Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Rogoźnie
Bip - Strona główna

PREZENTACJA GMINY

ORGANY

PRAWO LOKALNE

URZĄD MIEJSKI

RADA MIEJSKA 2006-2010

RADA MIEJSKA 2010-2014

RADA MIEJSKA 2014-2018

RADA MIEJSKA 2018-2024

BUDŻET GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE »

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA »

Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego »

ZAŁATWIANIE SPRAW

SPRZEDAŻ/NAJEM/UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI

REJESTRY I EWIDENCJE

POŻYTEK PUBLICZNY

KONSULTACJE SPOŁECZNE

OGŁOSZENIA

AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO STANOWIONE PRZEZ GMINĘ

WYBORY

Wykaz Stowarzyszeń i Związków Członkowskich, w których członkiem jest Gmina Rogoźno »

Ogłoszenia CUW

Ogłoszenia GOPS

Ogłoszenia RCK

Ogłoszenia ŚDS

Ogłoszenia ZAMK

Interpelacje Radnych Rady Miejskiej »

SKARGI, WNIOSKI, PETYCJE, INFORMACJA PUBLICZNA

Analiza Stanu Gospodarki Odpadami »

Zgromadzenia publiczne »

Planowanie Przestrzenne

Komunalizacja mienia »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Zarządzenia Burmistrza 2017: Zarządzenie Nr 29/2017 Burmistrza Rogoźna z dnia 27 lutego 2017 r. w sprawie określenia sposobu postępowania przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej

Zarządzenie Nr OR.0050.1.29.2017

Burmistrza Rogoźna

z dnia 27 lutego 2017 r.

 

w sprawie określenia sposobu postępowania przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej

 

Na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 446, zm. Dz.U. z 2016 r. poz. 1579) oraz art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 248) Burmistrz Rogoźna zarządza, co następuje:

 

§ 1.

Zarządzenie określa:

  1. sposób postępowania pracowników Urzędu Miejskiego w Rogoźnie wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące:
    1. zawodową działalność lobbingową, o której mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
    2. czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej bez wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwanego dalej „rejestrem”,
  2. sposób dokumentowania kontaktów podejmowanych przez podmioty, o których mowa w pkt 1.

 

§ 2.

Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

  1. „ustawie” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 248),
  2. „Burmistrzu” – należy przez to rozumieć Burmistrza Rogoźna,
  3. „Urzędzie” – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Rogoźnie,
  4. „podmiocie” – należy przez to rozumieć podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej.

 

§ 3.

  1. Pracownicy Urzędu podczas postępowania z podmiotami są obowiązani do dokumentowania podejmowanych kontaktów. Kontakty podejmowane przez podmioty mogą w szczególności dotyczyć przedkładania, w formie pisemnej lub ustnej, wniosków zmierzających do wywarcia wpływu na organy władzy publicznej w procesie stanowienia prawa.
  2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, obejmuje w szczególności dokumentowanie kontaktów przez podmioty w sprawach związanych przez podmioty w sprawach związanych z przedłożeniem:
    1. wniosku o podjęcie określonej inicjatywy uchwałodawczej,
    2. opinii na temat proponowanych rozwiązań prawnych,
    3. propozycji spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie lub wymagającej takiej regulacji,
    4. zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem uchwały lub projektem zarządzenia.
  3. 3. Dokumentowanie kontaktów z podmiotami polega w szczególności na sporządzeniu po każdym kontakcie, w tym po spotkaniu, pisemnej notatki, zawierającej przede wszystkim następujące dane:
    1. wskazanie podmiotu lub osoby, która wykonywała działalność lobbingową,
    2. wzmiankę o zaświadczeniu o wpisie do rejestru oraz pisemnym oświadczeniu zawierającym wskazanie podmiotów, na rzecz których wykonuje działalność,
    3. termin i formę wystąpienia,
    4. informację o sprawie, w której działalność lobbingowa była podejmowana, w tym ze wskazaniem, czy polegała ona na wspieraniu określonych projektów, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom,
    5. sposób załatwienia sprawy,
    6. określenie wpływu jaki wywarł podmiot wykonujący działalność lobbingową w procesie stanowienia prawa w danej sprawie.

 

§ 4.

  1. Koordynowanie czynności w zakresie działalności lobbingowej należy do zadań Kierownika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich Urzędu, zwany dalej „osobą koordynującą”, a w przypadku jego nieobecności – Zastępca Kierownika tego Wydziału.
  2. Pracownicy Urzędu są obowiązani do przekazywania osobie koordynującej wszelkich informacji dotyczących wystąpień podmiotów, w tym – bezpośrednio po kontakcie podmiotu – informacji o zgłoszeniach podmiotów wykonujących działalność lobbingową.
  3. Osoba koordynująca prowadzi ewidencję wystąpień, na podstawie informacji przekazanych przez pracowników Urzędu.
  4. Ewidencja wystąpień zawiera w szczególności:
    1. imię i nazwisko, albo firmę podmiotu,
    2. termin i formę wystąpienia,
    3. informację, jakiego projektu aktu normatywnego dotyczyło wystąpienie,
    4. informację, jaki jest oczekiwany przez podmiot sposób rozstrzygnięcia sprawy.

 

§ 5.

Pracownik, do którego wpłynęło wystąpienie, o którym mowa w § 3, dokonuje:

  1. sprawdzenia, czy zgłoszenie spełnia wymagania określone ustawą,
  2. sprawdzenia, czy podmiot, od którego pochodzi zgłoszenie, został wpisany do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, prowadzonego w wersji elektronicznej przez Ministra Administracji i Cyfryzacji, a w przypadku niestwierdzenia wpisu informuje ministra właściwego do spraw informatyzacji.
  3. weryfikacji zgłoszenia z punktu widzenia zakresu właściwości Burmistrza, a w przypadku jej niestwierdzenia, kieruje sprawę do organu właściwego z jednoczesnym zawiadomieniem o tym fakcie zgłaszającego.
  4. weryfikacji zgłoszenia z punktu widzenia zakresu swojej właściwości, a w przypadku jej niestwierdzenia kieruje sprawę do właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej Urzędu lub do właściwej merytorycznie jednostki organizacyjnej Gminy.

 

§ 6.

Pracownik, po dokonaniu weryfikacji, o której mowa w § 5, po konsultacji z osobą koordynującą, o której mowa w § 4 ust. 1, udziela na piśmie odpowiedzi na zgłoszenie podmiotu wykonującego działalność lobbingową.

 

§ 7.

W razie potrzeby właściwy merytorycznie pracownik Urzędu może wyznaczyć termin spotkania w celu omówienia zagadnień w zgłoszeniu podmiotu wykonującego działalność lobbingową. Przebieg spotkania dokumentuje się w formie notatki, stosownie do wymagań określonych w § 3 ust. 3.

 

§ 8.

Osoba koordynująca opracowuje raz w roku, do końca lutego, informację o działaniach podejmowanych wobec Burmistrza w roku poprzednim przez podmioty wykonujące działalność lobbingową.

 

§ 9.

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.

 

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

drukuj pobierz pdf