrz wskazał, że będzie trzeba jedną ze skarp zebrać i jak woda z drogi będzie miała gdzie odejść, to ten stan się poprawi. Samo wysypanie kruszywa nic nie da, trzeba najpierw usunąć błoto i zebrać skarpę, żeby zeszła woda.

Głos w sprawie zabrał radny Adam Nadolny, który wskazał, że zły stan dróg jest wynikiem wieloletniego złego równania dróg, droga ma 7-8 metrów, a w latach wcześniejszych równało się 3 metry, droga robiła się coraz węższa i coraz niższa, droga zagłębiała się, dlatego woda nie odchodzi. To jest podstawowa przyczyna, dla której woda nie może odpłynąć. Radny Adam Nadolny dodał, że na drodze w Parkowie przyczyną takiego złego stanu było to, że korzenie drzew zarosły drenaż, przez co woda wybijała się na drogę, a teraz, po udrożnieniu drenażu, woda z drogi zaczęła schodzić.

Burmistrz dodał, że początkowo przypuszczano, że na tej drodze w Parkowie pękła rura wodociągowa, po sprawdzeniu przez Aquabellis stwierdzono, że rury wodociągowe są szczelne. Burmistrz wskazał również, że korzenie drzew i krzewów zatkały rury drenarskie i woda nie miała gdzie spływać.

Przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

ad 5. Wolne wnioski i informacje.

Radna Ewa Wysocka przedstawiła kwestię doraźnego równania dróg w Studzieńcu, Międzylesiu w stronę Boguniewa i w Nienawiszczu. Burmistrz Rogoźna wskazał, że pracownicy Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji poczynili działania w tym kierunku.

Radny Jarosław Łatka złożył wniosek o ul. Długą. Burmistrz Rogoźna wskazał, że bardzo dobrze zna stan ul. Długiej i dodał, że w budżecie mamy tylko sto tysięcy złotych na takie zadania, ale większe roboty będą, jak dokonamy w tym budżecie zmiany. Ul. Długa to jest problem odwodnienia, szczególnie na tym odcinku, gdzie kończy się asfalt aż do ogrodów działkowych, są pewne pomysły, co zrobić w tej sprawie, aby zrobić odwodnienie na tym odcinku, gdyż samo wyrównanie niewiele daje.

Kierownik Wydziału Paweł Andrzejczak wskazał, że przed Nowym Rokiem razem z Burmistrzem objechał teren Gminy w celu zbadania stanu dróg i sporządzono wstępną listę dróg, które należałoby zrobić w pierwszej kolejności z uwagi na ich stan i przejezdność. Kierownik Paweł Andrzejczak w dniu wczorajszym miał spotkanie z wykonawcami, którzy na terenie Gminy Rogoźno prowadzą prace drogowe, ale oni stwierdzili, że się nie podejmą tych robót w takich warunkach pogodowych, jakie są teraz. Kierownik wskazał, że wykonawcy nie dadzą żadnych gwarancji, a jak przy tych warunkach pogodowych i ciągłych deszczach utwardzą odcinek kruszywem, to efekt będzie nietrwały.

Radny Krzysztof Nikodem zwrócił się o wysłanie koparki na drogę w Tarnowie, aby odprowadzić wodę w kierunku stawu. Kierownik Paweł Andrzejczak wskazał, że są tam tereny prywatne, przez które trzeba byłoby kopać rów, a ponadto przy tych warunkach pogodowych, gdyby tam wjechała koparka, to dodatkowo zniszczyłaby drogę i nie ma gdzie spuścić wody z drogi, trzeba byłoby wejść na działki prywatne. Kierownik wskazał, że z robotami na drogach czekają na kilka dni mrozu, żeby nie zniszczyć dróg ciężkim sprzętem.

Radny Krzysztof Nikodem zapytał o gwarancję na remont świetlic wiejskich i wskazał, że poprawki nie zostały wykonane. Kierownik Paweł Andrzejczak wskazał, że wykonawca, który prowadził remont świetlicy w Garbatce, został powiadomiony, że z uwagi na nieusunięcie usterek przy remontach została mu cofnięta decyzja o wypłaceniu gwarancji i prawdopodobnie od marca będziemy wybierać wykonawcę, który usunie usterki.

Radny Sebastian Kupidura wskazał, żeby przy odwodnieniu ul. Długiej wziąć pod uwagę obszar przy ogrodach działkowych im. Karola Marcinkowskiego. Kierownik Paweł Andrzejczak wskazał, że jednym z pomysłów jest, aby udrożnić rów przy chodniku przy orliku, aby przejąć część wód z terenu działek.

Radny Łukasz Zaranek wskazał, że mieszkanka m. Stare poinformowała go, że na polach będących w zarządzie stacji hodowli roślin są rowy, które odprowadzają wodę na drogę. Kierownik Paweł Andrzejczak wskazał, że sprawdzi sprawę.

Radny Sebastian Kupidura zadał pytanie o chodnik przy ul. Paderewskiego, pod którym pod koniec 2017 roku prowadzone było przyłącze gazu, który został źle ułożony. Kierownik Paweł Andrzejczak poinformował, że miał być odbiór w ostatnią środę, odbiór się nie odbył z uwagi na to, że w takich warunkach pogodowych prace nie mogą być prowadzone. Kierownik wskazał, że ustalono z wykonawcą, że wszystkie prace zostaną wykonane w maju-czerwcu, jak warunki pozwolą, tam obrzeża są krzywo położone i pozapadane, jest krzywo położona kostka, droga, która idzie za blokiem, koło pola, też nie jest naprawiona. Kierownik wskazał, że nie było odbioru pasa drogowego, gdyż warunki pogodowe są takie, że teraz wykonawca tego nie naprawi.

Radna Longina Kolanowska zwróciła się o doraźną pomoc w zakresie stojącej wody na ul. Miśko. Kierownik Paweł Andrzejczak odpowiedział, że to jest ten odcinek drogi, gdzie obecnie woda na polach jest równo z drogą i jeśli teraz będziemy robić doraźnie, to całe kruszywo trafi w błoto, a jeśli wykorytujemy drogę, to na dnie koryta będzie woda.

Radny Paweł Wojciechowski zapytał o nieczynną studzienkę na ul. Fabrycznej, na wysokości ul. Polnej koło „schodów rofamowskich”, a drugie miejsce koło ścieżki pieszo-rowerowej, te miejsca są pozalewane. Kierownik Paweł Andrzejczak wskazał, że przegląd gwarancyjny odbył się w październiku, wszystkie te uwagi zostały przekazane wykonawcy, a ten prosił o przesunięcie terminu usunięcia usterek, a ponadto z uwagi na wysoki stan wód gruntowych, nie można było na ten teren wejść z deszczówką.

 

ad 6. Zakończenie.

Na tym Wiceprzewodniczący Maciej Kutka zakończył sesję. Sesja zwołana w trybie nadzwyczajnym zakończyła się o godz. 7:50, protokołował Marek Jagoda.

 

 

drukuj pobierz pdf